Helaas, Kiki is kansloos onderuit gegaan in haar 1e partijquote:Op zondag 25 juli 2021 12:20 schreef Gijscoman het volgende:
Zijn er categorieën waar een onverwachte medaille mogelijk is?
De lijst hierboven staan Mountainbike, Van 't End in judo niet in bijvoorbeeld. Misschien met wat geluk dat een Rojer/Koolhof in tennis, of de waterpolo dames wat kunnen? Ongetwijfeld een stuk meer kenners hier die wat toe kunnen voegen.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:20 schreef Gijscoman het volgende:
Visser ook niet lijkt mij, Hassan en als alles goed valt Bol misschien.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Met roeien is wel wat bonus mogelijk, maar hier zie ik bijvoorbeeld ook medailles voor Visser en Klaver staan. Zeker dat laatste gaat nooit gebeuren. En bij de vrouwen tijdrit zijn ze Dygert schijnbaar vergeten.
Volgens mij ook puur op basis van laatste grote toernooien, daar presteerde Zonderland wel goed. En alles gebeurt sowieso op basis van statistiek, dan mis je zeker met die rare periode vorig jaar soms wereldtoppers die niet meededen. Of, zoals bij Zonderland, niet meer dat niveau hebben.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:37 schreef zorro28 het volgende:
Die voorspelling van Epke was wel compleet onrealistisch natuurlijk.
Verder moet zo ongeveer alles meezitten om ook maar een beetje in de buurt van dit aantal te komen.
Daar heb je gewoon een sterk zwemteam voor nodig, en dat hebben we niet.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:37 schreef zorro28 het volgende:
Die voorspelling van Epke was wel compleet onrealistisch natuurlijk.
Verder moet zo ongeveer alles meezitten om ook maar een beetje in de buurt van dit aantal te komen.
Zeker, denk alleen al aan Hassan op twee onderdelen ipv één.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:20 schreef Gijscoman het volgende:
Het gegarandeerde* goud van Mathieu staat er nog niet bij!quote:Op zondag 25 juli 2021 12:20 schreef Gijscoman het volgende:
Die haalt hij ook niet, denk ik..quote:Op zondag 25 juli 2021 14:24 schreef Aguero het volgende:
[..]
Het gegarandeerde* goud van Mathieu staat er nog niet bij!
Al is het alleen maar om de zure Belgen de mond te snoeren.quote:
Je hebt geen gouddelvers zoals in Sydney. Die oogst halen zal nog een behoorlijke opgave worden. De zogenaamde zekerheidjes gaan het niet lang allemaal halen. Een score van 10 keer goud en ergens in de 20 medailles totaal zou al heel mooi zijn.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:42 schreef Remco het volgende:
Daarbij als we de helft halen hebben WE al bijna het aantal van Sydney.
Lavreysen kan wel zomaar 3x goud pakken en Hassan 2 (maar dat kan ook 0x goud worden), maar in 2000 had je 2 sporters die 3x goud pakten en 1 die er 2 won inderdaad, dat wordt hem nu sowieso niet.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je hebt geen gouddelvers zoals in Sydney. Die oogst halen zal nog een behoorlijke opgave worden. De zogenaamde zekerheidjes gaan het niet lang allemaal halen. Een score van 10 keer goud en ergens in de 20 medailles totaal zou al heel mooi zijn.
Waarom is dat interessant? Het is op los zand gebaseerd, dus wat betekent het als er goed gegokt is?quote:Op zondag 25 juli 2021 15:48 schreef OmniRocket het volgende:
De oogst lijkt mij ook zwaar overdreven.
Maar het is wel interessant om te zien waar ze het bij het goede eind hadden als het gespeeld is.
Momenteel van de 7 afgelopen voorspellingen 3 goed en 4 fout. Dat is 42,85% goed.quote:
Er van uitgaande dat je niks wint dat niet in de voorspelling zit. Terwijl er best nog wat mogelijkheden liggen, ondanks de ongelukkige start.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:25 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Momenteel van de 7 afgelopen voorspellingen 3 goed en 4 fout. Dat is 42,85% goed.
Dat zou neerkomen op 20,57 medailles aan het einde van de rit.
Is Lavreysen zo goed? Zul je zien dat het 1x brons wordt.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lavreysen kan wel zomaar 3x goud pakken en Hassan 2 (maar dat kan ook 0x goud worden), maar in 2000 had je 2 sporters die 3x goud pakten en 1 die er 2 won inderdaad, dat wordt hem nu sowieso niet.
Alleen Zonderland toch? Maar dat is ook niet zo raar als je enkel van statistieken uitgaatquote:Op maandag 26 juli 2021 18:00 schreef Nattekat het volgende:
Er zitten wel een aantal belachelijke voorspellingen bij de mislukkingen hoor
Ja, die is zo goed en sowieso een klasse apart op de teamsprint, terwijl bij de individuele sprint de grootste concurrent ook uit Nederland komt. Keirin komt wat meer geluk bij kijken, maar zeker niet onmogelijk.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is Lavreysen zo goed? Zul je zien dat het 1x brons wordt.
Ik vind Nederlandse vrouwen 1,2 én 3 bij de wegwedstrijd ook wel grenzen aan het bizarre, dan moet alles meezitten.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen Zonderland toch? Maar dat is ook niet zo raar als je enkel van statistieken uitgaat
Ja, dat is waar, maar ook die is, puur op basis van statistieken, ook weer niet zo vreemd, Nederland heeft al een paar jaar individueel de beste rensters. En weet niet of zo'n systeem er dan rekening mee houdt dat 3 van hetzelfde land op het podium bij zo'n sport uitzonderlijk isquote:Op maandag 26 juli 2021 18:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind Nederlandse vrouwen 1,2 én 3 bij de wegwedstrijd ook wel grenzen aan het bizarre, dan moet alles meezitten.
Inzake nog komende wedstrijden vind ik vooral Visser en Klaver bizar. In beide gevallen zou het al een hele prestatie zijn mochten ze de finale halen.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind Nederlandse vrouwen 1,2 én 3 bij de wegwedstrijd ook wel grenzen aan het bizarre, dan moet alles meezitten.
Daar zit ook wel wat in. Als je voor iedere medaille los van elkaar de meest waarschijnlijke berekent (met de voorspelde nummer 1 uitgesloten bij de voorspelling voor zilver etc.) dan is het wel begrijpelijk dat je hierop uitkomt.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, dat is waar, maar ook die is, puur op basis van statistieken, ook weer niet zo vreemd, Nederland heeft al een paar jaar individueel de beste rensters. En weet niet of zo'n systeem er dan rekening mee houdt dat 3 van hetzelfde land op het podium bij zo'n sport uitzonderlijk is
Visser was voor haar blessure neem ik aan. Of was het daarvoor ook al totaal niet realistisch?quote:Op maandag 26 juli 2021 18:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Inzake nog komende wedstrijden vind ik vooral Visser en Klaver bizar. In beide gevallen zou het al een hele prestatie zijn mochten ze de finale halen.
En wat betreft het zeilen is de kans best aanwezig dat er geen medailles worden gehaald op de 6 mogelijkheden in kwestie.
Het baanwielrennen en het roeien zal ons in de dubbele cijfers moeten krijgen.
Die was ook praktisch kansloos voor zilver op de 100, heb ik vernomenquote:Op maandag 26 juli 2021 18:12 schreef Nattekat het volgende:
Kamminga brons is dan weer totaal niet logisch als je naar de statistieken kijkt.
quote:Op maandag 26 juli 2021 18:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die was ook praktisch kansloos voor zilver op de 100, heb ik vernomen
quote:
Die 100m horden is een vreemde daar zijn echt 5/6 kandidaten inclusief Visser die strijden om het brons en die doen echt heel weinig onder voor elkaar. Nu is het natuurlijk wel de vraag hoe Visser uit die blessure is gekomen.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:13 schreef Marcoss het volgende:
Visser zou ik inschatten op plek 5/6 met een medaille als mogelijkheid bij een enorme uitschieter. Bij Klaver zou de medaille halen al mooi zijn, volgens mij, geen idee hoe die op brons terecht komt.
Enige man naast Peaty die onder de 58 seconden heeft gezwommen. Dus in die zin zeer logisch.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:12 schreef Nattekat het volgende:
Kamminga brons is dan weer totaal niet logisch als je naar de statistieken kijkt.
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 12:48 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, leuk dat er 2 Nederlanders mee doen met de 100 school, maar de één is kansloos en de ander is praktisch kansloos. Heb je niks aan
58 op de 200m ja?quote:Op maandag 26 juli 2021 18:18 schreef dz5b604 het volgende:
Enige man naast Peaty die onder de 58 seconden heeft gezwommen.
Vanuit die gedachte vind ik Visser niet extreem vergezocht. Want je hebt inderdaad wel een aantal gegadigden. Al is het nog steeds niet te verwachten dat ze in de buurt komt van een medaille. Finale halen is al lastig genoeg.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:18 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Die 100m horden is een vreemde daar zijn echt 5/6 kandidaten inclusief Visser die strijden om de medailles en die doen echt heel weinig onder voor elkaar. Nu is het natuurlijk wel de vraag hoe Visser uit die blessure is gekomen.
Probeer je zelf er dan niet steeds uit te lullenquote:
Ja ik bedoelde strijd om het brons, goud en zilver staan wel redelijk vast. Daarnaast is het gewoon een zeer sterk bezet onderdeel dus kan inderdaad ook gewoon stranden in de halve finales. Maar als Visser in vorm is dan kan ze zeker een medaille halen.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vanuit die gedachte vind ik Visser niet extreem vergezocht. Want je hebt inderdaad wel een aantal gegadigden. Al is het nog steeds niet te verwachten dat ze in de buurt komt van een medaille. Finale halen is al lastig genoeg.
Maar vanuit de statistiek is het heel raar van Visser, maar ja dat is dan dus inclusief indoor gedaan
Gewoon simpel gezegd: ik verwarde de kansen op de 100m met die van de 200mquote:Op maandag 26 juli 2021 18:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Probeer je zelf er dan niet steeds uit te lullen
Lavreysen is de beste in niet-olympische jaren, alleen bij het baanwielrennen wil het nog weleens helemaal anders zijn op een OS, meestal wegens (voornamelijk) materiaal.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is Lavreysen zo goed? Zul je zien dat het 1x brons wordt.
Weet ik, daarmee had je ook gelijk. Sowieso heb je altijd wel verrassingen. Zo mist een favoriet nog wel eens een horde of valt geblesseerd uit.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:21 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde strijd om het brons, goud en zilver staan wel redelijk vast. Daarnaast is het gewoon een zeer sterk bezet onderdeel dus kan inderdaad ook gewoon stranden in de halve finales.
Dat was je vergeven als je dat direct had gezegd, i.p.v. er 26 staarten aan te draaienquote:Op maandag 26 juli 2021 18:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon simpel gezegd: ik verwarde de kansen op de 100m met die van de 200m
Die werden nog verslagen op het laatste EK, die telde dan zwaar mee blijkbaarquote:Op maandag 26 juli 2021 18:28 schreef Redefine het volgende:
Verder vind ik qua goud het opvallend dat ze bij het roeien de mannen vier dubbel niet op goud hebben staan. Qua brons vind ik Lieke Klaver dan weer heel erg ambitieus.
Mooie logica hebben. Dan kun je maar beter 5e worden bij het EK indoor, dan haal je bronsquote:Op maandag 26 juli 2021 18:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die werden nog verslagen op het laatste EK, die telde dan zwaar mee blijkbaar
Het SB van Visser is ruim 2 tienden langzamer dan de kandidaten voor bronsquote:Op maandag 26 juli 2021 18:18 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Die 100m horden is een vreemde daar zijn echt 5/6 kandidaten inclusief Visser die strijden om het brons en die doen echt heel weinig onder voor elkaar. Nu is het natuurlijk wel de vraag hoe Visser uit die blessure is gekomen.
Visser wordt gesponsord door Adidas toch? Hebben die geen snelle schoenen?quote:Op maandag 26 juli 2021 18:47 schreef kilon het volgende:
Vergeet ook niet dat Visser op de 'trage' schoenen loopt. Dan moet je uit jezelf flink sneller zijn ten opzichte van concurrenten die wel de juiste sponsor hebben om de concurrentie aan te gaan.
Nee...quote:Op maandag 26 juli 2021 18:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Visser wordt gesponsord door Adidas toch? Hebben die geen snelle schoenen?
Britten en hun rondere wielen.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:23 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Lavreysen is de beste in niet-olympische jaren, alleen bij het baanwielrennen wil het nog weleens helemaal anders zijn op een OS, meestal wegens (voornamelijk) materiaal.
Als je meedoet, kun je ook winnen!quote:Op maandag 26 juli 2021 18:52 schreef dz5b604 het volgende:
Goud van Kimman kan dus ook een streep door.
Doet Schippers expres zodat ze alvast een excuus heeft klaarliggen naast die dubbele hernia die geen hernia is.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:49 schreef kilon het volgende:
[..]
Nee...
https://www.ad.nl/olympis(...)-al-achter~a280e3ca/
Hetzelfde geldt voor Klaver, Schippers en Vetter
Oh...quote:Op maandag 26 juli 2021 18:49 schreef kilon het volgende:
[..]
Nee...
https://www.ad.nl/olympis(...)-al-achter~a280e3ca/
Hetzelfde geldt voor Klaver, Schippers en Vetter
Is dat ook een reden waarom Theo Bos nooit goud won op de OS?quote:Op maandag 26 juli 2021 18:23 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Lavreysen is de beste in niet-olympische jaren, alleen bij het baanwielrennen wil het nog weleens helemaal anders zijn op een OS, meestal wegens (voornamelijk) materiaal.
Misschien kunnen we de keirinfinale zeshonderdachtendertig keer herstarten.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als dat weer zo gaat zijn, gaan er heel wat deuren en laptops sneuvelen
Die verloor van een Australiër. En was volgens mij niet met een specifieke fiets.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is dat ook een reden waarom Theo Bos nooit goud won op de OS?
Volgens de BBC moet je dan wel elke Duitser, Nederlander, Maleisiër of wat dan ook wel diskwalificeren voor een licht vergrijp, maar de Brit natuurlijk niet voor een zwaarder vergrijpquote:Op maandag 26 juli 2021 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we de keirinfinale zeshonderdachtendertig keer herstarten.
Oh ja dat moment. Het topic was wel genot toenquote:Op maandag 26 juli 2021 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jonge ik werd echt helemaal leip toen. Zelden zo'n belachelijke arbitrage gezien.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Volgens de BBC moet je dan wel elke Duitser, Nederlander, Maleisiër of wat dan ook wel diskwalificeren voor een licht vergrijp, maar de Brit natuurlijk niet voor een zwaarder vergrijp![]()
Zelden zo'n absurde hypocrisie gezien als destijds bij de BBC.
Dat was echt schandalig ja. En dan dat commentaar van de BBCquote:Op maandag 26 juli 2021 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jonge ik werd echt helemaal leip toen. Zelden zo'n belachelijke arbitrage gezien.
Jeetje dat was ergquote:Op maandag 26 juli 2021 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben echt nog nooit zo woest en verontwaardigd tegelijk geweest. Dat was echt een schandaal tot en met.quote:
Die had z’n grootste kans in 2004, toen verloor hij in een millimetersprint van Bailey voor goud. Heerste daarna wel in de niet-Olympische jaren om in 2008 opeens te verliezen van Hoy. Die zou daarna gaan vliegen op de Spelen, maar weet niet of Bos anders wel gewonnen had, die was gewoon minder in die periode.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is dat ook een reden waarom Theo Bos nooit goud won op de OS?
Of dat TLC nog steeds 3 levende zangeressen zou hebbenquote:Op maandag 26 juli 2021 19:50 schreef TLC het volgende:
Gracenotedie voorspellen ook dat Robben een bal langs een Spaanse keeper kan schieten of dat er een plankje bij een rots ligt
En dat Berghuis Feyenoord naar de titel schietquote:Op maandag 26 juli 2021 19:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of dat TLC nog steeds 3 levende zangeressen zou hebben
De wonderfietsen van de Britten hebben ze vorig jaar ook al in gebruik genomen, toch?quote:Op maandag 26 juli 2021 19:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die had z’n grootste kans in 2004, toen verloor hij in een millimetersprint van Bailey voor goud. Heerste daarna wel in de niet-Olympische jaren om in 2008 opeens te verliezen van Hoy. Die zou daarna gaan vliegen op de Spelen, maar weet niet of Bos anders wel gewonnen had, die was gewoon minder in die periode.
Maar de echte Britse overheersing begon pas in Londen in 2012, volgens mij.
De Britten vliegen altijd op de Spelen de laatste keren, ook als ze tussendoor heel matig waren. Dan wordt altijd gewezen naar wonderfietsen, ook als ze die helemaal niet hebbenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:39 schreef Aguero het volgende:
[..]
De wonderfietsen van de Britten hebben ze vorig jaar ook al in gebruik genomen, toch?
Met die vage vork met enorm veel ruimte om de wielen. Maar ja, misschien hebben ze de ronde wielen nu pas van zolder gehaald.
Vertrouwen in onze eigen Koga Kinsei
De Britten hebben altijd (nou ja al langer) dat ze de tussenjaren minder belangrijk vinden dan de concurrentie. Dan gaf dat toch wel een behoorlijk verschil als het er weer 'echt' om ging. Maar dan was het wel al zo dat ze in het Olympisch jaar zelf al weer gingen domineren. Nu zijn ze ook dit jaar de minder nog.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De Britten vliegen altijd op de Spelen de laatste keren, ook als ze tussendoor heel matig waren. Dan wordt altijd gewezen naar wonderfietsen, ook als ze die helemaal niet hebben
Boh lekker hoorquote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:07 schreef OmniRocket het volgende:
Morgen een aantal voorspelde medailles die gehaald kunnen worden:
Goud - Dubbel - Scheenaard/De Jong (02.18)
Zilver - Vier -Vrouwenploeg (02:50)
Zilver - Dubbel Vier - Mannenploeg (03.30)
Brons - Judo - Sanne van Dijke
Goud - Tijdrit - Anna van der Breggen
Zilver -Tijdrit - Annemiek van Vleuten
Brons - Dressuur - Hans Peter Minderhoud
Afhankelijk van hoe laat je wakker wordt, kunnen het er ook meer of minder zijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:29 schreef Nielsch het volgende:
Als ik dus wakker word hebben we 2x goud. Is nice.
Tot nu toe maar 1 echt goed (sporter en kleur), wel twee keer de kleur goed.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:07 schreef OmniRocket het volgende:
Morgen een aantal voorspelde medailles die gehaald kunnen worden:
Goud - Dubbel - Scheenaard/De Jong (02.18) werd toch zilver
Zilver - Vier -Vrouwenploeg (02:50) werd idd zilver
Zilver - Dubbel Vier - Mannenploeg (03.30) werd zelfs goud
Niet voorspeld: dubbeltwee vrouwen werd brons
Brons - Judo - Sanne van Dijke
Goud - Tijdrit - Anna van der Breggen werd toch brons
Zilver -Tijdrit - Annemiek van Vleuten werd zelfs goud!
Brons - Dressuur - Hans Peter Minderhoud
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |