abonnement Unibet Coolblue
pi_200920318
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 18:15 schreef Oostwoud het volgende:

[..]
Niets, dit is obsceen en en het verschuiven van de doelpalen van perversiteit.

1. Een minderjarig kind.
2. Kind in kwestie houdt een 'loveswing'-schommel vast.
3. Kind staat tussen volwassen mannen in SM-pakjes.
4. "Meest esthetische foto" :')
5. "Hopelijk vanzelfsprekend blijven" (de persoon die dit uitspreekt wil dat dit de norm wordt)
Dat is een gewone kinderschommel, in de tuin. :')
pi_200920323
quote:
14s.gif Op zondag 15 augustus 2021 09:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze vorm van beleid is min of meer de norm in Westerse maatschappij, helemaal bij de grotere bedrijven en organisatie. Het creert dus zoals aangegeven een situatie waarin op basis van onveranderlijke kenmerken van identiteit, mensen worden voorgetrokken. Nu besef ik mij dat sommige vermeend moreel verlichte individuen dit enorm toejuichen, maar het is compleet belachelijk en discriminerend.
Werknemers worden altijd geselecteerd op bepaalde criteria, en als een bedrijf binnen het team bepaalde diversiteit wil, dan zullen ze sneller geneigd zijn iemand aan te nemen die aan dat profiel voldoet. Maar zeker bij grote bedrijven is geld verdienen (voor de aandeelhouders) het hoofddoel, ze gaan dat echt niet in gevaar brengen door mensen aan te nemen die ongeschikt zijn, maar wel het juiste minderheids profiel hebben.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200929260
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 08:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook bij ons kwamen er ontzettend veel heftige reacties, vaak homofobe en soms zelfs gewelddadige reacties binnen nadat we deze foto deelden...

Vandaag reageert voor het eerst de moeder van het meisje over de foto en de ophef: "Ik heb mij lang stilgehouden, maar ik word echt ziek van alle homofobe reacties. De mannen kwamen zich jaren omkleden bij ons in de tuin. Dat was een feest voor ons de buurt en de kinderen", laat ze weten.

''Het was pure mazzel dat dit tafereeltje zich voor mijn ogen afspeelde'', zegt van Breda. ''De mannen hadden totaal geen oog voor Jetske en Giel, Jetske's jongere broertje. De foto symboliseert voor mij dat homofobie een aangeleerd en aangepraat ding is. Had ieder kind maar zulke ouders.''


https://www.nhnieuws.nl/n(...)loed-aan-reacties-op
Samenvatting van moeders de vrouw: Het is een jaarlijks terugkerend pervers ritueel maar dat vind ze niet erg.
Samenvatting van de fotograaf: Persoonlijke mening die wordt gepresenteerd alsof het een feit is.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 22:44:06 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200929514
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]
Samenvatting van moeders de vrouw: Het is een jaarlijks terugkerend pervers ritueel maar dat vind ze niet erg.
Samenvatting van de fotograaf: Persoonlijke mening die wordt gepresenteerd alsof het een feit is.
Pervers... aldus de figuur die gewoon toegeeft mensen puur op basis van huidskleur en etniciteit te beoordelen als wel of niet wenselijk.

:W .
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 augustus 2021 @ 22:54:43 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200929725
Zie die foto nu pas. Bizar en opmerkelijk weer. Ik neem ook aan dat elk weldenkend mens zich kan inbeelden dat een of andere bijeenkomst voor schaarsgeklede leather fetisjisten geen plek is voor een random kleuter. Al zullen er genoeg radicale progressieve geesten hier anders over denken, zij die alles verheerlijken wat afwijkend en "anders" is. Dergelijke GL/BIJ1 typjes zul je in Amsterdam genoeg hebben. En dan terechte kritiek ook nog doodleuk af proberen te doen als vermeende homofobie, haha :') _O-.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200930543
Dat is wel een goede. Ik snap beide kanten daarin wel.

Van de ene kant lijkt het me niet wenselijk dat kinderen geconfronteerd worden met iets seksueels waarvan ze de inhoud nog niet begrijpen.

Van de andere kant, het lijkt er niet op dat het kind er ook maar enigszins bij wordt betrokken, ze verrichten geen seksuele handelingen en andere openbare uitingen van kinks die je tegenwoordig steeds meer ziet hebben ook geen gevolgen gehad voor kinderen geloof ik.

Ik zou het zo even niet weten.
Incelfrikandel
pi_200931844
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]
Samenvatting van moeders de vrouw: Het is een jaarlijks terugkerend pervers ritueel maar dat vind ze niet erg.
Nee, jij vindt het een pervers ritueel dat deze mannen in leer deelnemen aan een optocht.
Dat is iets anders
quote:
Samenvatting van de fotograaf: Persoonlijke mening die wordt gepresenteerd alsof het een feit is.
Dat is wat jij dus doet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 08:09:21 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200931882
Ik zie het probleem ook niet zo hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200931887
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 00:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat is wel een goede. Ik snap beide kanten daarin wel.

Van de ene kant lijkt het me niet wenselijk dat kinderen geconfronteerd worden met iets seksueels waarvan ze de inhoud nog niet begrijpen.


Klopt, maar wat is er seksueel aan een groep mannen in leer die wat houterig dansen op muziek, op een boot.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat geil vinden, maar ik ken ook mensen die geil worden van een wielrenners broekje.
Dat maakt niet dat we daarom geen kind in de buurt van wielrenners moeten toelaten, want voor je het weet laten ze zich ombouwen (of zoiets)...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200931900
quote:
13s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:54 schreef HowardRoark het volgende:
Zie die foto nu pas. Bizar en opmerkelijk weer. Ik neem ook aan dat elk weldenkend mens zich kan inbeelden dat een of andere bijeenkomst voor schaarsgeklede leather fetisjisten geen plek is voor een random kleuter. Al zullen er genoeg radicale progressieve geesten hier anders over denken, zij die alles verheerlijken wat afwijkend en "anders" is. Dergelijke GL/BIJ1 typjes zul je in Amsterdam genoeg hebben. En dan terechte kritiek ook nog doodleuk af proberen te doen als vermeende homofobie, haha :') _O-.
Wat stel jij je dan voorkomen bij die bijeenkomst en wat precies is daar schadelijk aan voor dat kind.
Even los van je frustratie richting mensen met een andere politieke kleur dan jij.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200932158
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar wat is er seksueel aan een groep mannen in leer die wat houterig dansen op muziek, op een boot.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat geil vinden, maar ik ken ook mensen die geil worden van een wielrenners broekje.
Dat maakt niet dat we daarom geen kind in de buurt van wielrenners moeten toelaten, want voor je het weet laten ze zich ombouwen (of zoiets)...
Omdat het niet gewoon mannen in leer zijn die wat houterig dansen op muziek.

Het zijn mannen die behoren tot een bepaalde seksuele niche, de leernichten die hun fetisj in de openbare ruimte uitleven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200932241
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Omdat het niet gewoon mannen in leer zijn die wat houterig dansen op muziek.
Kijk maar naar beelden op de gay parade.


quote:
Het zijn mannen die behoren tot een bepaalde seksuele niche, de leernichten die hun fetisj in de openbare ruimte uitleven.
Dat is wat jij er in ziet.
Maar als je sec kijkt naar de parade, dan zie je wat mannen in leer die wat ongemakkelijk en houterig heen en weer bewegen.
Geen kind dat daar een perverse seksuele fetisj in ziet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200932273
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk maar naar beelden op de gay parade.
[..]
Dat is wat jij er in ziet.
Maar als je sec kijkt naar de parade, dan zie je wat mannen in leer die wat ongemakkelijk en houterig heen en weer bewegen.
Geen kind dat daar een perverse seksuele fetisj in ziet.
Dat is niet wat ik er in zie. Dat is wat het is.

Een kind ziet ook geen seks in een tarzan dildo of een loveswing. Dat lijkt me echter geen criterium om vast te kunnen stellen dat het geen kinderspeelgoed is. Leernichten in leren sekspakjes en kinderen is dan ook een zeer ongezonde combi.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200932406
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik er in zie. Dat is wat het is.

Een kind ziet ook geen seks in een tarzan dildo of een loveswing. Dat lijkt me echter geen criterium om vast te kunnen stellen dat het geen kinderspeelgoed is. Leernichten in leren sekspakjes en kinderen is dan ook een zeer ongezonde combi.
Op de foto staan geen Tarzan dildo of love swing.
Dat er een love swing op de foto zou staan is wel gesuggereerd in deze discussie. En dat ligt aan de perceptie van degene die in een kinderschommel een love swing ziet.
Die wil dat er in zien.
Maar het is gewoon de schommel van het kind zelf, in de achtertuin van haar ouders.


En sekspakjes... Met zo'n broek aan valt er weinig te seksen.

Verder is dit geen voorbereiding op een seksorgie, maar een optocht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200932615
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik er in zie. Dat is wat het is.

Een kind ziet ook geen seks in een tarzan dildo of een loveswing. Dat lijkt me echter geen criterium om vast te kunnen stellen dat het geen kinderspeelgoed is. Leernichten in leren sekspakjes en kinderen is dan ook een zeer ongezonde combi.
Het is overigens een foto die in 2007 is gepubliceerd, niks aan de hand toen.
En in 2021 is er paniek en wordt dit gezien als bevestiging van de link tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200932709
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op de foto staan geen Tarzan dildo of love swing.
Dat er een love swing op de foto zou staan is wel gesuggereerd in deze discussie. En dat ligt aan de perceptie van degene die in een kinderschommel een love swing ziet.
Die wil dat er in zien.
Maar het is gewoon de schommel van het kind zelf, in de achtertuin van haar ouders.
Maar er staan wel leernichten in kleding die niet functioneel is maar puur gericht op seks.
quote:
En sekspakjes... Met zo'n broek aan valt er weinig te seksen.

Verder is dit geen voorbereiding op een seksorgie, maar een optocht.
Dus zolang er een broek aan is is het geen sekspakje? Dit is een outfit die je ook naar je werk of in de trein aan kan?

Dit is een voorbereiding van een groep leernichten die hun fetisj in de openbare lucht willen uitleven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200932724
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is overigens een foto die in 2007 is gepubliceerd, niks aan de hand toen.
En in 2021 is er paniek en wordt dit gezien als bevestiging van de link tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit....
Ik heb het niet over pedoseksualiteit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200932915
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik heb het niet over pedoseksualiteit.
Ik zeg ook niet dat jij die link legt.
Maar die is wel aan het begin gelegd in de discussie over deze foto en de topic is een wet tegen pedofilie die passages bevat die zichtbaarheid van homoseksualiteit wil beperken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200932971
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Maar er staan wel leernichten in kleding die niet functioneel is maar puur gericht op seks.
[..]
Dat hoeft niet. Leerfetisj is meer dan alleen seks willen terwijl je leer draagt.


quote:
Dus zolang er een broek aan is is het geen sekspakje? Dit is een outfit die je ook naar je werk of in de trein aan kan?
Er is zoveel kledij die je niet draagt in de trein of op het werk.
Dat maakt niet dat je het niet kunt dragen in de aanwezigheid van kinderen.


quote:
Dit is een voorbereiding van een groep leernichten die hun fetisj in de openbare lucht willen uitleven.
Zelfs dat is een aanname.
Feit is dat het gaat om de boot van een winkel die deze kleding verkoopt.
Of de figuranten op die boot allen seks willen met leer aan staat niet vast.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200933750
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar er staan wel leernichten in kleding die niet functioneel is maar puur gericht op seks.
Eerlijk is eerlijk, dat zie je dan wel vaker in het openbaar.
Incelfrikandel
pi_200934127
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is een voorbereiding van een groep leernichten die hun fetisj in de openbare lucht willen uitleven.
Dit dus inderdaad.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200934839
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, dat zie je dan wel vaker in het openbaar.
Klopt, en je hebt hele kroegen vol met die lui in dat soort kleding, die op dat moment geen seks met elkaar hebben.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200934852
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit dus inderdaad.
Als rechtsconservatief is dat natuurlijk een gruwel.
Waarom verlieten we toch de IJzeren Eeuw...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:36:35 #224
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200935187
Wat een ontzettende preutsheid weer over die foto zeg.

Mogen kleuters ook mannen in zwembroek zien op het strand of is dat ook "pervers"?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:40:18 #225
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200935222
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als rechtsconservatief is dat natuurlijk een gruwel.
Waarom verlieten we toch de IJzeren Eeuw...
Of de jaren 50. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200935490
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als rechtsconservatief is dat natuurlijk een gruwel.
Waarom verlieten we toch de IJzeren Eeuw...
Leuke reactie op een argument dat niet wordt gemaakt. Bovendien, volgens jou klopte het toch sowieso niet? Maar je lijkt hier nu indirect toe te geven dat Kapitein_Scheurbuik wel degelijk de spijker op de kop slaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200935549
quote:
10s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leuke reactie op een argument dat niet wordt gemaakt. Bovendien, volgens jou klopte het toch sowieso niet? Maar je lijkt hier nu indirect toe te geven dat Kapitein_Scheurbuik wel degelijk de spijker op de kop slaat.
Dat jou dat lijkt is natuurlijk niet verwonderlijk.
Je had me anders zeer teleurgesteld.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200936079
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:36 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een ontzettende preutsheid weer over die foto zeg.

Mogen kleuters ook mannen in zwembroek zien op het strand of is dat ook "pervers"?
nouja je ziet tegenwoordig wel vaker dingen als tijgerprinten, chokers en latex of leren broeken in het openbaar.

Maargoed daarvan kun je ook redeneren of dat wenselijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 16-08-2021 13:58:25 (spelvout) ]
Incelfrikandel
pi_200936903
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
nouja je ziet tegenwoordig wel vaker dingen als tijgerprinten, chokers en latex of leren broeken in het openbaar.

Maargoed daarvan kun je ook redeneren of dat wenselijk is.
Nou, laten we dat bekijken in het onderwerp van deze discussie: is wetgeving die specifiek homo's verbiedt om met tijgerprint op straat te lopen gerechtvaardigd?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 11:45:14 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201481106
twitter


quote:
Eerste Poolse regio schaft lhbtiq+-vrije zones weer af vanwege druk EU

De Poolse regio Swietokrzyskie heeft het omstreden beleid dat gericht is tegen lhbtiq+-uitingen teruggedraaid. Veel gebieden in Polen hebben lhbtiq+-vrije zones ingericht en Swietokrzyskie is de eerste regio die de zones weer afschaft.

De gebieden waar lhbtiq+-uitingen niet welkom zijn, werden in Swietokrzyskie in 2019 ingesteld. Woensdagavond werd een motie om het beleid terug te draaien unaniem aangenomen.

Een Poolse lhbtiq+-activist vond het een geweldige dag voor Polen. "Dit is een geweldig succes voor alle strijders voor gelijke rechten en voor de Poolse maatschappij. Ik ben echt geraakt", zei hij tegen Euronews.

Het is de eerste keer dat een regio in Polen het omstreden beleid tegen lhbtiq+-uitingen weer terugdraait. De Europese Unie is fel gekant tegen het discriminerende beleid van Polen en ook Hongarije en was al strafprocedures tegen de landen begonnen vanwege hun tegen onder anderen lesbiennes, homo's en transgender personen gerichte beleid. Ook dreigde de EU met het korten van subsidies.

Poolse regering maakt U-bocht uit vrees voor mislopen EU-subsidie
Sinds 2019 zijn er in Polen veel gebieden met (voor het grootste gedeelte symbolische) lhbtiq+-vrije zones. De Poolse regering steunde dit beleid dat bedoeld is om families die gestoeld zijn op de traditionele waarden van man en vrouw te beschermen. De dreigementen vanuit de EU en vooral het mogelijke missen van miljoenen euro's aan subsidiegeld zorgden ervoor dat de Poolse regering er bij de lokale overheden op aandringt het beleid weer terug te draaien.

De EU reageerde op haar beurt door de gehele Europese Unie uit te roepen tot 'vrijheidsgebied' voor personen die tot de lhbtiq+-gemeenschap behoren. Activisten vonden dat niet genoeg en riepen de EU op tot meer actie. De EU volgde later met dreigementen en de start van strafprocedures. De verwachting is dat veel gebieden in Polen zullen volgen met het terugdraaien van het anti-lhbtiq+-beleid.

https://www.nu.nl/buitenl(...)vanwege-druk-eu.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201481438
Opmerkelijk, landen zouden wat dit betreft toch moeten kunnen doen wat zij willen. Het is naar mijn mening wel een beetje raar om zo'n regel in te voeren, hoe wil je die bijvoorbeeld handhaven en waar komt het concreet op neer? Maar landen zouden het moeten kunnen invoeren als men dit wil. Vanuit dat perspectief is het ook enigszins schrikbarend te noemen dat social justice strijders uit andere landen zich hiermee gaan bemoeien. Maar dat krijg je natuurlijk als in de EU zit. Daar moet en zal het beleid (radicaal) progressief zijn, dus moeten alle lidstaten hier zich in schikken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201481556
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk, landen zouden wat dit betreft toch moeten kunnen doen wat zij willen. Het is naar mijn mening wel een beetje raar om zo'n regel in te voeren, hoe wil je die bijvoorbeeld handhaven en waar komt het concreet op neer? Maar landen zouden het moeten kunnen invoeren als men dit wil. Vanuit dat perspectief is het ook enigszins schrikbarend te noemen dat social justice strijders uit andere landen zich hiermee gaan bemoeien. Maar dat krijg je natuurlijk als in de EU zit. Daar moet en zal het beleid (radicaal) progressief zijn, dus moeten alle lidstaten hier zich in schikken.
Ja precies.
Overheden mogen doen wat ze willen met hun onderdanen. Daar hebben anderen zich niet mee te bemoeien 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201481618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja precies.
Overheden mogen doen wat ze willen met hun onderdanen. Daar hebben anderen zich niet mee te bemoeien 👍
Het is een autonome keuze geweest om deel te nemen aan de EU met haar regels. Als ze dat niet willen kunnen ze er natuurlijk ook weer uit stappen. Het geklaag over het simpele feit dat de EU zich met zaken bemoeit slaat imo nergens op... het was immers de eigen keuze je daar aan te onderwerpen.
pi_201481730
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is een autonome keuze geweest om deel te nemen aan de EU met haar regels. Als ze dat niet willen kunnen ze er natuurlijk ook weer uit stappen. Het geklaag over het simpele feit dat de EU zich met zaken bemoeit slaat imo nergens op... het was immers de eigen keuze je daar aan te onderwerpen.
Ik weet niet of bepaalde regels in de tussentijd zijn aangepast. Maar ik kan mij niet voorstellen dat alles in pakweg 2004 al zo progressief was als nu. Helemaal niet omtrent LGBT-gerelateerde zaken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201481792
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik weet niet of bepaalde regels in de tussentijd zijn aangepast. Maar ik kan mij niet voorstellen dat alles in pakweg 2004 al zo progressief was als nu. Helemaal niet omtrent LGBT-gerelateerde zaken.
De afspraken waar de EU wel en niet over gaat zijn niet zonder instemming aangepast. Dus hoewel sommige regels wellicht aangepast zouden kunnen zijn -waar dat hier klaarblijkelijk niet duidelijk is?! - zijn ze akkoord gegaan met wat wel en niet tot het domein van de EU behoort.

Overigens waren er 15 jaar terug ook al regenboogvlaggen enzo en geen expliciet homovrije zones voor zover mijn geheugen graaft.
pi_201481800
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik weet niet of bepaalde regels in de tussentijd zijn aangepast. Maar ik kan mij niet voorstellen dat alles in pakweg 2004 al zo progressief was als nu. Helemaal niet omtrent LGBT-gerelateerde zaken.
Ze zijn zelf betrokken bij de totstandkoming van nieuwe regels binnen de EU.
Verder heeft dit niets met meer progressiviteit tov van 2004 te maken.
Het gaat er niet om dat Hongarije achterloopt op de acceptatie van lgtbq+, het gaat er om dat ze een stap terug doen door een bepaalde groep van de bevolking rechten af te nemen.
Dan mag je als andere lidstaten daar toch wel kritiek op hebben?
Waarom vorm je anders een unie?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201481896
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De afspraken waar de EU wel en niet over gaat zijn niet zonder instemming aangepast. Dus hoewel sommige regels wellicht aangepast zouden kunnen zijn -waar dat hier klaarblijkelijk niet duidelijk is?! - zijn ze akkoord gegaan met wat wel en niet tot het domein van de EU behoort.

Overigens waren er 15 jaar terug ook al regenboogvlaggen enzo en geen expliciet homovrije zones voor zover mijn geheugen graaft.
Ik vind dit toch een twijfelachtige situatie. Ik ben het helemaal met je eens dat als een land toetreed tot de EU deze, zich moet houden aan de regels die er dan gelden. Anders heeft toetreding natuurlijk weinig zin. Maar als regels in de tussentijd wijzigen wordt het een lastige zaak. Want zo zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn lidstaten te dwingen tot zaken waar zij nooit voor hebben getekend.

In dit specifieke geval denk ik dat het lastig te ontkennen is dat er de afgelopen jaren een enorme toename is gekomen in het promoten van vermeende social justice gerelateerde onderwerpen. Er waren inderdaad 15 jaar geleden ook al regenboogvlaggen, maar het was nog niet zo'n ding als het tegenwoordig is. Vanuit dat perspectief is deze situatie dus echt veranderd. Daarnaast vraag ik mij dan ook af, lidstaten die nu bijvoorbeeld nog altijd geen homohuwelijk hebben goedgekeurd, of bepaalde andere wetten omtrent LGBT'ers, schenden zij dan ook niet de huidige regels? Op papier zijn landen zoals Bulgarije, Letland, Litouwen en Roemeni bijvoorbeeld een stuk minder homovriendelijk dan Polen of Hongarije.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201481918
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is een autonome keuze geweest om deel te nemen aan de EU met haar regels. Als ze dat niet willen kunnen ze er natuurlijk ook weer uit stappen. Het geklaag over het simpele feit dat de EU zich met zaken bemoeit slaat imo nergens op... het was immers de eigen keuze je daar aan te onderwerpen.
Nee. In 2004 hadden mensen het nog weleens over het subsidiariteitsbeginsel. Het is geen keuze geweest om deel te nemen aan een EU waarin onverkozenen alsmaar nieuwe regels uit hun kont trekken in ongebreidelde machtswellust.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze zijn zelf betrokken bij de totstandkoming van nieuwe regels binnen de EU.
Betrokkenheid is op geen enkele manier een democratische legitimatie.

quote:
Verder heeft dit niets met meer progressiviteit tov van 2004 te maken.
Het gaat er niet om dat Hongarije achterloopt op de acceptatie van lgtbq+, het gaat er om dat ze een stap terug doen door een bepaalde groep van de bevolking rechten af te nemen.
Dan mag je als andere lidstaten daar toch wel kritiek op hebben?
Waarom vorm je anders een unie?
Welke rechten worden wie precies afgenomen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201482083
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. In 2004 hadden mensen het nog weleens over het subsidiariteitsbeginsel. Het is geen keuze geweest om deel te nemen aan een EU waarin onverkozenen alsmaar nieuwe regels uit hun kont trekken in ongebreidelde machtswellust.
[..]
Wat onzin is.


quote:
Betrokkenheid is op geen enkele manier een democratische legitimatie.
[..]
Dat is het wel.
Hongarije zit gewoon aan tafel bij de besluitvorming.


quote:
Welke rechten worden wie precies afgenomen?
Lees maar terug
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201482104
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat onzin is.
[..]
Dat is het wel.
Hongarije zit gewoon aan tafel bij de besluitvorming.
[..]
Lees maar terug
Het bericht over de homovrije zones ging hierboven overigens over Polen.
pi_201482250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het bericht over de homovrije zones ging hierboven overigens over Polen.
Oh, begint het daar ook al?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 23 september 2021 @ 13:19:37 #242
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201482264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:18 schreef Wantie het volgende:
Oh, begint het daar ook al?
Zij waren eerder dan Hongarije. Heel vooruitstrevend van PiS. :D
Wel goed nieuws dat ze daar nu een beetje op terug lijken te komen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201482520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat onzin is.
[..]
Dat is het wel.
Hongarije zit gewoon aan tafel bij de besluitvorming.
Dat je ook af en toe wat mag zeggen maakt geen democratie.
quote:
Lees maar terug
Je weet het dus niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201482534
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Zij waren eerder dan Hongarije. Heel vooruitstrevend van PiS. :D
Wel goed nieuws dat ze daar nu een beetje op terug lijken te komen.
Ze halen wat bordjes weg. Maar zitten natuurlijk nog steeds niet op die woke-onzin van GL- en D66-types te wachten.

Gelukkig maar.
pi_201482736
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk, landen zouden wat dit betreft toch moeten kunnen doen wat zij willen. Het is naar mijn mening wel een beetje raar om zo'n regel in te voeren, hoe wil je die bijvoorbeeld handhaven en waar komt het concreet op neer? Maar landen zouden het moeten kunnen invoeren als men dit wil. Vanuit dat perspectief is het ook enigszins schrikbarend te noemen dat social justice strijders uit andere landen zich hiermee gaan bemoeien. Maar dat krijg je natuurlijk als in de EU zit. Daar moet en zal het beleid (radicaal) progressief zijn, dus moeten alle lidstaten hier zich in schikken.
Dat soort regels zijn prima te handhaven. Verplicht gewoon LHBTIers zich te registreren als zijnde LHBTIer en laat ze vervolgens verplicht een herkenbaar symbool op hun kleding dragen in het openbaar. Verder natuurlijk ook de gegoede burgers oproepen om zoveel mogelijk LHBTIers aan te geven bij de overheid. Eventueel kun je dat stimuleren door een geldelijke beloning uit te keren. Zodra je de LHBTI gemeenschap gedentificeerd hebt kun je agenten en camera's met gezichtsherkenning inzetten om de zones "vrij" te houden. Doormiddel van de camera's kun je de overtreders ook achteraf nog oppakken en bestraffen voor de verschrikkelijke misdaad van het verpesten van tere zieltjes })
pi_201482869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze halen wat bordjes weg. Maar zitten natuurlijk nog steeds niet op die woke-onzin van GL- en D66-types te wachten.

Gelukkig maar.
Wat voor bordjes?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201483209
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat je ook af en toe wat mag zeggen maakt geen democratie.
[..]
Je weet het dus niet.
Jawel, maar ik ga jouw huiswerk niet doen.
Gewoon thread doorlezen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201483389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat je ook af en toe wat mag zeggen maakt geen democratie.
[..]
.
Dus de Hongaren zijn sukkels die geen stem weten te krijgen in de EU.
Nou, dan kunnen ze beter uittreden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201483759
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:56 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Dat soort regels zijn prima te handhaven. Verplicht gewoon LHBTIers zich te registreren als zijnde LHBTIer en laat ze vervolgens verplicht een herkenbaar symbool op hun kleding dragen in het openbaar. Verder natuurlijk ook de gegoede burgers oproepen om zoveel mogelijk LHBTIers aan te geven bij de overheid. Eventueel kun je dat stimuleren door een geldelijke beloning uit te keren. Zodra je de LHBTI gemeenschap gedentificeerd hebt kun je agenten en camera's met gezichtsherkenning inzetten om de zones "vrij" te houden. Doormiddel van de camera's kun je de overtreders ook achteraf nog oppakken en bestraffen voor de verschrikkelijke misdaad van het verpesten van tere zieltjes })
I like the way you think oO/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 23 september 2021 @ 15:47:34 #250
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201484153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:40 schreef Halcon het volgende:
Ze halen wat bordjes weg. Maar zitten natuurlijk nog steeds niet op die woke-onzin van GL- en D66-types te wachten.

Gelukkig maar.
Sommige mensen zitten daar wel op te wachten natuurlijk. Anders hadden we niet zo'n leuke foto gehad, of werd er niet gesproken van 'activisten'. 8-)

Gelukkig maar.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')