abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:13:09 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200707923
quote:
‘Filantroop Sywert van Lienden verdiende aan pandemie met nooit gebruikte mondkapjes’

Begin vorig jaar kwam politiek commentator, activist en lobbyist, Sywert van Lienden in actie om het zorgpersoneel aan beschermingsmiddelen te helpen. Hij stelde miljoenen Chinese mondkapjes veilig voor de Nederlandse zorg. Belangeloos, naar eigen zeggen. Geheim bleef dat hij via een eigen bedrijf toch verdiende aan de pandemie, en dat het RIVM zijn mondkapjes kwalificeerde als ‘een onacceptabel gezondheidsrisico’.

Van Lienden richtte de non-profitorganisatie Stichting Hulptroepen Alliantie op om ervoor te zorgen dat Nederland snel miljoenen mondkapjes zou krijgen. Het ministerie van VWS bestelt via hen uiteindelijk 40 miljoen mondkapjes, meldt de Volkskrant.

Maar uit tientallen interne documenten, contracten, mails en rapporten in het bezit van de krant wordt duidelijk dat Van Lienden en zijn compagnons de grote miljoenendeals via hun eigen bv’s lieten lopen en er zo aan verdiend hebben.

Afgekeurd
Ook zouden de maskers zijn afgekeurd door het RIVM omdat ze grafeen (nanomateriaal van koolstof) bevatten en volgens een inspecteur een ‘onacceptabel gezondheidsrisico’ vormen. Uiteindelijk gaat VWS toch akkoord met de aanschaf.

,,Grafeen is meegenomen in de testen en in de certificering van een geaccrediteerd testbureau”, aldus de conclusie in een intern memo. ,,Daarmee voldoet het masker aan de gestelde kwaliteitseisen en normen en wordt het op basis van de VWS-richtlijn vrijgegeven.”

'Niet ongevaarlijk’
Een RIVM-woordvoerder zegt dat het instituut ‘geen voorstander’ is van kapjes waarin nanozilver, koperoxide of grafeen zit zolang niet onderbouwd en uitgezocht is wat de toegevoegde waarde ervan is, terwijl er mogelijk wel risico’s zijn. Grafeen is volgens het RIVM ‘niet per definitie ongevaarlijk’.

Het ministerie van VWS laat aan de krant weten dat geen van de 40 miljoen door Van Lienden geleverde mondkapjes naar de zorg is gegaan. Ze liggen nog op voorraad, omdat er te veel is ingekocht. De 100,8 miljoen euro voor de 40 miljoen mondkapjes is wel overgemaakt.

Volgens Van Lienden is er niets mis met zijn mondkapjes. ,,We hebben het uitgezocht met VWS en testbureaus. De grafeen in onze maskers zijn geen nanotubes maar flakes die zijn vastgebonden in plastic. Het kan niet loskomen en er zit zo weinig in dat het niet schadelijk is. Het is gewoon een veilig product.’’
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)mondkapjes~ac07c211/

edit: Lees vooral ook het artikel van de Volkskrant waar in bovenstaande quote naar wordt gelinkt. Verder:
twitter

twitter

Vat het goed samen wat mij betreft.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200708574
Vreselijk figuur. Opsluiten in een kerker.
U MAD?
pi_200708589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:10 schreef de_boswachter het volgende:
Vreselijk figuur. Opsluiten in een kerker.
Voor welke misdaad?
Een deal sluiten met de overheid waar hijzelf beter van is geworden? Lol, dan mogen er cellen bijgebouwd worden.
pi_200708680
Er liep al maanden geleden een topic hierover.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200709023
-

[ Bericht 51% gewijzigd door probeer op 03-08-2021 09:36:43 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_200709730
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Voor welke misdaad?
Een deal sluiten met de overheid waar hijzelf beter van is geworden? Lol, dan mogen er cellen bijgebouwd worden.
Voor hoogverraad. Bij zulke zaken verlang je toch wel naar een autoritair regime dat wel raad weet met dergelijke figuren. Deze jongen kan in ons land de middelvinger blijven geven zonder ook maar een keer te hoeven vrezen voor juridische gevolgen van zijn verwerpelijk gedrag.
pi_200709852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Voor hoogverraad. Bij zulke zaken verlang je toch wel naar een autoritair regime dat wel raad weet met dergelijke figuren. Deze jongen kan in ons land de middelvinger blijven geven zonder ook maar een keer te hoeven vrezen voor juridische gevolgen van zijn verwerpelijk gedrag.
Kennen we nog hoogverraad in ons strafrecht? Maar buiten dat, nee hij heeft niet aan hoogverraad gedaan. Sterker nog, hij heeft niets gedaan wat strafbaar is. Moreel verwerpelijk gedrag is niet strafbaar.
pi_200709942
Ik hoop dat hij nog tot in lengte van dagen uitgekotst wordt door publiek en media. Met een beetje geluk heeft deze egotripper daar moeite mee.
pi_200710178
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kennen we nog hoogverraad in ons strafrecht? Maar buiten dat, nee hij heeft niet aan hoogverraad gedaan. Sterker nog, hij heeft niets gedaan wat strafbaar is. Moreel verwerpelijk gedrag is niet strafbaar.
Misleiding is gewoon strafbaar hoor.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:29:49 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200710182
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Voor welke misdaad?
Een deal sluiten met de overheid waar hijzelf beter van is geworden? Lol, dan mogen er cellen bijgebouwd worden.
Interessante houding.

Ik kan me nog goed herinneren hoe je successierechten slechts een paar dagen geleden nog een gigantisch onrecht, een misdadige graaierij en schandalig communistisch vond. Tientallen reacties om je afkeuring in niet mis te verstane bewoordingen kenbaar te maken, maar wanneer een gewiekste ondernemer de belastingbetaler onder valse voorwendselen willens en wetens een poot uitdraait door handig misbruik te maken van een pandemie, dan is het allemaal niet zo'n probleem?
Huilen dan.
pi_200710205
Sywert is een lul. Maar iets anders dan hem tot een nationale paria maken zit er gewoon niet in. Hij heeft slim en slinks gebruik gemaakt van de geboden mogelijkheden maar iets illegaals zie ik niet.
pi_200710418
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Interessante houding.

Ik kan me nog goed herinneren hoe je successierechten slechts een paar dagen geleden nog een gigantisch onrecht, een misdadige graaierij en schandalig communistisch vond. Tientallen reacties om je afkeuring in niet mis te verstane bewoordingen kenbaar te maken, maar wanneer een gewiekste ondernemer de belastingbetaler onder valse voorwendselen willens en wetens een poot uitdraait door handig misbruik te maken van een pandemie, dan is het allemaal niet zo'n probleem?
Wat sneu weer. Ik vind het graaien van deze persoon ook een groot onrecht. Het is echter niet strafbaar. Net zoals successierechten dat niet is.


Het ene resulteert in onvrede over een overheidsmaatregel het andere resulteert in een haatcampagne tegen een individu. We zien in het vorige topic dat iemand zijn auto al wou bekrassen en daarna deed iemand de suggestie er zuur overheen te gooien. En zo gaat het maar verder. Grappig dat je hoog van toren blies toen mensen tegen een overheidsmaatregel aanschopte en nu lekker meehuilt met een haatcampagne die van kwaad tot erger gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2021 10:50:07 ]
pi_200710448
Wel kut als je ook een Z4 hebt in net die kleur :{
pi_200710463
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Interessante houding.

Ik kan me nog goed herinneren hoe je successierechten slechts een paar dagen geleden nog een gigantisch onrecht, een misdadige graaierij en schandalig communistisch vond. Tientallen reacties om je afkeuring in niet mis te verstane bewoordingen kenbaar te maken, maar wanneer een gewiekste ondernemer de belastingbetaler onder valse voorwendselen willens en wetens een poot uitdraait door handig misbruik te maken van een pandemie, dan is het allemaal niet zo'n probleem?
CDA vriendje.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200710493
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:
Sywert is een lul. Maar iets anders dan hem tot een nationale paria maken zit er gewoon niet in. Hij heeft slim en slinks gebruik gemaakt van de geboden mogelijkheden maar iets illegaals zie ik niet.
Misleiding is toch gewoon strafbaar?

Aardig wat vrijwilligers en organisaties die aangeven flink misleid te zijn met dat hele 'niemand verdient hier aan' verhaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200710543
Vieze hond bah
pi_200710630
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:43 schreef probeer het volgende:

[..]

CDA vriendje.
Ik ben geen CDA lid meer (oa vanwege dit voorval) en deze persoon ook niet. Verder heb ik hem nooit ontmoet en ook niet mee samen gewerkt. Lachwekkende beschuldiging dus. Probeer het nog eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2021 10:49:27 ]
pi_200710647
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Misleiding is toch gewoon strafbaar?

Aardig wat vrijwilligers en organisaties die aangeven flink misleid te zijn met dat hele 'niemand verdient hier aan' verhaal.
Als het al strafbaar is, is het bijna niet te bewijzen. Anders zou het ook wel aangiften regenen.
Via die route is niks te halen. Maatschappelijke en politieke druk zouden misschien kunnen werken omdat zijn ego dan verder aangetast wordt.
pi_200710661
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 07:36 schreef DarkwingDuck het volgende: [..] Of je blijft gewoon van andermans eigendommen af. Klaag hem aan als je denkt dat hij iets strafbaars heeft gedaan.
Als zogenaamde filantroop blijf je dan ook van ons belastinggeld af.

Waarom laat hij zijn barmhartige cda hart niet zien en stort de winsten terug naar de overheid. Blijkbaar stinkt geld niet voor zulke hypocriete liegende filantropen. :D
pi_200710693
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Als het al strafbaar is, is het bijna niet te bewijzen. Anders zou het ook wel aangiften regenen.
Via die route is niks te halen. Maatschappelijke en politieke druk zouden misschien kunnen werken omdat zijn ego dan verder aangetast wordt.
Mjah, misleiding is strafbaar. Illegaal dus. Dat het bijna niet te bewijzen is is een tweede.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200710726
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik ben geen CDA lid meer (oa vanwege dit voorval) en deze persoon ook niet. Verder heb ik hem nooit ontmoet en ook niet mee samen gewerkt. Lachwekkende beschuldiging dus. Probeer het nog eens.
Fair enough, ik zei inderdaad 'CDA vriendje'.

Had 'CDA mentaliteit' moeten zijn. "christelijke armhartigheid" noemen jullie dat volgens mij.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200711257
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Misleiding is gewoon strafbaar hoor.
Dan begrijp ik niet waarom niemand een rechtszaak is begonnen. Succes, ben benieuwd hoe het gaat.
pi_200711364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Mjah, misleiding is strafbaar. Illegaal dus. Dat het bijna niet te bewijzen is is een tweede.
Het is zelfs niet duidelijk of hier echt sprake was van misleiding…
pi_200711505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dan begrijp ik niet waarom niemand een rechtszaak is begonnen. Succes, ben benieuwd hoe het gaat.
Ik gok omdat de mensen die zich benadeeld voelen niet zoveel geven om het binnenslepen van een eigen vergoeding (daar ze vanaf dag 1 bereid waren voor niets te werken), maar eerder gewoon willen dat niemand zich verrijkt heeft aan hun werkzaamheden.

En dat doel is niet te behalen via een rechtszaak.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200711596
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het is zelfs niet duidelijk of hier echt sprake was van misleiding…
Welk nieuws heb jij gevolgd? Lijkt me vrij duidelijk dat er aardig wat partijen misleid zijn. Of het aan de juridische eisen voor een veroordeling voldoet, is alweer een tweede.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200711641
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het is zelfs niet duidelijk of hier echt sprake was van misleiding…
Is er sprake van misleiding als jij een goed werkende auto bij een handelaar koopt die daar zelf ook flink beter van wordt? Nee hoor, je hebt het product waarvoor je betaald hebt gekregen voor een afgesproken prijs en het product werkt. Als de prijs je niet aanstond had je naar een andere handelaar kunnen gaan.

Dat de handelaar er flink beter van is geworden terwijl hij aangaf het voor een vriendenprijsje weg te doen is geen oplichting, hoogverraad of wat voor lachwekkende beschuldigingen we hier al langs hebben zien komen.

Is het moreel verwerpelijk? Zonder meer. Goed dat het aangekaart is. Rechtvaardigt het strafbare feiten tegen hem of zijn bezittingen? Nope.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2021 11:29:05 ]
pi_200711714
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Is er sprake van misleiding als jij een goed werkende auto bij een handelaar koopt die daar zelf ook flink beter van wordt? Nee hoor, je hebt het product waarvoor je betaald hebt gekregen voor een afgesproken prijs en het product werkt. Als de prijs je niet aanstond had je naar een andere handelaar kunnen gaan.
Ja, dat is misleiding. Echter zonder materiele schade.

quote:
Dat de handelaar er flink beter van is geworden terwijl hij aangaf het voor een vriendenprijsje weg te doen is geen oplichting, hoogverraad of wat voor lachwekkende beschuldigingen we hier al langs hebben zien komen.
Klopt, dat is misleiding.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200711819
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Is er sprake van misleiding als jij een goed werkende auto bij een handelaar koopt die daar zelf ook flink beter van wordt? Nee hoor, je hebt het product waarvoor je betaald hebt gekregen voor een afgesproken prijs en het product werkt. Als de prijs je niet aanstond had je naar een andere handelaar kunnen gaan.

Dat de handelaar er flink beter van is geworden terwijl hij aangaf het voor een vriendenprijsje weg te doen is geen oplichting, hoogverraad of wat voor lachwekkende beschuldigingen we hier al langs hebben zien komen.

Is het moreel verwerpelijk? Zonder meer. Goed dat het aangekaart is. Rechtvaardigt het strafbare feiten tegen hem of zijn bezittingen? Nope.
Het komt natuurlijk wel mede voort uit de al decennialang totaal rotte en zwaar clintelistische bestuurscultuur van de christendemocraten.
Wel goed dat daar nu met deze zaak en de openlijke corruptie in Limburg eindelijk aandacht voor komt.

Het is duur leergeld maar hopelijk leren we er wel van…
pi_200711838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Welk nieuws heb jij gevolgd? Lijkt me vrij duidelijk dat er aardig wat partijen misleid zijn. Of het aan de juridische eisen voor een veroordeling voldoet, is alweer een tweede.
Dan is er dus eigenlijk geen enkele indicatie dat er iets strafbaars is gebeurd…
pi_200711900
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dan is er dus eigenlijk geen enkele indicatie dat er iets strafbaars is gebeurd…
Alweer, heb je niet opgelet?

Er zijn legio indicaties dat er iets strafbaars gebeurd is. Genoeg partijen die aangegeven hebben misleid te zijn.

Helaas maken 'indicaties' geen 'concrete bewijzen' of 'benadeelde partijen die rechtsgang aanjagen'.

Waarom niet? Omdat je als benadeelde partij ook geen mooie beurt maakt om een vergoeding te eisen voor iets wat je in eerste instantie als vrijwilligerswerk uit wilde voeren, puur en alleen omdat een ander er wel aan verdiend heeft. "Nu willen wij ook geld zien hoor!" maakt ze nogal hypocriet en zo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200711982
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Alweer, heb je niet opgelet?

Er zijn legio indicaties dat er iets strafbaars gebeurd is. Genoeg partijen die aangegeven hebben misleid te zijn.

Helaas maken 'indicaties' geen 'concrete bewijzen' of 'benadeelde partijen die rechtsgang voorstaan'.
Dit begint wel erg op semantisch geneuzel te lijken zo. Hoor het wel als er iets serieus zichtbaar wordt. Tot die tijd is Sywert een gigantische eikel die wel binnen de wet heeft geopereerd.
pi_200712034
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit begint wel erg op semantisch geneuzel te lijken zo. Hoor het wel als er iets serieus zichtbaar wordt. Tot die tijd is Sywert een gigantische eikel die wel binnen de wet heeft geopereerd.
Tsja, ik kan er niets aan doen dat sommigen hier eerst een oordeel van een rechter nodig hebben om te stellen dat Sywert mensen misleid heeft.

Op diezelfde fiets is Taghi ook geen crimineel.

En ik zal straks even vragen of een rechter zich uitspreekt over die hondendrol die hier een uurtje geleden op de stoep achtergelaten is. Want zonder gerechtelijke uitspraak heeft niemand daar gescheten.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 03-08-2021 11:53:47 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_200712064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, dat is misleiding. Echter zonder materiele schade.
[..]

Klopt, dat is misleiding.

Succes voor de rechtbank dan.
Start een petitie en dien namens alle ondertekenaars een aangifte in.
Volstrekt kansloos en dat weet je, er is geen enkel strafbaar feit gepleegd.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:49:33 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200712167
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat sneu weer. Ik vind het graaien van deze persoon ook een groot onrecht. Het is echter niet strafbaar. Net zoals successierechten dat niet is.

Het ene resulteert in onvrede over een overheidsmaatregel het andere resulteert in een haatcampagne tegen een individu. We zien in het vorige topic dat iemand zijn auto al wou bekrassen en daarna deed iemand de suggestie er zuur overheen te gooien. En zo gaat het maar verder. Grappig dat je hoog van toren blies toen mensen tegen een overheidsmaatregel aanschopte en nu lekker meehuilt met een haatcampagne die van kwaad tot erger gaat.
Ooooh, je hebt problemen met haatcampagnes? Zeg dt dan :D .

Waarom dan het bagatelliseren en in zekere zin goedpraten van dat hele Vizier op Links-gebeuren?
Huilen dan.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:58:04 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200712377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Voor hoogverraad. Bij zulke zaken verlang je toch wel naar een autoritair regime dat wel raad weet met dergelijke figuren. Deze jongen kan in ons land de middelvinger blijven geven zonder ook maar een keer te hoeven vrezen voor juridische gevolgen van zijn verwerpelijk gedrag.
Juist in landen met autoritaire regimes komt dit soort nepotisme aan de lopende band voor. Dit soort zelfverrijking door dergelijke figuren met goede overheidscontacten is in bijvoorbeeld Saoedi Arabie, maar ook in Hongarije, aan de orde van de dag. Orban schuift zijn vrindjes miljarden toe over de rug van de gewone Hongaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 03-08-2021 12:05:19 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_200712420
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ooooh, je hebt problemen met haatcampagnes? Zeg dt dan :D .

Waarom dan het bagatelliseren en in zekere zin goedpraten van dat hele Vizier op Links-gebeuren?
Het plakken van stickers heb ik altijd veroordeeld evenals het delen van NAW gegevens. Laat staan het beschadigen van eigendommen van linkse activisten. Echt super triest wat je hier tracht te doen. De schaamte voorbij.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:02:03 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200712460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het plakken van stickers heb ik altijd veroordeeld evenals het delen van NAW gegevens. Laat staan het beschadigen van eigendommen van linkse activisten. Echt super triest wat je hier tracht te doen. De schaamte voorbij.
Ik laat zien dat jouw verontwaardiging wat selectief is, dat is alles.
Huilen dan.
pi_200712595
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ooooh, je hebt problemen met haatcampagnes? Zeg dt dan :D .

Waarom dan het bagatelliseren en in zekere zin goedpraten van dat hele Vizier op Links-gebeuren?
Of zijn persoonlijke haatcampagne tegen die dame van GL die spontaan tot Moslimbroeder werd bestempeld. De typische hypocrisie van de christendemocraat. Maar wel off topic hier.
pi_200712614
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik laat zien dat jouw verontwaardiging wat selectief is, dat is alles.
Ik geef antwoord en laat je daarmee zien dat je verdachtmakingen ontzettend sneu zijn.
pi_200713112
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Is er sprake van misleiding als jij een goed werkende auto bij een handelaar koopt die daar zelf ook flink beter van wordt? Nee hoor, je hebt het product waarvoor je betaald hebt gekregen voor een afgesproken prijs en het product werkt. Als de prijs je niet aanstond had je naar een andere handelaar kunnen gaan.

Dat de handelaar er flink beter van is geworden terwijl hij aangaf het voor een vriendenprijsje weg te doen is geen oplichting, hoogverraad of wat voor lachwekkende beschuldigingen we hier al langs hebben zien komen.
Ik vind dit een slecht voorbeeld. Het is bekend dat autohandelaren zeggen dat een auto van een oud vrouwtje is geweest of dat ze iets voor een vriendenprijsje doen, maar dat het dan in de praktijk niet klopt.

Dat is toch iets anders dan wat Sywert heeft gedaan. Sywert heeft gezegd in mondkapjes te handelen om anderen te helpen, hij deed het 'om niet'. Omdat Sywert bekend is en politieke vrienden heeft, heeft hij met dit verhaal goed zaken kunnen doen. Vervolgens blijkt dat er niets van het hele verhaal klopt, want Sywert maakte wl winst en heeft dit in eigen zak gestoken.

Ik zou de vergelijking met de auto zo maken. Een autohandelaar heeft een actie waarbij hij auto's verkoopt voor het goede doel. De auto's worden verkocht en alle opbrengsten gaan naar het goede doel. Echter blijkt achteraf dat er gelogen is en de opbrengsten in eigen zak verdwenen zijn.

Daarbij is het extra lelijk dat de zaak door goede journalistiek boven water gekomen is, Sywert heeft doelbewust geprobeerd de zwendel onder de tafel te houden.

quote:
Is het moreel verwerpelijk? Zonder meer. Goed dat het aangekaart is. Rechtvaardigt het strafbare feiten tegen hem of zijn bezittingen? Nope.
Strafbare feiten zijn in Nederland nooit geoorloofd, het geweldsmonopolie ligt tenslotte bij de overheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 03-08-2021 12:34:06 ]
pi_200715059
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Is er sprake van misleiding als jij een goed werkende auto bij een handelaar koopt die daar zelf ook flink beter van wordt? Nee hoor, je hebt het product waarvoor je betaald hebt gekregen voor een afgesproken prijs en het product werkt. Als de prijs je niet aanstond had je naar een andere handelaar kunnen gaan.

Dat de handelaar er flink beter van is geworden terwijl hij aangaf het voor een vriendenprijsje weg te doen is geen oplichting, hoogverraad of wat voor lachwekkende beschuldigingen we hier al langs hebben zien komen.

Is het moreel verwerpelijk? Zonder meer. Goed dat het aangekaart is. Rechtvaardigt het strafbare feiten tegen hem of zijn bezittingen? Nope.
Deze vergelijking gaat niet op. Als jij vervolgens die auto met winst verkoop met daarbij de boodschap aan de koper(s) dat je de winst niet in eigen zak steekt, dan ben je een gigantische lul als je dat wel doet. Strafbaar is aan de rechter. Grote kans dat Sywert dat allemaal heeft dicht getikt met kleine lettertjes en vage stichtingen waardoor ie er wellicht juridisch mee wegkomt. Neemt niet weg dat ik in zo'n geval persoonlijk als gedupeerde wel even verhaal zou halen. In dit geval is de koper de overheid en die gaan ook niet helemaal vrijuit vanwege de afwijkende procedures. Ik snap dat die het laten bij wat het is. Sywert heeft misbruik gemaakt van de situatie en als dat juridisch allemaal klopt dan rest als enige om deze persoon levenslang te verketteren. Succes met je miljoenen dan.
pi_200718794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Deze vergelijking gaat niet op. Als jij vervolgens die auto met winst verkoop met daarbij de boodschap aan de koper(s) dat je de winst niet in eigen zak steekt, dan ben je een gigantische lul als je dat wel doet. Strafbaar is aan de rechter. Grote kans dat Sywert dat allemaal heeft dicht getikt met kleine lettertjes en vage stichtingen waardoor ie er wellicht juridisch mee wegkomt. Neemt niet weg dat ik in zo'n geval persoonlijk als gedupeerde wel even verhaal zou halen. In dit geval is de koper de overheid en die gaan ook niet helemaal vrijuit vanwege de afwijkende procedures. Ik snap dat die het laten bij wat het is. Sywert heeft misbruik gemaakt van de situatie en als dat juridisch allemaal klopt dan rest als enige om deze persoon levenslang te verketteren. Succes met je miljoenen dan.
Dan heeft de regering ook zitten slapen als hij dit dicht heeft weten te tikken. Daar waren nota bene vooral mensen van zijn eigen partij bij betrokken. Erg dubieus. Het soort clientelisme dat je verwacht in Sicili, Walloni en Limburg.
pi_200721218
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Of zijn persoonlijke haatcampagne tegen die dame van GL die spontaan tot Moslimbroeder werd bestempeld. De typische hypocrisie van de christendemocraat. Maar wel off topic hier.
Want idd, het moslimbroederschap moet je in de Kamer willen hebben en dat benoemen is islamfobie, vrouwenhaat, fascisme en weet ik het wat meer. De feiten zijn enkel duidelijker geworden, mensen die het benoemde hadden gelijk, de deugers niet. Schijnbaar doet het je nu nog au, maar mede dankzij deugers zoals jou heeft het moslimbroederschap nu voet in onze tweede kamer. Dan liever een christendemocraat die de waarheid wel durft te benoemen.

Geweld tegen haar of haar bezittingen heb ik altijd afgewezen. In tegenstelling tot jou en de pr man die het beschadigen van eigendommen schijnbaar prima vinden. Deugen is schijnbaar een selectieve bezigheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2021 19:39:02 ]
pi_200722237
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 19:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Want idd, het moslimbroederschap moet je in de Kamer willen hebben en dat benoemen is islamfobie, vrouwenhaat, fascisme en weet ik het wat meer. De feiten zijn enkel duidelijker geworden, mensen die het benoemde hadden gelijk, de deugers niet. Schijnbaar doet het je nu nog au, maar mede dankzij deugers zoals jou heeft het moslimbroederschap nu voet in onze tweede kamer. Dan liever een christendemocraat die de waarheid wel durft te benoemen.

Geweld tegen haar of haar bezittingen heb ik altijd afgewezen. In tegenstelling tot jou en de pr man die het beschadigen van eigendommen schijnbaar prima vinden. Deugen is schijnbaar een selectieve bezigheid.
Geweld in iedere vorm keur ik altijd direct af.
pi_200722313
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Geweld in iedere vorm keur ik altijd direct af.
Je heult er wel mee. Want ik wijs het af en dat is vervolgens een steen des aanstoots voor oa jou.
Maar fijn om expliciet te lezen dat je het afwijst.
pi_200722793
Lekker rondrijden in nieuwe bak en dikke middelvinger naar een ieder.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:42:02 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200838679
Vermogensbeheerder wijst Sywert van Lienden de deur na ’mondkapjesgate’

Vermogensbeheerder Wealth Management Partners heeft eerder dit jaar de omstreden mondkapjesondernemer Sywert van Lienden de deur gewezen. Mogelijk moeten de gevallen ondernemer en zijn zakenpartners daardoor ook op zoek naar een nieuwe bank om hun vermogen te stallen. Dat melden bronnen in de financile sector.

https://www.telegraaf.nl/(...)ur-na-mondkapjesgate

_O_ _O_
pi_200841024
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 00:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vermogensbeheerder wijst Sywert van Lienden de deur na ’mondkapjesgate’

Vermogensbeheerder Wealth Management Partners heeft eerder dit jaar de omstreden mondkapjesondernemer Sywert van Lienden de deur gewezen. Mogelijk moeten de gevallen ondernemer en zijn zakenpartners daardoor ook op zoek naar een nieuwe bank om hun vermogen te stallen. Dat melden bronnen in de financile sector.

https://www.telegraaf.nl/(...)ur-na-mondkapjesgate

_O_ _O_
Begrijpelijk.
pi_201634675
twitter
Wat bezielt deze man toch :')
  maandag 4 oktober 2021 @ 18:07:16 #50
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_201634980
twitter
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 4 oktober 2021 @ 18:08:18 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201634999
Zit Sywert al in voorarrest :?
pi_201635040
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:36:36 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201644905
Sywert pikt het niet langer, maar wil niet uitleggen wat hij daarmee bedoelt

Ondernemer Sywert van Lienden, die het nieuws haalde omdat hij 9 miljoen euro verdiende met ongebruikte mondkapjes, heeft op twitter een ‘vriendelijke waarschuwing’ geuit omdat zijn ‘grens is bereikt’. Hij wil echter niet uitleggen wat hij daar precies mee bedoelt.

,,Vriendelijke waarschuwing voor iedereen die al maanden meedoet aan deze laster: het is een keer genoeg’’, zo schrijft hij. ,,Doe je mee aan deze onzin, dan loop je het risico een keer aangesproken te worden. Elk mens heeft z'n grens. Die van mij is bereikt’’, zo vervolgt hij zijn betoog.

‘Geen behoefte’
Vraag is wat hij bedoelt met die ‘grens’? Gaat hij mensen aanklagen voor smaad? De ondernemer wil niet laten weten wat hij daarmee bedoelt en laat aan deze site weten: ‘geen behoefte aan een gesprek’ te hebben. Zijn tweet is inmiddels verwijderd.

Van Lienden sloot in het begin van de coronacrisis een omstreden deal met de overheid voor de aanschaf van 40 miljoen mondkapjes. Hij zei dat hij via zijn stichting Hulptroepen Alliantie ‘om niet’ mondkapjes naar Nederland zou halen. Via de bv Relief Goods Alliance die hij en zijn kompanen oprichtten werd er uiteindelijk meer dan 20 miljoen euro winst geboekt. Negen miljoen daarvan ging naar Sywert van Lienden, zo onthulde de Volkskrant.

quote:
Mocht jij niet tot in het bejaardenhuis bekend staan als die amorele vrek, betaal dan die 9 miljoen euro subiet terug!
Predikant Axel Wicke
quote:
Ook oud-hoofdredacteur van het NOS Journaal Hans Laroes merkt op: ,,Ik dacht eigenlijk dat Sywert onze grenzen al had overschreden.’’
Vrijwilligers en medewerkers van de Stichting Hulptroepen Alliantie, de non-profitorganisatie van Sywert van Lienden en zijn compagnons, gaven eerder aan dat zij willen dat de miljoenenwinst wordt teruggestort. ,,Terugstorten is, na dit misbruik van zowel publiek als persoonlijk vertrouwen, de enige aanvaardbare route richting herstel.” Van Lienden is dat echter niet van plan. Hij wil de 9 miljoen euro beleggen en het rendement gebruiken voor onder meer kankeronderzoek bij jonge mensen. Onder meer KWF Kankerbestrijding meldde eerder geen geld van Van Lienden aan te willen nemen.

Sinds ‘mondkapjesgate’ zoals de voor de overheid kostbare deal ook wel genoemd wordt, wordt de ondernemer op twitter dagelijks gevraagd of de 9 miljoen euro al zijn terugbetaald.

Sywert van Lienden laat op twitter weten dat zijn 'grens is bereikt'.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ee-bedoelt~a3290525/

En dus gaat Sywert nu .......................... :? :? :?
pi_201644950
twitter
pi_201644966
Cry me a river Sywert.

Stuk menselijk stront.
pi_201645008
Omtzigt over mondkapjesdeal met Van Lienden: 'Op verkeerde been gezet'

Pieter Omtzigt bemoeide zich vorig jaar met de mondkapjesdeal tussen Sywert van Lienden en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, maar hij dacht op dat moment dat Van Lienden zonder winstoogmerk werkte.

Dat zegt Omtzigt vandaag in de Volkskrant, waarmee hij voor het eerst reageert zijn betrokkenheid bij de affaire. "Ik voel mij door Sywert van Lienden op het verkeerde been gezet, dat lijkt me duidelijk", zegt Omtzigt in een reactie tegen de krant.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondkapjes-ministerie
pi_201645142
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:44 schreef luxerobots het volgende:
Omtzigt over mondkapjesdeal met Van Lienden: 'Op verkeerde been gezet'

Pieter Omtzigt bemoeide zich vorig jaar met de mondkapjesdeal tussen Sywert van Lienden en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, maar hij dacht op dat moment dat Van Lienden zonder winstoogmerk werkte.

Dat zegt Omtzigt vandaag in de Volkskrant, waarmee hij voor het eerst reageert zijn betrokkenheid bij de affaire. "Ik voel mij door Sywert van Lienden op het verkeerde been gezet, dat lijkt me duidelijk", zegt Omtzigt in een reactie tegen de krant.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondkapjes-ministerie
Wel raar dat hij met het lobbyen bij Rutte begon, voor nog eens 80 miljoen mondkapjes, terwijl Sywert toen al een deal voor 40 miljoen mondkapjes gesloten had.
Communiceerden die twee dan totaal niet? Ze zaten nota bene in dezelfde commissie, die meeschreef aan het CDA-verkiezingsprogramma.
Stel je voor dat dankzij Omtzigt Sywert nog een deal voor 80 mijoen mondkapjes erbij gekregen had.
pi_201645153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:44 schreef luxerobots het volgende:
Omtzigt over mondkapjesdeal met Van Lienden: 'Op verkeerde been gezet'

Pieter Omtzigt bemoeide zich vorig jaar met de mondkapjesdeal tussen Sywert van Lienden en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, maar hij dacht op dat moment dat Van Lienden zonder winstoogmerk werkte.

Dat zegt Omtzigt vandaag in de Volkskrant, waarmee hij voor het eerst reageert zijn betrokkenheid bij de affaire. "Ik voel mij door Sywert van Lienden op het verkeerde been gezet, dat lijkt me duidelijk", zegt Omtzigt in een reactie tegen de krant.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondkapjes-ministerie
Omtzigt geloven :') Dat is ook een laaienlichter eerste klas. Voert een grote act op gezien zijn moties en waar hij op stemt etc.
pi_201726037
Het lijkt wel alsof ze in de belangstelling willen blijven, vandaag in de krant:

De non-profitstichting Hulptroepen Alliantie van Sywert van Lienden en Bernd Damme heeft de afgelopen maanden toezeggingen over financile transparantie en verantwoording van de eigen site gewist, schrijft de Volkskrant. De stichting schermde met een onafhankelijke audit, maar de daarbij genoemde accountants zeggen van niets te weten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ntwoording~a1608eb5/

Hoe heet die derde ook alweer?
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:41:45 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201726061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
Het lijkt wel alsof ze in de belangstelling willen blijven, vandaag in de krant:

De non-profitstichting Hulptroepen Alliantie van Sywert van Lienden en Bernd Damme heeft de afgelopen maanden toezeggingen over financile transparantie en verantwoording van de eigen site gewist, schrijft de Volkskrant. De stichting schermde met een onafhankelijke audit, maar de daarbij genoemde accountants zeggen van niets te weten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ntwoording~a1608eb5/

Hoe heet die derde ook alweer?
Ja, die wachten gewoon tot de storm is gaan liggen en cashen dan uit.

Alleen ze zijn iets te vroeg begonnen :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201726084
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja, die wachten gewoon tot de storm is gaan liggen en cashen dan uit.

Alleen ze zijn iets te vroeg begonnen :P
Ik vrees dat er een film van gaat komen, cashen ze daar ook weer mee.
pi_201726641
Stelletje leugenaars en mediaontwijkers als het ze te heet onder de voeten wordt. Even een stukje uit de vk waar damme zichzelf te kakken zet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201727404
Die Sywert zal wel een keer zelfmoord plegen denk ik, die komt nergens meer aan de bak, voor altijd uitgekotst door de maatschappij. Of hij moet emigreren naar de VS ofzo, maar dat lijkt mij ook wel een eenzaam leven.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:31:29 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201727432
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:29 schreef Ronald het volgende:
Die Sywert zal wel een keer zelfmoord plegen denk ik, die komt nergens meer aan de bak, voor altijd uitgekotst door de maatschappij. Of hij moet emigreren naar de VS ofzo, maar dat lijkt mij ook wel een eenzaam leven.
Volgens mij zijn sociopathen als hij ook in hun eentje volmaakt tevreden.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201728356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:29 schreef Ronald het volgende:
Die Sywert zal wel een keer zelfmoord plegen denk ik, die komt nergens meer aan de bak, voor altijd uitgekotst door de maatschappij. Of hij moet emigreren naar de VS ofzo, maar dat lijkt mij ook wel een eenzaam leven.
Er zijn altijd wel aasgieren die met hem om willen blijven gaan.
pi_201728612
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:29 schreef Ronald het volgende:
Die Sywert zal wel een keer zelfmoord plegen denk ik, die komt nergens meer aan de bak, voor altijd uitgekotst door de maatschappij. Of hij moet emigreren naar de VS ofzo, maar dat lijkt mij ook wel een eenzaam leven.
Nee joh, die wordt gewoon spindoctor. Of adviseur voor zijn vrienden die de overheid willen belazeren.
afspraak tandarts verzetten
pi_201728795
twitter
pi_201728817
Ik moest lachen

twitter
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:54:22 #69
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201729121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:14 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Nee joh, die wordt gewoon spindoctor. Of adviseur voor zijn vrienden die de overheid willen belazeren.
Ben je wel echt serieus dom als je hem inhuurt als spindoctor :D . Als ie iets niet kan, is het shitstorms zo managen dat ie er beter uit komt :P .
pi_201729267
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:29 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
''Er vinden onderzoeken plaats''

En ondertussen de onafhankelijke accountant schrappen.

Deze tekst verdween van zijn site:



Wat een paardenlul is die vent ook.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:05:50 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201729275
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
''Er vinden onderzoeken plaats''

En ondertussen de onafhankelijke accountant schrappen.

Deze tekst verdween van zijn site:

[ afbeelding ]

Wat een paardenlul is die vent ook.
Een oplichter in hart en nieren.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:11:38 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201729332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:54 schreef bleiblei het volgende:
Ben je wel echt serieus dom als je hem inhuurt als spindoctor :D . Als ie iets niet kan, is het shitstorms zo managen dat ie er beter uit komt :P .
Hij is van het CDA, dus ja daar doen ze alleen maar domme dingen
Wopke is ook zo een voorbeeld, in zijn eentje het hele CDA gesloopt _O- _O-
pi_201729341
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ben je wel echt serieus dom als je hem inhuurt als spindoctor :D . Als ie iets niet kan, is het shitstorms zo managen dat ie er beter uit komt :P .
Spindoctor voor de vijand :P

"Yo Sigrid, ik weet nog een goede vriend die je adviezen kan geven :7 "
afspraak tandarts verzetten
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:13:44 #74
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_201729356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:29 schreef Ronald het volgende:
Die Sywert zal wel een keer zelfmoord plegen denk ik, die komt nergens meer aan de bak, voor altijd uitgekotst door de maatschappij. Of hij moet emigreren naar de VS ofzo, maar dat lijkt mij ook wel een eenzaam leven.
Waarom zou hij zelfmoord plegen? Hij heeft tien miljoen op de bank.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_201729441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:13 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Waarom zou hij zelfmoord plegen? Hij heeft tien miljoen op de bank.
Die man is 31 en wordt door alles en iedereen verafschuwd. In dat geval maakt geld letterlijk niet gelukkig.

Maar goed, emigratie is nog wel een optie met enkele miljoenen achter de hand.
٩๏̯͡๏)۶
pi_201729567
Die gozer kan beter met die miljoenen een mooie bungalow kopen in Canada. Daar een beetje van het leven genieten.
Hallo
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:41:29 #77
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_201729595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:23 schreef Ronald het volgende:

[..]
Die man is 31 en wordt door alles en iedereen verafschuwd. In dat geval maakt geld letterlijk niet gelukkig.

Maar goed, emigratie is nog wel een optie met enkele miljoenen achter de hand.
Don't hate the player, hate the game.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_201729762
Sywert.
Smerige kuthond.
pi_201729780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:23 schreef Ronald het volgende:

[..]
Maar goed, emigratie is nog wel een optie met enkele miljoenen achter de hand.
Hij is al gemigreerd naar Zwitserland toch? Of is dat alleen maar bij een idee gebleven...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:00:36 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201729800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hij is al gemigreerd naar Zwitserland toch? Of is dat alleen maar bij een idee gebleven...
Dat is wel het perfecte land om er tien miljoen doorheen te jagen. Drie keer boodschappen doen en je zit al aan de helft.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:17:02 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201732455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:41 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Don't hate the player, hate the game.
Hate the CDA
Die 1,01 miljard voor de stichting Open Nederland is nog een paar tikkeis erger
https://tpo.nl/2021/04/13(...)-en-zonder-toezicht/
https://www.trouw.nl/poli(...)sneltesten~b925656a/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201732506
twitter
pi_201733569
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:22 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Dit is de eerste keer dat ik het eens ben met die schimmelpiemel
Hallo
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:56:34 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201735090
Advocaat Peter Plasman over de nog niet terugbetaalde miljoenenwinst van Sywert van Lienden

A Aan het begin van de coronacrisis maakte hij met veel bombarie bekend grote hoeveelheden mondkapjes zonder winstoogmerk aan de zorg te leveren, maar ondertussen hielden Sywert van Lienden en zijn zakenpartners er miljoenen euro’s winst aan over. Medewerkers van de mondkapjesstichting voelden zich misleid, gemanipuleerd en voorgelogen. Excuses volgden, maar tot onvrede van strafrechtadvocaat Peter Plasman is het geld nog altijd niet terug naar de schatkist. Aan tafel vertelt hij hoe hij tegen de zaak aankijkt.

https://www.evajinek.nl/o(...)dkapjes-strafrechten

*O* *O* *O*
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:12:50 #85
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201735225
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 21:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Advocaat Peter Plasman over de nog niet terugbetaalde miljoenenwinst van Sywert van Lienden

A Aan het begin van de coronacrisis maakte hij met veel bombarie bekend grote hoeveelheden mondkapjes zonder winstoogmerk aan de zorg te leveren, maar ondertussen hielden Sywert van Lienden en zijn zakenpartners er miljoenen euro’s winst aan over. Medewerkers van de mondkapjesstichting voelden zich misleid, gemanipuleerd en voorgelogen. Excuses volgden, maar tot onvrede van strafrechtadvocaat Peter Plasman is het geld nog altijd niet terug naar de schatkist. Aan tafel vertelt hij hoe hij tegen de zaak aankijkt.

https://www.evajinek.nl/o(...)dkapjes-strafrechten

*O* *O* *O*
Is dat die kwal die die moord door die kutventjes uit Hilversum elke keer zit goed te praten? Vind niet dat ie veel recht van spreken heeft :') .
pi_201736300
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 22:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Is dat die kwal die die moord door die kutventjes uit Hilversum elke keer zit goed te praten? Vind niet dat ie veel recht van spreken heeft :') .
Dat is z'n werk. Dat is wat advocaten doen: verdachten verdedigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2021 00:28:14 ]
pi_201736349
Heerlijk, goed bezig die Sywert van Lienden
Ze zijn er allemaal ingetrapt, en nu gaan janken
Geniet er maar van Swiebert
pi_201736360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is wel het perfecte land om er tien miljoen doorheen te jagen. Drie keer boodschappen doen en je zit al aan de helft.
Keertje gas geven in die Z4 en je bent de andere helft kwijt + een weekje brommen :P
  woensdag 13 oktober 2021 @ 07:30:47 #89
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_201737134
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 22:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Is dat die kwal die die moord door die kutventjes uit Hilversum elke keer zit goed te praten? Vind niet dat ie veel recht van spreken heeft :') .
Belachelijk, hoe durft een advocaat zijn werk uit te voeren!?
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:35:47 #90
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201737560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 07:30 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Belachelijk, hoe durft een advocaat zijn werk uit te voeren!?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 00:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is z'n werk. Dat is wat advocaten doen: verdachten verdedigen.
Zou goed zijn als die man dat gewoon doet in de rechtbank. Want dat is toch zijn werk? Zijn clienten verdedigen in de rechtbank? En niet in talkshows, via de krant enz.?

Daarnaast vind ik de strafadvocatuur een vergiftigt vak. Het gaat niet om het client een weerwoord te geven zodat je een eerlijk proces krijgt. Maar om maar genoeg ruis te verkopen, te gaan mieren op punten en komma's in dossiers om zo levensgevaarlijke figuren zo snel mogelijk vrij te krijgen. Verachtelijk beroep.

Maar goed, nogal offtopic. Ik vind dat de beste man zijn muil in deze moet houden omdat zijn mediaoptredens van een vergelijkbaar debiel niveau zijn als de acties van Sywert.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:40:48 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201737608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]
[..]
Zou goed zijn als die man dat gewoon doet in de rechtbank. Want dat is toch zijn werk? Zijn clienten verdedigen in de rechtbank? En niet in talkshows, via de krant enz.?

Daarnaast vind ik de strafadvocatuur een vergiftigt vak. Het gaat niet om het client een weerwoord te geven zodat je een eerlijk proces krijgt. Maar om maar genoeg ruis te verkopen, te gaan mieren op punten en komma's in dossiers om zo levensgevaarlijke figuren zo snel mogelijk vrij te krijgen. Verachtelijk beroep.

Maar goed, nogal offtopic. Ik vind dat de beste man zijn muil in deze moet houden omdat zijn mediaoptredens van een vergelijkbaar debiel niveau zijn als de acties van Sywert.
Advocaten zorgen er op die manier voor dat een aanklager zijn werk zorgvuldig en grondig moet doen. Uitermate belangrijk dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201737615
twitter
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:44:11 #93
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201737635
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Advocaten zorgen er op die manier voor dat een aanklager zijn werk zorgvuldig en grondig moet doen. Uitermate belangrijk dus.
Advocaten zorgen er voor dat levensgevaarlijke mensen vrij op straat rond lopen omdat (is recent gebeurd!) er ergens in een procesverbaal een datum niet in het juiste veldje is ingevuld, terwijl er overal bewijs ligt (Twitter, nieuwssites, etc.) wanneer iets plaats heeft gevonden. Tot op de seconde nauwkeurig.

Een vak met een nobele insteek dat compleet uit de bocht gevlogen is puur voor eigen gewin.
pi_201737646
Wat heeft Sywert eigenlijk gekocht van zijn centjes? Een paar huizen als investering? Een mooie auto? Een boot? Man, je zal maar een paar miljoen over hebben dat moet toch jeuken om uit te geven.
pi_201737673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat heeft Sywert eigenlijk gekocht van zijn centjes? Een paar huizen als investering? Een mooie auto? Een boot? Man, je zal maar een paar miljoen over hebben dat moet toch jeuken om uit te geven.
twitter


En verder zal het grootste deel van het geld nog wel in die bv's zitten, denk niet dat ie 9 miljoen op zijn dagelijkse rekening heeft gestort.
pi_201737715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:47 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[ twitter ]

En verder zal het grootste deel van het geld nog wel in die bv's zitten, denk niet dat ie 9 miljoen op zijn dagelijkse rekening heeft gestort.
Mooie bak hoor, ok nog eens een M versie zo te zien. Maar toch een beetje magertjes, ik had oa een leuk optrekje verwacht.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:54:17 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201737733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Advocaten zorgen er voor dat levensgevaarlijke mensen vrij op straat rond lopen omdat (is recent gebeurd!) er ergens in een procesverbaal een datum niet in het juiste veldje is ingevuld, terwijl er overal bewijs ligt (Twitter, nieuwssites, etc.) wanneer iets plaats heeft gevonden. Tot op de seconde nauwkeurig.

Een vak met een nobele insteek dat compleet uit de bocht gevlogen is puur voor eigen gewin.
Linkje? Vormfouten worden over het algemeen gewoon gecorrigeerd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201737949
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 21:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Advocaat Peter Plasman over de nog niet terugbetaalde miljoenenwinst van Sywert van Lienden

A Aan het begin van de coronacrisis maakte hij met veel bombarie bekend grote hoeveelheden mondkapjes zonder winstoogmerk aan de zorg te leveren, maar ondertussen hielden Sywert van Lienden en zijn zakenpartners er miljoenen euro’s winst aan over. Medewerkers van de mondkapjesstichting voelden zich misleid, gemanipuleerd en voorgelogen. Excuses volgden, maar tot onvrede van strafrechtadvocaat Peter Plasman is het geld nog altijd niet terug naar de schatkist. Aan tafel vertelt hij hoe hij tegen de zaak aankijkt.

https://www.evajinek.nl/o(...)dkapjes-strafrechten

*O* *O* *O*
Nederland in verzet!!! 't Gooi pakt 't Gooi aan! Hup Youp!
Er moet zich alleen nog een vrijwilliger aanmelden die zich opgelicht voelt door de drie heren, misschien iemand van Coolblue? De kosten voor de rechtsgang worden door een onbekende geldschieter betaalt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mondkapje op 13-10-2021 09:18:36 ]
pi_201738466
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 21:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Advocaat Peter Plasman over de nog niet terugbetaalde miljoenenwinst van Sywert van Lienden

A Aan het begin van de coronacrisis maakte hij met veel bombarie bekend grote hoeveelheden mondkapjes zonder winstoogmerk aan de zorg te leveren, maar ondertussen hielden Sywert van Lienden en zijn zakenpartners er miljoenen euro’s winst aan over. Medewerkers van de mondkapjesstichting voelden zich misleid, gemanipuleerd en voorgelogen. Excuses volgden, maar tot onvrede van strafrechtadvocaat Peter Plasman is het geld nog altijd niet terug naar de schatkist. Aan tafel vertelt hij hoe hij tegen de zaak aankijkt.

https://www.evajinek.nl/o(...)dkapjes-strafrechten

*O* *O* *O*
Sywert had Plasman ook in dienst kunnen nemen, dan had Plasman met droge ogen beweerd dat Sywert prima, en binnen de wet, gehandeld heeft.
pi_201739434
lol!!!! Ongelooflijk

twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')