Nee, we zijn het in België wel gewend om geen medailles te halen op de OSquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik heb het gemist. Zijn de Belgen nu in zak en as over Van Aert en Evenepoel?
quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:01 schreef Salina het volgende:
Wat verwachten we van Roglic? Wordt niet veel genoemd.
Volgens mij vinden ze het wel een mooie stunt van onze Tom.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik heb het gemist. Zijn de Belgen nu in zak en as over Van Aert en Evenepoel?
Dat wat wel een van de legendarischere rants van de laatste jaren op de NOS.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:09 schreef Salina het volgende:
Shit, analyse/nabeschouwing van Stef gemist. Was bijzonder begrijp ik. Misschien terug te kijken via NOS.
Het respect voor Dumoulin hebben ze altijd al gehad. Al van jaren terug toen hij een fikse regenetappe in Andorra won. Weet nog heel goed dat Jose een thumbs up vanuit de commentaarcabine deed.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij vinden ze het wel een mooie stunt van onze Tom.
Stiekem vinden de Belgen het altijd mooier als et een Nederlander wint. Dan worden ze bevestigd in. hun onderbuikgevoel dat ze eigenlijk onderdeel van Nederland zouden moeten zijnquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zei dat het parcours hem lag en dat podium moest lukkenquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:09 schreef Salina het volgende:
Shit, analyse/nabeschouwing van Stef gemist. Was bijzonder begrijp ik. Misschien terug te kijken via NOS.
Echt een mooie tijdrit gezien. Genoten van Tom. En leuk dat ie doorgaat dit jaar.![]()
Oh, deze kwam ik nog tegen in mijn archief:
[..]
De altijd zichzelf chronisch overschattende klootzak Remco E. staat gigantisch voor lul.quote:
WvA's reactie staat reeds op sporza. Erg teleurgesteld inderdaad, maar nog niet echt een analyse klaar. Gewoon niet de kracht.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:12 schreef JohnDDD het volgende:
Ben wel benieuwd wat Ganna en WvA te zeggen hebben
Bijzonder teleurstellend resultaat voor beiden
Doe eens rustig johquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De altijd zichzelf chronisch overschattende klootzak Remco E. staat gigantisch voor lul.
Die jongen heeft ook gewoon iemand in z'n begeleidingsteam nodig die hem in z'n hok terugduwt, ipv al die juichlaven die hem al als nieuwe Merckx zien.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De altijd zichzelf chronisch overschattende klootzak Remco E. staat gigantisch voor lul.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat wat wel een van de legendarischere rants van de laatste jaren op de NOS.
Wout gaf aan volledig te parkeren op de klim in de tweede ronde. Komt ook wel overeen met de tussentijden.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:14 schreef Beregd het volgende:
[..]
WvA's reactie staat reeds op sporza. Erg teleurgesteld inderdaad, maar nog niet echt een analyse klaar. Gewoon niet de kracht.
Evenepoel is daarentegen wel erg blij. Want hij kwam met Wout voor een medaille naar de spelen, en Wout heeft die gehaald.
Dat de kansen van Wout op een betere medaille groter waren geweest als hij zichzelf had weggecijferd, dat zei hij er zeker niet bij. Evenepoel heeft helemaal niks bijgedragen aan het zilver van Van Aert.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:14 schreef Beregd het volgende:
[..]
WvA's reactie staat reeds op sporza. Erg teleurgesteld inderdaad, maar nog niet echt een analyse klaar. Gewoon niet de kracht.
Evenepoel is daarentegen wel erg blij. Want hij kwam met Wout voor een medaille naar de spelen, en Wout heeft die gehaald.
Wel duidelijk tussen de regels door dat hij op zijn manier verder wil.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hopelijk ook wat meer de focus op de klassiekers.
In de reacties op HLN idd een aantal complimenten aan Tom. Ook een aantal zure reacties dat hij wel voor zichzelf wil rijden maar niet voor Woutquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat was ook legendarisch idd. Die vergelijking met rutte en de jonge vooralquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:15 schreef Salina het volgende:
[..]
Hij was gisteravond bij Studio Tokio ook al erg lekker bezig. Of hoe heet dat programma dat elke avond na het 20.00 journaal wordt uitgezonden. Hij was heel eerlijk en recht voor zijn raap. Iets te, volgens mij. De presentator was er stil van.
Volgens mij over PietervdHoogenband en zijn speech. Stef vond het maar fake en vond dat hij te groot was om zo;n slappe speech van een briefje voor te lezen. Hij vergeleek het met een Hugo de Jonge/Rutte speech.![]()
Even terugkijken als je het gemist hebt. Was ook al legendarisch.
Tom woont toch gewoon in België (of woonde)? Dit is een tweede zilveren medaille voor België!quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Fail van Matje was ook geen voodoo van TeamNL, gewoon sjook van TeamBEquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:17 schreef Beregd het volgende:
[..]
Tom woont toch gewoon in België (of woonde)? Dit is een tweede zilveren medaille voor België!
Kan mij toch niet voorstellen dat ie zich alleen op tijdrijden blijft focussen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wel duidelijk tussen de regels door dat hij op zijn manier verder wil.
Het is allemaal wat.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In de reacties op HLN idd een aantal complimenten aan Tom. Ook een aantal zure reacties dat hij wel voor zichzelf wil rijden maar niet voor Wout
Ja, daar zijn ze zo mega zuur. Ook over MvdP.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In de reacties op HLN idd een aantal complimenten aan Tom. Ook een aantal zure reacties dat hij wel voor zichzelf wil rijden maar niet voor Wout
Niemand die vindt dat Primoz zich had moeten laten uitzakken deze tijdrit om Wout te helpen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
quote:
Bedoel vooral dit natuurlijk. De Rem kan weinig aan die idioten doen die hem als de nieuwe Merckx zien, maar hij is er zelf ook in beginnen te geloven.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Die jongen heeft ook gewoon iemand in z'n begeleidingsteam nodig die hem in z'n hok terugduwt, ipv al die juichlaven die hem al als nieuwe Merckx zien.
Jeetje.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ook wel sneren naar Primoz jaquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:19 schreef noodgang het volgende:
[..]
Niemand die vindt dat Primoz zich had moeten laten uitzakken deze tijdrit om Wout te helpen?
Van harte met het zilver Stijn.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:25 schreef El-Stinho het volgende:
[ twitter ]
Voortaan een Mathieu Heijboerbokaal uitdelen aan de wereldkampioen tijdrijden.
Die vraag is toch ook helemaal niet gesteld.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:30 schreef 4-elements het volgende:
En ondertussen sluit Tom niet uit weer voor het klassement te gaan in de grote rondes.
Sommigen hier vroegen zich af of hij volledig voor het tijdrijden zou gaan. Vandaar dat Thijs het gelijk aan Tom vraagt natuurlijk.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Die vraag is toch ook helemaal niet gesteld.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:19 schreef noodgang het volgende:
[..]
Niemand die vindt dat Primoz zich had moeten laten uitzakken deze tijdrit om Wout te helpen?
quote:Wat een een anticlimax die olympische tijdrit. Een afknapper, ja zelfs een aanfluiting voor het wielrennen. Mannen die geen stomp gegeven hebben dit jaar, die winnen. Het doet pijn aan een wielerhart zulke dingen moeten aanzien. Wout heeft het alweer fantastisch gedaan. Een dikke proficiat voor hem.
quote:Als Wout iets wil bereiken dan moet hij het altijd alleen doen, klassiekers, tijdrit, spurt...wie steunt hem in de andere proeven zoals een ronde ? Niemand (cfr. Roglic in WK, Tour, ...) Wie helpt andere hun doelen bereiken ? Juist Wout Van Aert.
Die verhouding zit scheef. Wout heeft al genoeg bewezen om een beschermde hoofdrol te krijgen overal waar ie start...
quote:Ik hoop dat Wout niet meer zo goedgelovig zal zijn, Dumoulin ging Wout helpen in het voorjaar maar had ineens geen goesting meer om te koersen, voorjaar voorbij en hij wil opnieuw koersen. Remco verkondigde aan iedereen dat Wout op hem kon rekenen in de wegrit maar pleegde vaandelvlucht en Wout kon de pot op. Hopelijk heeft Vantourenhout goed gekeken en trek hij daar lessen uit.
Wielrennen is dan ook geen F1 of zo, waarin je het hele jaar rijdt voor de titel. Als Wout alles wat 'ie heeft gewonnen graag had geruild voor een gouden medaille, had 'ie z'n seizoen anders in moeten delen.quote:
"We moeten niet mee gaan in Dumoulin zielig vinden" en Fysiek leed is nog altijd erger of iets in die trantquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:43 schreef Zwansen het volgende:
Wat zei Stef dan? Ik heb hem gister wel boos gezien op Pieter, maar net dus weer?
Komt wel terug nog van een zware val natuurlijk. Al kon je meer verwachten.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Remco heeft toch al veel betere tijdritten gereden
Is de lat weer omlaag gegaan?
Op iets negatiefs zeggen over Remco schijnt in België 30 dagen cel te staan.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het was vooral dat ie benadrukte dat je een bepaald karakter nodig hebt voor topsport en je niet zielig bent als je die druk niet aankan. En toen maakte hij de vergelijking met pech door een zware val en de fysieke klachten die daarbij komen kijken inderdaad.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
"We moeten niet mee gaan in Dumoulin zielig vinden" en Fysiek leed is nog altijd erger of iets in die trant
je kan ook zeggen dat Tom dat karakter juist heeft, want hij heeft ingezien dat het op een bepaalde manier niet ging, dingen aangepast, en keert nu terug met een zilveren medaille.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het was vooral dat ie benadrukte dat je een bepaald karakter nodig hebt voor topsport en je niet zielig bent als je die druk niet aankan. En toen maakte hij de vergelijking met pech door een zware val en de fysieke klachten die daarbij komen kijken inderdaad.
Het enige zwakke punt in z'n analyse is dat vallen ook niet altijd pure pech is.
plus het vergelijken van fysieke en mentale problemen. en dat komende vanaf iemand die nooit in de buurt van dumolain heeft gepresteerd en ook niet kan weten wat voor druk er dan speelt.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het was vooral dat ie benadrukte dat je een bepaald karakter nodig hebt voor topsport en je niet zielig bent als je die druk niet aankan. En toen maakte hij de vergelijking met pech door een zware val en de fysieke klachten die daarbij komen kijken inderdaad.
Het enige zwakke punt in z'n analyse is dat vallen ook niet altijd pure pech is.
Stef heeft ooit de derde plaats gehaald op wk wielrennen tijdrit he, ook geen complete koekenbakker.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:58 schreef M90 het volgende:
[..]
plus het vergelijken van fysieke en mentale problemen. en dat komende vanaf iemand die nooit in de buurt van dumolain heeft gepresteerd en ook niet kan weten wat voor druk er dan speelt.
Was Staf ook niet gestopt vanwege fysieke ellende?quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja.quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Was Staf ook niet gestopt vanwege fysieke ellende?
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitterquote:De Duitse wielerbondscoach Patrick Moster heeft zijn excuses aangeboden voor racistische uitspraken die hij heeft gedaan tijdens de olympische tijdrit. Op tv-beelden was te horen hoe hij naar Nikias Arndt riep dat hij ‘die kameeldrijvers’ moest inhalen. Daarmee doelde Moster op de Algerijn Azzedine Lagab en Amanuel Ghebreigzabhier uit Eritrea.
“Hol die Kameltreiber! Hol die Kameltreiber! Komm!“, riep de bondscoach Arndt na tijdens de tijdrit.
...
quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitter
Alles is racismequote:Op woensdag 28 juli 2021 12:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Wat een debiel.quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
De FvD-stemmer retoriek: ik ben geen racist want er woont een Turk in mijn straat.quote:We hebben zelf veel vrienden met Noord-Afrikaanse roots, dus zoals ik al zei, het spijt me
[..]
Wel knap hoe hij dat in het heetst van de strijd weet te verzinnenquote:Op woensdag 28 juli 2021 12:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Niet slecht verzonnen van die nazi inderdaad.quote:Op woensdag 28 juli 2021 13:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wel knap hoe hij dat in het heetst van de strijd weet te verzinnen
quote:Heel België hoopte op eremetaal in de olympische tijdrit. Met een zesde en een negende plek voor Van Aert en Evenepoel, moesten onze landgenoten hun meerdere erkennen in Roglic en co. Michel Wuyts heeft enkel lof voor de Sloveen: "Als Roglic tegenslag kent, komt hij altijd sterker terug."
"Ik ben een beetje ontgoocheld. Vooral voor iedereen die dacht dat we minstens één medaille zouden pakken en als het even kan twee, goud en zilver."
"Toen ik eergisteren het parcours bestudeerde, merkte ik dat het een klimtijdrit was in plaats van een golvende tijdrit", bekent Michel Wuyts. "Dan kom je uit bij klimtypes die ook op kracht kunnen werken."
En wie klimtype zegt, denkt meteen aan Primoz Roglic. "Roglic is voor dit type parcours geboren. Daarenboven heeft hij een mentale weerbaarheid waar weinig renners aan kunnen. Als Roglic tegenslag kent, komt hij altijd sterker terug."
"Hij kreeg een oplawaai van hier tot in Tokio in de Tour van vorig jaar en won dan de Vuelta. Hij kwam dit jaar naar de Tour en moest erbij gaan liggen in rit drie en wordt nu olympisch kampioen. Dat heb ik nog niet veel mensen zien doen."
Roglic heeft een mentale weerbaarheid waar weinig renners aan kunnen.
Michel Wuyts
"Evenepoel heeft nood aan een volledige reset"
Met een negende plek lost Remco Evenepoel de torenhoge verwachtingen niet in. Zat hij wel op zijn plek in deze tijdrit na zijn lange weg naar herstel?
"Je moet Evenepoel selecteren voor de tijdrit, hij is de op één na beste Belgische tijdrijder", weet Wuyts. "Op basis van zijn leeftijd is een 9e plek zeker oké, op basis van het verschil met Roglic - 2'30" - en zijn eigen ambities is het niet goed."
"Doorgaans is de impact van een zeer zware blessure zo ernstig dat de duur van de impact identiek is aan de duur van de terugkomst. Hij was 9 maanden uit, dus duurt het minstens even lang om weer op niveau te komen. Het zou me verbazen mocht dat dit jaar nog gebeuren."
"Je mag hem niet opzij schuiven of hem demoraliseren. Hij heeft nood aan een volledige reset. Patrick Lefevere zei al dat hij hem eens goed moest zat drinken. Maar dat wordt moeilijk, want hij drinkt niet."
Moet Evenepoel beginnen drinken? "Eén keer", stelt Michel Wuyts voor. "Eén Duvel om eens goed op z'n kop te staan."
Je mag hem niet opzij schuiven of hem demoraliseren. Hij heeft nood aan een volledige reset.
Michel Wuyts
Wout van Aert eindigde zesde in de tijdrit. In de eerste ronde zat hij op schema, maar daarna kwam het verval. Was dit de wedstrijd te veel voor Van Aert?
"Om dat absolute topniveau te halen, ja. Als hij de wegrit liet vallen, reed hij nu in de medailles. Maar dan blijft het resultaat hetzelfde, want hij heeft er een."
Michel Wuyts relativeert de prestatie van Van Aert en ziet ook een tendens. "Het is duidelijk dat de mannen uit de Tour die in de wegrit hoera mochten roepen, nu zijn ingestort." De Tour eist dan toch zijn tol.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
We hebben beelden:
https://nos.nl/tokyo2020/(...)-die-kamelendrijvers
Och, och het is wat.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
We hebben beelden:
Hij is ook echt realistisch en geeft prima antwoorden, niet van dat standaard sportmensen gezwam, ik vind hem de beste sportman van België.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:15 schreef AgnesGru het volgende:
Wout van Aert ontgoocheld: “Het zat er niet in. In tweede deel kon ik mijn niveau niet vasthouden”
https://www.hln.be/dossie(...)vasthouden~a506433d/
Reactie van Wout
quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
We hebben beelden:
Wie van de 2 heeft een Wiggins gedaan en is de medaille kwijt geraakt met zijn dronken kop?quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moeten ze een medaille delen of wat?
Kwijt geraakt in de taxi?quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moeten ze een medaille delen of wat?
Wel voor z'n valpartij, toen versloeg hij o.a. Dennis, Küng en Ganna in onderlinge duels. Daarna natuurlijk z'n crash waardoor hij er een tijdje uit heeft gelegen. Heeft dit jaar 3 tijdritten gereden waarbij de openingstijdrit in de Giro redelijk was met plek 7 na zo'n lange periode zonder wedstrijden (al was die heel kort), daarna tijdrit in België gewonnen, maar daar was enkel Lampaert als fatsoenlijke concurrent en door diezelfde Lampaert geklopt op het BK.. dus dat was niet heel bijzonder. Maar goed, dat waren wel allemaal vlakke tijdritten, je zou verwachten dat dit parcours hem beter zou moeten liggen... maar als je plek 9 na zo'n tijdrit als "goed" ziet, was er dus sowieso al niet meer verwacht.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mooie Vlaamse zinquote:Op woensdag 28 juli 2021 13:51 schreef El-Stinho het volgende:
Patrick Lefevere zei al dat hij hem eens goed moest zat drinken
Mss op de OS Winterspelen van Qatar?quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:43 schreef TLC het volgende:
Zou wel een leuke Olympische sport kunnen zijn ; kamelen drijven
Ik las: Wie van de 2 heeft Wiggins gedaanquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie van de 2 heeft een Wiggins gedaan en is de medaille kwijt geraakt met zijn dronken kop?
Qatar eindelijk hun eerste Olumpisch GOUD!quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:43 schreef TLC het volgende:
Zou wel een leuke Olympische sport kunnen zijn ; kamelen drijven
Je kunt het vast niet uitsluiten anders!quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik las: Wie van de 2 heeft Wiggins gedaan
Livebeelden van Koffieplanter:quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:15 schreef Koffieplanter het volgende:
De neerbuigendheid jegens Remco laat zien hoe ongelooflijk goed hij is. Nog geen jaar geleden was hij bijna voor het leven invalide en nu wordt er met een gigantisch dedain gesproken over een negende plek, mooi.
Ja, zo zou je het ook kunnen zien.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:15 schreef Koffieplanter het volgende:
De neerbuigendheid jegens Remco laat zien hoe ongelooflijk goed hij is. Nog geen jaar geleden was hij bijna voor het leven invalide en nu wordt er met een gigantisch dedain gesproken over een negende plek, mooi.
Onjuist, ik ben geen waaghals.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Livebeelden van Koffieplanter:
[ afbeelding ]
Ach, lieverd toch.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Onjuist, ik ben geen waaghals.
Is dat Steef?quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Livebeelden van Koffieplanter:
[ afbeelding ]
Je begint op Thijs Zonneveld te lijken. De eeuwige jacht op de likes.quote:
Altijd in de tegenaanval moeten gaan is iets voor onzekere mannetjes.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Je begint op Thijs Zonneveld te lijken. De eeuwige jacht op de likes.
Die man hangt waarschijnlijk maar 50cm boven een veilige richel... je kunt het aan de begroeing zien dat er nog wat achter zitquote:Op woensdag 28 juli 2021 15:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Onjuist, ik ben geen waaghals.
Hahaquote:Op woensdag 28 juli 2021 15:30 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die man hangt waarschijnlijk maar 50cm boven een veilige richel... je kunt het aan de begroeing zien dat er nog wat achter zit
Ik denk dat hij überhaupt staat en niet hangt?quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:30 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die man hangt waarschijnlijk maar 50cm boven een veilige richel... je kunt het aan de begroeing zien dat er nog wat achter zit
Dat zou wel erg toevallig zijn, dat ie precies zo lang is dat ie met zijn vingers daar uit komt. , de kans is denk ik groter dat er wat ruimte tussen zitquote:Op woensdag 28 juli 2021 15:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat hij überhaupt staat en niet hangt?
Misschien waren het wel kamelendrijvers?quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
We hebben beelden:
Duitse racisten doen niet aan sport.quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dan ken je Hans niet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:31 schreef El-Stinho het volgende:
[ afbeelding ]
Deze tweet heeft Hans badend in angstzweet getikt.
Arme Pat Evenepoel.quote:
FEMDOMMEDquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:12 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Laat je je altijd zo leiden door wat anderen zeggen? User @:Poepz0r heeft hier een term voor.
Dat stuk bergop deed ook pijn aan de ogen. Hopen dat het goed komt met haar want het is een fenomeen op de tijdrit en de achtervolgingquote:Op woensdag 28 juli 2021 20:07 schreef showtimer het volgende:
[ afbeelding ]
De beelden van Dygert na de streep vandaag zagen er behoorlijk pijnlijk uit. Je zou bijna concluderen dat ze momenteel eerder met anderhalf been fietst.
Met fietsen komt er toch nauwelijks belasting op je bovenbeen?quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:07 schreef showtimer het volgende:
[ afbeelding ]
De beelden van Dygert na de streep vandaag zagen er behoorlijk pijnlijk uit. Je zou bijna concluderen dat ze momenteel eerder met anderhalf been fietst.
Goeie vraag. Kenners in de zaal?quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met fietsen komt er toch nauwelijks belasting op je bovenbeen?
Als Dygert geen fouten had gemaakt was dit nooit gebeurd.quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met fietsen komt er toch nauwelijks belasting op je bovenbeen?
Kan wel kramp in geschoten zijn of zo. Bij tijdritten vóór haar val moest ze vaak ook al van de fiets getild worden omdat ze zo diep ging.quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:07 schreef showtimer het volgende:
[ afbeelding ]
De baan zal uitsluitsel geven. Verder heeft ze ook geen reactie gegeven vandaag toch?quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kan wel kramp in geschoten zijn of zo. Bij tijdritten vóór haar val moest ze vaak ook al van de fiets getild worden omdat ze zo diep ging.
Bergop staat natuurlijk haaks op de baan, zou ook nog kunnen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:50 schreef Marcoss het volgende:
Dygert klimt ook weer niet zo slecht dat ze opeens zoveel tijd verliest, dus het was een totale offday vandaag of bergop rijden gaat echt nog niet na de blessure.. ze eindigt hier meer dan een minuut achter Neben die ze kort geleden nog vrij makkelijk versloeg
Oh, daar is VS ook wel favoriet voor de ploegenachtervolging jaquote:Op woensdag 28 juli 2021 20:55 schreef showtimer het volgende:
[..]
Bergop staat natuurlijk haaks op de baan, zou ook nog kunnen.
quote:Gouden Roglic verbaasde zelfs zijn Belgische trainer Marc Lamberts: “In de wegrit moest Primoz nog drie keer afstappen van de pijn”
Exact één maand na een zware val in de Tour, waardoor zijn gele droom aan diggelen werd geslagen, nam Primoz Roglic revanche in Tokio. Zijn Belgische trainer Marc Lamberts over de moeilijk weg naar olympisch goud in de tijdrit op amper dertig dagen: “Net na de wegrit adviseerde ik nog om toch maar niet te starten in de tijdrit.”
Wanneer we Marc Lamberts bellen, is hij mosselen aan het eten in Yerseke. “Met een extra potje mosselsaus. Dat hebben we wel verdiend.” Een maand geleden kregen we Lamberts ook al aan de lijn. Toen iets minder enthousiast. In de derde rit van de Tour kwam zijn Sloveense poulain immers zwaar ten val. Pal op zijn staartbeen. “Iedereen die ooit op zijn staartbeen is gevallen, weet hoe pijnlijk dat is. Ik heb het één keer meegemaakt en kon de dagen nadien amper op een stoel zitten. Bij Primoz gebeurde het aan een snelheid tegen 50 km/u.” Daarnaast liep de Sloveen ook diverse schaafwonden op. “Die wonden zijn nog steeds niet helemaal genezen. Op zijn heup zijn nog altijd korsten zichtbaar.”
Roglic wou aanvankelijk nog volhouden, maar stapte op dag 8 uit de Tour. Door de pijn zat hij helemaal verkrampt op de fiets. “Ik heb Primoz toen voorgesteld om vijf dagen platte rust te nemen of maximaal één uurtje los te rijden, zodat zijn lichaam volledig kon herstellen. Na vijf dagen heeft hij een test van anderhalf uur op de tijdritfiets gedaan om te zien wat er nog van zijn power overbleef. Wel, hij trapte zijn beste waarden ooit gedurende vijf minuten.”
Helemaal verbaasd was Lamberts niet over die goede test, amper elf dagen na Roglic’ val. “Hij stond met zijn allerbeste conditie aan de start in de Tour en had op het tijdrijden gefocust. De twee maanden voor de Tourstart zat hij letterlijk elke dag op de tijdritfiets. Na het ontwaken ging hij vijftien minuten wandelen of lopen, om dan nog voor het ontbijt een halfuur op de tijdritfiets te trainen, zodat hij gewend raakte aan de aero-houding.”
Toch twijfelde Lamberts om Roglic naar Tokio te sturen. Die vijf-minutentest was zeer goed, maar kon zijn lichaam ook langer op een fiets zitten, zonder pijn? “Op zondag 11 juli had ik een trainingsrit van zes uur voor hem ingepland. Al om 12.45 uur kreeg ik een melding dat hij zeven uur en dertig minuten getraind had. Hij moet dus al in het donker vertrokken zijn met lichtjes op de fiets.” Lamberts en Jumbo-Visma beslisten om de gok van Tokio toch te wagen.
Bredero had gelijk
In de wegrit startte Roglic als outsider, maar hij eindigde pas als 28ste, op 6’20” van Carapaz. Lamberts. “Ik begreep er eerst niks van. Normaal had hij altijd in de groep van Wout gezeten. Een halfuur na de koers stuurde Primoz echter dat hij onderweg drie keer is moeten stoppen om te stretchen van de krampen in de onderrug, door de pijn in zijn staartbeen. Het probleem was dat hij voor de start al drie uur had moeten neerzitten in het busje naar de startzone, plus nog eens anderhalf uur zitten voor het startschot.”
De goede moraal zonk weg. Lamberts stuurde een bericht naar de aanwezige Performance Manager Mathieu Heijboer: Mathieu, gezien die krampen en de pijn in het staartbeen, weet ik niet of het verstandig is dat Primoz ook de tijdrit rijdt.” Net na de tijdrit moest Lamberts een nieuw bericht sturen naar Heijboer. “Het was heel kort: Mathieu, Bredero schreef ooit: het kan verkeren. Hij had gelijk.”
Dat Roglic de olympische titel pakte, omschrijft Lamberts als een half mirakel. Ik heb heel de koers met schrik gezeten of hij het wel zou volhouden zonder krampen in de rug of nek. Ik heb letterlijk elke kilometer zitten aftellen.”
Dankzij zilver voor Van Aert in de wegrit en goud voor Roglic in de tijdrit, mag Lamberts terugblikken op succesvolle Spelen. “Zeker voor Primoz komt dit op het goede moment. Alle inspanningen van de voorbije maanden zijn dan toch niet voor niks geweest. Een nieuwe tegenslag konden we missen als kiespijn. Toen hij vorig jaar tweede werd in de Tour, won hij nadien Luik-Bastenaken-Luik en de Vuelta. Prachtige koersen, maar voor de buitenwereld vooral troostprijzen na zijn verloren Tour. Dit goud is geen troostprijs, maar once in a lifetime. In Slovenië is olympisch goud nog belangrijker en grootser dan in België. Primoz kennende, gaat hij de komende dagen stevig vieren, al is de tijd beperkt, want de Vuelta start al binnen twee weken...” Maar wie durft nog te betwijfelen dat Roglic er goed zal zijn?
quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:31 schreef Marcoss het volgende:
Als Dumoulin een kaaskop was genoemd, was daar vast geen ophef over ontstaan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |