abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200953145
Wow @Isabeau en @Lucky echt _O_ dat jullie zo serieus bezig zijn.
Ik probeer vooral elke dag met lunch ook groente te eten om zo ver boven de 200gr per dag te komen.
Maar als ik over al die dingen na zou moeten denken zou ik denk ik niet meer blij worden van mijn weekmenu's.
pi_200953213
Oh zat mobiel, geen slotje gezien. Tx Sarabi :Y)
pi_200953216
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had twee weken geleden een dag dat we naar familie gingen. In de ochtend met mijn schoonzus ijs gegeten met warm appelgebak. Daarna gebak bij tante 1. Toen stond er weer gebak bij tante 2 wat ik heb afgeslagen en ipv daarvan wel worst, kaas, wijn en frisdrank gehad. En 's avonds met tante 1 en mijn ouders naar een snackbar waar ik patat, frikandel, milkshake en een magnum heb gehad. Dus......

In het gebak zat eh appel. Fruit *O*
En ketchup is ook fruit, groente, fruit, toch? *O*
IJs, milkshake en magnum is zuivel = calcium.
En patat is volgens veel Engelsen en Amerikanen hun groente bij de maaltijd dus ik zeg prima dag gehad ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zojuist een enorme courgette (en 4 normale) uit de tuin gehaald. Hij is zo lang en dik als mijn onderbeen. Ik heb geen klein onderbeen.
:D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:58:41 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200953240
Die lijstjes _O_
Ik doe mijn best. Probeer gevarieerd te eten, weet dat het soms wel beter kan, maar weet ook dat ik het best aardig doe. Ik ga meestal naar de markt of appie en schaf diverse groenten aan. Maar allemaal bijhouden... Nah :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200953313
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:56 schreef Blues het volgende:

Ik ga zeker geen halve kilo kurkuma eten omdat Gerda op Facebook zegt dat het goed is hoor. Zoals Isa zegt, gewoon wetenschappelijk onderbouwd. En dan ook niet zo als Isa heel specifiek op bepaalde dingen maar meer op groepen voedingsmiddelen juist vaker of minder vaak eten.

Ik zoek een manier om gezond eten leuk en interessant te houden. Misschien is dit het. Misschien ben ik het over een week zat. Ik hoef gelukkig geen dingen te eten die ik niet lekker vind. Ik ben gek op peulvruchten, veel groenten, quinoa, etc.
Spoilers!
pi_200953354
Ik heb sinds gisteren een smartwatch/activitytracker/ding. Overgekocht van iemand voor goedkoop en mijn Fitbit was kapot.

Deze kan alles :o :o Hij kan ook veel meer dan dat ik wil. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200953375
Maar hij meet mijn slaap en bloeddruk en ademhaling en stappen en calorieen en hij synct met my fitness pall en ik kan iedere lichamelijke activiteit tracken en ik kan er mijn cyclus in bijhouden en muziek op downloaden en mee luisteren en mijn telefoonmeldingen komen erop en ik kan er goddomme zelfs mee betalen. :o
pi_200953379
50 euro :+
pi_200953381
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:50 schreef Sarabi het volgende:
Wow @:Isabeau en @:Lucky echt _O_ dat jullie zo serieus bezig zijn.
Ik probeer vooral elke dag met lunch ook groente te eten om zo ver boven de 200gr per dag te komen.
Maar als ik over al die dingen na zou moeten denken zou ik denk ik niet meer blij worden van mijn weekmenu's.
Die lijstjes zijn een streven huh. Het is heus niet zo dat het altijd zo 'perfect' gaat. Daarbij eet ik ook controversiele dingen. Ik wil geen concessies doen wbt kazen, volle melk, roomboter. En ik word geen vegetariėr, nou ja, voorlopig niet. Zeg nooit nooit. Daarbij hou ik veel te veel van suiker, dus dat gaat ook regelmatig fout :+ (denk snoep, ijs, koekjes, gebak)

Katan is heerlijk leesvoer. Lekker nuchter. Ik zou bijv ook niet aan de supplementen beginnen. Zoveel gezondheidsfreaks die een hand vol pillen per dag nemen 'want ergens goed voor je'. Idd geen bewijs voor en iemand verdient daar veel geld mee, dus dan vertrouw ik het al veel minder.

Gelukkig hou ik wel van gezond eten O+ Dol op groente, fruit, peulvruchten etc. Dat scheelt vast enorm.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200953387
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb sinds gisteren een smartwatch/activitytracker/ding. Overgekocht van iemand voor goedkoop en mijn Fitbit was kapot.

Deze kan alles :o :o Hij kan ook veel meer dan dat ik wil. :')
ja, wat heb je dan, muts! |:( En wat kan ie allemaal wat je fitbit niet kon!

Maar gaaf *O* *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200953395
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
ja, wat heb je dan, muts! |:( En wat kan ie allemaal wat je fitbit niet kon!

Maar gaaf *O* *O*
Ja ik besloot dat dus te typen dus kijk even ietsje verder :+

Het is een Garmin Venu SQ. In plaats van een Fitbit Charge 2. The upgrade is real.
pi_200953397
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Maar hij meet mijn slaap en bloeddruk en ademhaling en stappen en calorieen en hij synct met my fitness pall en ik kan iedere lichamelijke activiteit tracken en ik kan er mijn cyclus in bijhouden en muziek op downloaden en mee luisteren en mijn telefoonmeldingen komen erop en ik kan er goddomme zelfs mee betalen. :o
Oh, dat kan ie van mij ook allemaal. Behalve ademhaling en bloeddruk. Hoe doet zo'n ding bloeddruk meten? _O-
pi_200953414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh, dat kan ie van mij ook allemaal. Behalve ademhaling en bloeddruk. Hoe doet zo'n ding bloeddruk meten? _O-
Oh ja nee ik bedoel hartslag wat eigenlijk polsslag is. :+
pi_200953431
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:15 schreef Lonaa het volgende:

Oh ja nee ik bedoel hartslag wat eigenlijk polsslag is. :+
^O^ ik vroeg het me al af, maar ze zijn blijkbaar ook met een smartwatch bezig die je glucosespiegel kan meten, dus waarom geen bloeddruk (al lijkt me dat technisch wel een dingetje).

Maar klinkt super handig. En garmin is echt een goed merk :Y
pi_200953440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
^O^ ik vroeg het me al af, maar ze zijn blijkbaar ook met een smartwatch bezig die je glucosespiegel kan meten, dus waarom geen bloeddruk (al lijkt me dat technisch wel een dingetje).

Maar klinkt super handig. En garmin is echt een goed merk :Y
Ik vind m ook nog mooi. O+ Ben benieuwd. Vandaag eerste dag om de pols. :Y Blij mee tot nu toe.
pi_200953470
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Die lijstjes zijn een streven huh. Het is heus niet zo dat het altijd zo 'perfect' gaat. Daarbij eet ik ook controversiele dingen. Ik wil geen concessies doen wbt kazen, volle melk, roomboter. En ik word geen vegetariėr, nou ja, voorlopig niet. Zeg nooit nooit. Daarbij hou ik veel te veel van suiker, dus dat gaat ook regelmatig fout :+ (denk snoep, ijs, koekjes, gebak)

Katan is heerlijk leesvoer. Lekker nuchter. Ik zou bijv ook niet aan de supplementen beginnen. Zoveel gezondheidsfreaks die een hand vol pillen per dag nemen 'want ergens goed voor je'. Idd geen bewijs voor en iemand verdient daar veel geld mee, dus dan vertrouw ik het al veel minder.

Gelukkig hou ik wel van gezond eten O+ Dol op groente, fruit, peulvruchten etc. Dat scheelt vast enorm.
Perfect hoeft ook niet :)

En ja ik ken ook zo een paar gezondheidfreaks en elke week lijkt er wel een nieuw pilletje bij te komen.

Ik denk dat ik vooral meer zou moeten variėren qua groente.
Maar ach sinds dit jaar al een stuk minder vlees gaan eten, het is iets :)

En voor gezond oud worden kan ik denk ik meer winst behalen qua alcoholinname :')
pi_200953475
Ik moet dat betalen via mijn smartwatch eens instellen. Voor als ik mijn portemonnee kwijt raak of gewoon geen geld bij me heb oid. Heb dat horloge toch altijd om als ik de deur uit ga.
pi_200953490
@CAT MyFitnessPall beviel maar inderdaad alleen voor kcal, wat Isa zegt. Ik gebruik het nu niet meer, ‘doe’ nu een aantal maanden aan intuitief eten, en begin echt minder zin in de dingen te krijgen die voorheen ‘verboden’ waren. Het concept van nooit meer dieten, je geen restricties opleggen en daardoor de ‘goede’ en ‘slechte’ etenswaren als gelijk gaan zien begint echt te werken voor me.

Qua supplementen gebruik ik wel b12 en vitamine D, maar dat is omdat je dat met een volledig plantaardig eetpatroon anders echt niet binnen krijgt.
pi_200953496
Ik O+ mijn Garmin. Goeie upgrade @Lonaa!
pi_200953512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet dat betalen via mijn smartwatch eens instellen. Voor als ik mijn portemonnee kwijt raak of gewoon geen geld bij me heb oid. Heb dat horloge toch altijd om als ik de deur uit ga.
Ik vind dat betalen met die watch echt heerlijk. Alleen al gewoon niet hoeven graven naar m'n portemonnee of telefoon. Dat ding zit toch altijd wel om je pols.
pi_200953518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:22 schreef Tuindier het volgende:
@:Cat MyFitnessPall beviel maar inderdaad alleen voor kcal, wat Isa zegt. Ik gebruik het nu niet meer, ‘doe’ nu een aantal maanden aan intuitief eten, en begin echt minder zin in de dingen te krijgen die voorheen ‘verboden’ waren. Het concept van nooit meer dieten, je geen restricties opleggen en daardoor de ‘goede’ en ‘slechte’ etenswaren als gelijk gaan zien begint echt te werken voor me.

Qua supplementen gebruik ik wel b12 en vitamine D, maar dat is omdat je dat met een volledig plantaardig eetpatroon anders echt niet binnen krijgt.
Ja, als veganist moet je wel B12 nemen :Y Komt anders niet goed. Vitamine D in de winter is wel slim, maar neem je dat nu ook? 10 minuutjes in de zon is al voldoende.
pi_200953524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:24 schreef Myraela het volgende:

Ik vind dat betalen met die watch echt heerlijk. Alleen al gewoon niet hoeven graven naar m'n portemonnee of telefoon. Dat ding zit toch altijd wel om je pols.
Zit daar nog een max bedrag aan? Of net zoals contactloos betalen met je pinpas?
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:26:42 #24
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200953534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zit daar nog een max bedrag aan? Of net zoals contactloos betalen met je pinpas?
Kan je instellen in je app.
pi_200953628
Ik hardloop zonder horloge en heb bewust geen activity tracker, daar zou ik maar zenuwachtig van worden :) Maar goed, ik hardloop om de dag plus tegenwoordig twee keer per week een uur krachttraining en zo zonder rijbewijs wandel en fiets ik alles waar ik heen wil: ik twijfel er dus toch nooit over of ik wel genoeg beweging krijg :)

Ik voer wel heel af en toe mijn maaltijd van de dag in in de Cronometer-app om te checken of mijn macro's een beetje kloppen en of ik ergens tussen de 1200 en de 2000 kcals zit en verder gebruik ik helemaal niks om wat dan ook bij te houden - ik weet dat ik overwegend gezond eet, vaak volledig plantaardig, elke dag minstens twee soorten groenten en twee soorten fruit, paar keer in de week peulvruchten en verder vind ik het wel prima zo. Verbeterpunt zit 'm eigenlijk alleen in dat iets minder alcohol wellicht nog heilzaam zou kunnen wezen :Y)
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')