abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200949705
Wajo. Een vloekende christen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_200949710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waarom zat NL daar dan eigenlijk? Om aanslagen op de VS te voorkomen :?
Om het land niet achter te laten in wanorde nadat Bin Laden en consorte opgeruimd waren maar een degelijk land achter te laten. Dat is niet gelukt. Althans het lukte wel maar nu wordt alles weer teruggedraaid waarschijnlijk.
Ik vind dan ook dat Amerika de medewerkers maar moet opnemen. De tolken kunnen hiernaartoe maar we zitten aardig vol geloof ik. Niemand kan hier meer een huis krijgen. Het moet een keer ophouden met die ongein.
pi_200949714
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Onze kinderen wachten nog wel even 10 jaar voor ze een huis kunnen kopen of huren.
Doen ze graag.

Ik mag toch wel hopen dat er toch enige screening plaats gaat vinden.

Wij hebben nou eenmaal qua huisvesting en op sociaal economisch vlak geen plek voor zo een enorme toestroom.
[..]
True, en ik vind ook dat de tolken en hun gezinnen ed geholpen moeten worden, maar het moet ook weer niet zo zijn dat er vele tienduizenden ongecontroleerd hier naartoe worden gehaald.
Jammer voor Mohammed die 15 jaar geleden 2 keer boodschappen heeft gedaan.
Daar hebben wij simpelweg de ruimte en de middelen niet voor.
Racist!!! :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200949719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 10:13 schreef Frutsel het volgende:
Maar goed, dit kan maar zo de Democraten het presidentschap van 2024 kosten.
Komende tijd benieuwd hoe dit in de VS wordt opgepakt en geaccepteerd.
Nu even een shitstorm, maar over een jaar opluchting dat er een einde aan deze generatie durende oorlog is gekomen. Dat de boel zo snel in elkaar pleurde zijn zowel democraten als republikeinen medeverantwoordelijk voor, dus het is moeilijk in te zetten. Er zijn miljoenen mensen met stemrecht die geboren zijn nadat deze oorlog was gestart. Dat is echt ongelofelijk.
pi_200949736
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 10:13 schreef Frutsel het volgende:
Maar goed, dit kan maar zo de Democraten het presidentschap van 2024 kosten.
Komende tijd benieuwd hoe dit in de VS wordt opgepakt en geaccepteerd.
Ik geef Pete Buttigieg steeds meer kans. Harris maakt volgens mij niet zoveel kans.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:41:01 #231
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200949740
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
In die toekomst maar gewoon kappen met internationale missies; we doen het toch nooit goed.
Aan een anti-piraterijmissie kun je best meedoen, daar is niks mis mee. Wespennesten als Afghanistan en Mali moeten ze inderdaad lekker links laten liggen.

Maar goed, we gaan zien wat het volgende uitje van het Amerikaanse leger gaat worden en hoe Nederland daar op gaat reageren. Dat kolossale defensieapparaat en bijbehorende lobby van de VS gaan natuurlijk niet op hun handen zitten, de miljarden die nu vrijgemaakt zijn met het verlaten van Afghanistan moeten besteed worden. Zal wel ergens in Zuidoost Azië gaan zijn, een proxy van China ergens dwarszitten ofzo. Boots on the ground in Taiwan, ook wel lachen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Twiitch op 17-08-2021 11:47:00 ]
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:41:35 #232
65846 Bocaj
47th President.
pi_200949748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waarom zat NL daar dan eigenlijk? Om aanslagen op de VS te voorkomen :?
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:38 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Om het land niet achter te laten nadat Bin Laden en consorte opgeruimd waren maar een degelijk land achter te laten. Dat is niet gelukt.
Ik vind dan ook dat Amerika de medewerkers maar moet opnemen. De tolken kunnen hiernaartoe maar we zitten aardig vol geloof ik. Niemand kan hier meer een huis krijgen. Het moet een keer ophouden met die ongein.
Ook in NAVO verband. (Duitsers, Engelsen, Fransen zaten er ook.)
pi_200949768
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Onze kinderen wachten nog wel even 10 jaar voor ze een huis kunnen kopen of huren.
Doen ze graag.

Ik mag toch wel hopen dat er toch enige screening plaats gaat vinden.

Wij hebben nou eenmaal qua huisvesting en op sociaal economisch vlak geen plek voor zo een enorme toestroom.
[..]
True, en ik vind ook dat de tolken en hun gezinnen ed geholpen moeten worden, maar het moet ook weer niet zo zijn dat er vele tienduizenden ongecontroleerd hier naartoe worden gehaald.
Jammer voor Mohammed die 15 jaar geleden 2 keer boodschappen heeft gedaan.
Daar hebben wij simpelweg de ruimte en de middelen niet voor.
Zoals wel vaker bij dit schijtkabinet is dit een probleem wat er al jaren aan zat te komen, maar is er weer niks gedaan tot het acuut werd. Het laatste hoofdstuk ging een paar maanden sneller dan verwacht, maar we wisten dat er mensen naar Nederland zouden moeten komen.

Er zitten mannen in deze groep die Nederlandse militairen hebben gered. M'n vader is daar ook uitgezonden geweest. Persoonlijk heb ik liever dat er wat "onterechte" mensen meekomen, dan dat deze mensen na een dag martelen op het dorpsplein komen te hangen als waarschuwing aan de bevolking.Het constante falen van Rutte en co moet niet op hun afgeschoven worden. Rutte en co moeten optiefen. Helaas is ons electoraat daar ook te achterlijk voor.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:46:51 #234
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200949797
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:41 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Aan een anti-piraterijmissie kun je best meedoen, daar is niks mis mee. Wespennesten als Afghanistan en Mali moeten ze inderdaad lekker links laten liggen.

Maar goed, we gaan zien wat het volgende uitje van het Amerikaanse leger gaat worden, dat kolossale defensieapparaat en bijbehorende lobby gaan natuurlijk niet op hun handen blijven zitten, de miljarden moeten besteed worden. Zal wel ergens in Zuidoost Azië gaan zijn.
Het kan wel, in zo’n wespen nest, maar dan moet je daar als regering ook heel open over zijn en de militairen ook met een vrije hand en voldoende materiaal en ondersteuning naartoe sturen. En dan moet je ook niet gaan zeuren als er eens een paar honderd locals gebombardeerd worden. En de kamer ook niet. Classificeer het dan maar als een oorlogsmissie als de lokale bevolking er voor een significant deel tegen is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:49:10 #235
65846 Bocaj
47th President.
pi_200949830
Ik hoop dat de Amerikanen deze mensen goed gaan checken...

pi_200949840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zoals wel vaker bij dit schijtkabinet is dit een probleem wat er al jaren aan zat te komen, maar is er weer niks gedaan tot het acuut werd. Het laatste hoofdstuk ging een paar maanden sneller dan verwacht, maar we wisten dat er mensen naar Nederland zouden moeten komen.

Er zitten mannen in deze groep die Nederlandse militairen hebben gered. M'n vader is daar ook uitgezonden geweest. Persoonlijk heb ik liever dat er wat "onterechte" mensen meekomen, dan dat deze mensen na een dag martelen op het dorpsplein komen te hangen als waarschuwing aan de bevolking.Het constante falen van Rutte en co moet niet op hun afgeschoven worden. Rutte en co moeten optiefen. Helaas is ons electoraat daar ook te achterlijk voor.
De laatste jaren merk ik overal dat er overal alleen gehandeld wordt als er brandjes ontstaan. Ik merk dit eigenlijk sinds het supergrote gebrek aan mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200949848
Van Wijngaarden is niet neutraal als voorzitter, wat een walgelijke vent.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:52:11 #238
65846 Bocaj
47th President.
pi_200949860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:51 schreef Scrummie het volgende:
Van Wijngaarden is niet neutraal als voorzitter, wat een walgelijke vent.
En nog wel van de VVD...
pi_200949871
Everybody knows that the dice are loaded
Everybody rolls with their fingers crossed
Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost
Everybody knows the fight was fixed
The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes
Everybody knows
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:52:49 #240
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200949872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:49 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoop dat de Amerikanen deze mensen goed gaan checken...

[ afbeelding ]
PCR testje er doorheen en klaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:53:58 #241
284411 crew  heywoodu
pi_200949884
Afgelopen week de loting, ik heb zo'n vermoeden dat we Afghanistan wel door kunnen strepen.
https://en.wikipedia.org/(...)andball_Championship
pi_200949887
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:52 schreef Caland het volgende:

[..]
PCR testje er doorheen en klaar.
Anders mogen ze sowieso niet naar nederland
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:57:26 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200949927
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:53 schreef heywoodu het volgende:
Afgelopen week de loting, ik heb zo'n vermoeden dat we Afghanistan wel door kunnen strepen.
https://en.wikipedia.org/(...)andball_Championship
Maakte Afghanistan nog kans op kwalificatie voor het WK voetbal in Qatar?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:58:47 #244
284411 crew  heywoodu
pi_200949945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die zijn in juni definitief uitgeschakeld.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:59:07 #245
65846 Bocaj
47th President.
pi_200949953
BBB Waarschuwt voor een nieuwe 'Ollongren'' Actie! :')
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:59:29 #246
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200949960
quote:

[..]
Het valt of staat met de strafschoppen 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:01:25 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200949995
quote:

[..]
Wellicht wel nu de Taliban de onderhandelingen vanuit datzelfde Qatar voert. Verder is Qatar geen schurkenstaatje hoor.

Groetjes Ronald de Boer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200950053
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 10:05 schreef jigggy het volgende:
Thanks ,weet je toevallig ook waarom ze n hekel aan elkaar hebben? Beide extremistische moslims toch?
Al-Qaeda heeft zich (als groepering) trouw gezworen aan de Taliban (als islamitisch emiraat). Dit gaat terug tot de jaren '90 toen de Taliban aan de macht kwam in Afghanistan.

IS had het kalifaat uitgeroepen in 2014 (hoger dan een emiraat), en eist dat islamitische groeperingen/emiraten/alles wat lager is dan een kalifaat, zich trouw zweren aan de IS-leider (kalief). Dit leidt tot conflicten in verschillende islamitische landen tussen IS en de daar aanwezige rivaliserende groeperingen die weigeren om trouw te zweren aan de IS-leider. Al-Qaeda heeft hun trouw aan de Taliban hernieuwd.

In Nigeria heeft IS enkele maanden geleden de leider van Boko Haram geneutraliseerd terwijl dit het Nigeriaanse leger na 10 jaar niet lukte.

IS vormt een gevaar voor de Taliban omdat ze in Afghanistan vooral bestaan uit ex-Taliban-leden, vooral de hardliners die bijvoorbeeld sjiieten liever dood zien en de buurlanden willen binnenvallen en geen grenzen respecteren tussen VN-staten. Terwijl Taliban 2.0. aangeeft de buurlanden te respecteren en ze hebben gisteren de sjiitische minderheid in Afghanistan beveiligd terwijl ze hun religieuze festival aan het vieren waren.

Het laatste jaar zijn er meerdere bloedige aanslagen gepleegd op de sjiieten in Afghanistan, allen afkomstig van ISKP (Islamic State Khorasan Province).
pi_200950077
Aan zo'n Van Wijngaarden krijg je toch spontaan een hekel.
pi_200950079
Laten we de Taliban 2.0 het voordeel van de twijfel gunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')