SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://www.vaneycksport.com/nl/schwalbe-one-tle-25c.htmlquote:Op maandag 9 augustus 2021 09:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Dan ga ik die onthouden voor de volgende keer.
Heb je een specifieke reden waarom je die verkiest boven de Pro?quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
https://www.vaneycksport.com/nl/schwalbe-one-tle-25c.html
Gratis verzenden boven de 50 euro zie ik.
De Pro hebben iets minder rolweerstand, maar die verschillen zijn zo minimaal dat je daar niets van zult merken, terwijl die Pro iets meer dan 40 euro per band zijn. Sowieso hebben TLE al minder rolweerstand tov banden met biba. De gewone One is ook nog beter lekbestendig, aangezien ze voor mijn vrouw zijn, is dat belangrijker dan iets minder rolweerstand waar je in de praktijk toch niets van merkt. Als we het uitdrukken in wattage dan hebben we het over een verschil van 1.3w tussen de Pro en de normale One bij 5.5 bar.quote:Op maandag 9 augustus 2021 11:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je een specifieke reden waarom je die verkiest boven de Pro?
Dank.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
De Pro hebben iets minder rolweerstand, maar die verschillen zijn zo minimaal dat je daar niets van zult merken, terwijl die Pro iets meer dan 40 euro per band zijn. Sowieso hebben TLE al minder rolweerstand tov banden met biba. De gewone One is ook nog beter lekbestendig, aangezien ze voor mijn vrouw zijn, is dat belangrijker dan iets minder rolweerstand waar je in de praktijk toch niets van merkt. Als we het uitdrukken in wattage dan hebben we het over een verschil van 1.3w tussen de Pro en de normale One bij 5.5 bar.
https://www.bicyclerollin(...)lbe-pro-one-tle-2020
Als je bijvoorbeeld de normale One met de One TLE vergelijkt is de TLE ook alweer sneller:
https://www.bicyclerollin(...)be-one-tubeless-2014
Wil je echt lage rolweerstand dan moet je de Schwalbe Pro One TT TLE nemen. Maar de lekbestendigheid is echt minimaal en slijtage zal hoog zijn. Dat is altijd het compromis bij banden. Lekbestendigheid -> Duurzaamheid -> Rolweerstand. Wil je een lekbestendige band dan lever je wat in op de rolweerstand en visa versa. Voor banden waar je ook mee traint is een gulden middenweg dan de mooiste oplossing. Dan kom je uit bij de Schwalbe One, Pro of GP5000. Trouwens schijnen die GP5000 met latex biba ook prima te bollen. Die heb ik nog ongebruikt op de plank liggen. Bij de topbanden zit het verschil allemaal tussen de 1-3w, maar koop je dus echt van die tractor banden ga je richting de 15w en voel je het verschil in rolweerstand wel. Bijvoorbeeld een Continental Grand Prix.quote:
Nee, dat hoeft nu ook weer niet. Anders zou ik wel de Corsa Speed nemen. Het moet wel een beetje lekbestendig blijven. Meestal pak ik eigenlijk de snelste variant op de TT/SL na. Dat zou voor mij beteken dat ik in princiepe de De Pro One TLE Addix zou kiezen dan. Ik rijd nu ook de snelste (niet TT) raceband van Giant zelf.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wil je echt lage rolweerstand dan moet je de Schwalbe Pro One TT TLE nemen. Maar de lekbestendigheid is echt minimaal en slijtage zal hoog zijn. Dat is altijd het compromis bij banden. Lekbestendigheid -> Duurzaamheid -> Rolweerstand.
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews
Ja het grappige is dat de Vittoria Open Corsa CX III vroeger echt bekend stond als een snelle soepele band (en was dat ook) Maar die is tegenwoordig echt ingehaald door andere merken (wordt ook niet meer gemaakt). Kan je toch wel zien dat banden de laatste jaren toch echt nog wel een ontwikkeling doormaken. Ik rij ook praktisch nooit meer lek.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft nu ook weer niet. Anders zou ik wel de Corsa Speed nemen. Het moet wel een beetje lekbestendig blijven. Meestal pak ik eigenlijk de snelste variant op de TT/SL na. Dat zou voor mij beteken dat ik in princiepe de De Pro One TLE Addix zou kiezen dan. Ik rijd nu ook de snelste (niet TT) raceband van Giant zelf.
Mooi is dat inderdaad. Valt mij wel nog mee dat die Corsa Speeds wel al ruim 2 jaar niet bijgehaald zijn qua lage rolweerstand. Maar voor een band die bijna 100 euro per stuk kost mag dat ook wel eigenlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja het grappige is dat de Vittoria Open Corsa CX III vroeger echt bekend stond als een snelle soepele band (en was dat ook) Maar die is tegenwoordig echt ingehaald door andere merken (wordt ook niet meer gemaakt). Kan je toch wel zien dat banden de laatste jaren toch echt nog wel een ontwikkeling doormaken. Ik rij ook praktisch nooit meer lek.
Dan rijden de normale One's even lekker want het scheelt maar zo'n 0.4w tussen die 2 banden, dat is zo weinig dat je het niet eens merkt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:36 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb die Pro One TLE gehad. Rijden zo lekker
Alleen wel twee keer een dusdanig groot gat erin dat de sealant niet meer hielp.
Tja, kleine gaatjes geen probleem. Maar de laatste 2 keren waren het echt sneetjes, dus geen gaatjes. Denk dat dat wel verschil maakt. Toen ik zondag de binnenband erin wilde doen heb ik eerst de band schoongeveegd, en voelde heel veel stolsels hangen, dus de sealant doet wel degelijk zijn werk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:16 schreef Tommeke het volgende:
Ja, zowel voor als achter. Heb bij de achterband er een plakkertje op geplakt aan de binnenzijde. Dat werkte wel.
Voor volgende keer.. 1 of 2 achter je dop van je stuurlint duwen..quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).
Ik kan ze ook gewoon bij mijn binnenbandje duwen. Toch net wat makkelijker. Daar heb ik ook de sleutel voor de steekassen los/vast te maken al.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
Voor volgende keer.. 1 of 2 achter je dop van je stuurlint duwen..
Slim! Ik heb de bandjes overigens nog wel hoor. Moet ze gewoon ff fixen. Heb nu Specialized Turbo Cotton. Die rijden ook heerlijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb geen plakkertjes mee op vakantie, dus heb nu secondenlijm gebruikt (die ligt wel in de caravan). Eens kijken of dat werkt. Na 2 dagen is de band nog steeds op druk (nog niet op gefietst).
Tijd voor Tubeless.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 21:42 schreef Patroon het volgende:
Goeftedoeme dat had ik niet moeten zeggen. Vanavond achter lek, zo gat in mijn corsa evo. En dat ik dan niet in orde zou zijn is het ook niet, deed 3x15min FTP 305w.
Ik fiets inmiddels tubeless met zowel race als gravel en MTB. Laatste jaren tweemaal lek gereden waarbij het wel gewoon werd gedicht door de sealant. Daarnaast ben ik een keer door glas gereden en dat gaf een gat in mijn bandje dat nog wel dicht ging. Het glasstukje was echter geheel door de band heengegaan en veroorzaakte daarna een gat in het velglint. Toen stond ik vlot helemaal leeg.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
Maar wel opvallend dat jullie beide al eens een dusdanig groot gat hebben gehad dat sealant niet meer hielp. Ik hoor daar toch weinig over. De meeste tubeless rijders geven aan praktisch niet meer lek te rijden, of het niet te merken omdat de sealant het gat dicht.
Ja deze wielset kan tubeless. Maar ff regelen na de zomervakantie.quote:
Vrij fit volgens mij.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is weer voorbij die mooie fietsvakantie ☹
Misschien maar goed ook, volgens GC zit ik al diep in het rood, hoewel ik me de laatste dagen weer steeds fitter voelde. Ik zou best wel eens een paar maanden in de Alpen willen wonen, hoe fit word je dan!
Je kan daar zoveel doen, door de hoogte heeft het extra effect en door de mooie natuur voelt het nog minder als keihard trainen ook. Hoeft ook niet alleen maar fietsen te zijn, wandelen in NL vind ik oersaai maar tegen zo’n berg opwandelen waarbij je hartslag wel omhoog gaat is heerlijk. En in de winter skiën/langlaufen/snowshoeing. Stuk gezonder dan de NLse bankhangcultuur, maar goed we doen ons best 😜quote:Op donderdag 12 augustus 2021 12:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Vrij fit volgens mij.
Ik volg een Italiaan op Strava, die ik ooit tijdens een georganiseerde fietstocht op Tenerife ontmoette.
Hij woont in de Italiaanse Alpen en destijds op Tenerife vloog hij al (met een andere Italiaan en Spanjaarden) omhoog de vulkaan op. Ik zie op Strava dat hij bijna elk weekend wel tochtjes op zijn fiets in de Alpen doet en er geen eeuwen over doet.
Anderzijds heb je op een gegeven moment die bergen ook wel weer gezien. En je kan dan kiezen uit of een col op en neer, of door het dal heen en weer rijden.Want heel veel afwisseling zit er verder niet in.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 12:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan daar zoveel doen, door de hoogte heeft het extra effect en door de mooie natuur voelt het nog minder als keihard trainen ook. Hoeft ook niet alleen maar fietsen te zijn, wandelen in NL vind ik oersaai maar tegen zo’n berg opwandelen waarbij je hartslag wel omhoog gaat is heerlijk. En in de winter skiën/langlaufen/snowshoeing. Stuk gezonder dan de NLse bankhangcultuur, maar goed we doen ons best 😜
Nu even een paar dagen herstellen en dan nog wat specifieke trainingen voor mijn eerste cyclo!
Dat denk ik ook en je hebt veel meer te maken met lange winters. Ik ken ook iemand die in Oostenrijk woont en die zie ik tot april op Zwift.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Anderzijds heb je op een gegeven moment die bergen ook wel weer gezien. En je kan dan kiezen uit of een col op en neer, of door het dal heen en weer rijden.Want heel veel afwisseling zit er verder niet in.
Dat heb ik op vakantie al, dat ik na een paar ritten denk, rot op niet weer zo’n Fucking kilometers lange klim.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Anderzijds heb je op een gegeven moment die bergen ook wel weer gezien. En je kan dan kiezen uit of een col op en neer, of door het dal heen en weer rijden.Want heel veel afwisseling zit er verder niet in.
Maar voor een paar maanden lijkt me prima! Ken iemand die een tijdje in Innsbruck zat en die heeft zich daar prima vermaakt. Zou denk ik nog eerder mijn gravelbike dan racefiets meenemen zodat ik ook wat offroad kan meepakken.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook en je hebt veel meer te maken met lange winters. Ik ken ook iemand die in Oostenrijk woont en die zie ik tot april op Zwift.
Denk ik niet anders dan als je je eigen trainingsrondjes doet. Ik ben sinds ik in Utrecht woon (nu 4 jaar), al toch tig keer de Heuvelrug op gereden. Toch verveelt het niet, het weer is anders, je fietst er op een andere manier op, je verandert de route wel eens en soms, ga je inderdaad wel eens met halve tegenzin de route op maar valt het altijd wel weer mee.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Anderzijds heb je op een gegeven moment die bergen ook wel weer gezien. En je kan dan kiezen uit of een col op en neer, of door het dal heen en weer rijden.Want heel veel afwisseling zit er verder niet in.
Als je als een ware zolderkamerautist elke keer dezelfde route rijd en van klimmen houd is het ideaal. Ik rij zelden hetzelfde rondje.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
Denk ik niet anders dan als je je eigen trainingsrondjes doet. Ik ben sinds ik in Utrecht woon (nu 4 jaar), al toch tig keer de Heuvelrug op gereden. Toch verveelt het niet, het weer is anders, je fietst er op een andere manier op, je verandert de route wel eens en soms, ga je inderdaad wel eens met halve tegenzin de route op maar valt het altijd wel weer mee.
Daarbij verandert de omgeving ook wel eens: nieuwe gebouwen, nieuwe weg of juist iets gebeurd en ligt er troep op de weg.
Zal in de bergen niet veel anders zijn denk ik. Die Italiaan die ik volg heeft nog de luxe dat hij aan de rand van de Po vlakte woont, maar voor het merendeel post hij toch echt berg tochten. Zelden vlakke tochten. In de winter zit hij inderdaad op Zwift
Ik heb natuurlijk niet 1 rondje om uit te kiezen, maar wel 10 ofzo. En ik ontdek nog altijd nieuwe routes, door het internet. En af toe ga ik bij vrienden buiten Utrecht fietsen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je als een ware zolderkamerautist elke keer dezelfde route rijd en van klimmen houd is het ideaal. Ik rij zelden hetzelfde rondje.
En vierkantjesquote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon een wandrer fanaat worden, dan pak je zelfs 1km van huis nog iedere keer een ander weggetje.
Ja precies, ik denk niet dat ik de bergen heel snel zat zal worden hoor.. in het weekend lange fietsritten maken en doordeweeks wat meer rennen en hiken!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon een wandrer fanaat worden, dan pak je zelfs 1km van huis nog iedere keer een ander weggetje.
D'r schijnt nogal een schaarste te zijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Interessant tripje naar de fietsenwinkel, de commuter bike die ik heb uitgezocht is pas aug 2022 leverbaar :x
Wat zeg je nu? Nog helemaal niks van gemerkt...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:07 schreef D_A het volgende:
[..]
D'r schijnt nogal een schaarste te zijn
Ik ben nieuwe wielen aan het zoeken, valt ook niet mee. (en op ten duur nieuwe aandrijfunit maar goed daar is helemaal weinig van op voorraadquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat zeg je nu? Nog helemaal niks van gemerkt...
Wat voor wielen zoek je?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:14 schreef D_A het volgende:
[..]
Ik ben nieuwe wielen aan het zoeken, valt ook niet mee. (en op ten duur nieuwe aandrijfunit maar goed daar is helemaal weinig van op voorraad)
extra ronde wielen.quote:
Dan moet je zeker te weten voor Tune gaan. De Tune Schwarzbrenner 45 2.0 om precies te zijn.quote:
Oei die zijn wel nicequote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet je zeker te weten voor Tune gaan. De Tune Schwarzbrenner 45 2.0 om precies te zijn.
https://www.bike-componen(...)&delivery_country=NL
Dat zijn verdorie een paar ronde wielen jaquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet je zeker te weten voor Tune gaan. De Tune Schwarzbrenner 45 2.0 om precies te zijn.
https://www.bike-componen(...)&delivery_country=NL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |