abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 januari 2022 @ 22:46:35 #226
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_203440184
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:28 schreef JohnWickPic het volgende:
Mooie goede docu, en ik snap niet waarom er mensen, of iig 1 persoon vindt dat je als partner van een behoorlijk bekende Nederlander die op een schokkende manier om het leven is gebracht niet je verhaal mag doen.
Was zeker een mooie docu, moest wel een traantje wegpinken bij haar verhaal ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203440220
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:28 schreef JohnWickPic het volgende:
Mooie goede docu, en ik snap niet waarom er mensen, of iig 1 persoon vindt dat je als partner van een behoorlijk bekende Nederlander die op een schokkende manier om het leven is gebracht niet je verhaal mag doen.
Precies dit, vond haar reden ook erg mooi en ontroerend. Ze wil van haar spreekrecht gebruik maken, zich niet hoeven te verstoppen en de aandacht op Peter hebben op dat moment. Het moet dan niet om haar gaan maar om Peter.

Vond het erg ontroerend, en wat een romantische goedzak was het privé.... Zij is een prachtige sterke vrouw, hoop voor haar dat ze ooit weer het geluk vindt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 30 januari 2022 @ 22:51:57 #228
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203440236
Partner Peter R. de Vries: ’We werden gevolgd in weken voor moord’ :o

De partner van Peter R. de Vries is zondagavond voor het eerst uit de anonimiteit getreden. Zes jaar lang had Tahmina Akefi (39) een relatie met de bekende misdaadjournalist. In de WNL-documentaire Vertrouwelijk! vertelt ze onder meer dat zij en De Vries gevolgd werden in de weken voor de moord. Daarnaast zegt ze dat de misdaadjournalist „is afgeslacht omdat het systeem opnieuw faalde.”

Tahmina Akefi is een journalist en schrijfster. Ze werkte onder meer voor de NOS, en schreef twee boeken. Momenteel presenteert ze programma's op de regionale zender TV Rijnmond. In de documentaire blikt ze onder meer terug op de weken en dagen voor de moordaanslag van 6 juli 2021. Zo werd het koppel al meerdere keren gevolgd in Amsterdam, terwijl ze vanwege hun trouwplannen daar sieraden uitzochten. „Wij waren bezig met de toekomst, terwijl het plan om hem af te maken al klaarlag”, zegt de journaliste met tranen in haar ogen.

Akefi en de Vries trokken na een van de achtervolgingen, op 28 juni, aan de bel bij de autoriteiten. „Dat is zo opvallend geweest, dat het bij de politie is gemeld. Maar daar is niks mee gedaan. Helemaal niks. Die melding is pas na de aanslag boven water gekomen. Ik kan er met m’n verstand niet bij dat er een melding binnenkomt dat Peter R. de Vries, vertrouwenspersoon van de kroongetuige, is achtervolgd en dat daar niks mee wordt gedaan. Dan hadden alle alarmbellen af moeten gaan.”

De Vries zou zich volgens Akefi onder meer kwaad hebben gemaakt over de laconieke houding van de autoriteiten. Zo had hij een afspraak met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid maar kreeg hij geen toestemming om in de garage te parkeren, waardoor hij een lang stuk over straat moest lopen. „Peter was woedend”, zegt Akefi. „Zo boos. ’Dit is hoe ze omgaan met mijn veiligheid’, zei hij.”

Koppel zou dit jaar gaan trouwen

In het begin van de documentaire vertelt Akefi, over de ontmoeting met De Vries bij talkshow Pauw in 2015, waar het liefde op het eerste gezicht was tussen de twee. Akefi vertelt hoe diep de liefde tussen hen was: ,,Hij schreef talloze brieven voor me. Ook na zijn dood heb ik er nog vijf gevonden.” Ook vertelt ze dat er trouwplannen waren voor juni 2022. „Een mooie en waardige manier om uit de anonimiteit te treden”, omschrijft ze het zelf. „Maar die plannen zijn ons ontnomen.”

Maker Simon Vuyk legde zondagochtend in WNL op Zondag al uit waarom Akefi zes jaar anoniem wilde blijven. „Een van de belangrijkste redenen voor haar was om er niet van beschuldigd te worden dat ze Peter als kruiwagen gebruikte voor haar eigen carrière. Ze is relatief jong, stond aan het begin van haar carrière en wilde die op eigen kracht opbouwen. Dat heeft ze ook gedaan.”

De Vries en Akefi hadden al het plan om hun relatie openbaar te maken. „Alles was gericht op 2022”, vertelt Vuyk. „Dat is ook waarom de documentaire nu komt. Zij heeft daar enorm over geaarzeld. Maar voor haar was doorslaggevend: we zouden samen naar voren stappen, en dus doe ik het nu alleen.” Een andere belangrijke reden is het feit dat ze komende zomer van haar spreekrecht gebruik wil maken. In juni wordt de moordzaak inhoudelijk behandeld.

Communicatie slecht

Vuyk werkte 31 jaar samen met De Vries en vertelde in WNL op Zondag aan dat hij het moeilijk vond om als objectieve journalist naar de zaak te kijken. „De tragiek is zo groot”, lichtte hij toe. „Peter stapte primair in dat Marengoproces om het falen van de overheid tot dusver aan de kaak te stellen. Hoe kan het dat die broer werd vermoord? Hoe kon het gebeuren dat zijn advocaat vervolgens ook nog werd vermoord? Uiteindelijk krijg je steeds meer het gevoel dat de geschiedenis zich bij hem heeft herhaald.”

„De communicatie was zo ongelooflijk slecht”, vervolgde Vuyk zijn verhaal. „Als je daarover nadenkt, zijn de tranen weg en word ik meteen ongelooflijk boos. Peter heeft daar tussentijds zo vaak over verteld. Je kwam er maar niet tussen. Bellen, afspraken maken en dan als antwoord krijgen: ’binnen drie weken kom ik er op terug’. Dan wist je dat je over twee maanden moest vragen: ’wanneer zijn die drie weken van jou om?’ En dan gaat het over leven en dood, nadat er al twee moorden waren gepleegd. De Onderzoeksraad voor Veiligheid moet dit echt naar boven gaan trekken. Als dat niet gebeurt, weet ik het ook niet meer.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-in-weken-voor-moord
  zondag 30 januari 2022 @ 22:58:19 #229
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203440300
Hij wilde geen persoonsbeveiliging maar voor de rest moest men maar bukken als De Vries het zei, zo werkt het dus niet, arrogante lul.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203440523
Sander Dekker is al weg dat scheelt.
pi_203440568
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:00 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]
Waarom moet ze zich bekend maken en allerlei prive appjes laten zien? Heel vreemd.
Ik heb ook gekeken. Inderdaad veel hele intieme details maar uit haar verhaal begrijp ik dat Peter ook een hele intieme romantische man was privé.
Zij wilde juist naar buiten treden en alles over hun relatie vertellen zodat ze haar spreekrecht kan gebruiken zonder dat elk roddelblad of media over elkaar buitelt om te weten te komen wie zij is en hoe hun relatie in elkaar stak.

Nu kan het tijdens haar spreekrecht ook daadwerkelijk om haar woorden draaien.
Vanuit haar kant bekeken begrijp ik de insteek wel.
pi_203440625
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:46 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Was zeker een mooie docu, moest wel een traantje wegpinken bij haar verhaal ;(
Al die liefdesbrieven in haar huis, O+

En hulde aan nachtzuster Anna, wat fijn das ze de laatste nacht nog bij hem heeft kunnen liggen.

Daarnaast zo bijzonder dat Peter, naast een lieve ex, twee geweldige kinderen, mooie collega’s en krachtige vrienden zo’n bijzonder intelligente vrouw naast zich had.

Goed dat ze zich inzet voor de onderbelichte zaak van dit drama, ik weet niet of Halsema vanavond zo lekker slaapt… Waar was de beveiliging?
pi_203440689
Ik heb de halve zondag lopen speculeren wie het kon zijn. Eva Jinek, Elvan uit Sesamstraat, of toch een postume coming-out?
Maar goed, Tamina van Rijnmond dus.
pi_203440820
Zijn vriendinnen werden wel steeds jonger, vorige vriendinnen waren 17 en 18 jaar jonger. Ik wil niet weten wat de volgende zou zijn als hij nog geleefd had...
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203440861
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:52 schreef Pedroso het volgende:
Zijn vriendinnen werden wel steeds jonger, vorige vriendinnen waren 17 en 18 jaar jonger. Ik wil niet weten wat de volgende zou zijn als hij nog geleefd had...
Ach wat een idiote opmerking weer, zij was 35 en hij 65. Maar op hetzelfde levenslevel.
En die klik vanuit een blik, O+

Das echt uniek, ken maar een paar mensen die dat herkennen. Mijn man liep op straat en we hadden die blik/klik.
Nichtje passeerde een man en die ging terug de trein in, gewoon vanwege die blik. Die moest in Utrecht overstappen en stapte op gevoel weer terug die trein in.

Allebei intelligent, en ervaren was is het probleem? Echte pure liefde bestaat.

Donderslag bij heldere hemel, zijn honderden liedjes over geschreven. Het bestaat en het is heerlijk.
Maar het is niet te plannen of af te dwingen, juist niet.

[ Bericht 22% gewijzigd door ootjekatootje op 31-01-2022 00:05:26 ]
pi_203440885
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ach wat een idiote opmerking weer, zij was 35 en hij 65. Maar op hetzelfde levenslevel.
En dit klik vanuit een blik, O+

Allebei intelligent, en ervaren was is het probleem?
Ik ben gewoon jaloers joh.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203440916
Grotendeels overbodige priveinformatie inderdaad. Vond het wel interessant wat meer te weten over de dagen na de aanslag.
pi_203440938
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:05 schreef Tegan het volgende:
Grotendeels overbodige priveinformatie inderdaad. Vond het wel interessant wat meer te weten over de dagen na de aanslag.
Ik vind het fijn dat ze hem in de laatste minuten en uren heeft kunnen ondersteunen.
  maandag 31 januari 2022 @ 00:15:50 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_203440995
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Hij wilde geen persoonsbeveiliging maar voor de rest moest men maar bukken als De Vries het zei, zo werkt het dus niet, arrogante lul.
persoonsbeveiliging kent diverse gradaties

op afroep , tijdelijk of dag en nacht
Daargaat het hier om
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203441003
617,28
pi_203441049
Klef gedoe allemaal. Driekwart overgeslagen.
pi_203441099
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:22 schreef Zipportal het volgende:
Klef gedoe allemaal. Driekwart overgeslagen.
Die man heeft veel betekend, mooi dat zijn nabestaanden elk op hun eigen wijze dat werk voortzetten.
Mooi dat ze haar mond opentrekt en er staat. En vecht, zij tegen het beveiligingssysteem en tegen de zittende macht.

Peter heeft een mooie erfenis nagelaten, dat werd me vanavond wederom duidelijk.
pi_203441120
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:30 schreef ootjekatootje het volgende:
ik weet niet of Halsema vanavond zo lekker slaapt… Waar was de beveiliging?
Die gaat daar helemaal niet over.
pi_203441188
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:
Misschien ben ik dan een kneus, maar ik had voor Tahmina gekozen in plaats van Nabil B.
Wat een rare post. Hij koos voor beiden.
pi_203441192
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Die gaat daar helemaal niet over.
Jawel maar wacht het nieuws deze week maar af. Je hoorde toch wat ze zei?
pi_203441208
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 01:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jawel
Nee.
pi_203441263
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
persoonsbeveiliging kent diverse gradaties

op afroep , tijdelijk of dag en nacht
Daargaat het hier om
In een particuliere setting wel ja.. en daar ging het hier niet om. Het ging hier om de inzet van de DKDB/BSB en die stellen eisen ja. Eisen waar Peter niet mee akkoord ging. Had hij dan particuliere persoonsbeveiliging moeten inzetten? Wellicht, maar dat is in Nederland vrij lastig, zeker in de gradatie waarin dit nodig was.
pi_203441264
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat een rare post. Hij koos voor beiden.
Niet echt realistisch.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203441271
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 01:35 schreef superniger het volgende:

[..]
Niet echt realistisch.
Dank voor je waardevolle inzichten, Captain Hindsight.
  maandag 31 januari 2022 @ 02:09:56 #250
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_203441290
Wat een lieve en mooie vrouw, hun liefde was zo geweldig O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')