quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 02:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onjuist, in 2018 zijn ongeveer 152.000 overleden, in 2020 169.000
[..]
Wat gewoon dikke onzin is.
De Deltavariant is ontstaan in India, waar op dat moment niet werd gevaccineerd.
Je begint nu gewoon klinkklare onzin te verkopen.
Ik ga niet verder met je in discussie. Discussie voeren met een fantast is tijdverspilling.
Ik begreep prima wat je zei, en wijs je er op dat je fout zit.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je begrijpt duidelijk niet wat ik zeg. En ik ga me niet herhalen.
Antistoffen reeds opgebouwd = lager risico, punt.
Je zoekt zelf de onderzoeken maar op maar handig om dan niet je kop in het zand te steken. Het is gewoon feitelijk al echt meerdere keren aangetoond dat gevaccineerden net zo vaak virusdeeltjes met zich meedragen, ze worden alleen minder ziek. En zijn er wss sneller vanaf.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 02:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onjuist, in 2018 zijn ongeveer 152.000 overleden, in 2020 169.000
[..]
Wat gewoon dikke onzin is.
De Deltavariant is ontstaan in India, waar op dat moment niet werd gevaccineerd.
Je begint nu gewoon klinkklare onzin te verkopen.
Ik ga niet verder met je in discussie. Discussie voeren met een fantast is tijdverspilling.
Antistoffen verlagen de risico's niet? Serieus joh?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik begreep prima wat je zei, en wijs je er op dat je fout zit.
Hoe komt iemand aan die antistoffen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Antistoffen verlagen de risico's niet? Serieus joh?
What is next?
1) De ziekte doormaken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe komt iemand aan die antistoffen?
Zie topic onderwerp.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:31 schreef Thrilled het volgende:
[..]
1) De ziekte doormaken.
2) Vaccineren.
Waar gaat jullie discussie nou eigenlijk over?
Ik heb geen antwoord op de vraag .de vraag is hoe Ludovico dit ziet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:23 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Bloed-irritant dit soort niets toevoegende posts.
Je hebt antwoord op je vraag. En nu?
Ik zal niet namens Ludovico spreken, maar mijn antwoord zou zijn: Vaccinatie is niet de enige manier om antistoffen te krijgen. Als je Corona hebt gehad, of statistisch gezien weinig te vrezen hebt van Corona, dan vind ik dat goede redenen om niet te vaccineren aangezien je dan antistoffen hebt vanwege het doormaken van een infectie.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb geen antwoord op de vraag .de vraag is hoe Ludovico dit ziet.
Als je naar Sanquin kijkt, dan is het overgrote deel van degenen met antistoffen gevaccineerd.
En antistoffen helpen volgens Ludovico.
Hoe past die informatie in een redenering om je niet te laten vaccineren.
Wat mij betreft deze reactie volledig overnemen als sticky bovenin het topic en discussie sluiten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:54 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Volgens mij was dat aanvankelijk ook de gecommuniceerde route richting groepsimmuniteit. Het gecontroleerd rond laten gaan van Corona zodat we allemaal antistoffen zouden hebben, met daarbij de druk op de zorg acceptabel houden. Nu hebben we kwetsbaren (en iedereen die dat wil) kunnen vaccineren, de rest heeft antistoffen en het laatste beetje kiest ervoor om niet te vaccineren. Missie afronden en ga je (als overheid) nu maar eens richten op al die andere ziektes die zorgen voor 'druk op de zorg'. Ga daar maar eens campagnes voor opzetten en geld aan uitgeven, in plaats van die eindeloze prik-propaganda op repeat zetten.
Klopt, vaccinatie is bedoeld om dat gecontroleerd voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:54 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik zal niet namens Ludovico spreken, maar mijn antwoord zou zijn: Vaccinatie is niet de enige manier om antistoffen te krijgen.
Dat is ook het beleid, je krijgt een groene sticker na 11 dagen als je besmet bent geraakt en getestquote:Als je Corona hebt gehad, of statistisch gezien weinig te vrezen hebt van Corona, dan vind ik dat goede redenen om niet te vaccineren aangezien je dan antistoffen hebt vanwege het doormaken van een infectie.
Op zich wordt het tijd om de maatregelen af te ronden.quote:Volgens mij was dat aanvankelijk ook de gecommuniceerde route richting groepsimmuniteit. Het gecontroleerd rond laten gaan van Corona zodat we allemaal antistoffen zouden hebben, met daarbij de druk op de zorg acceptabel houden. Nu hebben we kwetsbaren (en iedereen die dat wil) kunnen vaccineren, de rest heeft antistoffen en het laatste beetje kiest ervoor om niet te vaccineren. Missie afronden en ga je (als overheid) nu maar eens richten op al die andere ziektes die zorgen voor 'druk op de zorg'. Ga daar maar eens campagnes voor opzetten en geld aan uitgeven, in plaats van die eindeloze prik-propaganda op repeat zetten.
Besmetting of vaccinatie. Geen idee waarom jij besmettingen lijkt uit te zonderen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe komt iemand aan die antistoffen?
eigenlijk moeten ze die like knop gewoon weghalen... dan móeten ze wel zelf reageren i.p.v. zich te verschuilenquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 19:11 schreef ludovico het volgende:
En ook geen idee waarom er mensen als een kip zonder kop op het plusje drukken bij je comment
Vroegah kregen mensen op de frontpage nog feedback. Stonden er 20 minnetjes achter een comment als iemand een idioot is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:12 schreef FANNN het volgende:
[..]
eigenlijk moeten ze die like knop gewoon weghalen... dan móeten ze wel zelf reageren i.p.v. zich te verschuilen
achter dan Like knoppie![]()
[ afbeelding ]
Ik zonder besmettingen niet uit, ik vind het bijzonder dat je benadrukt dat dankzij antistoffen mensen minder ziek worden, terwijl als je die antistoffen hebt aangemaakt vanwege een besmetting, je toen dus niet die bescherming had.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 19:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Besmetting of vaccinatie. Geen idee waarom jij besmettingen lijkt uit te zonderen.
En ook geen idee waarom er mensen als een kip zonder kop op het plusje drukken bij je comment, behalve dan dom zinnig te willen horen wat men wilt horen.
Dat was het punt van deze discussie niet. Jij onderschat dat 40% een natuurlijke besmetting heeft meegemaakt en vervolgens nog eens 90% een prik heeft gekregen van de 18% mensen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zonder besmettingen niet uit, ik vind het bijzonder dat je benadrukt dat dankzij antistoffen mensen minder ziek worden, terwijl als je die antistoffen hebt aangemaakt vanwege een besmetting, je toen dus niet die bescherming had.
Als je antistoffen wilt tegen een ziekte, dan is een vaccin een betere oplossing dan besmet raken door de ziekteverwekker.
Dat jij een probleem hebt met mensen die mijn reactie plussen laat ik verder bij jou.
De maatregelen gaan niet uit van antistoffen, maar besmettingscijfers en druk op de zorg. En ze houden de maatregelen nog even aan omdat ze bang zijn voor een najaarspiek. Daarom november pas loslaten van alles.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat was het punt van deze discussie niet. Jij onderschat dat 40% een natuurlijke besmetting heeft meegemaakt en vervolgens nog eens 90% een prik heeft gekregen van de 18% mensen.
Zit je ondertussen tegen 94% immuniteit aan (van bepaalde hoogte).
Met die cijfers maatregelen blijven houden = voor altijd maatregelen.
Tjah ik wil niet ontkennen dat vaccineren veel heeft geholpen maar de hulp nu nog van extra vaccinatie is marginaal, nu maatregelen is altijd maatregelen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
De maatregelen gaan niet uit van antistoffen, maar besmettingscijfers en druk op de zorg. En ze houden de maatregelen nog even aan omdat ze bang zijn voor een najaarspiek. Daarom november pas loslaten van alles.
Dat 40% antistoffen heeft door natuurlijke immuniteit is niet wat Sanquin laat zien. Die schommelt rond de 20%. Dat we op 90% zitten nu komt door vaccinatie.
De cijfers laten dus zien waarom je juist wel moet vaccineren.
Als iedereen zich bewust niet laat vaccineren hadden we nog steeds middenin de crisis gezeten, in plaats van het staartje.
Vaccineren helpt, maar da's geen reden om te vaccinerenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah ik wil niet ontkennen dat vaccineren veel heeft geholpen maar de hulp nu nog van extra vaccinatie is marginaal, nu maatregelen is altijd maatregelen.
Gordels dragen helpt ook. Betekent dat dat je meteen een probleem hebt als je geen gordel draagt? En, de kans op een probleem neemt zienderogen nog verder af naarmate de auto rustiger en gecontroleerder rijdt. Net als de kans op complicaties bij Corona zienderogen afneemt als de leeftijd daalt. Voor bepaalde leeftijdsgroepen is het dan de vraag waarom zij zich zouden vaccineren ja.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vaccineren helpt, maar da's geen reden om te vaccineren
Best wel grappig.
Toch draagt iedereen een autogordel. Op individueel niveau scheelt dat misschien amper. Ik rij al meer dan 30 jaar auto, nooit een situatie meegemaakt waarbij autogordels het verschil konden maken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gordels dragen helpt ook. Betekent dat dat je meteen een probleem hebt als je geen gordel draagt? En, de kans op een probleem neemt zienderogen nog verder af naarmate de auto rustiger en gecontroleerder rijdt. Net als de kans op complicaties bij Corona zienderogen afneemt als de leeftijd daalt. Voor bepaalde leeftijdsgroepen is het dan de vraag waarom zij zich zouden vaccineren ja.
Griepprik hielp ook wel, maar dat is geen reden om iedereen de griepprik te geven. Vitamine C pilletje zal ook enkele mensen wel helpen maar je gaat niet iedereen verplicht vitaminepillen geven. Maar goed jij hebt aandelen Pfizer dat zie je meteenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vaccineren helpt, maar da's geen reden om te vaccineren
Best wel grappig.
Als iedereen zich bewust niet aan de maatregelen had gehouden waren we er al vanaf.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:23 schreef Wantie het volgende:
Als iedereen zich bewust niet laat vaccineren hadden we nog steeds middenin de crisis gezeten, in plaats van het staartje.
Ik ga hier later uitgebreider op in, maar ik zie heel veel what if's. What if's zijn niet gebaseerd op feiten, praten vaak over uitzonderingsgevallen of zijn hoog speculatief en helaas in het geval van Hugo de Jonge op goedkoop sentiment gebaseerd. Een voorbeeld: als je niet gegarandeerd gezond bent neemt je aspecifieke sterftekans zienderogen toe.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch draagt iedereen een autogordel. Op individueel niveau scheelt dat misschien amper. Ik rij al meer dan 30 jaar auto, nooit een situatie meegemaakt waarbij autogordels het verschil konden maken.
30 jaar voor niets dus?
Of kun je stellen dat het ongemak van een autogordel niet opweegt tegen de gevolgen van het niet dragen als het wel een keer mis gaat.
Waarom als je jong bent vaccineren?
Je blijft niet altijd jong, niet gegarandeerd altijd gezond. Je ziet bij corona dat mensen met een ontregeld immuunsysteem niet beschermd worden door vaccinatie.
Verder blijft de kans dat het virus verder muteert en jongeren ziek genoeg maakt om tijdelijk uit de samenleving te stappen.
Fijn, als je veel met jongeren werkt en er een uitbraak in je bedrijf is. Je kunt dan een paar dagen dicht. Of op scholen, waarbij grote groepen ziek thuis zitten.
Mensen fixeren zich vooral op de kans op fatale gevolgen van Covid en hun risico daar op, in plaats van dat ze naar het complete beeld kijken.
Vroeger of later komt er weer iemand die stelt dat Covid een griepje isquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Griepprik hielp ook wel, maar dat is geen reden om iedereen de griepprik te geven.
Rare vergelijking.quote:Vitamine C pilletje zal ook enkele mensen wel helpen maar je gaat niet iedereen verplicht vitaminepillen geven.
Ja, precies.quote:Maar goed jij hebt aandelen Pfizer dat zie je meteen
[..]
Dat is een aanname die je niet hard kunt maken.quote:Als iedereen zich bewust niet aan de maatregelen had gehouden waren we er al vanaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |