Nee, totaal niet. Goud en zilver zijn wel verdeeld tussen Thiam en Vetter. Die hebben straks 200-250 punten voorsprong op de rest voor de 800m.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:05 schreef raptorix het volgende:
Oosterwegel kan 6 seconden sneller lopen dan Thiam, komt ze dan nog in de buurt?
Als Thiam een goede 800m loopt, zou Oosterwegel haar nog bij kunnen halen....quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:05 schreef raptorix het volgende:
Oosterwegel kan 6 seconden sneller lopen dan Thiam, komt ze dan nog in de buurt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Nee, die moet echt 15-20 sneller ofzo.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:05 schreef raptorix het volgende:
Dat kan alleen als je écht heel dicht bij elkaar zit qua tijden. Vetter zou het op Thiam misschien nét kunnen (maar heeft op dit moment meer nodig)quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:05 schreef Max23 het volgende:
[..]
ik ga er nog altijd van 1 uit
Dat op je tegenstander lopen heeft echt niet zó veel effect als jij zegt. Dat heeft het grootste gedeelte van alle 7kamp 800meters is het verleden wel bewezen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als Thiam een goede 800m loopt, zou Oosterwegel haar nog bij kunnen halen....Die loopt ongeveer 17 seconden snellerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Voor de start wel zo ongeveerquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:07 schreef kilon het volgende:
Zet de rekenmachines straks maar aan. Of hier hebben we meteen al wat er moet gebeuren.
Dat is in elk geval lekker makkelijk in de gaten te houden op de 800quote:
Doe eens niet zo negatief johquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:09 schreef DeeBee het volgende:
Einde tijdperk, Vetter.
Erg jammer dat het altijd vervelende Belgie goud gaat pakken.
5 sec ongeveer.quote:
Zat al te kloten met haar grip op poging 2 en 3quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:10 schreef Montov het volgende:
"Ik kreeg het niet voor elkaar", zei Vetter tegen de coach.
Kan ook nog BE - NL - NL wordenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Podium
Belg
NL
Belg
Pijnijk wel
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Podium
Belg
NL
Belg
Pijnijk wel
Je naam eer aan doen is ook mooi.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Podium
Belg
NL
Belg
Pijnijk wel
Het is geen voetbal he, België en NL zijn hier dikke vrienden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Podium
Belg
NL
Belg
Pijnijk wel
VoorspelhetOlifantje1 klinkt gewoon een beetje gek.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je naam eer aan doen is ook mooi.
Pracht meerkamp van Vetter natuurlijk!quote:
Pure klasse, op het juist moment.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:12 schreef dz5b604 het volgende:
Jammer dat Thiam net wel die uitschieter had bij het speerwerpen.
Ja en moet voor Williams eindigenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:12 schreef WAvanBuren het volgende:
Vetter 5 moet seconden op Thiam pakken. Emma heeft seconde of 4 voor op Vidts?
Tevens dat, maar dat nog terzijde. Wel jammer voor Vetter, dit was wel een unieke kans met een weinig bijzondere Thiam en een kapotte KJT, en ik denk niet dat er op Vetter nog heel veel ruimte zit. Maar zilver is ook fantastisch en veel meer dan verwacht natuurlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je naam eer aan doen is ook mooi.
De sintelbaan is rond.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:13 schreef Dagoduck het volgende:
Ze zijn nog niet bij finish. Er kan nog van alles gebeuren!
Neuh.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:14 schreef PippenScottie het volgende:
Is WIlliams geen factor op de 800?
haar PB is zo'n 4 sec langzamer dan Oosterwegelquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:14 schreef PippenScottie het volgende:
Meestal noemen ze het ovaal.quote:
Thiam is een godin johquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik heb het gewoon niet zo op Belgen.
Rijden meestal achteraan in het veld toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:14 schreef PippenScottie het volgende:
Typisch Nederlandquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:16 schreef raptorix het volgende:
Vreemd, juist een onderdeel als speerwerpen zou je je verwachten dat je niet in 1 keer veel slechter/beter gooit dan normaal.
Nee, ze mag iets van 15 seconden verliezen op Vidts en Oosterwegel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is het nog gevaarlijk als Vetter, zeg, 2:22 loopt? Want 2:19 is al behoorlijk rap voor haar.
Weet niet of die 40-50 punten nog uitmaken.
Oh nee dat gaat normaal gesproken nooit gebeuren nee.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:19 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Nee, ze mag iets van 20 seconden verliezen op Vidts en Oosterwegel.
Maar het zijn de spelen, dus who knows.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh nee dat gaat normaal gesproken nooit gebeuren nee.
Maar dan moet Vetter totaal instorten of er moet onder de 2:04 gelopen worden + Vetter moet dan echt al traag lopen, dat kan eigenlijk niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:20 schreef D_A het volgende:
[..]
Maar het zijn de spelen, dus who knows.
correctie het zijn er 15 als je uitgaat van 2:09 voor Oosterwegel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Verschil met Oosterwegel is precies 15 secondenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh dan moet ze nog wel een beetje doorlopen. Die 2:22 van Götzis is niet genoeg danquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:21 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
correctie het zijn er 15 als je uitgaat van 2:09 voor Vidts of Oosterwegel.
Dat zou wel moeten lukken, verschil met Oosterwegel 15, met Vidts tegen de 20. Dan moet 2:22 genoeg zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:22 schreef Max23 het volgende:
[..]
Verschil met Oosterwegel is precies 15 seconden
Als Emma dus 2:09,00 zou lopen mag Vetter niet langzamer dan 2:24,00
Dan gezellig boksen, joepie!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:23 schreef Dagoduck het volgende:
Nu even een half uur pauze tot 8 uur
quote:7.00 uur: Waterpolo, vrouwen, strijd om plaats vijf tot en met acht, Nederland-China
8.00 uur: Schoonspringen, vrouwen, 10 meterplatform, finale (mogelijk Celine van Duijn)
8.30 uur: Baanwielrennen, mannen, omnium, scratch (Jan-Willem van Schip)
8.48 uur: Baanwielrennen, mannen, sprint, achtste finales (Jeffrey Hoogland en Harrie Lavreysen)
9.06 uur: Baanwielrennen, vrouwen, keirin, kwartfinales (Shanne Braspennincx en Laurine van Riessen)
9.27 uur: Baanwielrennen, mannen, omnium, temporace (Jan-Willem van Schip)
9.45 uur: Baanwielrennen, mannen, kwartfinales, race 1 (mogelijk Jeffrey Hoogland en Harrie Lavreysen)
9.57 uur: Baanwielrennen, vrouwen, keirin, halve finales (mogelijk Shanne Braspennincx en Laurine van Riessen)
10.07 uur: Baanwielrennen, mannen, omnium, afvalkoers (Jan-Willem van Schip)
10.25 uur: Baanwielrennen, mannen, kwartfinales, race 2 (mogelijk Jeffrey Hoogland en Harrie Lavreysen)
10.45 uur: Baanwielrennen, vrouwen, keirin, finale (mogelijk Shanne Braspennincx en Laurine van Riessen)
10.55 uur: Baanwielrennen, mannen, omnium, puntenkoers (Jan-Willem van Schip)
12.37 uur: Atletiek, vrouwen, 4x400 meter estafette, series (Nederland)
14.00 uur: Atletiek, mannen, 400 meter, finale (Liemarvin Bonevacia)
14.30 uur: Atletiek, vrouwen, zevenkamp, 800 meter (Anouk Vetter, Nadine Broersen en Emma Oosterwegel)
Fontijn moet zo ook toch?quote:
Het beste is om haar even te wisselen voor Mu, maar dat lijkt me niet realistisch.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:24 schreef dz5b604 het volgende:
Het beste is natuurlijk wel gewoon om zelf 2:10 te lopen, dan maak je tenminste ook nog kans op het goud
Vrijdagquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Fontijn moet zo ook toch?
morgen 7 uurquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Fontijn moet zo ook toch?
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:24 schreef dz5b604 het volgende:
Het beste is natuurlijk wel gewoon om zelf 2:10 te lopen, dan maak je tenminste ook nog kans op het goud
Moet je even aan die Canadese vragenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt!
Dan pas? Jeetje wat laat voor een semi.quote:
Vidts zal m wel zelf hard gaan maken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:26 schreef dz5b604 het volgende:
Geen Johnson-Thompson is trouwens wel een voordeel voor Vetter voor de algemene snelheid in de race.
Desondanks denk ik dat Vidts het tempo wel zal opschroeven, want die moet wel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:26 schreef dz5b604 het volgende:
Geen Johnson-Thompson is trouwens wel een voordeel voor Vetter voor de algemene snelheid in de race.
Daar is wel een bizarre ineenstorting van Thiam nodig. Nu liep die op de 200 zwak, maar dat zie ik toch zeker niet gebeuren tov Vetter, die sinds 2018 geen 800 meer onder de 2.22 heeft gelopen als ik de statistieken zag.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:28 schreef Max23 het volgende:
Verschil Thiam met Vetter is trouwens om precies te zijn 4,60 s
ja zie het ook niet gebeuren, hoewel vetter op de sprint loopnummers natuurlijk wel 2 dikke PR's liep deze zevenkamp. Maar dat is natuurlijk anders dan een 800mquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar is wel een bizarre ineenstorting van Thiam nodig. Nu liep die op de 200 zwak, maar dat zie ik toch zeker niet gebeuren tov Vetter, die sinds 2018 geen 800 meer onder de 2.22 heeft gelopen als ik de statistieken zag.
Sowieso gewoon lekker eigen race lopen en als het goed voelt en je kunt toch best hard zien we het dan wel weer.
Verschil Vidts Vetter is wel 18-19 seconden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Desondanks denk ik dat Vidts het tempo wel zal opschroeven, want die moet wel.
Ik vind dat een lastige, die 2:09 is wel echt een uitschieter geweest van haar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Desondanks denk ik dat Vidts het tempo wel zal opschroeven, want die moet wel.
Ik gebruik die calculator onderop deze paginaquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:31 schreef heywoodu het volgende:
Hoe reken je die verschillen eigenlijk uit? Er zijn wel dingen online natuurlijk om uit te rekenen wat tijd X is aan punten, maar niet de verschillen
Ah, dus toch wat ik ook al in gedachten hadquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:32 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik gebruik die calculator onderop deze pagina
https://www.ten7events.co(...)s-womens-heptathlon/
en dan de tijd steeds iets aanpassen totdat je het huidige puntenverschil in het klassement tegen komt
Thiam had ook al jaren geen 50+ meter gegooid.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar is wel een bizarre ineenstorting van Thiam nodig. Nu liep die op de 200 zwak, maar dat zie ik toch zeker niet gebeuren tov Vetter, die sinds 2018 geen 800 meer onder de 2.22 heeft gelopen als ik de statistieken zag.
Sowieso gewoon lekker eigen race lopen en als het goed voelt en je kunt toch best hard zien we het dan wel weer.
Jup, hoewel het met nog meevielquote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, dus toch wat ik ook al in gedachten had
Moet je wel een beetje marge nemen, want bij langzamere tijden zijn de verschillen iets anders dan bij snellere tijden.
Het zal me benieuwen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Plus/minus wat tienden hier en daar.
Op de 800 zijn de punten best duur te verdienen, maar de verschillen ook best groot. KJT pakt zo 15 seconden op Vetter daar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:55 schreef franklop het volgende:
Het klinkt zoveel als je op een totaal van bijna 6000 punten maar 64 punten achterstaat en je dan al ruim 4,5 seconde moet goedmaken op de 800
De finale is zondag pas.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan pas? Jeetje wat laat voor een semi.
Die heeft nog nooit beter gelopen dan 2.15 en draait een matige meerkamp, bovendien hoeft Oosterwegel er enkel voor te eindigen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:03 schreef kilon het volgende:
Onderschatten we Williams niet? Ze heeft een langzamer PR dan Oosterwegel, maar het scheelt slechts 3 seconden. Hoe zit het daar met de resultaten van de laatste paar keren? Het zou een doemscenario zijn als onze perfecte lage landen score opeens wordt doorbroken door een Amerikaanse.
Je vergeet voor het gemak Vidts, die hoeft dus maar 4 seconde sneller te lopen dan Emma.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heeft nog nooit beter gelopen dan 2.15 en draait een matige meerkamp, bovendien hoeft Oosterwegel er enkel voor te eindigen.
Die vergeet ik niet hoor. Maar Oosterweegel is makkelijker als referentie, Vidts moet namelijk wel gewoon goed lopen om voor Williams te eindigen. Als ze dat doet kan ze ook zomaar derde worden, maar als ze het op de 800 moeilijk heeft kan ze wel zomaar 5e worden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak Vidts, die hoeft dus maar 4 seconde sneller te lopen dan Emma.
Maar die vergeten we helemaal niet. We zeggen steeds juist dat het tussen Vidts en Emma gaatquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak Vidts, die hoeft dus maar 4 seconde sneller te lopen dan Emma.
Omdat hij het woord enkel gebruiktquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:12 schreef Max23 het volgende:
[..]
Maar die vergeten we helemaal niet. We zeggen steeds juist dat het tussen Vidts en Emma gaat
Ze heeft met haar andere arm gegooidquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:15 schreef TheVulture het volgende:
Net wakker, maar die soeerworp van Thiam heeft de boel wel aardig in het slot gegooid, met d'r kapotte elleboog
Ja, jammer genoeg wel, zeker na die fantastische sprong van Vetter, als Thiam 'gewoon' (voor de laatste jaren) 49 meter had gegooid dan was alles open geweest voor het goud.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:15 schreef TheVulture het volgende:
Net wakker, maar die speerworp van Thiam heeft de boel wel aardig in het slot gegooid, met d'r kapotte elleboog
De post waar op gereageerd werd, ging ook enkel over Williamsquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat hij het woord enkel gebruikt![]()
Ik denk dat het voor Emma belangrijker word om naar Vidts te kijken dan Williams.
Maakt niet uitquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De post waar op gereageerd werd, ging ook enkel over Williams
Blessure op die kutbaan heb je zo.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Jammer dat het sterkste onderdeel er dan net niet uitkomt. Zilver zou ook heel mooi zijn, maar wel zonde dat je eigenlijk niet echt meer voor het goud kunt gaan gebaseerd op eerdere resultaten.
Hopelijk heeft Thiam een rot dag met het lopen
Nou ja, dat liever ook weer niet. Maar een misstapje of gewoon een slechte dag lijkt me prima.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:49 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Blessure op die kutbaan heb je zo.
Vetters outlier was op de 200 meter wat mij betreft.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:21 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ja, jammer genoeg wel, zeker na die fantastische sprong van Vetter, als Thiam 'gewoon' (voor de laatste jaren) 49 meter had gegooid dan was alles open geweest voor het goud.
Maar goed 1 outlier van Vetter op sprong, 1 outlier van Thiam met de speer, uiteindelijk wint ze het gewoon weer met het hoogspringen.
Ik zou dit niet echt een choke willen noemen, gewoon op waarde gekloptquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:56 schreef FundsAreSafu het volgende:
Dan toch de choke van die dekselse Anouk Vetter
Maar goed twee medailles zou natuurlijk een ongelooflijke prestatie zijn
Vetter won het meest tov forecast op hoogspringen. Daar kan je heel veel winnen met paar centimeter hoger. Speerwerpen was helaas minder goed dan verwacht. En dan draait Thiam uitgerekend een goede dag. Het lijkt gewoon Thiam - Vetter - Vidts te worden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vetters outlier was op de 200 meter wat mij betreft.
Wel weer mooi dat die arogante Stekelenburg de gouden medaille voor Vetter al telde en nu door de realiteit wordt afgepistquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Jammer dat het sterkste onderdeel er dan net niet uitkomt.
Vidts/Oosterwegel zit niets tussen. Vidts d'r 2.09 is in principe een outlier en Oosterwegel heeft een beter PR dan d'r PR meerkamp, maar beiden zijn in topvorm dus allebei zullen wel harder gaan. Zeker onder deze druk zullen ze allebei wel iets dieper kunnen gaanquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vetter won het meest tov forecast op hoogspringen. Daar kan je heel veel winnen met paar centimeter hoger. Speerwerpen was helaas minder goed dan verwacht. En dan draait Thiam uitgerekend een goede dag. Het lijkt gewoon Thiam - Vetter - Vidts te worden.
Ik had van te voren geen medaille voor Vetter verwacht dus dat zou al een knappe prestatie zijn
Maar Nederland kan er dan ook niets van!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Wel weer mooi dat die arogante Stekelenburg de gouden medaille voor Vetter al telde en nu door de realiteit wordt afgepist
Plus dat records sneuvelen bij de vleet op deze baan, dat zal dus wel weer harder gaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vidts/Oosterwegel zit niets tussen. Vidts d'r 2.09 is in principe een outlier en Oosterwegel heeft een beter PR dan d'r PR meerkamp, maar beiden zijn in topvorm dus allebei zullen wel harder gaan. Zeker onder deze druk zullen ze allebei wel iets dieper kunnen gaan
Ah Oosterwegel had ik niet naar gekeken. Nou dat wordt een leuke 800 dan!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vidts/Oosterwegel zit niets tussen. Vidts d'r 2.09 is in principe een outlier en Oosterwegel heeft een beter PR dan d'r PR meerkamp, maar beiden zijn in topvorm dus allebei zullen wel harder gaan. Zeker onder deze druk zullen ze allebei wel iets dieper kunnen gaan
Should athletes end the competition tied on points, then the athlete with the most points in the majority of the events wins. If the tie remains, the athlete with the most points in any one of the events is awarded the win.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er eigenlijk een regel als ze evenveel punten scoren?
Is ook maar net wat je zwaarder vindt tellen. Thiam sterk, Vetter boven verwachting bij het verspringen maar ook heel matig op het moment supreme bij haar beste onderdeelquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zou dit niet echt een choke willen noemen, gewoon op waarde geklopt
Dragen de Belgen of Williams die snelle schoenen, dan is het game overquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Plus dat records sneuvelen bij de vleet op deze baan, dat zal dus wel weer harder gaan.
Als we dat al een choke gaan noemen is de betekenis van het woord choke flink aan inflatie onderhevig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Is ook maar net wat je zwaarder vindt tellen. Thiam sterk, Vetter boven verwachting bij het verspringen maar ook heel matig op het moment supreme bij haar beste onderdeel
Als Oosterwegel Vidts kan volgen heeft ze bronsquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah Oosterwegel had ik niet naar gekeken. Nou dat wordt een leuke 800 dan!
De Belgen dragen beide de Nike spikes maar Nafi is niet snel op 200m, dus de edge zal meer liggen op de 800m.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:08 schreef kilon het volgende:
Dragen de Belgen of Williams die snelle schoenen, dan is het game over
Fantastische prestaties van die 2 Hollandse meiden. Die kunnen er ook niets aan doen dat wij als tv publiek weer worden geconfronteerd met dat nare arrogante toontje van een verslaggever.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar Nederland kan er dan ook niets van!
Bijzonder fenomeen. Gaat toch niet gebeuren trouwens.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:07 schreef zipcon het volgende:
[..]
Should athletes end the competition tied on points, then the athlete with the most points in the majority of the events wins. If the tie remains, the athlete with the most points in any one of the events is awarded the win.
https://www.worldathletic(...)ed-events/heptathlon
Tijd voor een petitie om snelwandelen niet onder atletiek te scharen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:21 schreef heywoodu het volgende:
De liefhebber zit inmiddels weer paraat!
Dat kan toch ook gewoon tijdens de race?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
haha ze lopen allemaal alsof ze naar de wc moeten
(hebben we die ook vast gehad)
Snelwandelen niets.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:33 schreef kilon het volgende:
Even een oprechte vraag, die geldt ook voor andere lange-afstandsraces trouwens:
Wat maakt een 20 km/50km snelwandelen of de marathon zo interessant om van start tot finish te kijken?
Zo omschreef ik het elders (en ja, dat is serieus)quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:33 schreef kilon het volgende:
Even een oprechte vraag, die geldt ook voor andere lange-afstandsraces trouwens:
Wat maakt een 20 km/50km snelwandelen of de marathon zo interessant om van start tot finish te kijken?
Dat gaat over het snelwandelen dan. Marathon is ook zeker mooi, maar is veel meer gewoontjes en kent vaak minder bijzondere situaties of iets dergelijks.quote:De 20km vind ik vaak wat minder, een beetje net-niet, maar de 50km is (voor mij althans) als een soort lange film, met constant twists en onverwachte dingen en heroïsche duels. Ik snap echt dat anderen het niet zo zien, maar er zijn weinig evenementen op de Spelen waar urenlang zo tot het gaatje gestreden wordt en het lichaam zó tot het uiterste wordt gedreven.
Het wielrennen duurt ook uren, maar het grootste deel van de koers - in elk geval voor de toppers - gaat er relatief rustig aan toe, pas aan het einde is het knallen, uitzonderingen daargelaten. Het hardlopen is een hele natuurlijke manier voor de mens om te bewegen, en op de een of andere manier is dat op dit niveau minder slopend. Niet dat het níet slopend is, maar je ziet de deelnemers bij de finish vaak 'gewoon heel moe' zijn, bij het snelwandelen stort de een na de ander na de finish ter aarde, ook de toppers. Een beetje net als in het langlaufen.
Ik vind het heroïsch, de 50km dan. Bijna vier uur lang genieten van de spanning, de verhalen die tijdens een wedstrijd ontstaan, de totale inzinkingen, de oplevingen, de spanning die altijd boven het hoofd hangt rondom de straffen, die zoals in elke sport uitgedeeld worden als de regels overtreden worden, etc.![]()
Ik ben oprecht verdrietig dat deze week de allerlaatste grote 50 kilometer ooit gelopen gaat worden, het doet me pijn
Dat vind ik zelf ook helemaal niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:33 schreef kilon het volgende:
Dat kan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:34 schreef dz5b604 het volgende:
Kan dat snelwandelen niet in een apart topic.
Helder. Altijd mooi om iemand zo vol passie te zien over een sport. Geniet ervanquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo omschreef ik het elders (en ja, dat is serieus)
[..]
Dat gaat over het snelwandelen dan. Marathon is ook zeker mooi, maar is veel meer gewoontjes en kent vaak minder bijzondere situaties of iets dergelijks.
We hadden de 200 meter wisselslag helaas ook niet in een ander topic, los van het zwemtopic!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:34 schreef dz5b604 het volgende:
Kan dat snelwandelen niet in een apart topic.
Ja, heel vaak. Als je de regels overtreedt krijg je straffen, zo gaat dat in sportquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:36 schreef zipcon het volgende:
Het ziet er me eerder uit als lopen met geknepen billen. Wordt iemand gepakt op niet-wandelen?
Alleen niet vaak genoeg. En dat doet eigenlijk dit teniet:quote:
quote:als een soort lange film, met constant twists en onverwachte dingen en heroïsche duels. Ik snap echt dat anderen het niet zo zien,
Ik dacht dat de regel veranderd was, dat het pas een overtreding is als de scheids je erop pakt en dat is wel uniek ten opzichte van andere sporten normaal gesproken is een overtreding een overtreding volgens de regels. Dus dat als je regels overtreedt krijg je straf is wel met een grote asterix hier.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, heel vaak. Als je de regels overtreedt krijg je straffen, zo gaat dat in sport
Never skip leg day, maar wel de rest.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:41 schreef zipcon het volgende:
De lichaamsbouw van de atleten is ook wel opvallend, lijkt alsof het bovenlichaam toch vooral dead weight is, bovenarmen zo minimaal mogelijk
Net bezig met de lunch, daar zit drinken bij!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:42 schreef Dagoduck het volgende:
Blijven hydrateren, ook iedereen in dit topic!
Noor Vidts gaat brons pakkenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:56 schreef FundsAreSafu het volgende:
Dan toch de choke van die dekselse Anouk Vetter
Maar goed twee medailles zou natuurlijk een ongelooflijke prestatie zijn
quote:
De grote marathons zijn trouwens vaak op zondag(ochtend), en ik vind het heerlijk om dan op de bank te liggen en lekker lui te kijken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:33 schreef kilon het volgende:
Waarom?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Korkmaz hep een heel groot probleem.
Had kramp of iets. Ging hinkelen, dat mag ook niet!quote:
Na tien minuten al kramp in z'n hamstrings en voeten, en terwijl hij dat er een beetje uit probeerde te drukken volgde al een waarschuwing.quote:
Ach, wat flauw.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Na tien minuten al kramp in z'n hamstrings en voeten, en terwijl hij dat er een beetje uit probeerde te drukken volgde al een waarschuwing.
Die brengt de speer, discus of kogel terugquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:51 schreef zipcon het volgende:
Heeft iemand een idee wat dit grappig karretje is (en waarom vermomd als wagen)? De afstandscamera? Lage beelden worden niet in de feed getoond, lijkt enkel gebruikt bij de werp of sprongdisciplines.
[ afbeelding ]
5 seconde onder mijn hardlooprecord.quote:
Hij wil niet opgevenquote:
Gemak dient de mens zeggen we danquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:51 schreef heywoodu het volgende:
Die brengt de speer, discus of kogel terug
Maar dan wel zonder z'n schermpjequote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik pleit voor Dagoduck als scheidsrechter bij snelwandelen
Dat willen de atleten wel, en de bond ook, maar het nadeel is dat de sport dan van spotgoedkoop naar heel duur gaat. En dat is een probleem waar een oplossing voor bedacht moet worden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:59 schreef dz5b604 het volgende:
Gewoon sensoren in de schoenen, dan ga ik het een keer serieus nemen.
Camera langs baan waarbij men het analyseertquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat willen de atleten wel, en de bond ook, maar het nadeel is dat de sport dan van spotgoedkoop naar heel duur gaat. En dat is een probleem waar een oplossing voor bedacht moet worden.
Dat is dezelfde drogredenering die men had tegen de VAR bij tennis en voetbal, te duur voor kleine toernooien/clubs. Die sensoren hoeven van mij ook niet bij jeugdwedstrijden of andere kleine wedstrijden. Maar bij de profs wel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat willen de atleten wel, en de bond ook, maar het nadeel is dat de sport dan van spotgoedkoop naar heel duur gaat. En dat is een probleem waar een oplossing voor bedacht moet worden.
Dat is echt onzin.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Camera langs baan waarbij men het analyseert
Einde tijdperk halve peloton
Beetje sip.quote:
Lewis ketst Verstappen eraf en krijgt 5 seconden, deze jongen heeft heel even 2 benen in de lucht en krijg meteen een stop and goquote:
Had ie ook wel even nieuwe bandjes schoenen en kleding aan kunnen doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:05 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Lewis ketst Verstappen eraf en krijgt 5 seconden, deze jongen heeft heel even 2 benen in de lucht en krijg meteen een stop and go
In elk geval niet hier, als ik zo even naar de lijst kijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:06 schreef Aguero het volgende:
Zijn er ook gekken die de 20 én 50 lopen?
Die streepjes? ~~quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:08 schreef heywoodu het volgende:
Eindelijk waarschuwingen in de timing!
https://olympics.com/toky(...)walk-fnl-000100-.htm
Eens.quote:
Current Records - Men's 50km Walkquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:05 schreef DeeBee het volgende:
Snelwandelgoden. Al telt eigenlijk alleen de50km
death march.
Hoe zit dat eigenlijk. Om te wandelen buig je je knie toch? Doen ze allemaal.quote:
Niks vergeleken met Doha 2019 marathon en snelwandelen. Midden in de nacht met 38 graden en 85% luchtvochtigheid.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:11 schreef 1superbeschuitje het volgende:
[..]
Current Records - Men's 50km Walk
WR 3:32:33 FRA DINIZ Yohann
OR 3:36:53 AUS TALLENT Jared
> 3 en een half uur in de hitte dat gaat idd een veldslag worden denk ik
Ewquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Niks vergeleken met Doha 2019 marathon en snelwandelen. Midden in de nacht met 38 graden en 85% luchtvochtigheid.
Ach, het zal ook eens niet. Altijd tegen Guatemala.quote:
En een extra mogelijkheid voor een stukje sponsoring.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:59 schreef zipcon het volgende:
[..]
Gemak dient de mens zeggen we dan
The leading (supporting) leg must have its knee straight from the moment the leading foot touches the ground until it passes vertically under the body.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk. Om te wandelen buig je je knie toch? Doen ze allemaal.
Nee, snelwandelschoenen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:19 schreef dz5b604 het volgende:
Hebben ze eigenlijk hardloopschoenen aan?
Wel Jesus Angel Garcia (51)quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In elk geval niet hier, als ik zo even naar de lijst kijk.
Wereldkampioen in 1993.quote:
Zijn achtste olympische 50km op rij, fenomeenquote:
quote:
Takahashi is inderdaad alweer bezweken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:32 schreef heywoodu het volgende:
Yamanishi en Wang als topfavorieten, Cai, Ikeda, Mizinov, Zhang en de altijd onder de druk bezwijkende Takahashi daar achter, met Karlström, Korkmaz, Lopez en wie weet wie nog meer.
Dat wordt linke soep als de jury daar goed op let.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:32 schreef heywoodu het volgende:
Linke neemt echt gigantische passen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:43 schreef dz5b604 het volgende:
Die Stano zie ik echt lopen, Ikeda is gewoon aan het rennen.
Ik moest ook al aan hem denken ja, RBC goden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:46 schreef wimderon het volgende:
Pius Ikedia gaat zo zijn sprint inzetten.
Op de 50km gebeuren rare dingen!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heeft Japan nog meer kansen? Of heeft mijn Nostradamus een groot probleem?
verkeerde topicquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:14 schreef Dagoduck het volgende:
Verdomme, daar gaat onze medaillespiegel.
Nope. Italië goud = evenveel als Nederland, dus lopen we niet uit.quote:
Jeetje, hebben we 7 loopsters van een beetje niveau? Wordt lastig met GB, USA en Jamaica al in dezelfde serie dus het lijkt me twee keer de sterkst mogelijke opstelling?.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:41 schreef Zipportal het volgende:
12.25 uur: 4x400 meter (v), eerste ronde, met TeamNL (opstelling volgt, samengesteld uit Femke Bol, Andrea Bouma, Lieke Klaver, Hanneke Oosterwegel, Anne van de Wiel, Lisanne de Witte, Laura de Witte)
14.00 uur: FINALE 400 meter (m), met Liemarvin Bonevacia
14.30 uur: FINALE zevenkamp (v), 800 meter, met Emma Oosterwegel, Anouk Vetter
Dat is een goed stelquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:46 schreef Pino112 het volgende:
Lieke Klaver
Lisanne de Witte
Laura de Witte
Femke Bol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |