abonnement Unibet Coolblue
pi_200723993
quote:
Explosies, dikke rookwolken en stroomuitval: duizenden Grieken vluchten voor natuurbranden


Ten noorden van de Griekse hoofdstad Athene zijn duizenden inwoners gevlucht voor naderende natuurbranden. Zeker drie dorpen op zo'n 30 kilometer afstand van Athene zijn gevacueerd.

Op foto's en videobeelden is te zien dat huizen in vlammen zijn opgegaan. De omvang van de ravage is nog onduidelijk. Er zijn vooralsnog geen meldingen van slachtoffers, wel is een aantal mensen opgenomen in het ziekenhuis wegens het inademen van te veel rook.

Explosies en stroomuitval
De hoofdbrandhaard woedde aanvankelijk bij het dorp Varibobi, in bosrijk gebied. Inwoners in de omgeving kregen per telefoon een alarmsignaal om hun huis te verlaten. "De politie ging ook langs huizen om mensen te waarschuwen en te evacueren", zegt NOS-correspondent Conny Keessen.

Op sociale media is te zien dat inwoners met natte kleren om het hoofd gewikkeld, tegen de dikke rookwolken, naar hun auto of motor rennen om zichzelf in veiligheid te brengen. Het gebied kampt met stroomuitval en volgens de Griekse publieke omroep ERT zijn er steeds explosies te horen.

Honderden brandweerlieden, militairen en vrijwilligers zijn ingezet om het vuur te bestrijden. Met blusvliegtuigen en -helikopters werd geprobeerd de situatie beheersbaar te maken, maar die kunnen nu het donker is niet meer worden ingezet.

"Het is een grote brand die niet makkelijk onder controle te krijgen is", zegt de regionale gouverneur tegen ERT. De droogte als gevolg van de extreme hittegolf maken de situatie volgens hem extra moeilijk. Vandaag liep de temperatuur in Athene op tot 43 graden.


Ook in andere delen van het land woeden nog bosbranden. Onder meer in het zuiden van het schiereiland Peloponnesos en op de eilanden Evia en Kos zijn mensen gevacueerd.

Dodelijke slachtoffers
Behalve Griekenland zijn ook Turkije, Itali en een aantal Balkanlanden getroffen door natuurbranden. Turkse media berichten vandaag dat een Duits-Turks stel om het leven is gekomen toen het probeerde te vluchten voor het vuur. De lichamen van de man en de vrouw zijn gevonden bij hun woning in de bij toeristen populaire provincie Antalya.

Vorige week kwamen meerdere mensen om het leven door natuurbanden in de regio. Daarnaast raakten tientallen mensen gewond.
Bron: nos.nl

Ik zie de rookwolken vanaf mijn huis, ik schat dat het een kilometer of 20 hier vandaan is.

Fascineerd om te zien alle blus vliegtuigen die op en aan vliegen.
En ook waar ik woon 'regent' het as. En uiteraard ruik je het ook.

Niet verwonderlijk ook het is hier al maanden 30 plus graden en nauwelijks regen. De laatse weken zelfs rond de 40 graden.
De Nos spreekt van 43 graden op het nieuws hier hadden ze het over 47 graden vandaag in Athene.
Het houdt nog aan tot het weekend en ook daarna wordt het maar iets minder.

Hopelijk snel weer 30 graden en het liefst nog iets minder.
No bitch to me
pi_200724015
Willy met vuurwerk bezig of aan het jagen?
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:42:12 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200724080
Dan maar liever onze zomer inderdaad :{

Sterkte!
pi_200724083
Verwacht je binnenkort ook je huis uit te moeten @TS?
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:44:15 #5
186611 Haags
pi_200724133
Ze zitten wel in zak en as daar.
Zonder wrijving geen glans
pi_200724159
Is het in Turkije niet nog erger?
pi_200724164
Hopelijk blijf je veilig TS :).
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_200724172
Athene in de fik, half Groenland zonder ijs en heel Duitsland en Belgi onder water.
Gaat lekker zo, die klimaatverandering.
Twiddel
pi_200724184
Ik las dat men in Turkije de PKK de schuld gaf. Maar op de vraag of de PKK ook achter brand in Griekenland en Itali zit kunnen ze geen antwoord geven.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:47:16 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200724190
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:46 schreef summer2bird het volgende:
Athene in de fik, half Groenland zonder ijs en heel Duitsland en Belgi onder water.
Gaat lekker zo, die klimaatverandering.
En toch zijn er nog notoire ontkenners :') ;(
pi_200724314
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Verwacht je binnenkort ook je huis uit te moeten @:ts?
Nee vooralsnog niet.

Wie zitten wat meer in het midden van de stad omringt door andere huizen.
Als wij ons huis uit moeten dan is er een serieuze ramp aan de gang want dan zijn grote delen van Athene al in brand.

De stad zelf wordt omringt door bergen met bomen en bossen, daar ontstaan meestal de branden.

Overigens heb ik een paar jaar terug bijna een huis gekocht in de regio die nu in brand staat.
Het ging niet door omdat het bouwkundig rapport niet in orde was.
No bitch to me
pi_200724404
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En toch zijn er nog notoire ontkenners :') ;(
Jup, ongelooflijk.
pi_200724426
LOL en Nederland mag de schades weer gaan betalen zeker :')
Betalen we volgend jaar toch gewoon weer wat meer belasting, geen probleem!
pindazakje
  Spellchecker dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:00:50 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200724486
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:53 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Nee vooralsnog niet.

Wie zitten wat meer in het midden van de stad omringt door andere huizen.
Als wij ons huis uit moeten dan is er een serieuze ramp aan de gang want dan zijn grote delen van Athene al in brand.

De stad zelf wordt omringt door bergen met bomen en bossen, daar ontstaan meestal de branden.

Overigens heb ik een paar jaar terug bijna een huis gekocht in de regio die nu in brand staat.
Het ging niet door omdat het bouwkundig rapport niet in orde was.

Geluk!

Sterkte daar! ^O^
pi_200724556
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En toch zijn er nog notoire ontkenners :') ;(
Maar er is wel eens eerder brand geweest, dus daar kan het niet aan liggen!

Sterkte TS
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:05:54 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200724639
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:09:18 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200724723
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200724733
quote:
:o
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:10:33 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200724754
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200724827
quote:
crap. Respect dat je er dan nog steeds naar toe vliegt. Dat ziet er hopeloos uit.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:17:35 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200724935
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:13 schreef snabbi het volgende:

[..]

crap. Respect dat je er dan nog steeds naar toe vliegt. Dat ziet er hopeloos uit.
Ja, maar kan toch mensen meer tijd geven om hun biezen te pakken denk ik.

Griekse nieuwssite heeft trouwens een uitgebreide live blog met veel beelden

https://www.ertnews.gr/ei(...)i-tis-pyrosvestikis/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200725044
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, maar kan toch mensen meer tijd geven om hun biezen te pakken denk ik.

Griekse nieuwssite heeft trouwens een uitgebreide live blog met veel beelden

https://www.ertnews.gr/ei(...)i-tis-pyrosvestikis/
Op tv zenden ze ook non stop uit, ik vetsta er alleen niet zoveel van.

Net even buiten gestaan, de geur was al een stuk minder hopelijk een goed teken.

Overigens zag ik ook een paar idioten een paar kilometer verder vuurwerk afsteken. Nou is dat wel gebruikelijk met bruiloften maar niet echt gepast nu
No bitch to me
pi_200725250
De halve wereld heeft te kampen met klimaat-extremen, maar laten we vooral doen alsof dit niet hoog op de politieke agenda hoeft te staan.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:35:15 #24
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200725358
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:31 schreef Hamzoef het volgende:
De halve wereld heeft te kampen met klimaat-extremen, maar laten we vooral doen alsof dit niet hoog op de politieke agenda hoeft te staan.
Als klimaat echt op de politieke agenda komt zullen er ook maatregelen genomen moeten worden die men niet wilt nemen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200725439
quote:
Mooie apocalyptische foto
pi_200725465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:31 schreef Hamzoef het volgende:
De halve wereld heeft te kampen met klimaat-extremen, maar laten we vooral doen alsof dit niet hoog op de politieke agenda hoeft te staan.
amen.

Helaas spreek ik in de praktijk alleen maar met ontkenners en mensen die een soort persoonlijke comfort-theorie hebben die nergens hout snijdt.
pi_200725620
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:35 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als klimaat echt op de politieke agenda komt zullen er ook maatregelen genomen moeten worden die men niet wilt nemen
Ja, iedereen zal die pijn moeten voelen.
Maar was is het alternatief? Lijdzaam toezien hoe de aarde binnen n generatie in grote delen onbewoonbaar wordt?

Miljarden klimaatvluchtelingen zullen er komen.
Is dit misschien een argument om het bij dom-rechts op de agenda te krijgen. 🙄
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:51:33 #29
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200725674
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, iedereen zal die pijn moeten voelen.
Maar was is het alternatief? Lijdzaam toezien hoe de aarde binnen n generatie in grote delen onbewoonbaar wordt?

Miljarden klimaatvluchtelingen zullen er komen.
Is dit misschien een argument om het bij dom-rechts op de agenda te krijgen. 🙄
Eens uiteindelijk moet er gewoon depopulatie op gang komen maar dat durft geen enkele politicus te zeggen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Spellchecker dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:53:40 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200725709
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Eens uiteindelijk moet er gewoon depopulatie op gang komen maar dat durft geen enkele politicus te zeggen
Corona heeft een beetje geholpen.
pi_200725924
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Eens uiteindelijk moet er gewoon depopulatie op gang komen maar dat durft geen enkele politicus te zeggen
Dat is niet nodig, depopulatie. Gewoon veel strenger toezien op 2 dingen:
- grondstof recyclen door een producent ook verantwoordelijk te houden van de afvoer van zijn producten.
- de vervuiler betaalt, zonder uitzondering. Zolang we een kapitalistisch systeem kennen waarbij winst het hoogste doel is ( en niet een leefbare wereld) moet je het werken aan een leefbare wereld financieel aantrekkelijk maken.
dag
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:12:12 #32
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200725988
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is niet nodig, depopulatie. Gewoon veel strenger toezien op 2 dingen:
- grondstof recyclen door een producent ook verantwoordelijk te houden van de afvoer van zijn producten.
- de vervuiler betaalt, zonder uitzondering. Zolang we een kapitalistisch systeem kennen waarbij winst het hoogste doel is ( en niet een leefbare wereld) moet je het werken aan een leefbare wereld financieel aantrekkelijk maken.
Dit is dus precies waarom deze planeet verloren is. Niet nodig zegt hij en dan wat doekjes voor het bloeden aanreiken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:14:20 #33
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200726017
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:53 schreef maily het volgende:

[..]

Corona heeft een beetje geholpen.
Stelt de boel alleen een beetje uit. De wereldbevolking groeit explosief en steeds meer mensen kunnen zich een koelkast, auto en vliegreis veroorloven

Maar hee we voeren statiegeld in op plastic flesjes dus de wereld is gered
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200726240
Ik snap deze branden niet. Waarom grijpt een overheid al niet in bij extreme droogte die langer duurt dan 2 weken? Ze kunnen dan al bossen sproeien met water vanuit vliegtuigen die normaal ingezet worden bij bosbranden.

Of bossen / groene gebieden opsplitsen in delen. Tussen elk deel van x aantal m2 een brede pad maken. Zo kunnen de vlammem niet overslaan en voorkom je domino effect.
pi_200726281
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:26 schreef Werkperd het volgende:
Ik snap deze branden niet. Waarom grijpt een overheid al niet in bij extreme droogte die langer duurt dan 2 weken? Ze kunnen dan al bossen sproeien met water vanuit vliegtuigen die normaal ingezet worden bij bosbranden.

Of bossen / groene gebieden opsplitsen in delen. Tussen elk deel van x aantal m2 een brede pad maken. Zo kunnen de vlammem niet overslaan en voorkom je domino effect.
Zoveel 'watergeven' gaat logistiek simpelweg niet. En er is niet voldoende zoet water ( en met zout water sproeien gaat alles dood van).
En die brandgangen hebben ze vaak wel, maar daar staat nu ook droog gras, vonken kunnen tientallen meters door de lucht gaan en aangezien alles kurkdroog is, helpt dat nu weinig.
dag
pi_200726421
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, iedereen zal die pijn moeten voelen.
Maar was is het alternatief? Lijdzaam toezien hoe de aarde binnen n generatie in grote delen onbewoonbaar wordt?

Miljarden klimaatvluchtelingen zullen er komen.
Is dit misschien een argument om het bij dom-rechts op de agenda te krijgen. 🙄
Heb je die breedgedragen voorspelling gelezen dat de mensheid over 100 jaar op het punt staat uit te sterven?

Als dit een van de eerste jaren is en de weersextremen toenemen met het smelten van de permafrost met een explosie van co2 tot gevolg dan is dat niet het beste begin. Overbevolking, overconsumptie etc. Een aantal opvolgende pandemieėn eroverheen en je bent er wel.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:44:12 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200726495
We have always been at war with Eastasia.
pi_200726559
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:38 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Bron: nos.nl

Ik zie de rookwolken vanaf mijn huis, ik schat dat het een kilometer of 20 hier vandaan is.

Fascineerd om te zien alle blus vliegtuigen die op en aan vliegen.
En ook waar ik woon 'regent' het as. En uiteraard ruik je het ook.

Niet verwonderlijk ook het is hier al maanden 30 plus graden en nauwelijks regen. De laatse weken zelfs rond de 40 graden.
De Nos spreekt van 43 graden op het nieuws hier hadden ze het over 47 graden vandaag in Athene.
Het houdt nog aan tot het weekend en ook daarna wordt het maar iets minder.

Hopelijk snel weer 30 graden en het liefst nog iets minder.
Sterkte!
pi_200726679
Eigenlijk sinds die bosbranden in Australi is de wereld gevoelsmatig van slag.
Ik maak me er oprecht heel veel zorgen over dat het elk jaar erger wordt.
En veel sneller dan verwacht.

Je wilt iets doen eraan maar het helpt al bij al niks. Plus hoe mensen zijn gaan radicale veranderingen niet vrijwillig gedaan worden.

De gevolgen van de periode van de industrile revolutie tot nu lijken onomkeerbaar.
Wat voor wereld is er nog voor kinderen van nu over 10-20 jaar?
  woensdag 4 augustus 2021 @ 00:19:40 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200726954
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eigenlijk sinds die bosbranden in Australi is de wereld gevoelsmatig van slag.
Ik maak me er oprecht heel veel zorgen over dat het elk jaar erger wordt.
En veel sneller dan verwacht.

Je wilt iets doen eraan maar het helpt al bij al niks. Plus hoe mensen zijn gaan radicale veranderingen niet vrijwillig gedaan worden.

De gevolgen van de periode van de industrile revolutie tot nu lijken onomkeerbaar.
Wat voor wereld is er nog voor kinderen van nu over 10-20 jaar?
Al die recordtemperaturen zijn wel zorgwekkend inderdaad. Dit jaar toch wel in een hoop landen all-time hitte records verbroken. Wij zelf waren natuurlijk 2 jaar geleden al aan de beurt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200727440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eigenlijk sinds die bosbranden in Australi is de wereld gevoelsmatig van slag.
Ik maak me er oprecht heel veel zorgen over dat het elk jaar erger wordt.
En veel sneller dan verwacht.

Je wilt iets doen eraan maar het helpt al bij al niks. Plus hoe mensen zijn gaan radicale veranderingen niet vrijwillig gedaan worden.

De gevolgen van de periode van de industrile revolutie tot nu lijken onomkeerbaar.
Wat voor wereld is er nog voor kinderen van nu over 10-20 jaar?
Ik wil niet weten met welke weersextremen we in NL te maken krijgen als we van al het ijs en permafrost af zijn. Iedereen deed lacherig over de film die Gore mede lanceerde en de overstromingen maar dit jaar hebben we gezien dat geconcentreerde extreme regenval meer gaat doen dan de zee.


Het worden geen mooie tijden voor de nieuwste generaties..
  woensdag 4 augustus 2021 @ 02:32:16 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200727754
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eigenlijk sinds die bosbranden in Australi is de wereld gevoelsmatig van slag.
Ik maak me er oprecht heel veel zorgen over dat het elk jaar erger wordt.
En veel sneller dan verwacht.

Je wilt iets doen eraan maar het helpt al bij al niks. Plus hoe mensen zijn gaan radicale veranderingen niet vrijwillig gedaan worden.

De gevolgen van de periode van de industrile revolutie tot nu lijken onomkeerbaar.
Wat voor wereld is er nog voor kinderen van nu over 10-20 jaar?
:D

Rustig adem blijven halen
pi_200727790
Ja, het is ook niet zo slim om met vuur te spelen in de bossen wanneer het een periode droog weer is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 02:38:49 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_200727793
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:35 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als klimaat echt op de politieke agenda komt zullen er ook maatregelen genomen moeten worden die men niet wilt nemen
Grote bedrijven die moeten dokken, brrrr.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 4 augustus 2021 @ 02:40:12 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_200727800
Rampenfilms beginnen op deze manier. Wereldwijde branden, Chinezen die verzuipen in de metro... Maar klimaatsverandering is een hoax.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_200729009
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 02:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rampenfilms beginnen op deze manier. Wereldwijde branden, Chinezen die verzuipen in de metro... Maar klimaatsverandering is een hoax.
Dit is zo'n beetje wat er al jaren voorspeld wordt, maar niet exact op het moment dat het voorspeld werd, dus de voorspellingen waren verkeerd en dit is gewoon normaal. Of zo...
#werescrewed
pi_200730005
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:35 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als klimaat echt op de politieke agenda komt zullen er ook maatregelen genomen moeten worden die men niet wilt nemen
Dat is gebruikelijk bij veel van dit soort dingen. De bekendste is dat genocide wirdt erkend nadat het heeft plaatsgevonden omdat men anders militair moet ingrijpen. Na afloop valt er weinig nog aan te doen
Zo ook hier, men wil hier niks aan doen en daar sappelt men verder totdat er enkelen rond een vuurtje zitten en zeggen dat geld voor aandeelhouders belangrijker was dan het behoudt van de aarde.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200730032
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 02:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ja, het is ook niet zo slim om met vuur te spelen in de bossen wanneer het een periode droog weer is.
De natuur moet inderdaad eens stoppen om te spelen met elektriciteit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200730240
Wat je zal zien is wat je in Groenland ziet gebeuren.

Ondanks toch wat koudere periodes, blijft het ijs daar smelten.
Het is een soort kettingreactie geworden qua proces, dus het ijs zal smelten daar, punt uit.

Dat zijn dingen die je niet verwacht omdat het ook wel onlogisch klinkt, maar toch is het zo.

Rusland word steeds warmer en heeft al maanden zijn eigen bosbrand in Siberi.

Permafrost smelt? Dan heb je pas een echt probleem, co2 is het dan niet, nee dan krijg je opeens te maken met een enorme hoeveelheid methaan.

Dan is het gameover voor de wereld zoals we het gekend hebben en is het maar de vraag hoe de decennia zo niet millennia erna uit zullen zien voor het zich (ongetwijfeld) hersteld.

Dat wil zeggen met of zonder aanwezigheid van mensen.
pi_200730271
Griekenland heeft 18 stuks (volgens Wikipedia) van deze:

Canadair CL-415 Superscooper


Moet toch wel te doen zijn daarmee? Bazenvliegtuig trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')