Maar we hebben de mensen daar wel perspectief gegeven. Of zo.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
We zijn een land zonder moraal en eer. Zolang de papieren werkelijkheid maar op orde is.
Lekker beetje Twitteren hun indrukwekkend de film de Slag om de Schelde wel niet wasquote:Op maandag 16 augustus 2021 09:49 schreef ijs_beer het volgende:
Wat er in Afghanistan gebeurt, en hoe we als NL weer aan het falen zijn om de mensen die ons geholpen hebben, te helpen. Laat ik zeggen dat het druilerige weer van deze ochtend er goed bij past.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Er zal eerst een dode moeten vallen, voordat we de anderen gaan helpen.
We zullen zien. Voorlopig lijkt men te druk bezig met vluchtende mensen van zich af te schieten.quote:'Zeker vijf doden door chaotische situatie op vliegveld van Kabul'
Op de luchthaven van Kabul zijn ten minste vijf doden gevallen, melden getuigen aan persbureau Reuters. Een van hen zou hebben gezien dat er vijf lichamen in een voertuig werden geladen. Een ander zei dat niet duidelijk is of de slachtoffers zijn neergeschoten of vertrapt zijn door de menigte.
Eerder meldde The Wall Street Journal dat er ten minste drie doden zijn gevallen door schoten op de luchthaven.
Op Twitter gaan beelden rond waarop geweerschoten te horen zijn, waarop een menigte zich uit de voeten maakt
https://nos.nl/collectie/(...)cueerde-nederlanders
Is de identiteit van die doden al vastgesteld en waren dat Nederlanders of mensen die Nederlanders geholpen hebben. Indien Nee, dat gaat Nederland nog niks doen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
We zullen zien. Voorlopig lijkt men te druk bezig met vluchtende mensen van zich af te schieten.
Of gaan roepen in de media dat er een vliegtuig heen moet maar bij het debat in de 2de kamer afwezig zijn en tegenstemmenquote:Op maandag 16 augustus 2021 10:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Lekker beetje Twitteren hun indrukwekkend de film de Slag om de Schelde wel niet was![]()
Beetje een aanname hè, er staat nergens wat er precies is gebeurd. Er is niet eens duidelijkheid of ze zijn neergeschoten.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
We zullen zien. Voorlopig lijkt men te druk bezig met vluchtende mensen van zich af te schieten.
Nee, dit waren slechts gewone mensen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is de identiteit van die doden al vastgesteld en waren dat Nederlanders of mensen die Nederlanders geholpen hebben. Indien Nee, dat gaat Nederland nog niks doen.
Ik zeg ook niet dat ze zijn neergeschoten.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:20 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Beetje een aanname hè, er staat nergens wat er precies is gebeurd. Er is niet eens duidelijkheid of ze zijn neergeschoten.
Ja, we moeten inderdaad wel voorkomen dat we willekeurige mensen gaan helpen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, dit waren slechts gewone mensen.![]()
Nu heb ik gisteren van het ministerie mogen begrijpen dat het sowieso allemaal erg moeilijk is om nog goed te kunnen bepalen of (en in welke mate) iemand daar Nederlanders geholpen heeft nu we daar weg zijn. Iedereen kan immers wel zeggen ons geholpen te hebben en we moeten natuurlijk voorkomen dat we straks ineens gewone willekeurige mensen aan het helpen zijn.
Da's een vroeg pensioen!quote:
Dit is me wat te simpel. Zeker omdat de kwestie Afghanistan al 50 jaar speelt. Tot aan de sovjets terug. Er is best een groep mensen die een democratie willen, sterker nog, van oudsher zijn veel Afghanen helemaal niet zo streng in de leer als de Taliban, die vooral de mores hebben overgenomen van de Pashtun uit grensgebied met Pakistan. Opgeleid en gefinancierd door de Saudi-Arabieren. Afghanistan is door de verschillende stammen (en dus verschillende mores, geloven en gebruiken) nooit een sterke staat geweest, en daardoor biedt het ruimte voor dit soort extremisten.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:13 schreef Koen66 het volgende:
Iedere keer als het westen andere landen denkt te gaan 'helpen' gaat het fout, dat is bij voorbaat al standaard. Dergelijke landen willen geen democratie op westerse leest geschoeid. Zolang we de arrogante hebben dat maar te blijven denken blijft het fout gaan.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:27 schreef Cyan9 het volgende:
Laat ook maar weer, ik heb hier helemaal geen zin in. Succes ermee.
* pakt warme chocolademelk met slagroom en een koekjequote:Op maandag 16 augustus 2021 10:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
* Meer thee neerzet, ook warme chocolademelk, koekjes erbij.
Volgens mij had ik geen slagroom neergezet.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
* pakt warme chocolademelk met slagroom en een koekje
Maak je geen zorgen, ze zullen vast nog net zo mooi zijn als de vorige keer.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:49 schreef ijs_beer het volgende:
Nou, op naar de opticien. Eens kijken of die ogen niet verder achteruit zijn gegaan.
Oh, wat was dat dan....quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Volgens mij had ik geen slagroom neergezet.
Ik heb geen idee.quote:
Sabotagequote:
Dat zal ik voortaan doen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zou trouwens de persoon die zijn/haar scheerschuim op tafel heeft laten staan deze voortaan gewoon op willen ruimen?
Staat best in de weg zo. Dank alvast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |