Hoe dan?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Als je kunt rechtop in de trein kunt zitten, kunnje makkelijk 5k netto per maand binnenhalen.
Met vluchtelingen is het duidelijk - die krijgen alles van de staat - of ze werken inderdaad keihard.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:09 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Ja laten we minderheden belachelijk maken en alles afnemen door te zeggen dat ze het gejat of gekregen hebben terwijl ze er hard voor gewerkt hebben.
De anti's nemen enge vormen aan.
Misschien dan toch harder studeren ipv kuttopics aanmaken.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Met vluchtelingen is het duidelijk - die krijgen alles van de staat - of ze werken inderdaad keihard.
Moet de eerste non-binaire alto cishipster nog tegenkomen
Je gaat mij niet vertellen dat een luie hipster met de eerste de beste HR-master effe 2 ton per jaar binnenharkt en zo een huis in het centrum krijgt.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:32 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Misschien dan toch harder studeren ipv kuttopics aanmaken.
Dit dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Als je kunt rechtop in de trein kunt zitten, kunnje makkelijk 5k netto per maand binnenhalen.
Die harkt met gemak 450k per maand binnenquote:
Leer jij eerst eens een fatsoenlijke zin schijven belhamel.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Boh fantastisch idee en dan sluiten we ze op in kooien voor vermaak.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:09 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Ja laten we minderheden belachelijk maken en alles afnemen door te zeggen dat ze het gejat of gekregen hebben terwijl ze er hard voor gewerkt hebben.
De anti's nemen enge vormen aan.
Onlyfans snap ik nog wel, sugarbaby zijn ook, maar verder....quote:Op woensdag 4 augustus 2021 12:25 schreef knoopie het volgende:
Volgens mij ligt het vooral aan jouw nogal ruime definitie van „alto‘s“ Zoals jij het hier beschrijft, is zo ongeveer iedereen met een ander kapsel dan dat van jou al een Alto in jouw ogen. Op die manier is het natuurlijk geen wonder dat een paar daarvan een woning in centrum Amsterdam kunnen betalen.
En toch wonen ze in een woning in het centrum van een stad en leef jij op de ZeventiendeEtage van een flatje in de Bijlmer.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:35 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Je gaat mij niet vertellen dat een luie hipster met de eerste de beste HR-master effe 2 ton per jaar binnenharkt en zo een huis in het centrum krijgt.
En dat met een ton per jaar, rara...quote:Op woensdag 4 augustus 2021 13:01 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
En toch wonen ze in een woning in het centrum van een stad en leef jij op de ZeventiendeEtage van een flatje in de Bijlmer.
Ik vind het wel knap dat jij op basis van minor details de intelligentie en vermogen kunt inschattenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 13:02 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
En dat met een ton per jaar, rara...
Als het er uit ziet als een lelijk mongool, gedraagt als een lelijk mongool, dan is het ook een lelijk mongool.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 13:04 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap dat jij op basis van minor details de intelligentie en vermogen kunt inschatten
Sociale huur + huursubsidie?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:47 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Ben opgegroeid in de stad Amsterdam, in het centrum, destijds waar de huur 500 per maand was en een woning een ton.
Wat ik nu zie is dat de woningen van 4-5 ton voor 2 kamers () bewoond worden door rare mensen. Je weet, de mensen die nergens aan een baan komen behalve een of ander barista met regenboogvlag of IKEA. De non-binairen (ik noemde ze vroeger gewoon lelijk, tegenwoordig zal het androfiel ofzo heten), de hipsters met de ene helft van hun kop geschoren en de ander roze/blauw, de zweefteef dames die suïcidaal zijn maar op LinkedIN wel overal #moed #lef #durf #trots plaatsen.
Hoe de neuk krijgen ze deze woningen? Zijn echt niet altijd studentenwoningen. Ook al kopen ze het niet, hoe betalen ze die huur dan? Onlyfans? Prostitutie? Geeft de overheid zoveel subsidie aan ieder lanterfanter LGBTIAQP dat ze een vrije sector kunnen betalen?
Wellicht ben ik gewoon ouderwets, maar zelfs met een ton per jaar kan ik niet in het centrum wonen en deze onrendabelen wel.
Of zijn ze gewoon alto-kids die hun ouders haten die wel effe een huis vanuit Blaricum voor ze afbetaald.
destijds ja, tegenwoordig de nieuwe Amsterdammers die betalen allen vrije sector voor 2k of kamers van 1kquote:
Als je nu 26 bent en wil kopen heb je er weinig aan dat de huizen toen goedkoop waren.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ah, het wekelijkse 'huizen zijn duur boehoe' topic. Ja. Huizen zijn nu duur. Dat is lullig voor iedereen die er een zoekt, maar daar is ook een naam voor: marktwerking. Toen de huizen 10 jaar geleden aan de straatstenen nog niet kwijtgeraakt werden hoorde je deze wandelende huilstruiken niet.
Op dit moment is de vraag groter dan het aanbod. Komt door een aantal factoren, het aanbod van nieuwe woningen blijft achter door stikstofregeltjes en de vraag is gestegen door factoren als singleficatie (alleen en niet samenwonen), vergrijzing, speculatie, maar bovenal door de grote boze onbespreekbare olifant in deze discussie, namelijk de aanwas van gemiddeld 500 nieuwkomers per week. Deze mensen moeten allemaal ergens wonen en hebben niet zelden een grote familie en een schare nareizigers, welke een extra wissel trekt op een bepaald soort woningen.
Tel daarbij de aantrekkingskracht van de randstad en je bent klaar.
Het migratiesaldo in 2019 was ca 110.000. Dat zijn er 2100 per week. Die 500 van jou zijn enkel de asielzoekers. iedere 10 dagen de bevolking van Vlieland erbij. jaar-in, jaar-uit.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ah, het wekelijkse 'huizen zijn duur boehoe' topic. Ja. Huizen zijn nu duur. Dat is lullig voor iedereen die er een zoekt, maar daar is ook een naam voor: marktwerking. Toen de huizen 10 jaar geleden aan de straatstenen nog niet kwijtgeraakt werden hoorde je deze wandelende huilstruiken niet.
Op dit moment is de vraag groter dan het aanbod. Komt door een aantal factoren, het aanbod van nieuwe woningen blijft achter door stikstofregeltjes en de vraag is gestegen door factoren als singleficatie (alleen en niet samenwonen), vergrijzing, speculatie, maar bovenal door de grote boze onbespreekbare olifant in deze discussie, namelijk de aanwas van gemiddeld 500 nieuwkomers per week. Deze mensen moeten allemaal ergens wonen en hebben niet zelden een grote familie en een schare nareizigers, welke een extra wissel trekt op een bepaald soort woningen.
Ik analyseer alleen maar het systeem van marktwerking.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je nu 26 bent en wil kopen heb je er weinig aan dat de huizen toen goedkoop waren.
Wat is de populatie van die groep? Ik kan me voorstellen dat daar ook tijdelijk aanwezigen tussen zitten zoals expats. Hoewel waarschijnlijk marginaal tov de genoemde asielzoekers.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het migratiesaldo in 2019 was ca 110.000. Dat zijn er 2100 per week. Die 500 van jou zijn enkel de asielzoekers. iedere 10 dagen de bevolking van Vlieland erbij. jaar-in, jaar-uit.
Het is het netto-saldo waarmee de bevolking groeit als gevolg van migratie. Dus die tijdelijkheid is niet relevant.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat is de populatie van die groep? Ik kan me voorstellen dat daar ook tijdelijk aanwezigen tussen zitten zoals expats. Hoewel waarschijnlijk marginaal tov de genoemde asielzoekers.
Ik denk eerder dat door de scheidingen er een tekort is dan die paar honderd asielzoekers, maar dat werkt natuurlijk niet op de onderbuik van Nederlanders waar de helft van de familie al geen familiebanden heeft door zoveel scheidingen dat het een norm is.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Enkel 2019 noemen is ook nogal cherry picking. Dat was met afstand het jaar met het hoogste migratiesaldo. In 2020 zat het alweer op bijna de helft daarvan.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het migratiesaldo in 2019 was ca 110.000. Dat zijn er 2100 per week. Die 500 van jou zijn enkel de asielzoekers. iedere 10 dagen de bevolking van Vlieland erbij. jaar-in, jaar-uit.
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:32 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Misschien dan toch harder studeren ipv kuttopics aanmaken.
Laatste 10 jaar gemiddeld 100k per jaar.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:34 schreef knoopie het volgende:
[..]
Enkel 2019 noemen is ook nogal cherry picking. Dat was met afstand het jaar met het hoogste migratiesaldo. In 2020 zat het alweer op bijna de helft daarvan.
Hoe kan je hem eerst belachelijk maken als duidelijk is waarom er amper huizen zijn, dat leg je zelf uitquote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Paar honderd. We spreken over honderduizenden. De echte olifant dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:17 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat door de scheidingen er een tekort is dan die paar honderd asielzoekers, maar dat werkt natuurlijk niet op de onderbuik van Nederlanders waar de helft van de familie al geen familiebanden heeft door zoveel scheidingen dat het een norm is.
Maar dat mag je niet benoemen, de echte olifant.
Al die data is gewoon te vinden bij het CBSquote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat is de populatie van die groep? Ik kan me voorstellen dat daar ook tijdelijk aanwezigen tussen zitten zoals expats. Hoewel waarschijnlijk marginaal tov de genoemde asielzoekers.
Nee. Kijk maar na bij het CBS.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Laatste 10 jaar gemiddeld 100k per jaar.
amsterdam is toch een of ander gat?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:57 schreef Aiciu het volgende:
Gewoon biggie wonen in een of ander gat
Het loopt gestaag op en enkel dankzij Corona was 2020 geen recordjaarquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:34 schreef knoopie het volgende:
[..]
Enkel 2019 noemen is ook nogal cherry picking. Dat was met afstand het jaar met het hoogste migratiesaldo. In 2020 zat het alweer op bijna de helft daarvan.
Lang niet altijd. Het zijn juist ook de perfect aangepaste, weinig uitgesprokende mensen (of mensen die zich iig zo voordoen) die in leidinggevende functies belanden, met een salaris dat zeker boven modaal ligt.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:44 schreef NgInE het volgende:
Mensen die er normaal uit zien en normaal zijn, doen wat iedereen doet. Daardoor verdienen ze zelf dus modaal.
Dat zullen we volgend jaar zien. Maar feit blijft dat tot een paar jaar geleden de natuurlijke bevolkingsgroei (veel) groter was dan de immigratie. En het woningtekort bestaat al veel langer dan sinds 2014. Boos roepen dat het door die buitenlanders komt brengt ons dus waarschijnlijk niet tot een oplossing.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het loopt gestaag op en enkel dankzij Corona was 2020 geen recordjaar
Of ze gaan heel hard op hun plaat. Maar het is inderdaad: no risk, no monnies, go big or go Home, de dood of de gladiolen, of hoe je het ook wil uitdrukken.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:44 schreef NgInE het volgende:
Mensen die er normaal uit zien en normaal zijn, doen wat iedereen doet. Daardoor verdienen ze zelf dus modaal.
Mensen die raar zijn, zijn creatief en verdienen daar serieuze monnies mee.
Onterechte klacht: TS is viesmad jaloers.
Van rare mensen weet ik het niet maar de meeste alto's die ik ken staan in een garage.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:47 schreef ZeventiendeEtage het volgende:Zeg, hoe krijgen al die alto's en rare mensen een topwoning in de stad
Want alto's kunnen geen rare mensen zijnquote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:47 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Zeg, hoe krijgen al die alto's en rare mensen een topwoning in de stad
Wie is dat tegenwoordig nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |