quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:27 schreef BE het volgende:
Mijn kinderen vonden het ook geen probleem, ze konden amper naar buiten kijken zonder die dingen in het begin.
Ja dat soberso.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:09 schreef laziness het volgende:
Ik bedenk het weekmenu als ik boodschappen bestel maar succes nummers gaan vaak in de herhaling hoor op werkdagen.
Er zijn bij ons vaak wel terugkerende maaltijden elke week of om de week, ik ben niet zo creatief in de keuken als ik soms wel eens zou willen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:09 schreef laziness het volgende:
Ik bedenk het weekmenu als ik boodschappen bestel maar succes nummers gaan vaak in de herhaling hoor op werkdagen.
Wij hebben een tijdje hellofresh gehad, ook best leuk, maar ik vond het toch best bewerkelijk. Ik stond veel langer in de keuken dan met mn inmiddels routine maaltijden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:10 schreef SQ het volgende:
Ik bedenk het niet elke dag opnieuw hoormaar ook eens per week weer zo'n heel weekmenu maken, altijd en eeuwig, hangt me eerlijk gezegd aardig de strot uit onderhand
Niet.quote:[b]Op vrijdag 13 augustus 2021 10:34 schreef Limone het volgende:
Waarom hou ik dan zo vast aan het idee dat het aan tafel gezellig moet zijn?De kinderen eten niet slecht, maar we zijn na 10 minuten wel klaar en er heeft altijd wel eentje gehuild. Iedereen is moe en de bloedsuikerspiegel is laag. Toch vind ik het bloedirritant als we die tien minuten niet in harmonie kunnen doorbrengen.. Hoe gaat dat bij jullie?
Ja, misschien zoiets inderdaad maar proberen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij hebben een tijdje hellofresh gehad, ook best leuk, maar ik vond het toch best bewerkelijk. Ik stond veel langer in de keuken dan met mn inmiddels routine maaltijden.
En het was weer eens wat anders, een aantal maaltijden hebben we in de map gestopt die waren wel voor herhaling vatbaar.
QFTquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:10 schreef SQ het volgende:
Ik bedenk het niet elke dag opnieuw hoormaar ook eens per week weer zo'n heel weekmenu maken, altijd en eeuwig, hangt me eerlijk gezegd aardig de strot uit onderhand
Kan je niet nog een keer bbqen?🤣quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:18 schreef SQ het volgende:
Mijn weekmenu voor komende week is ongeveer zo:
Za: bbq
Zo: bbq bij vrienden
Ma: kofta
Di: bbq
Wo: agv-dag
Do: orzo met garnalen en feta
Vr: waarschijnlijk een omelet ofzo
Kookmojo maar weer eens afstoffen
Terwijl dat helemaal niet hoeft. Ik heb een elektrische snelkookpan (Crock Pot Express) en gooi wel eens groente en aardappel samen in de pan. De truc is om de kooktijd van de aardappels aan te passen aan de groentes ipv andersom. Aardappel in partjes zijn net zo snel gaar als een hele bloemkool (2-3 minuten )quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toen mijn vader lange tijd in het ziekenhuis lag, kocht mijn moeder een snelkookpan. Daar deed ze dan aardappels en groenten tegelijk in. Needless to say, dat was niet zo best voor de groente in kwestie. Uit ervaring kan ik je zeggen dat het resultaat steeds hetzelfde smaakte, of er nu broccoli, bloemkool of spruitjes in die pan zaten. Je reinste groentemishandeling!
Snelkookmaaltijden FTW!quote:
Dit ook, als een standaard product op is dan schrijf ik dat direct op en als mij iets te binnen schiet ook. Zondags de folder erbij pakken en dan weekmenu maken. De aanbiedingen zorgen ervoor dat we niet elke week hetzelfde eten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Ik maak de hele week aantekeningen voor mijn wekelijkse boodschappenlijst
Dat eten wij vrijwel om de week.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:17 schreef Phaidra het volgende:
lasagne (jammer genoeg is dat best veel werk, dus eten we niet heel vaak).
Zal ik mijn peuter naar je sturen? Die geeft momenteel alleen maar pizza als antwoordquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:48 schreef SQ het volgende:
Mijn dochter is uit logeren dus mijn vierjarige zoon mag kiezen. Toen ik het gisteren vroeg was het antwoord "paprika, ik vind heel lekker" dus het zal me benieuwen
Dat idd, ik hou ook van verrassingsmenu's zeker bij de wat betere restaurants.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat, maar dan zonder bleekselderij of lever, want
Verrassingsmenus zin de bom. Geen keuzestress![]()
Behalve als ze dan dingen van het menu serveren, daar heb ik echt een hekel aan.
Ja! Ik kon de AVG van mijn ouders ook goed hebben hoor. En nu ben ik 40 en wonen ze weer op fietsafstand en krijg ik vaak hun restjes van risotto of andere lekkere dingen omdat ik dus alles eet en alles lekker vind. En een baby moest maken en nu voeden dus meer eten = nog beter.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ouders kookten verdomd lekkere AVGIk hou er nog steeds van. Net als van de meeste niet AVG overigens.
Eten
Hier ookquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:09 schreef laziness het volgende:
Ik had gisteren (en vandaag kliekje als lunch) orzo met garnalen en feta naar een recept van Ottolenghi. Dat was echt superlekker!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:18 schreef SQ het volgende:
Mijn weekmenu voor komende week is ongeveer zo:
Za: bbq
Zo: bbq bij vrienden
Ma: kofta
Di: bbq
Wo: agv-dag
Do: orzo met garnalen en feta
Vr: waarschijnlijk een omelet ofzo
Kookmojo maar weer eens afstoffen
Ja precies dat receptquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik had gisteren (en vandaag kliekje als lunch) orzo met garnalen en feta naar een recept van Ottolenghi. Dat was echt superlekker!
Ow en in het kader erg lekker en toch ook een beetje gezond:
https://marleyspoon.nl/me(...)nte-en-frisse-salade
tofu, shoarma kruiden en flink bakken. Dat bleek hier een succes als alto-spekjes (toen ik eens de spekjes vergeten was en tofu in de vriezer vond)quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:42 schreef Limone het volgende:
Dank @:SG, @:BE en @:Phaidra! Ik zal aan jullie denken als het weer eens bal is, maandag denk ik.![]()
Ik kook doordeweeks en ik probeer voor elke dag een vast gerecht te hebben: maandag soep, dinsdag pasta uit de oven, woensdag stamppot, donderdag wraps met rijst, bonen en groenten en vrijdag pannenkoeken. De soep levert nog weleens een tantrum op en vervolgens ' oh niks gezegd, best lekker!'en stamppot op woensdag vind ik zelf wat meh omdat ik overwegend geen vlees eet en stamppot zonder spekjes best wel meh is.. Maar ik heb voor die dagen nog geen succesgerechten gevonden.
Oh thanks, ga ik woensdag proberen!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:44 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
tofu, shoarma kruiden en flink bakken. Dat bleek hier een succes als alto-spekjes (toen ik eens de spekjes vergeten was en tofu in de vriezer vond)
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
Woensdag is bij ons patatdag, vind ik persoonlijk beter dan stamppot
Ik maak naanbrood volgens dit recept en het is echt zooo vreselijk lekker, ik wil nooit meer voorverpakt sindsdien: https://www.eefkooktzo.nl(...)knoflook-en-yoghurt/quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:01 schreef Budabuddumbam het volgende:
onze succesgerechten bij de kinderen zijn
burrito's: met gehakt,tomaat, witte ui, rode ui, rode paprika, groene paprika, knoflook (en voor de liefhebbers bonenmix) +kruiden
Taco's met gehakt, champignons, ui, knoflook wortel, paprika, courgette,prei +kruiden en kaas naar keuze
Curry madras met kip, bloemkool, paprika. ui , peper kokosmelk en kruiden en naanbrood (die maak ik niet zelf)
kip ketjap + kouseband met rijst.
Noodles met paksoi, gele wortel, kastanje champignon, rode ui, sugarsnaps
ik sla het op!!! dankjewel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:07 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik maak naanbrood volgens dit recept en het is echt zooo vreselijk lekker, ik wil nooit meer voorverpakt sindsdien: https://www.eefkooktzo.nl(...)knoflook-en-yoghurt/
Als ik met mijn gezin niet aan tafel zou eten zou ik elke 6 maanden een nieuwe bank moeten kopen. Dat vind ik op zichzelf al een prima reden, maar ja, ook het elkaar aan kunnen kijken en even praten tussen het geschreeuw van de kinderen door vind ik erg waardevol.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:06 schreef Nanukerst het volgende:
Ik haat niet aan tafel eten.Hier is de maaltijd ook echt een belangrijk moment van de dag, juist omdat we allemaal een onregelmatig leven hebben vind ik het een gevaar om langs elkaar heen te eten/leven. Schermen aan de kant, even tijd en aandacht voor elkaar. Maar ik ben dol op eten, op koken, zelfs op boodschappen doen, dus alles in die hoek maakt me erg gelukkig.
Ontbijten gebeurt vaak zonder mij, omdat ik veel avonddiensten draai laten ze me uitslapen op schooldagen (Puber kan zelf naar school en man brengt Sticker vrijwel altijd naar school). Maar stiekem vind ik dat niet zo erg, want ik vind het ontbijtritueel van mijn man nogal vervelend.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Als ik met mijn gezin niet aan tafel zou eten zou ik elke 6 maanden een nieuwe bank moeten kopen. Dat vind ik op zichzelf al een prima reden, maar ja, ook het elkaar aan kunnen kijken en even praten tussen het geschreeuw van de kinderen door vind ik erg waardevol.
Ontbijten doen we ook dagelijks aan tafel met zijn allen.
Het enige wat ik nog nodig heb is een hond zodat ik niet drie keer per dag de eettafelzone hoef te reinigen
Ik maak alle pruttelgerechten in bulk. Zo chill. En als ik een eenpersoonsportie over heb, eet ik het de volgende dag als lunch op kantoorquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:15 schreef laziness het volgende:
Ja eens, Ik doe ook snel klaar gerechten doordeweeks en vanaf vrijdag t/m zondag is er tijd om uitgebreid te koken.
Ik maak naan en turkse pizza bodem etc ook zelf. Maar dat is dan een weekend gerecht.
Veel soepen zijn verrassend snel te maken en er gaat een shitload aan groenten in en vaak genoeg voor meerdere dagen.
Sowieso zijn veel recepten voor 4 personen dus na een dag of 3 hebben we genoeg kliekjes voor iedereen. Ook een erg prettige op een werkdag want enkel even opwarmen
Daar heb ik een stofzuig- en dweilrobot voor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:13 schreef SQ het volgende:
Het enige wat ik nog nodig heb is een hond zodat ik niet drie keer per dag de eettafelzone hoef te reinigen
Recept?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:24 schreef Vanyel het volgende:
Oh en shoarma tegenwoordig bijna altijd van oesterzwammen.
Ja geen dweilrobot wegens houten vloer, en ik wil liever niet dat de robotzuiger door uitgespuugde vla rijdtquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar heb ik een stofzuig- en dweilrobot voor.
Wij eten ook aan tafel.
Ik vind de spekjes van de vegetarische slager echt heel lekker! Zeker als het gewoon ergens doorheen kan, zoals stamppot of salade. Zo'n bakje is best prijzig, maar ik vries vaak porties in.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:42 schreef Limone het volgende:
Dank @:SG, @:BE en @:Phaidra! Ik zal aan jullie denken als het weer eens bal is, maandag denk ik.![]()
Ik kook doordeweeks en ik probeer voor elke dag een vast gerecht te hebben: maandag soep, dinsdag pasta uit de oven, woensdag stamppot, donderdag wraps met rijst, bonen en groenten en vrijdag pannenkoeken. De soep levert nog weleens een tantrum op en vervolgens ' oh niks gezegd, best lekker!'en stamppot op woensdag vind ik zelf wat meh omdat ik overwegend geen vlees eet en stamppot zonder spekjes best wel meh is.. Maar ik heb voor die dagen nog geen succesgerechten gevonden.
Ik gooi gewoon (zelfgemixtequote:
Mijn houten vloer is gelakt, daar laat ik de dweilrobot rustig overheen glijden, die gebruikt heel weinig water. Maar idd geen 3x per dag, in de keuken gietvloer hier.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja geen dweilrobot wegens houten vloer, en ik wil liever niet dat de robotzuiger door uitgespuugde vla rijdt
Maar ach, beter zo dan dat ze niks eten
Heeft die ook zo'n rooksmaak? Dat trek ik echt nietquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind de spekjes van de vegetarische slager echt heel lekker!
Wij op vrijdag, dan kookt mijn manquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:49 schreef Limone het volgende:
Die hebben wij natuurlijk ook. Op zaterdag, als papa kookt. Want zo stereotiep zijn wij wel.
Een beetje rooksmaak zit er wel aan, maar niet overheersend vind ik. Te veel wordt echt vies kunstmatig, maar verder hou ik wel van een beetje rooksmaak. Ik ben fan van de Jumbo voor het vega-assortiment. Ook vaak aanbiedingen als 2+1 gratis. De vriezer lust ze welquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Heeft die ook zo'n rooksmaak? Dat trek ik echt niet![]()
Ik ga meestal naar de LIDL, die hebben ook een aardig vega-assortiment. Alleen de groente/bonen burgers komen in de buurt van karton, de rest is een goed alternatief.
Ik hou zo ongelooflijk veel van zelfgemaakt naanbroodquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:07 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik maak naanbrood volgens dit recept en het is echt zooo vreselijk lekker, ik wil nooit meer voorverpakt sindsdien: https://www.eefkooktzo.nl(...)knoflook-en-yoghurt/
Ja die zijn ook goed. De jumbo haal ik ook altijd een stapeltje als ik daar in de buurt ben. Kom er alleen maar 4 keer per jaar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een beetje rooksmaak zit er wel aan, maar niet overheersend vind ik. Te veel wordt echt vies kunstmatig, maar verder hou ik wel van een beetje rooksmaak. Ik ben fan van de Jumbo voor het vega-assortiment. Ook vaak aanbiedingen als 2+1 gratis. De vriezer lust ze wel.
Die bonenburgers zijn ook redelijk simpel zelf te maken!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Heeft die ook zo'n rooksmaak? Dat trek ik echt niet![]()
Ik ga meestal naar de LIDL, die hebben ook een aardig vega-assortiment. Alleen de groente/bonen burgers komen in de buurt van karton, de rest is een goed alternatief.
Ja, zijn die lekker? Ik heb een wat ambivalente verhouding met de vegetarische slager. Vaak zo zout. De bitterballen vond ik een teleurstelling, terwijl ik het satébroodje erg lekker vind en de hamburgers vond ik ronduit smerig. Maar ik ga het proberen, opvoeden is voorleven..quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind de spekjes van de vegetarische slager echt heel lekker! Zeker als het gewoon ergens doorheen kan, zoals stamppot of salade. Zo'n bakje is best prijzig, maar ik vries vaak porties in.
Bij ons gaat de broccoli stamppot van Miss_Sly er nog steeds goed in.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:42 schreef Limone het volgende:
Helemaal gelijk en in een ideale wereld zou ik het ook heel graag zo willen doen, maar in de praktijk pakt het bij ons altijd anders uit. Vandaar wel dat ik tegenwoordig iig probeer regelmatig op zondag met elkaar te lunchen, maar zelfs dat is ingewikkeld ivm duiken van mijn lieftallige.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:06 schreef Nanukerst het volgende:
Ik haat niet aan tafel eten.Hier is de maaltijd ook echt een belangrijk moment van de dag, juist omdat we allemaal een onregelmatig leven hebben vind ik het een gevaar om langs elkaar heen te eten/leven. Schermen aan de kant, even tijd en aandacht voor elkaar. Maar ik ben dol op eten, op koken, zelfs op boodschappen doen, dus alles in die hoek maakt me erg gelukkig.
Nou ja, het zijn natuurlijk geen echte uitgebakken spekjes. Ze zijn wel zout, maar ik haal zo ongeveer 6 porties uit een bakje. Dus met mate, dan vind ik het heel goed te doenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:35 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, zijn die lekker? Ik heb een wat ambivalente verhouding met de vegetarische slager. Vaak zo zout. De bitterballen vond ik een teleurstelling, terwijl ik het satébroodje erg lekker vind en de hamburgers vond ik ronduit smerig. Maar ik ga het proberen, opvoeden is voorleven..
Ja heel vaak. Vooral mijn oudste vindt dat geweldig. Tevens, zie mijn weekmenuquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:12 schreef vencodark het volgende:
Eten jullie ook weleens buiten in de tuin?
Wij echt nooit, terwijl we een giga tafel en bankjes hebben.
Ik hou niet van buiten eten.
Ja, vooral fruit & lunch in de tuin met mooi weer.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:12 schreef vencodark het volgende:
Eten jullie ook weleens buiten in de tuin?
Wij echt nooit, terwijl we een giga tafel en bankjes hebben.
Ik hou niet van buiten eten.
Ohja, de bbq’s!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja heel vaak. Vooral mijn oudste vindt dat geweldig. Tevens, zie mijn weekmenu
Dat vind je het meest lastige?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, vooral fruit & lunch in de tuin met mooi weer.
Mijn peuter was een tijd terug erg verontwaardigd toen mijn man en ik dachten dat het een goed idee was om weer eens een ontbijt op de bank te doen. Wij lagen dubbel van het lachen.
Over opvoeden gesproken, dat vind ik nog het meest lastige: mijn lachen inhouden als ik iets ook eigenlijk wel heel grappig vind maar het eigenlijk niet ok is.
Momenteel wel ja. Als ik over een paar maanden weer middenin gebroken nachten met een baby en een dwarse peuter zit zal ik genieten van dat ik dit het meest lastige vindquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ohja, de bbq’s!
[..]
Dat vind je het meest lastige?![]()
Dan heb je het maar makkelijk, zou ik zo zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |