quote:
Ollongren doet ook nix met kamermoties... Meerdere zelfs!quote:
Waarom zat NL daar dan eigenlijk? Om aanslagen op de VS te voorkomenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:46 schreef Mondkapje het volgende:
Wat ik wel heel fijn vind, is dat Amerika zeer stellig zegt: wij bemoeien ons er niet meer mee, wij zullen alleen het terrorisme gericht op Amerika, als dat afkomstig is uit Afghanistan, bestrijden.
En we vangen al de medewerkers die voor internationale organisaties hebben gewerkt, op.
Beetje naar het grotere plaatje kijken, sinds de oorlog in Syrië hebben we een kleine 100.000 Syriërs mogen verwelkomen. Afghanistan ligt dan wel een tikkeltje verder weg maar toen werden er geen mensen ingevlogen. Ik gok dus dat we voor 2025 een dikke 100.000 nieuwe Afghaanse landgenoten kunnen verwachten. Wat nu wordt ingevlogen krijgt uiteraard een permanente status en de mensen die zelfstandig een kleine 5000 kilometer afleggen natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welnee, de Duitsers krijgen er 10.000, hoe zouden wij er dan 10x keer zoveel kunnen krijgen?
Wie heeft nu wie geholpen? We moeten hén dankbaar zijn?!?!?quote:
Nee omdat de vs het eerste doel heeft aangepast naar nation building en nu dat doel niet meer past in hun straatje heeft de vs het doel weer veranderd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom zat NL daar dan eigenlijk? Om aanslagen op de VS te voorkomen
Ik ben van mening dat als die mensen nu moeten vrezen voor hun leven ze door ons in ieder geval niet geholpen zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wie heeft nu wie geholpen? We moeten hén dankbaar zijn?!?!?
Of naar Dubai. Je wilt nu niet met een lege tank op Kabul airport landen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:28 schreef Tourniquet het volgende:
De Hercules die vanmorgen vanuit Eindhoven is vertrokken lijkt (net als die van afgelopen zaterdag) ook naar Jordanië te gaan: https://www.flightradar24.com/NAF31/28cfbead
Het lijkt wel of ik in je hoofd kan kijken...quote:
Onze kinderen wachten nog wel even 10 jaar voor ze een huis kunnen kopen of huren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hoeveel zouden het er worden? Place your bets. Ik denk een dikke 100.000
True, en ik vind ook dat de tolken en hun gezinnen ed geholpen moeten worden, maar het moet ook weer niet zo zijn dat er vele tienduizenden ongecontroleerd hier naartoe worden gehaald.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar zou ik toch een andere groep op aanspreken dan dat je die schuld legt bij het extreem beperkt aantal vluchtelingen dat Nederland wereldwijd opneemt.
Vinden de kiezers daar dit zo erg dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:13 schreef Frutsel het volgende:
Maar goed, dit kan maar zo de Democraten het presidentschap van 2024 kosten.
Komende tijd benieuwd hoe dit in de VS wordt opgepakt en geaccepteerd.
Approval rating in elk geval voor het eerst onder de 50%: https://projects.fivethirtyeight.com/biden-approval-rating/quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vinden de kiezers daar dit zo erg dan?
Klopt dat had mohammed ook moeten weten toen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onze kinderen wachten nog wel even 10 jaar voor ze een huis kunnen kopen of huren.
Doen ze graag.
Ik mag toch wel hopen dat er toch enige screening plaats gaat vinden.
Wij hebben nou eenmaal qua huisvesting en op sociaal economisch vlak geen plek voor zo een enorme toestroom.
[..]
True, en ik vind ook dat de tolken en hun gezinnen ed geholpen moeten worden, maar het moet ook weer niet zo zijn dat er vele tienduizenden ongecontroleerd hier naartoe worden gehaald.
Jammer voor Mohammed die 15 jaar geleden 2 keer boodschappen heeft gedaan.
Daar hebben wij simpelweg de ruimte en de middelen niet voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |