Ik werk zelf in de horeca, en naast een ernstig personeelsgebrek merken we ook dat de toelevering van producten heel stroef loopt. Heel veel producten zijn slecht leverbaar.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Kom net uit een pub/restaurant. Die doen in september alleen nog maar pizza's omdat ze niet genoeg personeel hebben. Nu liepen er een aantal jongeren, maar die zijn straks weer naar school/uni.
Twee weken geleden wilde we bij een restaurant eten, maar die was gesloten omdat medewerkers gepinged waren.
Vorige maand in Wales konden we ergens niet terecht omdat die alleen binnen eten serveerden, en dat zat vol. Terras was gesloten, omdat ze niet genoeg personeel hadden.
Kom het hier in de UK dus ook regelmatig tegen. Ook hoor je nu meer dat dingen op de kaart er niet zijn omdat er tekorten zijn. Nando's sloot van de week bijna 50 vestigingen wegens tekort aan kip, wat weer komt door een tekort aan personeel in de supply chain (zie). Ook 'dreigt' er een tekort aan kalkoenen met kerst, omdat er niet genoeg goedkope arbeiders zijn (zie). Laatste 2 heeft meer met Brexit te maken, maar denk dat de eerste 2 ook deels door Brexit verergerd is.
Idd, inmiddels is regel wel aangepast, als je volledig gevaccineerd bent, hoef je niet in isolatie. Maar het raakte veel bedrijven, ook grote. Autofabrikanten hadden moeite fabrieken open te houden daardoor oa.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel bizar trouwens dat je bedrijf gewoon dicht moet gaan omdat medewerkers in de buurt zijn geweest van een positief persoon.
Denk dat we hier 2 jaar geleden erg om gelachen zouden kunnen hebben. Kan ik overigens nog wel, aangezien ik een vrij donker gevoel voor humor heb.
Ik vind het totaal eng en dystopisch.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel bizar trouwens dat je bedrijf gewoon dicht moet gaan omdat medewerkers in de buurt zijn geweest van een positief persoon.
Denk dat we hier 2 jaar geleden erg om gelachen zouden kunnen hebben. Kan ik overigens nog wel, aangezien ik een vrij donker gevoel voor humor heb.
Jazeker... ik had voor een andere strategie gegaan maar ja wie ben ik.quote:
Wat voor strategie had jij gevoerd?quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jazeker... ik had voor een andere strategie gegaan maar ja wie ben ik.
Geen maatregelen tenzij je het zelf wil (bijv. ouderen en risico groepen). Uiteindelijk vaccinatie voor deze zelfde groepen (als ze dat willen).quote:Op zondag 22 augustus 2021 15:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor strategie had jij gevoerd?
Dus eigenlijk wil je dat er helemaal niets gedaan wordt.quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geen maatregelen tenzij je het zelf wil (bijv. ouderen en risico groepen). Uiteindelijk vaccinatie voor deze zelfde groepen (als ze dat willen).
Uiteindelijk komen de cijfers naar boven en kunnen mensen zelf bepalen welk risico ze willen nemen. Ik denk dat velen alsnog mondkapjes zouden dragen bijvoorbeeld en dat er helemaal niet zoveel meer doden zouden zijn geweest dan nu. Als covid 100% dodelijk was geweest had je ook geen maatregelen nodig gehad, dan zou iedereen te bang zijn geweest om bijv. naar een evenement te gaan.quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil je dat er helemaal niets gedaan wordt.
Dat was vorig jaar februari de strategie.quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geen maatregelen tenzij je het zelf wil (bijv. ouderen en risico groepen). Uiteindelijk vaccinatie voor deze zelfde groepen (als ze dat willen).
Volgens de officiële lezing bescherm je met een mondkapje niet jezelf tegen de ander, maar andersom.quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Uiteindelijk komen de cijfers naar boven en kunnen mensen zelf bepalen welk risico ze willen nemen. Ik denk dat velen alsnog mondkapjes zouden dragen bijvoorbeeld en dat er helemaal niet zoveel meer doden zouden zijn geweest dan nu. Als covid 100% dodelijk was geweest had je ook geen maatregelen nodig gehad, dan zou iedereen te bang zijn geweest om bijv. naar een evenement te gaan.
Ja die blauwe troep die ze verfrommelen in hun zak maar niet met een FFP3 of gasmasker.quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens de officiële lezing bescherm je met een mondkapje niet jezelf tegen de ander, maar andersom.
Toch heb ik bij degenen die nu nog een mondkapje dragen de indruk dat ze zichzelf willen beschermen.
Die laatste 2 heb ik in het wild nog niet gezien.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja die blauwe troep die ze verfrommelen in hun zak maar niet met een FFP3 of gasmasker.
Dat was het eerste wat ik kocht toen covid begon (en het RIVM nog zei "het komt toch niet naar Nederland en we zijn goed voorbereid"). Kostte toen ook de wereld nog niet. Achteraf niet nodig gehad maar je weet het maar nooit. Stel ik zou 100% zeker sterven als ik corona zou oplopen had ik er wel mee rondgelopen... maar de werkelijke cijfers maken weinig indruk op me.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die laatste 2 heb ik in het wild nog niet gezien.
Kassa laat zien dat veel mondmaskers voor consumenten in veel gevallen slechts schijnveiligheid bieden. We lieten zeven mondkapjes testen die nu overal in de winkels liggen door een team van wetenschappers van TU Delft. Een medisch masker, waarvan het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) eigenlijk niet wil dat consumenten het kopen, kwam als beste uit de test. Dit masker kan je als consument onder andere online en in automaten op treinstations gewoon aanschaffen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens de officiële lezing bescherm je met een mondkapje niet jezelf tegen de ander, maar andersom.
Toch heb ik bij degenen die nu nog een mondkapje dragen de indruk dat ze zichzelf willen beschermen.
Dat is wel érg veelquote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:18 schreef Bocaj het volgende:
Heb inmiddels al wel 5 brieven gehad van het RIVM om mij aub te laten vaccineren!![]()
Krijgen jullie, ongevaccineerden, ook zoveel verzoeken?
Val je in zoveel categorieën?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:18 schreef Bocaj het volgende:
Heb inmiddels al wel 5 brieven gehad van het RIVM om mij aub te laten vaccineren!![]()
Heb er 2 gehad, had eigenlijk het idee dat die 2e ook vooral in lijn was met de 2e prik en dat ik die ook wel had gekregen als ik de eerste had genomen. Ik voelde me al een beetje gepasseerd toen andere mensen zeiden dat ze herhaaldelijke brieven hadden gekregen. Een nee-nee sticker helpt zeker niet in deze...quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:18 schreef Bocaj het volgende:
Het is op naam dus die krijg je altijd...quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:37 schreef Vasilevski het volgende:
Een nee-nee sticker helpt zeker niet in deze...
Géén idee... Het zijn volgens mij steeds van die 'herinneringsverzoeken'...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |