abonnement Unibet Coolblue
pi_200860961
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:23 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Met een mondkapje bestrijdt je het virus niet, maar je belemmert wel verdere verspreiding, en daarbij hwt risico op mutaties.
Dat is dus onbewezen, bedankt voor het nogmaals aanstippen van het probleem. :)
  woensdag 11 augustus 2021 @ 13:32:21 #77
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200861068
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is dus onbewezen, bedankt voor het nogmaals aanstippen van het probleem. :)
Ik denk eerder dat ongeleide projectielen die misinformatie verspreiden het probleem zijn. Als ze in de 16e eeuw internet zouden hebben gehad zouden we nog steeds pokken en tyfus hebben.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 13:35:30 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200861115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is dus onbewezen, bedankt voor het nogmaals aanstippen van het probleem. :)
Zoals gewoonlijk ga je weer voorbij aan het feit dat er een advies lag van het CDC om het wel te doen en dat het CDC daarvoor de autoriteit is in de VS. Dat advies volgen is dus niet politiek, het afwijzen was dat wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200861131
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk ga je weer voorbij aan het feit dat er een advies lag van het CDC om het wel te doen en dat het CDC daarvoor de autoriteit is in de VS. Dat advies volgen is dus niet politiek, het afwijzen was dat wel.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nogmaals, de CDC maakt adviezen voor beleid, het wel of niet opvolgen daarvan is een politieke keuze. Per definitie alleen al. Die keuze kun je vervolgens verdedigen door te laten zien dat de adviezen gebaseerd zijn op solide wetenschap. Bij mondkapjes is dat overduidelijk niet het geval. Dus is het puur gebaseerd op politiek om dat advies dan wel over te nemen. En dat is ook goed, dat moet. Je kunt niet zomaar ineens de macht over de samenleving overdragen aan een ongekozen overheidsorgaan.

Biden zei dat hij wilde luisteren naar de wetenschap. Dat is iets anders dan luisteren naar 'experts'. Natuurlijk is het logisch dat hij het advies van zijn eigen organisatie veel waarde geeft, maar onkritisch zomaar alles aannemen is bijzonder gevaarlijk. Het heeft geleid tot een belachelijke politieke strijd waar kinderen in het nieuwe schooljaar weer het slachtoffer van gaan worden. Er zijn veel te veel mensen die net doen alsof geen mondkapje dragen het doodwensen van kinderen is. Mondkapjes zijn geen oplossing voor de pandemie en leiden ook alleen maar af van de enige echte oplossing.
  Beste debater 2022 woensdag 11 augustus 2021 @ 13:39:01 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200861158
Het CDC bestaat inderdaad niet uit wetenschappers maar panfluitbespelers.

De politisering ervan was overigens vooral een Trump-dingetje. https://www.pbs.org/newsh(...)says-its-former-head
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 11 augustus 2021 @ 13:43:09 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200861208
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar het probleem met het mondkapje is dat het vrijwel alleen maar tribalistische virtue signaling is. Daar is nogal moeilijk weer van af te komen.

Met dus die hysterie tot gevolg waar mensen kunnen roepen dat het niet willen opleggen van die kapjes aan kinderen gelijk staat aan ze willen vermoorden.
Ach, anderen verzinnen weer dat er een satanische pizzabakkerscult is die het grut offert aan Moloch om voor eeuwig jong te blijven. Of dat er doodseskaders komen wanneer je voor Universal Health Care pleit (met excuses aan de hooggeleerde gouvernante van Alaska, S. Palin).

Zo heeft iedereen wel iets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200861240
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is dus onbewezen, bedankt voor het nogmaals aanstippen van het probleem. :)
Dat is niet onbewezen zoals mijn gelinkte onderzoek aantoont. Dat het door controversie nu door jou als onbewezen wordt weggezet is wel jammer. 8-)
  woensdag 11 augustus 2021 @ 14:07:11 #83
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200861458
Hebben we tegenwoordig geen sub-forum meer voor COR/BNW welles-nietus mondmasker geneuzel?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 14:23:26 #84
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200861664
quote:
13s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 14:07 schreef Hyperdude het volgende:
Hebben we tegenwoordig geen sub-forum meer voor COR/BNW welles-nietus mondmasker geneuzel?
Dat hebben we wel maar dit specifieke verhaal heeft betrekking op de Amerikaanse politiek, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200861725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 00:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoe kom je zo tot die conclusie? In Nederland is dat in ieder geval niet zo, hier kwam alleen maar een plicht omdat er een succesvolle lobby was vanuit de zero-covid sekte en niet gebaseerd op of ze nou wel of niet goed genoeg werken.
Een beetje omgeving en onderbuik moet ik toegeven. Ik heb enkele wappie-kennissen, denk aan flat-earth wappies, en voor hun geldt dit in elke geval wel.
Totdat ik tijd heb om dit enigszins te onderbouwen kun je mijn stelling inderdaad negeren.
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 14:35:43 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200861784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 14:29 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Een beetje omgeving en onderbuik moet ik toegeven. Ik heb enkele wappie-kennissen, denk aan flat-earth wappies, en voor hun geldt dit in elke geval wel.
Totdat ik tijd heb om dit enigszins te onderbouwen kun je mijn stelling inderdaad negeren.
Laten we die discussie dan wel in COR voeren, ok? :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 augustus 2021 @ 15:31:42 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200862504
twitter


Eens zien wat DeathSantis nu gaat doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:37:47 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200862578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Eens zien wat DeathSantis nu gaat doen.
Die zaak winnen. Verplichting tot het dragen van een mondkapje is net zo ingrijpend als het verbod op het dragen van een mondkapje. De school zou er beter aan gedaan hebben om het verbod te trotseren door mensen de vrijheid te garanderen voor het dragen van zo'n ding, dat is iets waar een rechter in de VS nog wel in mee wil gaan. Verplichting tot, dat gaat geen stand houden. En terecht, het slaat ook nergens op.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 augustus 2021 @ 15:56:02 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200862747
Maar dat doen heeft een risico dat als er een paar kinderen doodgaan het slechte publiciteit oplevert. Het verwijt dat je een kindermoordenaar bent om de oren krijgen tijdens een debat kan negatief uitpakken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200863006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Nope, jij maakt wederom een sprongetje door te beweren dat het opvolgen EN/OF het niet opvolgen van de beleidsadviezen een politieke keuze is. Dat is niet zo. Alleen het níet opvolgen van de adviezen is een politieke keuze. Het is abjecte onzin om te beweren dat als een instantie die overheidsadvies geeft stelt dat mondkapjes helpen en je maakt dat vervolgens tot beleid dit 'de democraten maken de mondkapjes tot politiek item' betekent. Dat denksprongetje is alleen in jouw brein misschien valide. De werkelijkheid is natuurlijk niet zo.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 16:12:04 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200863032
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die zaak winnen. Verplichting tot het dragen van een mondkapje is net zo ingrijpend als het verbod op het dragen van een mondkapje. De school zou er beter aan gedaan hebben om het verbod te trotseren door mensen de vrijheid te garanderen voor het dragen van zo'n ding, dat is iets waar een rechter in de VS nog wel in mee wil gaan. Verplichting tot, dat gaat geen stand houden. En terecht, het slaat ook nergens op.
Dat staat nog lang niet vast dat de Staat dit gaat winnen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 augustus 2021 @ 16:16:33 #92
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200863081
De GOP lijkt het licht te zien en de ideeen van Biden te omarmen.

Of Hawley is een incompetente idioot die zijn huiswerk niet heeft gedaan, dat kan ook.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200863100
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:10 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nope, jij maakt wederom een sprongetje door te beweren dat het opvolgen EN/OF het niet opvolgen van de beleidsadviezen een politieke keuze is. Dat is niet zo. Alleen het níet opvolgen van de adviezen is een politieke keuze.
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het is altijd een politieke keuze, het is een advies en geen gebod. De keuze is altijd aan de politicus om over te gaan tot beleid. Dat is zijn taak en ook zijn verantwoordelijkheid, welk advies hij dan ook gekregen heeft. De politicus is ook politiek verantwoordelijk en kan om zijn keuzes weggestemd worden, dat geldt niet voor de CDC die geen democratische instelling is.

Het punt dat ik al een aantal keren gemaakt heb maar waar je constant overheen leest is dat dat advies in het geval van mondkapjes wetenschappelijk niet klopt. Dat geldt bijvoorbeeld niet voor het advies over de vaccins, daar is de wetenschappelijke onderbouwing enorm sterk voor. De politieke keuze om vaccins in te zetten is daarom wetenschappelijk uitstekend te onderbouwen en is daarom gestoeld op twee peilers. Wetenschappelijk en politiek. Voor de mondkapjes geldt alleen het tweede.
pi_200863135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat staat nog lang niet vast dat de Staat dit gaat winnen.
Ik zou het wel willen zien. De enige verdediging die de scholen kunnen geven is dat ze zich aan CDC guidelines houden. Maar dat is alsnog vrij zwak want voor zover ik kan zien adviseert CDC alleen maar om mondkapjes te dragen en is het advies niet 'installeer een mondkapjesplicht'.

[ Bericht 11% gewijzigd door MoreDakka op 11-08-2021 16:27:50 ]
  woensdag 11 augustus 2021 @ 16:24:48 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200863181
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat staat nog lang niet vast dat de Staat dit gaat winnen.
Voorzover ik weet verbood de staat het om mondkapjes te dragen op school. Dat is natuurlijk debiel.
Vervolgens verplicht de school om mondkapjes te dragen op school. Dat is evenzo debiel.
En de staat maakt in die zin goede kans om te winnen, omdat ze alleen maar de verplichting hoeven te laten schrappen. Hun 'verbod op mondkapjes' wordt helemaal niet gechallenged omdat die school op eigen houtje restrictieve regels probeerde in te voeren.
Het is gewoon dom van de school en hinderlijk ook. Laat iedereen die een mondkapje wil dragen een mondkapje dragen, en wie niet, die niet.

Edit: Ik had overigens ergens gelezen dat De Santis mondkapjes wilde verbieden, maar nu ik er wat meer over lees klopte dat niet (of las ik het destijds verkeerd). Blijkbaar is er alleen een verbod op een verplichting. Lijkt me volkomen redelijk. Hup Florida, Boe School.
pi_200863204
Om even een parallel te trekken met Nederland waar het OMT adviezen geeft aan de regering, daar komt het regelmatig voor dat de regering die adviezen niet volledig overneemt. Is dat ook een probleem? Is het OMT verantwoordelijk voor de adviezen die wél worden overgenomen? Zo niet, wie wel?
pi_200863219
Deze is ook fraai:

Sen. Cory Booker (D-NJ) gives a passionate response after Sen. Tommy Tuberville (R-AL) called for a vote on an amendment that would punish local jurisdictions that defund the police.

https://edition.cnn.com/v(...)olice-newday-vpx.cnn
pi_200863234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:24 schreef VoMy het volgende:

[..]

Edit: Ik had overigens ergens gelezen dat De Santis mondkapjes wilde verbieden, maar nu ik er wat meer over lees klopte dat niet (of las ik het destijds verkeerd). Blijkbaar is er alleen een verbod op een verplichting. Lijkt me volkomen redelijk. Hup Florida, Boe School.
Klopt, vooral de Nederlandse pers bericht hier weer heel slordig over. Er is geen sprake van een verbod op het zelf dragen van een mondkapje in welke situatie dan ook.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 augustus 2021 @ 16:38:53 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200863343
twitter


Ondertussen ergens anders.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 16:42:18 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200863373
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:38 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ondertussen ergens anders.
Mischien handig om erbij te vermelden dat dit om Texas gaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')