abonnement Unibet Coolblue
pi_200824708
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


pi_200824714
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 09:04 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Heb je een linkje? Dan ga ik die onthouden voor de volgende keer. ^O^
https://www.vaneycksport.com/nl/schwalbe-one-tle-25c.html

Gratis verzenden boven de 50 euro zie ik.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200827033
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 09:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

https://www.vaneycksport.com/nl/schwalbe-one-tle-25c.html

Gratis verzenden boven de 50 euro zie ik.
Heb je een specifieke reden waarom je die verkiest boven de Pro?
pi_200827397
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 11:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Heb je een specifieke reden waarom je die verkiest boven de Pro?
De Pro hebben iets minder rolweerstand, maar die verschillen zijn zo minimaal dat je daar niets van zult merken, terwijl die Pro iets meer dan 40 euro per band zijn. Sowieso hebben TLE al minder rolweerstand tov banden met biba. De gewone One is ook nog beter lekbestendig, aangezien ze voor mijn vrouw zijn, is dat belangrijker dan iets minder rolweerstand waar je in de praktijk toch niets van merkt. Als we het uitdrukken in wattage dan hebben we het over een verschil van 1.3w tussen de Pro en de normale One bij 5.5 bar.

https://www.bicyclerollin(...)lbe-pro-one-tle-2020

Als je bijvoorbeeld de normale One met de One TLE vergelijkt is de TLE ook alweer sneller:
https://www.bicyclerollin(...)be-one-tubeless-2014

[ Bericht 11% gewijzigd door Patroon op 09-08-2021 12:23:23 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200827582
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

De Pro hebben iets minder rolweerstand, maar die verschillen zijn zo minimaal dat je daar niets van zult merken, terwijl die Pro iets meer dan 40 euro per band zijn. Sowieso hebben TLE al minder rolweerstand tov banden met biba. De gewone One is ook nog beter lekbestendig, aangezien ze voor mijn vrouw zijn, is dat belangrijker dan iets minder rolweerstand waar je in de praktijk toch niets van merkt. Als we het uitdrukken in wattage dan hebben we het over een verschil van 1.3w tussen de Pro en de normale One bij 5.5 bar.

https://www.bicyclerollin(...)lbe-pro-one-tle-2020

Als je bijvoorbeeld de normale One met de One TLE vergelijkt is de TLE ook alweer sneller:
https://www.bicyclerollin(...)be-one-tubeless-2014
Dank. ^O^
pi_200827636
quote:
14s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dank. ^O^
Wil je echt lage rolweerstand dan moet je de Schwalbe Pro One TT TLE nemen. Maar de lekbestendigheid is echt minimaal en slijtage zal hoog zijn. Dat is altijd het compromis bij banden. Lekbestendigheid -> Duurzaamheid -> Rolweerstand. Wil je een lekbestendige band dan lever je wat in op de rolweerstand en visa versa. Voor banden waar je ook mee traint is een gulden middenweg dan de mooiste oplossing. Dan kom je uit bij de Schwalbe One, Pro of GP5000. Trouwens schijnen die GP5000 met latex biba ook prima te bollen. Die heb ik nog ongebruikt op de plank liggen. Bij de topbanden zit het verschil allemaal tussen de 1-3w, maar koop je dus echt van die tractor banden ga je richting de 15w en voel je het verschil in rolweerstand wel. Bijvoorbeeld een Continental Grand Prix.

https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews

[ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 09-08-2021 12:37:54 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200827709
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wil je echt lage rolweerstand dan moet je de Schwalbe Pro One TT TLE nemen. Maar de lekbestendigheid is echt minimaal en slijtage zal hoog zijn. Dat is altijd het compromis bij banden. Lekbestendigheid -> Duurzaamheid -> Rolweerstand.

https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews
Nee, dat hoeft nu ook weer niet. Anders zou ik wel de Corsa Speed nemen. Het moet wel een beetje lekbestendig blijven. Meestal pak ik eigenlijk de snelste variant op de TT/SL na. Dat zou voor mij beteken dat ik in princiepe de De Pro One TLE Addix zou kiezen dan. Ik rijd nu ook de snelste (niet TT) raceband van Giant zelf.
pi_200827740
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft nu ook weer niet. Anders zou ik wel de Corsa Speed nemen. Het moet wel een beetje lekbestendig blijven. Meestal pak ik eigenlijk de snelste variant op de TT/SL na. Dat zou voor mij beteken dat ik in princiepe de De Pro One TLE Addix zou kiezen dan. Ik rijd nu ook de snelste (niet TT) raceband van Giant zelf.
Ja het grappige is dat de Vittoria Open Corsa CX III vroeger echt bekend stond als een snelle soepele band (en was dat ook) Maar die is tegenwoordig echt ingehaald door andere merken (wordt ook niet meer gemaakt). Kan je toch wel zien dat banden de laatste jaren toch echt nog wel een ontwikkeling doormaken. Ik rij ook praktisch nooit meer lek.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200827858
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja het grappige is dat de Vittoria Open Corsa CX III vroeger echt bekend stond als een snelle soepele band (en was dat ook) Maar die is tegenwoordig echt ingehaald door andere merken (wordt ook niet meer gemaakt). Kan je toch wel zien dat banden de laatste jaren toch echt nog wel een ontwikkeling doormaken. Ik rij ook praktisch nooit meer lek.
Mooi is dat inderdaad. Valt mij wel nog mee dat die Corsa Speeds wel al ruim 2 jaar niet bijgehaald zijn qua lage rolweerstand. Maar voor een band die bijna 100 euro per stuk kost mag dat ook wel eigenlijk. :P

Ik heb nu op korte tijd 2 keer lek achter elkaar gehad (wel 2 keer een flinke snee die de sealant niet dicht kreeg). Daarom dat ik nu ook een nieuwe achterband wilde hebben. Daarvoor is het al weer zeker meer dan 1 jaar geleden dat ik lek heb gereden.

Maar goed, ik heb nu bij mijn Duitse vrienden die Pirelli al besteld (gisteravond al), dus voor de volgende keer ga ik eens even via de site die je gaf kijken wat het wordt. Ik zie wel dat die Pirelli's bijna dezelfde lekbestendigheid (57) hebben als die Schwalbe One (58) die je adviseerde en ongeveer dezelfde rolweerstand. Alleen heb ik nu wel wat meer betaald. Maar die Schwalbe zien er op papier erg goed uit, dus grote kans dat die eronder liggen volgend keer.

Nogmaals bedankt voor de tips. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door RealBizkit666 op 09-08-2021 12:53:23 ]
pi_200838333
Ik heb die Pro One TLE gehad. Rijden zo lekker _O_

Alleen wel twee keer een dusdanig groot gat erin dat de sealant niet meer hielp.
pi_200839921
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 23:36 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb die Pro One TLE gehad. Rijden zo lekker _O_

Alleen wel twee keer een dusdanig groot gat erin dat de sealant niet meer hielp.
Dan rijden de normale One's even lekker want het scheelt maar zo'n 0.4w tussen die 2 banden, dat is zo weinig dat je het niet eens merkt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200840475
Dat merk je idd niet nee.
pi_200841203
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200841302
Ja, zowel voor als achter. Heb bij de achterband er een plakkertje op geplakt aan de binnenzijde. Dat werkte wel.
pi_200842930
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
Tja, kleine gaatjes geen probleem. Maar de laatste 2 keren waren het echt sneetjes, dus geen gaatjes. Denk dat dat wel verschil maakt. Toen ik zondag de binnenband erin wilde doen heb ik eerst de band schoongeveegd, en voelde heel veel stolsels hangen, dus de sealant doet wel degelijk zijn werk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 10-08-2021 12:09:25 ]
pi_200842948
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:16 schreef Tommeke het volgende:
Ja, zowel voor als achter. Heb bij de achterband er een plakkertje op geplakt aan de binnenzijde. Dat werkte wel.
Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).
pi_200845971
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).
Voor volgende keer.. 1 of 2 achter je dop van je stuurlint duwen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_200850180
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:20 schreef the_critic het volgende:

[..]

Voor volgende keer.. 1 of 2 achter je dop van je stuurlint duwen..
Ik kan ze ook gewoon bij mijn binnenbandje duwen. Toch net wat makkelijker. Daar heb ik ook de sleutel voor de steekassen los/vast te maken al. :)
pi_200851647
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).
Slim! Ik heb de bandjes overigens nog wel hoor. Moet ze gewoon ff fixen. Heb nu Specialized Turbo Cotton. Die rijden ook heerlijk.
pi_200852468
Goeftedoeme dat had ik niet moeten zeggen. Vanavond achter lek, zo gat in mijn corsa evo. En dat ik dan niet in orde zou zijn is het ook niet, deed 3x15min FTP 305w.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200852826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:42 schreef Patroon het volgende:
Goeftedoeme dat had ik niet moeten zeggen. Vanavond achter lek, zo gat in mijn corsa evo. En dat ik dan niet in orde zou zijn is het ook niet, deed 3x15min FTP 305w.
Tijd voor Tubeless. :D
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:02:02 #22
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_200852924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
Ik fiets inmiddels tubeless met zowel race als gravel en MTB. Laatste jaren tweemaal lek gereden waarbij het wel gewoon werd gedicht door de sealant. Daarnaast ben ik een keer door glas gereden en dat gaf een gat in mijn bandje dat nog wel dicht ging. Het glasstukje was echter geheel door de band heengegaan en veroorzaakte daarna een gat in het velglint. Toen stond ik vlot helemaal leeg.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_200853000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tijd voor Tubeless. :D
Ja deze wielset kan tubeless. Maar ff regelen na de zomervakantie.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200854036
Mijn ervaring met Schwalbe is dat ze op elk wielset tubeless kunnen.
pi_200874905
Het is weer voorbij die mooie fietsvakantie ☹
Misschien maar goed ook, volgens GC zit ik al diep in het rood, hoewel ik me de laatste dagen weer steeds fitter voelde. Ik zou best wel eens een paar maanden in de Alpen willen wonen, hoe fit word je dan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200875027
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is weer voorbij die mooie fietsvakantie ☹
Misschien maar goed ook, volgens GC zit ik al diep in het rood, hoewel ik me de laatste dagen weer steeds fitter voelde. Ik zou best wel eens een paar maanden in de Alpen willen wonen, hoe fit word je dan!
Vrij fit volgens mij.

Ik volg een Italiaan op Strava, die ik ooit tijdens een georganiseerde fietstocht op Tenerife ontmoette.

Hij woont in de Italiaanse Alpen en destijds op Tenerife vloog hij al (met een andere Italiaan en Spanjaarden) omhoog de vulkaan op. Ik zie op Strava dat hij bijna elk weekend wel tochtjes op zijn fiets in de Alpen doet en er geen eeuwen over doet.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_200875087
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 12:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Vrij fit volgens mij.

Ik volg een Italiaan op Strava, die ik ooit tijdens een georganiseerde fietstocht op Tenerife ontmoette.

Hij woont in de Italiaanse Alpen en destijds op Tenerife vloog hij al (met een andere Italiaan en Spanjaarden) omhoog de vulkaan op. Ik zie op Strava dat hij bijna elk weekend wel tochtjes op zijn fiets in de Alpen doet en er geen eeuwen over doet.
Je kan daar zoveel doen, door de hoogte heeft het extra effect en door de mooie natuur voelt het nog minder als keihard trainen ook. Hoeft ook niet alleen maar fietsen te zijn, wandelen in NL vind ik oersaai maar tegen zo’n berg opwandelen waarbij je hartslag wel omhoog gaat is heerlijk. En in de winter skiën/langlaufen/snowshoeing. Stuk gezonder dan de NLse bankhangcultuur, maar goed we doen ons best 😜

Nu even een paar dagen herstellen en dan nog wat specifieke trainingen voor mijn eerste cyclo!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 12 augustus 2021 @ 20:28:10 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200882167
https://www.dcrainmaker.c(...)P0fr06UE-JjVtHVeGohM

Wellicht handig voor mensen hier.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 20:29:54 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200882209
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 12:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je kan daar zoveel doen, door de hoogte heeft het extra effect en door de mooie natuur voelt het nog minder als keihard trainen ook. Hoeft ook niet alleen maar fietsen te zijn, wandelen in NL vind ik oersaai maar tegen zo’n berg opwandelen waarbij je hartslag wel omhoog gaat is heerlijk. En in de winter skiën/langlaufen/snowshoeing. Stuk gezonder dan de NLse bankhangcultuur, maar goed we doen ons best 😜

Nu even een paar dagen herstellen en dan nog wat specifieke trainingen voor mijn eerste cyclo!
Anderzijds heb je op een gegeven moment die bergen ook wel weer gezien. En je kan dan kiezen uit of een col op en neer, of door het dal heen en weer rijden.Want heel veel afwisseling zit er verder niet in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200884409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Anderzijds heb je op een gegeven moment die bergen ook wel weer gezien. En je kan dan kiezen uit of een col op en neer, of door het dal heen en weer rijden.Want heel veel afwisseling zit er verder niet in.
Dat denk ik ook en je hebt veel meer te maken met lange winters. Ik ken ook iemand die in Oostenrijk woont en die zie ik tot april op Zwift.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200884443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Anderzijds heb je op een gegeven moment die bergen ook wel weer gezien. En je kan dan kiezen uit of een col op en neer, of door het dal heen en weer rijden.Want heel veel afwisseling zit er verder niet in.
Dat heb ik op vakantie al, dat ik na een paar ritten denk, rot op niet weer zo’n Fucking kilometers lange klim. :')
Vakman pur sang
  donderdag 12 augustus 2021 @ 22:34:51 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200884666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 22:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en je hebt veel meer te maken met lange winters. Ik ken ook iemand die in Oostenrijk woont en die zie ik tot april op Zwift.
Maar voor een paar maanden lijkt me prima! Ken iemand die een tijdje in Innsbruck zat en die heeft zich daar prima vermaakt. Zou denk ik nog eerder mijn gravelbike dan racefiets meenemen zodat ik ook wat offroad kan meepakken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200884743
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Anderzijds heb je op een gegeven moment die bergen ook wel weer gezien. En je kan dan kiezen uit of een col op en neer, of door het dal heen en weer rijden.Want heel veel afwisseling zit er verder niet in.
Denk ik niet anders dan als je je eigen trainingsrondjes doet. Ik ben sinds ik in Utrecht woon (nu 4 jaar), al toch tig keer de Heuvelrug op gereden. Toch verveelt het niet, het weer is anders, je fietst er op een andere manier op, je verandert de route wel eens en soms, ga je inderdaad wel eens met halve tegenzin de route op maar valt het altijd wel weer mee.

Daarbij verandert de omgeving ook wel eens: nieuwe gebouwen, nieuwe weg of juist iets gebeurd en ligt er troep op de weg.

Zal in de bergen niet veel anders zijn denk ik. Die Italiaan die ik volg heeft nog de luxe dat hij aan de rand van de Po vlakte woont, maar voor het merendeel post hij toch echt berg tochten. Zelden vlakke tochten. In de winter zit hij inderdaad op Zwift
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 22:40:05 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200884804
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 22:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Denk ik niet anders dan als je je eigen trainingsrondjes doet. Ik ben sinds ik in Utrecht woon (nu 4 jaar), al toch tig keer de Heuvelrug op gereden. Toch verveelt het niet, het weer is anders, je fietst er op een andere manier op, je verandert de route wel eens en soms, ga je inderdaad wel eens met halve tegenzin de route op maar valt het altijd wel weer mee.

Daarbij verandert de omgeving ook wel eens: nieuwe gebouwen, nieuwe weg of juist iets gebeurd en ligt er troep op de weg.

Zal in de bergen niet veel anders zijn denk ik. Die Italiaan die ik volg heeft nog de luxe dat hij aan de rand van de Po vlakte woont, maar voor het merendeel post hij toch echt berg tochten. Zelden vlakke tochten. In de winter zit hij inderdaad op Zwift
Als je als een ware zolderkamerautist elke keer dezelfde route rijd en van klimmen houd is het ideaal. Ik rij zelden hetzelfde rondje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200884907
Ik pak ook altijd een andere windrichting anders begint het op werk te lijken.
Hier kunnen we Duitsland, omgeving Ootmarsum, richting IJssel. Sallandse heuvelrug en Postbank wel makkelijk pakken.
En wissel veel met MTB en race.
Vakman pur sang
pi_200884996
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 22:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je als een ware zolderkamerautist elke keer dezelfde route rijd en van klimmen houd is het ideaal. Ik rij zelden hetzelfde rondje.
Ik heb natuurlijk niet 1 rondje om uit te kiezen, maar wel 10 ofzo. En ik ontdek nog altijd nieuwe routes, door het internet. En af toe ga ik bij vrienden buiten Utrecht fietsen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_200885251
Gewoon een wandrer fanaat worden, dan pak je zelfs 1km van huis nog iedere keer een ander weggetje.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:15:30 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200887156
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 23:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon een wandrer fanaat worden, dan pak je zelfs 1km van huis nog iedere keer een ander weggetje.
En vierkantjes :P

Wat ik wat saaier vind van wandrer is dat je door alle straatjes van een dorp heen moet. Daar zie ik de lol niet echt van in.

[ Bericht 5% gewijzigd door kanovinnie op 13-08-2021 08:47:43 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200887630
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 23:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon een wandrer fanaat worden, dan pak je zelfs 1km van huis nog iedere keer een ander weggetje.
Ja precies, ik denk niet dat ik de bergen heel snel zat zal worden hoor.. in het weekend lange fietsritten maken en doordeweeks wat meer rennen en hiken!
Maar goed, je hebt er wel maar een paar wegen om op de fiets ergens te komen en die zijn druk met auto’s. Wat dat betreft was de Provence veelzijdiger..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200892734
Interessant tripje naar de fietsenwinkel, de commuter bike die ik heb uitgezocht is pas aug 2022 leverbaar :x
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200895370
Fietsen in de bergen vind ik het mooiste wat er is maar denk dat als ik er zou wonen er toch wel snel flauw van ben om telkens hetzelfde stuk te moeten fietsen. Deze vakantie zaten we in Bormio en dan heb je eigenlijk maar weinig keuze en moet je altijd klimmen, zelf als je een stuk door het dal fietst liep dat behoorlijk op en af.
pi_200895476
Och, ik heb er geen probleem mee om regelmatig hetzelfde rondje of heen-en-weertje te fietsen. :@

Al begint die klim voor mijn huis mij wel aardig te vervelen, zeker na een paar alcoholische drankjes.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:07:56 #43
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_200895516
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Interessant tripje naar de fietsenwinkel, de commuter bike die ik heb uitgezocht is pas aug 2022 leverbaar :x
D'r schijnt nogal een schaarste te zijn :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_200895532
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:07 schreef D_A het volgende:

[..]
D'r schijnt nogal een schaarste te zijn :')
Wat zeg je nu? Nog helemaal niks van gemerkt... :'(
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:14:20 #45
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_200895623
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Wat zeg je nu? Nog helemaal niks van gemerkt... :'(
Ik ben nieuwe wielen aan het zoeken, valt ook niet mee. (en op ten duur nieuwe aandrijfunit maar goed daar is helemaal weinig van op voorraad ;( )
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:19:39 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200895720
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:14 schreef D_A het volgende:

[..]
Ik ben nieuwe wielen aan het zoeken, valt ook niet mee. (en op ten duur nieuwe aandrijfunit maar goed daar is helemaal weinig van op voorraad ;( )
Wat voor wielen zoek je?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:22:08 #47
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_200895778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat voor wielen zoek je?
extra ronde wielen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_200896281
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:22 schreef D_A het volgende:

[..]
extra ronde wielen.
Dan moet je zeker te weten voor Tune gaan. De Tune Schwarzbrenner 45 2.0 om precies te zijn. :Y

https://www.bike-componen(...)&delivery_country=NL
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:54:24 #49
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_200896471
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dan moet je zeker te weten voor Tune gaan. De Tune Schwarzbrenner 45 2.0 om precies te zijn. :Y

https://www.bike-componen(...)&delivery_country=NL
Oei die zijn wel nice ^O^
.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:48:40 #50
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_200900776
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dan moet je zeker te weten voor Tune gaan. De Tune Schwarzbrenner 45 2.0 om precies te zijn. :Y

https://www.bike-componen(...)&delivery_country=NL
Dat zijn verdorie een paar ronde wielen ja :Y

Maar da's momenteel met niet zoveel festivals even buiten budget :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:24:40 #51
145146 Andyy
pi_200905712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
Had laatst een klein gaatje dat niet gedicht werd door de conti sealant dat erin zat. Heb er nu andere sealant ingegooid en stans darts gehaald om gaten te kunnen dichten
pi_200909870
Ja hoor de eerste nepprofielen van porno vrouwen op strava :')
Vakman pur sang
pi_200909881
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja hoor de eerste nepprofielen van porno vrouwen op strava :')
Die zijn er echt al wat langer hoor.
pi_200909897
Pirelli's liggen er onder. Deze waren wel zonder booster er op te krijgen, dus dat is wel handig. Ik heb nu de sealant van Muc-Off er in, eens kijken hoe goed dat werkt.
pi_200909924
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
Pirelli's liggen er onder. Deze waren wel zonder booster er op te krijgen, dus dat is wel handig. Ik heb nu de sealant van Muc-Off er in, eens kijken hoe goed dat werkt.
Gewoon pur erin spuiten.
Vakman pur sang
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:15:21 #56
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_200910518
Heeft iemand nog een mooie route in de Ardennen rondom Spa? 100km en het mag best pittig zijn.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_200910748
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:15 schreef No-P het volgende:
Heeft iemand nog een mooie route in de Ardennen rondom Spa? 100km en het mag best pittig zijn.
Ik heb alleen rondje Spa, dus vanuit Gulpen naar Spa en terug zeg maar (140km). :)
pi_200911185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:15 schreef No-P het volgende:
Heeft iemand nog een mooie route in de Ardennen rondom Spa? 100km en het mag best pittig zijn.
https://strava.app.link/itT1iEeDIib
https://strava.app.link/kMpF5mjDIib
https://strava.app.link/e3FjO3nDIib

Die eerste heeft wel een stukkie off road.
Aldus.
pi_200911278
quote:
Er is wel meer off-road nu daar na alle overstromingen. :P
pi_200911529
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
Pirelli's liggen er onder. Deze waren wel zonder booster er op te krijgen, dus dat is wel handig. Ik heb nu de sealant van Muc-Off er in, eens kijken hoe goed dat werkt.
Orange seal schijnt wel goed spul te zijn, droog ook minder snel op in de band.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200911541
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 10:24 schreef Andyy het volgende:

[..]
Had laatst een klein gaatje dat niet gedicht werd door de conti sealant dat erin zat. Heb er nu andere sealant ingegooid en stans darts gehaald om gaten te kunnen dichten
Wij hebben Dynaplug racer gekocht. Direct wat extra kleine plugjes er bij.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:45:33 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200911766
quote:
Ik krijg geen routes als ik daar op klik...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200911803
Ja weet ik veel hoe dat werkt. Kan je de routes niet downloaden (als je voor Strava betaalt)?
Aldus.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:51:41 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200911867
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:47 schreef Z het volgende:
Ja weet ik veel hoe dat werkt. Kan je de routes niet downloaden (als je voor Strava betaalt)?
Het kan ook aan mij liggen. Heel strava doet het niet meer bij mij...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200911975
Alleen als je betaalt kun je ritjes van anderen downloaden als route.
pi_200912525
Anders kijken op http://www.judise.nl
Open source site tot nu toe, anderen delen gratis hun routes (van mij staan er ook een paar bij). Zowel in NL als elders
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:57:47 #67
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_200912912
Dank Z en anderen. Route is klaar, veel dingen vanuit de routes van Z gebruikt.
De route is uiteindelijk een wat standaard LBL lusje geworden met finish vlak na de Redoute. Mijn fietsmaat is er nog nooit geweest; dus dat is een prima kennismaking met de Ardennen
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 15 augustus 2021 @ 15:22:39 #68
545 dop
:copyright: dop
pi_200922620
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:15 schreef No-P het volgende:
Heeft iemand nog een mooie route in de Ardennen rondom Spa? 100km en het mag best pittig zijn.
https://www.lecoffeeride.cc/rides/road/
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_200922916
Allemaal lekker gereden of moeten jullie 3 keer naar de kerk?
Vakman pur sang
  zondag 15 augustus 2021 @ 23:55:12 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200930410
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Allemaal lekker gereden of moeten jullie 3 keer naar de kerk?
Heerlijk gereden. Bijzonder sterk groepje vanuit wielercafe Spaak in Groningen door het Groningse en Friese landschap. Ik heb van dat landschap alleen niet zo veel gezien omdat het vrij vlot ging allemaal. Dus ik zat me meer te concentreren op de wielen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200931057
Nu we toch over routes hebben, weet iemand mooie routes over en rond de Mont Ventoux die ik ergens kan neer laden (downloaden)?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_200931720
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 01:59 schreef Godshand het volgende:
Nu we toch over routes hebben, weet iemand mooie routes over en rond de Mont Ventoux die ik ergens kan neer laden (downloaden)?
Je kan op mijn strava kijken, maar er zijn daar niet zoveel wegen dus je hebt niet echt routes nodig. Gorges de la Nesque is heel mooi en het park Dentelles de Montmirail.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200933543
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 07:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Je kan op mijn strava kijken, maar er zijn daar niet zoveel wegen dus je hebt niet echt routes nodig. Gorges de la Nesque is heel mooi en het park Dentelles de Montmirail.
Bedankt. Benieuwd hoe automobilisten daar rijden, of ze fietsers niet van hun sokken af rijden :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:52:27 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200933739
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:37 schreef Godshand het volgende:

[..]
Bedankt. Benieuwd hoe automobilisten daar rijden, of ze fietsers niet van hun sokken af rijden :P
Valt in de regel wel mee. Probeer de grote hoofdwegen zo veel mogelijk te mijden. Ik vind het zelf niet heel fijn om in het gootje op een 80 weg te rijden. Mensen gaan daar wel anders om met fietsers dan hier. Ze zijn netter/geven meer ruimte. Afgezien van Nederlanders :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200933805
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:37 schreef Godshand het volgende:

[..]
Bedankt. Benieuwd hoe automobilisten daar rijden, of ze fietsers niet van hun sokken af rijden :P
In Frankrijk? Daar staan hele zware boetes op. Auto's zijn verplicht om op 1,5 meter te passeren (1 meter binnen de bebouwde kom). Ik voel mij in Frankrijk veiliger op de wegen dan in Nederland.
pi_200933864
In de Provence vond ik het echt super fijn rijden, er waren daar veel minder auto's omdat het veelal geen doorgaande wegen zijn dus alleen toeristisch verkeer. In de Alpen was het een ander verhaal, daar loopt vaak 1 doorgaande weg door het dal waar alle auto's toch wel erg hard langs je scheuren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:25:12 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200934199
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
In de Provence vond ik het echt super fijn rijden, er waren daar veel minder auto's omdat het veelal geen doorgaande wegen zijn dus alleen toeristisch verkeer. In de Alpen was het een ander verhaal, daar loopt vaak 1 doorgaande weg door het dal waar alle auto's toch wel erg hard langs je scheuren.
Vaak zijn er wel kleinere wegen langs de doorgaande wegen hoor, maar die moet je wel weten. En die gaan vaak weer wat meer op en neer en zijn van slechte kwaliteit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200934245
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Vaak zijn er wel kleinere wegen langs de doorgaande wegen hoor, maar die moet je wel weten. En die gaan vaak weer wat meer op en neer en zijn van slechte kwaliteit.
Ja, ze zijn ook wel bezig met meer 'voie vertes' aanleggen. Maar sommige stukken ontkom je er toch niet aan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200934285
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 23:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Heerlijk gereden. Bijzonder sterk groepje vanuit wielercafe Spaak in Groningen door het Groningse en Friese landschap. Ik heb van dat landschap alleen niet zo veel gezien omdat het vrij vlot ging allemaal. Dus ik zat me meer te concentreren op de wielen :P
Klinkt goed, is ook wel lekker soms ff volle bak knallen in een groep.
Vakman pur sang
pi_200934297
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
In Frankrijk? Daar staan hele zware boetes op. Auto's zijn verplicht om op 1,5 meter te passeren (1 meter binnen de bebouwde kom). Ik voel mij in Frankrijk veiliger op de wegen dan in Nederland.
Precies, keurig hoe dat gaat daar.
Vakman pur sang
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:40:06 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200934391
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, ze zijn ook wel bezig met meer 'voie vertes' aanleggen. Maar sommige stukken ontkom je er toch niet aan.
Ook zonder de Voie vertes kan je vaak over B weggetjes rijden. Meestal is er een Peage, een hoofd D weg en nog wat kleinere wegen daarnaast. Althans, in het gedeelte van de Alpen waar ik geweest ben.

En vaak zijn de grotere D wegen zo breed dat het prima te fietsen is. Maar af en toe is het wat spannend :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:43:36 #82
545 dop
:copyright: dop
pi_200934429
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 07:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Je kan op mijn strava kijken, maar er zijn daar niet zoveel wegen dus je hebt niet echt routes nodig. Gorges de la Nesque is heel mooi en het park Dentelles de Montmirail.
Asfalt zijn de opties beperkt, gravel kun je nog wel wat meer.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_200934459
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ook zonder de Voie vertes kan je vaak over B weggetjes rijden. Meestal is er een Peage, een hoofd D weg en nog wat kleinere wegen daarnaast. Althans, in het gedeelte van de Alpen waar ik geweest ben.

En vaak zijn de grotere D wegen zo breed dat het prima te fietsen is. Maar af en toe is het wat spannend :P
Dat wordt dus geen saaie vakantie :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_200934548
Vind het op de D wegen totaal niet spannend, men gaat zo ruim om je heen en je hebt zeker 1,5 meter naast de rechterstreep en blijft kort op die wegen.
Vakman pur sang
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:58:10 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200934622
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind het op de D wegen totaal niet spannend, men gaat zo ruim om je heen en je hebt zeker 1,5 meter naast de rechterstreep en blijft kort op die wegen.
Nou, toen ik met Gripper in de regen over een D weg reed en er een paar vrachtwagens voorbij kwamen was dat niet echt feest :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200934654
Ook wel een paar mooie weggetjes gereden langs afgronden waar een betonnen vangrailtje staat van slechts 30cm hoog, die dan ook op sommige stukken gewoon enorme gaten bevat :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200936028
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
In Frankrijk? Daar staan hele zware boetes op. Auto's zijn verplicht om op 1,5 meter te passeren (1 meter binnen de bebouwde kom). Ik voel mij in Frankrijk veiliger op de wegen dan in Nederland.
Het te krap inhalen van een fietser wordt in Frankrijk niet gezien als een verkeersovertreding maar als 'poging tot toebrengen van zwaar lichamelijk letsel'. Vandaar dat politie en justitie dan direkt zwaar kunnen ingrijpen. Vaak is dat niet nodig, dit schrikt genoeg af zodat de meeste Fransen echt als een heer in het verkeer rijden. Komt iemand met gele platen je achterop, dan is het wat anders.
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:00:06 #88
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_200936253
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 01:59 schreef Godshand het volgende:
Nu we toch over routes hebben, weet iemand mooie routes over en rond de Mont Ventoux die ik ergens kan neer laden (downloaden)?
Ik heb op mijn Strava allerlei zelfgemaakte en zelf gereden routes staan (onderverdeeld in verschillende zwaartevarianten per dagroute).
pi_200936469
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nou, toen ik met Gripper in de regen over een D weg reed en er een paar vrachtwagens voorbij kwamen was dat niet echt feest :P
In de regen rijden…brrrr
Vakman pur sang
pi_200967489
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Alleen als je betaalt kun je ritjes van anderen downloaden als route.
Da's niet waar (misschien officieel wel), hierbij een Chrome Plugin die werkt:

https://chrome.google.com(...)kadgnkfacoakincdpeeg
pi_200967516
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:00 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik heb op mijn Strava allerlei zelfgemaakte en zelf gereden routes staan (onderverdeeld in verschillende zwaartevarianten per dagroute).
Die verwijst naar m'n eigen profiel..daar heb ik ook routes staan :)
  woensdag 18 augustus 2021 @ 22:05:53 #92
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_200973495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:03 schreef McM77 het volgende:

[..]
Die verwijst naar m'n eigen profiel..daar heb ik ook routes staan :)
:D :|W

1A - Col des Astauds, Col de Veaux, Côte de Bluye, Col de Fontaube
1B - Col des Astauds, Col de Veaux, Côte de Bluye, Col des Aires, Col d'Aulan
1C - Col des Astauds, Col de Veaux, Côte de Bluye, Col des Aires, Col d'Aulan, Le Poët-en-Percip

2A - Col de La Croix Rouge - Col d'Ey
2B - Col de La Croix Rouge - Col de Soubeyrand - Col d'Ey

5A - Côte le Limon - Gorges de La Nesque - Notre Dame des Abeilles - Col de la Madeleine
5B - Côte le Limon - Gorges de La Nesque - Mur de Monieux - Notre Dame des Abeilles - Col de la Madeleine
5C - Côte le Limon - Gorges de La Nesque - Mont Ventoux Sault
5D - Côte le Limon - Gorges de La Nesque - Mur de Monieux - Mont Ventoux Sault

6A - Col de Perty - Col de Saint-Jean - Le Pré Long - Col de Mévouillon
6B - Col de Perty - Col de Saint-Jean - Col de Muse - Le Pré Long - Col de Mévouillon
6C - Col de Perty - Col de Pierre Vesce - Col de Saint-Jean - Col de Muse - Le Pré Long - Col de Mévouillon
6D - Col de Perty - Col de Pierre Vesce - Col de Saint-Jean - Col de Muse - Le Pré Long - Montagne de Bergiès - Col de Mévouillon

7A - Simiane-la-Rotonde - Ferrassières
7B - Simiane-la-Rotonde - Col de Macuègne/Col de L'Homme Mort
7C - Montagne de Lure - Col du Négron
7D - Montagne de Lure - Col de Macuègne/Col de l'Homme Mort
7E - Montagne de Lure - Col de Macuègne - Montagne de Bergiès - Col de l'Homme Mort

Bonusroutes:

A - Vaison-la-Romaine - Jonquières - Beaumes-de-Venise
B - Carpentras - Dentelles de Montmirail

Dag 3 Ventoux in alle mogelijke combinaties is zelf wel uit te dokteren en dag 4 was in de Ardèche.
pi_200977125
Man man, ik kan niet eens een stuurlint wikkelen ;'(
Vanmiddag maar isolatietape halen en nogmaals proberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2021 09:14:51 ]
pi_200977189
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nou, toen ik met Gripper in de regen over een D weg reed en er een paar vrachtwagens voorbij kwamen was dat niet echt feest :P
Ja onze mooie witte sokjes nondedju.
Het helpt ook niet dat er in die Alpendalen alleen maar steengroeves zitten waar altijd gore zooi vanaf komt als het regent.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:08:05 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200978821
quote:
4s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:14 schreef Leonos het volgende:
Man man, ik kan niet eens een stuurlint wikkelen ;'(
Vanmiddag maar isolatietape halen en nogmaals proberen.
Ik heb laatst ook nieuw stuurlint gewikkeld, vet m'n best op gedaan en alsnog schuift hij dan van elkaar af :{ ;(
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:18 schreef Gripper het volgende:

[..]
Ja onze mooie witte sokjes nondedju.
Het helpt ook niet dat er in die Alpendalen alleen maar steengroeves zitten waar altijd gore zooi vanaf komt als het regent.
Was echt een fijn begin van een bikepackingtrip, na 5 km al helemaal onder de teringzooi zitten _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200982477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik heb laatst ook nieuw stuurlint gewikkeld, vet m'n best op gedaan en alsnog schuift hij dan van elkaar af :{ ;(
[..]
Was echt een fijn begin van een bikepackingtrip, na 5 km al helemaal onder de teringzooi zitten _O_
Niet de goedkoopste bestellen helpt wel daarbij :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200983256
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 22:05 schreef Zelva het volgende:

[..]
:D :|W

1A - Col des Astauds, Col de Veaux, Côte de Bluye, Col de Fontaube
1B - Col des Astauds, Col de Veaux, Côte de Bluye, Col des Aires, Col d'Aulan
1C - Col des Astauds, Col de Veaux, Côte de Bluye, Col des Aires, Col d'Aulan, Le Poët-en-Percip

2A - Col de La Croix Rouge - Col d'Ey
2B - Col de La Croix Rouge - Col de Soubeyrand - Col d'Ey

5A - Côte le Limon - Gorges de La Nesque - Notre Dame des Abeilles - Col de la Madeleine
5B - Côte le Limon - Gorges de La Nesque - Mur de Monieux - Notre Dame des Abeilles - Col de la Madeleine
5C - Côte le Limon - Gorges de La Nesque - Mont Ventoux Sault
5D - Côte le Limon - Gorges de La Nesque - Mur de Monieux - Mont Ventoux Sault

6A - Col de Perty - Col de Saint-Jean - Le Pré Long - Col de Mévouillon
6B - Col de Perty - Col de Saint-Jean - Col de Muse - Le Pré Long - Col de Mévouillon
6C - Col de Perty - Col de Pierre Vesce - Col de Saint-Jean - Col de Muse - Le Pré Long - Col de Mévouillon
6D - Col de Perty - Col de Pierre Vesce - Col de Saint-Jean - Col de Muse - Le Pré Long - Montagne de Bergiès - Col de Mévouillon

7A - Simiane-la-Rotonde - Ferrassières
7B - Simiane-la-Rotonde - Col de Macuègne/Col de L'Homme Mort
7C - Montagne de Lure - Col du Négron
7D - Montagne de Lure - Col de Macuègne/Col de l'Homme Mort
7E - Montagne de Lure - Col de Macuègne - Montagne de Bergiès - Col de l'Homme Mort

Bonusroutes:

A - Vaison-la-Romaine - Jonquières - Beaumes-de-Venise
B - Carpentras - Dentelles de Montmirail

Dag 3 Ventoux in alle mogelijke combinaties is zelf wel uit te dokteren en dag 4 was in de Ardèche.
Zo, mooie lijst. Een mur en een col zou ik niet kunnen hebben. Vandaag wel Mont Ventoux kunnen doen gecombineerd met de Col de la Madeleine naar Bèdoin :)

Het is holy moly zwaar, de Ventoux. Maar wel fantastisch uitzicht. Er zat een renner te harken en te slingeren, maar volgens mij wilde hij perse niet af stappen. Benieuwd of hij het gehaald heeft. Ik heb wel gewoon pauzes genomen, boeiend het is toch geen wedstrijd. Laatste kilometer was wel harken :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_200983306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Niet de goedkoopste bestellen helpt wel daarbij :o
Maakt dat nou weer uit
pi_200983552
quote:
4s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:54 schreef Leonos het volgende:

[..]
Maakt dat nou weer uit
In mijn ervaring zijn die goedkopere vaak van dat plasticachtig materiaal wat niet echt lekker plakt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200983563
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:51 schreef Godshand het volgende:
Een mur en een col zou ik niet kunnen hebben. Vandaag wel Mont Ventoux kunnen doen gecombineerd met de Col de la Madeleine naar Bèdoin :)

Het is holy moly zwaar, de Ventoux. Maar wel fantastisch uitzicht. Er zat een renner te harken en te slingeren, maar volgens mij wilde hij perse niet af stappen. Benieuwd of hij het gehaald heeft. Ik heb wel gewoon pauzes genomen, boeiend het is toch geen wedstrijd. Laatste kilometer was wel harken
En hoe lang heb je erover gedaan :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 19 augustus 2021 @ 16:33:14 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200983832
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
En hoe lang heb je erover gedaan :P
De echte graadmeter is de alpe en daar ben jij gelukkig langzamer dan mij :*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200984133
quote:
6s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
De echte graadmeter is de alpe en daar ben jij gelukkig langzamer dan mij :*
Wat is je tijd? Die wil ik nog wel eens met verse benen proberen overigens en niet op de eennalaatste dag vd fietsvakantie 😜

Maar waarschijnlijk ben ik ook meer in het voordeel hoe langer de klim is, sowieso zijn vrouwen relatief beter tov mannen hoe langer de inspanning.. goed mijn type A personality hapt hier weer veel te hard op 🤣
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 19 augustus 2021 @ 16:53:24 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200984143
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat is je tijd? Die wil ik nog wel eens met verse benen proberen overigens en niet op de eennalaatste dag vd fietsvakantie 😜

Maar waarschijnlijk ben ik ook meer in het voordeel hoe langer de klim is, sowieso zijn vrouwen relatief beter tov mannen hoe langer de inspanning.. goed mijn type A personality hapt hier weer veel te hard op 🤣
:D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200984167
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
En hoe lang heb je erover gedaan :P
2uur en 48 minuten. Nee, ik ben geen Froome 😄 Alpe d'Huez ging sneller gisteren, onder de 2 uur


Jij?

Ik haalde wel steeds een meisje in op roze sokken 😄 nouja richting de top ging ze wel mijn definitief voorbij, ze hoefde niet af te stappen..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_200984331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
En hoe lang heb je erover gedaan :P
Hoelang deed jij erover?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200984499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat is je tijd? Die wil ik nog wel eens met verse benen proberen overigens en niet op de eennalaatste dag vd fietsvakantie 😜

Maar waarschijnlijk ben ik ook meer in het voordeel hoe langer de klim is, sowieso zijn vrouwen relatief beter tov mannen hoe langer de inspanning.. goed mijn type A personality hapt hier weer veel te hard op 🤣
"Die wil ik nog wel eens met verse benen proberen" zou niet misstaan op indekken.nl
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200984750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:04 schreef Patroon het volgende:

[..]
Hoelang deed jij erover?
Ik weet niet precies welk segment de 'echte' is, 1.37 of 1.41. https://www.strava.com/ac(...)/2857329488868133318 1.37 op deze

En op de Alpe 1.02 tot de Marmotte finish en 1.08 tot de Tour finish (enigszins gehinderd door de opstopping bij de Marmotte finish omdat de organisatie van die dag daar drinken uitdeelde etc).

quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:15 schreef Patroon het volgende:

[..]
"Die wil ik nog wel eens met verse benen proberen" zou niet misstaan op indekken.nl
En ja dat is zeker waar :P Maar ik weet wel gewoon dat ik op de Alpe d'Huez voor 1 uur lang net zoveel watt trapte als op de Ventoux terwijl die 50% langer duurde..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200984767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat is je tijd? Die wil ik nog wel eens met verse benen proberen overigens en niet op de eennalaatste dag vd fietsvakantie 😜

Maar waarschijnlijk ben ik ook meer in het voordeel hoe langer de klim is, sowieso zijn vrouwen relatief beter tov mannen hoe langer de inspanning.. goed mijn type A personality hapt hier weer veel te hard op 🤣
Ik zou eens roze sokken proberen.
Vakman pur sang
  donderdag 19 augustus 2021 @ 17:30:16 #109
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200984784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:28 schreef La_Tramposa het volgende:

En ja dat is zeker waar :P Maar ik weet wel gewoon dat ik op de Alpe d'Huez voor 1 uur lang net zoveel watt trapte als op de Ventoux terwijl die 50% langer duurde..
Ook die quote kan zo op indekken.nl
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200984792
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zou eens roze sokken proberen.
Heb ik!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200984826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik weet niet precies welk segment de 'echte' is, 1.37 of 1.41. https://www.strava.com/ac(...)/2857329488868133318 1.37 op deze

En op de Alpe 1.02 tot de Marmotte finish en 1.08 tot de Tour finish (enigszins gehinderd door de opstopping bij de Marmotte finish omdat de organisatie van die dag daar drinken uitdeelde etc).
[..]
En ja dat is zeker waar :P Maar ik weet wel gewoon dat ik op de Alpe d'Huez voor 1 uur lang net zoveel watt trapte als op de Ventoux terwijl die 50% langer duurde..
Dat je even veel vermogen trapte op de Ventoux als op de Alp wil nog niet zeggen dat je dan op een klim van 1 uur ook harder kunt he. Het vermogen tussen 60 en 90min scheelt in de regel niet zoveel omdat het net iets onder FTP zal zijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200984893
De alp wil ik ook wel weer een keer testen (al vind ik het een verschrikkelijk lelijke klim).

Dit segment tot dorp 53 minuten.
https://www.strava.com/segments/4629741?hl=nl-NL

Tour finish:
https://www.strava.com/segments/683473
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200985101
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:33 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat je even veel vermogen trapte op de Ventoux als op de Alp wil nog niet zeggen dat je dan op een klim van 1 uur ook harder kunt he. Het vermogen tussen 60 en 90min scheelt in de regel niet zoveel omdat het net iets onder FTP zal zijn.
Nee daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk, maar ik heb alles netjes bijgehouden inGC en ik zag wel aan meer dingen dat ik echt een stuk minder fit was die tweede week.. we hadden ook echt wel veel meer gedaan dan goed voor je is 😜 Maar na een paar dagen bijslapen ben ik weer helemaal hersteld en word ik er hopelijk alleen maar fitter van..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200985116
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Nee daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk, maar ik heb alles netjes bijgehouden inGC en ik zag wel aan meer dingen dat ik echt een stuk minder fit was die tweede week.. we hadden ook echt wel veel meer gedaan dan goed voor je is 😜 Maar na een paar dagen bijslapen ben ik weer helemaal hersteld en word ik er hopelijk alleen maar fitter van..
Niet alles kan je met cijfertjes beargumenteren. Vorm van de dag etc, kan je niet uit programma's halen. Bij mij voelt het na 3 weken vakantie ook niet meer zo lekker fris meer allemaal bergop, maar ik ga er niets minder hard van rijden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_200985127
Alpe nog nooit gereden maar hoor van meer mensen dat het geen mooie klim is. (en druk met auto's)
Vorige week nog mooie klim gevonden ;

https://www.strava.com/segments/20835066

Wegdek al 30 jaar niet onderhouden, tunnels vol met stenen/puin.
En hele stukken 15%+





Profiel plaatje van eerste helft van de klim, is in totaal 11km met 8% gemiddeld :

https://climbfinder.com/e(...)aint-laurent-du-pont
pi_200985194
En kwa indekken, mijn tijden op de Ventoux zijn ook niet optimaal.
Bedoin was eeste klim van de dag toen ik 3 kanten deed, dus ging niet voluit.
En vanuit Malaucène had ik er al ruim 100km opzitten met 2000hm ofzo voordat ik omhoog ging.
Maar vanaf beide kanten wel tevreden met mijn tijden.

Maar zo heb je altijd wat, zulke dingen liggen helaas niet naast de deur dus je moet het er maar mee doen ;)
pi_200985373
Zeker! En volle bak gaan op een klim betekent meestal ook dat je er niet zo van geniet, dus moet je ook niet te vaak doen 😜

De Alpe was bij ons dus autovrij, dat was heel leuk. Wel vol met elektrische fietsers 😂
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200985861
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:59 schreef ddx het volgende:
En kwa indekken, mijn tijden op de Ventoux zijn ook niet optimaal.
Bedoin was eeste klim van de dag toen ik 3 kanten deed, dus ging niet voluit.
En vanuit Malaucène had ik er al ruim 100km opzitten met 2000hm ofzo voordat ik omhoog ging.
Maar vanaf beide kanten wel tevreden met mijn tijden.

Maar zo heb je altijd wat, zulke dingen liggen helaas niet naast de deur dus je moet het er maar mee doen ;)
Ja, ik zag mensen ook het eerste rustige stuk van de Ventoux al heel langzaam gaan. Terwijl ik dacht: 13 km/uur bij 2% helling is belachelijk... Maar toen bedacht ik mij dat ze energie wilden sparen. Zodra ik het bos zag opdoemen ben ik ook maar langzamer gaan rijden, tot ik in het bos zat. Eerste stuk valt best wel mee, later zijn er gemenere stukken
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 19:43:08 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200986913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:54 schreef ddx het volgende:
Alpe nog nooit gereden maar hoor van meer mensen dat het geen mooie klim is. (en druk met auto's)
Vorige week nog mooie klim gevonden ;

https://www.strava.com/segments/20835066

Wegdek al 30 jaar niet onderhouden, tunnels vol met stenen/puin.
En hele stukken 15%+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Profiel plaatje van eerste helft van de klim, is in totaal 11km met 8% gemiddeld :
[ afbeelding ]
https://climbfinder.com/e(...)aint-laurent-du-pont
Mooi toch? Hier in Nederland zouden ze het meteen afsluiten of opknappen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200987106
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:54 schreef ddx het volgende:
Alpe nog nooit gereden maar hoor van meer mensen dat het geen mooie klim is. (en druk met auto's)
Vorige week nog mooie klim gevonden ;

https://www.strava.com/segments/20835066

Wegdek al 30 jaar niet onderhouden, tunnels vol met stenen/puin.
En hele stukken 15%+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Profiel plaatje van eerste helft van de klim, is in totaal 11km met 8% gemiddeld :
[ afbeelding ]
https://climbfinder.com/e(...)aint-laurent-du-pont
De Alpe is dan ook de Cauberg van de Alpen. Niet mooi, wel bekend.
pi_200991383
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 19:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
De Alpe is dan ook de Cauberg van de Alpen. Niet mooi, wel bekend.
Goed samengevat! Ik heb ‘m deze zomer ook gedaan, samen met m’n vriendin. Zij had ‘m nog nooit gedaan en wilde ‘m nog eens doen. Ik had rotslechte benen, het was bloedheet en ik zat alleen maar af te tellen :D

Wil ‘m nog wel een keertje hard omhoog knallen, om een tijd te zetten. Daarna ga ik ‘m nooit meer doen.
pi_200991491
Kutbult is het. Er zijn 100en cols die mooier lopen.
Vakman pur sang
pi_200995074
Stuurlint beetje gelukt _O_
pi_200995483
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 19:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Mooi toch? Hier in Nederland zouden ze het meteen afsluiten of opknappen.
Absoluut.
In Nederland heb je ook wel wat van die niet onderhouden weggetjes, maar helaas niet met de hoogtemeters erbij.

In Noord-Holland bijvoorbeeld rond spaarndam langs de A9 wat vergeten weggetjes.
Bij Wijk aan Zee in de duinen klinkerweggetje wat niet zou misstaan als kasseienstrook.
Zuiderkwelweg bij Medemblik, al hebben ze die recent wel deels opgeknapt helaas.
pi_200995605
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 19:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Mooi toch? Hier in Nederland zouden ze het meteen afsluiten of opknappen.
Nou, ik vind dat niks, zo'n donkere tunnel met watervallen en allemaal afgebrokkelde dingen.
Beter opknappen.
pi_200996160
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:18 schreef Leonos het volgende:

[..]
Nou, ik vind dat niks, zo'n donkere tunnel met watervallen en allemaal afgebrokkelde dingen.
Beter opknappen.
Zolang je er omhoog rijdt is het wel leuk.. Naar beneden is een ander verhaal.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200997025
Tunnels zelf liepen minimaal omhoog.
Maar deze klim als afdaling doen op je racefiets lijkt me niet echt verstandig.

En zo'n weg gaan ze echt niet meer opknappen.
Er staat een mooi bordje dat je het afgesloten is en er zijn andere wegen waarmee je ook aan de andere kant van de berg komt :


Zit in de Vercors ook nog mooie weg naar Tunnel du Mortier, ook zo'n afgesloten weg :


Deze weg is ooit aangelegd voor de Olympische spelen van Grenoble maar na aantal jaar al last van instoringen waardoor de weg slechter werd en uiteindelijk in 1992 na fikse instortingen ook afgesloten.
Afgelopen 2 jaar kon je hem iig omhoog fietsen, stuk weggeslagen weg was gravelweg geworden. (aangezien er wel houtrakkers verkeer langskomt)
Maar dit jaar was er nieuwe instorting van berg :




Ik ben maar omgekeerd, zag wel dat andere fietsers er wel langsgekomen zijn maar ik had weinig zin om uit te glijden/schoenen ed te slopen met klauteren.

En er zit nog een andere leuke weg in de Vercors maar die is echt dicht/afgesloten helaas, ook voor voetgangers/fietsers kom je er niet :
https://www.dangerousroad(...)ets-road-france.html
pi_200997376
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:54 schreef ddx het volgende:
Tunnels zelf liepen minimaal omhoog.
Maar deze klim als afdaling doen op je racefiets lijkt me niet echt verstandig.

En zo'n weg gaan ze echt niet meer opknappen.
Er staat een mooi bordje dat je het afgesloten is en er zijn andere wegen waarmee je ook aan de andere kant van de berg komt :
[ afbeelding ]

Zit in de Vercors ook nog mooie weg naar Tunnel du Mortier, ook zo'n afgesloten weg :
[ afbeelding ]

Deze weg is ooit aangelegd voor de Olympische spelen van Grenoble maar na aantal jaar al last van instoringen waardoor de weg slechter werd en uiteindelijk in 1992 na fikse instortingen ook afgesloten.
Afgelopen 2 jaar kon je hem iig omhoog fietsen, stuk weggeslagen weg was gravelweg geworden. (aangezien er wel houtrakkers verkeer langskomt)
Maar dit jaar was er nieuwe instorting van berg :
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben maar omgekeerd, zag wel dat andere fietsers er wel langsgekomen zijn maar ik had weinig zin om uit te glijden/schoenen ed te slopen met klauteren.

En er zit nog een andere leuke weg in de Vercors maar die is echt dicht/afgesloten helaas, ook voor voetgangers/fietsers kom je er niet :
https://www.dangerousroad(...)ets-road-france.html
Wel tof avontuur zo.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:46:49 #129
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_200997511
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:44 schreef Leonos het volgende:
Stuurlint beetje gelukt _O_
Hier ook gisteren, door de fietsenmaker ):O
.
pi_200997660
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:32 schreef Leonos het volgende:

[..]
Wel tof avontuur zo.
Zeker, veel leuker dan deze week in de regen fietsen in Nederland :{
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:00:34 #131
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200997675
Vandaag voor het eerst in 10.5 jaar nieuwe schoenen aan gehad. :')

Heb meteen 100+ gefietst, maar had misschien beter eerst de schoenen in een kort ritje kunnen testen aangezien m’n schoenplaatjes een klein beetje verkeerd zaten voor mijn gevoel. Mogelijk is het gewenning, maar het voelde alsof ze te ver van m’n tenen af zaten. Misschien maar een paar mm opschuiven.
pi_200998156
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:46 schreef Yankee het volgende:

[..]
Hier ook gisteren, door de fietsenmaker ):O
Ik laat het denk ik ook gewoon lekker door de FM doen. :P
pi_200998264
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:46 schreef Yankee het volgende:

[..]
Hier ook gisteren, door de fietsenmaker ):O
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik laat het denk ik ook gewoon lekker door de FM doen. :P
Als ik het zelfs kan, kunnen jullie het ook!
pi_200999011
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:00 schreef Zwansen het volgende:
Vandaag voor het eerst in 10.5 jaar nieuwe schoenen aan gehad. :')

Heb meteen 100+ gefietst, maar had misschien beter eerst de schoenen in een kort ritje kunnen testen aangezien m’n schoenplaatjes een klein beetje verkeerd zaten voor mijn gevoel. Mogelijk is het gewenning, maar het voelde alsof ze te ver van m’n tenen af zaten. Misschien maar een paar mm opschuiven.
Met een kort ritje kom je daar niet achter. Ik heb ook net nieuwe schoenen. En na iets van 10 ritjes ben ik er pas een beetje mee gaan klooien. Schoenen moet je infietsen en je moet er uiteraard aan wennen. Dus tenzij je grote pijn hebt, zou ik rustig aan doen.

Ik ben wel begonnen met de plaatjes ongeveer vast te zetten zoals ik dacht dat ik ze op mijn oude schoenen had. En ik heb een fietsenmaker wel eens horen zeggen dat plaatjes vaak te ver naar voren staan. En dit.
Aldus.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:28:00 #135
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_201000358
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:47 schreef Leonos het volgende:

[..]
[..]
Als ik het zelfs kan, kunnen jullie het ook!
Ja klopt, maar ik wilde mijn fiets even laten checken voor de vakantie. Ik heb de fiets er niet speciaal naar toe gebracht voor alleen maar een lintje :7
.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:05:09 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201013048
Ik heb een nieuwe ketting op m'n fiets gezet en spontaan loopt mijn ketting van de derailleurwieltjes af waardoor mijn ketting steeds overslaat. Komt dat doordat de wieltjes dan versleten zijn, of ligt het ergens anders aan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201013325
Ik heb dat op m'n winterfiets. Ik heb de oorzaak nog niet gevonden maar ik vermoed datij derailleur aan vervanging toe is.
Aldus.
pi_201013665
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een nieuwe ketting op m'n fiets gezet en spontaan loopt mijn ketting van de derailleurwieltjes af waardoor mijn ketting steeds overslaat. Komt dat doordat de wieltjes dan versleten zijn, of ligt het ergens anders aan?
Wat bedoel je met derailleur wieltjes?
Vakman pur sang
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:28:39 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201013879
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat bedoel je met derailleur wieltjes?
https://www.google.com/se(...)QBA&biw=1920&bih=969
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201013895
quote:
Nou daar kan ie normaliter niet aflopen dus dacht dat je cassette tandwielen bedoelde.
Vakman pur sang
pi_201013909
Maar je moet cassette en derailleur wieltjes vervangen.
Vakman pur sang
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:31:13 #142
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201013924
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:32 schreef Z het volgende:
Ik heb dat op m'n winterfiets. Ik heb de oorzaak nog niet gevonden maar ik vermoed datij derailleur aan vervanging toe is.
Maar wat ik daar gek aan vind is dat hij hiervoor, met de vorige ketting, nog prima werkte.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201014006
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Maar wat ik daar gek aan vind is dat hij hiervoor, met de vorige ketting, nog prima werkte.
Tja is toch opgerekt dus waardoor de tanden niet meer lopen op de ketting.
Ik wissel nooit ketting zonder cassette of je moet heel vlot wisselen en met 2 kettings rijden.
Vakman pur sang
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:38:24 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201014038
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tja is toch opgerekt dus waardoor de tanden niet meer lopen op de ketting.
Ik wissel nooit ketting zonder cassette of je moet heel vlot wisselen en met 2 kettings rijden.
Ik vervang mijn mijn ketting zodra die versleten is. Dan is je cassette nog niet versleten. Kan overigens prima zijn dat mijn cassette versleten is, maar dat verklaart nog niet waarommijn ketting dan van mijn derailleurwieltjes afloopt.

Dat aflopen gebeurd trouwens alleen als ik mijn pedalen stil hou/achteruit trap.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201014286
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik vervang mijn mijn ketting zodra die versleten is. Dan is je cassette nog niet versleten. Kan overigens prima zijn dat mijn cassette versleten is, maar dat verklaart nog niet waarommijn ketting dan van mijn derailleurwieltjes afloopt.

Dat aflopen gebeurd trouwens alleen als ik mijn pedalen stil hou/achteruit trap.
Ik weet niet hoeveel KM je gereden hebt, maar op mijn TCR heb ik 35.000 km gereden met dezelfde derailleur wieltjes zonder problemen, dus ik verwacht niet dat dat het probleem is. Enige waar ik aan denk is dat de derailleur niet lekker recht op de tandwielen staat of zo, verder geen idee...
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:03:49 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201014352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoeveel KM je gereden hebt, maar op mijn TCR heb ik 35.000 km gereden met dezelfde derailleur wieltjes zonder problemen, dus ik verwacht niet dat dat het probleem is. Enige waar ik aan denk is dat de derailleur niet lekker recht op de tandwielen staat of zo, verder geen idee...
Dat is het ook niet, heb 25000 km op deze fiets gereden en ondertussen minimaal 1 keer de wieltjs vervangen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201014416
Een ander gek idee. Heeft je ketting een looprichting en heb je hem er verkeerd op?
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:09:53 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201014442
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een ander gek idee. Heeft je ketting een looprichting en heb je hem er verkeerd op?
Ik heb 10 speed KMC. Die heeft geen looprichting volgens google.

Maar het lijkt wel alsof mijn derailleur niet helemaal goed staat. Ik ga 'm maar eens opnieuw afstellen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201014577
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik heb 10 speed KMC. Die heeft geen looprichting volgens google.

Maar het lijkt wel alsof mijn derailleur niet helemaal goed staat. Ik ga 'm maar eens opnieuw afstellen.
Normaal heeft die geen looprichting inderdaad. Hopen dat het afstellen helpt.
pi_201014599
Cassettes slijten niet zo snel inderdaad. Tandwielen voor slijten sneller.
Aldus.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:25:56 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201014607
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Normaal heeft die geen looprichting inderdaad. Hopen dat het afstellen helpt.
Ja, same. Want nu durf ik ook niet echt kracht te zetten en op de pedalen te staan.
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:25 schreef Z het volgende:
Cassettes slijten niet zo snel inderdaad. Tandwielen voor slijten sneller.
Die heb ik echt nog nooit vervangen. Cassettes wel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201014646
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:25 schreef Z het volgende:
Cassettes slijten niet zo snel inderdaad. Tandwielen voor slijten sneller.
Euhm het is precies andersom.
Vakman pur sang
pi_201014664
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik vervang mijn mijn ketting zodra die versleten is. Dan is je cassette nog niet versleten. Kan overigens prima zijn dat mijn cassette versleten is, maar dat verklaart nog niet waarommijn ketting dan van mijn derailleurwieltjes afloopt.

Dat aflopen gebeurd trouwens alleen als ik mijn pedalen stil hou/achteruit trap.
Als je doorrijdt tot je ketting is versleten is je cassette ook versleten. Wat wel kan is eerder de ketting wisselen.
Vakman pur sang
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:35:40 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201014701
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je doorrijdt tot je ketting is versleten is je cassette ook versleten. Wat wel kan is eerder de ketting wisselen.
Ja, dat doe ik dus. Checken met de kettingchecker en als die aangeeft dat de ketting versleten is, vervangen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201014707
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja, dat doe ik dus. Checken met de kettingchecker en als die aangeeft dat de ketting versleten is, vervangen.
Ja dan kan het wel.

Maar gewoon de hele bende vervangen heb je weer een fris fietsje waar je 1500 watt op kunt sprinten.
Vakman pur sang
pi_201014754
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:25 schreef Z het volgende:
Cassettes slijten niet zo snel inderdaad. Tandwielen voor slijten sneller.
Andersom. ;)

Logisch ook, een tandwiel voor maakt veel minder omwentelingen en slijt per tandje derhalve dan ook minder. :)
pi_201014767
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dan kan het wel.

Maar gewoon de hele bende vervangen heb je weer een fris fietsje waar je 1500 watt op kunt sprinten.
Ik vervang alleen de tandwieltjes die ik het meeste gebruik bij de eerste wissel. Bij de 2e nieuwe ketting dan alles. En dan herhalen. Kleine tandwiel voren wissel ik wel per 2 kettingen, omdat die geen drol kosten. Buitenblad gebruik ik sowieso niet heel vaak.
pi_201014783
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Andersom. ;)

Logisch ook, een tandwiel voor maakt veel minder omwentelingen en slijt per tandje derhalve dan ook minder. :)
Ja maar het zijn er maar twee.
Aldus.
pi_201014834
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:43 schreef Z het volgende:

[..]
Ja maar het zijn er maar twee.
Dan nog, de krachtverdeling is veel beter over meer tandjes. Op mijn TCR heb ik nooit het buitenblad vervangen.
pi_201014868
Gewoon iets sneller vervangen dan wanneer het versleten is en je hebt nimmer gedoe. Das mijn strategie.
En inslaan, niet 2 setjes remblokken kopen maar 4. Niet 1 cassette maar 2, reserve ketting erbij.
Vakman pur sang
pi_201015224
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon iets sneller vervangen dan wanneer het versleten is en je hebt nimmer gedoe. Das mijn strategie.
En inslaan, niet 2 setjes remblokken kopen maar 4. Niet 1 cassette maar 2, reserve ketting erbij.
Dit is zeker met de huidige levertijden een wijs advies..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201017774
Ik heb in zeven jaar twee keer tandwielen vervangen. Haaientanden. Iets vaker cassettes. Maar een cassette met elke nieuwe ketting vervangen is onzin.
Aldus.
pi_201018133
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 21:51 schreef Z het volgende:
Ik heb in zeven jaar twee keer tandwielen vervangen. Haaientanden. Iets vaker cassettes. Maar een cassette met elke nieuwe ketting vervangen is onzin.
Klopt mits je de ketting vervangt binnen 2500-3000km is je ketting te ver heen, dan je cassette ook.
Beter is met 2 kettingen en op 1500km wisselen, en binnen tolerantie vervangen.

Ik persoonlijk heb een hekel aan alle geluidjes of ietsje slechter schakelen, dus vervang wel gelijk, niet goed, wel duur, geen gedoe.
Vakman pur sang
pi_201020941
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt mits je de ketting vervangt binnen 2500-3000km is je ketting te ver heen, dan je cassette ook.
Beter is met 2 kettingen en op 1500km wisselen, en binnen tolerantie vervangen.

Ik persoonlijk heb een hekel aan alle geluidjes of ietsje slechter schakelen, dus vervang wel gelijk, niet goed, wel duur, geen gedoe.
Leuk hè, die wegwerpmaatschappij. Ik ga liever fatsoenlijk om mijn materiaal zodat ik er lang plezier van heb. Ook van de ketting. Beetje zuinig zijn op je spullen kan geen kwaad hoor.
  zondag 22 augustus 2021 @ 09:18:50 #165
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201022953
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt mits je de ketting vervangt binnen 2500-3000km is je ketting te ver heen, dan je cassette ook.
Beter is met 2 kettingen en op 1500km wisselen, en binnen tolerantie vervangen.

Ik persoonlijk heb een hekel aan alle geluidjes of ietsje slechter schakelen, dus vervang wel gelijk, niet goed, wel duur, geen gedoe.
Tenzij
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_201023202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 23:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Leuk hè, die wegwerpmaatschappij. Ik ga liever fatsoenlijk om mijn materiaal zodat ik er lang plezier van heb. Ook van de ketting. Beetje zuinig zijn op je spullen kan geen kwaad hoor.
Oh ben wel zuinig verder.
Kan best lang met de setjes omdat ik wel met 2 kettings (kettingen?) rij.
Tenzij.
Vakman pur sang
pi_201023294
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 09:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh ben wel zuinig verder.
Kan best lang met de setjes omdat ik wel met 2 kettings (kettingen?) rij.
Tenzij.
Kettingen. Kettings _O-.
sig verwijderd door FA
  zondag 22 augustus 2021 @ 09:59:53 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201023359
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 09:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh ben wel zuinig verder.
Kan best lang met de setjes omdat ik wel met 2 kettings (kettingen?) rij.
Tenzij.
Twee kettingen tegelijk? Zodat je 53x11 en 53x12 kan rijden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201024751
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 09:53 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Kettingen. Kettings _O-.
Ik ben Analphabeet.
Vakman pur sang
  zondag 22 augustus 2021 @ 12:05:10 #170
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201024782
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben Analphabeet.
Jullie zeggen ook arms in plaats van armen toch? :D
pi_201028682
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben Analphabeet.
:')

quote:
Een analfabeet is in het geheel niet in staat teksten te lezen
pi_201032721
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
:')
[..]

Het ging om de Alpha in de woordgrap. :{
Vakman pur sang
pi_201032935
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het ging om de Alpha in de woordgrap. :{
Welke woordgrap?
pi_201033062
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Welke woordgrap?
Joh laat maar. :{
Vakman pur sang
pi_201033220
Allemaal nog lekker gefietst of PR’s gereden? :)
Vakman pur sang
pi_201037616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 23:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Leuk hè, die wegwerpmaatschappij. Ik ga liever fatsoenlijk om mijn materiaal zodat ik er lang plezier van heb. Ook van de ketting. Beetje zuinig zijn op je spullen kan geen kwaad hoor.
Ja, eens. Ik poets m’n ketting best vaak. Eigenlijk elke keer als hij nat is geworden. Daardoor gaat ‘ie wel langer mee.
pi_201037629
Desalniettemin vergeet ik ook wel eens m’n ketting te vervangen en kan ik ook een nieuwe cassette (en in het ergste geval ook een nieuw binnenblad) kopen.

Vorige maand was ik in Frankrijk in een Intersport, daar gingen 105-cassettes voor 40 euro. Helaas nog maar 2 stuks :D
pi_201038375
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 07:41 schreef Tommeke het volgende:
Desalniettemin vergeet ik ook wel eens m’n ketting te vervangen en kan ik ook een nieuwe cassette (en in het ergste geval ook een nieuw binnenblad) kopen.

Vorige maand was ik in Frankrijk in een Intersport, daar gingen 105-cassettes voor 40 euro. Helaas nog maar 2 stuks :D
Nou daar heb ik eens een Ultegra cassette gekocht voor een belachelijke ¤130 dus mag ook wel eens andersom.
Vakman pur sang
  maandag 23 augustus 2021 @ 09:35:00 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201038489
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 07:41 schreef Tommeke het volgende:
Desalniettemin vergeet ik ook wel eens m’n ketting te vervangen en kan ik ook een nieuwe cassette (en in het ergste geval ook een nieuw binnenblad) kopen.

Vorige maand was ik in Frankrijk in een Intersport, daar gingen 105-cassettes voor 40 euro. Helaas nog maar 2 stuks :D
Toen je thuis kwam zag je dat het 7 speeds waren?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201047427
Zeker niet. 5800 gewoon :)
pi_201049690
Dat is een mooi prijsje.
Aldus.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:04:54 #182
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201094773
De zomer lijkt voorbij… -O-

Ook al weer redelijk vroeg donker. ;(
pi_201094828
Klopt. Deze week maar even bij salden binnen gelopen voor een nieuw jasje en shirts met lange mouwen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_201095078
Ik ging afgelopen week even naar mantel voor een remmen-onderhoudssetje. Kwam thuis met nieuwe schoenen :@
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:04:28 #185
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_201096257
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:04 schreef Zwansen het volgende:
De zomer lijkt voorbij… -O-

Ook al weer redelijk vroeg donker. ;(
Precies, morgen richting Italië :7
.
pi_201096282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:29 schreef cafca het volgende:
Ik ging afgelopen week even naar mantel voor een remmen-onderhoudssetje. Kwam thuis met nieuwe schoenen :@
Hopelijk heb je de bon!
pi_201096541
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:05 schreef Leonos het volgende:

[..]
Hopelijk heb je de bon!
Ja, heb er ook netjes voor betaald ;)

En de remmen zijn ook alweer bijgevuld O-)
pi_201097274
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:04 schreef Zwansen het volgende:
De zomer lijkt voorbij… -O-

Ook al weer redelijk vroeg donker. ;(
Welke zomer?
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:19:59 #189
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201097344
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:04 schreef Yankee het volgende:

[..]
Precies, morgen richting Italië :7
Waar ga je naar toe? Ben begin deze maand twee weken geweest. Weekje Piemonte en weekje Toscane. Heerlijk fietsen. O+
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:16:52 #190
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_201098593
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Waar ga je naar toe? Ben begin deze maand twee weken geweest. Weekje Piemonte en weekje Toscane. Heerlijk fietsen. O+
Umbrië en Toscane. Piemonte is inderdaad ook mooi fietsen ^O^
.
pi_201112532
Iemand vroeg me te helpen de mtb te onderhouden maar die heeft kats versleten Shimano Alivio 3x8 (wist niet eens dat het nog bestond).
Heb nu een groepset SLX/XT mixs besteld voor ¤230 (geen geld vind ik)
Das met crank en cranklagers, shifters enz. 2x11 crank.

Zou dat passen?

En ik zag dat bijna alles van Shimano is uitverkocht in NL klopt dat? (Zoals die Alivio nergens te krijgen)
Vakman pur sang
pi_201113106
Is een 11 speed cassette niet breder dan een 8 speed?

Voor de rest zal het wel passen
pi_201117686
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 19:11 schreef cafca het volgende:
Is een 11 speed cassette niet breder dan een 8 speed?

Voor de rest zal het wel passen
Ja dat weet ik dus niet.
Een wiel is toch gewoon Shimano of Sram?
Vakman pur sang
  zondag 29 augustus 2021 @ 08:03:44 #194
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_201118836
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 23:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat weet ik dus niet.
Een wiel is toch gewoon Shimano of Sram?
Shimano cassettes met 8/9/10 speed passen op dezelfde body, 11 speed is breder en past daarom - voor zover ik weet - niet op een 8/9/10 speed body.
pi_201118884
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 08:03 schreef Yozzz het volgende:

[..]
Shimano cassettes met 8/9/10 speed passen op dezelfde body, 11 speed is breder en past daarom - voor zover ik weet - niet op een 8/9/10 speed body.
Dit. Wat je kunt doen is er één kransje tussenuit halen en het plastic ringetje achter de cassette doen als opvulring. Niet ideaal, maar dan gaat het wel passen.
pi_201118942
Of de body vervangen, maar bij zo'n oud wiel kun je misschien beter het wiel vervangen
  zondag 29 augustus 2021 @ 08:40:29 #197
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_201118956
8 speed cassettes voor Alivio zijn dan wel op voorraad bij Decathlon voor ¤14, kost niks.
pi_201119344
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 08:37 schreef cafca het volgende:
Of de body vervangen, maar bij zo'n oud wiel kun je misschien beter het wiel vervangen
Ik zei al tegen die kennis, koop een nieuwe mtb.

Maar dank voor de info, zal hem zeggen ook een nieuw wiel te bestellen (of body wat past)
Vakman pur sang
pi_201119793
Of de cranklagers passen, is ook nog maar de vraag. Al zal Shimano/Shimano waarschijnlijk wel passen.
Aldus.
pi_201132309
Zo, dat was mijn eerste cyclo, de Velomediane. 2 minuten te langzaam voor goud :x En dat was vooral het gevolg van dat ik het mentaal niet meer kon opbrengen om nog voor een snelle tijd te rijden de laatste 2 uur omdat ik dacht dat ik het toch niet meer ging redden, en toen bleek het bij de finish zo weinig te schelen..

Maar goed, in deze weersomstandigheden (hele dag 11 graden en regen) en mijn eerste cyclo, plus het feit dat ik donderdag nog ziek was, ben ik wel gewoon trots dat ik hem heb uitgereden. Maar echt ervan genoten heb ik niet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 29 augustus 2021 @ 21:21:29 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201132426
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, dat was mijn eerste cyclo, de Velomediane. 2 minuten te langzaam voor goud :x En dat was vooral het gevolg van dat ik het mentaal niet meer kon opbrengen om nog voor een snelle tijd te rijden de laatste 2 uur omdat ik dacht dat ik het toch niet meer ging redden, en toen bleek het bij de finish zo weinig te schelen..

Maar goed, in deze weersomstandigheden (hele dag 11 graden en regen) en mijn eerste cyclo, plus het feit dat ik donderdag nog ziek was, ben ik wel gewoon trots dat ik hem heb uitgereden. Maar echt ervan genoten heb ik niet..
Zou je er meer van genoten hebben als je wat rustiger aan gedaan had? Of wel goud had gehaald?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201132952
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zou je er meer van genoten hebben als je wat rustiger aan gedaan had? Of wel goud had gehaald?
Ik denk dat het vooral met beter weer meer genieten was geweest :D En als ik wat frisser/uitgeruster was geweest.

En ik heb uiteindelijk de tweede helft vrij rustig aan gedaan, en de eerste helft wist ik gewoon niet wat ik het beste kon doen in die situatie. Ik wist niet hoeveel groepen er nog achter reden, dus ik probeerde maar zo goed mogelijk bij de groep te blijven. Waardoor je in het begin al best veel aan het pushen bent buiten je comfortzone.
En de laatste 60 km zat ik eigenlijk de hele tijd alleen, dat duurt dan nog wel erg lang.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 29 augustus 2021 @ 21:48:05 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201132997
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral met beter weer meer genieten was geweest :D En als ik wat frisser/uitgeruster was geweest.
MAar daar kon je niets aan doen :P
quote:
En ik heb uiteindelijk de tweede helft vrij rustig aan gedaan, en de eerste helft wist ik gewoon niet wat ik het beste kon doen in die situatie. Ik wist niet hoeveel groepen er nog achter reden, dus ik probeerde maar zo goed mogelijk bij de groep te blijven. Waardoor je in het begin al best veel aan het pushen bent buiten je comfortzone.
En de laatste 60 km zat ik eigenlijk de hele tijd alleen, dat duurt dan nog wel erg lang.
Story of my life. "vol" adrenaline/moraal beginnen en dan halverwege erachter komen dat je toch niet zo sterk bent als verwacht :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201133011
Mijn knieen zijn wel erg pijnlijk door de kou en waarschijnlijk teveel harken op de klimmetjes, hopelijk herstelt dat snel. Anders volgende keer toch maar een 34 meenemen :'D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201133089
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
MAar daar kon je niets aan doen :P
[..]
Story of my life. "vol" adrenaline/moraal beginnen en dan halverwege erachter komen dat je toch niet zo sterk bent als verwacht :+
Ja het is ook wel een hele andere inspanning, steeds een paar minuten moeten aanzetten met weinig tijd om bij te komen, ipv hoe je normaal op vakantie een lange berg oprijdt op precies je eigen optimale snelheid :P
Maar goed, een belevenis was het sowieso! En er schijnen heel veel DNF'ers geweest te zijn, die hebben we sowieso verslagen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 29 augustus 2021 @ 21:57:49 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201133188
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja het is ook wel een hele andere inspanning, steeds een paar minuten moeten aanzetten met weinig tijd om bij te komen, ipv hoe je normaal op vakantie een lange berg oprijdt op precies je eigen optimale snelheid :P
Maar goed, een belevenis was het sowieso!
En dan de afweging maken of het beter is om bij de groep te blijven waardoor je opschiet, maar tegen/op/over je limiet rijd, of dat je in je eigen tempo gaat rijden. Maar dat eigen tempo is dan ook wel wat trager dan je wilt...
quote:
En er schijnen heel veel DNF'ers geweest te zijn, die hebben we sowieso verslagen.
Zo is dat!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 29 augustus 2021 @ 22:00:34 #207
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201133229
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn knieen zijn wel erg pijnlijk door de kou en waarschijnlijk teveel harken op de klimmetjes, hopelijk herstelt dat snel. Anders volgende keer toch maar een 34 meenemen :'D
Dat zou ik de volgende keer bij 10-12 graden en regen wel doen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201133650
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
MAar daar kon je niets aan doen :P
[..]
Story of my life. "vol" adrenaline/moraal beginnen en dan halverwege erachter komen dat je toch niet zo sterk bent als verwacht :+
Heb ik ook, haat aan wedstrijden, nooit van kunnen genieten.
Vakman pur sang
pi_201137401
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
En dan de afweging maken of het beter is om bij de groep te blijven waardoor je opschiet, maar tegen/op/over je limiet rijd, of dat je in je eigen tempo gaat rijden. Maar dat eigen tempo is dan ook wel wat trager dan je wilt...
[..]
Zo is dat!
Ja klopt, en het is ook wel echt heel lang om (mentaal) te blijven strijden, dat heb ik echt onderschat. Een marathon bij hardlopen duurt 'maar' 3 uur en een beetje, dit het dubbele.

https://www.sportograf.com/nl/event/6292/search/847

Als ik de foto's zie kan ik ook wel gokken dat mijn wapperjasje me een paar minuten gescheeld heeft, ik had beter mijn Gabba aan kunnen trekken. Maar goed, de voorspelling was 1 buitje ;(
Allemaal leerpunten voor de volgende keer.. want die komt er vast wel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201137792
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja klopt, en het is ook wel echt heel lang om (mentaal) te blijven strijden, dat heb ik echt onderschat. Een marathon bij hardlopen duurt 'maar' 3 uur en een beetje, dit het dubbele.

https://www.sportograf.com/nl/event/6292/search/847

Als ik de foto's zie kan ik ook wel gokken dat mijn wapperjasje me een paar minuten gescheeld heeft, ik had beter mijn Gabba aan kunnen trekken. Maar goed, de voorspelling was 1 buitje ;(
Allemaal leerpunten voor de volgende keer.. want die komt er vast wel..
Je prestatie is al 20 keer beter dan wat puck moonen dit jaar reed. :P
Vakman pur sang
  maandag 30 augustus 2021 @ 12:10:41 #211
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201138491
Mooi toch, La Tramposa, ik vind zulke tochten altijd echt mooi, maar de truc blijft toch, niet te hard van stapel lopen. Beginnen op hartslag of vermogen zodat je aan het einde nog net dat beetje extra hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_201138811
Bij cyclo's kun je altijd het beste zo hard als je kan beginnen, en dan steeds een beetje harder gaan rijden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_201139189
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:35 schreef Gripper het volgende:
Bij cyclo's kun je altijd het beste zo hard als je kan beginnen, en dan steeds een beetje harder gaan rijden.
En aan het eind er nog een sprintje uittrekken :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 augustus 2021 @ 14:45:52 #214
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201140174
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja klopt, en het is ook wel echt heel lang om (mentaal) te blijven strijden, dat heb ik echt onderschat. Een marathon bij hardlopen duurt 'maar' 3 uur en een beetje, dit het dubbele.

https://www.sportograf.com/nl/event/6292/search/847

Als ik de foto's zie kan ik ook wel gokken dat mijn wapperjasje me een paar minuten gescheeld heeft, ik had beter mijn Gabba aan kunnen trekken. Maar goed, de voorspelling was 1 buitje ;(
Allemaal leerpunten voor de volgende keer.. want die komt er vast wel..
Het ziet er op de foto's iig goed dramatisch uit zo met die regen :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201156448
behoorlijk matig fietsweer deze zomer
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201156587
Hoeveel hm had je?
pi_201157537
https://road.cc/content/t(...)hats-di2-only-285923

Dus op een gegeven moment is alles elektrisch.
Aldus.
pi_201158873
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 19:37 schreef Z het volgende:
https://road.cc/content/t(...)hats-di2-only-285923

Dus op een gegeven moment is alles elektrisch.
Ja vrij snel al, vanaf zeg klasse SLX. Denk over 3 jaar alles e-schakelen.
De decathlon fietsen zullen nog wel even met kabels zijn tot E goedkoper is dan kabels.
Tenminste dat is mijn inschatting.

Vooruitgang hou je niet tegen en dat hoeft ook niet.
Vakman pur sang
pi_201159731
Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen er niet op zitten te wachten. Dus ben benieuwd of er een merk in dat gat gaat stappen.
Aldus.
pi_201159896
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 21:53 schreef Z het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen er niet op zitten te wachten. Dus ben benieuwd of er een merk in dat gat gaat stappen.
Meh je ziet ook geen hendels meer aan de bovenbuis toch?
Vakman pur sang
pi_201160418
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Meh je ziet ook geen hendels meer aan de bovenbuis toch?
Die zijn er zeker nog wel in bepaalde scenes. Worden ook gewoon nog gemaakt. Het verschil buis commandeur-brifter is ook wel wat groter dan elektrisch vs niet-elektrisch.
Aldus.
pi_201160697
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 21:53 schreef Z het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen er niet op zitten te wachten. Dus ben benieuwd of er een merk in dat gat gaat stappen.
Elk merk? Want verder zie ik nog niet dat 105 de komende tijd Di2 only gaat worden.
pi_201160965
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Elk merk? Want verder zie ik nog niet dat 105 de komende tijd Di2 only gaat worden.
Nou, op middellange termijn wel. Hou je niet tegen en door massa wordt het goedkoper.
Stel je werkt bij Shimano en moet de nieuwe SLX groep voor 2023 ontwerpen, wat doe je en wanneer verkoop je meer?
Kabels of Accu’s?
Vakman pur sang
pi_201161145
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou, op middellange termijn wel. Hou je niet tegen en door massa wordt het goedkoper.
Stel je werkt bij Shimano en moet de nieuwe SLX groep voor 2023 ontwerpen, wat doe je en wanneer verkoop je meer?
Kabels of Accu’s?
Nou, nee. Er gaan echt nog wel flink wat jaren overheen voordat deze technologie op de lagere groepsets zit. 105 heeft na 20 jaar nog steeds geen Di2. Dan gaat het bij andere groepsets echt nog wel langer dan 3 jaar duren.
pi_201161184
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 23:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Nou, nee. Er gaan echt nog wel flink wat jaren overheen voordat deze technologie op de lagere groepsets zit. 105 heeft na 20 jaar nog steeds geen Di2. Dan gaat het bij andere groepsets echt nog wel langer dan 3 jaar duren.
Ik denk van niet maar we can agree to disagree of een kratje bier erop zetten. :P
Vakman pur sang
pi_201161245
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 23:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk van niet maar we can agree to disagree of een kratje bier erop zetten. :P
Ik drink helaas geen bier meer. Whisky, Cognac of een goede Rum kan wel. Maar we gaan het inderdaad zien. :)
pi_201161253
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 23:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik drink helaas geen bier meer. Whisky, Cognac of een goede Rum kan wel.
Kopstoot. :P
Vakman pur sang
pi_201163333
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 18:29 schreef McM77 het volgende:
Hoeveel hm had je?
3120. Ik dacht van tevoren dat het 3800 zou zijn, maar dat klopt echt niet :o Al klopten ieders' gps metingen ook niet echt door de regen, vaak genoeg zat ik een loeisteil stuk te doen en zei mijn wahoo 0% :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2021 @ 10:42:30 #229
73911 ultra_ivo
pi_201164341
Ik kan niet met de moderne groepen rijden. Niet vanwege het schakelen maar vanweg de Q factor. Ik moet een vrji brede Q factor hebben, anders begeven mjin knieën het. Dat kan niet met de moderne voorderailleurs, die komen niet ver genoeg meer naar buiten (als je een klassiek crankstel monteert). Moderne crankstellen zijn sowieso niet meer zomaar qua Q factor aan te passen.
pi_201164379
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kan niet met de moderne groepen rijden. Niet vanwege het schakelen maar vanweg de Q factor. Ik moet een vrji brede Q factor hebben, anders begeven mjin knieën het. Dat kan niet met de moderne voorderailleurs, die komen niet ver genoeg meer naar buiten (als je een klassiek crankstel monteert). Moderne crankstellen zijn sowieso niet meer zomaar qua Q factor aan te passen.
Ai, dat is wel klote. Wij hebben allemaal de X-factor inmiddels, dus dat komt wel goed :) :*
pi_201165795
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Elk merk? Want verder zie ik nog niet dat 105 de komende tijd Di2 only gaat worden.
Je leest toch wel eens dat alles elektronisch wordt. Ik heb er niet echt iets op tegen maar ik heb het ook echt niet nodig. Het wordt je zo opgelegd, daar hou ik niet van.
Aldus.
pi_201166139
Zelfde dat 2 jaar terug niemand schijven wou op de racer is nu al redelijk gemeengoed, toch?
Vakman pur sang
  woensdag 1 september 2021 @ 13:40:25 #234
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_201166230
quote:
2s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:58 schreef Z het volgende:

[..]
Je leest toch wel eens dat alles elektronisch wordt. Ik heb er niet echt iets op tegen maar ik heb het ook echt niet nodig. Het wordt je zo opgelegd, daar hou ik niet van.
Fietst fantastisch *O*
.
pi_201166491
quote:
2s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:58 schreef Z het volgende:

[..]
Je leest toch wel eens dat alles elektronisch wordt. Ik heb er niet echt iets op tegen maar ik heb het ook echt niet nodig. Het wordt je zo opgelegd, daar hou ik niet van.
Zolang de groupset duurder is dan de gemiddele prijs die voor een fiets wordt betaald zit je wel goed. Voor de nieuwe ultegra groep betaal je ruim 2000 euro. Ooit zal er een tijd komen, maar daar gaan nog jaren overheen. Meer dan 3.
pi_201166559
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kan niet met de moderne groepen rijden. Niet vanwege het schakelen maar vanweg de Q factor. Ik moet een vrji brede Q factor hebben, anders begeven mjin knieën het. Dat kan niet met de moderne voorderailleurs, die komen niet ver genoeg meer naar buiten (als je een klassiek crankstel monteert). Moderne crankstellen zijn sowieso niet meer zomaar qua Q factor aan te passen.
Dat zet je toch gewoon pedalen erop die meer naar buiten komen? Geen idee hoeveel mm verschil het tussen vroeger en nu is. Maar bij shimano kun je alleen al door de wide axle pedalen nemen 4 mm extra naar buiten per pedaal. De "stance" is waar je naar moet kijken.

En anders heb je altijd nog de "kneesavers": https://www.amazon.nl/Lau(...)ef=asc_df_B08Z3CDTSH
pi_201166813
Weet iemand of deze kabelset compatibel is met deze shifters?
Aldus.
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2021 @ 14:50:05 #238
73911 ultra_ivo
pi_201166973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dat zet je toch gewoon pedalen erop die meer naar buiten komen? Geen idee hoeveel mm verschil het tussen vroeger en nu is. Maar bij shimano kun je alleen al door de wide axle pedalen nemen 4 mm extra naar buiten per pedaal. De "stance" is waar je naar moet kijken.

En anders heb je altijd nog de "kneesavers": https://www.amazon.nl/Lau(...)ef=asc_df_B08Z3CDTSH
20mm is weer wat extreem.
Bij een stalen maatframe zou je natuurlijk altijd de derailleurhaak verder naar buiten kunnen laten plaatsen.
Ik heb op het moment maar 1 fiets in mijn collectie waar dit een issue is, daar zit nog een oude Campa Triple voorderailleur op dus binnenkort laat ik er een langere trapas in zetten.
Die wide body pedalen, zijn die er ook in klassiek SPD?
pi_201167571
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:50 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
20mm is weer wat extreem.
Bij een stalen maatframe zou je natuurlijk altijd de derailleurhaak verder naar buiten kunnen laten plaatsen.
Ik heb op het moment maar 1 fiets in mijn collectie waar dit een issue is, daar zit nog een oude Campa Triple voorderailleur op dus binnenkort laat ik er een langere trapas in zetten.
Die wide body pedalen, zijn die er ook in klassiek SPD?
Ja, die zijn er wel. Sowieso in de XTR serie: https://bikerumor.com/201(...)e-new-pedal-options/. Maar die zijn best aan de prijs. Ik kan me bijna niet voorstellen dat lagere series dat niet hebben, maar ik kan het zo snel even niet vinden.

En wellicht zijn er ook kleinere maten "kneesavers", dat was gewoon de eerste de beste die ik vond toen ik er in google naar zocht. :P
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2021 @ 15:57:51 #240
73911 ultra_ivo
pi_201167849
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ja, die zijn er wel. Sowieso in de XTR serie: https://bikerumor.com/201(...)e-new-pedal-options/. Maar die zijn best aan de prijs. Ik kan me bijna niet voorstellen dat lagere series dat niet hebben, maar ik kan het zo snel even niet vinden.

En wellicht zijn er ook kleinere maten "kneesavers", dat was gewoon de eerste de beste die ik vond toen ik er in google naar zocht. :P
Als ik de link lees lijken de pedalen eerder de 'verkeerde' kant op te gaan:

quote:
When it comes to the PD-M9100 XC pedal, there are two options to choose from. Both use the same PD-M9100 part number, but one has a 3mm shorter spindle to shrink the pedal center from 55mm to 52mm. This could make it the perfect option for gravel bikes or any other bike where having the narrowest q-factor is a concern.
pi_201169432
Ik zit met een probleem,hopelijk kunnen jullie helpen.

Ik kan niet meer schakelen vooraan. Mn shifter geeft teveel weerstand,hij gaat gewoon niet. Ik had al een nieuwe kabel besteld,maar mn oude ziet er echt prima uit. Ik heb ook al wd40 gespoten,maar dat helpt niet.

Hebben jullie nog een idee? Anders breng ik hem gewoon naar de fietsenmaker.
  woensdag 1 september 2021 @ 19:44:57 #242
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_201170833
Waar je vroeger de DA nog een keer voor 2000 euro en ultegra voor ~800 euro kon kopen, lijkt DA nu te zeker 3800 te gaan kosten en de ultegra 2200 euro. Ik gok dat dat toch een te hoge prijs is voor de meute.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_201170995
Voor m'n laatste fiets kocht ik een Ultegra R8000 setje voor 590 euro. 2200 euro vind ik echt belachelijk.
Aldus.
  woensdag 1 september 2021 @ 20:28:21 #244
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_201171633
Ah joh dat kost het in het begin, die prijzen zullen echt wel dalen
.
pi_201171992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:28 schreef Yankee het volgende:
Ah joh dat kost het in het begin, die prijzen zullen echt wel dalen
Complete 8050 groep zit nog steeds op 1500 euro anders... :'(
  woensdag 1 september 2021 @ 20:48:37 #246
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_201172055
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Complete 8050 groep zit nog steeds op 1500 euro anders... :'(
Waarbij begin uiteraard relatief is :P
.
pi_201172138
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:48 schreef Yankee het volgende:

[..]
Waarbij begin uiteraard relatief is :P
:D
  donderdag 2 september 2021 @ 07:16:56 #248
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_201177257
Volgende week eerst een week in de heuvels van Zuid Bohemen vlak tegen de bergen aan, en daarna naar Karinthië midden in de Alpen.
Erg benieuwd hoe het qua fietsen zal zijn. Ik zal voornamelijk wat korte ritjes gaan doen met de racefiets en MTB, maar schuw de bergen niet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_201178724
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 18:12 schreef Mansjester het volgende:
Ik zit met een probleem,hopelijk kunnen jullie helpen.

Ik kan niet meer schakelen vooraan. Mn shifter geeft teveel weerstand,hij gaat gewoon niet. Ik had al een nieuwe kabel besteld,maar mn oude ziet er echt prima uit. Ik heb ook al wd40 gespoten,maar dat helpt niet.

Hebben jullie nog een idee? Anders breng ik hem gewoon naar de fietsenmaker.
Binnenkabel wellicht vast?
pi_201181476
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 18:12 schreef Mansjester het volgende:
Ik zit met een probleem,hopelijk kunnen jullie helpen.

Ik kan niet meer schakelen vooraan. Mn shifter geeft teveel weerstand,hij gaat gewoon niet. Ik had al een nieuwe kabel besteld,maar mn oude ziet er echt prima uit. Ik heb ook al wd40 gespoten,maar dat helpt niet.

Hebben jullie nog een idee? Anders breng ik hem gewoon naar de fietsenmaker.
Ff alles los halen. Kun je zelf voelen of je shifter gewoon nog werkt, met hand even voelen of de derrie nog soepel beweegt en bij verwijderen van kabel voel je al of die soepel door buitenkabel glijd of juist daar de frictie zit
everyone's a critic...
even you ! !
pi_201181588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 18:12 schreef Mansjester het volgende:
Ik zit met een probleem,hopelijk kunnen jullie helpen.

Ik kan niet meer schakelen vooraan. Mn shifter geeft teveel weerstand,hij gaat gewoon niet. Ik had al een nieuwe kabel besteld,maar mn oude ziet er echt prima uit. Ik heb ook al wd40 gespoten,maar dat helpt niet.

Hebben jullie nog een idee? Anders breng ik hem gewoon naar de fietsenmaker.
Een elektronische groepset kopen. ;)
  donderdag 2 september 2021 @ 14:15:35 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201181978
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:27 schreef the_critic het volgende:

[..]
Ff alles los halen. Kun je zelf voelen of je shifter gewoon nog werkt, met hand even voelen of de derrie nog soepel beweegt en bij verwijderen van kabel voel je al of die soepel door buitenkabel glijd of juist daar de frictie zit
^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201183606
Best wat Noord-Hollanders hier.. Ik wil zondag eigenlijk naar mijn ouders fietsen (in Heemskerk), vanuit DH, zou dat te doen zijn met de F1? Sowieso niet door de duinen denk ik maar langs de ringvaart.. Maar pont zal ook wel veel te druk zijn, de sluizen misschien minder... Hebben jullie nog tips?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 2 september 2021 @ 17:03:06 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201183794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Best wat Noord-Hollanders hier.. Ik wil zondag eigenlijk naar mijn ouders fietsen (in Heemskerk), vanuit DH, zou dat te doen zijn met de F1? Sowieso niet door de duinen denk ik maar langs de ringvaart.. Maar pont zal ook wel veel te druk zijn, de sluizen misschien minder... Hebben jullie nog tips?
Je gaat tegen de stroom in bij de pontjes dus dat kan best. Zou denk ik wel dan via spaarnwoude/buitenhuizen gaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201183806
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Best wat Noord-Hollanders hier.. Ik wil zondag eigenlijk naar mijn ouders fietsen (in Heemskerk), vanuit DH, zou dat te doen zijn met de F1? Sowieso niet door de duinen denk ik maar langs de ringvaart.. Maar pont zal ook wel veel te druk zijn, de sluizen misschien minder... Hebben jullie nog tips?
Ik heb gehoord dat er rond Zandvoort veel afgezet zal zijn. Dus de duinen zou ik links laten liggen. Als je dan de Ringvaart neemt is het wel weer wat om naar de sluizen maar dat moet prima kunnen. Ook wel leuk, kan je de niewe sluis bewonderen.
Aldus.
pi_201183825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Best wat Noord-Hollanders hier.. Ik wil zondag eigenlijk naar mijn ouders fietsen (in Heemskerk), vanuit DH, zou dat te doen zijn met de F1? Sowieso niet door de duinen denk ik maar langs de ringvaart.. Maar pont zal ook wel veel te druk zijn, de sluizen misschien minder... Hebben jullie nog tips?
Zandvoort zelf is afgezet, rest is prima.
pi_201183991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Je gaat tegen de stroom in bij de pontjes dus dat kan best. Zou denk ik wel dan via spaarnwoude/buitenhuizen gaan.
Ja, al wil ik aan het einde vd dag ook weer terug :P

Ik las ook ergens dat ze heleboel deelfietsen neer gaan zetten bij station Beverwijk of zo en dat mensen dan via de Pont nog naar Zandvoort moeten fietsen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 2 september 2021 @ 17:27:31 #258
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201184150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, al wil ik aan het einde vd dag ook weer terug :P

Ik las ook ergens dat ze heleboel deelfietsen neer gaan zetten bij station Beverwijk of zo en dat mensen dan via de Pont nog naar Zandvoort moeten fietsen?
Maar dan tij je weer tegen de stroom, want dan gaat iedereen van zandvoort naar huis.

Ik heb verder geen idee wat de plannen zijn qua deelfietsen, maar vanaf heemskerk en beverwijk is het pont bij ijmuiden wel de kortste route. En vanuit het grootste gedeelte van de zaanstreek ook.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201188191
Zal denk wel meevallen hoeveel mensen vanuit Beverwijk naar Zandvoort gaan fietsen, voor de gemiddelde persoon is dat best ver fietsen.
pi_201190515
Voor de gemiddelde F1 kijker zeker 😜 Maar het zal ook wel drukker zijn in de regio denk ik met mensen die juist gaan fietsen om er iets van op te vangen tijdens hun tochtje
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 3 september 2021 @ 08:33:02 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201190872
Ik was eerst nog wel van plan om even naar de gekte te gaan kijken, maar dat ga ik nu maar niet meer doen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201190972
Moet opzich goed te doen zijn als je de Ringvaart neemt lijkt me, en dan Haarlem / Zandvoort een beetje links laten liggen

( Zoiets: https://www.komoot.com/to(...)pFN2MoZj68iI&ref=wtd )
pi_201191835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 07:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor de gemiddelde F1 kijker zeker 😜 Maar het zal ook wel drukker zijn in de regio denk ik met mensen die juist gaan fietsen om er iets van op te vangen tijdens hun tochtje
Stonden vanmorgen op pont bij Buitenhuizen wel aantal scootertjes met mensen die richting Zandvoort gingen.

Denk persoonlijk dat je er prima langs kan fietsen als je door de duinen langs Zandvoort gaat trouwens.
Er rijden verder niet echt auto's.
Hangt natuurlijk wel van tijd af dat je er komt, als race net afgelopen is dan komt er wel flinke massa naar buiten natuurlijk.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2021 @ 11:02:45 #264
73911 ultra_ivo
pi_201192561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:58 schreef ddx het volgende:

[..]
Stonden vanmorgen op pont bij Buitenhuizen wel aantal scootertjes met mensen die richting Zandvoort gingen.

Denk persoonlijk dat je er prima langs kan fietsen als je door de duinen langs Zandvoort gaat trouwens.
Er rijden verder niet echt auto's.
Hangt natuurlijk wel van tijd af dat je er komt, als race net afgelopen is dan komt er wel flinke massa naar buiten natuurlijk.
Mijn ervaring met Francorchamps is dat als ze naar buiten komen veel van hen op de weg met hun eigen auto de F1 proberen na te doen. Allemaal mini Maxjes op de weg dus.
pi_201194773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Mijn ervaring met Francorchamps is dat als ze naar buiten komen veel van hen op de weg met hun eigen auto de F1 proberen na te doen. Allemaal mini Maxjes op de weg dus.
Ja en dat zal dus niet rond het circuit gebeuren wanr daar mag je niet komen met je auto.
Dus dan kan je beter de ringvaart vermijden 8-)
(en vooral de a9)
pi_201195004
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Mijn ervaring met Francorchamps is dat als ze naar buiten komen veel van hen op de weg met hun eigen auto de F1 proberen na te doen. Allemaal mini Maxjes op de weg dus.
Beetje net als die "wielrenners" rond de tijd van de Tour de France ;)
pi_201195743
Je kan ook nog altijd over het strand fietsen ;

https://www.nhnieuws.nl/n(...)trand-naar-zandvoort

Mag officieel alleen niet nu overdag. (en ten zuiden van Noordzeekanaal zijn regels erg verschillend per gemeente)
pi_201202035
Vandaag een nieuw PR op de lelijke Cauberg gezet. Toen ik er aan begon zag ik halverwege iemand fietsen en dus had ik een mooi richtpunt. Maar na de bocht naar rechts was die fietser afgestapt ( :') ) dus had ik geen richtpunt meer, toen heb ik even alle moed moeten verzamelen om door te zetten tot het einde.
pi_201202855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag een nieuw PR op de lelijke Cauberg gezet. Toen ik er aan begon zag ik halverwege iemand fietsen en dus had ik een mooi richtpunt. Maar na de bocht naar rechts was die fietser afgestapt ( :') ) dus had ik geen richtpunt meer, toen heb ik even alle moed moeten verzamelen om door te zetten tot het einde.
Nog iets harder trappen om mijn tijd te verbeteren ;)
pi_201203425
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:56 schreef ddx het volgende:

[..]
Nog iets harder trappen om mijn tijd te verbeteren ;)
Om hoeveel seconden op welk segment gaat het dan? :D
pi_201203475
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 23:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Om hoeveel seconden op welk segment gaat het dan? :D
Er zijn natuurlijk weer 100 segmenten, maar deze ? :
https://www.strava.com/segments/642136

Daar heb ik 2 minuten.
pi_201203521
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 23:53 schreef ddx het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk weer 100 segmenten, maar deze ? :
https://www.strava.com/segments/642136

Daar heb ik 2 minuten.
Daar heb ik 4 seconden achterstand. Ik zou het theoretisch moeten redden, ik zat 5% van mijn max 2 minuten power af. :P

Het is wel nog een doel om daar onder de 2 minuten te duiken, geen idee of mij dat gaat lukken.

Edit:
Deze heb ik gemarkeerd met een ster om te kijken. Daar heb ik 2:06. https://www.strava.com/segments/3742471
pi_201203681
Dat segment heb ik 2:02 met 440w

En 2 minuten power pr dit jaar is 480w, op dit segment (+stukje erna)
https://www.strava.com/segments/29579742
Moet dus ook wel harder kunnen ja.
pi_201262392
Goed nieuws voor de gravel-adepten!

https://nos.nl/l/2396971

Ik fietste dit weekend nog over het Kroondomein en zei toen nog dat ‘t zo debiel is dat de boel daar het hele najaar dicht moet omdat die bolle zo graag een paar zwijntjes wil doodknallen.
pi_201263577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:36 schreef Tommeke het volgende:
Goed nieuws voor de gravel-adepten!

https://nos.nl/l/2396971

Ik fietste dit weekend nog over het Kroondomein en zei toen nog dat ‘t zo debiel is dat de boel daar het hele najaar dicht moet omdat die bolle zo graag een paar zwijntjes wil doodknallen.
Of hij gaat het helemaal sluiten. Het is nog maar even de vraag wat Wim gaat doen dus. Laten we hopen dat het inderdaad het hele jaar open gaat. :)
  donderdag 9 september 2021 @ 23:05:03 #276
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201286345
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201289821
Annemiek reed gewoon het WK met een gebroken pols..
pi_201289857
Afgelopen woensdag had ik voor het eerst in lange tijd weer een wedstrijd en conditioneel ging het gelukkig best prima. Ik kreeg alleen al snel last van kramp in mijn rechterkuit bij het aanzetten na bochten. Nu heb ik zondag weer een wedstrijd en ik vroeg me af of er nog manieren zijn om de kans op kramp te verminderen?
pi_201290227
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:07 schreef Rikkie99 het volgende:
Afgelopen woensdag had ik voor het eerst in lange tijd weer een wedstrijd en conditioneel ging het gelukkig best prima. Ik kreeg alleen al snel last van kramp in mijn rechterkuit bij het aanzetten na bochten. Nu heb ik zondag weer een wedstrijd en ik vroeg me af of er nog manieren zijn om de kans op kramp te verminderen?
Zo'n elektrolyten tablet in je bidon?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201290734
Wat was er nu anders dan alle voorgaande keren? Nieuwe plaatjes, andere zadelhogte, andere voeding in bidon, te weinig gedronken in ochtend, alcohol gehad avond ervoor etc etc?
Was alles hetzelfde, dan niet te druk maken om eenmalig incident..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_201291498
Nog mensen hier die de Amstel Gold Race gaan doen morgen?
pi_201291988
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:03 schreef McM77 het volgende:
Annemiek reed gewoon het WK met een gebroken pols..
Er zijn verschillende gradaties van gebroken.
Aldus.
pi_201292012
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Noisecontrollers het volgende:
Nog mensen hier die de Amstel Gold Race gaan doen morgen?
Ik was uitgenodigd, maar het komt helaas niet uit. Ik zou er normaal nooit aan mee doen want veels te massale tocht. Maar, zoals ik zei, was nu op uitnodiging en ik hoorde dat het aantal inschrijvingen nogal meevalt dit jaar.
Aldus.
pi_201292037
quote:
Iets zegt mij dat het nooit meer wat wordt met hem.

Trouwens heb ik mijn pockets vol om een mooie gravelbike uit te kiezen.
Wat zouden jullie doen? Budget 4-6K
Vakman pur sang
pi_201292124
Is dat niet een beetje veel voor een (gravel)fiets? Ik zou met dat budget voor een Rondo gaan denk ik.
Aldus.
pi_201293589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:06 schreef the_critic het volgende:
Wat was er nu anders dan alle voorgaande keren? Nieuwe plaatjes, andere zadelhogte, andere voeding in bidon, te weinig gedronken in ochtend, alcohol gehad avond ervoor etc etc?
Was alles hetzelfde, dan niet te druk maken om eenmalig incident..
Alles was hetzelfde maar ik heb er wel eens vaker last van gehad. Ik ga qua sportdrank eens iets nieuws proberen en kijken of dat helpt. Bedankt allebei!
pi_201293874
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Iets zegt mij dat het nooit meer wat wordt met hem.

Trouwens heb ik mijn pockets vol om een mooie gravelbike uit te kiezen.
Wat zouden jullie doen? Budget 4-6K
Hij heeft net een zilveren medaille op de OS gehaald, toch geen slechte prestatie..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:07:31 #288
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201294087
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Iets zegt mij dat het nooit meer wat wordt met hem.

Trouwens heb ik mijn pockets vol om een mooie gravelbike uit te kiezen.
Wat zouden jullie doen? Budget 4-6K
Tokio gemist? :D

En zeker ook geen Benelux-Tour gezien.
pi_201294175
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Tokio gemist? :D

En zeker ook geen Benelux-Tour gezien.
De tijdrit wel :P
Vakman pur sang
pi_201307863
De toerrijders waren weer lekker aan het wandelen op de Kruisberg, Eyserbosweg, Keutenberg en Cauberg. :P
pi_201308948
Wat koersen die vrouwen weer raar. Zou Ellen winnen?
Vakman pur sang
pi_201309206
Godverdomme wat een nivo de laatste bocht nog uit je pedalen klicken
Vakman pur sang
pi_201310253
Ik heb een nieuwe fiets gekocht vandaag!
Niet echt een racefiets maar ik denk dat ik er een lekker tempootje op kan rijden naar het werk ^O^
Ortlieb tassen erop, combipedalen.. waar je blij van wordt als volwassene :D

https://www.mantel.com/ko(...)7b4b8GhoCqTcQAvD_BwE
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201310560
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een nieuwe fiets gekocht vandaag!
Niet echt een racefiets maar ik denk dat ik er een lekker tempootje op kan rijden naar het werk ^O^
Ortlieb tassen erop, combipedalen.. waar je blij van wordt als volwassene :D

https://www.mantel.com/ko(...)7b4b8GhoCqTcQAvD_BwE
Niet echt een racefiets? Zo kun je een omafiets ook omschrijven. :D
pi_201310929
Wie heeft hier een crux?
Vakman pur sang
pi_201312025
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:06 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Niet echt een racefiets? Zo kun je een omafiets ook omschrijven. :D
Nou, het zit qua fietsgevoel gelukkig dichter bij een racefiets dan een omafiets 👍
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201320338
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
De toerrijders waren weer lekker aan het wandelen op de Kruisberg, Eyserbosweg, Keutenberg en Cauberg. :P
Haha ja, ik heb het ook gezien inderdaad.
Mijn voorganger op de Keutenberg viel ook stil en stapte af, ik kon hem gelukkig nog net ontwijken :P
Was al met al een lekker dagje gisteren in Zuid-Limburg, behalve dus het slalommen rondom de wandelaars op de Keutenberg en de lange rij voor de verzorgingspost op het Drielandenpunt.
Verder over het algemeen lekker rustig en lekker eigen tempo kunnen rijden.
Zag nog wel een vrouw waarbij de ketting was gebroken bij de eerste klim (Geulhemmerberg), dan baal je wel enorm aangezien dat niet zo makkelijk te fixen is onderweg...
pi_201320657
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een nieuwe fiets gekocht vandaag!
Niet echt een racefiets maar ik denk dat ik er een lekker tempootje op kan rijden naar het werk ^O^
Ortlieb tassen erop, combipedalen.. waar je blij van wordt als volwassene :D

https://www.mantel.com/ko(...)7b4b8GhoCqTcQAvD_BwE
1600 euries voor een oma fiets :D
pi_201320733
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:27 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Haha ja, ik heb het ook gezien inderdaad.
Mijn voorganger op de Keutenberg viel ook stil en stapte af, ik kon hem gelukkig nog net ontwijken :P
Was al met al een lekker dagje gisteren in Zuid-Limburg, behalve dus het slalommen rondom de wandelaars op de Keutenberg en de lange rij voor de verzorgingspost op het Drielandenpunt.
Verder over het algemeen lekker rustig en lekker eigen tempo kunnen rijden.
Zag nog wel een vrouw waarbij de ketting was gebroken bij de eerste klim (Geulhemmerberg), dan baal je wel enorm aangezien dat niet zo makkelijk te fixen is onderweg...
Dat is mooi klote ja. Niet iedereen heeft reserve materiaal voor de ketting mee onderweg (ik ook niet).

Ik had er ook gezien die op het zwaarste deel van de klim weer wilde beginnen met fietsen. Dat is ook geen goed idee.
pi_201321549
quote:
4s.gif Op zondag 12 september 2021 11:53 schreef Leonos het volgende:

[..]
1600 euries voor een oma fiets :D
Kost me een stuk minder per euro fietsplezier dan waar het gemiddelde Castelli-appeltaartritmannetje zijn geld aan uitgeeft..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201321773
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:27 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Haha ja, ik heb het ook gezien inderdaad.
Mijn voorganger op de Keutenberg viel ook stil en stapte af, ik kon hem gelukkig nog net ontwijken :P
Was al met al een lekker dagje gisteren in Zuid-Limburg, behalve dus het slalommen rondom de wandelaars op de Keutenberg en de lange rij voor de verzorgingspost op het Drielandenpunt.
Verder over het algemeen lekker rustig en lekker eigen tempo kunnen rijden.
Zag nog wel een vrouw waarbij de ketting was gebroken bij de eerste klim (Geulhemmerberg), dan baal je wel enorm aangezien dat niet zo makkelijk te fixen is onderweg...
Hopelijk heeft iemand haar verteld dat bovenaan die klim een fietsenmaker zit :)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')