abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:29:35 #1
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200651516


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:30:03 #2
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200651530
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

In de trein is een mooi voorbeeld. Je kunt ook extra betalen voor een stoel in eerste klas, dan heb je in elk geval een stuk meer ruimte om te zitten.

Snap je de kern? Je kunt er zelf voor zorgen dat de maatregelen die jij zo fijn vindt nog blijven, maar dat kost wel geld.
Straks moet je betalen voor anderhalve meter afstand terwijl dat nu gewoon gratis is?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200651535
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat denk jij van ouderen die bij hun spaarzame sociale happenings 1,5 meter afstand moeten houden omdat dat soort dingen allemaal in georganiseerde settings plaatsvinden? Ze verstaan mekaar amper, met hun gehoorapparaten. De groepen worden kleiner.

Ik heb al meerdere van dat soort brandjes gehad…
M'n vader (weliswaar geen bejaarde) is vrij slechthorend en voor hem waren die mondkapjes wel echt vervelend. Hij had aanmerkelijk meer moeite dan normaal om andere mensen te verstaan.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:30:36 #4
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200651550
Het ziektebeeld van die bewoners, die vaak ook zijn gevaccineerd, is meestal mild. Toch moet de verpleeghuissector op zijn tellen passen. Hertogh: "De besmettingen laten zien dat we infectiepreventiemaatregelen niet zomaar kunnen loslaten, er is altijd een verspreidingsrisico".

Bron: Trouw.nl

Er moeten volgens dit artikel maatregelen genomen blijven worden omdat anders bewoners van verpleegtehuizen via gevaccineerde zorgmedewerkers potentieel milde verkoudheidsklachten krijgen van corona... Willen we echt alles en iedereen beschermen van een verkoudheidje?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200651560
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Straks moet je betalen voor anderhalve meter afstand terwijl dat nu gewoon gratis is?
Nu moet je betalen voor een mondkapje terwijl je zo'n ding eerder nooit hoefde te gebruiken?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 31 juli 2021 @ 10:31:20 #6
408813 crew  trein2000
pi_200651565
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Straks moet je betalen voor anderhalve meter afstand terwijl dat nu gewoon gratis is?
Ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 10:31:48 #7
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200651583
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Straks moet je betalen voor anderhalve meter afstand terwijl dat nu gewoon gratis is?
Nee. In de tweede klas in de trein staan stoelen dichter op elkaar, dat is de manier om treinreizen rendabel te maken. Indien je meer ruimte wil hebben kan dat prima, dan betaal je meer voor een kaartje in de eerste klas.

De anderhalve meter afstand is nu ook niet gratis hè, die wordt nu betaald door de ondernemers die daar een deel weer van vergoed krijgen door de overheid (Tozo, TVL, NOW etc)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:32:48 #8
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200651621
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:30 schreef popje het volgende:
Het ziektebeeld van die bewoners, die vaak ook zijn gevaccineerd, is meestal mild. Toch moet de verpleeghuissector op zijn tellen passen. Hertogh: "De besmettingen laten zien dat we infectiepreventiemaatregelen niet zomaar kunnen loslaten, er is altijd een verspreidingsrisico".

Bron: Trouw.nl

Er moeten volgens dit artikel maatregelen genomen blijven worden omdat anders bewoners van verpleegtehuizen via gevaccineerde zorgmedewerkers potentieel milde verkoudheidsklachten krijgen van corona... Willen we echt alles en iedereen beschermen van een verkoudheidje?
Daar begint het wel steeds meer op te lijken ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200651639
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:37 schreef OProg het volgende:
Ik lees nu op AD dat de GGD meer rioolwateronderzoek gaat doen omdat dat een belangrijk eerste signaal is en ze dan ‘sneller in kunnen grijpen’.

Dus ik vroeg me af wat ik me hier dan bij voor moet stellen.

Ze spreken dus over waarden kunnen signaleren als mensen nog geen klachten hebben. Dan kom je vervolgens dit tegen.
[..]

Wat is er dan anders dan nu met dat BCO dan nu naast dat ze weten welke plek ze gaan bellen? Of is het ‘We bellen u maar vast voor BCO omdat we in het riool zagen dat u best een kans heeft op Corona’. :')

Ik snap bij het artikel echt niet wat ze naast inzicht nu concreet op willen lossen.
Heb er een beetje een apart gevoel bij, klinkt meer alsof het een soort nieuwe manier is om de doelpalen te verzetten. Niet sturen op zorg, niet sturen op positieve testen maar sturen op rioolwateronderzoek. Want dit betekend dan dus gewoon dat ze maatregelen kunnen nemen aan de hand van het hebben van een hoog aantal virusdeeltjes in het water terwijl een gevaccineerde (en tegen die tijd is dus zo'n 80%+ gevaccineerd) misschien wel evenveel virusdeeltjes achterlaat terwijl diegene verder asymptomatisch is.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:33:59 #10
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200651662
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee. In de tweede klas in de trein staan stoelen dichter op elkaar, dat is de manier om treinreizen rendabel te maken. Indien je meer ruimte wil hebben kan dat prima, dan betaal je meer voor een kaartje in de eerste klas.

De anderhalve meter afstand is nu ook niet gratis hè, die wordt nu betaald door de ondernemers die daar een deel weer van vergoed krijgen door de overheid (Tozo, TVL, NOW etc)
Mijn werkgever zit tenminste niet aan het TVL/NOW/TOZO-infuus, dus dat scheelt. De werkgever van mijn vader gelukkig ook niet. Voor mij is nu de anderhalve meter afstand wel gratis en straks helaas niet meer.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 10:35:12 #11
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200651689
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:30 schreef popje het volgende:
Het ziektebeeld van die bewoners, die vaak ook zijn gevaccineerd, is meestal mild. Toch moet de verpleeghuissector op zijn tellen passen. Hertogh: "De besmettingen laten zien dat we infectiepreventiemaatregelen niet zomaar kunnen loslaten, er is altijd een verspreidingsrisico".

Bron: Trouw.nl

Er moeten volgens dit artikel maatregelen genomen blijven worden omdat anders bewoners van verpleegtehuizen via gevaccineerde zorgmedewerkers potentieel milde verkoudheidsklachten krijgen van corona... Willen we echt alles en iedereen beschermen van een verkoudheidje?
Wat denk je dat het gevolg van een flinke Norro infectie in een verzorgingstehuis is? Ik vind het heel ironisch dat we op moeten blijven letten voor corona, ook na vaccinatie, maar de rest vergeten. Persoonlijke beschermingsmiddelen? Nee hoor, als je negatief getest bent niet.

Als we ouderen/kwetsbaren willen beschermen moeten we dat zo dicht mogelijk bij die oudere zelf doen, dan helpen PBM's prima. Nu is het niet meer corona dat ze het zetje geeft, maar RS, Norro, Influenza of welke van de andere virussen die er ieder jaar rondgaan kan het nu alsnog.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 31 juli 2021 @ 10:36:11 #12
408813 crew  trein2000
pi_200651708
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mijn werkgever zit tenminste niet aan het TVL/NOW/TOZO-infuus, dus dat scheelt. De werkgever van mijn vader gelukkig ook niet. Voor mij is nu de anderhalve meter afstand wel gratis en straks helaas niet meer.
Jij bent hier niet belastingplichtig?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 10:36:22 #13
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200651711
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mijn werkgever zit tenminste niet aan het TVL/NOW/TOZO-infuus, dus dat scheelt. De werkgever van mijn vader gelukkig ook niet. Voor mij is nu de anderhalve meter afstand wel gratis en straks helaas niet meer.
De anderhalve meter is nu ook niet gratis voor je. Gemeentelijke lasten en dergelijken gaan vanzelf stijgen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:36:57 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200651724
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:30 schreef popje het volgende:
Het ziektebeeld van die bewoners, die vaak ook zijn gevaccineerd, is meestal mild. Toch moet de verpleeghuissector op zijn tellen passen. Hertogh: "De besmettingen laten zien dat we infectiepreventiemaatregelen niet zomaar kunnen loslaten, er is altijd een verspreidingsrisico".

Bron: Trouw.nl

Er moeten volgens dit artikel maatregelen genomen blijven worden omdat anders bewoners van verpleegtehuizen via gevaccineerde zorgmedewerkers potentieel milde verkoudheidsklachten krijgen van corona... Willen we echt alles en iedereen beschermen van een verkoudheidje?
Bewoners in verpleeghuizen zijn sterfelijk. Bel de kranten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:40:06 #15
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200651779
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij bent hier niet belastingplichtig?
Het nettoloon is de afgelopen jaren alleen nog maar gestegen. Ik kan zo op mijn bank de salarisstortingen van 2019 en begin 2021 met elkaar vergelijken en de salarisstortingen zijn begin 2021 hoger dan in 2019 bij een gelijkblijvend brutoloon.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 10:43:02 #16
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200651856
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:40 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het nettoloon is de afgelopen jaren alleen nog maar gestegen. Ik kan zo op mijn bank de salarisstortingen van 2019 en begin 2021 met elkaar vergelijken en de salarisstortingen zijn begin 2021 hoger dan in 2019 bij een gelijkblijvend brutoloon.
BTW is niet naar 21% gegaan? BTW in het lage segment niet naar 9%? Je gemeentelijke lasten zijn niet gestegen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:43:25 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_200651863
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat denk je dat het gevolg van een flinke Norro infectie in een verzorgingstehuis is? Ik vind het heel ironisch dat we op moeten blijven letten voor corona, ook na vaccinatie, maar de rest vergeten. Persoonlijke beschermingsmiddelen? Nee hoor, als je negatief getest bent niet.

Als we ouderen/kwetsbaren willen beschermen moeten we dat zo dicht mogelijk bij die oudere zelf doen, dan helpen PBM's prima. Nu is het niet meer corona dat ze het zetje geeft, maar RS, Norro, Influenza of welke van de andere virussen die er ieder jaar rondgaan kan het nu alsnog.
Denk je dat ze geen maatregelen tegen noro uitbraken nemen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200651878
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bewoners in verpleeghuizen zijn sterfelijk. Bel de kranten.
Ik probeerde het nog eerst nog wat netter te formuleren haha, maar allejezus zeg, kom op. Wat is de gemiddelde doorlooptijd in een verpleeghuis? Daar kom je alleen in een kist uit. Niet dat die mensen van mij dood hoeven, maar dat gaan ze wel, en meestal vrij rap. Elk virusje kan ze teveel zijn. Het lijf is op, zoals de natuur het heeft bedoeld.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_200651916
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wanneer iedereen die dat wil gevaccineerd is. Er is geen ander moment.
Geen ander logisch moment. Eens.

Maar denk je dat op dat moment alles losgelaten gaat worden? Ik denk het namelijk niet. Ik denk dat de doelpalen gewoon weer verzet gaan worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:45:56 #20
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200651943
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

BTW is niet naar 21% gegaan? BTW in het lage segment niet naar 9%? Je gemeentelijke lasten zijn niet gestegen?
BTW hoog naar 21% was op 1 oktober 2012, BTW laag naar 9% was op 1 januari 2019. Beiden dus ver buiten coronatijd.

Bovendien is bijvoorbeeld het lage tarief voor de vennootschapsbelasting verlaagd van 20% in 2018, naar 19% in 2019, naar 16,5% in 2020, naar 15% in 2021. Bovendien geldt in 2021 dat het lage tarief voor de vennootschapsbelasting geldt voor winsten tot ¤ 245.000, terwijl het lage tarief voor de vennootschapsbelasting in 2020 en de jaren ervoor gold voor winsten tot ¤ 200.000. Dus de belastingen zijn enkel nog maar omlaag gegaan, in plaats van omhoog.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:46:56 #21
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200651964
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:44 schreef josja het volgende:

[..]

Ik probeerde het nog eerst nog wat netter te formuleren haha, maar allejezus zeg, kom op. Wat is de gemiddelde doorlooptijd in een verpleeghuis? Daar kom je alleen in een kist uit. Niet dat die mensen van mij dood hoeven, maar dat gaan ze wel, en meestal vrij rap. Elk virusje kan ze teveel zijn. Het lijf is op, zoals de natuur het heeft bedoeld.
Mensen wonen gemiddeld 9 maanden in een verpleegtehuis voordat ze doodgaan...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 10:47:18 #22
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200651974
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Straks moet je betalen voor anderhalve meter afstand terwijl dat nu gewoon gratis is?
Ik heb ooit een soort simpel Engels gezegde bedacht die ik wel treffend vond voor eigenlijk alle situaties die je maar kan bedenken (covid of geen covid):

If you want to be comfortable, you pay.

If you want to suffer, it's free!

8-)
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:47:18 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200651975
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:44 schreef josja het volgende:

[..]

Ik probeerde het nog eerst nog wat netter te formuleren haha, maar allejezus zeg, kom op. Wat is de gemiddelde doorlooptijd in een verpleeghuis? Daar kom je alleen in een kist uit. Niet dat die mensen van mij dood hoeven, maar dat gaan ze wel, en meestal vrij rap. Elk virusje kan ze teveel zijn. Het lijf is op, zoals de natuur het heeft bedoeld.
En zeker daar lijkt me de kwaliteit van leven minstens zo belangrijk als de kwantiteit. Als bewoners daar de tijd die ze nog rest geconfronteerd worden met allerlei bezoekbeperkingen en het afschaffen van de wekelijkse bingo-avond dan weet ik niet of we ze daar nu echt mee helpen.

Maar er zijn natuurlijk ook nog wel maatregelen denkbaar die het leven van de bewoners verder niet heel erg beïnvloeden. Zo lang het daarover gaat is er natuurlijk niet zo veel aan de hand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 10:48:09 #24
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200651997
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Denk je dat ze geen maatregelen tegen noro uitbraken nemen?
Ja, wanneer die uitbraak er is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200652068
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:46 schreef popje het volgende:

[..]

Mensen wonen gemiddeld 9 maanden in een verpleegtehuis voordat ze doodgaan...
Ik dacht een jaar of vier. Het is geen sterfhuis.
Tap tap tap
pi_200652075
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En zeker daar lijkt me de kwaliteit van leven minstens zo belangrijk als de kwantiteit. Als bewoners daar de tijd die ze nog rest geconfronteerd worden met allerlei bezoekbeperkingen en het afschaffen van de wekelijkse bingo-avond dan weet ik niet of we ze daar nu echt mee helpen.

Maar er zijn natuurlijk ook nog wel maatregelen denkbaar die het leven van de bewoners verder niet heel erg beïnvloeden. Zo lang het daarover gaat is er natuurlijk niet zo veel aan de hand.
Ook dat ,ik kan me voorstellen dat eenzaamheid en angst er voor zorgen dat ze nog sneller achteruit gaan. Ik pleit ook niet voor laat alles los en laat de oudjes het maar uitzoeken, maar er zou wel een redelijke balans gezocht moeten worden. Als je eenmaal in een verpleeghuis zit, en niet dementerend bent, dan realiseer je je echt wel dat elke dag je laatste kan zijn. Laat ze er dan ook nog zoveel mogelijk van genieten.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:54:02 #27
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200652157
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik dacht een jaar of vier. Het is geen sterfhuis.
Je hebt gelijk, de 9 maanden is door de media de wereld in geslingerd:

Sinds de invoering van de Wet langdurige zorg (Wlz) in 2015 lijkt de gemiddelde verblijfsduur van patiënten in verpleeghuizen te zijn afgenomen. Dit blijkt uit onderzoek van Verenso, de vereniging van specialisten ouderengeneeskunde. Hoe lang de gemiddelde verblijfsduur precies is, is op basis van beschikbare gegevens nog niet vast te stellen. Het is in ieder geval langer dan de negen maanden waarover in de media gesproken wordt.

De patiëntengroep verandert
Resultaten van Verenso laten zien dat de patiëntengroep verandert en bevestigen daarmee de geluiden uit de sector. Naast een daling in de gemiddelde verblijfsduur, laten resultaten ook zien dat de zorgafhankelijkheid van patiënten na de invoering van de Wlz is toegenomen. Ook zien we dat het aantal patiënten met psychogeriatrische problematiek, waaronder dementie, toeneemt ten opzichte van patiënten met alleen lichamelijke beperkingen.

Bron: https://www.waardigheiden(...)eeghuizen-afgenomen/
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:00:49 #28
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200652307
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik dacht een jaar of vier. Het is geen sterfhuis.
Misschien de aanleun, maar over het algemeen is de doorloop best hoog. Het is niet meer zoals vroeger dat er redelijk gezonde bejaarden heen gaan. Meestal kunnen ze er pas terecht als het thuis niet meer wil.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200652387
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Misschien de aanleun, maar over het algemeen is de doorloop best hoog. Het is niet meer zoals vroeger dat er redelijk gezonde bejaarden heen gaan. Meestal kunnen ze er pas terecht als het thuis niet meer wil.
In ieder geval dus langer dan 9 maanden lees ik in het stuk hierboven. Met een corona uitbraak weet je zeker dat je binnen een paar weken een groot gedeelte kan wegdragen in kisten.

Ik pleit niet voor volledig afsluiten trouwens, daar moet een grens in komen mocht het ooit weer fout gaan. Met de kennis van nu kan je prima familie laten komen, reguleren en de bingo organiseren.
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 11:06:04 #30
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200652409
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:05 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

In ieder geval dus langer dan 9 maanden lees ik in het stuk hierboven. Met een corona uitbraak weet je zeker dat je binnen een paar weken een groot gedeelte kan wegdragen in kisten.

Ik pleit niet voor volledig afsluiten trouwens, daar moet een grens in komen mocht het ooit weer fout gaan. Met de kennis van nu kan je prima familie laten komen, reguleren en de bingo organiseren.
Maar dat is niet met alleen corona, dat is met elk virus wat binnengedragen wordt. Op het moment dat dat niet meer geaccepteerd wordt (wat ik kan begrijpen) is het onlogisch om op die plaatsen maatregelen te nemen puur en alleen gericht op corona.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200652442
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Misschien de aanleun, maar over het algemeen is de doorloop best hoog. Het is niet meer zoals vroeger dat er redelijk gezonde bejaarden heen gaan. Meestal kunnen ze er pas terecht als het thuis niet meer wil.
De bejaardentehuizen zoals we die vroeger hadden zijn volgens mij allemaal gesloten, omdat men vond dat ouderen zo lang mogelijk thuis moesten blijven wonen. Nu kom je pas in een verpleeghuis als er wel iets meer aan de hand is dan een beetje hardhorend en slecht ter been.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_200652447
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat is niet met alleen corona, dat is met elk virus wat binnengedragen wordt. Op het moment dat dat niet meer geaccepteerd wordt (wat ik kan begrijpen) is het onlogisch om op die plaatsen maatregelen te nemen puur en alleen gericht op corona.
ik kan me niet herinneren dat een ander virus de afgelopen tijd zoveel impact heegt gehad als corona. Tuurlijk geldt het voor andere virussen, maar die masaale uitbraken, zeker aan het begin, waren ongekend.
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 11:12:55 #33
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200652543
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:07 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

ik kan me niet herinneren dat een ander virus de afgelopen tijd zoveel impact heegt gehad als corona. Tuurlijk geldt het voor andere virussen, maar die masaale uitbraken, zeker aan het begin, waren ongekend.
We hebben het hier over verzorgingstehuizen hè. De sterfte als gevolg van Influenza, maar ook RS, noro en vele andere virussen is vooral daar te herleiden. De massale uitbraken zijn logisch, het virus was nieuw.

Voor we die weer krijgen, ik onderschat de impact van corona niet. Het is alleen in mijn ogen vrij bijzonder iemand te testen op corona (of een vaccinatiebewijs eisen) en er dan vanuit te gaan dat er niets kan gebeuren terwijl er een hoop andere virussen rondgaan die voor die groep dezelfde uitkomst tot gevolg kan hebben, overlijden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200652578
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

We hebben het hier over verzorgingstehuizen hè. De sterfte als gevolg van Influenza, maar ook RS, noro en vele andere virussen is vooral daar te herleiden. De massale uitbraken zijn logisch, het virus was nieuw.

Voor we die weer krijgen, ik onderschat de impact van corona niet. Het is alleen in mijn ogen vrij bijzonder iemand te testen op corona (of een vaccinatiebewijs eisen) en er dan vanuit te gaan dat er niets kan gebeuren terwijl er een hoop andere virussen rondgaan die voor die groep dezelfde uitkomst tot gevolg kan hebben, overlijden.
we moeten er idd gewoon mee leren leven, reguleren, leren van de afgelopen 18 maanden. Daar is een tussenweg in.
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 11:16:12 #35
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200652614
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:14 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

we moeten er idd gewoon mee leren leven, reguleren, leren van de afgelopen 18 maanden. Daar is een tussenweg in.
Ik zou het daarom ook logisch vinden dat we vanaf 'Freedom day' bescherming gaan bieden op de plekken waar dat nodig is. Verzorgingstehuizen, ziekenhuizen, plekken waar mensen met een kwetsbare gezondheid zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:16:58 #36
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200652630
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou het daarom ook logisch vinden dat we vanaf 'Freedom day' bescherming gaan bieden op de plekken waar dat nodig is. Verzorgingstehuizen, ziekenhuizen, plekken waar mensen met een kwetsbare gezondheid zijn.
Ja specifiek in plaats van de hele maatschappij.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:21:13 #37
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200652704
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou het daarom ook logisch vinden dat we vanaf 'Freedom day' bescherming gaan bieden op de plekken waar dat nodig is. Verzorgingstehuizen, ziekenhuizen, plekken waar mensen met een kwetsbare gezondheid zijn.
Is er al een datum voor Freedom day?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 11:31:30 #38
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200652855
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Is er al een datum voor Freedom day?
Hangt er vanaf wie je het vraagt. Ik zou 1 september zeggen, @Erno-BE zegt 1 april 2022. Ik gok dat de waarheid ergens in het midden zal liggen :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 31 juli 2021 @ 11:38:44 #39
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200652954
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wie je het vraagt. Ik zou 1 september zeggen, @:Erno-BE zegt 1 april 2022. Ik gok dat de waarheid ergens in het midden zal liggen :)
Ik denk dat @Erno-BE daar nog wel gelijk in gaat krijgen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:40:49 #40
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200652996
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ik denk dat @:erno-be daar nog wel gelijk in gaat krijgen
Mmm jouw ondertitel geeft misschien wel aan dat je doemdenkt??
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200653009
Als "covid-moeheid" niet het Van Dale woord van 2022 wordt, dan weet ik het ook niet meer.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 11:43:37 #42
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200653035
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:42 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
Als "covid-moeheid" niet het Van Dale woord van 2022 wordt, dan weet ik het ook niet meer.
Ik vind anders dat jouw username ook wel een honorable mention mag krijgen :D
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 31 juli 2021 @ 11:44:59 #43
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200653061
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:40 schreef popje het volgende:

[..]

Mmm jouw ondertitel geeft misschien wel aan dat je doemdenkt??
Is nu gewoon een realistische verwachting. Het gaat tegenwoordig om het aantal besmettingen en die gaan gewoon oplopen in herfst en winter. En zelfs groot deel van bevolking wil nieuwe maatregelen bij meer besmettingen. Blijkbaar moet er nog een coronajaar bij voor men doorkrijgt dat corona nooit gaat verdwijnen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_200653086
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:44 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Is nu gewoon een realistische verwachting. Het gaat tegenwoordig om het aantal besmettingen en die gaan gewoon oplopen in herfst en winter. En zelfs groot deel van bevolking wil nieuwe maatregelen bij meer besmettingen. Blijkbaar moet er nog een coronajaar bij voor men doorkrijgt dat corona nooit gaat verdwijnen
Bron?
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:47:56 #45
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200653115
Pas als de 1 miljard TvT er door heen gejast is, gaan de maatregelen verdwijnen.

Dit is allang geen gezondheidskwestie meer, maar een politieke en geld kwestie.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200653139
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-samenleven-a4053142

Communiceren ze wel met elkaar daar op de NRC-redactie? Nu weer een stuk over toch rekening houden met ongevaccineerden, inclusief de stelling dat “leven met het virus” inherent zou betekenen dat we niet meer terug kunnen naar het oude normaal.

Alsof leven met het virus hetzelfde is als ons leven ondergeschikt maken aan het virus.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:49:12 #47
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200653140
Ik neem weer even een duikje.. even afkoelen.

Hoe ist weer bij jullie?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200653145
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:49 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem weer even een duikje.. even afkoelen.

Hoe ist weer bij jullie?
Kut.
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 11:50:02 #49
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200653151
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:49 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem weer even een duikje.. even afkoelen.

Hoe ist weer bij jullie?
Tyfusregen en fris. Heerlijk doe-weer!

:')
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:52:02 #50
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200653179
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tyfusregen en fris. Heerlijk doe-weer!

:')
Succes :D

Kom 15:15 wel weer even buurten.
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')