Internetkosten? Betaal jij meer aan Ziggo/KPN omdat je meer on-line bent? Die RDP-sessies vreten niet zoveel brood hoor. Mobiel zakelijk gebruik moet zowieso vergoed wordem m.i.)quote:Op zondag 25 juli 2021 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Op z'n minst een vergoeding voor internetkosten zou op zijn plaats zijn m.i.
Geen probleem, je hoeft toch ook niet meer te reizen?quote:Op zondag 25 juli 2021 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
Hi FOK!kers,
Volgens mij is er nog niet de discussie gevoerd omtrent de vervallen reiskosten en de verplichting tot thuiswerken. Graag zou ik advies/discussie/zienswijzen willen omtrent de volgende casuïstiek. Een en ander gewoon ter kennisneming en vermaak, niet gelijk om de werkgever mee om de oren te slaan. Maar wel iets dat voor mij richtinggevend kan zijn.
1. Werkgever verplicht met ingang van maart 2020 om thuis te werken.
2. Werkgever betaalt geen reiskosten meer uit. Die werden namelijk altijd na afloop van de maand door de werknemer via een digitale omgeving gedeclareerd.
3. Thans is er nog geen thuiswerkvergoeding betaald. Werkgever verwacht dat werknemer nog steeds thuiswerkt.
Wat vinden jullie hier van?
CAO VVT. Daar is op dit moment echt geen prioriteit voor thuiswerkende beleidskundigenquote:Op zondag 25 juli 2021 21:32 schreef Het_Bokje het volgende:
Is er een OR? CAO?
On topic: ik vind het fantastisch.
Heb je e.e.a. reeds aangekaart bij je werkgever?
(en die discussie is echt wel ergens gevoerd hoor, kan me niet voorstellen van niet)
Waarom dat? Die draait toch al 24/7quote:Op zondag 25 juli 2021 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Nou ja dat nu juist niet, tenzij je normaal thuis bagger internet had en hebt moeten upgraden. Maar dat lijkt me tegenwoordig sterk.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:29 schreef Keukendrol het volgende:
Dat kan. Maar ik heb natuurlijk wel een auto met dito doorlopende kosten omdat ik eerder wel elke dag op het werk verwacht werd. Het feit dat de werkgever de vergoeding opzegt betekent niet dat de kosten bij de werknemer niet meer doorlopen.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:34 schreef halfway het volgende:
[..]
Geen probleem, je hoeft toch ook niet meer te reizen?
Geen probleem, je hoeft toch ook niet meer te reizen?quote:Op zondag 25 juli 2021 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
Hi FOK!kers,
Volgens mij is er nog niet de discussie gevoerd omtrent de vervallen reiskosten en de verplichting tot thuiswerken. Graag zou ik advies/discussie/zienswijzen willen omtrent de volgende casuïstiek. Een en ander gewoon ter kennisneming en vermaak, niet gelijk om de werkgever mee om de oren te slaan. Maar wel iets dat voor mij richtinggevend kan zijn.
1. Werkgever verplicht met ingang van maart 2020 om thuis te werken.
2. Werkgever betaalt geen reiskosten meer uit. Die werden namelijk altijd na afloop van de maand door de werknemer via een digitale omgeving gedeclareerd.
3. Thans is er nog geen thuiswerkvergoeding betaald. Werkgever verwacht dat werknemer nog steeds thuiswerkt.
Wat vinden jullie hier van?
Die auto had je toch al voor privé doeleinden?quote:Op zondag 25 juli 2021 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Maar ik heb natuurlijk wel een auto met dito doorlopende kosten omdat ik eerder wel elke dag op het werk verwacht werd. Het feit dat de werkgever de vergoeding opzegt betekent niet dat de kosten bij de werknemer niet meer doorlopen.
Ik denk dat er veel mensen diesels hebben staan die ze zonder ww niet zouden hebben, maar ipv dat een benzineauto zouden hebben.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:37 schreef halfway het volgende:
[..]
[..]
Die auto had je toch al voor privé doeleinden?
Omdat die vergoeding belastingtechnisch de meest gunstige is. Sinds kort heeft mijn werkgever die dus uitgekozen, na onderzoek/overleg met bd over diverse opties. Dat je die vergoeding dan eigenlijk geeft als gebaar voor andere kosten, boeit voor de werknemer niet, als werkgever en bd er maar een naampje aan kunnen geven die zo gunstig mogelijk uitpakt voor wg + wn.quote:
Dan krijg je een hele riante km-vergoeding als km's maken voor het werk jou meer oplevert dan de auto thuis laten staan.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Maar ik heb natuurlijk wel een auto met dito doorlopende kosten omdat ik eerder wel elke dag op het werk verwacht werd. Het feit dat de werkgever de vergoeding opzegt betekent niet dat de kosten bij de werknemer niet meer doorlopen.
Als mensen vooraf hadden geweten dat het zo lang zou duren, hadden ze een (tweede) auto wellicht weggedaan.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:37 schreef halfway het volgende:
[..]
[..]
De werkgever wist dat net zo min..quote:Op zondag 25 juli 2021 22:40 schreef baskick het volgende:
Als mensen vooraf hadden geweten dat het zo lang zou duren, hadden ze een (tweede) auto wellicht weggedaan.
Ja klopt. Maar wat maakt dat uit in relatie tot mijn OP?quote:
Werk én prive. Misschien zou ik de auto wel verkopen als ik die zakelijk niet meer nodig heb.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:37 schreef halfway het volgende:
[..]
[..]
Dat je als niet zorgpersoneel al meer hebt gehad dan de meeste mensen die thuis moesten werken. Beetje rupsje-nooit-genoeg idee krijg ik daarbij.quote:Op zondag 25 juli 2021 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar wat maakt dat uit in relatie tot mijn OP?
O nou nee hoor. En bovendien is die bonus verstrekt omdat "uitputtende prestatie oid". Die bonus had er wat mij betreft ook nooit mogen komen, voor niemand.quote:Op zondag 25 juli 2021 23:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je als niet zorgpersoneel al meer hebt gehad dan de meeste mensen die thuis moesten werken. Beetje rupsje-nooit-genoeg idee krijg ik daarbij.
Tot op heden krijg ik die gewoon nog uitgekeerd, elke maand weer. Ik werk voor de overheid en de belastingdienst schuift een besluit hierover elke keer vooruit en gunt ons dan weer voor een paar maanden reiskosten. Maar thuiswerken is bij ons dan ook geen verplichting, doch wel dringend aangeraden. Ik werk gemiddeld 2 dagen per week thuis en 3 dagen per week op kantoor.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Werkgevers MOGEN geen reiskosten vergoeden als ze niet gemaakt worden. Belastingdienst heeft daar een duidelijke mening over.
Maar wat moet er dan vergoed worden?quote:Op zondag 25 juli 2021 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
Maar een werkgever zou in mijn ogen wel een thuiswerkvergoeding moeten betalen als hij de werknemer verplicht thuis te werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |