SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ik kan me niet herinneren dat ik een muziekvideoclip heb bekeken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vond het juist vaak een toevoeging. Nog steeds wel.
Ik zag laatst zowaar een keer muziek op MTV. Ik wist niet wat ik meemaakte.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
MTV heb ik ook nooit wat gevonden, alleen in het begin.
Maar het werd al snel een pauper zender met allerlei meuk…
Pimp My Ride met zo'n ruk rapper?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:18 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik zag laatst zowaar een keer muziek op MTV. Ik wist niet wat ik meemaakte.
Nou ja, Daar gaat ze, Passie, Domino bleven wel hangen toen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het was op een gegeven moment wel een beetje 13 in een dozijn qua gejengel…
Goed bedachte videoclips kunnen echt wel een toevoeging zijn. In de 80s, 90s en een groot deel van de 00s waren ze dat zeker.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik een muziekvideoclip heb bekeken.
Zelfs op YouTube kijk ik ze nauwelijks…
In het weekend vroeg is er wel eens muziek. Verder alleen allemaal van die rare programma's van overspelende koppels en zo.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:18 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik zag laatst zowaar een keer muziek op MTV. Ik wist niet wat ik meemaakte.
Dat wel, maar het was wel allemaal hetzelfde gepiep over mislukte liefdes en zo.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nou ja, Daar gaat ze, Passie, Domino bleven wel hangen toen.
Nee, echt een inhoudelijk programma over muziek. Geen rappers of soortgelijke zwakzinnigen, geen rijke tienermeisjes die hun verjaardag vieren en ook geen opgevoerde auto's.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Pimp My Ride met zo'n ruk rapper?
Ik kijk op YT inderdaad tegenwoordig vaak zelf gemaakte videoclips bij liedjes. Ik bewonder de creativiteit.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:20 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Goed bedachte videoclips kunnen echt wel een toevoeging zijn. In de 80s, 90s en een groot deel van de 00s waren ze dat zeker.
En er worden soms nog steeds heel gave clips gemaakt. Bekijk deze maar eens, als je een keer tijd hebt. Liedje van nu, maar met Paul McCartney als jonge kerel. Gemaakt met deepfake-technieken.
Het hoeft niet duur te zijn, om toch goed en effectief te zijn. Ik dacht dat deze week ook toen ik een reclame van de Staatsloterij zag. Een ietwat mollige vrouw is aan het joggen en heeft voorpret. Eerder had je er eentje van een bouwvakker met kruiwagen op de bouwplaats. Heel simpel gemaakt, maar toch blijft het wel hangen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kijk op YT inderdaad tegenwoordig vaak zelf gemaakte videoclips bij liedjes. Ik bewonder de creativiteit.
Ik vind creatieve clips zoals die van Godley & Creme wel interessant, maar verder vind ik een live (al dan niet geplaybackt zoals bij TopPop) performance veel interessanter.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:20 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Goed bedachte videoclips kunnen echt wel een toevoeging zijn. In de 80s, 90s en een groot deel van de 00s waren ze dat zeker.
En er worden soms nog steeds heel gave clips gemaakt. Bekijk deze maar eens, als je een keer tijd hebt. Liedje van nu, maar met Paul McCartney als jonge kerel. Gemaakt met deepfake-technieken.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:24 schreef DJ11 het volgende:
The Bucketheads - The Bomb (These Sounds Fall Into My Mind)
Is dat zo?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:24 schreef Melting het volgende:
Ik denk dat 11 zo meteen met een mama appelsap aan komt.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:24 schreef MadMaster het volgende:
Pizza's running through my mind…
The Bomb.
Dat zegt me zo even niets.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:25 schreef ok01 het volgende:
Ik blijf het origineel van Chicago toch wel leuker vinden
Mijn muziekkennis gaat ook niet zoverquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:29 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Onlangs bevraagd in de muziek kwis hier, niemand had een idee…
Slaap lekker xquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:31 schreef just me het volgende:
bedankt voor de muziekjes Melting, mijn ogen vallen dichtfijne avond nog allemaal
Trustequote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:31 schreef just me het volgende:
bedankt voor de muziekjes Melting, mijn ogen vallen dichtfijne avond nog allemaal
Oh, je was er nog wel…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:31 schreef just me het volgende:
Slaap lekker, just me.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:31 schreef just me het volgende:
P Diddyquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:29 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Onlangs bevraagd in de muziek kwis hier, niemand had een idee…
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:36 schreef DJ11 het volgende:
Die heb ik woensdag ook nog gedraaidTrio
quote:
Ik hoor het. Je doet lekker mee.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:37 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn exemplaar doet het nog steeds…
quote:De Casio VL-1 (ook wel VL-Tone genoemd) is een monofone speelgoedsynthesizer die voor het eerst in 1981 werd geproduceerd. De synthesizer kan een stem tegelijk ten gehore brengen die begeleid kan worden door een aantal eenvoudige ritmes.
De klankopwekking is digitaal. Naast de vijf ingebouwde geluiden (piano, fluit, orgel, fantasy en viool) kan er een eigen geluid geprogrammeerd worden.
Opvallend is de aanwezigheid van een eenvoudige ingebouwde rekenmachine.
Bekende artiesten die geluiden uit de VL-1 hebben gebruikt zijn Human League (Dare!) en Trio (Da Da Da!).
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik hoor het. Je doet lekker mee.
Ja, dat had de baas van Casio destijds bedongen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Grappig. En het blijft Casio he. Dus een rekenmachine hoort er bij
Hij heeft niet zoveel beste nummers, wat mij betreft.quote:
Jazeker, maar niet alleen de klassieke schlagers, maar ook Duitstalige pop/rockmuziek van Eisbrecher of AnnenMayKantereit. Er ging er een wereld voor me open.quote:
Mee eens. Maar ook niet zijn slechtste.quote:
Echt?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij heeft niet zoveel beste nummers, wat mij betreft.
Zijn dochter heeft volgens mij vandaag een medaille gewonnen in de OS.
Had ik ook gezien inderdaadquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Truce Springsteen…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, de zilveren medaille in de landenwedstrijd. Ik heb wel vaker gehoord dat zij regelmatig in Nederland is, ja.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:48 schreef Melting het volgende:
[..]
Echt?
Die heeft haar paard hier "in de buurt" staan.
Ik vind Jungleland prachtig. Verder vind ik ook Bobby Jean, Tenth Avenue Freeze out en Hungy Heart goed van hemquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:47 schreef Melting het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ook niet zijn slechtste.
Welk nummer vind jij goed van hem?
De dochter van Putin woont ook in Nederlandquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, de zilveren medaille in de landenwedstrijd. Ik heb wel vaker gehoord dat zij regelmatig in Nederland is, ja.
Ik lees het nu... Jessica Springsteen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Net iets te eentonig voor mijquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Beetje flauw, maar ik vind t mooi.
Hier vlak naast mij staat dit exemplaar uit 1999:quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:46 schreef MadMaster het volgende:
Deze Casio heb ik ook nog, kwam iets later uit.
Eerste consumenten sampler:
[ afbeelding ]
Daarna heb ik me op het 'echte' spul gestort…
Volgens mij niet meer sinds alle ophef na MH17quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De dochter van Putin woont ook in Nederland
Ook al vintage…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:52 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hier vlak naast mij staat dit exemplaar uit 1999:
[ afbeelding ]
De CTK-611. Ooit tijdens een vakantie in Tsjechië in een opwelling gekocht. Nog steeds het keyboard waar ik thuis op speel.
Wanneer komt je album uit?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:52 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hier vlak naast mij staat dit exemplaar uit 1999:
[ afbeelding ]
De CTK-611. Ooit tijdens een vakantie in Tsjechië in een opwelling gekocht. Nog steeds het keyboard waar ik thuis op speel.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:53 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Van de bedenker van The Voice of Holland.
Ik had een nog oudere, maar die heb ik aan een toenmalige vriend verkocht. En na die CTK-611 heb ik nog een andere Casio gehad. Iets met 3000 of 3500 in de naam, meen ik. Lichtgrijs van kleur. Ook verkocht.quote:
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:56 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik had een nog oudere, maar die heb ik aan een toenmalige vriend verkocht. En na die CTK-611 heb ik nog een andere Casio gehad. Iets met 3000 of 3500 in de naam, meen ik. Lichtgrijs van kleur. Ook verkocht.
In de bandkast heb ik twee Korg-keyboards staan. En hier in huis nog een M-Audio midi-keyboard (waar ik veel te weinig mee doe)
Met ingebouwde rekenmachine?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:58 schreef DJ11 het volgende:
Dit was die andere, na de CTK-611. De WK 3000.
[ afbeelding ]
Jij hebt een fascinatie voor ingebouwde rekenmachines?quote:
Niet dat ik weet. Ik heb daar trouwens maar kort op gespeeld. Wel goed spul, want het keyboard is ooit door een dronken vrouw van de standaard gestoten. Toch was -ie niet defect.quote:
Ja, dat vind ik leuk. En ik gebruik zelf nog steeds mijn casio rekenmachine van de middelbare school.quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:00 schreef Melting het volgende:
[..]
Jij hebt een fascinatie voor ingebouwde rekenmachines?
quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik leuk. En ik gebruik zelf nog steeds mijn casio rekenmachine van de middelbare school.
Je hebt ook sprekende rekenmachines (die je in liedjes kunt verwerken)quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik leuk. En ik gebruik zelf nog steeds mijn casio rekenmachine van de middelbare school.
Dat ding is gewoon onverwoestbaar. Ik ben niet zuinig, maar wel oud.quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:02 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Dan ben je wel heel zuinig geweest.
Of je bent gewoon jonger dan je zegt.
quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat ding is gewoon onverwoestbaar. Ik ben niet zuinig, maar wel oud.
Welterusten.quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:09 schreef MadMaster het volgende:
Het is je weer gelukt, Melting.
In slaap gevallen en dus ga ik dat nu in bed doen...
Fijne zondag allemaal!
Slaap lekker!quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:09 schreef MadMaster het volgende:
Fijne zondag allemaal!
Trustequote:Op zondag 8 augustus 2021 00:09 schreef MadMaster het volgende:
Fijne zondag allemaal!
Welterusten MadMasterquote:Op zondag 8 augustus 2021 00:09 schreef MadMaster het volgende:
Fijne zondag allemaal!
Er staat er altijd wel eentje chagrijnig op de foto. Zo van: ik heb hier helemaal geen zin in. Hoe lang duurt dit nog?quote:
quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:16 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Er staat er altijd wel eentje chagrijnig op de foto. Zo van: ik heb hier helemaal geen zin in. Hoe lang duurt dit nog?
quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:27 schreef DJ11 het volgende:
******* AAAAAAARRRRRRGGGGHHHHHHH *****
* DJ11 rent gillend het topic uit
Trauma
quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:27 schreef DJ11 het volgende:
******* AAAAAAARRRRRRGGGGHHHHHHH *****
* DJ11 rent gillend het topic uit
Trauma
Bedanktquote:Op zondag 8 augustus 2021 00:31 schreef Melting het volgende:
Allemaal weer bedankt voor het luisteren.
Ik ga mijn bedje nu ook opzoeken.
Wellicht tot volgende week?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:31 schreef DJ11 het volgende:
Bedankt voor weer een leuke show, Melting. Op dat laatste nummer na dan.![]()
Welterusten allemaal.
Ik ga mijn quick step-trauma wegdrinken.
Morgen een kater?quote:Op zondag 8 augustus 2021 00:31 schreef DJ11 het volgende:
Bedankt voor weer een leuke show, Melting. Op dat laatste nummer na dan.![]()
Welterusten allemaal.
Ik ga mijn quick step-trauma wegdrinken.
Is goed! Je alarm stond bij mij wel op repeat, dus het duurde even.quote:
quote:
Is het nodig?quote:Op zondag 8 augustus 2021 08:29 schreef just me het volgende:
[..]goedemorgen
![]()
Even in alle rust opstarten hoor.
De kabouters waren, voor mijn doen, vroeg wakker en ook meteen aanquote:
Moet je voor de golf 2-daagse ook op pad?quote:Op zondag 8 augustus 2021 09:07 schreef just me het volgende:
[..]
De kabouters waren, voor mijn doen, vroeg wakker en ook meteen aan![]()
Ik ga nu in alle rust even kijken of ik alles voor mijn golf 2-daagse klaar heb liggen en ik leg alvast apart wat ik nodig heb voor als ik bij DDM en Symph ga logeren.
Ik ben dan ook erg benieuwd waar de nieuwe paddenstoel komt te staan!quote:Op zondag 8 augustus 2021 09:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Moet je voor de golf 2-daagse ook op pad?
En komende week dus eens een keer logeren bij andere kabouters…
Je gaat een hoop meemaken dus binnenkort.quote:Op zondag 8 augustus 2021 09:59 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ben dan ook erg benieuwd waar de nieuwe paddenstoel komt te staan!
We spelen op 2 verschillende banen en we hebben 1 overnachting in Made. Het is even plannen wat mee te nemen zeker omdat het weer verschillende voorspellingen geeft. Komt vast goed. De gemiddelde leeftijd van de dames is 65+ dus een wild gebeuren zal het niet worden
quote:Op zondag 8 augustus 2021 10:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je gaat een hoop meemaken dus binnenkort.
Golfen in de regen lijkt me niks en een bouwput bezoeken onder die omstandigheden vraagt om kaplaarzen…
Nee, lekker heel de dag bankhangen.quote:Op zondag 8 augustus 2021 09:07 schreef just me het volgende:
[..]
De kabouters waren, voor mijn doen, vroeg wakker en ook meteen aan![]()
Ik ga nu in alle rust even kijken of ik alles voor mijn golf 2-daagse klaar heb liggen en ik leg alvast apart wat ik nodig heb voor als ik bij DDM en Symph ga logeren.
Heb jij nog plannen voor vandaag ?
De dag is nu bijna voorbijquote:Op zondag 8 augustus 2021 19:11 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, lekker heel de dag bankhangen.
Gelukkig niet aan n touwtje !quote:
quote:
Ik hoop dat je dan vannacht een lange tuk kunt maken!quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:56 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, dat typt wat lastig.
Zo mijn bed maar opzoeken. Korte nacht gehad vannacht.
Wordt onderhand wel weer eens tijd.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:16 schreef just me het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dan vannacht een lange tuk kunt maken!
Dat niet kunnen slapen is doodvermoeiend en dat kun je nu niet hebbenquote:Op zondag 8 augustus 2021 20:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Wordt onderhand wel weer eens tijd.
Ik duim met je mee, maar het is vandaag en morgen nog niet echt best.quote:
Misschien kan ze bij Mad een honkbalknuppel lenen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:02 schreef Doedezemaar het volgende:
mep de andere dames van de baan, just me
Dan ben jij slecht geïnformeerdquote:Op maandag 9 augustus 2021 09:05 schreef Melting het volgende:
[..]
Misschien kan ze bij Mad een honkbalknuppel lenen.
Maar ik denk dat ze vandaag met haar broer gaat golfen.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:34 schreef anotherRandomdude het volgende:
Beetje vrolijkheid kan ik nu wel gebruiken
Mooi, eigenlijk heb je hiermee een soort van primeur, aangezien ik dit later nog eens in de avond wil gaan mixen/uitzenden.quote:
Eet smakelijk en tot de primeur van deze generale repetitie...quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:16 schreef anotherRandomdude het volgende:
Bedankt voor het draaien MadMaster. Maar ik ga nu eten.
Goedemorgen MadMasterquote:Op maandag 9 augustus 2021 22:16 schreef MadMaster het volgende:
Ik zeg alvast 'Goedemorgen' voor morgenochtend…![]()
Ja, gewandeld tot het donker werd en toen op tijd naar bed. En Melting heeft zich inderdaad verslapen. Dus dan moet hij nu echt wel trakteren als hij zich meldt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij ook een goedemorgen!
Leuke avond gehad gisteren?
Melting is laat…
Een keer op tijd naar bed is misschien ook wel eens verstandig.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, gewandeld tot het donker werd en toen op tijd naar bed. En Melting heeft zich inderdaad verslapen. Dus dan moet hij nu echt wel trakteren als hij zich meldt.
Ik slaap wel hoor. Ik ga alleen te laat naar bed meestal.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een keer op tijd naar bed is misschien ook wel eens verstandig.
Mits je dan wel slaapt en niet de hele tijd ligt te woelen en te piekeren…
@:Melting:
[ afbeelding ]
Er was een tijd dat ik ook een nachtbraker was en geen fan van naar bed gaan was.quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik slaap wel hoor. Ik ga alleen te laat naar bed meestal.
Maar dat is meer omdat ik 's avonds juist veel energie heb.
Goedemorgen.quote:
Weet je wel hoe lang dat nog is?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 06:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Je moet nu wel wachten tot vrijdag hoor, op je traktatie.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 06:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Weet je wel hoe lang dat nog is?
Iets hartigs. Toast met zalm of zo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 06:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Nog heel lang.
Maar waar kan ik je vrijdag mee verblijden?
Klinkt beide goed.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Iets hartigs. Toast met zalm of zo.
En als het zoet is, dan graag een tompouce.
Prima keuze, sluit ik me bij aan...quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Iets hartigs. Toast met zalm of zo.
En als het zoet is, dan graag een tompouce.
Goedemorgen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Prima keuze, sluit ik me bij aan...
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:23 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Livelink weet wel wat lekker is.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 22:16 schreef MadMaster het volgende:
Ik zeg alvast 'Goedemorgen' voor morgenochtend…![]()
Mijn laatste drankje gisterenavond was Schrobbelèrquote:
Dat is lang geleden dat ik dat nog gehad heb. Dan zal het vast gezellig zijn geweest.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:49 schreef just me het volgende:
[..]
Mijn laatste drankje gisterenavond was Schrobbelèr
En daarvoor?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:49 schreef just me het volgende:
[..]
En daarna ging het licht uit?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:49 schreef just me het volgende:
[..]
Hartje zomer de verwarming aanzetten!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:57 schreef livelink het volgende:
Ik kwam er net achter waarom ik het vanochtend niet koud had. Eén van de kinderen heeft gisteren de verwarming aangezet![]()
![]()
En omdat ik niet wist dat die aan stond heb ik hem 's nachts ook niet uitgezet. Dus vannacht heeft de verwarming lekker lopen stoken. Het was ook koud in huis, maar ik had hen beiden gezegd dat ze de verwarming niet aan mochten zetten. Ik gok dat het mijn dochter was, trouwens, hoewel mijn zoon ook aan het klagen was.
Gaat die niet automatisch uit dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:57 schreef livelink het volgende:
Ik kwam er net achter waarom ik het vanochtend niet koud had. Eén van de kinderen heeft gisteren de verwarming aangezet![]()
![]()
En omdat ik niet wist dat die aan stond heb ik hem 's nachts ook niet uitgezet. Dus vannacht heeft de verwarming lekker lopen stoken. Het was ook koud in huis, maar ik had hen beiden gezegd dat ze de verwarming niet aan mochten zetten. Ik gok dat het mijn dochter was, trouwens, hoewel mijn zoon ook aan het klagen was.
Het is gewoon kil hier in huis. Ik heb er zelf ook wel last van, ik loop ook de hele dag in dikke vesten. En soms vind ik het zelf ook wel raar dat het in de winter dan warmer is (met verwarming) dan in de zomer. Maar ja, dit is toch wel een principe-kwestie voor mij. In de zomer geen verwarming. Mijn kinderen vinden dat een raar principe.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:01 schreef Melting het volgende:
[..]
Hartje zomer de verwarming aanzetten!
Hoe kan het zo koud zijn dan?
Nee, we hebben gewoon zo'n ouderwetse thermostaat (draaiknop)quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Gaat die niet automatisch uit dan?
Tip:quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, we hebben gewoon zo'n ouderwetse thermostaat (draaiknop)
Dikke vesten zelfs…quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is gewoon kil hier in huis. Ik heb er zelf ook wel last van, ik loop ook de hele dag in dikke vesten. En soms vind ik het zelf ook wel raar dat het in de winter dan warmer is (met verwarming) dan in de zomer. Maar ja, dit is toch wel een principe-kwestie voor mij. In de zomer geen verwarming. Mijn kinderen vinden dat een raar principe.
Ik ga niet met sokken aan slapen, dat niet. En ik loop het liefst op blote voeten. Maar als ik het eenmaal koud heb, dan word ik heel moeilijk weer warm. In bad gaan helpt dan alleen. Of echt gaan bewegen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dikke vesten zelfs…![]()
Ben jij zo iemand die altijd koude voeten heeft?
Vandaar je wandelwoede.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga niet met sokken aan slapen, dat niet. En ik loop het liefst op blote voeten. Maar als ik het eenmaal koud heb, dan word ik heel moeilijk weer warm. In bad gaan helpt dan alleen. Of echt gaan bewegen natuurlijk.
Wij luisteren al jaren radio via de tv. Ik wil het in het nieuwe huis wel weer via de stereoset gaan luisteren, eens kijken of ik zo’n geval voor digitale radio van ziggo ga aanschaffen of een digitale tuner voor internetradio zodat ik ook meteen kink dna kan luisteren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:52 schreef MadMaster het volgende:
Getverdemme, binnenkort stopt Sicko met het doorgeven van het analoge radiosignaal hier.
Dat betekent dat we niet meer zonder meer via onze oude, vertrouwde tuner/versterker een beetje redelijk radiogeluid kunnen afspelen en we daarvoor via de mediabox/tv de boel moeten aansturen.
Of via een al aanwezige FM antenne, waarvoor ik de hele boel moet uitbouwen uit de kast…
Ik ben niet vies van moderne technologie, stream van alles naar diezelfde tuner/versterker, maar het gemak van 's ochtends na 1 druk op de knop geluid horen, ga ik toch wel missen…
Digital killed the radio star…
Je kunt volgens mij bij ziggo een digitale tuner huren/kopen en die op je versterker aansluiten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:52 schreef MadMaster het volgende:
Getverdemme, binnenkort stopt Sicko met het doorgeven van het analoge radiosignaal hier.
Dat betekent dat we niet meer zonder meer via onze oude, vertrouwde tuner/versterker een beetje redelijk radiogeluid kunnen afspelen en we daarvoor via de mediabox/tv de boel moeten aansturen.
Of via een al aanwezige FM antenne, waarvoor ik de hele boel moet uitbouwen uit de kast…
Ik ben niet vies van moderne technologie, stream van alles naar diezelfde tuner/versterker, maar het gemak van 's ochtends na 1 druk op de knop geluid horen, ga ik toch wel missen…
Digital killed the radio star…
Op zich is daar niks mis mee, maar ik vind het wat omslachtig dat ik straks 3 apparaten (TV, mediabox én versterker) aan moet zetten om radio te kunnen luisteren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 16:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wij luisteren al jaren radio via de tv. Ik wil het in het nieuwe huis wel weer via de stereoset gaan luisteren, eens kijken of ik zo’n geval voor digitale radio van ziggo ga aanschaffen of een digitale tuner voor internetradio zodat ik ook meteen kink dna kan luisteren.
Ja, prachtig…quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 16:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij bij ziggo een digitale tuner huren/kopen en die op je versterker aansluiten.
Voor dat laatste doe je dit uiteraard…quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 16:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens luisteren we sinds gisteren naar WDR4, een beetje zoals radio5 was, maar dan zonder dat oeverloze geklets, spelletjes en geplugde artiesten tussendoor. Krijgen we meteen het Duitse nieuws (en de filemeldingen) mee, net als op vakantie
Mijn echtgenoot heeft een obsessie wat betreft filemeldingen. Echt niet normaal, gewoon van hier naar de supermarkt en dan gaat de radio harder als er filemeldingen zijn. Ik heb het opgegeven om daar iets van te proberen te snappenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor dat laatste doe je dit uiteraard…
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:44 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mijn echtgenoot heeft een obsessie wat betreft filemeldingen. Echt niet normaal, gewoon van hier naar de supermarkt en dan gaat de radio harder als er filemeldingen zijn. Ik heb het opgegeven om daar iets van te proberen te snappen
Hoeft niet, want hij gaat ballen gooienquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
Ik zal vanavond even wat filemeldingen er tussendoor gooien…
G*dv*r, veel werk voor niets.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hoeft niet, want hij gaat ballen gooien
Ja, dat is niet eerlijk hè?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welkom, nu mag jij eens raden...
Dat doe jij vaak ook.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:32 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, dat is niet eerlijk hè?
Ga jij allemaal onbekende platen draaien.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:33 schreef Melting het volgende:
Nog nooit van deze band gehoord namelijk.
Ik draai altijd wel bekende tussendoor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat doe jij vaak ook.
En alles is betrekkelijk, wat voor de 1 onbekend is, is voor de ander gesneden koek...
Dat bedoel ik.quote:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:35 schreef Melting het volgende:
Deze weet ik half....
My tutu of zoiets.
Weet alleen niet van wie.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:39 schreef Melting het volgende:
Ik denk dat de titel: reasons to be cheerful is.
Artiest onbekend.
Zo kom ik er meestal achter als ik iets aanvankelijk niet denk te kennen, via de stem van de uitvoerende...quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:40 schreef Melting het volgende:
Mmm..... nu ik het weet, haal ik de stem er ook nog wel enigszins uit.
Daar ben ik niet zo goed in. Maar als ik het dan lees, dan denk..... ja.... nu herken ik het wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo kom ik er meestal achter als ik iets aanvankelijk niet denk te kennen, via de stem van de uitvoerende...
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:43 schreef Melting het volgende:
Dit zegt me niets.
Wel iets typisch Nederlands.
quote:Studiogezelschap uit de platenwereld o.l.v. producer Steven Schoenzetter uit Soest (geb. 1953).
Ik lees het net.quote:
Ik schrik net van het hoesje...quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:47 schreef livelink het volgende:
Dit ken ik wel, hoewel ik natuurlijk geen artiest of titel weet.
Vandaag niet gewandeldquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hallo Henriëtte de Wandelaar...
Come in to my life is ongetwijfeld de titel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik schrik net van het hoesje...![]()
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Come in to my life is ongetwijfeld de titel.
Dat vermoed ik ook. Maar van wie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Come in to my life is ongetwijfeld de titel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |