abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200553232
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

hm ...
en welke kleur heeft zijn hemd volgens jou ?
[..]

zeg dan gewoon niet dat het de uncut versie want dat is het niet
Het begeleidende artikel van dezelfde zender als de cut version

https://www.9news.com.au/(...)f0-acec-c2fcc18f219e

quote:
There are currently 139 people in NSW hospitals with COVID-19.
37 are in intensive care and 17 are on ventilators. 55 of those are under 55.
Only one person with the virus in ICU is partially vaccinated. The others have not had any doses.
Maar blijf lekker ontkennen en in je bubbel leven zou ik zeggen. Als je anderen maar niet aansteekt met je onzin
pi_200553403
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:17 schreef devlinmr het volgende:
Maar blijf lekker ontkennen en in je bubbel leven zou ik zeggen. Als je anderen maar niet aansteekt met je onzin
Ga jij nou net niet even gaan zeggen wat ik moet doen :%

Lets call it a slip of the tongue ...
Alsof de MSM dit ooit openlijk zouden toegeven mocht het al of niet zo zijn.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 11:12:35 #103
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_200554127
Mag wel wat meer op inhoud en niet op de man aub.
A child is born with no state of mind.
pi_200554567
Wat betreft het "onderzoek" van complotdenkers, dat schiet nogal te kort volgems deze site:

https://www.mariusengelbr(...)orieen-niet-kloppen/

Het overgrote deel van alle complotverhalen is onbewijsbaar en historisch onjuist. Er wordt van alles beweerd zonder het te onderbouwen. Bijna nooit worden er bronnen genoemd waar je beweringen kunt controleren. En als er wel een bron genoemd wordt is dat doorgaans een andere complotsite waar hetzelfde staat. Zelf ben ik opgeleid en gepromoveerd als historicus en wordt dus geacht een beetje te weten hoe onderzoek in elkaar steekt. Je hebt een idee en wilt dat uitzoeken. Daarvoor ga je met mensen praten, duikt in archieven, lees je vooral ook alle tegenargumenten, en probeert je idee aannemelijk te maken. Lukt dat niet, dan moet je je idee bijstellen of laten vallen. Elke stap hoort voor anderen controleerbaar te zijn. Een onderzoeksjournalist werkt hetzelfde. Natuurlijk is nieuws ook gekleurd. Er zijn linkse en rechtse onderzoekers, kritische en wat meer meegaande. Maar je kunt hun stappen nagaan, je kunt een historicus of journalist bellen of mailen, je kunt zelf de bronnen napluizen. Als ik dan lees dat complotdenkers ‘voelen’ dat een theorie klopt want ze hebben een paar sites bezocht die hetzelfde zeggen, en dat wetenschap ‘ook maar een mening is’, dan rijzen mij de haren te berge. Dan kun je alles beweren en alles geloven. ‘Bill Gates wil 10 miljoen mensen uitroeien’, ‘Corona is het wapen van een rijke joodse elite’, ‘Kissinger zei dat als de kudde gevaccineerd is de mensen zijn uitgespeeld; dan zullen ze alles accepteren’. Je kunt deze uitspraken terugzoeken en je komt van de ene op de andere complotsite terecht, maar nooit bij een betrouwbare bron. Kissinger heeft veel goeds en ook veel slechts gedaan, maar heeft zich niet over vaccinatie uitgelaten.
  maandag 26 juli 2021 @ 11:48:52 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200554639
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:44 schreef An_0_Niem het volgende:
Wat betreft het "onderzoek" van complotdenkers, dat schiet nogal te kort volgems deze site:

Het overgrote deel van alle complotverhalen is onbewijsbaar en historisch onjuist. Er wordt van alles beweerd zonder het te onderbouwen. Bijna nooit worden er bronnen genoemd waar je beweringen kunt controleren. En als er wel een bron genoemd wordt is dat doorgaans een andere complotsite waar hetzelfde staat. Zelf ben ik opgeleid en gepromoveerd als historicus en wordt dus geacht een beetje te weten hoe onderzoek in elkaar steekt. Je hebt een idee en wilt dat uitzoeken. Daarvoor ga je met mensen praten, duikt in archieven, lees je vooral ook alle tegenargumenten, en probeert je idee aannemelijk te maken. Lukt dat niet, dan moet je je idee bijstellen of laten vallen. Elke stap hoort voor anderen controleerbaar te zijn. Een onderzoeksjournalist werkt hetzelfde. Natuurlijk is nieuws ook gekleurd. Er zijn linkse en rechtse onderzoekers, kritische en wat meer meegaande. Maar je kunt hun stappen nagaan, je kunt een historicus of journalist bellen of mailen, je kunt zelf de bronnen napluizen. Als ik dan lees dat complotdenkers ‘voelen’ dat een theorie klopt want ze hebben een paar sites bezocht die hetzelfde zeggen, en dat wetenschap ‘ook maar een mening is’, dan rijzen mij de haren te berge. Dan kun je alles beweren en alles geloven. ‘Bill Gates wil 10 miljoen mensen uitroeien’, ‘Corona is het wapen van een rijke joodse elite’, ‘Kissinger zei dat als de kudde gevaccineerd is de mensen zijn uitgespeeld; dan zullen ze alles accepteren’. Je kunt deze uitspraken terugzoeken en je komt van de ene op de andere complotsite terecht, maar nooit bij een betrouwbare bron. Kissinger heeft veel goeds en ook veel slechts gedaan, maar heeft zich niet over vaccinatie uitgelaten.
kiek maar uit, zijn ze hier niet zo happig op!

Nja wat ik frappant vind is dat nu zo'n beetje 1/3 van de wereld bevolking gevaccineerd is!
Dan had nu zo'n beetje wel wat hele grote effecten moeten zien dacht ik zo!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_200554837
quote:

wow zeg nou nog es dat wij met wazige sites afkomen ...

mariusengelbrecht ...
- helende stem workshop
- oerzang
- kracht van stemexpressie
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200554993
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

mariusengelbrecht ...
- helende stem workshop
- oerzang
Dat klinkt inderdaad nogal zweverig en :') en :X

Maar vwb zijn opiniestuk, waar heeft hij het precies mis volgens jou?
pi_200555157
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:07 schreef devlinmr het volgende:
Dat klinkt inderdaad nogal zweverig en :') en :X

Sorry maar zo'n lang artikel op zo'n zweverige site ga ik echt niet volledig lezen en ontkrachten ... zou jij ook niet doen :P
pi_200555268
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

mariusengelbrecht ...
- helende stem workshop
- oerzang
Ik zou het artikel eens lezen en beoordelen op de inhoud.

quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Sorry maar zo'n lang artikel op zo'n zweverige site ga ik echt niet volledig lezen en ontkrachten ... zou jij ook niet doen :P
Jammer. Want er wordt zeer nauwkeurig uitgelegd hoe die complottheorieën zijn ontstaan en dat ze vaak antisemitisch van aard zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2021 12:37:24 ]
pi_200555478
Een ander patroon dat steeds terugkomt is dat complotdenkers alleen naar de plannen en maatregelen van politici kijken en niet naar de redenen die daar de aanleiding toe geven. Ze kijken dus niet naar de context en geschiedenis, de problemen die zich aandienen en waarvoor oplossingen gezocht moeten worden.

[...]

Steeds wordt dus de context weggemoffeld, de geschiedenis en alle problemen die aanleiding geven tot actie. Die doen er niet toe, die worden ontkend of gebagatelliseerd. Het is altijd een boze wil die erachter zit. Complotdenken is daarmee per definitie eenzijdig en onvolledig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2021 12:35:09 ]
pi_200555720
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ga je schamen.
Want?

Niet toegelaten worden tot allerlei normale voorzieningen om arbitraire zaken is nou net wat apartheid is, maar dan natuurlijk als onderscheid kleur.

Nu is het onderscheid ongevaccineerd. Het zou er helemaal niet toe moeten doen of je gevaccineerd bent of niet, als er noodzaak is heb je nog enige poot om op te staan maar dat noodzaak argument is flinterdun.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200555774
quote:

Ehhhhhh, naja het zal wel, leuk verhaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200555802
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Ik zou het aartikel eens lezen en beoordelen op de inhoud.
Kort stukje dan ...

Soros heeft zeker dubieuze kanten omdat hij op onzuivere manieren heel veel geld verdiend heeft, ten koste van anderen. Maar het citaat dat hij zwarte haatgroepen zou betalen om Amerika kapot te maken, daarover is niets te vinden behalve op complotsites. In januari ontving hij een bombrief, maar dit terzijde.
direct een vage start ...
Dus Soros is wel dubieus en verdient geld ten koste van anderen ... gemakshalve wordt de eigenlijke inhoud hiervan even genegeerd, om dan te gaan inzoomen over zwarte haatgroepen.

Het wantrouwen is structureel. In complotberichten wordt opvallend denigrerend over medemensen gepraat
nou dan moet je es aan de kant van de complotdenkers komen staan ... pot verwijt de ketel ?

Het overgrote deel van alle complotverhalen is onbewijsbaar en historisch onjuist. Er wordt van alles beweerd zonder het te onderbouwen. Bijna nooit worden er bronnen genoemd waar je beweringen kunt controleren. En als er wel een bron genoemd wordt is dat doorgaans een andere complotsite waar hetzelfde staat.

weer het schoolvoorbeeld argument... ga dan ook op een religieus forum even achter het bewijs voor het bestaan van god vragen ...

Zelf ben ik opgeleid en gepromoveerd als historicus
ja boeie ... historicus baseert zijn kennis op het lezen van boeken, geschreven door de overwinnaar ... history ... his story

enz ...

quote:
Jammer. Want er wordt zeer nauwkeurig uitgelegd hoe die complottheorieën zijn ontstaan en dat ze vaak antisemitisch van aard zijn.
zeer nauwkeurig uitgelegd ? door iemand die oerzang-lessen geeft ?
jij aanvaardt ook geen nauwkeurige uitleg van Viruswaanzin ivm het vaccin ...

en antisemitisme ? gaan we dat er weer bijhalen ? is ook een dooddoener ondertussen en ideaal om te gebruiken als je iets wil verbieden, verbannen of censureren ... succes gegarandeerd
pi_200555805
quote:
6s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:48 schreef theguyver het volgende:
Nja wat ik frappant vind is dat nu zo'n beetje 1/3 van de wereld bevolking gevaccineerd is!
Dan had nu zo'n beetje wel wat hele grote effecten moeten zien dacht ik zo!
1: is dat zo 1/3e? Lijkt me stug.

2: we zien in westerse landen harstikke veel grote effecten.
pi_200555868
quote:

Hoe ze zijn ontstaan? Lol... Jeetje.

Een complot is gewoon een samenzwering, niks meer niks minder, het ontstaat omdat mensen een gezamenlijk belang hebben om te samenzweren. Een theorie dat een complot bestaat is uiteraard een theorie, die kan je onderbouwen en als je voldoende bewijs hebt kun je eventueel zefs concluderen in voldoende overtuigende wijze dat er een complot was.

De "bekende" complottheoriën en waar men het over heeft als men de term meestal bezigt - de "volkse definitie" dus, is dat het een theorie is die alles behalve "bewezen" is. Kan je een heel leuk en lang artikel over gaan schrijven maar eigenlijk ben je dan aan het doen alsof je een nieuw begrip aan het uitvinden bent terwijl het gewoon een definitie principe is.

quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:33 schreef An_0_Niem het volgende:
Een ander patroon dat steeds terugkomt is dat complotdenkers alleen naar de plannen en maatregelen van politici kijken en niet naar de redenen die daar de aanleiding toe geven. Ze kijken dus niet naar de context en geschiedenis, de problemen die zich aandienen en waarvoor oplossingen gezocht moeten worden.

[...]

Steeds wordt dus de context weggemoffeld, de geschiedenis en alle problemen die aanleiding geven tot actie. Die doen er niet toe, die worden ontkend of gebagatelliseerd. Het is altijd een boze wil die erachter zit. Complotdenken is daarmee per definitie eenzijdig en onvolledig.

Haha, nou, tis wat. Zoals in de volksmond gedefinieerd is dat het inderdaad, maar die conclusie dat die definitie zo is gesteld kan je niet trekken op basis van de argumentatie die hij bezigt.
  maandag 26 juli 2021 @ 12:58:15 #116
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_200555907
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

1: is dat zo 1/3e? Lijkt me stug.

2: we zien in westerse landen harstikke veel grote effecten.
Euh nee... niet meer of minder dan bij elk vaccin of medicatie. Ze hebben al veel hevige covid infecties voorkomen waardoor vele hoogstens een loopneusje kregen ipv aan de ventilator op de IC te belanden.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_200555936
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:58 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Euh nee... niet meer of minder dan bij elk vaccin of medicatie. Ze hebben al veel hevige covid infecties voorkomen waardoor vele hoogstens een loopneusje kregen ipv aan de ventilator op de IC te belanden.
Kap nou eens met dat selectieve interpreteren.

Vind jij het geen groot effect dan dat het vaccin het risico om in het ziekenhuis opgenomen te worden met 80% lijtk te verlagen? Okay, prima, mag jij vinden. "groot" is immers een subjectief begrip.

Waarom vind jij het geen groot effect?

Heel veel hevige covid infecties voorkomen is geen groot effect?
  maandag 26 juli 2021 @ 13:04:34 #118
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_200556002
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kap nou eens met dat selectieve interpreteren.

Vind jij het geen groot effect dan dat het vaccin het risico om in het ziekenhuis opgenomen te worden met 80% lijtk te verlagen? Okay, prima, mag jij vinden. "groot" is immers een subjectief begrip.

Waarom vind jij het geen groot effect?

Heel veel hevige covid infecties voorkomen is geen groot effect?
Ik dacht dat je doelde op negatieve effecten, misschien handig omdat volgende keer duidelijker te maken?
pi_200556058
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:04 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik dacht dat je doelde op negatieve effecten, misschien handig omdat volgende keer duidelijker te maken?

Overigens kunnen die effecten ook groot zijn, de vaccins zijn niet met 0 risico. Bij Janssen waren de laatste berichten +- 1/100.000x dat het fout ging.

Volgens mij moet de gezonde tiener nog gevonden worden die er echt op de lange termijn iets van overhoudt (covid)...
pi_200556073
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe ze zijn ontstaan? Lol... Jeetje.

Een complot is gewoon een samenzwering, niks meer niks minder, het ontstaat omdat mensen een gezamenlijk belang hebben om te samenzweren. Een theorie dat een complot bestaat is uiteraard een theorie, die kan je onderbouwen en als je voldoende bewijs hebt kun je eventueel zefs concluderen in voldoende overtuigende wijze dat er een complot was.

De "bekende" complottheoriën en waar men het over heeft als men de term meestal bezigt - de "volkse definitie" dus, is dat het een theorie is die alles behalve "bewezen" is. Kan je een heel leuk en lang artikel over gaan schrijven maar eigenlijk ben je dan aan het doen alsof je een nieuw begrip aan het uitvinden bent terwijl het gewoon een definitie principe is.
[..]

Haha, nou, tis wat. Zoals in de volksmond gedefinieerd is dat het inderdaad, maar die conclusie dat die definitie zo is gesteld kan je niet trekken op basis van de argumentatie die hij bezigt.
Hoe je het ook wendt of keert, door die complottheorieën heb ik iemand die dichtbij me stond van een lief persoon in een verbitterde, extreem rechtse persoon zien veranderen.
Complotten zijn dus niet altijd onschuldig,maar kunnen verregaande consequenties hebben.
pi_200556129
quote:
Ik zou het artikel eens lezen en beoordelen op de inhoud.
Veel mensen die ‘om’ zijn en in de Grote Samenzwering geloven, staan niet meer open voor twijfel en argumenten. Alles wordt in het grote verhaal gepast, ook tegenargumenten (‘Dat is juist wat ze ons willen doen geloven’). Feiten checken is al helemaal verdacht (‘Dus jij gelooft de media’). Zo wordt discussiëren erg lastig. Terwijl het open gesprek en het feitelijke onderzoek de enige manieren zijn om erachter te komen wat er aan de hand is.

ook weer een leuke ...
wij staan niet meer open voor twijfel en argumenten ? Euh ik denk net dat wij wel juist wel twijfelen en proberen argumenteren ... de andere kant kent totaal geen twijfel en wil geen argumenten aanhoren die ingaan tegen het voorgekauwde verhaal
Discussieren wordt lastig ?
Een open gesprek ? :? Nou wordt ie mooi . Aan alle tv-zenders : nodig eens wat tegenstanders uit en organiseer een open gesprek.
Erachter komen wat er echt aan de hand is ? durf es iets anders te beweren dan wat er in de krant staat => WAPPIE
pi_200556272
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:07 schreef devlinmr het volgende:
Zo ik heb mijn best gedaan
graag rekening mee houden bij de toekomstige verwijten :P
pi_200556293
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Veel mensen die ‘om’ zijn en in de Grote Samenzwering geloven, staan niet meer open voor twijfel en argumenten. Alles wordt in het grote verhaal gepast, ook tegenargumenten (‘Dat is juist wat ze ons willen doen geloven’). Feiten checken is al helemaal verdacht (‘Dus jij gelooft de media’). Zo wordt discussiëren erg lastig. Terwijl het open gesprek en het feitelijke onderzoek de enige manieren zijn om erachter te komen wat er aan de hand is.

ook weer een leuke ...
wij staan niet meer open voor twijfel en argumenten ? Euh ik denk net dat wij wel juist wel twijfelen en proberen argumenteren ... de andere kant kent totaal geen twijfel en wil geen argumenten aanhoren die ingaan tegen het voorgekauwde verhaal
Discussieren wordt lastig ?
Een open gesprek ? :? Nou wordt ie mooi . Aan alle tv-zenders : nodig eens wat tegenstanders uit en organiseer een open gesprek.
Erachter komen wat er echt aan de hand is ? durf es iets anders te beweren dan wat er in de krant staat => WAPPIE
Wat moet de MSM dan? Figuren als Willem Engel uitnodigen die rabiate nonsens verkondigen? Lijkt me geen goed plan.
  maandag 26 juli 2021 @ 13:18:40 #124
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_200556295
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Overigens kunnen die effecten ook groot zijn, de vaccins zijn niet met 0 risico. Bij Janssen waren de laatste berichten +- 1/100.000x dat het fout ging.

Volgens mij moet de gezonde tiener nog gevonden worden die er echt op de lange termijn iets van overhoudt (covid)...
Maar opnieuw die effecten zijn vergelijkbaar met andere vaccins dan wel medicatie. En genoeg tieners met long-covid in de UK:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7927578/
  maandag 26 juli 2021 @ 13:19:10 #125
451005 Grems
Clown World
pi_200556309
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:08 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Hoe je het ook wendt of keert, door die complottheorieën heb ik iemand die dichtbij me stond van een lief persoon in een verbitterde, extreem rechtse persoon zien veranderen.
Complotten zijn dus niet altijd onschuldig,maar kunnen verregaande consequenties hebben.
Ik heb 26-50%+ van de bevolking zien veranderen in mensen die apartheid wel een prima idee vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')