Volgens mij Vice, weet ik niet zeker. Was niet wat Nederlandse leger betaalde, maar weinig reden om niet aan te nemen dat wat daar betaald werd een veelvoud was van wat een gemiddelde inwoner van het straatarme Afghanistan ontvangt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, jij hebt inzicht in het ontvangen salaris? Bijzonder.
Maar was het dan hier als terecht en goed gezien wanneer Duitsland ze had opgenomen, als dat had gekund?quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Tja die hadden geen land meer om hulp van te krijgen, Duitsland was redelijk platgegooid en bestond amper nog. Gelukkig is ons landje nog wel in orde en kunnen we ze makkelijk hebben.
Werkte pre-9/11 ook zo lekker ja. Iedereen blijquote:Op zondag 15 augustus 2021 19:04 schreef TheJanitor het volgende:
Grenzen dicht en opgelost. Blijkbaar wil de bevolking dit.
Iedereen grote blij.
Een paar honderd dobbernegers zijn geen enkel probleem maar een handjevol Afghaanse tolken die wel iets voor Nederland betekend hebben zijn een enorm probleem... Schiet mij maar lek hoor.quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Kijk we kunnen die mensen best helpen maar waarom moet dit in NL. Waarom moeten we weer mensen uit een totaal andere cultuur hierheen halen. Dat werkt gewoon niet zo simpel is het.
Ze sturen natuurlijk niet voor jan lul 1 of meerdere vliegtuigen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:04 schreef PirE het volgende:
[..]
Zitten er nog Nederlanders in dat land?
Als het te laat is dan komt dat omdat Ank naar de film moest
Godver, ik moet er bijna om lachen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie waren de "bezetters" dan in het geval van Afghanistan? Help me ff.
Wat mij betreft prima verder.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar was het dan hier als terecht en goed gezien wanneer Duitsland ze had opgenomen, als dat had gekund?
De geschiedenis is subjectief, probeer ik te zeggen. Wij vinden die tolken goed volk want ze hebben ons geholpen. Daar zijn de collaborateurs, hebben actief samengewerkt met de bezetter.
Dus je lult maar wat?quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:05 schreef Hamzoef het volgende:
Volgens mij Vice, weet ik niet zeker. Was niet wat Nederlandse leger betaalde, maar weinig reden om niet aan te nemen dat wat daar betaald werd een veelvoud was van wat een gemiddelde inwoner van het straatarme Afghanistan ontvangt.
Ambassadepersoneel. Heeft Ank wat minder mee te maken, is vooral een BuZa ding.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:04 schreef PirE het volgende:
[..]
Zitten er nog Nederlanders in dat land?
Als het te laat is dan komt dat omdat Ank naar de film moest
Waar exact zeg ik dat die wel een plek horen te krijgen hier?quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een paar honderd dobbernegers zijn geen enkel probleem maar een handjevol Afghaanse tolken die wel iets voor Nederland betekend hebben zijn een enorm probleem... Schiet mij maar lek hoor.
Dit meisje is niet zo blij.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:04 schreef TheJanitor het volgende:
Grenzen dicht en opgelost. Blijkbaar wil de bevolking dit.
Iedereen grote blij.
Geloof dat ze gisteren of eergisteren nog van plan waren de ambassade open te houden. Er staat op de nos site of ad een artikel van een nederlandse die daar werkt en dat men niet dacht dat ze zo snel in kabul zouden aankomen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:06 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze sturen natuurlijk niet voor jan lul 1 of meerdere vliegtuigen.
Als dit misgaat en ze krijgen van de taliban niet de kans om veilig het land te verlaten dan kleeft er echt bloed aan de handen van de beleidsbepalers hier.
In het geval van de tolken gaat het om ISAF he wijsneus.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:06 schreef Hamzoef het volgende:
Godver, ik moet er bijna om lachen.
Jij dacht dat Enduring Freedom daar op uitnodiging van de toenmalige lokale autoriteiten was?
Thanks, dat wist ik nietquote:Op zondag 15 augustus 2021 19:06 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze sturen natuurlijk niet voor jan lul 1 of meerdere vliegtuigen.
Als dit misgaat en ze krijgen van de taliban niet de kans om veilig het land te verlaten dan kleeft er echt bloed aan de handen van de beleidsbepalers hier.
Geschiedenis is subjectief.. het meest objectieve wat ooit op FoK gepost isquote:Op zondag 15 augustus 2021 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar was het dan hier als terecht en goed gezien wanneer Duitsland ze had opgenomen, als dat had gekund?
De geschiedenis is subjectief, probeer ik te zeggen. Wij vinden die tolken goed volk want ze hebben ons geholpen. Daar zijn de collaborateurs, hebben actief samengewerkt met de bezetter.
ja klopt, dat was al vreselijk naïef.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Geloof dat ze gisteren of eergisteren nog van plan waren de ambassade open te houden. Er staat op de nos site of ad een artikel van een nederlandse die daar werkt en dat men niet dacht dat ze zo snel in kabul zouden aankomen.
Dat weet je best. Niet zo flauw doen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie waren de "bezetters" dan in het geval van Afghanistan? Help me ff.
Ach het Afghaanse leger is veel te druk met het roken van wiet en Heroïne waarom denk je dat het zo snel gevallen is. 0 disipline dan win je het niet van extremistenquote:Op zondag 15 augustus 2021 19:07 schreef Rambolin het volgende:
Als de Taliban slim is dan gaan ze niet dezelfde fout maken als de Amerikanen in Irak toen ze het hele Iraakse leger naar huis stuurden.
300.000 Afghaanse mannen op straat zetten zal op termijn het verzet tegen Taliban gaan vormen.
ISAF (en OEF trouwens ook) was geen bezettingsmacht... Maar goed, dat gegegeven geeft schijnbaar een enorme kortsluiting in sommige breintjes hier.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat weet je best. Niet zo flauw doen.
Linkje?quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:11 schreef bitterbal het volgende:
Er staat op de nos site dat agenten en militairen van Afghaanse leger al maanden niet betaald kregen dus begrijp wel ik dat je geen risico gaat lopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |