Allicht een betere dan jouw onderbuik.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is niet een hele beste bron dan.
Vluchten kan wel eens veel te gevaarlijk zijn voor je kinderen en je vrouw. Dan vlucht je alleen. En dan hoop je dat je ze zsm veiliger naar je toe kan halen in het veilige land.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:39 schreef S95Sedan het volgende:
Maar wat ik al eerder zei, ik vind het niet echt een uitleg, vluchten doe je als gezin en niet als individu waarbij je de rest achter laat.
Ja, 99% van de Afghanen is voor Sharia en ze nemen telkens met geweld de macht over ondanks dat ze tegen sterke opponenten strijden (VS en co, Sovjets en co).quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Prima, maar we zijn nu 70 jaar verder en Frans is ook geen Latijn meer. Met andere woorden: heb je ook inhoudelijke kritiek op die cijfers?
De eerst volgende aanslag door een kwaaie afgaan die we achter hebben gelaten hebben we dus aan hun te danken.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:09 schreef Tjoent het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-evacuatie-a4054961
BuZa was in februari dus al gewaarschuwd door het ambassadepersoneel..
Wat een incompetent zooitje hebben we toch als beleidsmakers
Nee hoor. Dit is gewoon propaganda met gemanipuleerde cijfertjes.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Allicht een betere dan jouw onderbuik.
Daar ben ik het ook mee eens, maar we weten simpelweg niet genoeg om te concluderen dat deze mannen vluchten en hun gezien achterlaten.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:39 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar wat ik al eerder zei, ik vind het niet echt een uitleg, vluchten doe je als gezin en niet als individu waarbij je de rest achter laat.
CIA Factbook geeft anders wel prima cijfers.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor. Dit is gewoon propaganda met gemanipuleerde cijfertjes.
als jij het betaald.... het schijnt in 20 jaar 1000 miljard gekost te hebben en dan is de hulp zelf nog niet meergekend.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je moet daar gewoon nooit weg gaan schijnbaar dat is triest maar wat moet dat moet.
Ja die positief zijn voor de CIAquote:Op maandag 16 augustus 2021 17:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
CIA Factbook geeft anders wel prima cijfers.
Ja die 20 jaar is ook wel te kort. Permanent is misschien wat overdreven, maar ik denk toch wel iig meerdere generaties.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ik vrees dat we daar permanente militaire aanwezigheid zullen moeten hebben.
Ook prima als we dat niet doen hoor maar leg je dan neer bij de shitshow die zich daar gaat afspelen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als jij het betaald.... het schijnt in 20 jaar 1000 miljard gekost te hebben en dan is de hulp zelf nog niet meergekend.
dat gebeurt toch ook?quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ook prima als we dat niet doen hoor maar leg je dan neer bij de shitshow die zich daar gaat afspelen.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:44 schreef Mondkapje het volgende:
Zullen de vrouwen het pikken dat ze terug naar af moeten? Taliban veranderd, ik geloof er niet in. Vrouwenhaters blijven vrouwenhaters.
Weinig tot niets.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:44 schreef Fer het volgende:
Nu je ziet dat de Taliban het land zonder tegenstand kan overnemen in zeer korte tijd, moet je toch concluderen dat er vrij weinig is opgebouwd in 20 jaar.
Vertrekken van de Amerikanen is de logische conclusie. Wat hadden ze nog kunnen uitrichten in nog eens 20 jaar?
Met de juiste motivatie (een ak47) wel.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:44 schreef Mondkapje het volgende:
Zullen de vrouwen het pikken dat ze terug naar af moeten? Taliban veranderd, ik geloof er niet in. Vrouwenhaters blijven vrouwenhaters.
Mee eens hoor.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vluchten zou moeten zijn om je persoonlijke veiligheidssituatie, niet voor een beter leven.
Heel veel mensen hebben een arm en slecht leven op deze planeet. Die kunnen we onmogelijk allemaal naar hier halen.
Hoe zie je dat voor je dan? Want daar ben ik het totaal niet mee eens.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vluchten kan wel eens veel te gevaarlijk zijn voor je kinderen en je vrouw. Dan vlucht je alleen. En dan hoop je dat je ze zsm veiliger naar je toe kan halen in het veilige land.
Sterk argument hoor, ben volledig overtuigd.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor. Dit is gewoon propaganda met gemanipuleerde cijfertjes.
En 500.000 vrouwen worden ook verkracht per jaar in Afghanistan?quote:
De angst om op ieder moment van de dag vermoord te worden of geliefden te zien sterven doet rare dingen met mensen. Die angst kennen wij gelukkig niet godzijdank.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:46 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mee eens hoor.
Hoewel ik het vanuit een persoonlijk perspectief ook nog wel begrijp is er op de huidige manier geen houden aan.
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Want daar ben ik het totaal niet mee eens.
Hoe kan je met gezond verstand je vrouw (+kinderen) achterlaten in een land waarbij vrouwen als minderwaardig worden gezien.
het resultaat van 20 jaar Amerikaanse bezetting is 500.000 verkrachtingen per jaar in Afghanistan?quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En 500.000 vrouwen worden ook verkracht per jaar in Afghanistan?
Een land met veel minder inwoners...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |