abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200956109
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200956137
Vind het vooral kut dat er geen afspraken mogelijk zijn. Die kenau staat er als Cartman bij te ''neh neh neh nehhhh I do what I fucking want!'' blčren.

Maar goed, mem compenseert het wel weer, kind gaat niet dood van 2 weken ongezond eten.
pi_200956429
@Declan-Harp Knap dat je er zo in staat. En ook knap van kind dat hij accepteert dat het daar anders gaat dan bij jou.
pi_200956448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:53 schreef Hupje het volgende:
@:Declan-Harp Knap dat je er zo in staat. En ook knap van kind dat hij accepteert dat het daar anders gaat dan bij jou.
Ik heb niet zoveel keus..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200959416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:54 schreef Declan-Harp het volgende:

Ik heb niet zoveel keus..
SPOILER
Dat doet ze neem ik aan dus expres. Volwassen hoor.

En ik vind op zich wel iets mis met pakjes drinken. Ik kreeg vroeger thuis ook alleen maar limonade, thee met suiker en frisdrank te drinken. Het hele idee dat je ook gewoon water kan drinken kwam pas toen ik veel ouder was. Van mezelf, niet van mijn ouders (die dronken ook echt nooit water). Het was een soort shock :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200959491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ik vind op zich wel iets mis met pakjes drinken. Ik kreeg vroeger thuis ook alleen maar limonade, thee met suiker en frisdrank te drinken. Het hele idee dat je ook gewoon water kan drinken kwam pas toen ik veel ouder was. Van mezelf, niet van mijn ouders (die dronken ook echt nooit water). Het was een soort shock :{
Same. Bij mij thuis ook nooit water, maar altijd chocomelk, fristi, ijsthee etc.
Nu nog steeds hoor. Heb mijn ouders nog nooit water zien drinken of het moet echt 35 graden zijn. Ze kijken mij juist altijd aan alsof ik alien ben als ik zeg dat ik probeer iedere dag 2 liter water te drinken, want dat is wel heel veel

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinuts op 17-08-2021 23:03:12 ]
pi_200959606
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:57 schreef Pinuts het volgende:

Same. Bij mij thuis ook nooit water, maar altijd chocomelk, fristi, ijsthee etc.
Nu nog steeds hoor. Heb mijn ouders nog nooit water zien drinken of het moet echt 35 graden zijn. Ze kijken mij juist altijd aan alsof ik alien ben als ik zeg dat ik probeer iedere dag 2 liter water te drinken, want dat is wel heel veel [ link | afbeelding ]
Oh ja, ik kreeg ook van die goedkope yokidrink, een soort fristi-iets. Maar alles kenmerkt zich als zoet en veel suiker. Waarom geef je dat de hele dag aan een kind 8)7 Het is net alsof mensen vaak denken dat kinderen vast niets anders lusten, dus ze moeten wel.... of zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 18 augustus 2021 @ 00:09:14 #8
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200960262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

+1 ik ben ook met een verkeerd eetpatroon opgevoed.
Als ik iets niet lekker vond dan kreeg ik diepvries pizza, om maar een voorbeeld te noemen.

Inmiddels het licht gezien en mijn kinderen hebben pech :P
Behalve als ze bij mijn ouders zijn :D dan gaat alles weer next level, vriend is daar echt niet blij mee.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 00:10:22 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200960270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh ja, ik kreeg ook van die goedkope yokidrink, een soort fristi-iets. Maar alles kenmerkt zich als zoet en veel suiker. Waarom geef je dat de hele dag aan een kind 8)7 Het is net alsof mensen vaak denken dat kinderen vast niets anders lusten, dus ze moeten wel.... of zo.
Bonomel :D
pi_200961064
+1 qua vroeger nooit water te drinken gekregen 8)7 Kan me daar nu echt niks meer bij voorstellen!

Lijst:
B: 10km temporun hardgelopen :9 Daarna Perfect Posture-app.
T: Op visite bij mijn moeder en haar vriend vanmiddag en vanavond, ongetwijfeld een gebakje
D: Ik heb begrepen dat er goulash met rijst voor ons gekookt wordt ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_200961088
Gisteren was prima dag.

S: 7x3 floor presses + dodepuppywerk
O: zo'n melkunie protein ding, boterham smeerkaas, boterham makreelsalade.
L: tosti hamkaas :9
D: 2 high protein wraps, falafel, augergine, courgette, komkommer, tomaat (alles uit de tuin! O+ ) en kiemen. Met Veel Knoflooksaus :9
T: blauwen bessen

Voor vandaag staat in ieder geval vast:
S: lifting complex en sprint wodje
O: iets met ei en ontbijtspek.
D: panzanella met tomaten + bavette
S: snatches en backsquats.
T: skyr met dingen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200961239
Begrijp ik nou goed dat je momenteel twee keer per dag naar je CrossFitbox gaat, @Lonaa? :o
Mijn zes-weken-geleden-ik zou werkelijk gruwelen bij het idee maar momenteel ben ik vooral jaloers :9
pi_200961256
En hoera voor alles-uit-de-tuin eten! (pic van je falafelstruik @Lonaa? :7) Blijft hier na diverse zeer mislukte pogingen beperkt tot de kruiden uit de voortuin. Maar goed, er zijn de afgelopen tijd hier allerlei dingen van zeer divers pluimage op orde geraakt waarvan ik nooit verwacht had dat ze op orde zouden raken, dus misschien volgend voorjaar weer eens een moestuinige poging :)
pi_200961319
Ik ben een redelijk slecht planbare dag vandaag en de hot dogs moeten op.

O: kwark, kruisbessen, lijnzaad, havermout
L: 2 eieren met cheddar en tomaat
T: Evergreen en komkommer mee onderweg, wellicht lekkers op de markt
A: Broodjes hot dog met spek, kaas, barbecuesaus, tomaat, zuurkool, jalapenos en gebakken uitjes.
Spoilers!
pi_200961343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 07:58 schreef minilot het volgende:
Begrijp ik nou goed dat je momenteel twee keer per dag naar je CrossFitbox gaat, @:Lonaa? :o
Mijn zes-weken-geleden-ik zou werkelijk gruwelen bij het idee maar momenteel ben ik vooral jaloers :9
Alleen op maandag en woensdag. :')

Dan doe ik 's ochtends de WOD en 's avonds olympic lifting. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200961500
Mijn dag is ook niet zo goed te plannen. Eerst dochter en vriendin wegbrengen naar Duinrell, dan doorrijden naar mijn moeder voor een gesprek met de oncoloog. Erg spannend wel. Op tijd terug zijn om om 18 uur de meiden op te halen bij Duinrell. Ontbijt dus nu, ik neem voor de zekerheid mijn beker skyr met aardbeien mee, en de rest zie ik dan wel.

O: volkoren cracker met gekookt eitje
T: skyr met aarbeien
L: misschien wel een carpaccio-salade van de Plus

De D van gisteren was trouwens lekker: een ovenschotel met aardappel, sperziebonen, paprika en gerookte kip met wat geraspte kaas en een dressing van creme fraiche met kruiden.

O ja, en ik moet weer even kijken hoe ik 'B' terugkrijg in mijn dagelijkse leven :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200961580
quote:
2s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 07:17 schreef Lonaa het volgende:

D: 2 high protein wraps, falafel, augergine, courgette, komkommer, tomaat (alles uit de tuin! O+ ) en kiemen. Met
Alles uit eigen tuin jompel *O* *O* Wat lijkt me dat geweldig! Je tuin doet het dit jaar goed zeg :Y

Hier dagje pretpark-iets. bewegen zal wel goed komen. Eten moet ik nog zien. Ik neem wel heel braaf boterhammetjes en worteltjes en zo mee :7
pi_200961676
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 00:09 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Als ik iets niet lekker vond dan kreeg ik diepvries pizza, om maar een voorbeeld te noemen.
Dit ook ja. En toen ik eenmaal iets ouder was (jaar of 15) en voor mijn eerste bijbaantje voor etenstijd moest beginnen nam mijn moeder voor mij ook altijd een diepvriespizza of iets voor in de frietpan voor mij mee. Op die puberleeftijd natuurlijk helemaal geweldig. Maar vanaf dat ik ongeveer 18 was (en vrij snel op mezelf ging wonen) toch geprobeerd het anders te gaan doen.
pi_200961741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 00:09 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Inmiddels het licht gezien en mijn kinderen hebben pech :P
Behalve als ze bij mijn ouders zijn :D dan gaat alles weer next level, vriend is daar echt niet blij mee.
Ik dacht dat ik brij makkelijk was opgevoed, maar ik kreeg geen pizza als ik iets niet lekker vond. Aan de andere kant werd ik ook niet gedrongen om mijn boord leeg te eten. Vlees mochten we sowieso laten staan.

Chips en snoep was altijd in huis, maar we werden ook aangemoedigd om fruit te eten.

Maar goed, ik heb relatief jonge ouders. 22 en 25 jaar toen ik geboren werd. Ze zullen wel de gedachte hebben gehad van “We willen niet te streng opvoeden, maar wel leren gezond te eten”.
ROBODEMONS..................|:(
pi_200962154
Het zijn gewoon andere tijden nu, met andere inzichten.
In de jaren 90 had alleen het kneusje van de klas een appel mee, de rest koekjes voor in de kleine pauze. Nu is het andersom ;)
pi_200962309
Geen geweldige voedselopvoeding gehad, present. :+ Het zal ook de generatie geweest zijn, met al het ultrabewerkte spul dat ineens op de markt kwam. En marketing gericht op kinderen (en hun ouders) werkt eng goed. :+

Goed. Zojuist op de "Aanmelden" knop geramd bij een sportschool. Tijd om m'n kadaver weer regelmatig te pesten met wat gewicht. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_200962417
O: Proteīnereep
L: 3 gevulde eitjes en kwark/fruit/lijnzaad
T: Banaan
D: Tomatencrčmesoep met een stokbroodje vega snijworst
pi_200965404
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 17:02 schreef minilot het volgende:
Gewone rijst of O+ kokosrijst O+ VB? En hoera voor het ochtendsporten! *O*
Gewone rijst! Zal kokosrijst ook eens proberen :9
pi_200965431
En qua voeding ook geen voorbeeld gehad hier. Alleenstaande moeder met klein budget en 3 kinderen. Ze had zelf ook niet echt kennis van 'goede' voeding. En ze lust zelf (nu nog steeds niet) geen water.. Mijn dochter vraagt altijd om water als ze bij oma limonade of smaakjes drinken krijgt en die is dan helemaal onder de indruk dat ze om water vraagt :')
  woensdag 18 augustus 2021 @ 13:30:23 #25
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200965622
Hier ook geen goeie voedsel verleden ;p Mijn moeder kan niet koken en als ik iets niet lustte kreeg ik wat anders. Lustte ook echt niks. ( mijn ma ook niet) Toen ik op mezelf ging gelukkig veel dingen leren eten.

Lijstje:

O: chiazaadpudding met frambozen
L: Zo lekkers halen bij de LIdl, flink wezen opruimen in huis, en wezen bloedprikken vanmorgen met prima uitslagen dus mag van mezelf :P
T: Banaan en 2 babybels
D: Falafelsalade
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')