Bitcoin is wel het vlaggenschip samen met Tesla van de ongekende bubbel waar we in zitten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 16:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie Tesla wel naar $1000 gaan komend jaar en dan weer een nieuwe aandelensplitsing.
Overigens, bitcoin gaat ook lekkerAlweer op $49.000

Bitcoin zit nog lang niet aan z'n maximale prijs.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 16:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bitcoin is wel het vlaggenschip samen met Tesla van de ongekende bubbel waar we in zitten.

Dat is prima, maar end game is gewoon 0 euro. Ik ga niet ontkennen dat het niet een paar keer over de kop kan nog.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bitcoin zit nog lang niet aan z'n maximale prijs.
Ik hou $1.000.000 per stuk nog wel voor mogelijk, ofwel: nog 20x omhoog vanaf nu.

Waarom zou er een "end game" van ¤0 zijn voor bitcoin? Welk jaar? Wat is de aanleiding daartoe?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is prima, maar end game is gewoon 0 euro. Ik ga niet ontkennen dat het niet een paar keer over de kop kan nog.
Prima als je 1% van je portefeuille inzet op pure nonsense speculatie en je winst neemt bij x5 bijvoorbeeld. Maar long term als investment in grote getallen... Teveel risico.

Men raakt er klaar mee, het heeft geen intrinsieke waarde.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom zou er een "end game" van ¤0 zijn voor bitcoin? Welk jaar? Wat is de aanleiding daartoe?

Ah, daar is de "intrinsieke waarde" weer. Alsof dat bitcoin ooit heeft tegengehouden om te stijgen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men raakt er klaar mee, het heeft geen intrinsieke waarde.
Dom geld? Hedge funds, pensioenfondsen, bedrijven, investeerders, particulieren en zelfs al regeringen. Makkelijk omdat "dom geld' te noemen.quote:Het is een hype middel, de grote getallen geld van nu die erin zitten is dom geld, die krijgen een klap tegen het voorhoofd bij de volgende beurskrach en bye bye, koers bitcoin.

Alsof intrinsieke waarde de waarde van de tulpen bol ooit heeft weerhouden te stijgen.... Tot de bubbel barste.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ah, daar is de "intrinsieke waarde" weer. Alsof dat bitcoin ooit heeft tegengehouden om te stijgen.

Het klopt opzich wel wat ie zegt. Blijft zo totdat er geen dom geld meer rondgepompt word en dan is het over.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, daar is de "intrinsieke waarde" weer. Alsof dat bitcoin ooit heeft tegengehouden om te stijgen.
[..]
Dom geld? Hedge funds, pensioenfondsen, bedrijven, investeerders, particulieren en zelfs al regeringen. Makkelijk omdat "dom geld' te noemen.

Dom geld. Niks makkelijks aan, gewoon dom geld.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dom geld? Hedge funds, pensioenfondsen, bedrijven, investeerders, particulieren en zelfs al regeringen. Makkelijk omdat "dom geld' te noemen.

Want een tulpenbol was een digitaal, met encryptie beveiligd betaal- en transactiemiddel op basis van P2P zonder centrale autoriteit?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alsof intrinsieke waarde de waarde van de tulpen bol ooit heeft weerhouden te stijgen.... Tot de bubbel barste.

Bij bitcoin is iedere transactie vanaf het genesis block nog in te zien. De bitcoin blockchain is juist een ultiem, onveranderlijk grootboek.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat er minder zicht en controle is over transacties.

Dupliceerbare techniek (massaal zelfs!).quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Want een tulpenbol was een digitaal, met encryptie beveiligd betaal- en transactiemiddel op basis van P2P zonder centrale autoriteit?

Ik zou mijn winst dermate divercificeren dat je comfortabel blijft zitten als de bubbel klapt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ben sinds m'n 41e met pensioen omdat ik m'n eigen advies heb gevolgd op het gebied van crypto.
Als ik jouw adviezen had gevolgd, was ik nu nog fulltime in loondienst

Tjah, bigger fool theory zou je op basis van je mensenkennis winstgevend kunnen exploiteren en misschien wel hele dikke winsten mee behalen...quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn toekomstige keuzes ook allemaal goed gaan zijn (dat waren ze in het verleden ook niet allemaal, gelukkig wel vaak genoeg) maar het is toch raadzaam om niet te snel iets af te schrijven omdat je er een uitgesproken mening over hebt.

Ik ben zelf vrij technisch en natuurkundig goed onderlegt maar eerlijk gezegd snap ik nog steeds geen zak van crypto.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij bitcoin is iedere transactie vanaf het genesis block nog in te zien. De bitcoin blockchain is juist een ultiem, onveranderlijk grootboek.

Klopt en helemaal waar, tuurlijk heb je je geld verdient maar zijn er niet duizenden miljonair geworden met waardeloze pennystocks?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Want een tulpenbol was een digitaal, met encryptie beveiligd betaal- en transactiemiddel op basis van P2P zonder centrale autoriteit?
Ik ben sinds m'n 41e met pensioen omdat ik m'n eigen advies heb gevolgd op het gebied van crypto.
Als ik jouw adviezen had gevolgd, was ik nu nog fulltime in loondienst![]()
Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn toekomstige keuzes ook allemaal goed gaan zijn (dat waren ze in het verleden ook niet allemaal, gelukkig wel vaak genoeg) maar het is toch raadzaam om niet te snel iets af te schrijven omdat je er een uitgesproken mening over hebt.

Geheel kunnen vertrouwen op een transactie zonder op een andere partij te hoeven vertrouwen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben zelf vrij technisch en natuurkundig goed onderlegt maar eerlijk gezegd snap ik nog steeds geen zak van crypto.
Tenminste ik snap de theorie wel van onveranderlijk grootboek, maar wat moet je ermee?

Ja ook dat snap ik. Maar dat willen bedrijven niet eens.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geheel kunnen vertrouwen op een transactie zonder op een andere partij te hoeven vertrouwen.
Dat klinkt minder belangrijk dan het is.
Overigens niet alleen om bitcoins te sturen maar ook om data vast te leggen (hashes), bijvoorbeeld voor notarissen, landbezit, copyright (geschreven, muziek, video), timestamps, etc.

Wie het ook wil of niet, de koers spreekt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ook dat snap ik. Maar dat willen bedrijven niet eens.

Bitcoin heb ik momenteel ook veel vertrouwen in voor de kortere termijn (3jr)quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wie het ook wil of niet, de koers spreekt.
Ik zit momenteel liever in bitcoin dan in aandelen GM of Ford.

Transacties doen zonder tussenpartij die geldt als grootboek, het systeem is de check.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben zelf vrij technisch en natuurkundig goed onderlegt maar eerlijk gezegd snap ik nog steeds geen zak van crypto.
Tenminste ik snap de theorie wel van onveranderlijk grootboek, maar wat moet je ermee?

Er zijn al 10 jaar alternatieve cryptocoins..quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Transacties doen zonder tussenpartij die geldt als grootboek, het systeem is de check.
Maar het idee van block chain is ondeindig repliceerbaar, kvind het wel goed.. Raar gedoe joh eigenlijk.
Genoeg crypto's met lagere transactiekosten ook en als je specifieke toepassing wilt ervoor lijkt me (?) bitcoin niet eens handig daarvoor.

Dat was roch gewoon een guy in een spandex pakquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 16:44 schreef Mortaxx het volgende:
Zeker na de presentatie van die robot gaat Tesla nog ver stijgen. Wat een techniek

Klopt. Zal nog wel wat jaren duren voor ze een bot hebben die dat kanquote:Op zondag 22 augustus 2021 07:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat was roch gewoon een guy in een spandex pak

Ai... ik zie wat je bedoelt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:02 schreef nostra het volgende:
Intertrust niet de meest geweldige keuze tot nu toe, nu heeft Wopke vannacht weer een tia gehad en wil zichzelf profileren. Blijft wel een cashmachine, maar samen met het altijd volatiele ProQR de enige min in de porto.

How many percentages?quote:

Dat is het punt niet.quote:Op zondag 22 augustus 2021 01:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn al 10 jaar alternatieve cryptocoins..
Bitcoin is nog steeds king.

Voor dat soort doeleinden heb je bijvoorbeeld Waves, kan je makkelijk een eigen token maken, smart contracts schrijven en hoef je zelf geen nodes te onderhouden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is het punt niet.
Binnen een bedrijf wil je allicht een mini economietje opzetten dat transacties telt. Dan gebruik je daar een zo goedkoop mogelijk systeem voor.
Tis niks als valuta dat wordt namelijk als het een voet aan aarde zet gebanned door overheden.
China is al goed op weg.

Michael Burry is niet impressed.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Cathie Wood van ARK Invest is in een interview met Bloomberg optimistisch over de AI van Tesla:

Die zal wel in IE00B1TXK627 zitten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Michael Burry is niet impressed.

Dan zal die de waarde uitkeren?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:40 schreef WaikikiWim het volgende:
Even een vraag tussendoor, wil er geen speciaal topic voor openen. Stel je wil voor 10/15 jaar in 1 specifieke ETF beleggen middels DCA; wat gebeurt er wanneer zo'n ETF sluit/kapot gaat? Ik lees overal dat de kans klein is, maar 10/15 jaar is natuurlijk best een lange tijd en het bedrag wat je gaandeweg opbouwt is aanzienlijk..

Dat is inderdaad ook hoe ik het heb gelezen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan zal die de waarde uitkeren?

Als het om beleggen gaat krijgt iedereen vroeg of laat wel een keer gelijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 07:42 schreef ludovico het volgende:
https://finance.yahoo.com(...)athie-213727383.html
Ook niet 1 hedge fund die short zit in Cathie Wood.....

Is opzicht wel waar.... Maar je zult over langere periode allicht wel minder of meer winst maken t.o.v. andere economiën.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk dat je met alleen de S&P500 al prima diversifieert. Als de economie in de USA crasht, is het op andere plekken meestal ook niet veel beter.

Ik heb afgelopen weken nog wat IE00B1TXK627 , IE00BMC38736 , IE00BGL86Z12 en IE00BYTRRD19 gekocht, voor de hobby.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:06 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb wat aandelenposities verkocht (ABN, ING onder andere) en dus weer wat euro's in m'n account om verder te beleggen. Zit nu wel meer te kijken naar ETFs (Robotics, AI, World Materials, onder andere). Iemand nog wat tips waar ik naar kan kijken?
Ben gewoon ff aan het orienteren en sta open voor suggesties waarna ik zelf nog wat onderzoek ga doen.. Gaat om middellange termijn (2-5 jaar). Aandelen mag ook, maar hoofdzakelijk ETFs.
Huidige portefeuille bestaat uit ong. 25% ETFs (redelijk veilig) en 75% aandelen (luchtvaart, wat grondstoffen, en een paar speelaandelen zoals TELL).

Dat blijft toch koffiedik kijken, als het crasht in Amerika dan crasht het overal en hoeveel het crasht en hoe lang het duurt voor het terugveert is lastig te voorspellen..quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is opzicht wel waar.... Maar je zult over langere periode allicht wel minder of meer winst maken t.o.v. andere economiën.
Ik verwacht van Amerika niet veel en een grotere dip eigenlijk als er een crash zou komen.

Neuh vind ik niet eigenlijk....quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je nu instapt moet je bereid zijn om voor 10 jaar in te stappen.

Voor mij niet zo'n relevant scenario, ik heb al 2 woningenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neuh vind ik niet eigenlijk....
Stel de huizenmarkt zakt met 20% en aandelen met 40%, doe je er dan slecht aan om een huis te kopen met je onder water staande aandelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |