abonnement Unibet Coolblue
pi_200688212
Breakthrough cases in de VS (besmettingen van volledig gevaccineerden): de CDC houdt het aantal besmettingen niet meer bij, wel het aantal opnames en het aantal doden.
quote:
Hospitalized or fatal vaccine breakthrough cases reported to CDC: 6,587
Female 3,193 (48%)
People aged ≥65 years 4,868 (74%)
Asymptomatic infections 1,219 (19%)
Hospitalizations* 6,239 (95%)
Deaths† 1,263 (19%)

*1,598 (26%) of 6,239 hospitalizations reported as asymptomatic or not related to COVID-19.
†309 (24%) of 1,263 fatal cases reported as asymptomatic or not related to COVID-19.
https://www.cdc.gov/vacci(...)akthrough-cases.html

Kan ik niet meteen iets uit afleiden, behalve dat men bij "Hospitalizations" (en deaths) ook mensen meetelt die positief testten maar voor een andere medische reden in het ziekenhuis opgenomen zijn. Zou dat ook gelden voor de "algemene" hospitalization cijfers?
En is er een reden om aan te nemen dat die percentages bij niet gevaccineerde patienten lager zouden liggen? Dacht eerst van wel, maar nu twijfel ik...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200688214
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 06:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De regels om te slagen waren dit jaar soepeler dan in andere schooljaren.
Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe zou het er voor hebben gestaan als de normale regels zouden hebben gegolden? Veel zittenblijvers? Slagingspercentage examenkandidaten?

Zou het veel slechter zijn?
pi_200688423
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat komt?
Dat de Belgische jongeren met online les hogere resultaten halen. Of is dat hier ook?
Nederlandse studenten presteerden ook beter.
Studenten presteren beter, maar zijn eenzaam en depressief
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 2 augustus 2021 @ 08:40:03 #154
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200688526
https://www.rijksoverheid(...)e-prik-te-vervroegen

Iedereen van 18 jaar en ouder krijgt vanaf vandaag de kans om al geplande afspraken voor de tweede COVID-19-vaccinatie met één week te vervroegen. Het gaat om afspraken die zijn gemaakt voor de weken 33, 34, 35 en 36, dus vanaf maandag 16 augustus en daarna. Er is voldoende vaccin op voorraad en er is voldoende ‘prikcapaciteit’ bij de GGD om deze versnelling door te voeren. Dat heeft minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) vandaag besloten.

Wie al een tweede vaccinatieafspraak heeft ontvangt een sms-bericht van de GGD. Na ontvangst van deze sms kan worden gebeld met het Landelijk Vaccinatie Afsprakennummer om de tweede vaccinatie telefonisch te vervroegen.


Het kabinet wil echt iedereen zo snel mogelijk de tweede prik geven, vandaar dat diegene die na 16 augustus de tweede prik heeft gepland de kans heeft de om de prik een week te vervroegen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200688570
China: 75 nieuwe gevallen, miljoenen in lockdown en tientallen miljoenen tests om de uitbraak te stoppen...
quote:
China tests millions as Nanjing airport outbreak sees Covid cases surge

Chinese cities have rolled out mass testing of millions of people and imposed fresh travel restrictions as health authorities battle to contain the country’s most widespread coronavirus outbreak in months.

China on Sunday reported 75 new coronavirus cases with 53 local transmissions, with a cluster linked to an eastern airport now reported to have spread to over 20 cities and more than a dozen provinces.

The outbreak is geographically the largest to hit China in several months after the country’s successes in largely snuffing out the pandemic within its borders last year.

That record has been thrown into jeopardy after the fast-spreading Delta variant broke out at Nanjing airport in eastern Jiangsu province in July.

Authorities have now conducted three rounds of testing on the city’s 9.2 million residents and placed hundreds of thousands under lockdown, in an effort to curb an outbreak Beijing has blamed on the highly contagious Delta variant and the peak tourist season.

They are also scrambling to track more than 5,000 people nationwide who attended a theatre festival in Zhangjiajie, a tourist city in Hunan province, which has locked down all 1.5 million residents and shut all tourist attractions after four visitors tested positive.

Health officials say the mini-outbreak in Zhangjiajie was sparked by travellers from Nanjing and has helped spread the disease to more than 20 cities.

“Zhangjiajie has now become the new ground zero for China’s epidemic spread,” virologist Zhong Nanshan told reporters on Saturday.

“We must cast the net wider when tracing close contacts of the Delta variant.”

On Sunday, Beijing reported three locally transmitted infections – a family living on the outskirts of the Chinese capital that had returned from Zhangjiajie, the local health bureau said.

Beijing has cut all rail, bus and air links with areas where coronavirus cases have been found.

The Chinese capital has also closed its doors to tourists during the peak summer holiday travel season and is only allowing “essential travellers” with a negative nucleic acid test to enter.

Fresh cases were also reported Sunday on Hainan island – another popular tourist destination – as well as Ningxia and Shandong provinces, authorities said.

The country is also battling a separate rise in cases in the flood-ravaged city of Zhengzhou in Henan province after two cleaners at a hospital treating coronavirus patients coming from abroad tested positive.

Thirty locally transmitted cases have been detected, with authorities Sunday ordering tests of all 10 million residents. The head of the city’s health commission has also been sacked.
https://www.theguardian.c(...)es-covid-cases-surge
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200688847
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ohjoh, heb je een paper?
Het is geen paper, maar ik heb je vraag maar gelezen als "Heb je een bron?"

Dus bij deze: bron
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:02:16 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200688888
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 05:51 schreef quirina het volgende:

[..]

Werkgevers mogen alleen dringend verzoeken.
Werkgevers mogen officieel niet eens naar vaccinatiestatus vragen of je dwingen tot testen maar wel dringend verzoeken/adviseren.
Ook ivm veiligheid van anderen die in en uitlopen op de werkvloer.
Bovendien als je niet meewerkt is het niet bevorderlijk voor de werksfeer.
Als je het als werkgever vraagt is het niet bevordelijk voor de werksfeer bedoel je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 09:05:57 #158
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200688939
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:59 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

Het is geen paper, maar ik heb je vraag maar gelezen als "Heb je een bron?"

Dus bij deze: bron
Heb je die bron gelezen? Die bron koppelt ook een mentale component aan de klachten namelijk:
quote:
Neuropsycholoog Kim Oostrom, die ook verbonden is aan de nieuwe poli, benadrukt dat het belangrijk is om goed onderscheid te maken tussen de verschillende kinderen met klachten. “Sommigen zijn maar nauwelijks ziek geweest, maar kampen maanden later met nog altijd heel invaliderende klachten. Het zou wel eens kunnen dat er bij deze groep ook een belangrijke mentale component speelt.”
Deze bron lijkt me niet de beste die er is om te laten zien dat long-Covid een probleem is onder jongeren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:06:44 #159
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200688953
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe zou het er voor hebben gestaan als de normale regels zouden hebben gegolden? Veel zittenblijvers? Slagingspercentage examenkandidaten?

Zou het veel slechter zijn?
Ik ben er ook benieuwd naar, maar ik heb daar nog geen landelijke cijfers van gezien.

Ik kan je wel een indicatie geven van hoe het er op onze school uitziet: ongeveer 15% is geslaagd met behulp van een of meerdere aangepaste regels. Oftewel, we zouden op 82% uitgekomen zijn in plaats van 97% nu, met dien verstande dat er nu leerlingen in tijdvak 1 zijn geslaagd met een wegstreepvak dat ze in normale jaren herkanst zouden hebben, en het dus nog wel regulier hadden kunnen halen.

En dan moet je ook nog meenemen dat de normeringen van de examens wat soepeler zijn geweest omdat die nu eenmaal gebaseerd zijn op de gemiddelde landelijke scores.

De beste conclusie die je kan trekken is dat het slagingspercentage heel weinig zegt ten opzichte van andere schooljaren. Te veel variabelen.

Komend jaar wordt ook interessant trouwens. De leerlingen die dan aan de beurt zijn hebben veel meer lessen gemist dan die van dit jaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:10:21 #160
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200689017
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:34 schreef DX11 het volgende:
Britten krijgen vanaf september derde prik

Ja leuk, zal dus over een paar maanden wel weer zo zijn dat "volledig gevaccineerd voor reizen" betekend 3 prikken + 2 weken. Pfffffff
Wel typisch om de halve bevolking nogmaals op te roepen voor een derde prik, terwijl de hele wereld schreeuwt om vaccins. Dat je echt de ouderen (boven de 80) en de zeer kwetsbare mensen nogmaals op te roepen voor een derde prik kan ik wel begrijpen, maar de halve bevolking?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:15:22 #161
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200689086
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wel typisch om de halve bevolking nogmaals op te roepen voor een derde prik, terwijl de hele wereld schreeuwt om vaccins. Dat je echt de ouderen (boven de 80) en de zeer kwetsbare mensen nogmaals op te roepen voor een derde prik kan ik wel begrijpen, maar de halve bevolking?
Afgezien van het feit dat je niet afhankelijk zou willen zijn van continu vaccineren van de hele bevolking, is dit wel voorspelbaar. De hele (3e) wereld kan creperen totdat de rijke landen die er belang bij menen te hebben een halfjaarlijks premium-vaccin programma opgezet hebben voor zichzelf.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:19:08 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200689166
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:15 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat je niet afhankelijk zou willen zijn van continu vaccineren van de hele bevolking, is dit wel voorspelbaar. De hele (3e) wereld kan creperen totdat de rijke landen die er belang bij menen te hebben een halfjaarlijks premium-vaccin programma opgezet hebben voor zichzelf.
Bij jonge gezonde mensen moet je gewoon het immuunsysteem het werk laten doen na 2 prikken. Die krijgen sowieso al amper ergens last van.
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 09:19:45 #163
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200689176
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:15 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat je niet afhankelijk zou willen zijn van continu vaccineren van de hele bevolking, is dit wel voorspelbaar. De hele (3e) wereld kan creperen totdat de rijke landen die er belang bij menen te hebben een halfjaarlijks premium-vaccin programma opgezet hebben voor zichzelf.
Ja en tot in den treure bezig blijven. Ik denk dat best veel mensen (me included) zich niet heel gemotiveerd voelen om een 3e prik te gaan halen.... en dan half jaar later zeker de 4e, enzovoort enzovoort.

Ik heb al geaccepteerd dat ik het hoe dan ook wel een keer oploop en dan ws enige vorm van klachten zal krijgen.
Oke, so be it.... overleef ik wel. Ik ga er niet bang voor zijn iig.
pi_200689212
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 08:59 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

Het is geen paper, maar ik heb je vraag maar gelezen als "Heb je een bron?"

Dus bij deze: bron
Tjah, mensen hebben pech? Naar wat ik weet is er geen prik advies voor 18- voor persoonlijk benefit.

Dit soort getallen moeten we eerst maar eens in perspectief plaatsen wat normaal is en hoeveel % zoiets treft en wat dan precies en voor hoe lang etc.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 09:31:01 #165
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200689367
quote:
12s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja en tot in den treure bezig blijven. Ik denk dat best veel mensen (me included) zich niet heel gemotiveerd voelen om een 3e prik te gaan halen.... en dan half jaar later zeker de 4e, enzovoort enzovoort.

Ik heb al geaccepteerd dat ik het hoe dan ook wel een keer oploop en dan ws enige vorm van klachten zal krijgen.
Oke, so be it.... overleef ik wel. Ik ga er niet bang voor zijn iig.
Ik snap ook niet helemaal waarom 't op deze manier gedaan wordt. Er is ontzettend veel onderzoek naar gedaan, er is heel veel onderzoek dat uitwijst dat de immuniteit juist langdurig is.

Als de bescherming na 6 maanden zo heftig afneemt zou je dat heel duidelijk moeten kunnen zien bij alle mensen die deelgenomen hebben aan de fase 2 trials, die moeten dan inmiddels geen bescherming meer over hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:33:21 #166
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200689389
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah, mensen hebben pech? Naar wat ik weet is er geen prik advies voor 18- voor persoonlijk benefit.

Dit soort getallen moeten we eerst maar eens in perspectief plaatsen wat normaal is en hoeveel % zoiets treft en wat dan precies en voor hoe lang etc.
Dan vind het sowieso raar om de groep 50-70-jarigen nog een derde prik te geven en gezonde 12-18-jarigen geen vaccin te geven. Dan doet men het in Nederland wel een stuk beter om ook de gezonde 12-18-jarigen een prik een vaccin aan te bieden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:34:43 #167
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200689408
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap ook niet helemaal waarom 't op deze manier gedaan wordt. Er is ontzettend veel onderzoek naar gedaan, er is heel veel onderzoek dat uitwijst dat de immuniteit juist langdurig is.

Als de bescherming na 6 maanden zo heftig afneemt zou je dat heel duidelijk moeten kunnen zien bij alle mensen die deelgenomen hebben aan de fase 2 trials, die moeten dan inmiddels geen bescherming meer over hebben.
Voor mensen met een zwakke gezondheid kan een derde prik best waardevol zijn, maar niet de halve bevolking heeft een zwakke gezondheid.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:35:04 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200689414
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap ook niet helemaal waarom 't op deze manier gedaan wordt. Er is ontzettend veel onderzoek naar gedaan, er is heel veel onderzoek dat uitwijst dat de immuniteit juist langdurig is.

Als de bescherming na 6 maanden zo heftig afneemt zou je dat heel duidelijk moeten kunnen zien bij alle mensen die deelgenomen hebben aan de fase 2 trials, die moeten dan inmiddels geen bescherming meer over hebben.
Ik vermoed een commercieel/politiek belang.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 09:35:43 #169
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200689421
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:34 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Voor mensen met een zwakke gezondheid kan een derde prik best waardevol zijn, maar niet de halve bevolking heeft een zwakke gezondheid.
Dat is maar de vraag. Als je het begin van de pandemie mag geloven valt ~6 miljoen mensen op één of andere manier in een risicogroep. Dan zit je al een aardig eind in de richting van de helft
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 09:37:18 #170
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200689432
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:35 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik vermoed een commercieel/politiek belang.
Dat zou bijzonder kwalijk zijn, als het niet ingegeven is uit noodzaak voor de volksgezondheid maar vanuit commercieel belang of een groep politici die een wit voetje willen halen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200689517
I
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wel typisch om de halve bevolking nogmaals op te roepen voor een derde prik, terwijl de hele wereld schreeuwt om vaccins. Dat je echt de ouderen (boven de 80) en de zeer kwetsbare mensen nogmaals op te roepen voor een derde prik kan ik wel begrijpen, maar de halve bevolking?
Ja ik begrijp dat ook niet helemaal, wacht even tot je duidelijkheid hebt uit meerdere grote onderzoeken, en ga niet af van een beetje fingerspitzengefühl voor je overgaat op z'n besluit.

Dit nu doen schept ook weer een precedent voor hoe de vrijheid in de toekomst kan zijn, heb je geen 3e prik, nou sorry dan mag je de kroeg of het land niet meer in als je boven de 50 bent. (vast BNW, maar je voelt hem bijna aankomen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200689599
quote:
12s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja en tot in den treure bezig blijven. Ik denk dat best veel mensen (me included) zich niet heel gemotiveerd voelen om een 3e prik te gaan halen.... en dan half jaar later zeker de 4e, enzovoort enzovoort.

Ik heb al geaccepteerd dat ik het hoe dan ook wel een keer oploop en dan ws enige vorm van klachten zal krijgen.
Oke, so be it.... overleef ik wel. Ik ga er niet bang voor zijn iig.
Totdat er toch consequenties worden verbonden aan het niet halen van een derde prik, en dan zul je eens zien hoeveel mensen toch weer "motivatie" weten te vinden.

Want he, je hebt er al twee genomen, dan kun je toch ook best de kleine moeite van een derde accepteren? Niet zo egoistisch, doe het voor oma en tegen longcovid. Oh je wilt toch niet? Dat is jammer, dan trekken we je groene vinkje weer in. Etc. En dit proces kan eventueel handig herhaald worden voor een vierde, vijfde of halfjaarlijke booster tot in de eeuwigheid.
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:47:46 #173
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200689602
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:43 schreef _serial_ het volgende:
I
[..]

Ja ik begrijp dat ook niet helemaal, wacht even tot je duidelijkheid hebt uit meerdere grote onderzoeken, en ga niet af van een beetje fingerspitzengefühl voor je overgaat op z'n besluit.

Dit nu doen schept ook weer een precedent voor hoe de vrijheid in de toekomst kan zijn, heb je geen 3e prik, nou sorry dan mag je de kroeg of het land niet meer in als je boven de 50 bent. (vast BNW, maar je voelt hem bijna aankomen)
Regel heeft een andere vorm waarschijnlijk, je laatste vaccinatie mag niet ouder zijn dan 1 jaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200689616
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dan vind het sowieso raar om de groep 50-70-jarigen nog een derde prik te geven en gezonde 12-18-jarigen geen vaccin te geven. Dan doet men het in Nederland wel een stuk beter om ook de gezonde 12-18-jarigen een prik een vaccin aan te bieden.
Ga er maar vanuit dat er wat meer dan 350'ers overlijden in de groep 50-70 na 2 vaccinaties dan 0 bij de kinderen. Maar okay.

Sowieso werkt die 1e prik ook al hè.. Maar we zetten de schade van een prik op 0 omdat er niet zo vaak bijwerkingen zijn.. Bij Janssen en Astrazenica toch wel 1/100.000 tamelijk ernstig maar ok.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200689625
twitter


Zo waar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200689686
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:48 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Zo waar.
Reactie op die besmettingen was alsnog spastisch hoor, was volstrekt logisch en 87% (!) was jong dus het was ook duidelijk waar het aan lag. Geeft ook gelijk weer hoe "stuurbaar" die besmettingen zijn als je daadwerkelijk de effectieve maatregelen wel of niet inzet.

Mondkapjes doen geen reet. Avondklok ook niet. Dicht op elkaar met een gigantische groep lekker dampen werkt wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:55:28 #177
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200689767
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:48 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Zo waar.
Zorgt het op kantoor werken dan voor zoveel besmettingen dan, dat dat in dat rijtje genoemd wordt?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200689816
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:55 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zorgt het op kantoor werken dan voor zoveel besmettingen dan, dat dat in dat rijtje genoemd wordt?
Het wordt gezien als low-impact-maatregel. Maar uiteindelijk krijgt alles impact. Na anderhalf jaar thuiswerken is de rek er ook wel uit, dus ik snap wel dat ze ermee gestopt zijn.
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:57:49 #179
14505 OProg
A Life in Music
pi_200689818
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Als je het begin van de pandemie mag geloven valt ~6 miljoen mensen op één of andere manier in een risicogroep. Dan zit je al een aardig eind in de richting van de helft
Dat is aardig in lijn met het aantal mensen dat een uitnodiging voor een griepvaccin krijgt.

Voor die groep 'pakken' ze aan het begin van het traject een versie van het vaccin waarvan ze denken dat die wel eens dominant kan worden. Ik kan me voorstellen dat je dat voor een groep gaat doen met vaccinaties die aangepast zijn naar nieuwe varianten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:59:59 #180
14505 OProg
A Life in Music
pi_200689870
quote:
9s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Totdat er toch consequenties worden verbonden aan het niet halen van een derde prik, en dan zul je eens zien hoeveel mensen toch weer "motivatie" weten te vinden.

Want he, je hebt er al twee genomen, dan kun je toch ook best de kleine moeite van een derde accepteren? Niet zo egoistisch, doe het voor oma en tegen longcovid. Oh je wilt toch niet? Dat is jammer, dan trekken we je groene vinkje weer in. Etc. En dit proces kan eventueel handig herhaald worden voor een vierde, vijfde of halfjaarlijke booster tot in de eeuwigheid.
Dit proces kan je trouwens ook 'gewoon' gebruiken voor andere ziektes waar gezonde mensen amper last van hebben maar waarbij ze wel besmettelijk zijn.

Ik ben benieuwd wanneer er partijen opduiken die het ook voor influenza in willen gaan zetten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:01:56 #181
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200689917
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Het wordt gezien als low-impact-maatregel. Maar uiteindelijk krijgt alles impact. Na anderhalf jaar thuiswerken is de rek er ook wel uit, dus ik snap wel dat ze ermee gestopt zijn.
Voor mensen die klein behuisd zijn is het verplicht thuiswerken niet echt een low-impact-maatregel te noemen, zeker niet naar 1,5 jaar. Ik vind bijvoorbeeld de mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes en groepsgroottes en thuisbezoek van maximaal 4 tot 8 personen meer low-impactmaatregelen en die maatregelen zijn niet opnieuw ingesteld.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200690024
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik vind
Ja precies, volkomen subjectief dus.
pi_200690034
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Voor mensen die klein behuisd zijn is het verplicht thuiswerken niet echt een low-impact-maatregel te noemen, zeker niet naar 1,5 jaar. Ik vind bijvoorbeeld de mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes en groepsgroottes en thuisbezoek van maximaal 4 tot 8 personen meer low-impactmaatregelen en die maatregelen zijn niet opnieuw ingesteld.
Alle maatregelen hebben een impact die vroeg of laat onacceptabel wordt.

Neem het thuisbezoek. Ik heb 2 jaar lang de verjaardag van mijn kind niet fatsoenlijk kunnen vieren. Mijn tweede kind werd geboren tijdens de lockdown waardoor we amper kraamvisite hebben gezien. Is dat low-impact?
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 10:09:07 #184
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200690061
quote:
7s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:59 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit proces kan je trouwens ook 'gewoon' gebruiken voor andere ziektes waar gezonde mensen amper last van hebben maar waarbij ze wel besmettelijk zijn.

Ik ben benieuwd wanneer er partijen opduiken die het ook voor influenza in willen gaan zetten.
Dat zie je natuurlijk al een beetje gebeuren. GGD die bij Op1 een pleidooi gaat houden maatregelen voor corona in stand te houden omdat het een druk griepseizoen kan worden. Toegegeven, het is op dit moment dan nog om te voorkomen dat er veel coronapatiënten in de ziekenhuizen komen te liggen terwijl er ook veel patiënten met influenza liggen.

Daarbij heeft D66 al een paar keer gezegd de gereedschapskist beschikbaar te houden 'ook in de toekomst als het nodig kan zijn', waar niets over corona gezegd werd.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200690079
Vandaag de beslissing over 1-daagse festivals.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:10:59 #186
14505 OProg
A Life in Music
pi_200690087
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zie je natuurlijk al een beetje gebeuren. GGD die bij Op1 een pleidooi gaat houden maatregelen voor corona in stand te houden omdat het een druk griepseizoen kan worden. Toegegeven, het is op dit moment dan nog om te voorkomen dat er veel coronapatiënten in de ziekenhuizen komen te liggen terwijl er ook veel patiënten met influenza liggen.

Daarbij heeft D66 al een paar keer gezegd de gereedschapskist beschikbaar te houden 'ook in de toekomst als het nodig kan zijn', waar niets over corona gezegd werd.
Dit is ook direct waar ik me voor de komende jaren wel het meeste zorgen om maak. Dat er mensen opduiken die alles denken te kunnen reguleren. Zeker als je van zo'n red team ook al hoort dat het een goed idee is de maatschappij in te richten met het oog op virusbestrijding.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200690093
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Vandaag de beslissing over 1-daagse festivals.
ID&T zit met de hand bovenop de rode knop denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200690107
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

ID&T zit met de hand bovenop de rode knop denk ik.
Er is meer dan alleen ID-T die zitten te beven voor annulering hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:12:49 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200690114
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Vandaag de beslissing over 1-daagse festivals.
RIP
pi_200690119
quote:
7s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit is ook direct waar ik me voor de komende jaren wel het meeste zorgen om maak. Dat er mensen opduiken die alles denken te kunnen reguleren. Zeker als je van zo'n red team ook al hoort dat het een goed idee is de maatschappij in te richten met het oog op virusbestrijding.
Dit ja. En nu al beweren dat zaken als festivals, nachthoreca en dergelijke misschien wel nooit meer mogelijk zijn in hun nieuwe normaal. Hoe kan je zo de witte vlag hijsen door zelfgecreëerde paniek en maatregelen. Ik snap er helemaal niets van.
pi_200690125
quote:
7s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit is ook direct waar ik me voor de komende jaren wel het meeste zorgen om maak. Dat er mensen opduiken die alles denken te kunnen reguleren. Zeker als je van zo'n red team ook al hoort dat het een goed idee is de maatschappij in te richten met het oog op virusbestrijding.
Op de korte termijn geloof ik er ook wel in.

Langere termijn balanced het elkaar allemaal eruit....
Minder in aanraking met virus, slechter immuunsysteem... mensen vatbaarder voor virusgolf.... etc.

Op de lange termijn heeft het gewoon geen nut is mijn opvatting. Ja ventileren enzo allicht wel, maar spastisch zitten doen niet zoveel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200690135
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er is meer dan alleen ID-T die zitten te beven voor annulering hoor.
ID&T zit met de hand boven de rode knop om naar de rechter te gaan voor kort geding, andere partijen zullen idd ook wel in spanning meekijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200690149
Ik verwacht niets van een kortgeding. De landsadvocaat zal wel weer beginnen over de volksgezondheid en de rechter gaat daar gewoon in mee.

De rechter is helemaal niet kundig genoeg om dit te kunnen beoordelen. En voor het oproepen van deskundigen ter zitting is waarschijnlijk geen gelegenheid. Maar daarvoor heb ik te weinig juridische kennis.
pi_200690151
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Alle maatregelen hebben een impact die vroeg of laat onacceptabel wordt.

Neem het thuisbezoek. Ik heb 2 jaar lang de verjaardag van mijn kind niet fatsoenlijk kunnen vieren. Mijn tweede kind werd geboren tijdens de lockdown waardoor we amper kraamvisite hebben gezien. Is dat low-impact?
Tis gewoon helemaal kut idd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200690163
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik verwacht niets van een kortgeding. De landsadvocaat zal wel weer beginnen over de volksgezondheid en de rechter gaat daar gewoon in mee.
Das dus het punt ze hebben bewijs dat het gewoon kan vanwege die test locaties.

Ga er maar van uit dat er behoorlijk geinventariseerd is of het uberhaupt wel kan bij adviesorganen en dat dit ook gaat meespelen in wat je vanavond te horen krijgt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 10:16:15 #196
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200690176
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik verwacht niets van een kortgeding. De landsadvocaat zal wel weer beginnen over de volksgezondheid en de rechter gaat daar gewoon in mee.
Zal van Dissel weer uitgenodigd worden als onafhankelijk expert? :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:16:42 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200690183
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

ID&T zit met de hand boven de rode knop om naar de rechter te gaan voor kort geding, andere partijen zullen idd ook wel in spanning meekijken.
Dat kort geding lijkt me zonde van de tijd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:17:19 #198
14505 OProg
A Life in Music
pi_200690200
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dit ja. En nu al beweren dat zaken als festivals, nachthoreca en dergelijke misschien wel nooit meer mogelijk zijn in hun nieuwe normaal. Hoe kan je zo de witte vlag hijsen door zelfgecreëerde paniek en maatregelen. Ik snap er helemaal niets van.
Het ding met deze is vooral dat het zo lekker meetbaar is. Dus je gaat maatregelen willen hebben omdat je soort van kan meten dat er een direct verband is met de resultaten. Dus het is tastbaar te maken.

Dat er zaken zijn die in totaal meer slachtoffers veroorzaken, denk bijvoorbeeld aan luchtverontreiniging, dan is die directe relatie er wat minder. Je kan dan een stuk moeilijker aan een knop draaien en vrij snel resultaat zien. Dus op dat soort zaken richten ze zich dan al weer een stuk minder.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:17:54 #199
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200690213
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Vandaag de beslissing over 1-daagse festivals.
Hoop het beste, ook voor andere grote evenementen, maar het zou een wonder zijn als het doorgaat.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 10:18:29 #200
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200690227
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat kort geding lijkt me zonde van de tijd.
Mwah, ik snap het wel. Als ID&T en andere partijen zijnde wil je er gewoon voor vechten. Ook al is je kans 1% in een rechtzaak, het is meer dan wanneer je niets doet. Ik denk dat het daarbij ook wel veel sympathie kan wekken, onder 't mom van: ID&T en de anderen vechten voor ons.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')