Ik vind steken opzetten juist een heerlijk ontspannen werkje! Het is zelfs een beetje meditatief! Wat grappig hoe iedereen dat anders ervaart. Ik gebruik de langedraadopzet methode, dat is ook de enige manier die ik ken.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
De laatste poging, het ergste vind ik die steken opzetten
Ik moet er 241 opzetten dat is een beetje veelquote:Op dinsdag 7 december 2021 18:08 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik vind steken opzetten juist een heerlijk ontspannen werkje! Het is zelfs een beetje meditatief! Wat grappig hoe iedereen dat anders ervaart. Ik gebruik de langedraadopzet methode, dat is ook de enige manier die ik ken.
Je bent wel een doorzetter dat je het nog een keer probeert!! Ik heb gisteren een hele tijd nagedacht over jouw patroon, en ik kon er geen begrijpelijk verhaal van maken. Dus chapeau voor jouEn heel veel sterkte
Dochterlief vindt deze zo mooi. Heb kwa haken zoiets nog niet gezien. Heb nu de steken weer opgezet en de boel aan de kant gelegd. Morgen weer een dag.quote:Op dinsdag 7 december 2021 20:30 schreef Sumppi het volgende:
Dot, zo'n patroon is ook nogal wat als je al zo lang geen breinaalden vast hebt gehad.
Petje af dat je zo'n uitdaging aan bent gegaan. Maar het is niet de bedoeling dat je er hoofdpijn van krijgt en er over droomt. Er zijn ook van die zigzag haakpatronen voor dekentjes. Is dat niet wat? Dan komt het effect net zo over en kun je toch die mooie bol garen gebruiken voor je kleinkind.
quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben er eigenlijk stiekem ook wel een beetje klaar mee.
Maar ik wil mij ook niet op de kop laten zitten door een breiwerk
Echt dit heb ik nog nooit gehad. Kom je helpen 😉quote:
Dank je 😉quote:Op dinsdag 7 december 2021 22:02 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb een serie baby dekentjes gebreid in de pauwensteek. Dat geeft ook zo een leuk golvend effect maar is gemakkelijker uit te voeren. Mss is dat ook wat voor jou ?
Als ik wist hoequote:Op dinsdag 7 december 2021 22:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Echt dit heb ik nog nooit gehad. Kom je helpen 😉
😘quote:Op dinsdag 7 december 2021 22:06 schreef engine het volgende:
[..]
Als ik wist hoe
Ik had nog niet helemaal bijgelezen. Soms helpt het om het even te laten liggen en dan opnieuw te proberen. Veel meer brei advies kan ik niet geven helaas.
Gelukkig en ik niet de enige dusquote:Op woensdag 8 december 2021 08:46 schreef TaMieke het volgende:
Ow jeetje Dotteke. Ik snap dat je het goed wil hebben, maar hoofdpijn van een breiwerk is niet de bedoeling.
Al heb ik gisteren ook de hele avond zitten stressen over mn trui
6x rondes uitgehaald en weer opnieuw begonnen. Uiteindelijk klopte het eindelijk en dacht ik "ach, ik kan nog wel een rond of 2 maken". Uiteraard klopte die laatste ronde weer niet.
Vanmorgen weer even naar gekeken, maar volgens mijn zitten mn steekmarkeerders verkeerd. Het totaal aantal steken klopt gewoon, dus dat is het niet.
Gaat lekker zo
Ik hoef gelukkig geen 241 steken op te zetten.quote:Op woensdag 8 december 2021 09:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gelukkig en ik niet de enige dus![]()
IK weet het, maar mijn dochter vindt hem zo mooi en dan wil ik zo graag doen.
IK heb vanmorgen de 241 steken weer opgezet en de eerste toer gebreid, het begin is er weer.
Hoe maak jij die steekmarkeerders vast> Ik doe ze na iedere 20 steken op de naald, maar vind het best ondingen.
IK heb het nu met een touwtje gedaan kijken of dat beter werkt
SUcces met je trui. Ben benieuwd als hij klaar is.
Maar gaat dat niet lubberen dan, ik moet om de 20 steken een markeerder hebben.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:00 schreef Baltar het volgende:
Ik haal de steekmarkeerder altijd door de betreffende steek heen. Zo kan ik niet gaan twijfelen of het de steek ervoor of erna moet zijn
Ik hoef niet echt een steek te markeren het is meerr een geheugen steuntje om te kijken of ik nog goed zit.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:02 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind stekenmarkeerders ook echt ondingen. Als ik eenmaal de logica/de herhaling van het patroon door heb gooi ik ze er ook altijd af.
Nee, tot op heden is dat nog niet gebeurd. Daarbij, het dient ook altijd nog na afloop opgespannen te worden. Daarmee trekt het eventuele "lusje" wel weer weg.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Maar gaat dat niet lubberen dan, ik moet om de 20 steken een markeerder hebben.
Thnxquote:Op woensdag 8 december 2021 10:14 schreef Baltar het volgende:
[..]
Nee, tot op heden is dat nog niet gebeurd. Daarbij, het dient ook altijd nog na afloop opgespannen te worden. Daarmee trekt het eventuele "lusje" wel weer weg.
Hier precies zo.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:02 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind stekenmarkeerders ook echt ondingen. Als ik eenmaal de logica/de herhaling van het patroon door heb gooi ik ze er ook altijd af.
Ik kon hier in de buurt nergens van die dunnen vinden, alleen die onhandige plastic dingenquote:Op woensdag 8 december 2021 10:32 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Hier precies zo.
Nu vind ik die dikke van plastic helemaal vervelend. Die dunne van metaal gebruik ik het liefst.
Dat zijn er nog al wat. Ik heb er aan een paar genoeg, denk niet dat ik nog snel iets ga breien hiernaquote:Op woensdag 8 december 2021 10:55 schreef Baltar het volgende:
Via amazon.nl verkrijgbaar: 450 stuks voor ¤ 12,- (metalen exemplaren)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het komt goed. Zo niet, dan toch
Paddenstoeltjes!quote:Op woensdag 8 december 2021 10:38 schreef lunapuella het volgende:
Oh, ik ben juist steekmarkeerders fan.Duidelijkheid! En ik heb er nu een paar met paddenstoeltjes eraan, die staan zo knus aan je breiwerk.
Wel gekocht (nou ja, cadeau gekregen), mijn creativiteit strekt niet zo verquote:Op woensdag 8 december 2021 13:27 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Paddenstoeltjes!![]()
Gekocht of zelfgemaakte steekmarkeerders?
quote:Op woensdag 8 december 2021 13:03 schreef Baltar het volgende:
Gaaf! Wat ga je ermee maken? En op welke naalddikte?Ik ben geen breiheld (ben ooit, 35 jaar geleden aan een trui begonnen die nooit is afgekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) en het is nogal...... "grillig" garen geworden
dus een sjaal lijkt me een prima uitdaging om mee te beginnen. Kwa naalddikte laat ik me adviseren door vrouwlief.
O netjes cafca, wat ga je breien?quote:Op woensdag 8 december 2021 12:25 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste bollen zelfgesponnen wol.
Ga vanavond een stukje proefbreien...
quote:Op woensdag 8 december 2021 13:27 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Paddenstoeltjes!![]()
Gekocht of zelfgemaakte steekmarkeerders?
Hoe gaat het nu met het dekentje?quote:Op dinsdag 7 december 2021 22:07 schreef Dotteke het volgende:
[..]
😘
Heb het vanavond ook maar even gelaten.
Ik ben niet tevreden ben geen mooie egale breister zie ikquote:
Een lapjequote:Op woensdag 8 december 2021 15:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O netjes cafca, wat ga je breien?
Leuk geformuleerd 😉 ben je al begonnen?quote:Op woensdag 8 december 2021 22:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Een lapje
En ik hoop dat het lang genoeg wordt om een paar keer om mijn hals te slaan. En dan noem ik het een sjaal
Nee, gaat morgenavond worden, denk ikquote:Op woensdag 8 december 2021 22:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Leuk geformuleerd 😉 ben je al begonnen?
Ben benieuwdquote:Op woensdag 8 december 2021 22:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, gaat morgenavond worden, denk ik
Dit ziet er toch supergoed uit! Vergeet niet dat je de deken nog een keer moet opspannen voordat hij helemaal af is, dat gaat echt nog veel verschil maken.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik ben niet tevreden ben geen mooie egale breister zie ik
[ afbeelding ]
Dank je. Ik hoop het. Heb eigenlijk nooit iets opgespannen. Google straks maar eens vragen hoe. Maar zover ben ik nog lang nietquote:Op donderdag 9 december 2021 06:28 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Dit ziet er toch supergoed uit! Vergeet niet dat je de deken nog een keer moet opspannen voordat hij helemaal af is, dat gaat echt nog veel verschil maken.
Nou, dat ziet er al heel goed uit.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik ben niet tevreden ben geen mooie egale breister zie ik
[ afbeelding ]
En toch ben ik niet tevreden 😢quote:Op donderdag 9 december 2021 08:05 schreef Baltar het volgende:
[..]
Nou, dat ziet er al heel goed uit.
Dat weet ik. Maar ik brei zelf niet mooi vind ik.quote:Op donderdag 9 december 2021 20:26 schreef lunapuella het volgende:
Ben je niet te perfectionistisch Dotteke? Drie cm zigzagdeken op een rechte naald, zonder opspannen, zal er nooit zo uitzien als de voorbeeldfoto van het patroon.
Wauw Cevice, prachtig.quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:46 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Een echt winter-/kerstbreisel![]()
Trui voor mijn peuter.
Patroon is Flax van tin can knits (ik geloof dat dit inmiddels de 8e is ofzo) en garen is van de zeeman, royal nordic
Dit is eigenlijk ook maar 1 kleur, het is hysterisch gekleurd garenquote:Op zaterdag 11 december 2021 08:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wauw Cevice, prachtig.
Ik kom niet verder met mijn dekentje en dat is dan maar een kleur
O hetzelfde wat ik nu heb, een bol met verschillende kleuren.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:55 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk ook maar 1 kleur, het is hysterisch gekleurd garen![]()
Balen dat het niet wil lukken. Het doet me erg denken aan een sjaal die ik heb gebreid, dat was ook lastig in het begin (ook om te zien of het goed ging), tellen wat niet lukte, et cetera.
Misschien dat het na een pauze wel lukt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |