Vooral stom ook dat nu weer wordt geroepen dat iedereen sneller prik twee mag voor het nieuwe schooljaar. Kei fijn, maar er is nog steeds een groep die gewoon niet mag prikken.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:14 schreef Leandra het volgende:
Bizar dat je zelfs de afspraak pas mag maken als ze 12 zijn.
Met DigID mag het wel voor de verjaardag. Ik heb 11 juli een afspraak gemaakt voor Thijs die 12 juli jarig is. Hij heeft de 23ste zijn eerste vaccin gehad.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:14 schreef Leandra het volgende:
Ja, absurd.. laat ze iig zorgen dat ze asap beschermd zijn.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:16 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Vooral stom ook dat nu weer wordt geroepen dat iedereen sneller prik twee mag voor het nieuwe schooljaar. Kei fijn, maar er is nog steeds een groep die gewoon niet mag prikken.
Wij kregen trouwens een smoelenboek van de nieuwe klas van oudste, echt maar 13 kinderen
Dan hèb je geluk gehad. Ik kijk net op site, ook met DigiD kan het nu pas op de 12de verjaardag. En de reden mag Joost weten, als ik toch wil prikken op zijn verjaardag dan lijkt me dat mijn eigen keuzequote:Op maandag 26 juli 2021 11:16 schreef McLaura het volgende:
[..]
Met DigID mag het wel voor de verjaardag. Ik heb 11 juli een afspraak gemaakt voor Thijs die 12 juli jarig is. Hij heeft de 23ste zijn eerste vaccin gehad.
Vond ik ook een beetje, maar goed.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:14 schreef Leandra het volgende:
Misschien wel logisch. Wettelijk gezien gaat hun medezeggenschap in medische situaties pas in als ze 12 zijn. Dus theoretisch gezien kunnen ouders voor ze 12 zijn nog zonder toestemming een afspraak maken en vanaf dat ze 12 zijn niet meer.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:14 schreef Leandra het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)e-prik-voor-jongerenquote:4 UUR GELEDEN
Jongeren kunnen tweede prik sneller halen
Jongeren van 12 tot 17 jaar die in de tweede helft van augustus een afspraak hebben voor hun tweede prik, kunnen die afspraak twee weken naar voren halen. Deze jongeren krijgen een sms van de GGD, waarna ze kunnen bellen voor een nieuwe afspraak,
Vanaf begin augustus zijn er voldoende BioNTech/Pfizer-vaccins beschikbaar om de jongeren eerder te prikken zodat ze sneller volledig gevaccineerd zijn, heeft het ministerie van Volksgezondheid vanochtend bekendgemaakt, Ook zijn er meer prikmogelijkheden beschikbaar dan er afspraken staan gepland. De minimale tijd tussen twee Pfizervaccinaties bedraagt 21 dagen.
Die volledige bescherming is belangrijk met het oog op het nieuwe schooljaar. In de regio Noord-Nederland gaan de scholen op 23 augustus weer open.
En omdat de afspraak staat denk je dat ze een kind tegen de wil gaan vaccineren?quote:Op maandag 26 juli 2021 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien wel logisch. Wettelijk gezien gaat hun medezeggenschap in medische situaties pas in als ze 12 zijn. Dus theoretisch gezien kunnen ouders voor ze 12 zijn nog zonder toestemming een afspraak maken en vanaf dat ze 12 zijn niet meer.
Ik denk helemaal niksquote:Op maandag 26 juli 2021 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En omdat de afspraak staat denk je dat ze een kind tegen de wil gaan vaccineren?
Dat was dus ook mijn idee, maar goed...quote:Op maandag 26 juli 2021 12:47 schreef mefke79 het volgende:
Mijn kind heeft een digi-d, wie weet logt hij zelf wel in? Of mag hij als hij 11 is niet beslissen dat ie een prik wil en als ie 12 is moet ie zelf beslissen? Juridisch vast logisch, praktijk is het zo krom als maar zijn kan. Als ik op zijn verjaardag pas kan plannen is het zo weer een week later. Terwijl als ik nu kan plannen, ik de dag na zijn verjaardag plan.
Ik blijf dit zo krom vinden. Het vaccin is bedoeld om met een interval van 21 dagen te nemen. Ik krijg als 37-jarige mijn prikken met 35 dagen ertussen (dus mogelijk minder effectief) zodat jongeren (die veel minder risico lopen) eerder volledig gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)e-prik-voor-jongeren
Het vaccin schijnt zelfs effectiever te zijn met een grotere interval.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik blijf dit zo krom vinden. Het vaccin is bedoeld om met een interval van 21 dagen te nemen. Ik krijg als 37-jarige mijn prikken met 35 dagen ertussen (dus mogelijk minder effectief) zodat jongeren (die veel minder risico lopen) eerder volledig gevaccineerd zijn.
Kan dat je kind met zijn digid zelf inlogt, maar als 11 jarige wordt hij wetteiljk nog niet gezien als gerechtigd zelf deze beslissing te nemen.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:47 schreef mefke79 het volgende:
Mijn kind heeft een digi-d, wie weet logt hij zelf wel in? Of mag hij als hij 11 is niet beslissen dat ie een prik wil en als ie 12 is moet ie zelf beslissen? Juridisch vast logisch, praktijk is het zo krom als maar zijn kan. Als ik op zijn verjaardag pas kan plannen is het zo weer een week later. Terwijl als ik nu kan plannen, ik de dag na zijn verjaardag plan.
Ik ontlurk speciaal even om dit te zeggen:quote:Op maandag 26 juli 2021 13:18 schreef BE het volgende:
Maakt dat nou echt zo veel verschil dan, die twee weken? Mijn hemel wat een gezever.![]()
Wacht gewoon je beurt af. 🙄 Er is een systeem en daar heb je het nou eenmaal mee te doen. Ook al is logica niet altijd voor de hand liggend, ga er maar aan staan om zulke dingen uit de grond te stampen.
Ik vind het ook een beeetje mierenneuken.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:18 schreef BE het volgende:
Maakt dat nou echt zo veel verschil dan, die twee weken? Mijn hemel wat een gezever.![]()
Wacht gewoon je beurt af. 🙄 Er is een systeem en daar heb je het nou eenmaal mee te doen. Ook al is logica niet altijd voor de hand liggend, ga er maar aan staan om zulke dingen uit de grond te stampen.
quote:Op maandag 26 juli 2021 13:18 schreef BE het volgende:
In bejaarden ja, maar over mijn leeftijdsgroep is dat niet bekend, dus dan ontvang ik het vaccin liever zoals het bedoeld is door de fabrikant.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het vaccin schijnt zelfs effectiever te zijn met een grotere interval.
https://www.birmingham.ac(...)tibody-response.aspx
Precies. Ergens moet een grens worden getrokken en die grens ligt nu bij 12 jaar. Als het 11 jaar en 10 maanden was, dan had je dezelfde discussie gehad. “Waarom niet al met 11 jaar en 9 maanden!!!??”.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:18 schreef BE het volgende:
Ik wacht heeeeel netjes op mijn beurt. Maar 12 is 12. En ja die week maakt mij wel uit, elke dag eerder is een dag minder kans op een opname aangezien hij in de risicogroep zit. Kan jij gezever vinden, maar ik zie hier thuis helaas elke dag wat long covid met een tot nu toe gezond persoon gedaan heeft.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:18 schreef BE het volgende:
Mochten jongeren in de risicogroep niet met voorrang gevaccineerd worden dan? Zoals bij de volwassenen.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:04 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ik wacht heeeeel netjes op mijn beurt. Maar 12 is 12. En ja die week maakt mij wel uit, elke dag eerder is een dag minder kans op een opname aangezien hij in de risicogroep zit. Kan jij gezever vinden, maar ik zie hier thuis helaas elke dag wat long covid met een tot nu toe gezond persoon gedaan heeft.
Mijn net-12-jarige idem. Dus nog geen afspraak gemaakt. Als het weer wat rustiger wordt, gaan we ons er eens in verdiepen. Intussen hebben we er gesprekken over.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:33 schreef Nanukerst het volgende:
Hier hebben we een 13-jarige die nog helemaal niet weet of hij gevaccineerd wil worden, hij wil zich er eerst meer in verdiepen alvorens een besluit te nemen. Dat juich ik toe.
Als ik het goed begrepen heb is de risico patiënt waar Mefke het over heeft haar nu nog 11 jarige zoon. Zij wil dus het liefst dat hij zo snel mogelijk als hij 12 wordt zijn vaccinatie krijgt en is haar frustratie nu juist dat ze de dus pas op zijn 12e verjaardag een afspraak kan maken en niet eerder. De dagen die hij dan nog moet wachten zijn wat haar betreft onnodige extra risico dagen. Als ze immers nu al de afspraak zou kunnen maken kan haar zoon sneller gevaccineerd worden na zijn verjaardag.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Mochten jongeren in de risicogroep niet met voorrang gevaccineerd worden dan? Zoals bij de volwassenen.
Dit is idd waar het imho ook om gaat, niet met 11 jaar en 10 maanden, niet met 11 jaar en 9 maanden, niet om "voordringen" maar gewoon om een afspraak zo snel mogelijk na (of zelfs op) de 12de verjaardag te maken.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:30 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb is de risico patiënt waar Mefke het over heeft haar nu nog 11 jarige zoon. Zij wil dus het liefst dat hij zo snel mogelijk als hij 12 wordt zijn vaccinatie krijgt en is haar frustratie nu juist dat ze de dus pas op zijn 12e verjaardag een afspraak kan maken en niet eerder. De dagen die hij dan nog moet wachten zijn wat haar betreft onnodige extra risico dagen. Als ze immers nu al de afspraak zou kunnen maken kan haar zoon sneller gevaccineerd worden na zijn verjaardag.
Hallelujaaaa.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:18 schreef BE het volgende:
Kijk, dat zijn berichten waar we in deze wel wat aan hebben..... maar als je dat niet weet, en niet kunt zien omdat je voor je kind nog niet kunt plannen dan word je gevoelsmatig met een paar weken onnodig wachten opgescheept en zeker met een kind in de risicogroep, dat ook nog eens naar de middelbare moet is dat gewoon vervelend.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:53 schreef oh-oh het volgende:
En tegenwoordig hoef je echt niet een week te wachten als je aan de beurt bent, maar kun je echt wel al de dag erna terecht.
Dat gaat niet eens als je nu nog een afspraak moet maken.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:23 schreef vencodark het volgende:
Maar goed: ouders willen wellicht graag met hun gevaccineerde kind op vakantie en dat is handiger als het dan nét al achter de rug is.
Nou ja het is toch wel een gevalletje logisch nadenken ook hoor, die mega locaties gaan allemaal dicht want overbodig, dus plannen kan ook niet zo ver vooruit, en bijna iedereen is al geweest....quote:Op maandag 26 juli 2021 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn berichten waar we in deze wel wat aan hebben..... maar als je dat niet weet, en niet kunt zien omdat je voor je kind nog niet kunt plannen dan word je gevoelsmatig met een paar weken onnodig wachten opgescheept en zeker met een kind in de risicogroep, dat ook nog eens naar de middelbare moet is dat gewoon vervelend.
Om te testen en om te vaccineren voor de vakantie wilden duizenden mensen per dag het hele land doorrijden ook trouwens, ik neem aan dat dat voor al die kids die 12 worden dan ook wel het geval zal zijn, als het zo een prio heeft. Ik vraag me af waar iedereen straks over gaat gillen als iedereen gevaccineerd is die dat wilquote:Op maandag 26 juli 2021 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn berichten waar we in deze wel wat aan hebben..... maar als je dat niet weet, en niet kunt zien omdat je voor je kind nog niet kunt plannen dan word je gevoelsmatig met een paar weken onnodig wachten opgescheept en zeker met een kind in de risicogroep, dat ook nog eens naar de middelbare moet is dat gewoon vervelend.
Jouquote:Op maandag 26 juli 2021 15:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Om te testen en om te vaccineren voor de vakantie wilden duizenden mensen per dag het hele land doorrijden ook trouwens, ik neem aan dat dat voor al die kids die 12 worden dan ook wel het geval zal zijn, als het zo een prio heeft. Ik vraag me af waar iedereen straks over gaat gillen als iedereen gevaccineerd is die dat wil
Haha ik ben er daar één van. Ik zeg altijd gewoon dat ze de locatie uit moeten zoeken die het snelst plek heeft om te testen. Zo kwam ik al in Den Haag, Alphen, Kennemerland en Katwijk terecht.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Om te testen en om te vaccineren voor de vakantie wilden duizenden mensen per dag het hele land doorrijden ook trouwens, ik neem aan dat dat voor al die kids die 12 worden dan ook wel het geval zal zijn, als het zo een prio heeft. Ik vraag me af waar iedereen straks over gaat gillen als iedereen gevaccineerd is die dat wil
Dat scheelt. Ik was deel van de eerste lichting en toen ik destijds belde voor een afspraak was het allereerste plekje meer dan drie weken later.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:53 schreef oh-oh het volgende:
En tegenwoordig hoef je echt niet een week te wachten als je aan de beurt bent, maar kun je echt wel al de dag erna terecht.
En dan te bedenken dat ze dus niet kunnen zoeken op datum, alleen op locatie, kost echt zo veel tijd johquote:Op maandag 26 juli 2021 16:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Haha ik ben er daar één van. Ik zeg altijd gewoon dat ze de locatie uit moeten zoeken die het snelst plek heeft om te testen. Zo kwam ik al in Den Haag, Alphen, Kennemerland en Katwijk terecht.Oh en voor vaccineren in Zoetermeer.
Dat is hèt moment om creatief te doen!quote:Op maandag 26 juli 2021 17:21 schreef vencodark het volgende:
Een week lukt me nooit. Er ontbreekt altijd iets of er gaat alweer iets op.![]()
Ik heb recepten nodig!quote:Op maandag 26 juli 2021 17:48 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan echt elk moment van de dag een maaltijd voor vier personen op tafel smijten onverwacht. En ik ga ook naar de markt voor vis/vlees/bepaalde groentes, en mijn koffie vooral.
Ik zou de HAP bellen en de beslissing of het kan wachten of niet aan hen overlatenquote:Op maandag 26 juli 2021 18:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft een van jullie kinderen wel eens vrijwel kleurloze/witte/grijze poep gehad? En wat was er toen loos![]()
Als ik erop Google vind ik nergens "oh joh kijk even aan, niks aan de hand" maar wel veel "ga naar je arts". Kapitein is ook wat moe en heeft lichte koorts. Ik hang een beetje tussen "gewoon even aankijken hoe t morgen gaat" en "bel de HAP".
Wat zouden jullie doen?
Ik weet niet of je er een foto van kan maken? En als je in de regio 010 woont kan je het naar de arts van de HAP sturen. Dan kunnen hun oordelen of je langs moet komen met Kapitein.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft een van jullie kinderen wel eens vrijwel kleurloze/witte/grijze poep gehad? En wat was er toen loos![]()
Als ik erop Google vind ik nergens "oh joh kijk even aan, niks aan de hand" maar wel veel "ga naar je arts". Kapitein is ook wat moe en heeft lichte koorts. Ik hang een beetje tussen "gewoon even aankijken hoe t morgen gaat" en "bel de HAP".
Wat zouden jullie doen?
Ja maar je man wil het allemaal niet eten dus wat heb je er aan?quote:
Op het werk is kleurloze poep altijd reden om contact met een arts op te nemen. Nu werk ik niet met kinderen, maar op basis van onze protocollen zou ik het zeker even voorleggen aan een arts.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Welke zoekterm gebruik je? Als ik zoek op "witte ontlasting" krijg ik meerdere hits dat je direct de huisarts moet bellen.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Ik vind lekkerensimpel.com heel prettig voor snelle doordeweekse recepten. Dat zijn voor de kinderen vrijwel altijd directe hits!quote:
Hopelijk valt het mee!quote:Op maandag 26 juli 2021 20:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Inmiddels de hap gesproken, de kleurloze poep bleek inderdaad wel een dingetje. Maar zo lang hij geen hoge koorts of erge pijn krijgt kan het wachten tot morgen, dus fingers crossed dat dat lukt. Dan kunnen we t morgen opvangen in een potje en laten zien aan onze eigen dok.
Thnx allemaal
Goed dat je gebeld hebt.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Zeker als je ervoor wilt rijden, kun je heel snel terecht.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze vroeger hier ook iets als " wat wilt u van de huisarts?" Dus ik vroeg of ze wilde nagaan of het nodig was dat we zouden komen of dat dat ook morgen overdag konquote:Op maandag 26 juli 2021 20:13 schreef LeSage het volgende:
Sowieso bij twijfel echt altijd bellen. Ze vragen dan wat je wil van ze en een antwoord als ‘advies’ of ‘geruststelling’ wordt hier altijd serieus genomen. Heel fijn
Ik heb de opvang er niet over gehoord maar wie weetquote:Op maandag 26 juli 2021 20:45 schreef PKM het volgende:
[..]
Goed dat je gebeld hebt.![]()
Wij hebben een keer kleurloze poep gehad, nadat hij Play Doh had gegeten.
Ik had liever gehad dat ze de 2e prik voor het eind van de vakantie had gehad, maar goed dat gaat hem niet worden. En nee, niet voor vakantie en dergelijke, gewoon omdat ze naar de middelbare school gaat.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:18 schreef BE het volgende:
Niks creepy, behalve je nick natuurlijkquote:Op maandag 26 juli 2021 22:06 schreef krijtlijk het volgende:
Nu ik dan toch even ben komen binnenvallen hier, goed als ik af en toe ook mee post? Ik was eerder wel wat meer actief toen de kinderen kleiner waren maar daarna een meelezer vooral, dus ik ken veel van jullie wel maar jullie waarschijnlijk mij niet niet, klinkt misschien een beetje creepy.
Tuurlijk. Gewoon doen!quote:Op maandag 26 juli 2021 22:06 schreef krijtlijk het volgende:
Nu ik dan toch even ben komen binnenvallen hier, goed als ik af en toe ook mee post? Ik was eerder wel wat meer actief toen de kinderen kleiner waren maar daarna een meelezer vooral, dus ik ken veel van jullie wel maar jullie waarschijnlijk mij niet niet, klinkt misschien een beetje creepy.
Action voor tablethouders!quote:Op maandag 26 juli 2021 21:12 schreef exode het volgende:
Ik heb net de auto gestofzuigd, ging ik meteen de nieuwe vakkendingen ophangen aan de autostoelen. Gekocht om de tablets van beide koters in te doen, niet over nagedacht: die hangen dan dus veel te laag. Niemand zegt dat in de reviews he. B moet zich dubbelklappen om de tablet te kunnen zien.
Dus ik ga met spoed op zoek naar tablethouders voor aan de hoofdsteun zodat ze wel hoog genoeg hangen. Online allemaal te late levering.
Mijn Indiana Jones gaat zelf iets fabriceren om ze aan de hoofdsteun te bevestigen. Ze zegt iets over 'ik heb nog wel wat spanbanden en zo'.
Goed dat je hebt gebeld PKM, hopelijk morgen alweer lekkere bruine poep.
Goede tip voor de volgende x, morgen geen tijd om naar de Action te rijden. Zijn het goede? Beetje stevig? (Stevig genoeg voor onze terror peuter)quote:Op maandag 26 juli 2021 22:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Action voor tablethouders!
Ik kocht ze vandeweek voor 4 euro daar.
Onze vorige (niet van Action, maar ook <10 euro) ging een jaar of 3 mee, toen brak er een essentieel stukje af. Deze van Action zijn exact hetzelfde als onze vorige, dus ik ga ervan uit dat ze ook redelijk wat kunnen hebben. Over een paar dagen weet ik dat zeker, want dan vertrekken we pas.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:29 schreef exode het volgende:
[..]
Goede tip voor de volgende x, morgen geen tijd om naar de Action te rijden. Zijn het goede? Beetje stevig? (Stevig genoeg voor onze terror peuter)
Dat is niet zo gek hoor, het beestje is 18 jaar lang onderdeel geweest van je leven. Sterkte.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sorry dames, ben ik weer
Heb het er écht moeilijk mee
Oh dat je me nog kent! Ik had hiervoor nog een andere nick, die klonk iets liever maar inloggen lukt niet. Ik ben al wel ongeveer 17 jaar meelezer/actief hier.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niks creepy, behalve je nick natuurlijk![]()
Maar ik ken je nog wel
Thanksquote:Op maandag 26 juli 2021 22:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek hoor, het beestje is 18 jaar lang onderdeel geweest van je leven. Sterkte.
Ik had meegelezen en dit is gewoon echt rot, het is iemand waar je heel lang mee samen hebt geleefd, echt een huisgenootje, en dan is het opeens heel stil.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sorry dames, ben ik weer
Heb het er écht moeilijk mee
Precies. Dank jequote:Op maandag 26 juli 2021 23:09 schreefkrijtlijk het volgende:
[..]
Ik had meegelezen en dit is gewoon echt rot, het is iemand waar je heel lang mee samen hebt geleefd, echt een huisgenootje, en dan is het opeens heel stil.
Ik snap dat wel. Ipv een stil huis een huis vol leven.quote:Op maandag 26 juli 2021 23:21 schreef krijtlijk het volgende:
Het is ook voor iedereen verschillend hoe iemand er mee omgaat ik heb een reboundkitten genomen en we zijn nog steeds happy. Ex heeft heel lief na 6 jaar nog steeds een foto van de unit op de schoorsteenmantel staan. Ik vond mezelf af en toe een hork dat ik daarna zo snel weer een nieuwe kat in huis nam, maar er was wel weer plezier in huis.
Ja dat snap ik, heel lang verhaal maar de kat koos mij en we tolereerden elkaar en ik heb haar echt goed verzorgd maar is toch anders als je bewust er voor kiestquote:Op maandag 26 juli 2021 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Ipv een stil huis een huis vol leven.
Maar het is te vroeg. Voor mij dan.
Truequote:Op maandag 26 juli 2021 23:37 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, heel lang verhaal maar de kat koos mij en we tolereerden elkaar en ik heb haar echt goed verzorgd maar is toch anders als je bewust er voor kiest
Er is door de dok enthousiast op zn galblaas en lever gedrukt en dat was niet pijnlijk, dus de uitkomst is dat het gewoon een buikvirus isquote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn vriend is met kaptein en een potje witte poepnaar de huisarts. Ben benieuwd
. Arme kind was de hele nacht wakker,buikpijn, vanmorgen vroeg overgeven.. benieuwd wat het kan zijn.
Fijn! Zo sneu als kindjes ziek zijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Er is door de dok enthousiast op zn galblaas en lever gedrukt en dat was niet pijnlijk, dus de uitkomst is dat het gewoon een buikvirus isdaar schijnt je poep kennelijk ook kleurloos van te kunnen worden. Weinig spannend, maar blij dat het iets simpels is.
Wij kregen bij oorontsteking eigenlijk elke keer vrij snel een antibio kuurtje mee, zelfs zonder giga koorts. Gek hoe die aanpak soms zo kan verschillen per arts.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Fijn! Zo sneu als kindjes ziek zijn.
Mijn oudste had vorige week een fikse oorontsteking, de jongste nu. Als hij zo wakker is, even kijken hoe het met hem gaat... in principe doet de huisarts niks (behalve paracetamol geven, maar dat doen we al elke zes uur) zo lang hij geen hoge koorts heeft. Maar toch: hij heeft duidelijk pijn, dus beter even overleggen.
Een bacterie? Hoop dat je snel uitsluitsel hebt.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn vriend is met kaptein en een potje witte poepnaar de huisarts. Ben benieuwd
. Arme kind was de hele nacht wakker,buikpijn, vanmorgen vroeg overgeven.. benieuwd wat het kan zijn.
Goed. Het is een tatoeage (?). Was ook wat de 1e hit op Google zei toen ik het googlede. Niks ernstigs verder.quote:
Dat zou mooi zijn, gewoon een buikvirus, beterschap en hopelijk gauw weer een kleurrijk poepjequote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Er is door de dok enthousiast op zn galblaas en lever gedrukt en dat was niet pijnlijk, dus de uitkomst is dat het gewoon een buikvirus isdaar schijnt je poep kennelijk ook kleurloos van te kunnen worden. Weinig spannend, maar blij dat het iets simpels is.
Heb je met een pen in je mond gezeten? Hoe komt daar een tatoeage? Ben je ontvoerd door aliëns?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Goed. Het is een tatoeage (?). Was ook wat de 1e hit op Google zei toen ik het googlede. Niks ernstigs verder.
Nee ik heb daar ooit een ingreep gehad. Ze heeft het uitgelegd. Iets met amalgaam ofzo.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, gewoon een buikvirus, beterschap en hopelijk gauw weer een kleurrijk poepje.
[..]
Heb je met een pen in je mond gezeten? Hoe komt daar een tatoeage? Ben je ontvoerd door aliëns?
Ik herken het niet mee willen op vakantie wel. En dan helpt zo'n overleden konijn ook niet echt mee waarschijnlijk...
Ah iets minder spannend dan ontvoering door aliënsquote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee ik heb daar ooit een ingreep gehad. Ze heeft het uitgelegd. Iets met amalgaam ofzo.
http://www.gezondheidziekte.com/Ziekten-Voorwaard/1003189745.html
De huisartsen en kinderartsen die ik tot nu toe gezien heb (en dat zijn er nogal wat) zeggen allemaal dat het bijna altijd viraal is en AB dus geen zin heeft en bovendien de darmflora sloopt. Pas bij aanhoudende klachten, koorts en steeds zieker worden, zou het volgens hun bacterieel kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wij kregen bij oorontsteking eigenlijk elke keer vrij snel een antibio kuurtje mee, zelfs zonder giga koorts. Gek hoe die aanpak soms zo kan verschillen per arts.
Hier dezelfde ervaring inderdaad, ik weet ook eigenlijk niet beter dan dat oorontsteking symptomatisch wordt behandeld.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De huisartsen en kinderartsen die ik tot nu toe gezien heb (en dat zijn er nogal wat) zeggen allemaal dat het bijna altijd viraal is en AB dus geen zin heeft en bovendien de darmflora sloopt. Pas bij aanhoudende klachten, koorts en steeds zieker worden, zou het volgens hun bacterieel kunnen zijn.
Zullen we het gewoon voor het spannende effect daarop houden? Ontvoerd door aliens.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:52 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ah iets minder spannend dan ontvoering door aliëns, maar wel fijn om te weten waar het vandaan komt lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Google-translate paginaquote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee ik heb daar ooit een ingreep gehad. Ze heeft het uitgelegd. Iets met amalgaam ofzo.
http://www.gezondheidziekte.com/Ziekten-Voorwaard/1003189745.html
quote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zullen we het gewoon voor het spannende effect daarop houden? Ontvoerd door aliens.
Was het eerste wat mijn tandarts zei.Avontuurlijk amarantaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Pfff dan liever zo'n tatoo in je tandvlees...Fake it till you make it...
Moet erbij zeggen dat wij wel een "orenkind" hadden die met 1.5 jr al iets van 7 ontstekingen had gehad en toen ook buisjes heeft gekregen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De huisartsen en kinderartsen die ik tot nu toe gezien heb (en dat zijn er nogal wat) zeggen allemaal dat het bijna altijd viraal is en AB dus geen zin heeft en bovendien de darmflora sloopt. Pas bij aanhoudende klachten, koorts en steeds zieker worden, zou het volgens hun bacterieel kunnen zijn.
Hier ook vaak oorontsteking en ook vaak AB. Eén buisje is er nu uit, de tweede zit er volgens mij nog in.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Moet erbij zeggen dat wij wel een "orenkind" hadden die met 1.5 jr al iets van 7 ontstekingen had gehad en toen ook buisjes heeft gekregen.
Daarna overal vanaf![]()
inmiddels zijn beide buisjes er alweer een hele tijd uit .
hier geven ze 't ook alleen als het kind er echt heel ziek van is en meerdere dagen flinke koorts heeft.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ook.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar ik ben dan ook het type moeder dat pas bij de dokter zit als het oor er al bijna af valt
Even uit lurkmodus komen om hierop aan te hakenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:16 schreef SQ het volgende:
[..]
hier geven ze 't ook alleen als het kind er echt heel ziek van is en meerdere dagen flinke koorts heeft.
En ook wel terecht hoor, je wil echt niet constant die rommel in je lijf. Veel beter om het je lichaam zelf op te laten lossen (voor zover mogelijk uiteraard, disclaimer disclaimer).
Maar ik ben dan ook het type moeder dat pas bij de dokter zit als het oor er al bijna af valt
Oh maar ieder het zijne natuurlijk. Als mijn kinderen doodziek zijn bel ik ook echt wel de dokterquote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Even uit lurkmodus komen om hierop aan te haken![]()
Mijn moeder was ook zo'n moeder, mede doordat ze zelf in het ziekenhuis werkte. Maar daardoor (en doordat de huisarts het niet serieus nam) heb ik op mijn 13e wel een week met een blinde darmontsteking in bed gelegen, omdat ze dachten dat het een buikgriep was. Uiteindelijk begon ik te verkleuren en had ik al dagen geen ontlasting gehad, dus naar de HAP, waar werd verteld dat als ik niet vandaag geopereerd werd, ik morgen niet zou halen. Geperforeerde blinde darm en de nodige beginnende ontstekingen aan organen door 'losliggende' ontlasting in mijn buik. Twee weken in het ziekenhuis gelegen en daarna nog zes weken herstel.
Ik snap dat je niet voor elk pijntje naar de huisarts gaat, maar door mijn eigen ervaring denk ik dat ik liever iets te vaak bij de huisarts zit dan net te weinig
Klopt, AB werkt tegen bacteriënquote:Op dinsdag 27 juli 2021 17:25 schreef exode het volgende:
Ik ben ook niet zo van de AB, nu met de flinke bijholteontsteking van verloofde zei de huisarts ook dat AB amper tot niet zou helpen en vooral andere klachten zou veroorzaken. Dus geen AB. AB is alleen bij bacterieel toch? Viraal doet het niets volgens mij.
Wij hebben 4 jaar geleden enorme op onze lazer gekregen van de huisarts. B had al 5 dagen koorts maar verder niets. Niet verkouden, hartstikke actief, at en dronk goed etc. Na 5 dagen toch maar eens de huisarts gebeld en toen bleek hij tegen een longontsteking aan te zitten.
Nu bellen we standaard na 2 dagen koorts, wat er verder ook is (of niet).
Of je legt het daar uit.. wellicht is er wat mogelijk… of… je doet eens gek en gaat om 20:30 eten?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 17:54 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Krijg net een sms van Stenaline dat ze onze restaurant boeking aan boord hebben verzet van 17:00 naar 20:30. Ja joh, perfecte tijd met 2 kleine kinderen. En het leuke is, krijg de sms om 17:45 binnen en welk nummer van stena line ik nu ook bel, alles is gesloten.
Er zijn vanwege Corona maar 2 restaurants open aan boord en die zitten beide ramvol nu.
Allang voor betaald ook dus dat wordt aan boord maar zien dat we ons geld terugkrijgen en kleffe broodjes eten of zo. Ik baal hier enorm van.
13quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:12 schreef oh-oh het volgende:
Hoe oud is je dochter Amaranta? Ik herinner me ook vooral de vakanties toen we niet meer wilden, draaaaaaama.
En balen van het konijn.
Er speelt wel iets meer wat ik hier niet ga bespreken. Maar ze is gewoon heel huiselijk. En komma houding op de bank met telefoon in je klauw is ook heel fijnquote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:04 schreef vencodark het volgende:
@:amaranta Wat zonde van het konijn.![]()
En waarom wilt je dochter nooit mee op vakantie? Of de laatste jaren niet?
Fijn dat het bij de tandarts niet te ernstig was.
Maar ondanks dit ‘dingetje’ gaat jullie vakantie door, is je verloofde gevaccineerd en aan de betere hand.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 17:54 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Krijg net een sms van Stenaline dat ze onze restaurant boeking aan boord hebben verzet van 17:00 naar 20:30. Ja joh, perfecte tijd met 2 kleine kinderen. En het leuke is, krijg de sms om 17:45 binnen en welk nummer van stena line ik nu ook bel, alles is gesloten.
Er zijn vanwege Corona maar 2 restaurants open aan boord en die zitten beide ramvol nu.
Allang voor betaald ook dus dat wordt aan boord maar zien dat we ons geld terugkrijgen en kleffe broodjes eten of zo. Ik baal hier enorm van.
Wat heeft konijn, wist de DA dat?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er speelt wel iets meer wat ik hier niet ga bespreken. Maar ze is gewoon heel huiselijk. En komma houding op de bank met telefoon in je klauw is ook heel fijn![]()
Andere konijn heeft koorts en heeft nu een abkuur gekregen. Het zal de komende 2 dagen erom hangen zei de dierenarts.
Vorig jaar ook al 2 dagen voor de vakantie een ziek konijn.
Ik heb geen bal verstand van schildpaddenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:12 schreef oh-oh het volgende:
Candaaaaaas, onze reptielenarts hier in Maastricht is er mee gestopt, ik heb antiparasietenshizzle nodig, jij nog tips? Gaat om een landschildpad ( Gracea) van 70 gram
Nope. Konijn 1 vonden we vanmorgen dood in dr hok. Dus dochter wilde perse naar de dierenarts met het nog levende konijn.quote:
Ik vind AB bij een verdenking op een virusinfectie wel wat vreemd zonder verder onderzoek, of de DA moet van mogelijke secundaire bacteriële problemen uitgaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nope. Konijn 1 vonden we vanmorgen dood in dr hok. Dus dochter wilde perse naar de dierenarts met het nog levende konijn.
Alles zag er in principe goed uit. Oogjes, buik, longen, hart.
En aangezien we geen autopsie gaan verrichten op het dode konijn, is het gissen waaraan ze is overleden. Maar als het dode konijn een virus had dan is de kans heel groot dat het levende konijn het virus ook heeft. Dus voor de zekerheid die antibioticakuur. Het enige was wel dat het konijn 40° koorts had. En nu hebben konijnen normaal een temperatuur rond de 39° dus dit was wel verhoging.
Meh ik kreeg er drie kado bij de hond, netjes met cites en zo hoor. Maar er zijn er al twee dood, slechte leg. Die vriendin zei mss moet je m ff tegen parasieten behandelen, bij haar vallen ze uit hetzelfde legsel ook met de bosjes 🙄quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb geen bal verstand van schildpadden, maar wil wel even een appje naar collega sturen. (Die is van de reptielen). Waar heeft 'ie last van?
Fijn en sterkte met het verlies van het konijn. Als je hem bij de da achterlaat gaan ze naar rendac.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Goed. Het is een tatoeage (?). Was ook wat de 1e hit op Google zei toen ik het googlede. Niks ernstigs verder.
De kadaverbakquote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:19 schreef F_r het volgende:
[..]
Fijn en sterkte met het verlies van het konijn. Als je hem bij de da achterlaat gaan ze naar rendac.
Ja, dat is wel eens lastig. Onze KNOarts zei dat ze een proef hadden gedaan: De kinderen die alleen pcm en neusspray kregen waren het snelst beter, daarna die met alleen pcm en als laatste die met antibiotica. Sinsdien nooit meer antibioticadrankjes genomen, wel een keer druppels (Sofradex).quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wij kregen bij oorontsteking eigenlijk elke keer vrij snel een antibio kuurtje mee, zelfs zonder giga koorts. Gek hoe die aanpak soms zo kan verschillen per arts.
Ik zeg ab maar misschien is het wel iets anders. Ik zal even kijken. Ikquote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind AB bij een verdenking op een virusinfectie wel wat vreemd zonder verder onderzoek, of de DA moet van mogelijke secundaire bacteriële problemen uitgaan.
Maar inderdaad, 40 graden is wel net wat aan de warme kant ja, tot 39,5 is normaal.
In elk geval beterschap, hopelijk krijgt deze gewoon geen last!
Hij ligt al in de tuin. We hebben een mooi plantje gehaald en erboven geplant.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:19 schreef F_r het volgende:
[..]
Fijn en sterkte met het verlies van het konijn. Als je hem bij de da achterlaat gaan ze naar rendac.
Zeker, in grote lijnen. Mont St Michel in Frankrijk. Daarna in Spanje Leon en Salamanca aan de oostkant. Daarna bij familie op bezoek in Salou (west Spanje) en daar naar Port Aventura. Terug naar Frankrijk bij een (Fok)vriendin op bezoek. Daarna nog naar Duitsland Europark en dan weer naar huis.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:10 schreef exode het volgende:
Amaranta, jullie hebben toch een camper gehuurd? Al een beetje duidelijk waar jullie heen gaan?
Dat is idd geweldig, ik ben daar geweest toen ik 21 was, en toen mijn oudste 10 was, dus ik moet er met de jongste ook naartoe lijkt me.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mont St Michel wil ik ook graag heen, lijkt me tof om te zien. Verder hou ik van Salamanca, daar heb ik gestudeerd![]()
En EuropaparkDaar gaan we in de herfst naartoe.
Welke in mijn opsomming bedoel je?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd geweldig, ik ben daar geweest toen ik 21 was, en toen mijn oudste 10 was, dus ik moet er met de jongste ook naartoe lijkt me.
ik denk Mont st Michelquote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Welke in mijn opsomming bedoel je?
We gaan niet naar de stad zelf.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mont St Michel wil ik ook graag heen, lijkt me tof om te zien. Verder hou ik van Salamanca, daar heb ik gestudeerd![]()
En EuropaparkDaar gaan we in de herfst naartoe.
Dat ken ik wel. Is een pijnstiller de kat van mijn ouders krijgt het. Wij kregen als ze niet echt de oorzaak wisten metacamquote:
Ik heb hem zelf gevonden, maar vooral door te kijken waar iedereen naar boven stond te kijkenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
We gaan niet naar de stad zelf.
Maar wellicht al eens gevraagd aan je maar heb je op ' eigen zicht' de kikker gevonden of heb je hulp gehad?
Haha de kikker hebben ze bij mij aangewezen. De astronaut weet ik eigenlijk niet. Waarschijnlijk ook.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 21:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik heb hem zelf gevonden, maar vooral door te kijken waar iedereen naar boven stond te kijkenhetzelfde voor de astronaut.
In 2009quote:Op dinsdag 27 juli 2021 21:36 schreef Clubsoda het volgende:
SalamancaWanneer was jij daar @:MevrouwCactus? Ik in het najaar van 2000 (
)
Haha ik ook 😎quote:Op dinsdag 27 juli 2021 21:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik herinner me vooral veel bars overigens
Oh sorry, Mont St. Michelquote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Welke in mijn opsomming bedoel je?
De Cum Laude en de Chupitería en de Camelotquote:
Ja cum laude en camelot ben ik geweest.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 22:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De Cum Laude en de Chupetería en de CamelotEn tapas in de Calle Van Dyk
De kikker was het eerste wat me opviel op dit plaatje maar ik zag er geen kikker inquote:Op dinsdag 27 juli 2021 21:27 schreef amaranta het volgende:
Voor wie niet weet waar mevrouwcactus en ik het over hebben.
Op de gevel van de universiteit is dus een heel klein kikkertje gebeiteld (?), en ook een astronaut. En als je die kikker dus vindt zonder dat iemand hem aanwijst, dan slaag je voor je studie.
Nee, de astronaut staat er niet op, die is gebeiteld in een kerk.quote:Op woensdag 28 juli 2021 00:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
De kikker was het eerste wat me opviel op dit plaatje maar ik zag er geen kikker inStaat de astronaut ook op dit stukje foto? Ik heb het al gezien op Google maar dat is alleen een close up, ik zie het niet terug op de foto.
Volgens mij zijn ze hier in Nederland best terughoudend met AB geven over het algemeen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 17:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Klopt, AB werkt tegen bacteriën. Het kan wel worden ingezet tijdens een virusinfectie, maar dan gaat het om een secundaire bacteriële infectie mede mogelijk gemaakt door dat virus. (Door verminderde afweer, beschadiging, etc.) Wat dat betreft natuurlijk goed dat er terughoudend mee gewerkt wordt door de meeste huisartsen, resistentie is zo'n probleem waaromheen het nu weer even wat stiller is, maar wat wel een serieus ding kan gaan/gaat worden.
Ja op deze foto uiteraard wel. Maar dit is maar een close-up van een enorme gevel.quote:Op woensdag 28 juli 2021 00:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
De kikker was het eerste wat me opviel op dit plaatje maar ik zag er geen kikker inStaat de astronaut ook op dit stukje foto? Ik heb het al gezien op Google maar dat is alleen een close up, ik zie het niet terug op de foto.
Auw dat lijkt me pijnlijk.quote:Op woensdag 28 juli 2021 07:40 schreef LeSage het volgende:
Wanneer mag je je kind aanklagen voor huiselijk geweld?
De jongste zat gisterochtend op mijn schoot en wilde wat omhoog komen. Hij gaf me toen een keiharde kopstoot tegen mijn strottenhoofd. Gisteren leek het vooral een beetje keelpijn op te leveren. Vannacht sliep ik er slecht van en nu doet zelfs havermoutpap eten pijn
He bah, wat naar van het konijnquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:20 schreef amaranta het volgende:
Helaas, konijn 2 is ook overleden inmiddels.
Kind ontroostbaar uiteraard. Maar wel “prettig” dat het voor de vakantie is gebeurd en dat buurman straks niet opgescheept zit met een dood konijn.
Ik was gisteravond al gaan vertellen dat de kans groot was dat ze zou overlijden.
De reden trouwens dat ik bij de buren was, was dat ze een document geprint moesten hebben.
Een of ander toestemmingsformulier zodat zij alleen met de kinderen op reis kan gaan.
Ik heb echt tientallen keren alleen gereisd en gevlogen met de kinderen, maar nooit iets ingevuld.
Ze zijn getrouwd. Zij gaat alleen op familie bezoek. Hij moet werken.quote:Op woensdag 28 juli 2021 08:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
He bah, wat naar van het konijn
Mijn buur is gescheiden en die moest ook toestemming van ex om naar het buitenland op vakantie te gaan.
Geen idee hoe dat precies zit eigenlijk.
Ik ben daar dus nooit op gecontroleerdquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:27 schreef Vicky het volgende:
Och jeetje Amaranta, wat sneu
En die formulieren zijn nodig vanwege internationale kinderontvoering. Je zou niet de grens/douane over/door mogen als je geen toestemming van de andere ouder hebt.
Ik doe het ook niet als ik met de auto ga, maar toen ik met de boot naar Engeland ging heb ik het wel in laten vullen door mijn ex. Stenaline heeft daar ook een speciaal formulier voor. Geen haan die er naar kraait inderdaad, maar beter mee verlegen... Ik neem trouwens ook regelmatig mijn trouwboekje of het geboortecertificaat mee omdat ik eigenlijk niet weet hoe ik anders zou moeten aantonen dat mijn kind mijn kind is en ik geen gedonder wilquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben daar dus nooit op gecontroleerd
Och, gecondoleerd..quote:Op woensdag 28 juli 2021 08:20 schreef amaranta het volgende:
Kind ontroostbaar uiteraard. Maar wel “prettig” dat het voor de vakantie is gebeurd en dat buurman straks niet opgescheept zit met een dood konijn.
Ik was gisteravond al gaan vertellen dat de kans groot was dat ze zou overlijden.
De reden trouwens dat ik bij de buren was, was dat ze een document geprint moesten hebben.
Een of ander toestemmingsformulier zodat zij alleen met de kinderen op reis kan gaan.
Ik heb echt tientallen keren alleen gereisd en gevlogen met de kinderen, maar nooit iets ingevuld.
Ik las enorme voorgevel en zocht naar tietenquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja op deze foto uiteraard wel. Maar dit is maar een close-up van een enorme gevel.
Ahw, shit.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Meh ik kreeg er drie kado bij de hond, netjes met cites en zo hoor. Maar er zijn er al twee dood, slechte leg. Die vriendin zei mss moet je m ff tegen parasieten behandelen, bij haar vallen ze uit hetzelfde legsel ook met de bosjes 🙄
Is een NSAID (pijnstiller/ontstekingsremmer).quote:
Ja dit had ik allemaal ook gevonden en nee, we hadden een hele goede hier maar die is er net mee gestopt. Panacur lijkt me onmogelijk te doseren ook, voor een dier van 70 gram. Alles eigenlijk welquote:Op woensdag 28 juli 2021 12:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, shit.
Ik heb nog geen antwoord overigens. Wat ik een beetje kan vinden is dat bij worminfecties wel panacur/fenbendazol wordt gebruikt, maar dan moet je eigenlijk wel echt weten of het wormen zijn. Voor protozoën wordt metronidazol wel gebruikt. En volgens AST moet je in elk geval weg blijven bij de ivermectine.
Maar ik kan niks vinden over preventief een pipetje zoals je met stronghold in het geval van bijvoorbeeld konijnen wel eens kunt doen.
Geen andere reptielenarts in de buurt?
Bagger. Ik zat al voor je te kijken, maar de 'onze' werkt in de vakantie ook veel op spoed en chirurgie, dus dan knal je gelijk het spoedtarief in want de gewoon consulten zitten al behoorlijk vol (ik zag morgenmiddag nog 1 plekje zo snel).quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja dit had ik allemaal ook gevonden en nee, we hadden een hele goede hier maar die is er net mee gestopt. Panacur lijkt me onmogelijk te doseren ook, voor een dier van 70 gram. Alles eigenlijk wel
Ai, pijnlijk, beterschapquote:Op woensdag 28 juli 2021 07:40 schreef LeSage het volgende:
Wanneer mag je je kind aanklagen voor huiselijk geweld?
De jongste zat gisterochtend op mijn schoot en wilde wat omhoog komen. Hij gaf me toen een keiharde kopstoot tegen mijn strottenhoofd. Gisteren leek het vooral een beetje keelpijn op te leveren. Vannacht sliep ik er slecht van en nu doet zelfs havermoutpap eten pijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach wat triest van het andere konijnquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:20 schreef amaranta het volgende:
Inderdaad kopie overlijdensakte. Een vriendin van mij heeft hier helaas mee te maken vandaar dat ik het weetquote:Op woensdag 28 juli 2021 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach wat triest van het andere konijn
Tegenwoordig mag je idd niet meer met je eigen kinderen naar het buitenland zonder toestemming van de andere ouder, ik ben wat dat betreft al blij dat er nog e/v achternaam N in mijn paspoort staat, want ik gebruik zijn naam niet meer, en dat is wel de achternaam van Soneal.
Ik vraag me ook af wat ik onder de huidige regelgeving allemaal aan documenten had moeten meenemen toen mijn oudste jong was, want die heeft juridisch maar 1 ouder.
Of als je partner overleden is, wat moet je dan? Een bewijs van overlijden meenemen zodat je met je eigen kinderen kunt reizen?
quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ai, pijnlijk, beterschapDit was ook echt per ongeluk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het doet nu echt enorm zeer, ben mijn stem inmiddels ook verloren, dus heel praktisch op het werk.
Morgen 2e vaccinatie, zal ik ook nog wel uitleg moeten geven dat het geen verkoudheid/Corona is
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Sjezus wat triest, dat je daarmee nog moet gaan rondlopen in zo'n situatie.... man, man, man.quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:56 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Inderdaad kopie overlijdensakte. Een vriendin van mij heeft hier helaas mee te maken vandaar dat ik het weet
Ook dat nog, succes morgen! En succes met je stemquote:Op woensdag 28 juli 2021 13:21 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit was ook echt per ongeluk.
En het doet nu echt enorm zeer, ben mijn stem inmiddels ook verloren, dus heel praktisch op het werk.
Morgen 2e vaccinatie, zal ik ook nog wel uitleg moeten geven dat het geen verkoudheid/Corona is
Ergens weet ik wel dat het moet maar ik heb er nog nooit aan gedacht. De kinderen hebben mijn naam, ik reis niet alleen met ze maar het is allicht niet vanzelfsprekend dat de Mrs ook hun moeder is, met afwijkende naam en niks in paspoort vastgelegd. Soms nemen we op vakantie ook nog een man mee met nog een andere achternaam. Misschien toch wel een goed idee om een volgende keer wel even een bewijs van een of ander mee te slepen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:54 schreef Leandra het volgende:
Tegenwoordig mag je idd niet meer met je eigen kinderen naar het buitenland zonder toestemming van de andere ouder, ik ben wat dat betreft al blij dat er nog e/v achternaam N in mijn paspoort staat, want ik gebruik zijn naam niet meer, en dat is wel de achternaam van Soneal.
Geen goede dag vandaag voor de dieren.quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:35 schreef oh-oh het volgende:
RIP aan mn laatste schildpad, iemand nog een terrarium hebben?
Ik baal echt maar ik zag m dit keer wel aankomen...
Dat je nog iets kon vinden!quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nou, ik heb nog 2,5 week vakantie en het wordt hier rotweer, dus ik heb net een camping geboekt in Zuid-Frankrijk en daar gaan we morgen heen rijden. Zin in!
We kunnen maar een weekje daar zijn, verder was alles vol. Maar we hebben een camper en rijden dus in 4 dagen die kant op, en dan in 3 dagen weer terug. Zijn we toch lekker 2 weken wegquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je nog iets kon vinden!
Ik heb stiekem ook gekeken, want het weer wordt echt pet. En kind zei ineens dat ze voor een vakantie toch wel wil testen. Maar niks gevonden, dus we blijven maar hier.
Geniet er van!
Ja, als je vastzit aan de schoolvakanties kun je het idd wel vergeten, tenzij een super last minute zoals MevrouwCactus.quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb stiekem ook gekeken, want het weer wordt echt pet. En kind zei ineens dat ze voor een vakantie toch wel wil testen. Maar niks gevonden, dus we blijven maar hier.
Geniet er van!
Lekker, met een camper! En zo ben je inderdaad toch lekker twee weken echt weg.quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
We kunnen maar een weekje daar zijn, verder was alles vol. Maar we hebben een camper en rijden dus in 4 dagen die kant op, en dan in 3 dagen weer terug. Zijn we toch lekker 2 weken weg
Ja, daar moet je echt toevallig tegenaan lopen.quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als je vastzit aan de schoolvakanties kun je het idd wel vergeten, tenzij een super last minute zoals MevrouwCactus.
Er zullen nu ook wel afzeggers zijn door Corona, maar dat zijn van die speld in een hooiberg situaties.
Waar wij heen gaan, heeft ook stacaravans maar die zijn inderdaad allemaal al geboekt. Alleen op de trekkersvelden hebben ze nog wat beschikbaar. Ik vrees wel wat voor de drukte op de camping, de vorige keer waren we daar in juni. Ik hoop dat het niet tegen valt.quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker, met een camper! En zo ben je inderdaad toch lekker twee weken echt weg.
Wij moeten een accommodatie, en die zijn echt volgeboekt, overal zo’n beetje.
Eurocamp.nl?quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker, met een camper! En zo ben je inderdaad toch lekker twee weken echt weg.
Wij moeten een accommodatie, en die zijn echt volgeboekt, overal zo’n beetje.
Lekker! fijne vakantiequote:Op woensdag 28 juli 2021 23:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gaan morgen weg. Zaterdag komen we in Italië aan, dus we doen het lekker op ons gemak. Hoewel, we moeten eerst nog even een negatieve coronatest x4 scoren. Ik heb net voor de zekerheid nog een zelftest gedaan en die was negatief. Nu maar hopen dat dat morgen bij de echte test nog steeds zo is.
En mèh voor de weersvoorspelling voor komende week hier, ik vind het zo sneu voor iedereen die hier op de camping staat of op een andere manier vakantie in eigen land viert nu. Het leek vandaag met de harde wind wel bijna herfst hier.
Als ze stil liggen is het waarschijnlijk rijst, als ze bewegen zijn het madenquote:Op donderdag 29 juli 2021 12:12 schreef Lemijn het volgende:
Zeg, die maden waar jullie het laat over hadden, die heb/had ik nog nooit gezien, zijn dat een soort witte kruipende wormpjes? Want dan zag ik die vanmorgen door de groene kliko wandelen.
Geniet ervanquote:Op donderdag 29 juli 2021 17:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoi uit Frankrijk ergens. 26 graden, zonnetje, ik ben blij
Onze camping (Jura) staat zeker niet vol. Geen idee of er plekken zijn die nog voor meer dan een week beschikbaar zijn, maar de gasten volgen elkaar niet doorlopend op. De weersverwachting is echter niet foolproof hier. Er is regen hagel en onweer voorspeld, maar or nu toe valt het alles mee. 1 bui gehad vandaag en verder prima weer. De weersvoorspelling is net zo betrouwbaar als hun auto’s blijkbaarquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geniet er van!
Serieus?!?!!?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 00:06 schreef Vanyel het volgende:
Laatst had mefke het hier over late klussers. Toen was ik nog verbaasd.
As we speak.....
Ah ja, belangrijk detail is dat wij een accommodatie moeten hurenquote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze camping (Jura) staat zeker niet vol. Geen idee of er plekken zijn die nog voor meer dan een week beschikbaar zijn, maar de gasten volgen elkaar niet doorlopend op. De weersverwachting is echter niet foolproof hier. Er is regen hagel en onweer voorspeld, maar or nu toe valt het alles mee. 1 bui gehad vandaag en verder prima weer. De weersvoorspelling is net zo betrouwbaar als hun auto’s blijkbaar.
Oh men. Nog iets kunnen slapen?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 00:35 schreef Vanyel het volgende:
Serieus.
Maar inmiddels werkt mijn brein weer.
Te groot materieel wat ik nu hoor. Het zijn vast de nieuwe achterburen niet, maar de bouwvakkers die met het tienmiljoenste project binnen gehoorsafstand bezig zijn en daarvoor dit weekend een kruising hebben afgesloten.
Ze zeiden er in de brief niet bij dat dat ook zou betekenen dat het ging klinken alsof ze midden in de nacht in je badkamer stonden te slijptollen
Gites.nl of vrbo.com is waar wij dit jaar en vorig jaar onze huisjes gehuurd hebben. Afhankelijk van de regio en je wensen is daar nog wel wat te krijgen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 00:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, belangrijk detail is dat wij een accommodatie moeten hurenMet eigen tent of caravan heb ik ook wel plaatsen gezien, inderdaad.
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 07:25 schreef F_r het volgende:
[..]
Oh men. Nog iets kunnen slapen?
Mijn man gaat zo een stobbenfrees ophalen. Mag ik het woord ook een keer gebruiken
De huisjes zitten ook lang niet vol, of zo lijkt het in ieder geval. De huisjes zitten aan de andere kant van de camping, dus ik loop er niet zo vaak langs.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 00:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, belangrijk detail is dat wij een accommodatie moeten hurenMet eigen tent of caravan heb ik ook wel plaatsen gezien, inderdaad.
Ik moest ook nog aan de stobbenfrees denken. Midden op onze kampeerplaats staat een afgezaagde boomstronk (echt afgezaagd op grondlevel, maar onmogelijk dus om je tent erover te zetten). Met een stobbenfrees hadden we meer waar voor onze plek gekregenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 07:25 schreef F_r het volgende:
[..]
Oh men. Nog iets kunnen slapen?
Mijn man gaat zo een stobbenfrees ophalen. Mag ik het woord ook een keer gebruiken
Via de site natuurhuisje.nl (bijvoorbeeld) best nog dingen te vinden hoor, ook buiten Nederland.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 00:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet hetquote:Op zaterdag 31 juli 2021 12:23 schreef trui het volgende:
[..]
Via de site natuurhuisje.nl (bijvoorbeeld) best nog dingen te vinden hoor, ook buiten Nederland.
Hier inderdaad ook een Renault die nog niet zo oud was, diesel, reden we op de terugweg ergens in Duitsland helemaal in de soep.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 07:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Gites.nl of vrbo.com is waar wij dit jaar en vorig jaar onze huisjes gehuurd hebben. Afhankelijk van de regio en je wensen is daar nog wel wat te krijgen.
Verder team hittegolf. Alles beter dan herfstweer. Ook al heb ik al 50 muggenbulten vergaard in een weekje warmte hier![]()
Ik moest lachen om de auto grap Phaidra. Helaas issie waar. Onze Renault was een drama, nooit weer een Franse auto![]()
En nu duik ik weer vlug het zwembad in. À bientôt!
In het vorige huis ook. Die was binnen 15 min klaar met diverse stronken. Nu geen achterom dus zo'n huurding geen succesquote:Op zaterdag 31 juli 2021 08:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Wel geslapen maar bepaald niet ongestoord. Ze zijn lekker bezig![]()
Wij hebben hier eens een profi stobbenfrees (met de 'trekker' eraan vast) aan de slag gehad. Best tof, hoe hard dat gaat.
Ik had op een gegeven moment een reserve (merk) bobine in de kofferbak van mijn Clioquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:54 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier altijd renault gehad. Inmiddels de 4e en geen klagen (op eentje na die slecht liep op namaak bobines).
Hier ook inderdaad inde kofferbak van die dingen. Was een megane..quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:12 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik had op een gegeven moment een reserve (merk) bobine in de kofferbak van mijn Clio![]()
Ik weet nu dat als er een het niet doet, dat je auto heel bijzonder klinkt. En optrekken/gas geven was uiterst moeizaamquote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:11 schreef SQ het volgende:
Ik weet niet eens wat een bobine is#wijf #fietswijf
Ik ben altijd al trots als ik zelf getankt heb
QFTquote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:11 schreef SQ het volgende:
Yup, moest vorige week zo'n 80km rijden met een hortende en stotende Twingoquote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik weet nu dat als er een het niet doet, dat je auto heel bijzonder klinkt. En optrekken/gas geven was uiterst moeizaam
Ik denk dat mijn Clio destijds gewoon schrok van het feit dat hij voor het eerst in zijn bestaan echt kilometers moest gaan maken. Bouwjaar 2006 en hij tikt nu langzaamaan de 80.000 km aanquote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:49 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Yup, moest vorige week zo'n 80km rijden met een hortende en stotende TwingoBobines en bougies laten vervangen en hij rijdt als noooit tevoren.
Kutauto. Uiterst lelijk ook, maar ja, poor people be poor
Mijnes komt normaliter ook niet buiten Fryslânquote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn Clio destijds gewoon schrok van het feit dat hij voor het eerst in zijn bestaan echt kilometers moest gaan maken. Bouwjaar 2006 en hij tikt nu langzaamaan de 80.000 km aan. Ach, en voor de lange autoritjes pakken we altijd manliefs auto
Ah, schrikt die van jou ook van provinciegrenzen?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:03 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Mijnes komt normaliter ook niet buiten Fryslân
Blijkbaar, ik ging heulemaal naar Overijsselquote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ah, schrikt die van jou ook van provinciegrenzen?
Jij durft.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:15 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Blijkbaar, ik ging heulemaal naar Overijssel
Doen we ook niet weerquote:
Ik laa mijn man meestal tankenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:11 schreef SQ het volgende:
Nooit, dan kan ik het verbruik immers niet exact narekenenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 23:36 schreef Elleska het volgende:
Niet netjes op een rond bedrag aftikken Leandra ?
+1quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:11 schreef SQ het volgende:
Ik heb 2 jaar bij een benzinepomp gewerkt en daar geleerd om het bedrag rond af te tikken. Vaak werd er contant betaald als ik voor iemand moest tanken en dan was een rond bedrag makkelijker. Elke week kwam er iemand langs voor 25euro benzine. Dat weet ik nog goed want bij 1 cent minder kreeg ik moppers en als ik over de 25euro heen ging dan was dat voor eigen rekening.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 23:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nooit, dan kan ik het verbruik immers niet exact narekenen
Ik ben tegenwoordig al blij als een tankbeurt nog onder de ¤ 100,= blijft
Dat probeer ik wel altijd, lukt niet altijdquote:Op zaterdag 31 juli 2021 23:36 schreef Elleska het volgende:
Niet netjes op een rond bedrag aftikken Leandra ?
Heb je zo'n grote tank? Ik zit altijd rond de 40 euro, maar klein autootje (hyundai getzquote:Op zaterdag 31 juli 2021 23:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nooit, dan kan ik het verbruik immers niet exact narekenen
Ik ben tegenwoordig al blij als een tankbeurt nog onder de ¤ 100,= blijft
Er gaat iig 60 ltr in maar dat tank ik vrijwel nooit.quote:Op zondag 1 augustus 2021 08:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat probeer ik wel altijd, lukt niet altijd
[..]
Heb je zo'n grote tank? Ik zit altijd rond de 40 euro, maar klein autootje (hyundai getz)
Mijn ouders rijden al vele jaren in een Renault en over het algemeen naar volle tevredenheid. Al hebben ze er 1 exemplaar tussen gehad die nog wel eens wat kuren had.
Mijn man wil geen Franse auto's.
We rijden beide hyundai.
Dit. Ik hou er ook niet van ernaast te zitten.quote:Op zondag 1 augustus 2021 11:00 schreef Butterflower het volgende:
Ik vind autorijden echt heerlijk. Korte of lange afstanden, parkeren allemaal geen probleem.
Ik ben ook bijna altijd degene die rijd, want ik vind het helemaal niet fijn als iemand anders rijdt![]()
quote:
Oh mên.... ik hou het zelfs bij Autoweek en in een excelfile op mijn eigen laptop bij, en dit is al de derde auto waarvan ik dat doequote:Op zondag 1 augustus 2021 15:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik wist niet dat het bestond.
Of dat er mensen waren die dit interessant zouden kunnen vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |