abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200890613
Elke dag AVG of uitgebreid uit eten?

Anyway... game on!

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:27 schreef BE het volgende:
Mijn kinderen vonden het ook geen probleem, ze konden amper naar buiten kijken zonder die dingen in het begin.
pi_200890662
AVG kost me meer tijd dan sommige andere gerechten :D
Vanavond ook AVG: A: gebakken, G: sla en broccoli. V: wat er nog in de vriezer lag (vega bief vega snitzel en 2 hamburgers)..

In geval van veel bezoek of teveel aan mijn hoofd maak ik pasta met saus from scratch. Dat krijg ik er nog uit al is ziek ben. En omdat het het beste smaakt als het wat langer pruttelt kan ik het maken wanneer ik er tijd voor hem.
Als het op timing aankomt ben ik een drama.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:02:35 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200890746
Ik heb gisteren voor twee dagen vissoep gemaakt.
Volgende week koken die van mijn zus lekker voor me de hele week, die maken ruzie wie welke dag wat mag maken en wie boodschappen mag doen etc.
Ik laat me mooi verwennen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200890778
AVG? :?
pi_200890785
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:04 schreef vencodark het volgende:
AVG? :?
aardappel vlees groente
pi_200890821
Ik eet trouwens heel graag aardappels en kind heeft dat geërfd. Daardoor maak ik nu wat vaker puree. Eet hij soms toch eens liever mijn eten dan Olvarit ;(
Ik vind het wel vervelend dat je in de supermarkt geen specifiek ras koopt maar 'vastkokend' ofzo. Er zit best wel verschil in.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:06:43 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_200890835
Ik maak overigens nog wel eens per week een aageeveetje maar ik vind het ook gewoon kut om week in, week uit, elke dag maar weer iets flitsends te bedenken voor het avondeten. Ik heb daar helemaal geen zin / tijd voor. En als ik uit werk kom is iedereen chagrijnig en hongerig en da's ook niet goed voor de zweer en dan moet het toch allemaal snel snel.
disclaimer
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:08:34 #8
176471 oh-oh
pi_200890868
Slowcookermaaltijden ftw!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:09:28 #9
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200890878
Ik bedenk het weekmenu als ik boodschappen bestel maar succes nummers gaan vaak in de herhaling hoor op werkdagen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_200890886
Ik probeer sinds corona 1x per week een menu te bedenken voor de komende week. En dan maak ik gelijk mijn boodschappenlijstje, hoef ik niet zo vaak naar de winkel en heb maar 1x het "wat gaan we eten" moment voor de rest van de week gehad ;).
Werkt voor mij beter dan het elke dag opnieuw bedenken, blijkbaar had ik de rare corona tijd nodig om het te gaan doen ;).
Fake it till you make it...
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:09:57 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_200890888
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:09 schreef laziness het volgende:
Ik bedenk het weekmenu als ik boodschappen bestel maar succes nummers gaan vaak in de herhaling hoor op werkdagen.
Ja dat soberso.
disclaimer
pi_200890907
quote:
Er zijn bij ons vaak wel terugkerende maaltijden elke week of om de week, ik ben niet zo creatief in de keuken als ik soms wel eens zou willen.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:10:57 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_200890908
Ik bedenk het niet elke dag opnieuw hoor :D maar ook eens per week weer zo'n heel weekmenu maken, altijd en eeuwig, hangt me eerlijk gezegd aardig de strot uit onderhand :')
disclaimer
pi_200890928
Mijn ene kind vroeg zelfs eens andijviestamppot voor zijn verjaardagsmaal :D

Hier rouleren aardappel, rijst en pasta zo'n beetje. Wat erbij zit hangt nogal af van wie er in de keuken staat.
We halen bijna elke dag boodschappen. Dus lekker adhoc wat we eten. Ik kan geen weekmenu maken. Heb het wel geprobeerd en dan staat er voor donderdag een nasi terwijl ik gewoon graag pasta met witte saus wilde, maar daar geen ingrediënten voor heb dan :D
pi_200890933
Mijn moeder kookte ook alles dood en verlept :r Zo begon ik spruitjes pas lekker te vinden zodra ik ze zelf maakte op m'n 25e ofzo. Kind vindt het ook heerlijk O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200890941
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:10 schreef SQ het volgende:
Ik bedenk het niet elke dag opnieuw hoor :D maar ook eens per week weer zo'n heel weekmenu maken, altijd en eeuwig, hangt me eerlijk gezegd aardig de strot uit onderhand :')
Wij hebben een tijdje hellofresh gehad, ook best leuk, maar ik vond het toch best bewerkelijk. Ik stond veel langer in de keuken dan met mn inmiddels routine maaltijden.
En het was weer eens wat anders, een aantal maaltijden hebben we in de map gestopt die waren wel voor herhaling vatbaar.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:13:31 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200890953
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 13 augustus 2021 10:34 schreef Limone het volgende:

Waarom hou ik dan zo vast aan het idee dat het aan tafel gezellig moet zijn? :') De kinderen eten niet slecht, maar we zijn na 10 minuten wel klaar en er heeft altijd wel eentje gehuild. Iedereen is moe en de bloedsuikerspiegel is laag. Toch vind ik het bloedirritant als we die tien minuten niet in harmonie kunnen doorbrengen.. Hoe gaat dat bij jullie?
Niet. :@

Wij eten zelden aan tafel omdat er altijd wel ergens een moet sporten/werken etc. En ja, dan kan de rest wel aan tafel, maar ook dat doen we niet vaak.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:13:44 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_200890961
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij hebben een tijdje hellofresh gehad, ook best leuk, maar ik vond het toch best bewerkelijk. Ik stond veel langer in de keuken dan met mn inmiddels routine maaltijden.
En het was weer eens wat anders, een aantal maaltijden hebben we in de map gestopt die waren wel voor herhaling vatbaar.
Ja, misschien zoiets inderdaad maar proberen.
disclaimer
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:14:08 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200890969
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:10 schreef SQ het volgende:
QFT
Wat een kutklus vind ik dat. :Y
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:14:45 #20
176471 oh-oh
pi_200890978
Ik maak de hele week aantekeningen voor mijn wekelijkse boodschappenlijst :')
( Groucho Marx )
pi_200890983
We hadden van de groenteboer een groente abonnement. Maar tegen de winter heb je alleen nog kolen, dus zijn we er maar mee gestopt
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:16:19 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_200891011
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:14 schreef BE het volgende:

[..]
QFT
Wat een kutklus vind ik dat. :Y
Ik doe veel liever de was O+ hoef je lekker niet na te denken *O*
disclaimer
pi_200891044
@Limone, hier aan tafel is het ook zelden gezellig hoor. De kinderen moeten in ieder geval op elkaar wachten, maar er gaat geen dag voorbij dat iemand niet probeert om hieronder uit te komen. Je poetsdoekje weggooien mag, maar vervolgens stiekem wegsneaken om te gaan gamen op de iPad, dat mag dan weer niet }:|. Als er 10 minuten niemand schreeuwt, hebben we een goede dag ;).

De oudste eet ook het liefst alleen maar dingen die hij superlekker vindt. Pasta staat heel hoog op de lijst van superlekker, als ze zelf mogen kiezen wat ze eten, willen ze lasagne (jammer genoeg is dat best veel werk, dus eten we niet heel vaak). Oudste heeft er wel een handje van om te gaan klagen als iets niet op zijn lijst van superlekker eten staat. "Ik vind het niet heel lekker mama, dus ik ga er niet zo veel van eten". Eh ja prima, maar voor 'niet zo heel lekker' krijgt hij geen boterham. Soms kan je best ook genoeg eten van iets dat je minder lekker vindt. Een boterham is bij uitzondering wel mogelijk als we bijvoorbeeld iets heel nieuws eten en na 2 happen is duidelijk dat ze het echt niet wegkrijgen. Groente willen we nog wel eens in tweevoud maken. Vriend en ik willen wel eens iets anders eten, zoals venkel, courgette, asperges, champignons :9~. Dus dan krijgen zij broccoli, boontjes of wortels.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:18:56 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_200891062
Mijn weekmenu voor komende week is ongeveer zo:

Za: bbq
Zo: bbq bij vrienden
Ma: kofta
Di: bbq
Wo: agv-dag :@
Do: orzo met garnalen en feta
Vr: waarschijnlijk een omelet ofzo :')

Kookmojo maar weer eens afstoffen ;(
disclaimer
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:21:45 #25
176471 oh-oh
pi_200891124
Ik heb altijd van die fases, dat ik heel vaak soto maak of couscous of zo tot ik het echt maanden niet meer hoef.
( Groucho Marx )
pi_200891190
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:18 schreef SQ het volgende:

Kan je niet nog een keer bbqen?🤣

Ik heb nog geen idee wat er komende dagen op het menu staat. Vandaag makkelijk want net thuis van weekje weg..

Oh, puber belt net op, die staat bij de Hoogvliet.. het wordt een maaltijdsalade

Vanaf zaterdag hoef ik weer een week niet na te denken wat we eten/te koken.

Hier eten ze lang niet alles, maar het is al meer dan een paar jaar geleden.

Ik eet echt geen boerenkool en peen en uien. :r
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_200891402
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Toen mijn vader lange tijd in het ziekenhuis lag, kocht mijn moeder een snelkookpan. Daar deed ze dan aardappels en groenten tegelijk in. Needless to say, dat was niet zo best voor de groente in kwestie. Uit ervaring kan ik je zeggen dat het resultaat steeds hetzelfde smaakte, of er nu broccoli, bloemkool of spruitjes in die pan zaten ;(. Je reinste groentemishandeling!
Terwijl dat helemaal niet hoeft. Ik heb een elektrische snelkookpan (Crock Pot Express) en gooi wel eens groente en aardappel samen in de pan. De truc is om de kooktijd van de aardappels aan te passen aan de groentes ipv andersom. Aardappel in partjes zijn net zo snel gaar als een hele bloemkool (2-3 minuten )

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Slowcookermaaltijden ftw!
Snelkookmaaltijden FTW! :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Ik maak de hele week aantekeningen voor mijn wekelijkse boodschappenlijst :')
Dit ook, als een standaard product op is dan schrijf ik dat direct op en als mij iets te binnen schiet ook. Zondags de folder erbij pakken en dan weekmenu maken. De aanbiedingen zorgen ervoor dat we niet elke week hetzelfde eten.
En als ik het niet meer weet is er altijd nog macaroni (favoriet van L) of nasi met sate (favoriet man) en daarvoor zijn de ingrediënten eigenlijk altijd in huis.
pi_200891409
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:17 schreef Phaidra het volgende:
lasagne (jammer genoeg is dat best veel werk, dus eten we niet heel vaak).
Dat eten wij vrijwel om de week. :D In het weekend 2 ovenschotels maken, 1 eten en de andere na een werkdag opwarmen.

Mijn autistische ik doet het goed op weekmenu en weekboodschappen. Al vind ik het heerlijk als ik een keer niet zelf hoef te bedenken wat we zullen eten, op een gegeven moment is het vaste repertoire weer aan bod geweest en is de inspiratie op.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:44:27 #29
176471 oh-oh
pi_200891525
Ik ben niet erg georganiseerd maar wel mbt de boodschappen en corona heeft me echt net dat laatste zetje gegeven om zo lang mogelijk vooruit te plannen. En stiekem vind ik dat heel erg bevredigend.
( Groucho Marx )
pi_200891564
Wij gaan vanavond steppegras eten O+
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:48:37 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_200891612
Mijn dochter is uit logeren dus mijn vierjarige zoon mag kiezen. Toen ik het gisteren vroeg was het antwoord "paprika, ik vind heel lekker" dus het zal me benieuwen :+
disclaimer
pi_200891782
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:48 schreef SQ het volgende:
Mijn dochter is uit logeren dus mijn vierjarige zoon mag kiezen. Toen ik het gisteren vroeg was het antwoord "paprika, ik vind heel lekker" dus het zal me benieuwen :+
Zal ik mijn peuter naar je sturen? Die geeft momenteel alleen maar pizza als antwoord :').
pi_200891798
Mijn ouders kookten verdomd lekkere AVG :9~ Ik hou er nog steeds van. Net als van de meeste niet AVG overigens.
Eten O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:04:28 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200891849
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat, maar dan zonder bleekselderij of lever, want :r

Verrassingsmenus zin de bom. Geen keuzestress _O_
Behalve als ze dan dingen van het menu serveren, daar heb ik echt een hekel aan.
Dat idd, ik hou ook van verrassingsmenu's zeker bij de wat betere restaurants.

Zus neemt Soneal morgen mee naar huis en komen zondag weer terug en wij gaan morgen uit eten.
Ik weet niet waar, alleen dat het op fietsafstand is, maar ik weet dat N wel een hele grote liefde heeft voor het restaurant dat net geen Michelinster heeft (maar wel Bib Gourmand) in naastgelegen het dorp. Dus ik zie het morgen wel.
Maar op loopafstand hier in het dorp vind ik ook leuk O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:05:05 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200891851
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ouders kookten verdomd lekkere AVG :9~ Ik hou er nog steeds van. Net als van de meeste niet AVG overigens.
Eten O+
Ja! Ik kon de AVG van mijn ouders ook goed hebben hoor. En nu ben ik 40 en wonen ze weer op fietsafstand en krijg ik vaak hun restjes van risotto of andere lekkere dingen omdat ik dus alles eet en alles lekker vind. En een baby moest maken en nu voeden dus meer eten = nog beter. :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200891881
Wij laten 1x per week AH komen maar zo'n lijst met recepten voor een week bedenken vind ik ook wel een ding.

En dan moet je nog denken aan iets met vis, vlees met veel ijzer, liever niet meer dan 30 minuten koken, gaat er genoeg groente bij, is het in totaal wel genoeg of juist teveel, lust peuter dit wel?

Dan gebeurt het ook weleens dat we 3x kipfilet eten of vijf dagen iets waar tomaat in gaat. Of 2 dagen soep. En op maandag kwamen we er standaard achter dat er iets overdatum was maar dat is nu hopelijk voorbij. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:11:08 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_200891938
quote:
Hier ook :Y

Deze week overigens veel niet standaardgerechten op het menu omdat dochter een week op kamp is. Dat is een prima eter, maar ik maak haar niet zo blij met zalm/garnalen. Dus dat waren al twee dagen ingevuld deze week :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_200892066
Als kind niet thuis eet, eten er standaard iets wat hij met zijn allergie niet mag. Maar dan kan ik nooit kiezen :')
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:22:09 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_200892121
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:18 schreef SQ het volgende:

Ik had gisteren (en vandaag kliekje als lunch) orzo met garnalen en feta naar een recept van Ottolenghi. Dat was echt superlekker!

Ow en in het kader erg lekker en toch ook een beetje gezond:
https://marleyspoon.nl/me(...)nte-en-frisse-salade
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:22:46 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_200892130
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik had gisteren (en vandaag kliekje als lunch) orzo met garnalen en feta naar een recept van Ottolenghi. Dat was echt superlekker!

Ow en in het kader erg lekker en toch ook een beetje gezond:
https://marleyspoon.nl/me(...)nte-en-frisse-salade
Ja precies dat recept ;) heerlijk!
disclaimer
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:39:46 #41
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200892408
Wij eten elke dag aan tafel en op een vaste tijd
Ze wachten tot de laatste persoon zit voor we gaan eten (lukt alleen de jongste vaak niet die vergeet dat)
En de jongens wachten ook op elkaar met van tafel gaan, de oudste eet dan alles wat hun niet hebben gegeten op. en meestal ben ik als langzaamste eter dan ook wel klaar. en de jongens mogen dus collectief eerder van tafel als ze met zn 3en naar buiten of boven gaan.

Als er gedoe is dan is het altijd van hetzelfde kind afkomstig omdat hij het niet wil eten ofzo.

ik heb vaste recepten die ik vaak maak (curry madras, plaattaart, taco's, burrito's
en avg is hier meestal gepofte aardappel met yoghurtsaus of wat luxere aardappeldingen en de groentes het liefst niet gekookt. (al vinden de kinderen dat wel lekker ik haat gekookte groentes)
pi_200892412
Eten bedenken vind ik ook altijd een drama. Nu sinds een paar weken hello fresh en dan kiezen uit de gerechten en dan wordt het thuisbezorgd. Meeste dingen zijn wel erg goed moet ik zeggen.

Maar inderdaad wel bewerkelijk af en toe gaat f lang bezig. Maar ik ben normaal wel van het makkelijk pakje/zakje en al gesneden roerbakgroenten.. maar wel leuk voor de afwisseling zo.

(Als iemand trouwens een kortingscode voor hello fresh wil stuur maar pb heb er verschillende liggen)
pi_200892448
Vroeger kookte mijn moeder alles tot snot. Wij aten vaak tussen de middag warm en we moesten altijd ons bord leegeten. Ik kan me nog wel herinneren dat ik regelmatig jankend tot diep in de middag met een bord met aardappelen en spruitjes en een beetje appelmoes zat :r :r :r :r :r :r
Sinds ik uit huis ben gegaan heb ik ook echt NOOIT meer spruitjes gegeten.
Andere dingen die mijn moeder tot snot kookte, eet ik nu wel, want manlief maakt het dan wel lekker klaar.

Voor het overige hoef ik me niet echt om het eten te bekommeren, dat is echt manlief zijn ding. Hij doet de boodschappen, bedenkt de maaltijden (vraagt wel een input) en kookt de maaltijden. Ik ruim dan wel elke dag de keuken op.
pi_200892577
Spruitjes zijn hier favoriet bij mij en ook de kinderen (man lust ze niet). De jongste kan hier hoogzomer ook naar vragen en het dan jammer vinden dat het een wintergroente is

(Ik eet ze trouwens plane.. 7 minuten koken en niks er op of er door, want dat is zonde van de spruitjes.. toen we nog geen kinderen hadden at ik dus gewoon een heel netje spruitjes omdat opwarmen de dag er na niet zo lekker is omdat ze dan te gaat zijn)

Ik koos op mijn verjaardag ook altijd spruitjes te eten O+ Tot ergernis van m’n zus die ze echt niet lust >:)

Maar tot snot gekookte groenten vind ik ook echt verschrikkelijk.. en groeten uit een potje kunnen me ook niet echt vrolijk maken over het algemeen.. rode kool gaat dan nog wel en rode bietjes (koud) wil ik nog wel eens meenemen.. (man krijgt een potje spinazie als wij spruitjes eten)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:51:00 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_200892648
ik kook helemaal nooit meer groenten. Stomen _O_
disclaimer
pi_200892758
Ja, wij stomen de groente ook meestal. Of roerbakken.
pi_200893107
Sinds kind 2 er is laat ik elke maandagochtend de AH bezorgen. Echt ideaal. Ik snuffel dan in de makkelijke kookboeken om voor ma tm do iets uit te zoeken. Vr/za/zo zijn flexibel :P

En groente stomen O+ alleen soms vergeet ik dat ik die mogelijkheid heb :')
pi_200893353
Ik kook ook zelden groente. Meestal wokken, stoven, roosteren of stomen.

Ons weekmenu loopt altijd van woe-di:

Woe: miso-kikkererwten met rauwkost (rest do als lunch)
Do: pastasalade
Vr: uit eten (want citytrip)
Za: ergens onderweg iets (want nog steeds citytrip)
Zo: geroosterde bloemkool met fetadip en (vega)burger
Ma+di: tomatensoep met stiekem nog een heleboel verstopte groente 8-)

En dan ga ik daarna maar eens kijken of ik de weekboodschappen op het bungalowpark bezorgd krijg :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200893476
Dank @SG, @BE en @Phaidra! Ik zal aan jullie denken als het weer eens bal is, maandag denk ik. :P

Ik kook doordeweeks en ik probeer voor elke dag een vast gerecht te hebben: maandag soep, dinsdag pasta uit de oven, woensdag stamppot, donderdag wraps met rijst, bonen en groenten en vrijdag pannenkoeken. De soep levert nog weleens een tantrum op en vervolgens ' oh niks gezegd, best lekker!' :{ en stamppot op woensdag vind ik zelf wat meh omdat ik overwegend geen vlees eet en stamppot zonder spekjes best wel meh is.. Maar ik heb voor die dagen nog geen succesgerechten gevonden.
pi_200893501
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:42 schreef Limone het volgende:
Dank @:SG, @:BE en @:Phaidra! Ik zal aan jullie denken als het weer eens bal is, maandag denk ik. :P

Ik kook doordeweeks en ik probeer voor elke dag een vast gerecht te hebben: maandag soep, dinsdag pasta uit de oven, woensdag stamppot, donderdag wraps met rijst, bonen en groenten en vrijdag pannenkoeken. De soep levert nog weleens een tantrum op en vervolgens ' oh niks gezegd, best lekker!' :{ en stamppot op woensdag vind ik zelf wat meh omdat ik overwegend geen vlees eet en stamppot zonder spekjes best wel meh is.. Maar ik heb voor die dagen nog geen succesgerechten gevonden.
tofu, shoarma kruiden en flink bakken. Dat bleek hier een succes als alto-spekjes (toen ik eens de spekjes vergeten was en tofu in de vriezer vond) :P
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:44:42 #51
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200893510
Woensdag is bij ons patatdag, vind ik persoonlijk beter dan stamppot :+
pi_200893536
Mijn (afgelopen) weekmenu was tot dusver:
Maandag: macaroni pie.
Dinsdag: leftover macaroni pie.
Woensdag: bami.
Donderdag: leftover bami.

En nu geen inspiratie/zin. :') :@
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:47:16 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_200893548
ik eet vaak een curry, of roti, chili, lasagne, pasta in 300 variaties, woknoedels, wraps met gevarieerde vulling, stoofpotten (hachee, goulash, stifado, stroganoff, etc). Koude (pasta)salades doen het vaak goed, en BBQ uiteraard. :Y)

Andere succesnummers:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194434
https://www.ah.nl/allerha(...)zenschotel-met-worst
disclaimer
pi_200893587
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:44 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
tofu, shoarma kruiden en flink bakken. Dat bleek hier een succes als alto-spekjes (toen ik eens de spekjes vergeten was en tofu in de vriezer vond) :P
Oh thanks, ga ik woensdag proberen!

quote:
17s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
Woensdag is bij ons patatdag, vind ik persoonlijk beter dan stamppot :+
:D Die hebben wij natuurlijk ook. Op zaterdag, als papa kookt. Want zo stereotiep zijn wij wel. :7
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:50:55 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_200893611
Ik deed ooit ook altjd het makkelijke voer in het weekend maar nu heb ik dat omgedraaid. In het weekend heb ik veel meer tijd om fatsoenlijk te koken, dus de friettat en afhaalpizza's zijn nu voor mijn late werkdagen :')
disclaimer
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:52:14 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_200893626
Oh, en met dingen als quiche en risotto kun je ook eindeloos varieren.
disclaimer
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:01:18 #57
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200893768
onze succesgerechten bij de kinderen zijn
burrito's: met gehakt,tomaat, witte ui, rode ui, rode paprika, groene paprika, knoflook (en voor de liefhebbers bonenmix) +kruiden
Taco's met gehakt, champignons, ui, knoflook wortel, paprika, courgette,prei +kruiden en kaas naar keuze
Curry madras met kip, bloemkool, paprika. ui , peper kokosmelk en kruiden en naanbrood (die maak ik niet zelf :+)
kip ketjap + kouseband met rijst.
Noodles met paksoi, gele wortel, kastanje champignon, rode ui, sugarsnaps
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:06:21 #58
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_200893840
Ik haat niet aan tafel eten. :@ Hier is de maaltijd ook echt een belangrijk moment van de dag, juist omdat we allemaal een onregelmatig leven hebben vind ik het een gevaar om langs elkaar heen te eten/leven. Schermen aan de kant, even tijd en aandacht voor elkaar. Maar ik ben dol op eten, op koken, zelfs op boodschappen doen, dus alles in die hoek maakt me erg gelukkig. O+
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:07:14 #59
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_200893857
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:01 schreef Budabuddumbam het volgende:
onze succesgerechten bij de kinderen zijn
burrito's: met gehakt,tomaat, witte ui, rode ui, rode paprika, groene paprika, knoflook (en voor de liefhebbers bonenmix) +kruiden
Taco's met gehakt, champignons, ui, knoflook wortel, paprika, courgette,prei +kruiden en kaas naar keuze
Curry madras met kip, bloemkool, paprika. ui , peper kokosmelk en kruiden en naanbrood (die maak ik niet zelf :+)
kip ketjap + kouseband met rijst.
Noodles met paksoi, gele wortel, kastanje champignon, rode ui, sugarsnaps
Ik maak naanbrood volgens dit recept en het is echt zooo vreselijk lekker, ik wil nooit meer voorverpakt sindsdien: https://www.eefkooktzo.nl(...)knoflook-en-yoghurt/
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:12:15 #60
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200893954
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:07 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik maak naanbrood volgens dit recept en het is echt zooo vreselijk lekker, ik wil nooit meer voorverpakt sindsdien: https://www.eefkooktzo.nl(...)knoflook-en-yoghurt/
ik sla het op!!! dankjewel.

ik probeer echt zo min mogelijk voorverpakt te kopen, maar ik heb ook niet onbeperkt kookzin en moet al zoveel snijden en doen door ons grote gezin :D maar dit ziet er wel doable uit. *O*
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:13:57 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_200893987
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:06 schreef Nanukerst het volgende:
Ik haat niet aan tafel eten. :@ Hier is de maaltijd ook echt een belangrijk moment van de dag, juist omdat we allemaal een onregelmatig leven hebben vind ik het een gevaar om langs elkaar heen te eten/leven. Schermen aan de kant, even tijd en aandacht voor elkaar. Maar ik ben dol op eten, op koken, zelfs op boodschappen doen, dus alles in die hoek maakt me erg gelukkig. O+
Als ik met mijn gezin niet aan tafel zou eten zou ik elke 6 maanden een nieuwe bank moeten kopen. Dat vind ik op zichzelf al een prima reden, maar ja, ook het elkaar aan kunnen kijken en even praten tussen het geschreeuw van de kinderen door vind ik erg waardevol.
Ontbijten doen we ook dagelijks aan tafel met zijn allen.
Het enige wat ik nog nodig heb is een hond zodat ik niet drie keer per dag de eettafelzone hoef te reinigen ;(
disclaimer
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:15:49 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200894026
Ja eens, Ik doe ook snel klaar gerechten doordeweeks en vanaf vrijdag t/m zondag is er tijd om uitgebreid te koken.

Ik maak naan en turkse pizza bodem etc ook zelf. Maar dat is dan een weekend gerecht.

Veel soepen zijn verrassend snel te maken en er gaat een shitload aan groenten in en vaak genoeg voor meerdere dagen.
Sowieso zijn veel recepten voor 4 personen dus na een dag of 3 hebben we genoeg kliekjes voor iedereen. Ook een erg prettige op een werkdag want enkel even opwarmen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:17:34 #63
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_200894070
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Als ik met mijn gezin niet aan tafel zou eten zou ik elke 6 maanden een nieuwe bank moeten kopen. Dat vind ik op zichzelf al een prima reden, maar ja, ook het elkaar aan kunnen kijken en even praten tussen het geschreeuw van de kinderen door vind ik erg waardevol.
Ontbijten doen we ook dagelijks aan tafel met zijn allen.
Het enige wat ik nog nodig heb is een hond zodat ik niet drie keer per dag de eettafelzone hoef te reinigen ;(
Ontbijten gebeurt vaak zonder mij, omdat ik veel avonddiensten draai laten ze me uitslapen op schooldagen (Puber kan zelf naar school en man brengt Sticker vrijwel altijd naar school). Maar stiekem vind ik dat niet zo erg, want ik vind het ontbijtritueel van mijn man nogal vervelend. :')
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:20:30 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_200894118
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:15 schreef laziness het volgende:
Ja eens, Ik doe ook snel klaar gerechten doordeweeks en vanaf vrijdag t/m zondag is er tijd om uitgebreid te koken.

Ik maak naan en turkse pizza bodem etc ook zelf. Maar dat is dan een weekend gerecht.

Veel soepen zijn verrassend snel te maken en er gaat een shitload aan groenten in en vaak genoeg voor meerdere dagen.
Sowieso zijn veel recepten voor 4 personen dus na een dag of 3 hebben we genoeg kliekjes voor iedereen. Ook een erg prettige op een werkdag want enkel even opwarmen
Ik maak alle pruttelgerechten in bulk. Zo chill. En als ik een eenpersoonsportie over heb, eet ik het de volgende dag als lunch op kantoor :Y)
disclaimer
pi_200894181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:13 schreef SQ het volgende:
Daar heb ik een stofzuig- en dweilrobot voor.
Wij eten ook aan tafel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200894189
Oh en shoarma tegenwoordig bijna altijd van oesterzwammen.
pi_200894206
Op 1 of andere manier kijken we tegenwoordig series op tv tijdens het eten. Dat is ergens afgelopen winter erin geslopen. We zijn nu met seizoen 876 van startrek bezig :D

Ontbijten en lunchen doen we ook ieder op zijn eigen tijd. Maar we zien elkaar genoeg tussendoor. Het scheelt jongste dan tijdens het avondeten tv-kijkt en niet kletst. Al is hij dan weer afgeleid en vergeet soms te kauwen.
En dan na het eten een spelletje of lego ofzo aan tafel
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:28:16 #68
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_200894249
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:24 schreef Vanyel het volgende:
Oh en shoarma tegenwoordig bijna altijd van oesterzwammen.
Recept?
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:28:41 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_200894262
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daar heb ik een stofzuig- en dweilrobot voor.
Wij eten ook aan tafel.
Ja geen dweilrobot wegens houten vloer, en ik wil liever niet dat de robotzuiger door uitgespuugde vla rijdt :')
Maar ach, beter zo dan dat ze niks eten ;)
disclaimer
pi_200894395
quote:
Dank @:SG, @:BE en @:Phaidra! Ik zal aan jullie denken als het weer eens bal is, maandag denk ik. :P

Ik vind de spekjes van de vegetarische slager echt heel lekker! Zeker als het gewoon ergens doorheen kan, zoals stamppot of salade. Zo'n bakje is best prijzig, maar ik vries vaak porties in.

De oudste at afgelopen schooljaar 3 avonden niet met ons mee ivm training. Komend jaar is dat 2 avonden, omdat hij ook weer 1 training op zaterdag overdag heeft (yay!). Om het extra complex te maken eet ik sinds een paar maanden geen vlees meer, de rest van het gezin wel. Gelukkig is mijn lief een fantastische kok, dus die draait zijn hand niet om voor verschillende versies van 1 gerecht of iets bedenken dat voor de oudste makkelijk opgewarmd kan worden *O*. Hij is mijn held hoor, wat koken betreft. Ik ben vooral een drama in het plannen van het koken, als ik het doe, eten we standaard een half uur later dan gepland :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200894466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Recept?
Ik gooi gewoon (zelfgemixte :@) kruiden op oesterzwamreepjes, bak ze lang en ietwat hard in olie en als ze knapperige shoarma-achtige randjes hebben zijn ze goed.
Maar volgens officieel recept moet je ze volgens mij met kruiden in olie een tijd laten marineren. Alsof iemand daar tijd voor heeft...
pi_200894554
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja geen dweilrobot wegens houten vloer, en ik wil liever niet dat de robotzuiger door uitgespuugde vla rijdt :')
Maar ach, beter zo dan dat ze niks eten ;)
Mijn houten vloer is gelakt, daar laat ik de dweilrobot rustig overheen glijden, die gebruikt heel weinig water. Maar idd geen 3x per dag, in de keuken gietvloer hier.
pi_200894667
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vind de spekjes van de vegetarische slager echt heel lekker!
Heeft die ook zo'n rooksmaak? Dat trek ik echt niet :X

Ik ga meestal naar de LIDL, die hebben ook een aardig vega-assortiment. Alleen de groente/bonen burgers komen in de buurt van karton, de rest is een goed alternatief.
pi_200894731
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:49 schreef Limone het volgende:

:D Die hebben wij natuurlijk ook. Op zaterdag, als papa kookt. Want zo stereotiep zijn wij wel. :7
Wij op vrijdag, dan kookt mijn man :s)
pi_200894738
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik ga meestal naar de LIDL, die hebben ook een aardig vega-assortiment. Alleen de groente/bonen burgers komen in de buurt van karton, de rest is een goed alternatief.
Een beetje rooksmaak zit er wel aan, maar niet overheersend vind ik. Te veel wordt echt vies kunstmatig, maar verder hou ik wel van een beetje rooksmaak. Ik ben fan van de Jumbo voor het vega-assortiment. Ook vaak aanbiedingen als 2+1 gratis. De vriezer lust ze wel :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200894777
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:07 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik hou zo ongelooflijk veel van zelfgemaakt naanbrood O+. Echt mijn lievelings. En dan eten met onze zelfgemaakte mangochutney. Dat zijn dingen die ik dan dus wel maak. Lief zorgt voor de curry, ik voor het brood en chutney *;. De kinderen houden daar ook van, gelukkig :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200894810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Een beetje rooksmaak zit er wel aan, maar niet overheersend vind ik. Te veel wordt echt vies kunstmatig, maar verder hou ik wel van een beetje rooksmaak. Ik ben fan van de Jumbo voor het vega-assortiment. Ook vaak aanbiedingen als 2+1 gratis. De vriezer lust ze wel :Y.
Ja die zijn ook goed. De jumbo haal ik ook altijd een stapeltje als ik daar in de buurt ben. Kom er alleen maar 4 keer per jaar.
pi_200895488
Bij ons een groot succes:

Ovenkip met tomaat, rucola en ciabatta
Pastasalade. Ik doe daar nog gebakken stukjes kipdijfilet en avocado bij
[url=https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R824406/griekse-aardappelsalade]Griekse aardappelsalade[/url
Maaltijdpakket tomatensoep van Hoogvliet of AH
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:08:28 #79
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_200895574
Ik vind boodschappen doen helemaal niet leuk. En ik deed dat dus iedere dag. Totdat ik sinds een paar weken een abonnement afsloot op de appie te laten bezorgen. Dan pak ik in het weekend de app erbij, ga uitgebreid zoeken wat voor bonus er is en kookboeken erbij voor leuke gerechten O+ Koken is echt een hobby van mij.

Ik was trouwens voor de vakantie wel vrij lui en heb vanmorgen de boodschappen voor onderweg gewoon laten bezorgen :D
En de laatste zaterdag op vakantie moet ik nog snel een menuutje bedenken, dan wordt dat maandagavond weer bezorgd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:12:06 #81
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_200895584
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Die bonenburgers zijn ook redelijk simpel zelf te maken! O+
pi_200896095
Succesrecepten, ik hou alles bij in een google drive documentje :') :
https://www.hellofresh.nl(...)7dac445fa08540c24a2/ (er was online ook een versie met champignons en prei, die maken wij altijd maar is niet te vinden. Principe is het zelfde)
https://www.hellofresh.nl(...)58577d69bf55e2010552
https://www.hellofresh.nl(...)008930006c48d52aad23
https://www.jamieoliver.c(...)anchovy-orecchiette/
https://www.ah.nl/allerha(...)et-spek-en-courgette
https://www.ah.nl/allerha(...)ip-korma-met-pompoen
https://www.ah.nl/allerha(...)els-met-mango-en-kip

Ik gebruik/misbruik de receptenfunctie van hellofresh regelmatig voor kookinspiratie, bestel mn boodschappen gewoon bij AH :+
pi_200896121
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vind de spekjes van de vegetarische slager echt heel lekker! Zeker als het gewoon ergens doorheen kan, zoals stamppot of salade. Zo'n bakje is best prijzig, maar ik vries vaak porties in.

Ja, zijn die lekker? Ik heb een wat ambivalente verhouding met de vegetarische slager. Vaak zo zout. De bitterballen vond ik een teleurstelling, terwijl ik het satébroodje erg lekker vind en de hamburgers vond ik ronduit smerig. Maar ik ga het proberen, opvoeden is voorleven.. ;)
pi_200896159
Net kwam mijn zoon bier en chips op mijn thuiswerkplek brengen. Er gaat toch iets goed.. *)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:45:31 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200897390
quote:

Bij ons gaat de broccoli stamppot van Miss_Sly er nog steeds goed in.
Aardappels, broccoli en dan een flink lepel mosterd en kaas. Ikzelf vind hem prima te doen zonder vlees maar we doen er vaak kleine gehaktballetjes bij. Dat zou uiteraard ook in vega-versie kunnen denk ik. :Y

En geen stamppot, wel succesrecept hier: TOt mijn stomme verbazing. :Y
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:48:50 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200897452
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 15:06 schreef Nanukerst het volgende:
Helemaal gelijk en in een ideale wereld zou ik het ook heel graag zo willen doen, maar in de praktijk pakt het bij ons altijd anders uit. Vandaar wel dat ik tegenwoordig iig probeer regelmatig op zondag met elkaar te lunchen, maar zelfs dat is ingewikkeld ivm duiken van mijn lieftallige.
pi_200897699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:35 schreef Limone het volgende:

[..]
Ja, zijn die lekker? Ik heb een wat ambivalente verhouding met de vegetarische slager. Vaak zo zout. De bitterballen vond ik een teleurstelling, terwijl ik het satébroodje erg lekker vind en de hamburgers vond ik ronduit smerig. Maar ik ga het proberen, opvoeden is voorleven.. ;)
Nou ja, het zijn natuurlijk geen echte uitgebakken spekjes. Ze zijn wel zout, maar ik haal zo ongeveer 6 porties uit een bakje. Dus met mate, dan vind ik het heel goed te doen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200897873
Ik vind de Vivera spekjes lekker, verder alleen die van de Lidl geprobeerd en die vond ik niet zo..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:31:17 #89
176471 oh-oh
pi_200898585
Ik eet alleen zelfs altijd aan tafel. Maar ik verheug me nu wel echt op een weekje aan tafel eten met de pubers.
We doen wel af en toe als we bv een X-Files marathon doen of zo eten bestellen en op de bank eten en dan ligt er nog een matras op de grond ook, maar dat is dan ook als we extraspeciaal doen.
( Groucho Marx )
pi_200899644
Als er geen kinderen zijn, eet ik mijn brood gerust op de bank. Heerlijk met de tv aan.
Maar echte maaltijden en brood etc. met kinderen thuis gebeuren aan tafel.
Blijft de boel toch het schoonst en meest overzichtelijk. :+
pi_200899717
Wij eten avondeten altijd aan tafel, de andere maaltijden variëren. En eens in de maand ofzo eten we op de bank, dat is Sjaaks favoriete dag van de maand, omdat het zo bijzonder is.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:19:49 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200900284
Wij eten op zondag ontbijt en lunch op de bank. Op kdv-dagen en dagen dat een van ons moet werken, eten we aan tafel, da's dus de rest van de week, behalve om de week op vrijdag.

Als we frietjes halen, eten we ook op de bank. Prul eet dan wel op een stoeltje aan de salontafel, anders kan ik steeds een nieuwe bank kopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200900421
Ik kan zelf niet op de bank eten. Ik heb echt een tafel nodig om m’n eten op te zetten anders wordt het chaos :') dus dat doen we nooit, ja brood zou wel lukken maar dat eten we ook aan tafel, blijft het allemaal een beetje netjes. Maar ik vind het dan weer niet zo’n probleem als er tijdens ontbijt een filmpje op de telefoon gekeken wordt (ontbijten doen we toch ieder voor zich over het algemeen..)
pi_200900998
Wij eten alles aan tafel. Ontbijt, lunch en avond.

Alleen die sporadische keer dat we patat bestellen doen we op de bank voor de tv.

Vind het vooral veel gedoe om alles vanuit de keuken naar de bank te zeulen. De keukentafel staat veel dichterbij :Y)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_200901178
Eten jullie ook weleens buiten in de tuin?
Wij echt nooit, terwijl we een giga tafel en bankjes hebben.
Ik hou niet van buiten eten. :')
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:18:00 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_200901238
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:12 schreef vencodark het volgende:
Ja heel vaak. Vooral mijn oudste vindt dat geweldig. Tevens, zie mijn weekmenu :')
disclaimer
pi_200901274
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:12 schreef vencodark het volgende:
Ja, vooral fruit & lunch in de tuin met mooi weer.

Mijn peuter was een tijd terug erg verontwaardigd toen mijn man en ik dachten dat het een goed idee was om weer eens een ontbijt op de bank te doen. Wij lagen dubbel van het lachen.

Over opvoeden gesproken, dat vind ik nog het meest lastige: mijn lachen inhouden als ik iets ook eigenlijk wel heel grappig vind maar het eigenlijk niet ok is.
pi_200901365
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja heel vaak. Vooral mijn oudste vindt dat geweldig. Tevens, zie mijn weekmenu :')
Ohja, de bbq’s! :P
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja, vooral fruit & lunch in de tuin met mooi weer.

Mijn peuter was een tijd terug erg verontwaardigd toen mijn man en ik dachten dat het een goed idee was om weer eens een ontbijt op de bank te doen. Wij lagen dubbel van het lachen.

Over opvoeden gesproken, dat vind ik nog het meest lastige: mijn lachen inhouden als ik iets ook eigenlijk wel heel grappig vind maar het eigenlijk niet ok is.
Dat vind je het meest lastige? :D
Dan heb je het maar makkelijk, zou ik zo zeggen. ;)
pi_200901431
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:27 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ohja, de bbq’s! :P
[..]
Dat vind je het meest lastige? :D
Dan heb je het maar makkelijk, zou ik zo zeggen. ;)
Momenteel wel ja. Als ik over een paar maanden weer middenin gebroken nachten met een baby en een dwarse peuter zit zal ik genieten van dat ik dit het meest lastige vind :P.
Bas is een heel lief rustig, momenteel ook wat ondeugend met clownstreken-peutertje. Ben ook echt benieuwd hoe hij straks gaat reageren als de baby er is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')