Je vergeet wel dat dit in grote delen van het land gewoon de hele tijd zo is geweest alleen in kaboel nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor de vrouwen en jonge meisjes is het wel echt kut.
Die worden nu gewoon uit scholen gehaald en weer thuis geplaatst als broedmachines die zich niet mogen ontwikkelingen of werken.
Itt de mannen heb ik met hen wel medelijden en zou ze als vluchtelingen willen helpen.
Er zijn kort na een gevangenis uitbraak een paar dagen terug al wat schermutselingen geweest tussen de Taliban en IS.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De Taliban zal het ook wel druk met IS krijgen.
Veel van dat Amerikaanse speelgoed heeft een ingewikkelde handleiding en uitgebreid onderhoud nodig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zijn kort na een gevangenis uitbraak een paar dagen terug al wat schermutselingen geweest tussen de Taliban en IS.
Al denk ik niet dat dat heel veel problemen op gaat leveren voor de Taliban.
Zij hebben nu vrij spel en een shitload aan modern Amerikaans speelgoed.
Verschillende docu's over gezien. Afghanistan, the wounded country. Dat is wel een aanrader.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe kom jij in aanraking met vele opmerkingen van de 'gewone Afghaanse man'?
Oh, en dat maakt het minder erg natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat dit in grote delen van het land gewoon de hele tijd zo is geweest alleen in kaboel niet
Ik bedoelde vooral heel veel Amerikaanse vuurwapens (assault rifles, cabines, sniper rifles ed) waar je al heel veel Taliban mee ziet lopen, en artillerie ed.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel van dat Amerikaanse speelgoed heeft een ingewikkelde handleiding en uitgebreid onderhoud nodig.
Dat zal in de praktijk dus nog tegenvallen.
Je hebt lies, damn lies en documentairesquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Verschillende docu's over gezien. Afghanistan, the wounded country. Dat is wel een aanrader.
Ook deze geeft wel een aardig inzicht.
Stonden die Afghaanse troepen niet massaal aan de Iraanse grens om te vluchten of was dat een hoax? Die zullen ook met liefde dat Amerikaanse speelgoed afgepakt hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zijn kort na een gevangenis uitbraak een paar dagen terug al wat schermutselingen geweest tussen de Taliban en IS.
Al denk ik niet dat dat heel veel problemen op gaat leveren voor de Taliban.
Zij hebben nu vrij spel en een shitload aan modern Amerikaans speelgoed.
Er zijn wel een aantal vliegtuigen vol militairen naar buurlanden gevlucht.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Stonden die Afghaanse troepen niet massaal aan de Iraanse grens om te vluchten of was dat een hoax? Die zullen ook met liefde dat Amerikaanse speelgoed afgepakt hebben.
Die zit in de bioscoop, met Ankie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:43 schreef Homey het volgende:
Gedurende deze hele shitshow rijst ook de vraag: waar is Kamala Harris????
Ja, het kleinere spul is minder lastig om mee om te gaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik bedoelde vooral heel veel Amerikaanse vuurwapens (assault rifles, cabines, sniper rifles ed) waar je al heel veel Taliban mee ziet lopen, en artillerie ed.
Zo moeilijk is dat niet.
Amerikaanse vice presidenten staan sowieso nauwelijks in de spotlights. Waarom zou dat nu anders zijn. Ik kan me ook voorstellen dat ze in de luwte wordt gehouden omdat ze ook als opvolger van Biden word gezien.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:43 schreef Homey het volgende:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die zit in de bioscoop, met Ankie.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:43 schreef Homey het volgende:
Een goede bekende van mij is daar 9 maanden geweest op een belangrijke plek met kennis van zaken en het Afghaanse leger was het enige instituut daar waar hij nog wel wat vertrouwen in had. Er was jaren terug eerder een angst voor een militaire coup na een westers vertrek, dan deze bizarre opmars. Het is echt heel snel gegaan.quote:Op maandag 16 augustus 2021 23:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Blunder van jewelste? Dat lees ik hier steeds maar kunnen jullie dan ook eens naar de posts linken waar jullie op voorhand aangaven dat het Afghaanse leger zich gewoon zou overgeven? Ik kan ze niet vinden namelijk
Maar deze mensen zijn echte vluchtelingen, in tegenstelling tot de gelukszoekers uit veilige landen waar azc's vol mee zitten.quote:
Kan je als land onbeperkt maar mensen opnemen? Zo klapt de verzorgingsstaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:56 schreef Tjoent het volgende:
.
Dat Nederland / Europa constant mensen uit veilige landen heeft toegelaten, belemmert nu dus de opname van echte vluchtelingen. Dat kan de bedoeling niet zijn lijkt me. Echte vluchtelingen dien je altijd (al dan niet tijdelijk) asiel te verlenen.
Niet persoonlijk bedoeld maar je hebt geen idee waar je het over hebt als je oprecht daarin gelooft. In puur juridische zin zijn er honderden miljoenen, zo niet miljarden mensen, die strikt genomen onder de definitie van het Vluchtelingenverdrag of de subsidiaire bescherming van 3 EVRM zouden vallen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:56 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Maar deze mensen zijn echte vluchtelingen, in tegenstelling tot de gelukszoekers uit veilige landen waar azc's vol mee zitten.
Echte vluchtelingen willen wel degelijk aan het werk, daar zijn voorbeelden genoeg van.
Dat Nederland / Europa constant mensen uit veilige landen heeft toegelaten, belemmert nu dus de opname van echte vluchtelingen. Dat kan de bedoeling niet zijn lijkt me. Echte vluchtelingen dien je altijd (al dan niet tijdelijk) asiel te verlenen.
Ja dat is waar. De vrouwen/meisjes in Kaboel dan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat dit in grote delen van het land gewoon de hele tijd zo is geweest alleen in kaboel niet
Ik denk dat ze daar voorlopig nog geen baat bij hebben. Dan hebben ze gelijk weer een probleem met de rest van de wereld en ik denk dat ze dat juist niet willen. Liever weer opnieuw beginnen en hun eigen land opbouwen zoals ze het zelf voor ogen hebben en van daar uit dan weer verder kijken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:00 schreef Elan het volgende:
Krijgen die militaire toestellen voor evacuatie eigenlijk ondersteuning? Zou toch een stunt zijn als De Taliban er gewoon een stuk of wat kapot schoten.
Kan me zo voorstellen dat er nog wat rekeningen open staan.
Nee, niet onbeperkt. Maar wel degenen die, al dan niet tijdelijk, op de vlucht moeten slaan omdat ze hun leven niet zeker zijn. Dat is iets totaal anders dan de instroom die we de afgelopen jaren hebben gezien; veelal gelukszoekers uit veilige landen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:58 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Kan je als land onbeperkt maar mensen opnemen? Zo klapt de verzorgingsstaat.
Vijandigquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:02 schreef jigggy het volgende:
Wat is de onderlinge band tussen IS en de Taliban?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:43 schreef Homey het volgende:
´Tijdelijk´quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, niet onbeperkt. Maar wel degenen die, al dan niet tijdelijk, op de vlucht moeten slaan omdat ze hun leven niet zeker zijn. Dat is iets totaal anders dan de instroom die we de afgelopen jaren hebben gezien; veelal gelukszoekers uit veilige landen.
Zo zal het denk ik wel gaan lopen ja.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar voorlopig nog geen baat bij hebben. Dan hebben ze gelijk weer een probleem met de rest van de wereld en ik denk dat ze dat juist niet willen. Liever weer opnieuw beginnen en hun eigen land opbouwen zoals ze het zelf voor ogen hebben en van daar uit dan weer verder kijken.
Thanks ,weet je toevallig ook waarom ze n hekel aan elkaar hebben? Beide extremistische moslims toch?quote:
Vanuit rationeel oogpunt niet maar het is toch een beetje hun handelsmerk, aanslagen op westerse doelen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar voorlopig nog geen baat bij hebben. Dan hebben ze gelijk weer een probleem met de rest van de wereld en ik denk dat ze dat juist niet willen. Liever weer opnieuw beginnen en hun eigen land opbouwen zoals ze het zelf voor ogen hebben en van daar uit dan weer verder kijken.
Eerst het binnenland op orde, dan pas weer overzee kijken hequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanuit rationeel oogpunt niet maar het is toch een beetje hun handelsmerk, aanslagen op westerse doelen.
Taliban is tijd op Afghanistan gericht geweest.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanuit rationeel oogpunt niet maar het is toch een beetje hun handelsmerk, aanslagen op westerse doelen.
Wij feliciteren Trump met nog vier jaar rondhangen in het Witte Huis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:13 schreef Frutsel het volgende:
Maar goed, dit kan maar zo de Democraten het presidentschap van 2024 kosten.
Komende tijd benieuwd hoe dit in de VS wordt opgepakt en geaccepteerd.
Het zou me niet verbazenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij feliciteren Trump met nog vier jaar rondhangen in het Witte Huis.
Ik weet daar het fijne niet van, behalve dat het 2 totaal verschillende stromingen zijn die zij aanhangen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:05 schreef jigggy het volgende:
[..]
Thanks ,weet je toevallig ook waarom ze n hekel aan elkaar hebben? Beide extremistische moslims toch?
Denk dat over 3.5 jaar de meeste Amerikanen vooral blij zijn dat ze daar weg zijn en deze hele shitshow alweer grotendeels vergeten zijnquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:13 schreef Frutsel het volgende:
Nee joh, waarom? Net of de gemiddelde Amerikaan een stuiver geeft om Afghanistan. Amerika is daar weg en dat is het enige dat die mensen belangrijk vinden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:13 schreef Frutsel het volgende:
Het is al een tijdje mis tussen die tweequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:02 schreef jigggy het volgende:
Wat is de onderlinge band tussen IS en de Taliban?
Eens. Ik denk dat Afghanistan snel afgevoerd wordt in de media. Het is ergens een media hype. Wat echt gaat spelen komende jaren is de toenemende gat tussen arm en rijk. Covid golf dit najaar. Raciale spanningen. Enzovoorts.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat over 3.5 jaar de meeste Amerikanen vooral blij zijn dat ze daar weg zijn en deze hele shitshow alweer grotendeels vergeten zijn
Dit is al 2x op rij dat Harris spoorloos is als ze ergens verantwoording voor moet afleggen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:43 schreef Homey het volgende:
Bedoel westerse doelen die zich met hun bemoeien, zoals bijvoorbeeld die bus met Georgiërs.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Taliban is tijd op Afghanistan gericht geweest.
Die hebben nooit buiten Afghanistan (en misschien Pakistan) aanslagen gepleegd.
Dat zou kunnen, maar het kan als een boemerang gaan werken, afhankelijk hoe het komende jaar zal gaan en of Biden de aandacht kan afleiden. Rechtse media en Trumpaanhangers zien er natuurlijk een afgang in, links zal meer blij zijn dat het achter de rug is. Al zitten daar misschien meer mensen bij die denken: WTF hebben we gedaan en had dit echt zo gemoeten? Linkse media zal meer hameren op daadkracht en het eindelijk doorpakken van iets wat gedaan moest worden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat over 3.5 jaar de meeste Amerikanen vooral blij zijn dat ze daar weg zijn en deze hele shitshow alweer grotendeels vergeten zijn
Of misschien dachten ze die vliegtuig gaat echt niet opstijgen als wij hier zitten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 00:33 schreef tstile het volgende:
[..]
Vraag me wel af of die aan de buitenkant nou wanhopig zijn of gewoon jong en ongelofelijk dom en onwetend.
Klopt.. Mike Pence was ook vrijwel onzichtbaar als hij niet de reet aan het kussen was van Trump.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:46 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Amerikaanse vice presidenten staan sowieso nauwelijks in de spotlights. Waarom zou dat nu anders zijn. Ik kan me ook voorstellen dat ze in de luwte wordt gehouden omdat ze ook als opvolger van Biden word gezien.
Mwah, deze aftocht was al in gang gezet onder Trump, dit is zo'n situatie waarbij ze eens niet met de beschuldigende vinger naar elkaar kunnen wijzen.In gang gezet door de Republikeinen, afgehandeld door de Democraten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:13 schreef Frutsel het volgende:
Who caresquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:43 schreef Homey het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |