abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201043648
Prima dag op de beurs :)
pi_201043738
Intertrust niet de meest geweldige keuze tot nu toe, nu heeft Wopke vannacht weer een tia gehad en wil zichzelf profileren. Blijft wel een cashmachine, maar samen met het altijd volatiele ProQR de enige min in de porto.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_201043795
quote:
10s.gif Op maandag 23 augustus 2021 18:02 schreef nostra het volgende:
Intertrust niet de meest geweldige keuze tot nu toe, nu heeft Wopke vannacht weer een tia gehad en wil zichzelf profileren. Blijft wel een cashmachine, maar samen met het altijd volatiele ProQR de enige min in de porto.
Ai... ik zie wat je bedoelt.
pi_201044733
Canoo vandaag ruim 20% in de plus, m'n Canoo holdings ruim 8% in de plus nu.
pi_201047385
Netjes!

pi_201050402
Aegon geeft dik dividend!
pi_201070293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:18 schreef Beursaap het volgende:
Aegon geeft dik dividend!
How many percentages?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201070324
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 01:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn al 10 jaar alternatieve cryptocoins..
Bitcoin is nog steeds king.
Dat is het punt niet.

Binnen een bedrijf wil je allicht een mini economietje opzetten dat transacties telt. Dan gebruik je daar een zo goedkoop mogelijk systeem voor.

Tis niks als valuta dat wordt namelijk als het een voet aan aarde zet gebanned door overheden.

China is al goed op weg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201072429
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is het punt niet.

Binnen een bedrijf wil je allicht een mini economietje opzetten dat transacties telt. Dan gebruik je daar een zo goedkoop mogelijk systeem voor.

Tis niks als valuta dat wordt namelijk als het een voet aan aarde zet gebanned door overheden.

China is al goed op weg.
Voor dat soort doeleinden heb je bijvoorbeeld Waves, kan je makkelijk een eigen token maken, smart contracts schrijven en hoef je zelf geen nodes te onderhouden.

Maar een eigen token is nog geen bitcoin, buiten je eigen bedrijf is het niets waard.
pi_201072442
Cathie Wood van ARK Invest is in een interview met Bloomberg optimistisch over de AI van Tesla:

pi_201073437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
How many percentages?
Heb er voor 6k ingepompt, 2k aan winst totaal dus 8k. Krijg nu 164,- bruto dividend per jaar.
pi_201074285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Cathie Wood van ARK Invest is in een interview met Bloomberg optimistisch over de AI van Tesla:

Michael Burry is niet impressed.
pi_201075143
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Michael Burry is niet impressed.
Die zal wel in IE00B1TXK627 zitten.
Ik wel iig ;)
pi_201075820
https://finance.yahoo.com(...)athie-213727383.html

Ook niet 1 hedge fund die short zit in Cathie Wood.....
pi_201076157
Even een vraag tussendoor, wil er geen speciaal topic voor openen. Stel je wil voor 10/15 jaar in 1 specifieke ETF beleggen middels DCA; wat gebeurt er wanneer zo'n ETF sluit/kapot gaat? Ik lees overal dat de kans klein is, maar 10/15 jaar is natuurlijk best een lange tijd en het bedrag wat je gaandeweg opbouwt is aanzienlijk..
pi_201076354
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 08:40 schreef WaikikiWim het volgende:
Even een vraag tussendoor, wil er geen speciaal topic voor openen. Stel je wil voor 10/15 jaar in 1 specifieke ETF beleggen middels DCA; wat gebeurt er wanneer zo'n ETF sluit/kapot gaat? Ik lees overal dat de kans klein is, maar 10/15 jaar is natuurlijk best een lange tijd en het bedrag wat je gaandeweg opbouwt is aanzienlijk..
Dan zal die de waarde uitkeren?
pi_201076756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan zal die de waarde uitkeren?
Dat is inderdaad ook hoe ik het heb gelezen.

Wil je extra veilig zitten, dan zou je kunnen kiezen om 2 of 3 ETF's uit te zoeken en daar om-en-om wat geld in te leggen.
Bijvoorbeeld Vanguard, iShares en Lyxor (random gekozen).

Voor S&P 500 ETF's heb je bij DeGiro al 9 verschillende aanbieders, dus keuze genoeg.
Als je vanwege kosten alleen de kernselectie wil hebben dan is het wel even opletten welke je selecteert.

Op de Morningstar en JustETF websites kan je veel informatie vinden over de ETF's (en natuurlijk ook op de website van de tracker zelf).

Zelf zit ik hoofdzakelijk in S&P 500 / Nasdaq / AEX en "World" ETF's / VanEck RealEstate.
Dat is zo'n 70% van m'n portfolio en daar kom ik verder niet aan.
Verder nog wat ETF's die zich op 1 sector richten, zoals accu's, water, EV en zelfrijdende technologie.
En dan nog wat aandelen Shell, Tesla en Canoo.

Ik denk dat je met alleen de S&P500 al prima diversifieert. Als de economie in de USA crasht, is het op andere plekken meestal ook niet veel beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-08-2021 09:54:13 ]
pi_201076800
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 07:42 schreef ludovico het volgende:
https://finance.yahoo.com(...)athie-213727383.html

Ook niet 1 hedge fund die short zit in Cathie Wood.....
Als het om beleggen gaat krijgt iedereen vroeg of laat wel een keer gelijk.

Heb voor vandaag wat geld onderweg om nog wat ETF's bij te kopen.
Het wordt wel weer saai S&P500, AEX en Nasdaq.

Nasdaq al 13,33% in de plus sinds april, toen ik m'n eerste ETF kocht.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-08-2021 10:06:04 ]
pi_201077729
Ik heb wat aandelenposities verkocht (ABN, ING onder andere) en dus weer wat euro's in m'n account om verder te beleggen. Zit nu wel meer te kijken naar ETFs (Robotics, AI, World Materials, onder andere). Iemand nog wat tips waar ik naar kan kijken?

Ben gewoon ff aan het orienteren en sta open voor suggesties waarna ik zelf nog wat onderzoek ga doen.. Gaat om middellange termijn (2-5 jaar). Aandelen mag ook, maar hoofdzakelijk ETFs.

Huidige portefeuille bestaat uit ong. 25% ETFs (redelijk veilig) en 75% aandelen (luchtvaart, wat grondstoffen, en een paar speelaandelen zoals TELL).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_201077849
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik denk dat je met alleen de S&P500 al prima diversifieert. Als de economie in de USA crasht, is het op andere plekken meestal ook niet veel beter.

Is opzicht wel waar.... Maar je zult over langere periode allicht wel minder of meer winst maken t.o.v. andere economiën.

Ik verwacht van Amerika niet veel en een grotere dip eigenlijk als er een crash zou komen.
pi_201078036
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:06 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb wat aandelenposities verkocht (ABN, ING onder andere) en dus weer wat euro's in m'n account om verder te beleggen. Zit nu wel meer te kijken naar ETFs (Robotics, AI, World Materials, onder andere). Iemand nog wat tips waar ik naar kan kijken?

Ben gewoon ff aan het orienteren en sta open voor suggesties waarna ik zelf nog wat onderzoek ga doen.. Gaat om middellange termijn (2-5 jaar). Aandelen mag ook, maar hoofdzakelijk ETFs.

Huidige portefeuille bestaat uit ong. 25% ETFs (redelijk veilig) en 75% aandelen (luchtvaart, wat grondstoffen, en een paar speelaandelen zoals TELL).
Ik heb afgelopen weken nog wat IE00B1TXK627 , IE00BMC38736 , IE00BGL86Z12 en IE00BYTRRD19 gekocht, voor de hobby.

Maar hoofdzakelijk zit ik toch in S&P500 / World / AEX / Nasdaq.
Uiteindelijk zijn alle bedrijven en economieën toch weer van elkaar afhankelijk en bij een grote crash is het weer een paar jaar op je handen zitten.
pi_201078132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is opzicht wel waar.... Maar je zult over langere periode allicht wel minder of meer winst maken t.o.v. andere economiën.

Ik verwacht van Amerika niet veel en een grotere dip eigenlijk als er een crash zou komen.
Dat blijft toch koffiedik kijken, als het crasht in Amerika dan crasht het overal en hoeveel het crasht en hoe lang het duurt voor het terugveert is lastig te voorspellen..

Als je nu instapt moet je bereid zijn om voor 10 jaar in te stappen.
Sinds april heb ik m'n posities uitgebreid en in de gelukkige omstandigheid gezeten dat de markt opwaarts is.
Maar er komt altijd weer een dip, er is altijd wel weer een crisis en die komt vaak net uit onverwachte hoek.
pi_201078157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je nu instapt moet je bereid zijn om voor 10 jaar in te stappen.
Neuh vind ik niet eigenlijk....

Stel de huizenmarkt zakt met 20% en aandelen met 40%, doe je er dan slecht aan om een huis te kopen met je onder water staande aandelen?
pi_201078202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neuh vind ik niet eigenlijk....

Stel de huizenmarkt zakt met 20% en aandelen met 40%, doe je er dan slecht aan om een huis te kopen met je onder water staande aandelen?
Voor mij niet zo'n relevant scenario, ik heb al 2 woningen :P
pi_201078264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
IE00B1TXK627
Dank voor de tips! Ik ga er naar kijken. :)

S&P500 en World zit ik in, misschien dat ik die nog wat uitbreid.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')