abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 31 juli 2021 @ 23:35:08 #1
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200664946


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 31 juli 2021 @ 23:37:05 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200664986
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is wat mij betreft maar één motivatie te bedenken om kleine kinderen te vaccineren: Wanneer ze er zelf ernstig ziek van kunnen worden.
Is dat argument niet geldig voor iedereen ?

Vaccinatie moet primair de gevacinneerde tot voordeel -en waar mogelijk tot wens strekken.
Eén van de 'argumenten' dat vaccinatie bij kinderen verplicht kan worden gesteld is omdat de gevacinneerde naast zichzelf dan ook de omgeving 'beschermd'.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 23:38:33 #3
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200665012
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:34 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik heb meerdere opa's en oma's horen zeggen dat ze dat risico voor lief nemen. Letterlijk zeiden ze "Als het dan toch het laatste jaar is dan wel samen met de familie"
In de eerste fase van de pandemie bleven mijn ouders en de rest weg bij mijn opa, omdat hij vol in de risicogroep valt (80+, hartklachten, longklachten, kanker gehad, etc). Mijn oma is een jaar of 15 geleden overleden dus hij zat eigenlijk altijd alleen thuis. Toen heeft hij op een gegeven moment mijn vader gebeld en gezegd: Als jullie niet snel weer langskomen ga ik zelf wel naar het ziekenhuis en vraag ik ze me in mn gezicht te hoesten, want dit wil ik helemaal niet.

In de afgelopen tijd heb ik er wel wat meer van dezelfde strekking voorbij horen komen.

PS: Bijzonder foute TT :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 23:39:54 #4
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200665037
quote:
18s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is dat argument niet geldig voor iedereen ?

Vaccinatie moet primair de gevacinneerde tot voordeel -en waar mogelijk tot wens strekken.
Eén van de 'argumenten' dat vaccinatie bij kinderen verplicht kan worden gesteld is omdat de gevacinneerde naast zichzelf dan ook de omgeving 'beschermd'.
Uiteraard. Volwassenen kunnen de afweging zelf maken, dat is het grootste verschil wat mij betreft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200665049
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Uiteraard. Volwassenen kunnen de afweging zelf maken, dat is het grootste verschil wat mij betreft.
Gewoon kinderen nergens meer voor inenten totdat ze zelf de afweging kunnen maken _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 23:43:29 #6
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200665073
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gewoon kinderen nergens meer voor inenten totdat ze zelf de afweging kunnen maken _O_
Misschien moet je het gesprek even teruglezen, wellicht begrijp je het dan beter.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 31 juli 2021 @ 23:44:14 #7
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200665086
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

In de eerste fase van de pandemie bleven mijn ouders en de rest weg bij mijn opa, omdat hij vol in de risicogroep valt (80+, hartklachten, longklachten, kanker gehad, etc). Mijn oma is een jaar of 15 geleden overleden dus hij zat eigenlijk altijd alleen thuis. Toen heeft hij op een gegeven moment mijn vader gebeld en gezegd: Als jullie niet snel weer langskomen ga ik zelf wel naar het ziekenhuis en vraag ik ze me in mn gezicht te hoesten, want dit wil ik helemaal niet.

In de afgelopen tijd heb ik er wel wat meer van dezelfde strekking voorbij horen komen.

PS: Bijzonder foute TT :P
Ik geef het 50/50 kans dat een mod het wijzigt ;)

Maar ergens legt het ook wel de vinger op de zere plek, zou het ooit gerechtvaardigd zijn om kinderen te gaan vaccineren om ouderen "een plezier te doen". Voor hun zelf is het een ervaring die ook op latere leeftijd kan plaats vinden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200665663
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is wat mij betreft maar één motivatie te bedenken om kleine kinderen te vaccineren: Wanneer ze er zelf ernstig ziek van kunnen worden.
Kinderen worden in Nederland en België niet ingeënt tegen waterpokken, wel tegen rodehond. Nochtans is rodehond bij kinderen niet gevaarlijker dan waterpokken (en wie waterpokken doormaakt loopt later in z'n leven kans op gordelroos). Die inenting dient niet om het kind zelf te beschermen, maar om rodehond bij zwangere vrouwen te vermijden, wegens het hoge risico (tot 80%, afhankelijk van het moment van besmetting) op miskraam of geboorteafwijkingen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200665772
Vroeg me wat af. Zaterdag weer eens lekker naar de voetbal. Je mag naar binnen met vaccinatie bewijs of negatieve test. Dat betekent dat iemand naast mij - ik ben volledig gevaccineerd - niet gevaccineerd kan zijn. En ik gewoon besmettelijk, zonder dat ik dat weet

Wat is er nu zo tegen dat testen terwijl je al gevaccineerd bent? Denk er sterk aan het sws te gaan doen zaterdag,
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 1 augustus 2021 @ 00:55:07 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200665852
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Vroeg me wat af. Zaterdag weer eens lekker naar de voetbal. Je mag naar binnen met vaccinatie bewijs of negatieve test. Dat betekent dat iemand naast mij - ik ben volledig gevaccineerd - niet gevaccineerd kan zijn. En ik gewoon besmettelijk, zonder dat ik dat weet

Wat is er nu zo tegen dat testen terwijl je al gevaccineerd bent? Denk er sterk aan het sws te gaan doen zaterdag,
Dat is inderdaad precies het kromme. Niet alleen mag je als gevaccineerde gewoon naar binnen, zelfs als je een positieve test krijgt, hou je gewoon je groene vinkje.

Naarmate er meer mensen gevaccineerd zijn, zegt dat hele TvT dus steeds minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 01-08-2021 01:24:33 ]
pi_200665855
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Vroeg me wat af. Zaterdag weer eens lekker naar de voetbal. Je mag naar binnen met vaccinatie bewijs of negatieve test. Dat betekent dat iemand naast mij - ik ben volledig gevaccineerd - niet gevaccineerd kan zijn. En ik gewoon besmettelijk, zonder dat ik dat weet

Wat is er nu zo tegen dat testen terwijl je al gevaccineerd bent? Denk er sterk aan het sws te gaan doen zaterdag,
Als je dit zo voelt, zou ik dat voor mijn gemoedsrust doen als ik jou was. ^O^
Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken; dat doet die ongevaccineerde ook niet kennelijk. :)
  zondag 1 augustus 2021 @ 00:58:42 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200665870
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Vroeg me wat af. Zaterdag weer eens lekker naar de voetbal. Je mag naar binnen met vaccinatie bewijs of negatieve test. Dat betekent dat iemand naast mij - ik ben volledig gevaccineerd - niet gevaccineerd kan zijn. En ik gewoon besmettelijk, zonder dat ik dat weet

Wat is er nu zo tegen dat testen terwijl je al gevaccineerd bent? Denk er sterk aan het sws te gaan doen zaterdag,
Omdat het elke keer tijd en geld kost?

Of is dat TvT gratis?
  zondag 1 augustus 2021 @ 01:02:50 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200665892
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of is dat TvT gratis?
Lijkt me wel? :o
pi_200665910
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:41 schreef Da_Sandman het volgende:

Zaterdag weer eens lekker naar de voetbal. Je mag naar binnen met vaccinatie bewijs of negatieve test. Dat betekent dat iemand naast mij - ik ben volledig gevaccineerd - niet gevaccineerd kan zijn. En ik gewoon besmettelijk, zonder dat ik dat weet
Had je ooit gedacht 3 jaar terug dat je ooit eens dit soort dingen zou typen?

Het is allemaal normaal heden en surrealistisch tegelijk.
pi_200665943
quote:
2s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is inderdaad precies het kromme. Niet alleen mag je als gevaccineerde gewoon naar binnen, zelfs als je een positieve test krijgt, hou je gewoon je groene vinkje.

Naarmate er meer mensen gevaccineerd zijn, zegt dat hele TvV dus steeds minder.
Ja ok, maar dat vind ik dan even niet zo relevant. Er zullen best haken en ogen zijn, die hou je helaas altijd.
Het gaat me om de weerstand die hier en op andere plekken tegen het testen als je volledig gevaccineerd bent heerst. Terwijl je in dit soort situaties toch een hele hoop ellende kunt voorkomen door gewoon een testje te doen toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200665945
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat het elke keer tijd en geld kost?

Of is dat TvT gratis?
'Voorlopig' is het nog gratis. Hoelang voorlopig is, weet ik niet.

Maar het kost wel tijd inderdaad en planning.
Voor een groot evenement vind ik dat nog best te doen en te begrijpen (daar moet je je kaartje ook al tijdig voor kopen) maar voor spontane acties als even een café of bioscoop inlopen, vind ik dat het wel alle spontaniteit er af haalt. Ik pas daar in ieder geval voor. Dan toch maar dat dvd-tje thuis. :')
pi_200665952
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als je dit zo voelt, zou ik dat voor mijn gemoedsrust doen als ik jou was. ^O^
Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken; dat doet die ongevaccineerde ook niet kennelijk. :)
Nou ja, ik denk dat die ongevaccineerde een zekere vorm van schijnveiligheid niet vreemd zal zijn. 'Want de rest is toch gevaccineerd?'
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200665954
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:05 schreef Za het volgende:

[..]

Had je ooit gedacht 3 jaar terug dat je ooit eens dit soort dingen zou typen?

Het is allemaal normaal heden en surrealistisch tegelijk.
Nee, maar ik geloof dat er sinds maart vorig jaar wel wat veranderd is he?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200665974
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk dat die ongevaccineerde een zekere vorm van schijnveiligheid niet vreemd zal zijn. 'Want de rest is toch gevaccineerd?'
Schat je ze echt zo dom in? :D
Ik wilde ze die paar iq-punten nog geven! :P ;)
pi_200665976
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

'Voorlopig' is het nog gratis. Hoelang voorlopig is, weet ik niet.

Maar het kost wel tijd inderdaad en planning.
Voor een groot evenement vind ik dat nog best te doen en te begrijpen (daar moet je je kaartje ook al tijdig voor kopen) maar voor spontane acties als even een café of bioscoop inlopen, vind ik dat het wel alle spontaniteit er af haalt. Ik pas daar in ieder geval voor. Dan toch maar dat dvd-tje thuis. :')
Mijn eigenlijke vraag is dan ook wat er per se mis is met dat testen voor een evenement ook al ben je gevaccineerd. Begrijp dat de grens bepalen nogal lastig is, maar als je sec kijkt naar de wat grotere evenementen, wat is dan precies het probleem, zeker als we niet zeker weten of gevaccineerden toch besmettelijk kunnen zijn én nu nog niet iedereen die wil helemaal gevaccineerd is?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200665983
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Schat je ze echt zo dom in? :D
Ik wilde ze die paar iq-punten nog geven! :P ;)
Ik heb niet een bijster hoge IQ-pet van de gemiddelde Nederlander op nee :{.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 1 augustus 2021 @ 01:21:48 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200665992
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat vind ik dan even niet zo relevant. Er zullen best haken en ogen zijn, die hou je helaas altijd.
Het gaat me om de weerstand die hier en op andere plekken tegen het testen als je volledig gevaccineerd bent heerst. Terwijl je in dit soort situaties toch een hele hoop ellende kunt voorkomen door gewoon een testje te doen toch?
Ik denk dat die weerstand vooral voortkomt uit het feit dat mensen zich hebben laten vaccineren om van het gedoe af te zijn.
pi_200665998
quote:
2s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat die weerstand vooral voortkomt uit het feit dat mensen zich hebben laten vaccineren om van het gedoe af te zijn.
Maar dan kom je weer in die IQ-categorie van Mammietje. Dat zal toch niet?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 1 augustus 2021 @ 01:23:46 #24
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200666006
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dan kom je weer in de IQ-categorie van Mammietje. Dat zal toch niet?
Tja, ik denk het wel. Het sentiment dat het na vaccineren klaar is met de pandemie komt denk ik best veel voor.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 01:29:05 #25
5428 crew  miss_sly
pi_200666029
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

'Voorlopig' is het nog gratis. Hoelang voorlopig is, weet ik niet.

Maar het kost wel tijd inderdaad en planning.
Voor een groot evenement vind ik dat nog best te doen en te begrijpen (daar moet je je kaartje ook al tijdig voor kopen) maar voor spontane acties als even een café of bioscoop inlopen, vind ik dat het wel alle spontaniteit er af haalt. Ik pas daar in ieder geval voor. Dan toch maar dat dvd-tje thuis. :')
Voor bios hoeft niet, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200666039
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor bios hoeft niet, toch?
Is een keuze van de bioscoop volgens mij. Als ze volledige bezetting willen wel, dacht ik.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 01:32:24 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200666040
quote:
2s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tja, ik denk het wel. Het sentiment dat het na vaccineren klaar is met de pandemie komt denk ik best veel voor.
Eerlijk gezegd sta ik er ook zo een beetje in. Het zal mij verder een zorg zijn nu ik voorbij de 14 dagen ben na mijn 2e vaccinatie. Ik loop vrij weinig risico meer om echt ziek te worden iig en dat is altijd mijn primaire issue geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200666051
quote:
2s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tja, ik denk het wel. Het sentiment dat het na vaccineren klaar is met de pandemie komt denk ik best veel voor.
Yup... net als vorige zomer.
Ik ben bang dat we er voorlopig nog niet zijn, dat het in het positiefste geval (geen nare mutaties) een balans zoeken wordt van wat wel of niet kan.
pi_200666061
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd sta ik er ook zo een beetje in. Het zal mij verder een zorg zijn nu ik voorbij de 14 dagen ben na mijn 2e vaccinatie. Ik loop vrij weinig risico meer om echt ziek te worden iig en dat is altijd mijn primaire issue geweest.
Morgen is mijn dag! *O* *O* *O*
*gaat met bordje lopen met "Free Hugs" O+ :D
pi_200666069
twitter


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 1 augustus 2021 @ 01:47:42 #31
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200666102
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat vind ik dan even niet zo relevant. Er zullen best haken en ogen zijn, die hou je helaas altijd.
Het gaat me om de weerstand die hier en op andere plekken tegen het testen als je volledig gevaccineerd bent heerst. Terwijl je in dit soort situaties toch een hele hoop ellende kunt voorkomen door gewoon een testje te doen toch?
Klinkt dramatisch.

Tenzij ze testen gaan verplichten om naar de supermarkt te mogen, zal ik gewoon testloos blijven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 1 augustus 2021 @ 01:49:34 #32
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200666107
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dan kom je weer in die IQ-categorie van Mammietje. Dat zal toch niet?
Noem je Hugo nou dom?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200666139
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mijn eigenlijke vraag is dan ook wat er per se mis is met dat testen voor een evenement ook al ben je gevaccineerd. Begrijp dat de grens bepalen nogal lastig is, maar als je sec kijkt naar de wat grotere evenementen, wat is dan precies het probleem, zeker als we niet zeker weten of gevaccineerden toch besmettelijk kunnen zijn én nu nog niet iedereen die wil helemaal gevaccineerd is?
Dat zijn misschien de enigen voor wie het verschil maakt. Gezien de besmettelijkheid van de deltavariant lijkt de kans reëel dat uiteindelijk quasi iedereen blootgesteld/besmet zal worden. Voor wie niet van plan is zich te vaccineren maakt het weinig uit wanneer dat gebeurt (misschien beter nu dan in de winter, wanneer er meer infecties van de luchtwegen de ronde doen).

[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 01-08-2021 02:07:46 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 1 augustus 2021 @ 02:03:49 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200666166
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd sta ik er ook zo een beetje in. Het zal mij verder een zorg zijn nu ik voorbij de 14 dagen ben na mijn 2e vaccinatie. Ik loop vrij weinig risico meer om echt ziek te worden iig en dat is altijd mijn primaire issue geweest.
Het komende jaar ben je iig administratief gedekt, het afgegeven certificaat is/blijft een jaar geldig.
Daarna zijn er vast weer nieuwe tijden en ontstane inzichten.

Inzake het eigen gezondheidsrisico, als dat er al is/was, zou het ook zinnig zijn dat gevaccineerden dat met wat meer zekerheid blijven weten door tenminste een serologische test aan te vragen om de hoeveelheid antilichamen te meten. Bvk elke maand zodat iemand bij een zekere afname dan een booster kan nemen.
Nog mooier zou zijn om een omgekeerde kiemsurveillance aan te vragen die precies aangeeft of -en tegen welke varianten er specifieke bescherming is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200666179
Ik lees steeds: Het is logisch dat de meeste besmettingen/opnames in Israel gevaccineerden betreft, want de meeste mensen zijn daar immers gevaccineerd.

Is het dan ook zo we mazelen het vaakst terugzien bij volledig tegen mazelen gevaccineerde kinderen?
pi_200666276
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 02:08 schreef Za het volgende:
Ik lees steeds: Het is logisch dat de meeste besmettingen/opnames in Israel gevaccineerden betreft, want de meeste mensen zijn daar immers gevaccineerd.

Is het dan ook zo we mazelen het vaakst terugzien bij volledig tegen mazelen gevaccineerde kinderen?
De statistieken van Israel zijn vrij vreemd. Misschien zijn er bij de niet-gevaccineerden veel meer niet-geregistreerde besmettingen, omdat ze zich niet laten testen en ook minder snel medische hulp zoeken? En ik dacht dat het totaal aantal besmettingen of doden onder de Haredi (ultra-orthodoxe joden) 4 of 5 maal hoger was dan het gemiddelde, misschien zijn de meesten van hen reeds immuun omdat ze covid gehad hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200666304
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 02:29 schreef crystal_meth het volgende:

De statistieken van Israel zijn vrij vreemd. Misschien zijn er bij de niet-gevaccineerden veel meer niet-geregistreerde besmettingen, omdat ze zich niet laten testen en ook minder snel medische hulp zoeken? En ik dacht dat het totaal aantal besmettingen of doden onder de Haredi (ultra-orthodoxe joden) 4 of 5 maal hoger was dan het gemiddelde, misschien zijn de meesten van hen reeds immuun omdat ze covid gehad hebben.
Wat is er vreemd aan, ze zijn eerder dan wie ook begonnen, en brengen al hun bevindingen naar buiten met dagelijkse updates.

Ik zie hierin geen verborgen agenda of complot, gewoon Govt info.
pi_200666451
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 02:35 schreef Za het volgende:

[..]

Wat is er vreemd aan, ze zijn eerder dan wie ook begonnen, en brengen al hun bevindingen naar buiten met dagelijkse updates.

Ik zie hierin geen verborgen agenda of complot, gewoon Govt info.
Vreemd in de betekenis van afwijkend van wat men zou verwachten, en afwijkend van wat we in andere landen zien. Dat de cijfers correct zijn betekent nog niet dat ze een goede weergave zijn van de werkelijkheid. Omdat ze afhangen van de bereidheid van personen om zich te laten testen. En blijkbaar is er ook onenigheid over het gebruikte criterium voor "ernstige gevallen".

quote:
But Paran, a senior physician at Tel Aviv Sourasky Medical Center, argued that the problem with them runs deep, and the definition of “serious illness” has become misleading. It is used for patients whose oxygen saturation drops, which was a good indicator pre-vaccination as it signaled deterioration. But for vaccine-protected patients it is often a brief state that doesn’t signal significant deterioration, she said.

“Take a patient who is in my hospital now as an example,” she said. “He is in his 80s and classed as severe, but only because he had a mild drop in saturation. It was something that any other disease would cause, and which we’re treating well with steroids, but he is classed as a serious case.”

Dr. Dvir Aran, an expert in health statistics from the Technion – Israel Institute of Technology, said he is concerned the Health Ministry is using “bad research” and allowing it to be presented without context.

“The problems aren’t with the vaccine, they are with the data,” he said, branding as “false” the conclusions in the latest data and other research on how well the vaccine prevents infection.

The research process “skews the results to make the vaccine seem less effective than it is,” he told The Times of Israel.

Health Ministry data released in early July said the vaccine’s effectiveness in preventing infection, which was over 90% pre-Delta, is now at 64%.

Such numbers are crunched by comparing infection rates and illness rates in vaccinated and unvaccinated people, to measure the vaccines’ protection.

However, Aran said that people who decline to get vaccinated are, in disproportionately high numbers, people who are skeptical about the existence or danger of COVID-19, distrustful of health services, and overall relatively unlikely to get tested.

“We are probably only finding, through testing, a minority of instances when unvaccinated people get the coronavirus — and as the statistics rely on a comparison this makes effectiveness for the vaccinated seem much lower,” Aran said.

When it comes to the latest data on serious illness, Aran said the number of people factored into the calculations is so small that small margins of error can cause a major impact on the bottom line. The research process is not conducive to accurate conclusions, he argues. The overall number of seriously ill in Israel is 63. The slice of the adult population that is unvaccinated is small, and for those over 60, who generate the most troubling statistic, it is tiny.

“The number of unvaccinated over-60s is actually smaller than we think. Some who appear to be unvaccinated are actually dead, as it can take time to record deaths; others are protected by recovery from the illness,” commented Aran.
https://www.timesofisrael(...)rts-dont-believe-it/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200666474
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 03:15 schreef crystal_meth het volgende:

Vreemd in de betekenis van afwijkend van wat men zou verwachten, en afwijkend van wat we in andere landen zien. Dat de cijfers correct zijn betekent nog niet dat ze een goede weergave zijn van de werkelijkheid. Omdat ze afhangen van de bereidheid van personen om zich te laten testen.
Dit kun je werkelijk over alle meldingen van besmettingen/opnames wereldwijd beweren wanneer ze je niet aanstaan uiteraard.

"geen goede weergave van de werkelijkheid, omdat ze afhangen van de bereidheid van personen om zich te laten testen".
pi_200666668
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 03:22 schreef Za het volgende:

[..]

Dit kun je werkelijk over alle meldingen van besmettingen/opnames wereldwijd beweren wanneer ze je niet aanstaan uiteraard.

"geen goede weergave van de werkelijkheid, omdat ze afhangen van de bereidheid van personen om zich te laten testen".
Maar in de meeste andere landen leven de "testonwilligen" tussen de rest van de bevolking, en sociale druk, bron- en contactonderzoek etc. zal er in de meeste gevallen voor zorgen dat ze zich toch laten testen wanneer er aanleiding toe bestaat. De Haredi in Israel daarentegen vormen een aparte, gesloten gemeenschap, als die zich niet laten testen wanneer ze ziek zijn zal niemand hen aanmanen om het toch te doen. En ze zullen ook nauwelijks opduiken in BCO, omdat ze weinig contact hebben met niet-Haredi.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 1 augustus 2021 @ 06:38:53 #41
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200667495
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:38 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RIP
pi_200667804
quote:
2s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tja, ik denk het wel. Het sentiment dat het na vaccineren klaar is met de pandemie komt denk ik best veel voor.
En niet zo vreemd lijkt me.
Het wordt maanden geroepen in elke persconferentie, in alle corona QR codes is de status gevaccineerd gelijk gesteld aan "doe maar normaal" etc.

En we moeten af van dat testen voor toegang voor van alles.
De argumentatie is al door velen genoemd maar als we terug naar normaal willen past een medische controle vooraf bij een voetbalwedstrijd daar niet onder.
  zondag 1 augustus 2021 @ 07:42:51 #43
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200667851
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 02:08 schreef Za het volgende:
Ik lees steeds: Het is logisch dat de meeste besmettingen/opnames in Israel gevaccineerden betreft, want de meeste mensen zijn daar immers gevaccineerd.

Is het dan ook zo we mazelen het vaakst terugzien bij volledig tegen mazelen gevaccineerde kinderen?
Wat denk je dat er gaat gebeuren als we per direct zouden stoppen wereldwijd met alle denkbare vaccinaties in alle leeftijdsgroepen?

Echt.. kap eens met je antivax gelul hier en open een eigen topic in BNW voor mijn part.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200668271
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 07:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En niet zo vreemd lijkt me.
Het wordt maanden geroepen in elke persconferentie, in alle corona QR codes is de status gevaccineerd gelijk gesteld aan "doe maar normaal" etc.

En we moeten af van dat testen voor toegang voor van alles.
De argumentatie is al door velen genoemd maar als we terug naar normaal willen past een medische controle vooraf bij een voetbalwedstrijd daar niet onder.
Het is nu toch nog niet normaal? Dus waarom moeten we dan van dat testen af? Ik zoek naar die reden, niet naar 'ja Hugo heeft gezegd dat het straks niet meer hoeft dus moeten we er vanaf'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200668285
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Klinkt dramatisch.

Tenzij ze testen gaan verplichten om naar de supermarkt te mogen, zal ik gewoon testloos blijven.
Ook wel uitstekend argument.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200668389
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is nu toch nog niet normaal? Dus waarom moeten we dan van dat testen af? Ik zoek naar die reden, niet naar 'ja Hugo heeft gezegd dat het straks niet meer hoeft dus moeten we er vanaf'.
Omdat, zodra iedereen die wil is gevaccineerd, het geen enkele meerwaarde heeft om elke besmetting in kaart te brengen.

Ik ben gevaccineerd. Als ik in het voetbalstadion naast een ongevaccineerde zit, kan ik diegene besmetten. In potentie. Maar als diegene heeft nagelaten zichzelf adequaat te beschermen, hoe is dat dan mijn probleem? Ik vraag me ook niet af of degene naast mij het RVP heeft doorlopen. Eigen verantwoordelijkheid.

Mensen steken elkaar al tienduizenden jaren aan met allerlei ziektes. Dat is nooit een probleem geweest, maar nu willen we ineens alles voorkomen.
pi_200668413
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Omdat, zodra iedereen die wil is gevaccineerd, het geen enkele meerwaarde heeft om elke besmetting in kaart te brengen.

Ik ben gevaccineerd. Als ik in het voetbalstadion naast een ongevaccineerde zit, kan ik diegene besmetten. In potentie. Maar als diegene heeft nagelaten zichzelf adequaat te beschermen, hoe is dat dan mijn probleem? Ik vraag me ook niet af of degene naast mij het RVP heeft doorlopen. Eigen verantwoordelijkheid.

Mensen steken elkaar al tienduizenden jaren aan met allerlei ziektes. Dat is nooit een probleem geweest, maar nu willen we ineens alles voorkomen.
Maar dat is nu dus nog niet zo.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 1 augustus 2021 @ 08:42:09 #48
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200668422
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Vroeg me wat af. Zaterdag weer eens lekker naar de voetbal. Je mag naar binnen met vaccinatie bewijs of negatieve test. Dat betekent dat iemand naast mij - ik ben volledig gevaccineerd - niet gevaccineerd kan zijn. En ik gewoon besmettelijk, zonder dat ik dat weet

Wat is er nu zo tegen dat testen terwijl je al gevaccineerd bent? Denk er sterk aan het sws te gaan doen zaterdag,
Gewoon laten testen als dat jou een fijn gevoel geeft imo. Daar is helemaal niks mee.

Maar zoiets moet voor gevaccineerden gewoon een vrije keuze blijven imo. Je kan niet eindeloos van gevaccineerden gaan vragen of ze zich willen gaan testen voor veel zaken; voornamelijk omdat er nog wat ongevaccineerden zouden zijn. Die zullen er altijd zijn, dus met die redenatie rek je dat TvT voor gevaccineerden vrij eindeloos. Ooit moet je die stap durven te nemen - het wat meer los laten van TvT imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200668431
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dat is nu dus nog niet zo.
Kwestie van een paar weken.
pi_200668448
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gewoon laten testen als dat jou een fijn gevoel geeft imo. Daar is helemaal niks mee.

Maar zoiets moet voor gevaccineerden gewoon een vrije keuze blijven imo. Je kan niet eindeloos van gevaccineerden gaan vragen of ze zich willen gaan testen voor veel zaken; voornamelijk omdat er nog wat ongevaccineerden zouden zijn. Die zullen er altijd zijn, dus met die redenatie rek je dat TvT voor gevaccineerden vrij eindeloos. Ooit moet je die stap durven te nemen - het wat meer los laten van TvT imo.
Jij zegt nu veel zaken, ik bedoel alleen bij grote evenementen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')