Ik heb twee brieven gehad.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:18 schreef Bocaj het volgende:
Heb inmiddels al wel 5 brieven gehad van het RIVM om mij aub te laten vaccineren!![]()
Krijgen jullie, ongevaccineerden, ook zoveel verzoeken?
Leeftijd, beroep, medische geschiedenis zijn enkele categorieën.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Géén idee... Het zijn volgens mij steeds van die 'herinneringsverzoeken'...
Voel mij gezond en gebruik geen medicijnen...
Weet wel dat ik in mijn jeugd zo'n beetje alle kinderziekten heb gehad... (Weet niet wat mijn arts allemaal aangekruist heeft... Ik neem aan dat 'categorie' bij je arts vandaan komt... )
Misschien toch maar eens vragen...
Hier ook al 4, geeft me toch een gevoel van lichte dwang op de een of andere manier. Ook het feit dat ik nu in een database sta met ongevaccineerden vind ik ook niet echt een prettige gedachtequote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:18 schreef Bocaj het volgende:
Heb inmiddels al wel 5 brieven gehad van het RIVM om mij aub te laten vaccineren!![]()
Krijgen jullie, ongevaccineerden, ook zoveel verzoeken?
Je zou bijna denken dat ze je willen beschermen en ook willen voorkomen dat je anderen in gevaar brengt. Hoe durven zequote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:19 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hier ook al 4, geeft me toch een gevoel van lichte dwang op de een of andere manier. Ook het feit dat ik nu in een database sta met ongevaccineerden vind ik ook niet echt een prettige gedachte
Nederland is een opgeruimd en een geregistreerd land...quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:19 schreef 111210 het volgende:
Ook het feit dat ik nu in een database sta met ongevaccineerden vind ik ook niet echt een prettige gedachte
Volgens alle verhalen ben je met een vaccin net zo besmettelijk als zonder, daarnaast houdt ik me gewoon aan de regels om mij zelf en anderen niet te besmetten. Een vaccin neem ik voor mij zelf, niet omdat de overheid dat van mij vraagtquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze je willen beschermen en ook willen voorkomen dat je anderen in gevaar brengt. Hoe durven ze
Die verhalen komen uit het wappiekamp, want de waarheid is dat dat helemaal niet bekend is. Er zijn wel aanwijzingen dat de delta variant nog goed kan spreiden, maar daarvoor wees alles erop dat de normale variant wel tegengegaan wordt. Dus toen jij besloot om een antivaxxer te worden, was het nog om anderen te beschermen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 18:37 schreef 111210 het volgende:
[..]
Volgens alle verhalen ben je met een vaccin net zo besmettelijk als zonder, daarnaast houdt ik me gewoon aan de regels om mij zelf en anderen niet te besmetten. Een vaccin neem ik voor mij zelf, niet omdat de overheid dat van mij vraagt
Ik ben geen antivaxer want heb gewoon altijd mn vaccinaties gehaald, en verder is letterlijk iedereen uit mn omgeving gevaccineerd, dus die zijn gewoon beschermd.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die verhalen komen uit het wappiekamp, want de waarheid is dat dat helemaal niet bekend is. Er zijn wel aanwijzingen dat de delta variant nog goed kan spreiden, maar daarvoor wees alles erop dat de normale variant wel tegengegaan wordt. Dus toen jij besloot om een antivaxxer te worden, was het nog om anderen te beschermen.
En wees er maar trots op, maar het is niets meer dan treurig dat je zo zelfvoldaan bent over het feit dat je liever ziek wordt van Covid dan een prikje neemt.
Dan moet je kritischer kijken naar je bronnen...quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 18:37 schreef 111210 het volgende:
[..]
Volgens alle verhalen ben je met een vaccin net zo besmettelijk als zonder
Tja dat is het hele punt, de ene bron zegt dit de andere bron zegt dat, wat moet je als “niet viroloog” voor waarheid aannemen dan?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 01:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan moet je kritischer kijken naar je bronnen...
Het is ook een kwestie van er in lezen wat je wilt lezen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:12 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja dat is het hele punt, de ene bron zegt dit de andere bron zegt dat, wat moet je als “niet viroloog” voor waarheid aannemen dan?
Mijn bronnen zijn gewoon de reguliere kanalen.
https://www.volkskrant.nl(...)-onderzoek~b7eb2e94/
https://www.rivm.nl/covid(...)chtergronden/werking
Hierin staat zelfs dat het aantal studies die laten zien dat je minder besmettelijk bent nog beperkt zijn.
Dus tja geen idee waar jullie je kritische bronnen vandaan halen?
ja dus eigenlijk valt er nog niets concreets over te zeggen, het kan net zo besmettelijk zijn maar hoeft niet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is ook een kwestie van er in lezen wat je wilt lezen.
Het RIVM stelt dat uit studies blijkt dat je minder besmettelijk bent, maar geeft toe dat het aantal studies nog beperkt is.
Zo werkt wetenschap: een wetenschappelijk feit is nooit gebaseerd op 1 of een handjevol studies.
Het Volkskrant artikel kan ik niet lezen, maar de kop heeft het over 'soms even besmettelijk als ongevaccineerde'.
Beide bronnen stellen dus niet dat je als gevaccineerde even besmettelijk bent als een ongevaccineerde.
Dat een gevaccineerde soms net zo besmettelijk is, is ook te verwachten, aangezien het vaccin niet 100% effectief is.
Het probleem is vooral dat mensen het naar zich toe trekken. Door bijvoorbeeld te roepen dat vaccineren geen zin heeft omdat je even besmettelijk blijft.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:03 schreef 111210 het volgende:
[..]
ja dus eigenlijk valt er nog niets concreets over te zeggen, het kan net zo besmettelijk zijn maar hoeft niet.
Maar ging mij meer om het punt dat je door sommige meteen als een wappie/antivaxer wordt gezien als je er een andere mening of interpretatie op na houdt.
Blijkbaar mag je het tegenwoordig niet meer met elkaar oneens zijn
Ik zeg nergens dat het geen zin heeft, alleen dat ik m (nog) niet neem.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat mensen het naar zich toe trekken. Door bijvoorbeeld te roepen dat vaccineren geen zin heeft omdat je even besmettelijk blijft.
Terwijl uit studies blijkt dat dat alleen geldt voor uitzonderingen.
En dat zie je ook in de cijfers: het virus gaat vooral rond onder niet gevaccineerden.
Als diegenen die daar schijt aan hebben volledig zijn gevaccineerd is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:28 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het geen zin heeft, alleen dat ik m (nog) niet neem.
En als ik m neem doe ik het puur voor mijzelf, niet omdat ik anderen kan beschermen of omdat men dat van mij verwacht.
Ik houdt mij gewoon aan alle maatregelen, de besmettingen zijn er vooral in groepen die schijt hebben aan die maatregelen, feestjes, bijeenkomsten, handjes geven en knuffelen enz enz
Tuurlijk wel, het is toch niet uitgesloten dat je andere niet kan besmetten en ziek maken, de kans is een stuk kleiner, maar met vaccinatie kan je alsnog ziek worden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als diegenen die daar schijt aan hebben volledig zijn gevaccineerd is er niets aan de hand.
Het is ook niet uitgesloten dat wanneer je de maatregelen opvolgt, je toch besmet kunt raken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:25 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het is toch niet uitgesloten dat je andere niet kan besmetten en ziek maken, de kans is een stuk kleiner, maar met vaccinatie kan je alsnog ziek worden.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:46 schreef Wantie het volgende:
Het RIVM stelt dat uit studies blijkt dat je minder besmettelijk bent, maar geeft toe dat het aantal studies nog beperkt is.
Zo werkt wetenschap: een wetenschappelijk feit is nooit gebaseerd op 1 of een handjevol studies.
Het Volkskrant artikel kan ik niet lezen, maar de kop heeft het over 'soms even besmettelijk als ongevaccineerde'.
Beide bronnen stellen dus niet dat je als gevaccineerde even besmettelijk bent als een ongevaccineerde.
Ik heb ook een voorbeeld, ik heb nix, geen inspuitingen en geen Covid, en ben de afgelopen 1¾ Coronajaar via mijn werk dagelijks in contact geweest met zeg maar 500 personen per dag...quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is ook niet uitgesloten dat wanneer je de maatregelen opvolgt, je toch besmet kunt raken.
De kans is alleen veel kleiner.
Voorbeeld: ik heb covid gehad, 1 vaccin gehad.
Partner is volledig gevaccineerd en raakt niet besmet, evenmin iedereen waarmee ik contact heb gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |