@Limone, hier aan tafel is het ook zelden gezellig hoor. De kinderen moeten in ieder geval op elkaar wachten, maar er gaat geen dag voorbij dat iemand niet probeert om hieronder uit te komen. Je poetsdoekje weggooien mag, maar vervolgens stiekem wegsneaken om te gaan gamen op de
iPad, dat mag dan weer niet

. Als er 10 minuten niemand schreeuwt, hebben we een goede dag

.
De oudste eet ook het liefst alleen maar dingen die hij superlekker vindt. Pasta staat heel hoog op de lijst van superlekker, als ze zelf mogen kiezen wat ze eten, willen ze lasagne (jammer genoeg is dat best veel werk, dus eten we niet heel vaak). Oudste heeft er wel een handje van om te gaan klagen als iets niet op zijn lijst van superlekker eten staat. "Ik vind het niet heel lekker mama, dus ik ga er niet zo veel van eten". Eh ja prima, maar voor 'niet zo heel lekker' krijgt hij geen boterham. Soms kan je best ook genoeg eten van iets dat je minder lekker vindt. Een boterham is bij uitzondering wel mogelijk als we bijvoorbeeld iets heel nieuws eten en na 2 happen is duidelijk dat ze het echt niet wegkrijgen. Groente willen we nog wel eens in tweevoud maken. Vriend en ik willen wel eens iets anders eten, zoals venkel, courgette, asperges, champignons

. Dus dan krijgen zij broccoli, boontjes of wortels.