abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200678506
De prullenbakken in onze keuken worden binnenkort vervangen. Dit hebben we nu staan:

• 30 liter ('grijs')
• 50 liter ('plastic')
• 15 liter ('GFT')

Door omstandigheden zijn dit allemaal verschillende soorten. RVS, licht grijs & zwart. En dan is de eerste ook nog eens rond en de rest rechthoekig. Het ziet er niet uit :')

Ben er dan ook behoorlijk zat van en ga de hele meuk vervangen door nieuwe exemplaren. Over deze dingen zijn we het eens, ze moeten:
• Bij elkaar passen qua stijl en kleur;
• Ze worden zwart, want op dat RVS-ding zie je alle vingerafdrukken, waterspatjes etc.;
• Ze moeten een pedaal en/of sensor hebben. We willen ze niet zelf open hoeven drukken (met de hand) of trekken;
• De huidige 50 liter wordt vervangen door 30 liter.

Heeft iemand goede tips qua merk of heb je er een thuis staan die goed bevalt?
Alle tips zijn welkom :Y

Alvast bedankt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Celestien op 01-08-2021 16:49:32 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200678567
Het nadeel van prullenbakken in huis vind ik dat ze na een paar dagen al beginnen te stinken, vooral in de zomer.
Daarom gooi ik liever alles rechtstreeks buiten de kliko in.
pindazakje
  Spellchecker zondag 1 augustus 2021 @ 16:50:20 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200678684
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Het nadeel van prullenbakken in huis vind ik dat ze na een paar dagen al beginnen te stinken, vooral in de zomer.
Daarom gooi ik liever alles rechtstreeks buiten de kliko in.
GFT gaat hier ook meteen in de groene kliko, en plastic in de garage. Grijs wel in de keuken, maar die bak kon net zo goed in de kamer staan of in de gang.

Maar misschien woont TS op een flat, dan is het een ander verhaal.
  Spellchecker zondag 1 augustus 2021 @ 16:51:50 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200678722
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Het nadeel van prullenbakken in huis vind ik dat ze na een paar dagen al beginnen te stinken, vooral in de zomer.
Daarom gooi ik liever alles rechtstreeks buiten de kliko in.
Eens, hoor. Ik leeg de prullenbak met etensresten etc. ook dagelijks om geurtjes te voorkomen.
Maar heb geen zin om met ieder beetje om het huis heen te rennen (ze staan naast het huis, dus moet de hele tuin door om er te komen). Dus we kiezen toch voor prullenbakken in de keuken.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200678757
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:50 schreef maily het volgende:

[..]

GFT gaat hier ook meteen in de groene kliko, en plastic in de garage. Grijs wel in de keuken, maar die bak kon net zo goed in de kamer staan of in de gang.

Maar misschien woont TS op een flat, dan is het een ander verhaal.
Nee, we hebben een eengezinswoning, maar we hebben geen garage & de gang is te klein voor afvalbakken. In de toekomst gaan de prullenbakken naar de aanbouw, maar momenteel is dat nog mijn kantoor en daar wil ik geen prullenbakken hebben ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200678822
Brabantia FTW
U MAD?
  Spellchecker zondag 1 augustus 2021 @ 17:06:27 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200679044
quote:
88s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:53 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nee, we hebben een eengezinswoning, maar we hebben geen garage & de gang is te klein voor afvalbakken. In de toekomst gaan de prullenbakken naar de aanbouw, maar momenteel is dat nog mijn kantoor en daar wil ik geen prullenbakken hebben ;)
Kijk hier ook eens: LIF / De perfecte prullenbak?
pi_200679783
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:06 schreef maily het volgende:

[..]

Kijk hier ook eens: LIF / De perfecte prullenbak?
Deze ga ik zéker doornemen :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200690733
Ik vind Brabantia fijn en degelijk, maar de RVS die wij hebben blijf je wel poetsen. Ik heb er maar 1 in de keuken staan. Voor plastic heb ik een bak in een keukenkastje. Zodra die bak vol is, doe ik het plastic in de plastic-zak in de garage. En voor GFT loop ik naar de kliko buiten.
pi_200699835
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:45 schreef Hupje het volgende:
Ik vind Brabantia fijn en degelijk, maar de RVS die wij hebben blijf je wel poetsen. Ik heb er maar 1 in de keuken staan. Voor plastic heb ik een bak in een keukenkastje. Zodra die bak vol is, doe ik het plastic in de plastic-zak in de garage. En voor GFT loop ik naar de kliko buiten.
Wij hebben ook een Brabantia van 30 liter, zo'n ronde van RVS. Heb hetzelfde bezwaar: je blijft poetsen. Dat willen we niet weer. Onze papierpak staat in de aanbouw (wel handig ivm m'n eigen papier en 't stinkt niet. ;))
We hebben een plasticcontainer bij 't huis, dus we sparen eerst een beetje op en dan gaat 't - hup - de container in.

Zo'n garage klinkt wel handig, zeg.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200708541
Gewoon alles in de restkliko gooien. 3 prullenbakken in de keuken :')
pi_200717866
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 09:07 schreef fotostarter het volgende:
Gewoon alles in de restkliko gooien. 3 prullenbakken in de keuken :')
Nee, daar ga ik niet aan beginnen. Bovendien moeten we tegenwoordig betalen voor hoe vaak de grijze (rest) container geleegd wordt. Hoe vaker dat is, hoe hoger de rekening van de gemeente. Dan heb ik liever drie prullenbakken. Of twee.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200720023
Wij hebben een zwarte songmics (zag ik in mijn bol.com bestellingen staan),100 euro, 2x30 liter, voor rest en plastic en een klein bakje op het aanrecht voor gft dat dagelijks geleegd wordt.
In de gang naast de kapstok 2 Sortera bakken van 37l voor oud papier en glas.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Spellchecker dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:22:21 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200720184
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:11 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nee, daar ga ik niet aan beginnen. Bovendien moeten we tegenwoordig betalen voor hoe vaak de grijze (rest) container geleegd wordt. Hoe vaker dat is, hoe hoger de rekening van de gemeente. Dan heb ik liever drie prullenbakken. Of twee.
Dat geld haal je er niet uit met drie nieuwe prullenbakken hoor :@ _O-
pi_200720397
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 18:22 schreef maily het volgende:

[..]

Dat geld haal je er niet uit met drie nieuwe prullenbakken hoor :@ _O-
Leg eens uit.

Hoe het ook zij: mijn niet matchende oude prullenbakken moeten vervangen worden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Spellchecker dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:38:03 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200720438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 18:35 schreef Celestien het volgende:

[..]

Leg eens uit.

Hoe het ook zij: mijn niet matchende oude prullenbakken moeten vervangen worden.
Als jij daarvoor nieuwe prullenbakken gaat kopen ....

Maar ik zie dat ze sowieso aan vervanging toe zijn ^O^
pi_200720663
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 18:38 schreef maily het volgende:

[..]

Als jij daarvoor nieuwe prullenbakken gaat kopen ....

Maar ik zie dat ze sowieso aan vervanging toe zijn ^O^
Het is een bij elkaar geraapt zooitje dat me al jaren een doorn in het oog is. :)
Ik ga geen nieuwe prullenbakken kopen vanwege de heffing, maar ik ga ook niet alles bij restafval gooien om het aantal prullenbakken terug te brengen tot één.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200721623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 18:53 schreef Celestien het volgende:
maar ik ga ook niet alles bij restafval gooien om het aantal prullenbakken terug te brengen tot één.
Dat deed/doe ik liever dan mezelf maanden ergeren aan drie verschillende prullenbakken :D
pi_200721842
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 19:59 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dat deed/doe ik liever dan mezelf maanden ergeren aan drie verschillende prullenbakken :D
Ik ben ook zeer verbaasd over m'n eigen geduld ermee ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200722150
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:14 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik ben ook zeer verbaasd over m'n eigen geduld ermee ;)
Maar heb je nu al een keus kunnen maken?
pi_200722524
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:25 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Maar heb je nu al een keus kunnen maken?
Ik ben rond gaan kijken en heb de opties in een document gezet & die bij m'n man onder z'n neus geschoven.
Als we eruit zijn, dan laat ik weten welke 't geworden is :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200722545
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:38 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik ben rond gaan kijken en heb de opties in een document gezet & die bij m'n man onder z'n neus geschoven.
Als we eruit zijn, dan laat ik weten welke 't geworden is :Y
Ondanks je rare prullenbakfratsen vind ik je wel een topper!
  Spellchecker dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:42:39 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200722624
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:38 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik ben rond gaan kijken en heb de opties in een document gezet & die bij m'n man onder z'n neus geschoven.
Als we eruit zijn, dan laat ik weten welke 't geworden is :Y
Geef ons de opties ook, gaan wij raden welke het gaan worden ^O^
pi_200722689
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:42 schreef maily het volgende:

[..]

Geef ons de opties ook, gaan wij raden welke het gaan worden ^O^
Ik geef wel en top 3 als hij er naar gekeken heeft :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200732243
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:38 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik ben rond gaan kijken en heb de opties in een document gezet & die bij m'n man onder z'n neus geschoven.
Als we eruit zijn, dan laat ik weten welke 't geworden is :Y
Alsof het hoge wiskunde is... :')

We hebben het over prullenbakken, koop gewoon iets.
pi_200732449
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:21 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Alsof het hoge wiskunde is... :')

We hebben het over prullenbakken, koop gewoon iets.
Ieder z'n systeem :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200733955
Wij hebben deze in onze keuken staan:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ak/9200000096823142/

Niet heel goedkoop, maar hij voldoet meer dan prima! Plastic moeten we denk ik 1x per 3/4 dagen vervangen i.v.m. het feit dat die vrij snel vol komt. GFT en rest komt nooit vol, maar die vervang ik wel 1x per 2/3 dagen.
pi_200734410
Wij hebben deze Brabantia Bo (in het wit, niet meer leverbaar?). Deze bevalt goed qua gebruik én esthetiek ^O^
  Spellchecker woensdag 4 augustus 2021 @ 13:18:26 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200734480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben deze in onze keuken staan:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ak/9200000096823142/

Niet heel goedkoop, maar hij voldoet meer dan prima! Plastic moeten we denk ik 1x per 3/4 dagen vervangen i.v.m. het feit dat die vrij snel vol komt. GFT en rest komt nooit vol, maar die vervang ik wel 1x per 2/3 dagen.
Per bak gebruik je ook een plastic zak?

Wat een gedoe :@
pi_200735891
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:18 schreef maily het volgende:

[..]

Per bak gebruik je ook een plastic zak?

Wat een gedoe :@
Ja, dat wel. Ik vind het nogal onhygiënisch om ook het plastic er los in te gooien. Vuilniszakken van de Action zijn gelukkig niet zo duur. :p
  Spellchecker woensdag 4 augustus 2021 @ 15:07:25 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200736938
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Ik vind het nogal onhygiënisch om ook het plastic er los in te gooien. Vuilniszakken van de Action zijn gelukkig niet zo duur. :p
Snap ik.

Maar niet mijn keuze ;)
pi_200737772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben deze in onze keuken staan:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ak/9200000096823142/

Niet heel goedkoop, maar hij voldoet meer dan prima! Plastic moeten we denk ik 1x per 3/4 dagen vervangen i.v.m. het feit dat die vrij snel vol komt. GFT en rest komt nooit vol, maar die vervang ik wel 1x per 2/3 dagen.
Oh ja, die Homra had ik ook al gezien :) Wij zouden voor de versie met twee bakken gaan.
Wat fijn om te lezen dat hij zo goed bevalt. Bedankt daarvoor :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200737812
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wij hebben deze Brabantia Bo (in het wit, niet meer leverbaar?). Deze bevalt goed qua gebruik én esthetiek ^O^
Oh ja, deze is zeker lief voor het oog. O+
Je zou m'n keuken nu eens moeten zien: een ronde, zilverkleurige Brabantia, een rechthoekige van grijs kunststof en een vierkant zwart bakje voor GFT. Het is een noodkijk.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200737858
stupidity has become as common as common sense was before
pi_200737984
quote:
Hij is prachtig. Alleen manlief is er niet dol op. Hij blijft natuurlijk wel op m'n lijstje staan. *)
Bedankt voor 't meedenken!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200738279
Deze vind ik ook erg mooi.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200757802
Ik heb ook zo`n roestvrijstalen van brabantia. Wel toen een nieuwe deksel gekocht want dat open/dichtding was kaduuk. Nu zwarte deksel en dat is al een stuk beter.
Verder geen bakkentips. Hier zijn ze gestopt met plastic apart inzamelen, mag weer allemaal bij het restafval *O* Blijkbaar doet de gemeente zelf het beter dan de burgers afval laten scheiden. Nou, prima. We hebben dus alleen een grijze bak.
En 1 x in de week wordt het grofvuil opgehaald. Hoeft niks zelf weg te brengen en her en der staan glas/papier en kledingbakken. Goed geregeld *)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200759234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 16:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb ook zo`n roestvrijstalen van brabantia. Wel toen een nieuwe deksel gekocht want dat open/dichtding was kaduuk. Nu zwarte deksel en dat is al een stuk beter.
Verder geen bakkentips. Hier zijn ze gestopt met plastic apart inzamelen, mag weer allemaal bij het restafval *O* Blijkbaar doet de gemeente zelf het beter dan de burgers afval laten scheiden. Nou, prima. We hebben dus alleen een grijze bak.
En 1 x in de week wordt het grofvuil opgehaald. Hoeft niks zelf weg te brengen en her en der staan glas/papier en kledingbakken. Goed geregeld *)
Heerlijk!

Hier vier kliko’s en rest wordt 1 keer per maand opgehaald, :r
pi_200760581
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heerlijk!

Hier vier kliko’s en rest wordt 1 keer per maand opgehaald, :r
Drie containers hierzo.
GFT gaat om de week. Plastic en Rest wisselen elkaar af. In de praktijk gaat GFT dus twee keer per maand en zowel Plastic als Rest één keer per maand.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200769324
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heerlijk!

Hier vier kliko’s en rest wordt 1 keer per maand opgehaald, :r
4! kliko`s :X Waar laat je die allemaal?
Of 3, ook fijn... Heb een plekje voor 1 in de voortuin en zou niet weten waar ik de rest zou moeten laten. Planten eruit en kliko`s er in ofzo? Achtertuin gaat niet, zouden ze door de huiskamer moeten :r . Hoop ook niet dat de gemeente het ooit in z`n kop haalt om me te verplichten er meer in huis te halen.
Tuinafval gaat ook gewoon in de grijze en het grote spul kan ook gewoon op het grofvuilpunt worden gedumpt. Hoop dat het allemaal zo blijft.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200769376
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200769800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:03 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

4! kliko`s :X Waar laat je die allemaal?
Of 3, ook fijn... Heb een plekje voor 1 in de voortuin en zou niet weten waar ik de rest zou moeten laten. Planten eruit en kliko`s er in ofzo? Achtertuin gaat niet, zouden ze door de huiskamer moeten :r . Hoop ook niet dat de gemeente het ooit in z`n kop haalt om me te verplichten er meer in huis te halen.
Tuinafval gaat ook gewoon in de grijze en het grote spul kan ook gewoon op het grofvuilpunt worden gedumpt. Hoop dat het allemaal zo blijft.
Achter de schutting, achter de tuin.

Twee kliko’s voor restafval (grote gezinnen krijgen hier twee bakken), een papier en een GFT.
pi_200769807
quote:
Die wil ik ook!
pi_200769903
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die wil ik ook!
Wat let je ;)

Hoewel ik ook even moest slikken toen ik de prijs zag... Ik bedoel 140¤ voor een f***ing vuilnisbak 8)7
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200769990
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat let je ;)

Hoewel ik ook even moest slikken toen ik de prijs zag... Ik bedoel 140¤ voor een f***ing vuilnisbak 8)7
Ja dat.
pi_200771661
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Achter de schutting, achter de tuin.

Twee kliko’s voor restafval (grote gezinnen krijgen hier twee bakken), een papier en een GFT.
Zo dan. Moet je ook maar net plek voor hebben en het kost je een gedeelte van je tuin :wtf:

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat let je ;)

Hoewel ik ook even moest slikken toen ik de prijs zag... Ik bedoel 140¤ voor een f***ing vuilnisbak 8)7
Maar je doet er wel lang mee 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200772049
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:03 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

4! kliko`s :X Waar laat je die allemaal?
Of 3, ook fijn... Heb een plekje voor 1 in de voortuin en zou niet weten waar ik de rest zou moeten laten. Planten eruit en kliko`s er in ofzo? Achtertuin gaat niet, zouden ze door de huiskamer moeten :r . Hoop ook niet dat de gemeente het ooit in z`n kop haalt om me te verplichten er meer in huis te halen.
Tuinafval gaat ook gewoon in de grijze en het grote spul kan ook gewoon op het grofvuilpunt worden gedumpt. Hoop dat het allemaal zo blijft.
M'n buren hebben ze alledrie in de voortuin staan.
Wij hebben zelf een hoekwoning en hebben ze naast 't huis staan. Nadeel: moet wel altijd door de voor- of achtertuin om er te komen. Aan de andere kant: als ze stinken, dan ruik ik ze niet :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200772104
quote:
Owwwwww O+
Die is mooi, zeg. Die gaat op m'n lijstje.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200773146
quote:
Deze wilde ik ook tippen! Super ding.
pi_200775518
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 12:06 schreef Celestien het volgende:

[..]

M'n buren hebben ze alledrie in de voortuin staan.
Wij hebben zelf een hoekwoning en hebben ze naast 't huis staan. Nadeel: moet wel altijd door de voor- of achtertuin om er te komen. Aan de andere kant: als ze stinken, dan ruik ik ze niet :')
Elk voordeel heb ze nadeel :P Maar dat je ze niet ruikt, das toch wel belangrijk ;)
Ik heb mijn kliko beplakt met vlindertjes, blaadjes en een eekhoorn. Istie niet zo heel erg om tegenaan te kijken vanuit het keukenraam.

En hij is 2x gejat. 1 x duurde het weken voor ik een nieuwe had. Op de dag dat de nieuwe kwam, stond ineens de ouwe voor het hek. Had in hoog gras gelegen blijkbaar want de maaier van de gemeente was er tegenaan gereden. Bekrast aan 1 kant. Heb de nieuwe weer laten ophalen want die was een stuk minder stevig dan de oude. Die had een maaimachine niet overleefd.
Tweede keer dat ie weg was, stond er nog een volle kliko op de plaats. Dus ik met buuf alle tuinen af. Had een mafkees de zijne laten staan (was te zwaar of te laat neergezet) en en mijnus maar gejat, lekker makkelijk. Belde aan, geen reactie dus ik met veel geraas mijn kliko meegenomen. Deed ie open, kreeg ik een grote bek? Uhm MIJN kliko, dombo. Kreeg dus een nog grotere bek terug >:) . Sindsdien staat mijn kliko op een andere plek in de wijk, meer in het zicht.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200780198
Net mn groene kliko met de hogedrukreiniger schoongemaakt. Hij is nu weer als nieuw alleen stink ik nu naar rotte aardappelen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Spellchecker vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:50:56 #53
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200782844
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:49 schreef devlinmr het volgende:
Net mn groene kliko met de hogedrukreiniger schoongemaakt. Hij is nu weer als nieuw alleen stink ik nu naar rotte aardappelen
Niet goed gericht? _O-
pi_200784567
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:50 schreef maily het volgende:

[..]

Niet goed gericht? _O-
Heb nu geleerd dat hoek van impact = hoek van terugslag

Iets wat op de middelbare school maar niet wilde beklijven
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200795795
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 23:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Heb nu geleerd dat hoek van impact = hoek van terugslag

Iets wat op de middelbare school maar niet wilde beklijven
Volgens mij lukt dat me nu nog steeds niet ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200827519
Ik denk dat het de Brabantia Bo Pedaalemmer wordt (2 x 30 liter) *O*
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200828624
Wij hebben sinds kort de simple human 2x 30L, bevalt heel erg goed ook! :Y
Your opinion of me is none of my business.
pi_200829235
quote:
14s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:25 schreef Celestien het volgende:
Ik denk dat het de Brabantia Bo Pedaalemmer wordt (2 x 30 liter) *O*
Goede keuze, daar ga je denk ik geen spijt van hebben!
pi_200830451
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 14:18 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Goede keuze, daar ga je denk ik geen spijt van hebben!
Denk dat je gelijk hebt :)

We hadden half/half besloten niet voor Brabantia te gaan ivm de hoge prijs. 'Het is maar een prullenbak... :{ ' verzuchtte m'n man. Dus bewust alle van de lijst gelaten op één kleintje na voor GFT. Je raadt het al: die vond hij de mooiste. Dus meteen een paar bijpassende grote exemplaren toegevoegd en nu is de prijs ineens prima.

Ik denk dan: bestellen die handel! :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200849757
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 15:33 schreef Celestien het volgende:

[..]

Denk dat je gelijk hebt :)

We hadden half/half besloten niet voor Brabantia te gaan ivm de hoge prijs. 'Het is maar een prullenbak... :{ ' verzuchtte m'n man. Dus bewust alle van de lijst gelaten op één kleintje na voor GFT. Je raadt het al: die vond hij de mooiste. Dus meteen een paar bijpassende grote exemplaren toegevoegd en nu is de prijs ineens prima.

Ik denk dan: bestellen die handel! :Y
Op de site geloerd en die is mooi😀. Voordeel: ze gaan wel lang mee.

Heb ik mijnus ook gevonden. Kijk al 3 jaar, sinds de nieuwe keuken maar kon niks vinden. Nu wel😁 https://www.coolblue.nl/p(...)r-metallic-mint.html
Die we nu hebben is die stomme glimmende en daar kijk ik al 15 jaar tegenaan🙄. Nu man nog overtuigen 😎
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200911410
Hij staat er, hoor, onze nieuwe Brabantia. Mat zwart & mijn dochter gooit nu zelfs haar rommel wel met plezier. Da's eens wat anders dan met tegenzin. Ik geef mezelf maar een schouderklopje ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200918636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:22 schreef Celestien het volgende:
Hij staat er, hoor, onze nieuwe Brabantia. Mat zwart & mijn dochter gooit nu zelfs haar rommel wel met plezier. Da's eens wat anders dan met tegenzin. Ik geef mezelf maar een schouderklopje ;)
Goed gedaan dus😀

Moet man de mintgroene nog laten zien, maar twijfel nu om niet toch een zwarte te doen🙄. Keuken is antraciet, achterwand is gekleurd laminaat en de vloer zwart/bruin marmer. Dus of een vrolijk kleurtje of zwart. Weetut ff niet🙄
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200962637
Bij mij is het toch de touch bin metallic mint geworden. Net besteld *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 18 augustus 2021 @ 12:38:44 #64
414785 sirdanilot
pi_200964712
Is dit echt zo moeilijk?

Huppekee, 3x 15 liter :')

Al heb ik zelf wel liever een grote 'normale' bak.

Momenteel woon ik op een locatie zonder afvalscheiding (ierland) dus ik begin er niet aan. Ja je kan een recycling bag aan de weg zetten ipv een normale, maar waarom zou ik. Ze flikkeren toch alles bij mekaar. Ze regelen hier maar een goed systeem met containers zoals we in NL hebben.

https://www.bol.com/nl/nl(...)4_45.47.ProductTitle
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201023950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 10:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Bij mij is het toch de touch bin metallic mint geworden. Net besteld *O*
Nou, dat metallic mint is bij daglicht metallic blauw en in de avond groenig. Zal niet gauw vervelen dus😎
Deksel is wel verbeterd, breeder dus er valt minder op de rand. Ben er iig blij mee😀
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_201025803
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 11:04 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nou, dat metallic mint is bij daglicht metallic blauw en in de avond groenig. Zal niet gauw vervelen dus😎
Deksel is wel verbeterd, breeder dus er valt minder op de rand. Ben er iig blij mee😀
Met zo'n kleur blijft het altijd vernieuwend, idd. Klinkt wel alsof hij al goed bevalt :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201025942
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:45 schreef Celestien het volgende:

[..]
Ik geef wel en top 3 als hij er naar gekeken heeft :Y
Hele topic gelezen, geen idee welke je hebt genomen. Nergens die top 3. -O- Je man wilde geen Brabantia maar werd verliefd op een kleinere variant voor je GFT en toen heb je 2 bijpassende genomen, zijn dat allemaal Brabantias? Welke heb je precies genomen :?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 13:23:06 ]
pi_201027241
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:18 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Hele topic gelezen, geen idee welke je hebt genomen. Nergens die top 3. -O- Je man wilde geen Brabantia maar werd verliefd op een kleinere variant voor je GFT en toen heb je 2 bijpassende genomen, zijn dat allemaal Brabantias? Welke heb je precies genomen :?

Ja, van die goede intenties is het niet gekomen, hè? :)

Het is de Brabantia Bo pedaalemmer van 2x30l geworden, voor rest & plastic. En daarnaast een Brabantia NewIcon van 12 liter voor GFT. Deze laatste had ook een maatje kleiner gekund, maar we hebben 'm alsnog gehouden.

Allebei in matt black.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201028460
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:30 schreef Celestien het volgende:

[..]
Ja, van die goede intenties is het niet gekomen, hè? :)

Het is de Brabantia Bo pedaalemmer van 2x30l geworden, voor rest & plastic. En daarnaast een Brabantia NewIcon van 12 liter voor GFT. Deze laatste had ook een maatje kleiner gekund, maar we hebben 'm alsnog gehouden.

Allebei in matt black.
Ah mooi hoor, dacht alleen dat ze allemaal qua vorm op elkaar zouden lijken. Ik zit al zeker 1 jaar te piekeren welke prullenbak ik in de keuken zal nemen en hoop oa via jou (en seven) inspiratie te krijgen.

Ff linkjes voor de luie users onder ons:
Brabantia Bo pedaalemmer van 2x30l
Brabantia NewIcon van 12 liter
pi_201031674
Ze hebben wel niet dezelfde vorm, maar wel dezelfde finish. Staat mooi :)
Maar ze hebben van die NewIcon-serie ook o.a. 30l. Die kunnen natuurlijk prima naast een kleinere soortgenoot plaatsen. Dan heb je een mooie set.

Wat zijn precies je wensen voor een nieuwe prullenbak?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Vis een optie? dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:23:45 #71
70532 loveli
N
pi_201054235
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:24:25 #72
70532 loveli
N
pi_201054247
Mosterd na de maaltijd zie ik..
crap in = crap out
pi_201298225
Ik heb deze en hij bevalt heel goed: https://www.amazon.nl/Rib(...)talen/dp/B083ZHBK5T/
Heerlijk zo'n afvalbak met sensor!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')