abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200845119
Het begon zo, heel erg superspannend:

Toen ging het opeens iets slechter voor Trump:

Toen zei Trump dit:

En het was goed.

Daarop heeft Trump mevrouw Powell ingeschakeld om The Kraken los te laten, en toen was het ineens zo:

Maar The Kraken bleek toch niet zoveel invloed te hebben.

En uiteindelijk is het toch gewoon weer dit geworden:

Overigens is de uiteindelijke stand geworden:
306 Biden - 232 Trump
pi_200845296
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 05:47 schreef Kijkertje het volgende: [..] Want alle mensen met kinderen moeten wel anti-masker zijn of zo? Waarom zijn het dan juist de ouders die DeSantis aanklagen? Je denkt dat zij er niet goed over nagedacht hebben? Ik denk juist van wel en dat ze het alternatief een stuk onverantwoordelijker vinden, niet alleen voor de veiligheid van hun kinderen maar ook voor die van hun hele leefomgeving met alle gevolgen vandien. Ik denk dat het bovendien reuze meevalt. Gezichten zijn immers niet helemaal bedekt? De ogen bv (met wenkbrauwen/voorhoofd) spelen een belangrijke rol daarbij en die zijn niet bedekt. En behalve gelaatsuitdrukkingen zijn nog er allerlei andere non-verbale manieren om te communiceren: lichaamstaal, gebaren en stemintonatie. Daarnaast zullen er vast wel voor de hele kleine kinderen mogelijkheden bedacht worden om dat af te wisselen. Buiten is er veel minder kans op besmetting bv. en ze zitten ook niet de hele dag op school. Ja het is een moeilijke tijd voor kinderen en daarom moet er juist alles uit de kast gehaald worden om verdere escalatie te voorkomen. Dan ben je nog veel verder van huis. Ik heb er nog even op gezocht en kwam dit onderzoek tegen. Geen zin meer om het helemaal door te nemen maar zo te zien kunnen kinderen meer dan jij denkt: [..]
Ik plaats mijn vraagtekens bij de bevindingen van deze studie. Mijn vriendin werkt met dementerende bejaarden en die mensen hebben ontzettend veel moeite met het feit dat een ieder nu gemaskerd rondloopt.
Nu zijn kinderen natuurlijk geen dementerende bejaarden maar het gebrek aan non verbale communicatie is dus het probleem.

Nog een goede reden om kinderen niet te dwingen een masker te dragen is het feit dat kinderen nauwelijks ziek worden van COVID.
Het is ongeveer vergelijkbaar met het risico dat kinderen ernstig ziek worden van de griep.

https://www.npr.org/secti(...)-flu?t=1628597804234

Als kinderen nauwelijks ziek worden van het virus betekent het dus ook dat kinderen volspuiten met die rommel dus ook niet nodig is. Het eigen afweersysteem is dus voldoende om het virus te bestrijden.

Kortom angst is een slechte raadgever en het is wel duidelijk dat het dwingen van kinderen om een masker te dragen het resultaat is van angst.
In een tijd dat vaccins voor volwassen voor een ieder vrij verkrijgbaar zijn juich jij het toe dat kinderen gemaskerd naar school moeten gaan.
pi_200845877

Goede response van DeSantis op de matige grap van Biden.
pi_200846135
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:16 schreef Chivaz het volgende:

Goede response van DeSantis op de matige grap van Biden.
Heeft DeSantis al gereageerd op zijn nederlaag voor de rechter met zijn tweede onconstitutionele wet op rij?
pi_200846172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heeft DeSantis al gereageerd op zijn nederlaag voor de rechter met zijn tweede onconstitutionele wet op rij?
Geen idee, Google het eens even aub? Daar worden we allemaal wijzer van.
pi_200846179
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Geen idee, Google het eens even aub? Daar worden we allemaal wijzer van.
Ik laat dat graag aan de DeSantis fanclub hier over :)
pi_200846249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom, jij stelt toch de vraag of er al een reactie was van DeSantis?
Ik ben zelf niet zo geïnteresseerd in zijn reactie, zijn mening was immers al duidelijk.
pi_200846381
twitter

Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen maar ik heb hardop gelachen om deze malle racist.
Ze verdedigt doodleuk het feit dat ze duizenden dollars betaald aan beveiliging want ze wilt haar veiligheid garanderen.
Niets mis mee natuurlijk, maar om dan vervolgens “defund the police” te roepen is natuurlijk best bijzonder.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:43:34 #9
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200847079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:52 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen maar ik heb hardop gelachen om deze malle racist.
Ze verdedigt doodleuk het feit dat ze duizenden dollars betaald aan beveiliging want ze wilt haar veiligheid garanderen.
Niets mis mee natuurlijk, maar om dan vervolgens “defund the police” te roepen is natuurlijk best bijzonder.
Tja, wanneer je de overtuiging hebt dat de politie er niet is voor zwarte amerikanen dan is het inhuren van privé beveiliging en het afbreken van die politie natuurlijk niet zo'n vreemd idee.

Of het nou een slim idee is? Nee denk ik niet. Grootschalig reorganiseren en rotte appels verwijderen lijkt mij handiger.
pi_200847128
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:35 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is eerder het demente Biden fan club topic
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:06:57 #11
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200847501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 16:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dit is eerder het demente Biden fan club topic
Fantastische president, Biden. Nu al top 10.
pi_200847517
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 14:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik plaats mijn vraagtekens bij de bevindingen van deze studie. Mijn vriendin werkt met dementerende bejaarden en die mensen hebben ontzettend veel moeite met het feit dat een ieder nu gemaskerd rondloopt.
Nu zijn kinderen natuurlijk geen dementerende bejaarden maar het gebrek aan non verbale communicatie is dus het probleem.
Niet zo gek dat juist dementerende bejaarden er moeite mee hebben omdat hun kortetermijngeheugen niet meer werkt en ze dus geen idee hebben waarom mensen gemaskerd rondlopen. Heeft niets met nonverbale communicatie maken en ook niet met kinderen die dat wel kunnen onthouden.

quote:
Nog een goede reden om kinderen niet te dwingen een masker te dragen is het feit dat kinderen nauwelijks ziek worden van COVID.
Het is ongeveer vergelijkbaar met het risico dat kinderen ernstig ziek worden van de griep.

https://www.npr.org/secti(...)-flu?t=1628597804234

Als kinderen nauwelijks ziek worden van het virus betekent het dus ook dat kinderen volspuiten met die rommel dus ook niet nodig is. Het eigen afweersysteem is dus voldoende om het virus te bestrijden.
Dat artikel is uit mei. De huidige Delta-variant die rondwaart zorgt voor meer ziekenhuisopnames onder kinderen. En voor de zoveelste keer: het gaat niet alleen om het feit hoe ziek kinderen ervan worden maar vooral dat ze het virus verder kunnen verspreiden in hun leefomgeving met alle gevolgen vandien.

quote:
Kortom angst is een slechte raadgever en het is wel duidelijk dat het dwingen van kinderen om een masker te dragen het resultaat is van angst.
In een tijd dat vaccins voor volwassen voor een ieder vrij verkrijgbaar zijn juich jij het toe dat kinderen gemaskerd naar school moeten gaan.
Ah ja wetenschappers baseren hun advies vooral op angst zeker :')

Ook al is het vaccin vrij verkrijgbaar, zolang er in grote getale wappies rondlopen die het vaccin weigeren blijft het risico bestaan dat er nieuwe varianten kunnen opduiken die nog schadelijker zijn en waar bv de huidige vaccins niet tegen werken.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200847650
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:06 schreef mcmlxiv het volgende:
Fantastische president, Biden. Nu al top 10.
The show just started...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200847829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 16:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tja, wanneer je de overtuiging hebt dat de politie er niet is voor zwarte amerikanen dan is het inhuren van privé beveiliging en het afbreken van die politie natuurlijk niet zo'n vreemd idee.

Of het nou een slim idee is? Nee denk ik niet. Grootschalig reorganiseren en rotte appels verwijderen lijkt mij handiger.
Lijkt mij meer iets wat op lokaal niveau moet gebeuren ipv op federaal niveau.
pi_200847934
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

The show just started...
De show is juist gestopt toen de clown weer is teruggestuurd naar het circus, nu kan er weer gewerkt worden.
pi_200847946
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niet zo gek dat juist dementerende bejaarden er moeite mee hebben omdat hun kortetermijngeheugen niet meer werkt en ze dus geen idee hebben waarom mensen gemaskerd rondlopen. Heeft niets met nonverbale communicatie maken en ook niet met kinderen die dat wel kunnen onthouden.
[..]

Dat artikel is uit mei. De huidige Delta-variant die rondwaart zorgt voor meer ziekenhuisopnames onder kinderen. En voor de zoveelste keer: het gaat niet alleen om het feit hoe ziek kinderen ervan worden maar vooral dat ze het virus verder kunnen verspreiden in hun leefomgeving met alle gevolgen vandien.
[..]

Ah ja wetenschappers baseren hun advies vooral op angst zeker :')

Ook al is het vaccin vrij verkrijgbaar, zolang er in grote getale wappies rondlopen die het vaccin weigeren blijft het risico bestaan dat er nieuwe varianten kunnen opduiken die nog schadelijker zijn en waar bv de huidige vaccins niet tegen werken.

Je mist het punt dat een ieder die zich wilt vaccineren zich kan vaccineren. Dat geld dus ook voor de ouders die bang zijn dat hun kinderen het mogelijk kunnen verspreiden naar volwassen familieleden. De enige reden dat kinderen nu vaker ziek worden is omdat de delta variant sneller verspreid. Dat betekent nog niet dat kinderen er zieker van worden dan van de oudere varianten.
pi_200848423
twitter

De druk is hem blijkbaar teveel geworden en zijn positie was redelijk onhoudbaar.
pi_200848574
twitter
pi_200848596
twitter

Glenn Greenwald nog even met een compilatie omtrent de adoratie jegens Cuomo.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:26:17 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200849501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:18 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

De druk is hem blijkbaar teveel geworden en zijn positie was redelijk onhoudbaar.
Zie hier wel een verschil met de democratische partij en wat de republikeinen nu allemaal lekker laten gaan in hun groep uchemattgaetzuche, alleen daarom hebben ze al het morele overwicht. Of iig de schijn. Het enige wat je nu nog enigszins positief kan vinden aan de republikeinse partij is dat ze de façade van enig fatsoen lekker hebben laten vallen en nu gewoon vol op de onderbuik inspelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_200850919
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Zie hier wel een verschil met de democratische partij en wat de republikeinen nu allemaal lekker laten gaan in hun groep uchemattgaetzuche, alleen daarom hebben ze al het morele overwicht. Of iig de schijn. Het enige wat je nu nog enigszins positief kan vinden aan de republikeinse partij is dat ze de façade van enig fatsoen lekker hebben laten vallen en nu gewoon vol op de onderbuik inspelen.
Was het niet dat Matt Geatz beschuldigd werd van seks met hoeren? Ik vind dat toch van een heel andere orde als aanranding.
Maar volgens jou is een beschuldiging eigenlijk al genoeg om je spullen te pakken?
pi_200851328
Vergeet niet dat Cuomo enkel wordt geMeToo'd als afleiding van het feit dat hij 15.000 mensen de dood heeft ingejaagd. Het is bijna altijd een afleiding van ergere zaken.
pi_200851427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Was het niet dat Matt Geatz beschuldigd werd van seks met hoeren? Ik vind dat toch van een heel andere orde als aanranding.
Maar volgens jou is een beschuldiging eigenlijk al genoeg om je spullen te pakken?
Het zou gaan om een 17-jarige:

quote:
The Daily Beast obtained a letter and text messages in which Joel Greenberg confessed to Roger Stone that both he and the Trump-loving congressman paid for sex with a minor

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:13:19 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200851846
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het ging om een minderjarige (net aan maar toch) dame in het geval van Matt Gaetz .

En als het waar is mag je wat mij betreft best je boeltje pakken en opflikkeren. Denk dat die Matt Gaetz ook nog wel de deksel op zijn neus krijgt.

Maar Cuomo is zeker ook wel een leugenachtige viesnek, dit in combinatie met zijn achteraf best slechte COVID aanpak ( https://www.nytimes.com/a(...)ing-home-deaths.html ) maakte zijn positie inderdaad nogal onhoudbaar, denk dat hij één van de twee nog wel had kunnen overleven, misschien.
Vrijheid
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:17:01 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200851941
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:50 schreef QuidProJoe het volgende:
Vergeet niet dat Cuomo enkel wordt geMeToo'd als afleiding van het feit dat hij 15.000 mensen de dood heeft ingejaagd. Het is bijna altijd een afleiding van ergere zaken.
Ja dat is iedereen helemaal vergeten.
Vrijheid
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:19:41 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200851995
Zou die Capitool bestorming een afleidingsmanoeuvre zijn geweest om mensen te doen vergeten dat Trump er een paar honderdduizend heeft vermoord door zijn mismanagement van het hele covid debacle?

/Logica
Vrijheid
pi_200852263
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:19 schreef jogy het volgende:
Zou die Capitool bestorming een afleidingsmanoeuvre zijn geweest om mensen te doen vergeten dat Trump er een paar honderdduizend heeft vermoord door zijn mismanagement van het hele covid debacle?

/Logica
Grappige vraagstelling. Welke doden komen op het konto van Trump? Welke van de gouverneurs? Hoe zit het met de lokale bestuurders? Vergeet immers niet, dat de staten hun eigen beleid bepalen. Welke doden komen door overmacht? En hoe zit het met andere Covid-gerelateerde schade? De werkloosheid, inflatie, oplopende schuld? Biljoenen worden uit de hoge hoed getoverd zonder dat er productie tegenover staat.

Het totale plaatje, dat is helaas iets dat een hoop mensen niet zien. Die zitten vast in een tribale Covid-angstpsychose.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:10:20 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200853098
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:31 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Grappige vraagstelling. Welke doden komen op het konto van Trump? Welke van de gouverneurs? Hoe zit het met de lokale bestuurders? Vergeet immers niet, dat de staten hun eigen beleid bepalen. Welke doden komen door overmacht? En hoe zit het met andere Covid-gerelateerde schade? De werkloosheid, inflatie, oplopende schuld? Biljoenen worden uit de hoge hoed getoverd zonder dat er productie tegenover staat.
Als Trump het dragen van mondkapjes niet had gepoliticeerd, als Trump zijn aanzienlijke invloed op zijn stemmers had gebruikt en het goede voorbeeld had gegeven, Covid meteen serieus had genomen en aan het eind publiekelijk zijn vaccinatie had genomen en gepromoot dan was er in de VS nu niet zo'n gekkigheid aan de gang.

Fair enough, dit is BNW dus die vaccinatie wordt hier met argusogen aanschouwd en we zien over een paar jaar wel of de halve wereld onvruchtbaar is of in zombies veranderd door die vaccinatie dus laat dat maar ff terzijde.

Maar als Trump daadwerkelijk leiderschap had vertoond was alleen al door zijn gedrag en leiderschap het aantal doden door het dragen van een mondkapje en het houden van wat afstand op zijn minst gehalveerd en misschien nog wel minder.

quote:
Het totale plaatje, dat is helaas iets dat een hoop mensen niet zien. Die zitten vast in een tribale Covid-angstpsychose.
Dat is wat overdreven, stiekem. Meer een begrijpelijke covid-moeheid en in den beginne was er wel wat lichte paniek inderdaad, als je kijkt naar de wat minder georganiseerde landen (India) zie je ook wel dat ondanks de lage mortaliteit bij een goede behandeling dit heel snel de tyfus in kan gaan als je het zorgstelsel overspoeld en ze het niet aan kunnen.

Mensen blijven volhouden dat het allemaal niet zo'n drama is maar als er zorgpersoneel rondloopt die op zich best wat kan hebben maar die hierdoor ptsd hebben opgelopen mag je wel ff stil staan bij het feit dat het allemaal niet zo'n storm in een glas water was. Anderhalf meter afstand, een mondkapje en vaak je handen steriliseren heeft ervoor gezorgd dat het niet een stuk erger is geweest. en volgens mij is de griepgolf vorig jaar en dit jaar ook redelijk uitgebleven door die ongein :'). (Elk nadeel heeft zijn voordeel)

ff voor de duidelijkheid, dat de politiek hier en daar misschien ook wat testballonnetjes heeft opgelaten om te zien hoe maakbaar een bange samenleving is en hoe ver ze (de politiek) kunnen gaan. verbaast me helemaal niets. Dat er (grote) bedrijven zijn die misbruik hebben gemaakt van COVID verbaast me nog minder. Mensen hebben nu eenmaal een eindeloze potentie om kut te zijn.

Maar Trump was en is kutter dan veel anderen, om één of andere reden heeft hij nog steeds een stalen greep op bepaalde sleutelfiguren (misschien chantabele zaken, hij heeft natuurlijk wel een paar hotels waar eventueel camera's in gehangen kunnen worden. Wie weet heeft trump Lindsey Graham wel op de camera met wat prostituees (m/v), zou wel verklaren waarom hij er nu zo moe en permanent angstig uit ziet terwijl hij overal ja en amen op zegt als een net even te vaak geslagen hond), hij heeft een volging (chapeau daarvoor) van jewelste en die mensen adoreren hem, Biden heeft geen volging maar gewoon (gelukkig een meerderheid) een hele zooi mensen die blij zijn dat hij niet trump is, moet je maar blij mee zijn.

En Trump heeft gewoon een geile mannenboner (voornamelijk platonisch, waarschijnlijk) voor autoritaire mannen. En wilde graag ook autoritair overkomen. Maar als je nog niet eens een verkiezing een beetje kundig naar je hand kan zetten kom je natuurlijk nooit in de autoritaire masochisten club. Zelf het slopen van de USPS heeft niet geholpen.

Amateur. Stiekem heeft hij zichzelf verslagen door net even te veel mensen zodanig af te zeiken en over de pis te krijgen dat ze maar 'op die ander' stemmen.
Vrijheid
pi_200855250
pi_200855252
oh verkeerde topic, nou ja
pi_200855542
Prima post eigenlijk die het gekopieerde en vertaalde vocabulair van de sekteleden illustreert.
pi_200855719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 01:26 schreef illusions het volgende:
Prima post eigenlijk die het gekopieerde en vertaalde vocabulair van de sekteleden illustreert.
Die post gaat voornamelijk over de Bernie bros, Antifa volk, BLM etc etc.
pi_200855726
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 02:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Die post gaat voornamelijk over de Bernie bros, Antifa volk, BLM etc etc.
Zoals je misschien wel kunt begrijpen bij het herlezen van mijn post heb ik het enkel over het taalgebruik dat, al dan niet onbewust, wordt gekopieerd en vertaald door bepaalde figuren hier.
pi_200855737
twitter

Nu de Messias Fauci dit roept zal het denk ik niet lang meer duren voordat bepaalde staten dit zullen proberen te implementeren.
Ik houd mijn hart vast voor de VS, keuzevrijheid is iets dat men zoveel mogelijk probeert te verketteren kijk maar naar de hetze tegen DeSantis.
Vaccinpaspoorten, verplichte vaccinaties etc etc.
Build back better, het nieuwe normaal?
pi_200855775
twitter

Wijze woorden van deze onbekende man.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 09:30:25 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200857503
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 02:17 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

Nu de Messias Fauci dit roept zal het denk ik niet lang meer duren voordat bepaalde staten dit zullen proberen te implementeren.
Ik houd mijn hart vast voor de VS, keuzevrijheid is iets dat men zoveel mogelijk probeert te verketteren kijk maar naar de hetze tegen DeSantis.
Vaccinpaspoorten, verplichte vaccinaties etc etc.
Build back better, het nieuwe normaal?
Zat keuze in de VS, kijk naar het aantal fastfood ketens daar enige waar de Amerikanen geweldig in zijn is vet worden!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_200857584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 02:25 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

Wijze woorden van deze onbekende man.
Er zit inderdaad een zekere ironie in. Iets minder dan de helft van het land stemt op 'de sterke leider' (oftewel authoritarianism).

En een gedeelte van de andere helft is voor authoritarianism vanwege de mondmaskers. Gedeelte, want laten we niet doen dat álle stemmers op de Démocraten achter alle covid-maatregelen staan
pi_200861861
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 22:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Als Trump het dragen van mondkapjes niet had gepoliticeerd, als Trump zijn aanzienlijke invloed op zijn stemmers had gebruikt en het goede voorbeeld had gegeven, Covid meteen serieus had genomen en aan het eind publiekelijk zijn vaccinatie had genomen en gepromoot dan was er in de VS nu niet zo'n gekkigheid aan de gang.

Fair enough, dit is BNW dus die vaccinatie wordt hier met argusogen aanschouwd en we zien over een paar jaar wel of de halve wereld onvruchtbaar is of in zombies veranderd door die vaccinatie dus laat dat maar ff terzijde.

Maar als Trump daadwerkelijk leiderschap had vertoond was alleen al door zijn gedrag en leiderschap het aantal doden door het dragen van een mondkapje en het houden van wat afstand op zijn minst gehalveerd en misschien nog wel minder.
Je lijkt het hele punt van daadwerkelijke verantwoordelijkheid te missen. De gouverneurs zijn de baas in de staten, niet de president. Nu zullen er best gouverneurs zijn geweest die de boel, per ongeluk of opzettelijk, hebben verergerd met lockdowns en het verplichten van maskers, maar dat kan je Trump niet kwalijk nemen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor het hebben van de Covid-angstpsychose. Dus, welk deel is de schuld van de gouverneurs en welk deel is de schuld van Trump? Welk deel is overmacht? Dan is het ook nog eens dat Trump meer heeft aangeboden aan bijvoorbeeld Cuomo, dan hij aan wilde nemen. Want tsja, dan staat Trump er ineens goed voor, en dat mag niet. Democraten geven zo veel om mensen, dat ze kapot mogen gaan enkel om Trump slechts voor de dag te laten komen.
quote:
[..]

Dat is wat overdreven, stiekem. Meer een begrijpelijke covid-moeheid en in den beginne was er wel wat lichte paniek inderdaad, als je kijkt naar de wat minder georganiseerde landen (India) zie je ook wel dat ondanks de lage mortaliteit bij een goede behandeling dit heel snel de tyfus in kan gaan als je het zorgstelsel overspoeld en ze het niet aan kunnen.
Iets dat stabiliseert wanneer mensen natuurlijke immuniteit opbouwen. Nu, met lockdowns en matig tot slecht werkende vaccins, forceert men het virus te evolueren. Aan de andere kant, zo kan je Covid wel lekker lang melken. Dat dan weer wel. En dan ook nog eens die hetze tegen Hydroxychloroquine en Ivermectin. Ook die is logisch uiteraard. Als er al adequate medicatie bestaat, dan zijn de experimentele vaccins niet alleen niet nodig. Sterker nog, die mogen volgens FDA regulatie niet eens toegediend worden tot ze de testfases door zijn gekomen.
quote:
Mensen blijven volhouden dat het allemaal niet zo'n drama is maar als er zorgpersoneel rondloopt die op zich best wat kan hebben maar die hierdoor ptsd hebben opgelopen mag je wel ff stil staan bij het feit dat het allemaal niet zo'n storm in een glas water was. Anderhalf meter afstand, een mondkapje en vaak je handen steriliseren heeft ervoor gezorgd dat het niet een stuk erger is geweest. en volgens mij is de griepgolf vorig jaar en dit jaar ook redelijk uitgebleven door die ongein :'). (Elk nadeel heeft zijn voordeel)
Haha ja. Die gekke griep toch. Ineens weg.
quote:
ff voor de duidelijkheid, dat de politiek hier en daar misschien ook wat testballonnetjes heeft opgelaten om te zien hoe maakbaar een bange samenleving is en hoe ver ze (de politiek) kunnen gaan. verbaast me helemaal niets. Dat er (grote) bedrijven zijn die misbruik hebben gemaakt van COVID verbaast me nog minder. Mensen hebben nu eenmaal een eindeloze potentie om kut te zijn.
Voeg die twee eens samen. Het grootbedrijf dat de wensen van de politiek uitvoert. Dat de dwang/chantage om te vaccineren niet van de politiek komt (stiekem wel), maar van het grootbedrijf. Klassiek fascisme. En dat is wat je in de VS kan zien. Zorgwekkend.
quote:
Maar Trump was en is kutter dan veel anderen, om één of andere reden heeft hij nog steeds een stalen greep op bepaalde sleutelfiguren (misschien chantabele zaken, hij heeft natuurlijk wel een paar hotels waar eventueel camera's in gehangen kunnen worden. Wie weet heeft trump Lindsey Graham wel op de camera met wat prostituees (m/v), zou wel verklaren waarom hij er nu zo moe en permanent angstig uit ziet terwijl hij overal ja en amen op zegt als een net even te vaak geslagen hond), hij heeft een volging (chapeau daarvoor) van jewelste en die mensen adoreren hem, Biden heeft geen volging maar gewoon (gelukkig een meerderheid) een hele zooi mensen die blij zijn dat hij niet trump is, moet je maar blij mee zijn.
Toch raar, nietwaar? Dat de globaal-socialisten hebben gewonnen, en ze toch zo bang zijn. Dat ze zich toch steeds als verliezers gedragen. En aangezien we in BNW zitten, dat zet je toch aan het denken met wat Christopher Miller bedoelde met "the most complex military operations this country has ever conducted".
quote:
En Trump heeft gewoon een geile mannenboner (voornamelijk platonisch, waarschijnlijk) voor autoritaire mannen. En wilde graag ook autoritair overkomen. Maar als je nog niet eens een verkiezing een beetje kundig naar je hand kan zetten kom je natuurlijk nooit in de autoritaire masochisten club. Zelf het slopen van de USPS heeft niet geholpen.
Wat een nonsens. En voor een zogenaamd autoritair persoon, had hij toch ontzettend veel respect voor de macht en verantwoordelijkheden van de gouverneurs. En ook nog eens had hij niet, zoals een autoritair person toch zou moeten doen, de (top)ambtenariuj gezuiverd. Het valt allemaal wel mee hoor. Kijk meer naar de daadwerkelijke acties en gebeurtenissen, in plaats van het gedicteerde.
quote:
Amateur. Stiekem heeft hij zichzelf verslagen door net even te veel mensen zodanig af te zeiken en over de pis te krijgen dat ze maar 'op die ander' stemmen.
Wat een vertrouwen in de stemmentellers en de kiesmachines. Is je niets vreemds opgevallen tijdens de verkiezingen?
pi_200862147
_O- _O-

quote:
Wat een vertrouwen in de stemmentellers en de kiesmachines. Is je niets vreemds opgevallen tijdens de verkiezingen?
Ja, dat de uitslag ook na 3 hertellingen en 60 rechtszaken bleek te kloppen en dat de leugens over fraude door geen enkel weldenkend mens serieus genomen moesten worden aldus de advocate van Trump :D
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:17:22 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200862247
quote:
14s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 14:42 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Je lijkt het hele punt van daadwerkelijke verantwoordelijkheid te missen. De gouverneurs zijn de baas in de staten, niet de president. Nu zullen er best gouverneurs zijn geweest die de boel, per ongeluk of opzettelijk, hebben verergerd met lockdowns en het verplichten van maskers, maar dat kan je Trump niet kwalijk nemen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor het hebben van de Covid-angstpsychose. Dus, welk deel is de schuld van de gouverneurs en welk deel is de schuld van Trump? Welk deel is overmacht? Dan is het ook nog eens dat Trump meer heeft aangeboden aan bijvoorbeeld Cuomo, dan hij aan wilde nemen. Want tsja, dan staat Trump er ineens goed voor, en dat mag niet. Democraten geven zo veel om mensen, dat ze kapot mogen gaan enkel om Trump slechts voor de dag te laten komen.
omdat er geen centraal leiderschap was vanuit het witte huis hebben staten tegen elkaar op moeten bieden voor materiaal, super ongewenst. De president heeft het recht om fabrikanten te dwingen bepaalde materialen te fabriceren, heeft hij ook niet gedaan, hij kon het goede voorbeeld geven en gewoon de leidraad aanhouden (masker dragen, afstand houden en handjes wassen) en dan was er ook een heel groot gedeelte geweest die ongeacht de lokale overheid het voorbeeld had gevolgd. Dit kon hij allemaal doen zonder in te dringen op de semi-soevereiniteit van de staten. Trump is landelijk schuldig aan zijn deel van het mismanagement en daaronder elke gouverneur die dacht dat Trump het bij het goede eind had met zijn onzin. Als Trump dit allemaal had gedaan (dus een gecentraliseerde organisatie voor maskers en andere noodzakelijke dingen, de industrie had aangestuurd voor de benodigde materialen én het goede voorbeeld had gegeven door publiekelijk het masker te dragen) en de gouverneurs hadden dan nog steeds de kont tegen de krib gegooid dan was trump niets te verwijten. Maarja, Trump negeerde COVID, vond maskers kut en liet alles over aan de gouverneurs die dus miljarden hebben verspild aan het aankopen van noodzakelijk materiaal. Onder de streep gewoon de schuld van trump.
[..]

quote:
Iets dat stabiliseert wanneer mensen natuurlijke immuniteit opbouwen. Nu, met lockdowns en matig tot slecht werkende vaccins, forceert men het virus te evolueren. Aan de andere kant, zo kan je Covid wel lekker lang melken. Dat dan weer wel. En dan ook nog eens die hetze tegen Hydroxychloroquine en Ivermectin. Ook die is logisch uiteraard. Als er al adequate medicatie bestaat, dan zijn de experimentele vaccins niet alleen niet nodig. Sterker nog, die mogen volgens FDA regulatie niet eens toegediend worden tot ze de testfases door zijn gekomen.
Prima, mag je vinden. misschien werkt colodiaal zilver hier ook wel bij. Ga ik niet op in want ik heb er geen kaas van gegeten, dus wat je wil :P.
quote:
[..]

Haha ja. Die gekke griep toch. Ineens weg.
Dus afstand houden , handjes wassen en mondkapje dragen werkt prima.
[..]

quote:
Voeg die twee eens samen. Het grootbedrijf dat de wensen van de politiek uitvoert. Dat de dwang/chantage om te vaccineren niet van de politiek komt (stiekem wel), maar van het grootbedrijf. Klassiek fascisme. En dat is wat je in de VS kan zien. Zorgwekkend.
Same shit, different day. ik ga er maar vanuit dat grootkapitaal en politiek niet perse het beste met ons voor heeft maar dat ze nog wel genoeg mensen nodig hebben om hun macht op uit te oefenen of zo. Een leeg speelveld is ook niet leuk.
[..]

quote:
Toch raar, nietwaar? Dat de globaal-socialisten hebben gewonnen, en ze toch zo bang zijn. Dat ze zich toch steeds als verliezers gedragen. En aangezien we in BNW zitten, dat zet je toch aan het denken met wat Christopher Miller bedoelde met "the most complex military operations this country has ever conducted".
Geen idee waar je het over hebt nu. Ik zie alleen een hele republikeinse volging die verloren heeft en zich als een gigantisch calimero gedraagt

[..]

quote:
Wat een nonsens. En voor een zogenaamd autoritair persoon, had hij toch ontzettend veel respect voor de macht en verantwoordelijkheden van de gouverneurs. En ook nog eens had hij niet, zoals een autoritair person toch zou moeten doen, de (top)ambtenariuj gezuiverd. Het valt allemaal wel mee hoor. Kijk meer naar de daadwerkelijke acties en gebeurtenissen, in plaats van het gedicteerde.
:D. Nee, hij had alleen maar 'respect' voor mensen die precies deden wat hij zei. Dat is geen respect. En als iemand sterker overkwam dan hem (putin) dan lag hij als een wulpse pup of zijn rug in overgave.

quote:
Oh zeker, jankende republikeinen die in de ene staat schalden dat het tellen moet stoppen en bij de ander dat ze door moesten gaan naargelang wat hun het beste uit kwam op dat moment. En nu huilende (voormalig) advocaten die kapot geprocedeerd worden door die dominian (of hoe ze ook heten) voor miljarden.

Oh en tientallen zo niet honderden Trump aangestelde rechters die zijn onzin naar de prullenbak verwezen. Wat me ook opviel waren de uitgelekte telefoontjes waar Trump als een mislukte maffejostie (geen spelfout) mensen wilde overhalen om stemmen te vinden die niet bestonden. er is me zo verschrikkelijk veel opgevallen dat ik ff niet weet welk kleine deeltje jij aan wil halen om je punt te bewijzen. Was het die vote by mail? waar na herhaaldelijk onderzoek en steekproeven bij de stemmer geen discrepanties te vinden waren die de uitslag zouden kunnen veranderen? Of de daadwerkelijk gevonden stembusfraude die meerdere keren voor Trump wilde stemmen? Of Trump die zijn volgers aanspoorde om fraude te plegen door dubbel te stemmen (via post én in persoon)

Zoveel gekkigheden, dat zeker.
Vrijheid
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:19:03 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200862263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
_O- _O-
[..]

Ja, dat de uitslag ook na 3 hertellingen en 60 rechtszaken bleek te kloppen en dat de leugens over fraude door geen enkel weldenkend mens serieus genomen moesten worden aldus de advocate van Trump :D
En dat.
Vrijheid
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:23:19 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200862338
Of was het nou een dooie venezuelaanse ex president die erachter zat? Ook een juweeltje. Je zag toen zelfs Rudy een beetje ongemakkelijk kijken van wtf.
Vrijheid
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:25:20 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200862391
quote:
14s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:19 schreef jogy het volgende:

[..]

En dat.
Staat me zelfs iets bij dat na hertellen er nog meer stemmen gingen naar Biden!
Waren er maar tientallen maar toch wel meer voor Biden, een significant verschil werd het niet.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:26:36 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200862426
Ik zou die Sidney Powell maar snel als democratische mol bestempelen in de algehele samenzwering want het is nog gekker dan joodse ruimtelasers.
Vrijheid
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:29:02 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200862472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

Staat me zelfs iets bij dat na hertellen er nog meer stemmen gingen naar Biden!
Waren er maar tientallen maar toch wel meer voor Biden, een significant verschil werd het niet.
Ik weet inderdaad dat het verschil superklein was en alles bij elkaar (tientallen inderdaad) schoot het uit in het voordeel van Trump. Maar nog niet eens een druppel op een hete plaat, gewoon een waterdeeltje afgeschoten in UY Scuti
Vrijheid
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:34:16 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200862541
anyway, stiekem ben ik wel weer klaar.

Er is hier een gigantische samenzwering om helemaal te ontleden maar helaas wordt het vanaf de verkeerde kant bekeken. Best jammer. Soms, heel soms is een aardappel daadwerkelijk een aardappel en niet een vermomde bakvis. Alle bewijzen liggen op straat, Trump en de zijnen hebben nog niet eens de moeite gedaan om het goed te verbergen, Trump heeft zich op laten nemen, de rechtzaken waren ongelooflijke onzin en de bestorming van het capitool was aangespoord door Trump en de zijne en terwijl het bezig was hield trump de boot af voor versterking want hij zat vastgelijmd aan de buis in extase over wat zijn mensen voor hem (zijn ego) deden.

en achteraf heeft hij ze laten vallen alsof ze een natte drol waren.
Vrijheid
  woensdag 11 augustus 2021 @ 16:19:29 #47
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200863116
quote:
10s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:26 schreef jogy het volgende:
Ik zou die Sidney Powell maar snel als democratische mol bestempelen in de algehele samenzwering want het is nog gekker dan joodse ruimtelasers.
Ja en daarna iedereen krankjorum bestempelen die haar geloofde :D
pi_200864267
quote:
14s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:34 schreef jogy het volgende:
anyway, stiekem ben ik wel weer klaar.

Er is hier een gigantische samenzwering om helemaal te ontleden maar helaas wordt het vanaf de verkeerde kant bekeken. Best jammer. Soms, heel soms is een aardappel daadwerkelijk een aardappel en niet een vermomde bakvis. Alle bewijzen liggen op straat, Trump en de zijnen hebben nog niet eens de moeite gedaan om het goed te verbergen, Trump heeft zich op laten nemen, de rechtzaken waren ongelooflijke onzin en de bestorming van het capitool was aangespoord door Trump en de zijne en terwijl het bezig was hield trump de boot af voor versterking want hij zat vastgelijmd aan de buis in extase over wat zijn mensen voor hem (zijn ego) deden.

en achteraf heeft hij ze laten vallen alsof ze een natte drol waren.
Wist je dat Trump nog aan het speechen was toen de "bestorming" begon? Als de Trumpfans bij Trump waren, wie "bestormde" het Capitool? En wie werden er binnen gelaten?
  woensdag 11 augustus 2021 @ 18:30:52 #49
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200864882
quote:
10s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:45 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Wist je dat Trump nog aan het speechen was toen de "bestorming" begon? Als de Trumpfans bij Trump waren, wie "bestormde" het Capitool? En wie werden er binnen gelaten?
Trumpfans en niemand liet hen binnen, zo iets heet inbreken!
Misschien moet je de hele livestream van die dag even gaan kijken!

En so what, dat hij nog aan het speechen was! Hij zei zelf dat hij ook ging!
pi_200865085
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 18:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

Trumpfans en niemand liet hen binnen, zo iets heet inbreken!
Misschien moet je de hele livestream van die dag even gaan kijken!

En so what, dat hij nog aan het speechen was! Hij zei zelf dat hij ook ging!
Misschien moet jij het maar eens terugkijken, er zijn mensen binnen gelaten. Dat neemt niet weg dat anderen geweld hebben gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')