SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.![]()
Wat heb je uitgevreten?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 08:13 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga vandaag de gevangenis in Veenhuizen in...
Dat heb je dan beter voor elkaar.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 08:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik mijn straf heb weten om te zetten naar huisarrest.
quote:
Goedemorgen dame, heer.quote:
Mw. MM heeft alles geregeld, ik ben ontvoerd naar Drenthe en zit nu in het opvanghuis in Veenhuizen op het terras voor de lunch.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 08:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Heb je wel gereserveerd, Mad? Want het is daar nu absurd druk. Leuk museum, leuke omgeving
Klinkt als een prima verjaardagskado.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mw. MM heeft alles geregeld, ik ben ontvoerd naar Drenthe en zit nu in het opvanghuis in Veenhuizen op het terras voor de lunch.
Daarna de Boevenbus in, de Rode Pannen gevangenis en vervolgens het gevangenismuseum in.
Vervolgens gaan we naar restaurant De Fazant in Oudemolen waar een 6 gangen diner is besproken en overnachten we daar in een suite...
Ik ken een boevencel ook wel van binnen. Is wel lang, lang geleden...quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Klinkt als een prima verjaardagskado.
Mijn oom heeft er gewerkt, ik ben destijds ook echt binnen in de gevangenis geweest, voelde best een beetje raar.
Jij hooliganquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken een boevencel ook wel van binnen. Is wel lang, lang geleden...
quote:
Net met de voormalige gevangenenbus door het dorp gereden, heel imposant en een wereld op zich.quote:Vrienden wonen trouwens echt in het dorp daar, hij heeft ook in de gevangenis gewerkt, als bewaker (en mocht er toen met een mooie regeling vervroegd uit). Ze wonen daar echt heel mooi. Mijn oom was eerst ook bewaker, maar kreeg daar psychisch te veel last van (voelde zich opgesloten en onveilig) en is toen iets administratiefs gaan doen.
Have fun. Leuk dierenpark is hetquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 08:06 schreef just me het volgende:
goedemorgen
![]()
Zo meteen op weg naar t dierenpark
Vooraf-tracks lopen al.quote:Programma van vandaag:
19:00 uur: DJ11 - Glitter and Gold
21:00 uur: DJ Melting - Golden Oldies
Dat is hier al meer dan een uur het geval. Onweer en harde regen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:50 schreef DJ11 het volgende:
Onweer hier. En een behoorlijk donkere lucht.
Ja hoor. Alles prima. Lekker weer voor een lange wandeling vanmiddag. En net voor het onweer weer binnen.quote:
Re…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:52 schreef Melting het volgende:
Goedemorgen allemaal.
Veel plezier just me en Mad.
Mooiquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja hoor. Alles prima. Lekker weer voor een lange wandeling vanmiddag. En net voor het onweer weer binnen.
Ik heb toevallig de laatste minuten van de 10.000 meter gezien. Ik had Bill Maher gekeken en toen dat afgelopen was, viel ik er toevallig net in. Fantastisch hoe die vrouw loopt en echt alles geeft. Er zit de nodige muziek in deze uitzending die daarmee te maken heeft.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:01 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook veel OS gekeken vandaag. Na de 10.000 meter ben ik vertrokken en toen had ik dus net de 4 x 400 m. gemist![]()
Maar ja, om nou de hele dag naar dat scherm te staren is ook weer zo wat.
Dat is elke dag de afsluiter van Studio Tokyo. Erg leuk! Vooral toen Son Mieux de weekband was.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:01 schreef DJ11 het volgende:
De uitzending is nu echt van start. Als eerste: een toepasselijk 80s-nummer in een iets ander jasje:Alphaville - Big In Japan (Culture mix)
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is elke dag de afsluiter van Studio Tokyo. Erg leuk! Vooral toen Son Mieux de weekband was.
Zeker, die band heeft mijn hart gestolen. Ik kende ze niet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:04 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Helemaal mee eensLeuke uitvoering hadden die. Single-waardig.
Dit zou ook een mooi nummer zijn met beelden van de OS er onder gemonteerd. Zeker in deze extended version.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:07 schreef DJ11 het volgende:
Hot Chocolate - Every 1's A Winner (Extended Groove mix)
Re, dus 'zat' in Drenthe.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:58 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Je zit in Drenthe, las ik? Veel plezier daar
quote:
Ze hebben je gewoon weer vrijgelatenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Re, dus 'zat' in Drenthe.
Ben weer thuis, maar moest nog eten…
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze hebben je gewoon weer vrijgelaten![]()
Daar heeft mevrouw MM vast een hoog bedrag voor moeten betalen.
Ja, dat kan je wel stellen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze hebben je gewoon weer vrijgelaten![]()
Daar heeft mevrouw MM vast een hoog bedrag voor moeten betalen.
De eerste partij wel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:20 schreef Melting het volgende:
Had je donderdag nog gewonnen, Symph?
Ziet er fraai uit.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:25 schreef MadMaster het volgende:
Maar het was het waard...
[ afbeelding ]
Dat ziet er fantastisch uit.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:25 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is er moeilijk aan een jeu de ballenbaan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:25 schreef Symphonic het volgende:
[..]
De eerste partij wel.
Tweede partij was tegen de clubkampioenen. Die spelen altijd op de moeilijke baan waar verder helemaal niemand wil spelen. Ze wilden de 13-0 alvast invullen. Maar dat werd het niet. Uiteindelijk wel verloren, maar ze moesten tot het gaatje. Fanatieke flikkers halen altijd het slechtste in me naar boven
Oh, dit is jaloersmakend.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:25 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist niet eens dat er een verschil kon zitten tussen banen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:25 schreef Symphonic het volgende:
[..]
De eerste partij wel.
Tweede partij was tegen de clubkampioenen. Die spelen altijd op de moeilijke baan waar verder helemaal niemand wil spelen. Ze wilden de 13-0 alvast invullen. Maar dat werd het niet. Uiteindelijk wel verloren, maar ze moesten tot het gaatje. Fanatieke flikkers halen altijd het slechtste in me naar boven
Nog even aandacht voor fanatieke flikkersquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:25 schreef Symphonic het volgende:
[..]
De eerste partij wel.
Een zachte baan met grof gesteente. De ballen rollen niet, en je moet dus zorgen dat ze daar neerkomen waar je zemwil hebben. Bij het wegschieten van de bal van de tegenstander moet je de bal ol raken door de lucht. Dat is best een uitdaging, maar het ging ons niet slecht af.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk aan een jeu de ballenbaan?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Nog even aandacht voor fanatieke flikkers
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Nog even aandacht voor fanatieke flikkers
Ah, de zogenaamde kattenbak dus…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:28 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Een zachte baan met grof gesteente. De ballen rollen niet, en je moet dus zorgen dat ze daar neerkomen waar je zemwil hebben. Bij het wegschieten van de bal van de tegenstander moet je de bal ol raken door de lucht. Dat is best een uitdaging, maar het ging ons niet slecht af.
Aha. Ik neem aan dat dat spelregel technisch gewoon mag ook?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:28 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Een zachte baan met grof gesteente. De ballen rollen niet, en je moet dus zorgen dat ze daar neerkomen waar je zemwil hebben. Bij het wegschieten van de bal van de tegenstander moet je de bal ol raken door de lucht. Dat is best een uitdaging, maar het ging ons niet slecht af.
Heel mooi. Jullie weten altijd mooie en bijzondere lokaties te vinden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doe eens gek: https://www.herbergdefazant.nl
Uitstekende kamers ook…
Dat moet ik beamen. Doen ze wel goed.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Heel mooi. Jullie weten altijd mooie en bijzondere lokaties te vinden.
We hebben 5 soorten. Ik speel het liefst op de moeilijke banen wel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:28 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er een verschil kon zitten tussen banen.
Bramen zijn dan wel weer lekker.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
We hebben 5 soorten. Ik speel het liefst op de moeilijke banen wel.
Maar de baan van donderdagavond niet. Die baan is ook niet zo heel best voor de ballen uiteindelijk.
Met mijn zacht metalen ballen kan ik er niet spelen. Dan haal ik continu mijn handen open aan de bramen.
Ik zal eerlijk bekennen dat we allebei niets van Drenthe afweten.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Heel mooi. Jullie weten altijd mooie en bijzondere lokaties te vinden.
Klink niet heel New Order-achtig vind ik.quote:
Wat meer rock-achtig dan ze normaal klinken, inderdaad.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Klink niet heel New Order-achtig vind ik.
Ik denk dat Sifan wel weet waar ze naartoe rent.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:35 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wat meer rock-achtig dan ze normaal klinken, inderdaad.
Nu:Lenny Kravitz - Where Are We Runnin'?
Naar de waterput, zeggen wij altijd…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik denk dat Sifan wel weet waar ze naartoe rent.
Dat lijkt me lastigquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:30 schreef Melting het volgende:
[..]
Aha. Ik neem aan dat dat spelregel technisch gewoon mag ook?
Mag je bv ook op stoeptegels spelen (om maar iets extreems te noemen?)
Daar was deze dan ook op uitgezochtquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik denk dat Sifan wel weet waar ze naartoe rent.
Die zit in Italië, weet dus niet of hij luistert.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:41 schreef DJ11 het volgende:
Suus-alarm voor @:ToTRöyksopp feat. Susanne Sundfør - Running To The Sea
Dat wist ik dan weer nietquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Die zit in Italië, weet dus niet of hij luistert.
Dan kan ik het net zo goed niet weggeven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:45 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat wist ik dan weer nietNew Radicals - You Get What You Give
quote:
Goede avond dames.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, logeerkamer is grotendeels opgeruimd, morgen verder
Goed bezigquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, logeerkamer is grotendeels opgeruimd, morgen verder
Misschien krijg je het pas 10 jaar later terug? Kun je je lange tijd verheugen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan kan ik het net zo goed niet weggeven.
Tjaquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan kan ik het net zo goed niet weggeven.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:41 schreef DJ11 het volgende:
Suus-alarm voor @:ToTRöyksopp feat. Susanne Sundfør - Running To The Sea
Of balen...quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Misschien krijg je het pas 10 jaar later terug? Kun je je lange tijd verheugen.
Ik had hem inmiddels al een paar keer gehoord. Opgezocht. Ook een leuk nummer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:50 schreef DJ11 het volgende:
Speciaal voor @:livelink, de gloednieuwe single van Son MieuxSon Mieux - Can't Get Enough
Het kon slechter. Het is weekend. Dat zijn altijd pluspunten.quote:
Wel wat aan het opknappen verder?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Het kon slechter. Het is weekend. Dat zijn altijd pluspunten.
quote:
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:54 schreef MadMaster het volgende:
Vanmiddag zijn we in het dorpje Valther gestrand, op zoek naar iets drinkbaars en een toilet, omdat er daar in vele dorpen niet eens kroegen of terrassen zijn (omdat ze in de eigen hutten in de achtertuin veel goedkoper en zonder vervoersproblemen aan het eind van de avond/nacht kunnen drinken, kregen we te horen).
Bij de heel kleine lokale bakkerij daar hebben ze na de laatste versoepelingen een bouwkeet omgebouwd tot een soort van foodtruck, waar ze koffie, drankjes, belegde broodjes en andere producten uit de bakkerij op een terras verkopen. De lokale jeugd staat achter de toog, regelt de verkoop, is verantwoordelijk voor het schoonhouden van de omgeving, verdient zo een zakcentje voor hun hutfeesten en is daarmee van de straat. Het toilet was bij iemand thuis, om de hoek, en 1 van de pubers liep met je mee om de locatie aan te wijzen.
Het leek een hoofdstuk uit Dick Trom of zo, maar het werkt en het maakte me wat jaloers.
Hier gaat zoiets namelijk (helaas) niet werken…
Vast wel. Jij kent die kamer en het bed, dus jij kunt het vast wel inschattenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:47 schreef Melting het volgende:
[..]
[..]
Goede avond dames.
Maar is de logeerkamer ook just me-proof?
Ow wij waren daar vandaag vlakbij in de buurt, ff spetteren:quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:54 schreef MadMaster het volgende:
Vanmiddag zijn we in het dorpje Valther gestrand, op zoek naar iets drinkbaars en een toilet, omdat er daar in vele dorpen niet eens kroegen of terrassen zijn (omdat ze in de eigen hutten in de achtertuin veel goedkoper en zonder vervoersproblemen aan het eind van de avond/nacht kunnen drinken, kregen we te horen).
Bij de heel kleine lokale bakkerij daar hebben ze na de laatste versoepelingen een bouwkeet omgebouwd tot een soort van foodtruck, waar ze koffie, drankjes, belegde broodjes en andere producten uit de bakkerij op een terras verkopen. De lokale jeugd staat achter de toog, regelt de verkoop, is verantwoordelijk voor het schoonhouden van de omgeving, verdient zo een zakcentje voor hun hutfeesten en is daarmee van de straat. Het toilet was bij iemand thuis, om de hoek, en 1 van de pubers liep met je mee om de locatie aan te wijzen.
Het leek een hoofdstuk uit Dick Trom of zo, maar het werkt en het maakte me wat jaloers.
Toch zou ik liever in een stad dan in een klein dorp wonen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:54 schreef MadMaster het volgende:
Dus je zit niet in Italië? Leuke foto van je mannetje.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow wij waren daar vandaag vlakbij in de buurt, ff spetteren:
[ afbeelding ]
O ja, jij woont in Drenthe, toch?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow wij waren daar vandaag vlakbij in de buurt, ff spetteren:
[ afbeelding ]
Dat heb ik dan foutief gedacht.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Dus je zit niet in Italië? Leuke foto van je mannetje.
Daarna niets meer van gehoord?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:57 schreef DJ11 het volgende:
Drie jaar oud alweer. Nog steeds mooi.The Lemon Twigs - If You Give Enough
Nee dat is over een kleine 2 weekjes pas.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Dus je zit niet in Italië? Leuke foto van je mannetje.
Ik heb dat ook jaren geroepen, maar ik kom daar steeds meer van terug…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Toch zou ik liever in een stad dan in een klein dorp wonen.
Wel dingen uitgebracht, maar minder mooi dan dit nummer. Bij mijn beste weten twee broers, trouwens.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Daarna niets meer van gehoord?
Of heb ik al hun platen gemist?
Ja ik hoorde het zonet ff wat regenen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
O ja, jij woont in Drenthe, toch?
Het was er vandaag in ieder geval heerlijk weer, pas op het eind van de middag kwamen er wat spettertjes…
Dat laatste lukt ook niet in de grote stad…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Klinkt bijzonder, MM. En achter een hunebed gaan piesen is ook zo wat
Ik kies altijd voor een dorp.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Toch zou ik liever in een stad dan in een klein dorp wonen.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat laatste lukt ook niet in de grote stad…
Kom ook gezellig in ons nieuwe dorp wonen, net groot genoegquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb dat ook jaren geroepen, maar ik kom daar steeds meer van terug…
Gisteren was er ook baggerweer voorspeld, maar ook toen was het alleen 's avonds af en toe echt slecht weer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik hoorde het zonet ff wat regenen.
Er was ontiegelijk kutweer voorspeld, maar voor het grootste deel van de middag was het best zonnig. Het begin wat twijfelig met wolkjes voor de zon en wind, maar dat verbeterde enorm!
Ja met name de afgelopen maand merk ik heel vaak dat ze er faliekant naast zitten en het van uur tot uur steeds zitten te corrigeren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gisteren was er ook baggerweer voorspeld, maar ook toen was het alleen 's avonds af en toe echt slecht weer.
Verder was het prima te doen, ben bijna continue buiten geweest…
Tsja, nog even een paar jaartjes wachten en dan nemen we een beslissing qua nog één keer verhuizen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Kom ook gezellig in ons nieuwe dorp wonen, net groot genoeg
Het nummer dat, op het risico van in het water gooien van de band, nooit gespeeld mag worden…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:00 schreef DJ11 het volgende:
Gloria Gaynor – I Will Survive (Eric Kupper mix edit)
Amsterdam gaat misschien wat ver, maar ik zou ooit wel weer in Utrecht willen wonen. Alles bij de hand, goed OV.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb dat ook jaren geroepen, maar ik kom daar steeds meer van terug…
Dat zei de ontbijtmevrouw in het hotel vanmorgen ook…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja met name de afgelopen maand merk ik heel vaak dat ze er faliekant naast zitten en het van uur tot uur steeds zitten te corrigeren.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het nummer dat, op het risico van in het water gooien van de band, nooit gespeeld mag worden…
Mag ik je er aan herinneren dat je niet getrouwd bent…?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Amsterdam gaat misschien wat ver, maar ik zou ooit wel weer in Utrecht willen wonen. Alles bij de hand, goed OV.
Ik teken er voor, maar dan moet ik eerst scheiden, want mijn man wil absoluut niet meer in Utrecht wonen
Ik weet hetquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag ik je er aan herinneren dat je niet getrouwd bent…?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag ik je er aan herinneren dat je niet getrouwd bent…?
Ja.quote:
Dan denk ik aan Brabant.....quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, nog even een paar jaartjes wachten en dan nemen we een beslissing qua nog één keer verhuizen.
De kop van Noord Holland trekt me dan niet echt, dat ken ik te goed…
Wij hebben afgelopen zomer serieus gekeken naar een heel andere regio, maar omdat het thuiswerken nog zo onduidelijk was durfden we het niet aan, de afstand tot Symph’s werk is dan toch echt te groot.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, nog even een paar jaartjes wachten en dan nemen we een beslissing qua nog één keer verhuizen.
De kop van Noord Holland trekt me dan niet echt, dat ken ik te goed…
Wel zo'n beetje, ja. Maar ze zingen iets te "netjes". En ze zijn spraakzamer dan de gemiddelde Drenth....quote:
Die zegt alleen maar Meh en Moiquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:08 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wel zo'n beetje, ja. Maar ze zingen iets te "netjes". En ze zijn spraakzamer dan de gemiddelde Drenth....
Iemand moest die singles kopen, dus het moest waarschijnlijk nog iets van verstaanbaar zijn…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:08 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wel zo'n beetje, ja. Maar ze zingen iets te "netjes". En ze zijn spraakzamer dan de gemiddelde Drenth....
Geen woord te veel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die zegt alleen maar Meh en Moi
Ik heb diverse mensen horen praten waar ik geen reet van verstond…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Er is een aardig verschil in Dialect tussen Drempt en Drenthe!
Het kan zo maar zijn dat we Nederland verlaten, niets is uitgesloten…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wij hebben afgelopen zomer serieus gekeken naar een heel andere regio, maar omdat het thuiswerken nog zo onduidelijk was durfden we het niet aan, de afstand tot Symph’s werk is dan toch echt te groot.
Boer Harms![]()
Wij keken naar iets zowat tegen de Duitse grens aan, helemaal naar het buitenland verkassen leek ons dan net weer niet handigquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het kan zo maar zijn dat we Nederland verlaten, niets is uitgesloten…
Daar hebben ze dan toch niet goed over nagedacht.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:12 schreef livelink het volgende:
Vrienden van ons zijn 2 jaar geleden verhuisd naar the middle of nowhere. Heel mooi hoor, aan het water met een eigen haventje. Ze zijn zeilfanaten, dus daarom hebben ze de stap gewaagd.
Maar hun kinderen (in de leeftijd van onze kinderen) hebben het heel zwaar gehad met lange reisafstanden naar school en zij zelf zijn ook wel langzaam onderdoor aan het gaan aan de reistijd naar hun werk.
Daarnaast zijn ze nog steeds elke weekend hier, want hun kinderen hebben hier hun vrienden en relaties en hun sportclubs. Waar ze nu wonen is dat allemaal niet.
Elke keer als we daar zijn, zijn we even jaloers op hun plek in de natuur, maar ik zie nu ook wel heel duidelijk de nadelen hoor.
We hebben diverse vrienden net over de grens wonen, dat is prima te doen als je niet steeds fysiek ergens aanwezig hoeft te zijn. Vaak zijn ze 2 à 3 weken daar en dan 1 week op de werklocatie in Nederland, ook al vóór Corona…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wij keken naar iets zowat tegen de Duitse grens aan, helemaal naar het buitenland verkassen leek ons dan net weer niet handig
Als je zoveel verplichtingen hebt, dan is zo'n keuze niet handig.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:12 schreef livelink het volgende:
Vrienden van ons zijn 2 jaar geleden verhuisd naar the middle of nowhere. Heel mooi hoor, aan het water met een eigen haventje. Ze zijn zeilfanaten, dus daarom hebben ze de stap gewaagd.
Maar hun kinderen (in de leeftijd van onze kinderen) hebben het heel zwaar gehad met lange reisafstanden naar school en zij zelf zijn ook wel langzaam onderdoor aan het gaan aan de reistijd naar hun werk.
Daarnaast zijn ze nog steeds elke weekend hier, want hun kinderen hebben hier hun vrienden en relaties en hun sportclubs. Waar ze nu wonen is dat allemaal niet.
Elke keer als we daar zijn, zijn we even jaloers op hun plek in de natuur, maar ik zie nu ook wel heel duidelijk de nadelen hoor.
Nee, dat huis wat ze nu hebben is praktisch onverkoopbaar. Zit een agrarische bestemming op en geen woonbestemming, dus dat levert alleen maar problemen op. Zij hebben ook die gok gewaagd.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Daar hebben ze dan toch niet goed over nagedacht.
Terug verhuizen is geen optie voor ze?
Dat klinkt nie handig niequote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, dat huis wat ze nu hebben is praktisch onverkoopbaar. Zit een agrarische bestemming op en geen woonbestemming, dus dat levert alleen maar problemen op. Zij hebben ook die gok gewaagd.
Gegokt en verloren dus.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, dat huis wat ze nu hebben is praktisch onverkoopbaar. Zit een agrarische bestemming op en geen woonbestemming, dus dat levert alleen maar problemen op. Zij hebben ook die gok gewaagd.
Dit kan ik heel,goed hebben. Zou het zelf ook wel draaien.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:18 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Vind ik ook wel. Ik hou erg van dit soort synthpop met een twist.
Daar gaat ook al de waatschuwingssticker op, las ik vandaag....quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:22 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Listen carefully, I’ll say this only once
Over iets meer dan een half uur moet jij draaien.quote:
Hoezo dat dan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Daar gaat ook al de waatschuwingssticker op, las ik vandaag....
Laat me raden? Discriminerend voor Duitsers, Italianen, Fransen en Britten?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Daar gaat ook al de waatschuwingssticker op, las ik vandaag....
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Over iets meer dan een half uur moet jij draaien.
Hij moet niks, natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Over iets meer dan een half uur moet jij draaien.
Welnee, ik neem het wel over dan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hij moet niks, natuurlijk.Maar hij zadelt mij dan wel met grote problemen op.
Het slaat allemaal lekker doorquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat woke geneuzel. Ander tijdperk, stigmatiserend, kwetsend, bla, bla, bla.
De eerste die bij mij over 'woke' begint, zal ik zelf even wakker schudden…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Komt goed.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hij moet niks, natuurlijk.Maar hij zadelt mij dan wel met grote problemen op.
Dat is ook nog op een optie natuurlijkquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welnee, ik neem het wel over dan.
Verbreek de verbinding en zet zelf de stream aan…
Zou de jeugd van tegenwoordig niet meer in staat zijn om zaken in de context te zien? Mijn kinderen moesten anders nog wel eindeloos op school bronnen interpreteren en begrijpend lezen en zo.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
En sexistisch…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Laat me raden? Discriminerend voor Duitsers, Italianen, Fransen en Britten?
Oh ja, hoe kon ik die toch vergetenquote:
Zie hier: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210807_92198492quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Zou de jeugd van tegenwoordig niet meer in staat zijn om zaken in de context te zien? Mijn kinderen moesten anders nog wel eindeloos op school bronnen interpreteren en begrijpend lezen en zo.
Kennelijk is er een deel van de natie die dat niet heeft geleerd of geen vertrouwen heeft in het onderwijs of zo.
Nee, die kunnen dat inderdaad niet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Zou de jeugd van tegenwoordig niet meer in staat zijn om zaken in de context te zien? Mijn kinderen moesten anders nog wel eindeloos op school bronnen interpreteren en begrijpend lezen en zo.
Kennelijk is er een deel van de natie die dat niet heeft geleerd of geen vertrouwen heeft in het onderwijs of zo.
Ah, gelukkig heb ik Engeland al wel min of meer opgegeven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:30 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zie hier: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210807_92198492
Maar die kijken ook per definitie niet naar Allo, Allo. Mijn dochter heeft toch ook gewoon Mavo gedaan, maar is toch echt wel in staat om dit te begrijpen hoor. Maar ja....quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, die kunnen dat inderdaad niet.
Die leven in hun eigen wereld, met hun eigen (digitale) waarheden en zijn vaak te dom om te poepen.
Voorbeelden te over hier in de buurt…
Altijd leuk welquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:37 schreef Symphonic het volgende:
Ik zie nu een hyperactief gospelkoortje voor me
Tuurlijk kunnen ze dingen wel begrijpen, maar voor velen is 'zelf denken' er niet meer bij.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar die kijken ook per definitie niet naar Allo, Allo. Mijn dochter heeft toch ook gewoon Mavo gedaan, maar is toch echt wel in staat om dit te begrijpen hoor. Maar ja....
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:39 schreef DJ11 het volgende:
In talloze versies voorbijgekomen op Radio 49, de laatste tijd. Nu maar weer eens deze:Sam Smith - I Feel Love
Sam Smithquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:39 schreef DJ11 het volgende:
In talloze versies voorbijgekomen op Radio 49, de laatste tijd. Nu maar weer eens deze:Sam Smith - I Feel Love
Bij Sam Smith moest ik ook aan Bronski Beat denken.quote:
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Bij Sam Smith moest ik ook aan Bronski Beat denken.
Daar zat dan ook een zekere gedachte achter.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Bij Sam Smith moest ik ook aan Bronski Beat denken.
Appels en peren zijn ook allebei fruit…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja echt. Door dat hoge stemmetje.
Ik zeg ook niet dat het een goede gedachtengang was, maar ik moest er wel aan denken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Appels en peren zijn ook allebei fruit…
Waar was dat te zien?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:48 schreef DJ11 het volgende:
Deze week was de serie It's A Sin in Nederland op tv te zien. Mede voor die serie, maar ook los daarvan, zijn diverse covers van de Pet Shop Boys-track uitgekomen. Years & Years, een compleet andere versie van Years & Years met Elton John en zelfs Jonathan David, de zanger van Korn. Ik had geheid één van die versies gedraaid als ik vandaag niet op een bijzondere fan-made remix van het origineel was gestuit. Hoe diegene dat voor elkaar heeft gekregen, weet ik niet, maar het is een compleet ander nummer geworden.Pet Shop Boys - It's A Sin (Echoes Of The Piano remix)
Ik zag hem bij NPO Start staan. Van de VPRO.quote:
NPO 3. Zware kost qua onderwerp hoor.quote:
Dat hangt af waar je van houdt. Schaar het maar onder drama. Over een onbekende ziekte die in de vroege 80s opdook.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:50 schreef livelink het volgende:
Nooit van die serie gehoord. Is het de moeite waard?
Ik vind het mooi. Maar niet echt totaal anders eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:52 schreef DJ11 het volgende:
Ik draai zelden tot nooit fan-made dingen, maar ik ben van deze remix erg onder de indruk. Erg knap gedaan, vind ik.
Ik snap het wel van die stem, maar ik vind Sam S. een griezelige glibber, terwijl ik Jimmy Sommerville een heerlijke authentiek persoon vind…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een goede gedachtengang was, maar ik moest er wel aan denken.
Eens, denk ik. Hoewel ik Sam Smith niet goed genoeg ken om echt een oordeel over te hebben. Dat Jimmy Sommerville authentiek en bijzonder is, natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik snap het wel van die stem, maar ik vind Sam S. een griezelige glibber, terwijl ik Jimmy Sommerville een heerlijke authentiek persoon vind…
Ja, echt wat een filmquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:58 schreef livelink het volgende:
Dit is mooi! Hebben jullie Rocketman nog gekeken, Symph?
Ik had er ook moeite mee. Ik heb het in de bioscoop gezien en hoewel ik het af en toe heel meeslepend vond, bleef er ook wat knagen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Gisteren dus Rocketman gekeken, ik weet nog steeds niet wat ik er van vond
Ik hou gewoon niet zo van dat type musical, te pas en te onpas in zang en dans uitbarsten, tsja. Het einde was dan wel weer goed gedaan, het werd gewoon de clip van dat nummerquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik had er ook moeite mee. Ik heb het in de bioscoop gezien en hoewel ik het af en toe heel meeslepend vond, bleef er ook wat knagen.
Joh…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:01 schreef DJ11 het volgende:
Hé, dit lijkt op die track van Jovanotti, dat intro.
Idem, het was een beetje vleesch noch visch…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik had er ook moeite mee. Ik heb het in de bioscoop gezien en hoewel ik het af en toe heel meeslepend vond, bleef er ook wat knagen.
Gaat op het lijstje. En ik ken gekkere Drentse plaatsnamen, maar goed, mijn halve familie komt er vandaan. Ik ben zeg maar een kruising tussen een Drents heideschaap en een Zeeuws meisjequote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:00 schreef MadMaster het volgende:
O ja, @:doedezemaar, vandaag de kringloop/tweedehands spullen winkel Bij John in Drouweneremond (waar?) bezocht.
Een aanrader…
https://www.bij-john.nl/
Ik had er geen behoefte aan om de film nogmaals te zien. Wel stukjes, die veel indruk hebben gemaakt, zoals dat eerste concert in Amerika.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik hou gewoon niet zo van dat type musical, te pas en te onpas in zang en dans uitbarsten, tsja. Het einde was dan wel weer goed gedaan, het werd gewoon de clip van dat nummer
Ze hebben er ook ladingen vachten van vooral schapen, maar ook herten en everzwijnen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:03 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Gaat op het lijstje. En ik ken gekkere Drentse plaatsnamen, maar goed, mijn halve familie komt er vandaan. Ik ben zeg maar een kruising tussen een Drents heideschaap en een Zeeuws meisje
Helaas.quote:
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:04 schreef DJ11 het volgende:
Dit is James Morrison met Nelly Furtado. Broken strings, maar dan in een andere versie.
Natuurlijk zwaar over de top, maar toch goed verbeeld. Ik kreeg een deja vu met de Queen film.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:59 schreef livelink het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:05 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Natuurlijk zwaar over de top, maar toch goed verbeeld. Ik kreeg een deja vu met de Queen film.
Duurde even voor ik doorhad hoe dat nou kwamgelukkig heb ik ddm die dat allemaal feilloos weet
Ik vond het juist onvergelijkbaar met de Queen-filmquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:05 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Natuurlijk zwaar over de top, maar toch goed verbeeld. Ik kreeg een deja vu met de Queen film.
Duurde even voor ik doorhad hoe dat nou kwamgelukkig heb ik ddm die dat allemaal feilloos weet
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:05 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat was wel mooi neergezet jaquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik had er geen behoefte aan om de film nogmaals te zien. Wel stukjes, die veel indruk hebben gemaakt, zoals dat eerste concert in Amerika.
Ik huil nu al een beetje. Ik heb altijd het gevoel dat dat het doel is van zijn stem. Met die emotionele kraak erin.quote:
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik huil nu al een beetje. Ik heb altijd het gevoel dat dat het doel is van zijn stem. Met die emotionele kraak erin.
En jij mag niet mee?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:08 schreef Rafeiro het volgende:
Vriendin van mn vader is echt zo'n speurneus. Die gaan nu duas ook 3x per jaar op vakantie (beide 70+)
Maar dan 5 weken voor ¤600, damn. Buiten seizoen is goed.
Oh, dat vond ik wel een tof mens. Maar ik had geen idee dat dat de moeder van Bridget Jones was.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:08 schreef Doedezemaar het volgende:
De moeder van Bridget Jones die nu opeens de oma van Elton was, dat was best een beetje gek
Jij kan toch ook gewoon buiten het seizoen op vakantie?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:08 schreef Rafeiro het volgende:
Vriendin van mn vader is echt zo'n speurneus. Die gaan nu duas ook 3x per jaar op vakantie (beide 70+)
Maar dan 5 weken voor ¤600, damn. Buiten seizoen is goed.
Buitensport toch? Kampeerspullen en zo.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:11 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik wist niet waar Nomad naar verwees, dus toch maar even aangeklikt.
Rugzakken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Buitensport toch? Kampeerspullen en zo.
Wel meer dan alleen rugzakken hoor. Voor een beetje kampeerder is dit wel het merk.quote:
Link ging alleen naar rugzakken. Vandaar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Wel meer dan alleen rugzakken hoor. Voor een beetje kampeerder is dit wel het merk.
Potverdikkie. Meteen al je sleutels geven. Wat een vertrouwen.quote:
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Potverdikkie. Meteen al je sleutels geven. Wat een vertrouwen.
Ja, eerst even een LAT- of WOP relatie…quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Potverdikkie. Meteen al je sleutels geven. Wat een vertrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |