Waar gebruik je het luchtbed voor? Voor kamperen?quote:Op zondag 25 juli 2021 12:08 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, er zitten best wat kampeerders hierzo, wij moeten nieuw luchtbed want alle luchtbedden zijn lek.
2x 1 persoons is waar we naar neigen (want ik ben dik en F. niet en F is wel gelukkig met 2persoons maar dat snap ik wel want ik lig dan altijd op de grond en hij op een extra hard luchtbed) maar wat koop je dan? En heb je dan ook nog laken tussen jezelf en het luchtbed?
Wat is een goed luchtbed? Of een pre om te hebben? Ik heb geloof ik nog nooit een luchtbed gekocht, maar ze kwamen altijd aanwaaien ofzo
Ik kan alleen maar deze voor 1000% aanraden. Slaapt fantastisch en je hebt niet door dat je op twee aparte ligt als je met twee naast elkaar ligt. Maar kunt dan dus wel aparte hardheid instellen.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:08 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, er zitten best wat kampeerders hierzo, wij moeten nieuw luchtbed want alle luchtbedden zijn lek.
2x 1 persoons is waar we naar neigen (want ik ben dik en F. niet en F is wel gelukkig met 2persoons maar dat snap ik wel want ik lig dan altijd op de grond en hij op een extra hard luchtbed) maar wat koop je dan? En heb je dan ook nog laken tussen jezelf en het luchtbed?
Wat is een goed luchtbed? Of een pre om te hebben? Ik heb geloof ik nog nooit een luchtbed gekocht, maar ze kwamen altijd aanwaaien ofzo
De keren dat ik op een luchtbed of matje geslapen heb is een paar nachten op een festival en af en toe bij iemand om te logeren. Geen lange kampeersessies dus.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar gebruik je het luchtbed voor? Voor kamperen?
Ik zou dan helemaal geen normaal luchtbed aanbevelen, maar een (semi-opblaasbare)kampeermat.
Maar dat heeft ook te maken met hoe groot je tent is, hoeveel bagage je makkelijk meesleept en in welke tijd van het jaar je kampeert.
Verder heb ik dus de ballen verstand van luchtbedden. Koud, volumineus en zwaar, dus voor mij geen hebbeding.
Ja, incidentieel is wel wat we nu doen, maar als de tent nou enorm bevalt...quote:Op zondag 25 juli 2021 12:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar deze voor 1000% aanraden. Slaapt fantastisch en je hebt niet door dat je op twee aparte ligt als je met twee naast elkaar ligt. Maar kunt dan dus wel aparte hardheid instellen.
Je hebt geloof ik ook tweepersoonsversies maar lijkt me niks met twee verschillende gewichten van mensen erop.
Moet je natuurlijk wel iets meer dan een incidenteel nachtje erop tukken, anders beetje prijzig![]()
Nooit meer een luchtbed of matjevoor mij iig
https://www.dewitschijnde(...)Bw100y0aAlnSEALw_wcB
Nou ja, dan zou ik gewoon twee eenpersoonsluchtbedden halen bij de action en een hoeslaken om ze bij elkaar in de buurt te houden.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De keren dat ik op een luchtbed of matje geslapen heb is een paar nachten op een festival en af en toe bij iemand om te logeren. Geen lange kampeersessies dus.
We hebben 1 Heule Grote Tent die we nog nooit gebruikt hebben maar komend weekend voor het eerst gaan gebruikenEn een 2-seconde-uit-3-minuten-in-klap-tent van Obelink voor het snellere festivalwerk. Maar die is eigenlijk te klein voor 2 personen + bagage.
Heel klein beetje miezer gedurende twee uurtjes...quote:
Wel jammer dat de reviews "lek" , "lek" en "lek" als thema hebben , want ziet er interessant uit.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar deze voor 1000% aanraden. Slaapt fantastisch en je hebt niet door dat je op twee aparte ligt als je met twee naast elkaar ligt. Maar kunt dan dus wel aparte hardheid instellen.
Je hebt geloof ik ook tweepersoonsversies maar lijkt me niks met twee verschillende gewichten van mensen erop.
Moet je natuurlijk wel iets meer dan een incidenteel nachtje erop tukken, anders beetje prijzig![]()
Nooit meer een luchtbed of matjevoor mij iig
https://www.dewitschijnde(...)Bw100y0aAlnSEALw_wcB
Dit ja.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, dan zou ik gewoon twee eenpersoonsluchtbedden halen bij de action en een hoeslaken om ze bij elkaar in de buurt te houden.
Ja.quote:Op zondag 25 juli 2021 14:20 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit ja.
Die kosten geen drol en zijn prima voor een paar keer.
Wij hebben exped luchtbedjes met een koppelkit. Geweldig. Mijne met isolatie tegen de kou, vriendje zonder. Maar te prijzig als je niet echt gaat kamperen.
Mja het ding is gewoon dat als je dan 2 losse wil het eigenlijk altijd kut is.quote:Op zondag 25 juli 2021 14:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja.![]()
Naja, ik dacht dat er misschien nog een tussencategorie was in 'awesome kampeerspul voor 6 weken Frankrijk' en 'cheap ass luchtbed'
Heb je een paar grote stenen? Die in de BBQ leggen helpt ook.quote:Op zondag 25 juli 2021 14:52 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik post mijn porchetta ook niet in het BBQ-topic want mijn BBQ is te heet dus ik maakte eerst de crackling en nu zit ie in een ovenschaal en hoop ik dat ie zacht wordt van binnen.
Uhm. Ja, dat zou nog wel kunnen, denk ik. Ik heb nog wel restanten grindtegelquote:Op zondag 25 juli 2021 14:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je een paar grote stenen? Die in de BBQ leggen helpt ook.
Als je je vuur aan 1 kant van de bbq schuift. Stenen er boven, vlees op het niet gestookte deel. En dan deksel, en in de gaten houden?quote:Op zondag 25 juli 2021 14:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uhm. Ja, dat zou nog wel kunnen, denk ik. Ik heb nog wel restanten grindtegel
Ja, stenen is dan de optie nu. Heb de kolen al aan 1 kant. Kan er misschien ook wat kolen uithalen. Of wat meer verspreiden?quote:Op zondag 25 juli 2021 14:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je je vuur aan 1 kant van de bbq schuift. Stenen er boven, vlees op het niet gestookte deel. En dan deksel, en in de gaten houden?
Voor stabiliteit kun je het best op 1 plek vuur hebben; eventueel (maar ik kan je vuur niet ruiken en voelen) kan er wa uit? Die stenen recht boven het vuur gaan wel hoop hitte pakken het eerste uur.quote:Op zondag 25 juli 2021 14:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, stenen is dan de optie nu. Heb de kolen al aan 1 kant. Kan er misschien ook wat kolen uithalen. Of wat meer verspreiden?
Helemaal mee eensquote:Op zondag 25 juli 2021 14:50 schreef fietsie het volgende:
Ik crosspost dit niet in het BBQ topic want de reacties zijn voorspelbaar (en herhalen zich); ik had maar vroeg moeten opstaan, alles moet aan de kant voor een 24 uur lange voorbereiding, alles in het leven is irrelevant behalve bbq voorbereiding enz enz.
Waarom leek het G eerst niets? Ziet er geweldig uitquote:Op zondag 25 juli 2021 14:31 schreef PdeHoog het volgende:
CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #29
Voor de liefhebber
Da's geen kaas man, da's een gele saus.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:03 schreef derLudolf het volgende:
Godver de godver, waarom doet de McD overal kaas op, op alles wat niet standaard is. Niet goed gekeken, dus nu kan ik m'n broodje weg tiefen
Kaas
Was het maar waar.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Da's geen kaas man, da's een gele saus.
Hij was fantastich mooi op temperatuur net, met een steen erop. Echt gaaf. En toen ging het regenen.quote:Op zondag 25 juli 2021 14:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voor stabiliteit kun je het best op 1 plek vuur hebben; eventueel (maar ik kan je vuur niet ruiken en voelen) kan er wa uit? Die stenen recht boven het vuur gaan wel hoop hitte pakken het eerste uur.
Volgende keer eerst even een regendans doen en je paraplu meenemen. Dan weet je dat het droog blijft!quote:Op zondag 25 juli 2021 15:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hij was fantastich mooi op temperatuur net, met een steen erop. Echt gaaf. En toen ging het regenen.
Oh, fuck, dan wordt het pas na onze vakantie. Hopen dat ze dan wel een plekje hebben (maar ik heb mijn rooster nog niet, dus reserveren is ook nog niet mogelijk).quote:Op zondag 25 juli 2021 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Zag net op fb wat foto’s langskomen van mensen die gisteren bij Konijnenvoer hadden gegeten. Met erbij dat pas op 5 augustus weer plek is
Parasol er boven? Ergens stukkie plaatmateriaal vandaan toveren en op bezemsteel laten steunen?quote:Op zondag 25 juli 2021 15:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hij was fantastich mooi op temperatuur net, met een steen erop. Echt gaaf. En toen ging het regenen.
Dit klinkt wel als een recept voor geflambeerde @Lonaa ofzo.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Parasol er boven? Ergens stukkie plaatmateriaal vandaan toveren en op bezemsteel laten steunen?
Het lijkt me comfortabeler dan een @Lonaa die met een paraplu naast de BBQ staat ?quote:Op zondag 25 juli 2021 15:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit klinkt wel als een recept voor geflambeerde @:Lonaa ofzo.
Ik krijg nooit geld van apps?quote:Op zondag 25 juli 2021 15:37 schreef Candaasje het volgende:
Zijn er hier mensen met een Iphone en dan een 5k running app die niet na een week betaald wordt? Mijn vriend is op zoek. (Ik heb zelf Android en dan 'Just Run', maar die is tijdelijke niet beschikbaar oid)
Ik moest even zoeken, maar in 2011 heb ik Get Running gebruikt. Die beviel prima. Doet wat het moet doen. Zonder verdere irritatiesquote:Op zondag 25 juli 2021 15:37 schreef Candaasje het volgende:
Zijn er hier mensen met een Iphone en dan een 5k running app die niet na een week betaald wordt? Mijn vriend is op zoek. (Ik heb zelf Android en dan 'Just Run', maar die is tijdelijke niet beschikbaar oid)
Ze hoeft die paraplu niet open te klappen, gewoon bij zich hebben werkt vaak voldoende!quote:Op zondag 25 juli 2021 15:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het lijkt me comfortabeler dan een @:Lonaa die met een paraplu naast de BBQ staat ?
Of te wonen waar ik woon.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ze hoeft die paraplu niet open te klappen, gewoon bij zich hebben werkt vaak voldoende!
Het drijft weer links en rechts voorbij. Gerommel, een flits, twee druppels en ik zit weer buiten. De rode bui van 16 uur is 17 uur geworden volgens de verwachtingen.quote:
Een pdf-je met schema voldoet niet?quote:Op zondag 25 juli 2021 15:37 schreef Candaasje het volgende:
Ook niet na een dagje aan de ladert?quote:Op zondag 25 juli 2021 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pluuuh, mn e reader start niet meer op na 5 jaar negeren. RUDE!
Dat is de grote vervolgvraag waar ik morgen op kan antwoorden.quote:
Dus je hebt de oplader nog? Na 5 jaar zou ik m hier vast niet meer terugvindenquote:Op zondag 25 juli 2021 16:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is de grote vervolgvraag waar ik morgen op kan antwoorden.
Standaard android lader, niet usb-c, maar die er voor. Nog een paar dingen in huis die daar mee laden, dus prima.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dus je hebt de oplader nog? Na 5 jaar zou ik m hier vast niet meer terugvinden
Niet gewend aan dit soort dingenquote:Op zondag 25 juli 2021 15:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarom leek het G eerst niets? Ziet er geweldig uit
Ah, ik dacht dat het misschien een concept was. Herkenbaar, ik ken een paar mensen die hier doodongelukkig van zouden worden, maar ook die er heuuuuul blij van wordenquote:
Ik heb gele met eekhoorntjes van de HEMAquote:Op zondag 25 juli 2021 16:37 schreef Sarabi het volgende:
Nieuwe vrolijke thee/keukenhanddoeken bij de Hema besteld20 jaar geleden had ik niet gedacht dat ik hier blij van zou worden
Prioriteitenquote:Op zondag 25 juli 2021 17:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb gele met eekhoorntjes van de HEMA![]()
We zijn weer eens verder aan het huisontwerp gegaan (echt zo vet, want we kunnen het ding nu in VR plaatsen met de zonstand/lichtval per seizoen/perdag/peruur bekijken.)
Ik; hey, maar waar kan de piano staan?
Vriend: oh dan moeten we die even maken. Hoeveel toetsen heeft zo'n ding?
Ik: vergeet het klepje voor de bladmuziek niet! En de pedalen!
.. en waar zijn de zwarte toetsen?
Ik denk dat we over 15 jaar wel een ontwerp hebben op deze wijze/dit tempo
Eekhoorntjesquote:Op zondag 25 juli 2021 17:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb gele met eekhoorntjes van de HEMA![]()
We zijn weer eens verder aan het huisontwerp gegaan (echt zo vet, want we kunnen het ding nu in VR plaatsen met de zonstand/lichtval per seizoen/perdag/peruur bekijken.)
Ik; hey, maar waar kan de piano staan?
Vriend: oh dan moeten we die even maken. Hoeveel toetsen heeft zo'n ding?
Ik: vergeet het klepje voor de bladmuziek niet! En de pedalen!
.. en waar zijn de zwarte toetsen?
Ik denk dat we over 15 jaar wel een ontwerp hebben op deze wijze/dit tempo
Nou, laten we zeggen dat we zelf al denk ik best een redelijk ontwerp hebben (vriend is alles nu in een of ander ingewikkeld technisch programma aan het intekenen, dus alle afmetingen zouden dan moeten kloppen, aansluitingen, leidingen, ventilatie, riool, bladiebladiebla) maar hoewel nog niet definitief af, hebben we nu wel een beetje een idee of het bouwen an sich haalbaar zou zijn met onze wensen.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Prioriteiten![]()
Waren jullie je niet aan het oriënteren op een project ergens? Ontwikkelingen?
Langer gaan ereaders toch ook niet mee?quote:Op zondag 25 juli 2021 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pluuuh, mn e reader start niet meer op na 5 jaar negeren. RUDE!
Ja, maar deze was juist zo lekker stevig en onsloopbaar en old-school voor zover dat kan bij iets moderns als een e-reader...quote:Op zondag 25 juli 2021 18:36 schreef drakin het volgende:
[..]
Langer gaan ereaders toch ook niet mee?
Ik heb gewoon een nieuwe gehaald toen de vorige er na 5/6/7? jaar niet meer wilde opladen.
Wat voor 1 had je dan? En er zijn nu ook wel mooie te koop hoor. Hiervoor had ik een Sony, nu een Kobo die net wat groter is, groter is fijnquote:Op zondag 25 juli 2021 18:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja, maar deze was juist zo lekker stevig en onsloopbaar en old-school voor zover dat kan bij iets moderns als een e-reader...
niet meer, wel even wennen van 5 knoppen naar nu slechts 2quote:
Ze heeft goede hoop op de eerste marathon op natuurijs?quote:Op zondag 25 juli 2021 18:52 schreef borisz het volgende:
Groeten uit IJmuiden
Voor het eerst in 3,5 jaar slaap ik weer eens in m'n oude bed
Moeders zit in Noordlaren en ik pas op de poes.
Ik zie geen knopjes, ik wil knopjes om naar de volgende blz te gaan ipv steeds vette vingers op het scherm, of zie ik ze gewoon niet?quote:Op zondag 25 juli 2021 18:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Na die sony nu deze
https://www.pocketbook-in(...)-smart-groot-formaat
Met spraak, muziek en luisterboek mogelijk
Ik hou van m
Kennelijk, je kan ook bij kobo zelf ebooks kopen.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:49 schreef derLudolf het volgende:
Over e-readers gesproken, Kobo schijnt een populair merk te zijn?
Onze leverancier van kettingen, kettingwielen en lagerblokken heet ook zo. Als je ze belt krijg je via het antwoordapparaat te horen dat ze geen e-readers verkopen
Daarom zit ze er ookquote:Op zondag 25 juli 2021 18:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verder geen idee wat er in Noordlaren te doen is namelijk
Zeker knopjes, was ook mijn eisquote:Op zondag 25 juli 2021 18:55 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik zie geen knopjes, ik wil knopjes om naar de volgende blz te gaan ipv steeds vette vingers op het scherm, of zie ik ze gewoon niet?
Over 5/6/7 jaar kies ik ook voor dat formaat, en ik denk zelfs aan een kleuren ereader, die is eindelijk ook steeds mooier.
Cool, dan maar extra veel lezen met deze, kan ik sneller weer een nieuwequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Over hoe zo'n groot oppervlak?quote:Op zondag 25 juli 2021 19:00 schreef z80 het volgende:
Nog steeds prachtig weer hier. Windstil, wat wolkjes en zon. Volgens buienradar komt er hier zo tussen acht en half negen een zwembad water naar beneden.
Haha, mooi.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:49 schreef derLudolf het volgende:
Over e-readers gesproken, Kobo schijnt een populair merk te zijn?
Onze leverancier van kettingen, kettingwielen en lagerblokken heet ook zo. Als je ze belt krijg je via het antwoordapparaat te horen dat ze geen e-readers verkopen
Site heeft het over 40mm/uur. Wel een pluk die binnen 30 minuten weer weg is. Als deze hier al komt.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Over hoe zo'n groot oppervlak?
Hier is het ook zulks weer. Tussen 16:30 en 18:00 was het wel even heel donker overigens.
Maar die sony hoort toch bij de, min of meer, eerste generatie ereadersquote:Op zondag 25 juli 2021 19:01 schreef drakin het volgende:
Ik vind met kobo pdf wel fijner lezen dan met Sony, Sony maakt er een stom onleesbaar document van en op Kobo is het normaal net als een ebup
Hou me op de hoogte want zo te zien komt die daarna naar mijquote:Op zondag 25 juli 2021 19:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Site heeft het over 40mm/uur. Wel een pluk die binnen 30 minuten weer weg is. Als deze hier al komt.
Paar druppels had ik ook. Wilde gaan wandelen toen een nichtje belde, anderhalf uur later had ik 2 minibuitjes gehad en betrok de lucht steeds (maar geen regen uiteraard)quote:Op zondag 25 juli 2021 19:19 schreef Sarabi het volgende:
Hier lijken alle buien ons weer net te missen![]()
Vanmiddag gingen we om 14u uit het zwembad omdat er buien aan kwamen, nou dat waren misschien 10 druppels.
Wij zouden hier 4 mm krijgen en ondertussen ben ik al 3 cm water verder, volgens de regenmeter. Dus, alle regen die Fietsie zou moeten krijgen land hierquote:Op
zondag 25 juli 2021 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Als ik naar buienradar kijk dan moet fietsie toch regen krijgen?
Wij hadden vandaag in het teken van de OS een Japans broodje: katsu sando met tonkatsusaus. Ik herinnerde me dat Lonaa zoiets ooit had gemaakt en was sindsdien nieuwsgierig. Het was heerlijk
katsu sando deed geen belletje rinkelen. De japanse schrijfwijze in googel dan weer wel. カツサンド.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Wij hadden vandaag in het teken van de OS een Japans broodje: katsu sando met tonkatsusaus. Ik herinnerde me dat Lonaa zoiets ooit had gemaakt en was sindsdien nieuwsgierig. Het was heerlijk
Ze gaan langzaam verder in ontwikkeling, was toen de eerste e-ink geloof ik, nu is alles standaard e-ink.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar die sony hoort toch bij de, min of meer, eerste generatie ereaders
Heb op de pocketbook nog geen pdf gelezen maar moet wel kunnen
Een stripboekliefhebber ben ik zeker niet, dus hoefde ik geen kleurenscherm. Maar het blijft een van de beste uitvindingen.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:27 schreef drakin het volgende:
[..]
Ze gaan langzaam verder in ontwikkeling, was toen de eerste e-ink geloof ik, nu is alles standaard e-ink.
Toen was kleur niet mogelijk, maar nu zijn er al 2 minstens op de markt die kleur kunnen.
Jeuj voor stripboekliefhebbers dus
Kleur is wel heel optimistisch. Ja er meer dan zwart/wit. Maar je mag al blij zijn met de drie basiskleuren. Mixen van kleuren gaat nog niet. Dit komt door de manier waarop e-paper werkt. Simpel gezegd als het oude matrixbord in de lijnbus met omklappende zwart/geel vlakken.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:27 schreef drakin het volgende:
[..]
Ze gaan langzaam verder in ontwikkeling, was toen de eerste e-ink geloof ik, nu is alles standaard e-ink.
Toen was kleur niet mogelijk, maar nu zijn er al 2 minstens op de markt die kleur kunnen.
Jeuj voor stripboekliefhebbers dus
Genoeg kleuren voor de Suske & Wiske rode tweekleuren reeksquote:Op zondag 25 juli 2021 19:31 schreef z80 het volgende:
[..]
Kleur is wel heel optimistisch. Ja er meer dan zwart/wit. Maar je mag al blij zijn met de drie basiskleuren. Mixen van kleuren gaat nog niet. Dit komt door de manier waarop e-paper werkt. Simpel gezegd als het oude matrixbord in de lijnbus met omklappende zwart/geel vlakken.
Ze zijn er al verder mee nu, nu gebruiken ze deze technologie voor kleuren ereaders: https://www.eink.com/color-technology.htmlquote:Op zondag 25 juli 2021 19:31 schreef z80 het volgende:
[..]
Kleur is wel heel optimistisch. Ja er meer dan zwart/wit. Maar je mag al blij zijn met de drie basiskleuren. Mixen van kleuren gaat nog niet. Dit komt door de manier waarop e-paper werkt. Simpel gezegd als het oude matrixbord in de lijnbus met omklappende zwart/geel vlakken.
Ik heb dit al wel eens gedaan. En ook al wel eens een paraplu boven een BBQ gemonteerd waarbij het inderdaad achteraf verbazend was dat er geen geflambeerde Lonaa ontstond @Candaasjequote:Op zondag 25 juli 2021 15:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het lijkt me comfortabeler dan een @:Lonaa die met een paraplu naast de BBQ staat ?
Ik herinner me niet dat ik dit gemaakt hebquote:Op zondag 25 juli 2021 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Dit is niet echt de e-paper techniek. Hier zit een TFT scherm achter. Om dit scherm te gebruiken moet er altijd een energiebron aanwezig zijn. Bij e-paper is enkel bij het wijzigen van het beeld energie nodig.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:34 schreef drakin het volgende:
[..]
Ze zijn er al verder mee nu, nu gebruiken ze deze technologie voor kleuren ereaders: https://www.eink.com/color-technology.html
quote:Op zondag 25 juli 2021 19:55 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Voor iemand met matig verstand van fancy BBQ-en en regen en in paniek raken omdat de bbq 150 graden moet zijn en niet 250, was dit best heel goed gelukt
Shhttt ik stap haast op de treinquote:Op zondag 25 juli 2021 19:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Was wel zacht waar het moest zijn en knapperig waar dat moest zijn
Volgens de buienradar -steeds-.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Ja dat snap ik, kleur is ook echt heel wat anders dan enkel zwart wit, maar wel mooi dat hier ook een ontwikkeling in zit.quote:Op zondag 25 juli 2021 19:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit is niet echt de e-paper techniek. Hier zit een TFT scherm achter. Om dit scherm te gebruiken moet er altijd een energiebron aanwezig zijn. Bij e-paper is enkel bij het wijzigen van het beeld energie nodig.
Als het blijft wat het nu is. Dan is het zelfs geen schrapschot. VIJF, ja 5, hele druppels op het dakraam van een vierkantenmeter. Het enig hier is het geluid van onweer. Niet eens de bijbehorende lichtshow.quote:Op zondag 25 juli 2021 20:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Volgens de buienradar -steeds-.
En dan komt puntje bij paaltje, trekt de bui bij het Tjeukemeer of naar links of naar rechts, maar er niet vol over, en dus ook niet over mn huis...
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 22:25 schreef sigme het volgende:
Ik logde enkel in om even te zwaaien naar @:laureline
![]()
PS: Nee, ik ben het nog steeds niet vergetenSorry!
Dan moet ik zo vaak swipen,quote:Op zondag 25 juli 2021 20:19 schreef Vanyel het volgende:
Als ik e-lees doe ik dat altijd gewoon op mijn telefoon. Wel zo makkelijk.
En er valt een klein buitje tegen het stof en goed voor de plantjes. Helaas ook voor het onkruid.quote:Op zondag 25 juli 2021 20:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Als het blijft wat het nu is. Dan is het zelfs geen schrapschot. VIJF, ja 5, hele druppels op het dakraam van een vierkantenmeter. Het enig hier is het geluid van onweer. Niet eens de bijbehorende lichtshow.
Toch stom, een variant van aan deuren luisteren en te horen krijgen wat je niet wil horen.quote:
Mooiquote:Op zondag 25 juli 2021 20:44 schreef sigme het volgende:
Avondfoto van gister:
[ afbeelding ]
Impressie van hoe ik me voel:
[ afbeelding ]
De vogels hebben het geluid van de regen weer overgenomen. Met andere woorden, het is weer droog.quote:Op zondag 25 juli 2021 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Gelige lucht hier, wind en gedonder
En regen, veel regen (en zon)
Volgens mij is het ook alweer 10 jaar geleden dat ik jullie zag!quote:Op zondag 25 juli 2021 20:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Toch stom, een variant van aan deuren luisteren en te horen krijgen wat je niet wil horen.
Hoe is het met je?
Tenminste, als je zin hebt om te babbelen hoor
Hier is alles volgens mij nog zoals het was. Hobbyboerinnen met wat beesten, dom kantoorwerk, liefste blijft liefste. @:uniekhoorn zei laatst dat ik nog precies was als tien jaar geleden, maar zoals ik toen ook opmerkye: wat rimpels, grijze haren en sneller slijtende bh's. Momenteel ietwat gestresst doordat ik zo dom was een kleine opleiding te gaan volgen, maar dat is dinsdag klaar en dan is alles weer zoals het hoort.
Heb je er spijt van?quote:Op zondag 25 juli 2021 20:42 schreef sigme het volgende:
Momenteel ietwat gestresst doordat ik zo dom was een kleine opleiding te gaan volgen, maar dat is dinsdag klaar en dan is alles weer zoals het hoort.
Je zit toch in IJ?quote:Op zondag 25 juli 2021 22:25 schreef borisz het volgende:
een meeuw zat kennelijk al een tijdje op het balkon van de buren, maar liet zich te pletter storten? Ik had niks gehoord, maar de buren verderop waren al een tijd met dat beest bezig. Hij zat nu al tijden bij mij in de tuin. Op twee poten en alleen maar om zich heen aan het kijken. Vloog niet weg en bewoog verder niet.
Uiteindelijk belde buurvrouw de Dierenambulance. Advies was uiteindelijk poort open doen en meeuw uit je tuin zien te krijgen.. En zo geschiedde....
Beest is de tuin uit..
Zo is er een hele happening op zondagavond
Serieus? een baksteen kan ookquote:Op zondag 25 juli 2021 22:25 schreef borisz het volgende:
een meeuw zat kennelijk al een tijdje op het balkon van de buren, maar liet zich te pletter storten? Ik had niks gehoord, maar de buren verderop waren al een tijd met dat beest bezig. Hij zat nu al tijden bij mij in de tuin. Op twee poten en alleen maar om zich heen aan het kijken. Vloog niet weg en bewoog verder niet.
Uiteindelijk belde buurvrouw de Dierenambulance. Advies was uiteindelijk poort open doen en meeuw uit je tuin zien te krijgen.. En zo geschiedde....
Beest is de tuin uit..
Zo is er een hele happening op zondagavond
Wekker staat op 4u voor de Zwemfinales. De Triatlon bij de heren laat ik even voor wat het is....
T/m volgende week woensdag iddquote:Op zondag 25 juli 2021 22:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Je zit toch in IJ?
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-lig-s-nachts-wakker
![]()
![]()
quote:
Jup, dat heb ik snel weer geleerd jaquote:Op zondag 25 juli 2021 23:06 schreef Blues het volgende:
Je mot t wel opbouwencouchpotato.
Ik ben ipv NLiB nu 3-4 keer in de week weer gestart met 15 min op crosstrainer gevolgd door 15 min op het roeiapp. Rustig tempo, licht verzet.
Zweten
Ik!quote:Op zondag 25 juli 2021 23:30 schreef minilot het volgende:
Jahai! Wie heeft er wat geruststellende woorden aangaande wortelkanaalbehandelingen? Morgenochtend voor het eerst..
Gezellig misschien wel, maar echt niet handig bij opbouwen joh!quote:Op zondag 25 juli 2021 23:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jup, dat heb ik snel weer geleerd jaEigenlijk is alleen met een muziekje op rennen wat dat betreft handiger, maar dit was wel even gezellig.
Dat het een half uurtje duurtquote:Op zondag 25 juli 2021 23:30 schreef minilot het volgende:
Jahai! Wie heeft er wat geruststellende woorden aangaande wortelkanaalbehandelingen? Morgenochtend voor het eerst..
/instert jaws muziekje met beelden van de Bermuda 3hoekquote:Op zondag 25 juli 2021 23:29 schreef fietsie het volgende:
Ik zit dus de hele avond met buienradar open, op het 3-uur vooruit overzicht.
Rond avondeten: rode buien in aantocht.
Rond 20:00 : zware regen van 22:30 - 0:00 verwacht
Rond 21:00 : middelzware buiten van 23:30 - 01:30 verwacht
Rond 22:00: lichte neerslag rond 23:30 - 02:00 verwacht
Nu net: geen neerslag verwacht.
Het heeft in die tijd geen drup geregend. Alsof er een soort krachtveld ligt :p
Jeeeeeej. Een dankbare knuffel voor Bloes!quote:Op zondag 25 juli 2021 23:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik!
Tandarts begon met een gaatje te vullen, pakte zo'n ragertje, ragerde wat, kletste wat, deed nog een ragertje, was een boeiend verhaal waar ie het over had.
Was ie klaar zei hij: zo en dat was nou een WKB![]()
Geen centje pijn of vervelendheid gevoeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ik heb er een stuk of 10 gehad en het stelt geen zak voor. Ik had alleen achteraf altijd een stijve kaak.quote:Op zondag 25 juli 2021 23:30 schreef minilot het volgende:
Kijk, dat zijn de betere berichten.quote:Op zondag 25 juli 2021 23:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb er een stuk of 10 gehad en het stelt geen zak voor. Ik had alleen achteraf altijd een stijve kaak.
Hier prima ervaringen hoor. Ik heb wel laten verdoven, dat is voor jou misschien wat minder, maar de noodzaak daartoe zal er misschien ook wel vanaf hangen hoe dood de zenuw al is.quote:Op zondag 25 juli 2021 23:30 schreef minilot het volgende:
Nee, kloptquote:Op zondag 25 juli 2021 23:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Gezellig misschien wel, maar echt niet handig bij opbouwen joh!![]()
Zo te voelen is de zenuw allesbehalve doodquote:Op zondag 25 juli 2021 23:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hier prima ervaringen hoor. Ik heb wel laten verdoven, dat is voor jou misschien wat minder, maar de noodzaak daartoe zal er misschien ook wel vanaf hangen hoe dood de zenuw al is.
Hehe! J. rende een tijdje met z'n broertje en daarvan raakte de schoenveters geregeld los en terwijl broertje dan zat te herstrikken, rende J. rondjes om 'm heenquote:Op zondag 25 juli 2021 23:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, klopt. Nu had ik zelf al pre-nieuwe-job een aantal keer gelopen en dat ging me met die eerste 2 weken heel prima af, dus ik zag hier niet gelijk gevaar in. Maar na mijn 'au, steek, jezus dit is niet prettig'- momentje ben ik gewoon zachter gaan lopen en kwam vriend tijdens het wandelen in een cirkelbeweging weer naar me terug, om vervolgens weer gewoon een eindje voor me uit te rennen.
Omdat je daarom vraagt, je wilde geruststellende woorden, ik kan wel even een boekje opendoen maar dan zal je vannacht niet meer kunnen slapenquote:Op zondag 25 juli 2021 23:50 schreef minilot het volgende:
Als iedereen er nou zo chill over is als jullie nu, vanwaar dan de naargeestige reputatie van wortelkanaalbehandelingen?Iets van vroeger?
Ik denk het? Tegenwoordig heb ik een tandarts die gewoon uitlegt wat hij gaat doen, dat is ook al veeeel minder eng dan mijn vorige tandarts die wel alles uitstalde (huuuuuuhquote:Op zondag 25 juli 2021 23:50 schreef minilot het volgende:
Als iedereen er nou zo chill over is als jullie nu, vanwaar dan de naargeestige reputatie van wortelkanaalbehandelingen?Iets van vroeger?
Nou, vertel op dan maar. Slapen is overratedquote:Op zondag 25 juli 2021 23:55 schreef drakin het volgende:
[..]
Omdat je daarom vraagt, je wilde geruststellende woorden, ik kan wel even een boekje opendoen maar dan zal je vannacht niet meer kunnen slapen
Ik had nu gewoon simpele Nike gympies aan. Meer van die sportschoolexemplaren dan echt geschikt voor het betere renwerk. Wil eigenlijk weer mijn barefoot schoenen (die lillike, met van die teentjesquote:Op zondag 25 juli 2021 23:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Hehe! J. rende een tijdje met z'n broertje en daarvan raakte de schoenveters geregeld los en terwijl broertje dan zat te herstrikken, rende J. rondjes om 'm heen
Maar goed joh! Leuk! Op wat voor schoenen hol je?
De behandeling op zich valt mee. Maar ik heb wel echt ellende gehad van een wkb waar 1 wortel niet behandeld is en 1,5 jaar ging ontsteken. De PIJNquote:Op zondag 25 juli 2021 23:50 schreef minilot het volgende:
Huuu, die met die teentjes, daar kan ik echt niet op lopen. Simpele barefootgympdingen hier, kosten bij geen dertig dollar en gaan heel veel kilometers meer mee dan echte hardloopschoenenquote:Op zondag 25 juli 2021 23:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had nu gewoon simpele Nike gympies aan. Meer van die sportschoolexemplaren dan echt geschikt voor het betere renwerk. Wil eigenlijk weer mijn barefoot schoenen (die lillike, met van die teentjes) dragen, maar we moesten eerst nog even langs schoonouders en toen heb ik toch maar even mijn 'gewone' schoenen aangetrokken
. En ik moet eerst ook weer wat vaker rustig wandelen met die barefoot, te lang niet meer gedaan en dan merk ik dat de pezen in mijn hiel teveel protesteren bij te veel inspanning opeens.
Eerst zelf even slapen en lezenquote:Op zondag 25 juli 2021 23:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, vertel op dan maar. Slapen is overrated
Als nou toch iemand over verdoving begint. Die is zooooo verdomde goed tegenwoordig dat je er echt helemaal niets van voelt en ik heb er in ieder element in mijn mond er wel een wkb (en erger) gehad. Wel, wanneer je verdoving doet, is het prettig om na ca 2 uur een paracetamol te nemen voor uitwerken van de verdoving. Ik had vaak meer last van spierpijn in mijn kaken.quote:Op zondag 25 juli 2021 23:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, vertel op dan maar. Slapen is overrated
Oef! Ik vind drie weken bij vlagen kiespijn eigenlijk al wel genoegquote:Op maandag 26 juli 2021 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De behandeling op zich valt mee. Maar ik heb wel echt ellende gehad van een wkb waar 1 wortel niet behandeld is en 1,5 jaar ging ontsteken. De PIJN![]()
Maar ze kunnen niks doe dan. Dus eerst pijnstllers en flink antibiotica etc tot het weer rustig is. En daarna maar gewoon getrokken. De OPLUCHTING!
Dit was een ONbehandelde wortel.quote:Op maandag 26 juli 2021 00:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Oef! Ik vind drie weken bij vlagen kiespijn eigenlijk al wel genoeg
Ik was er vorige week al voor simpel gaatje vullen en mijn laatste tandartsverdoving daarvoor was vijftien jaar geleden ofzo en toen ik afgelopen week de prikken ervoor eenmaal achter de rug had was ik ook danig onder de indruk van hoe goed en vooral razendsnel dat tegenwoordig werkt! Zo'n beetje instant!quote:Op maandag 26 juli 2021 00:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als nou toch iemand over verdoving begint. Die is zooooo verdomde goed tegenwoordig dat je er echt helemaal niets van voelt en ik heb er in ieder element in mijn mond er wel een wkb (en erger) gehad. Wel, wanneer je verdoving doet, is het prettig om na ca 2 uur een paracetamol te nemen voor uitwerken van de verdoving. Ik had vaak meer last van spierpijn in mijn kaken.
Dat dus. Want echt, hoe erg je daar ook tegenop ziet, doe hetquote:Op maandag 26 juli 2021 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit was een ONbehandelde wortel.
Wortelkanaalbehandeling is niet pijnlijkVoor jou zijn de verdovingsprikken enger denk ik.
Ja vroeger kreeg je een prik en dan een kwartier wachten in de wachtkamer, nu prik en de tandarts kan meteen aan t werkquote:Op maandag 26 juli 2021 00:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik was er vorige week al voor simpel gaatje vullen en mijn laatste tandartsverdoving daarvoor was vijftien jaar geleden ofzo en toen ik afgelopen week de prikken ervoor eenmaal achter de rug had was ik ook danig onder de indruk van hoe goed en vooral razendsnel dat tegenwoordig werkt! Zo'n beetje instant!
Echt hč. Ik heb dan gelukkig nog zwarte. Ze hebben wel een soort paarsroze zool, maar door de zwarte bovenkant valt het IETS minder op dat het teentjes zijn. Maar het ziet er gewoon debiel uit, ik kan er niks anders van makenquote:Op maandag 26 juli 2021 00:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Huuu, die met die teentjes, daar kan ik echt niet op lopen. Simpele barefootgympdingen hier, kosten bij geen dertig dollar en gaan heel veel kilometers meer mee dan echte hardloopschoenenEn ik snap het hoor, qua schoonouders, die teenschoenen zijn indrukwekkend lelijk!
Zo waar!quote:Op maandag 26 juli 2021 00:08 schreef Candaasje het volgende:
Waar de gemiddelde wandelaar er toch al libidoverlagend bijloopt.
quote:Op maandag 26 juli 2021 00:09 schreef minilot het volgende:
Jaja @:Kaatje1 afgelopen week dus ook me al tot verdovingsspuiten weten te zetten (vraag niet hoe)
Over anderhalve week ook de tweede vaccinatie alweer - het wordt nog wel eens wat qua exposure!
Ik ben zo blij dat vriend en ik gewoon een klef ANWB-setje zijn. Scheelt weer een hoop zorgen om hem kwijt te raken aan een wél Vogue-waardig geklede en gekapte dame op een zonnige boulevard.quote:
Goh! Die zag ik niet aankomenquote:Op maandag 26 juli 2021 00:09 schreef minilot het volgende:
Jaja @:Kaatje1 afgelopen week dus ook me al tot verdovingsspuiten weten te zetten (vraag niet hoe) Over anderhalve week ook de tweede vaccinatie alweer - het wordt nog wel eens wat qua exposure!
![]()
![]()
Er is een verschil tussen een wortelkanaalbehandeling bij gewone en ontstoken zenuwen kan ik je vertellenquote:Op zondag 25 juli 2021 23:50 schreef minilot het volgende:
quote:Op maandag 26 juli 2021 00:09 schreef minilot het volgende:
Jaja @:Kaatje1 afgelopen week dus ook me al tot verdovingsspuiten weten te zetten (vraag niet hoe) Over anderhalve week ook de tweede vaccinatie alweer - het wordt nog wel eens wat qua exposure!
![]()
![]()
quote:Op maandag 26 juli 2021 00:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat vriend en ik gewoon een klef ANWB-setje zijn. Scheelt weer een hoop zorgen om hem kwijt te raken aan een wél Vogue-waardig geklede en gekapte dame op een zonnige boulevard.
We hebben samen 8 dagen niet douchen - maar wel 12 uur klauteren in de bergen en samen in een klein tentje meuren - overleefd (dat was wel echt, echt, ECHT de grens) dus zelfs die schoenen schrikken hem niet meer af.
Daar mag ik volgende week naar toequote:Op zondag 25 juli 2021 23:41 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb 100x liever een WKB dan dat ik een bezoekje breng aan de mondhygiëniste
Nieuw woordquote:
Ik kende het ook niet tot de beste man twee keer 45 minuten in mijn mond grabbeldequote:Op maandag 26 juli 2021 08:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nieuw woord
Nog nooit wortelkanaalbehandeling gehad. Verder geen meepraat.
Mijn bezoekje aan de endodontoloog was ook wel heel anders dan bij de tandarts. Een heel stuk enger ook. Maar nog steeds niet pijnlijk.quote:Op maandag 26 juli 2021 06:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een wortelkanaalbehandeling bij gewone en ontstoken zenuwen kan ik je vertellenEn ook in wortelkanalen, blijkbaar, mijne zijn zo nauw dat ik ervoor naar de endodontoloog moest en dat maakt het ook weer anders.
Zet 'm op mini![]()
*boks*quote:Op maandag 26 juli 2021 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kende het ook niet tot de beste man twee keer 45 minuten in mijn mond grabbelde
Vrijwillig op je gebit laten oefenenquote:Op maandag 26 juli 2021 09:06 schreef AnneX het volgende:
Ha, het is geen wedstrijdje: ik versla jullie allemaal met tandartsgedoe als jarenlange proefpatiënt op de faculteit tandheelkunde in de Uithof.
Iedere week een ochtend van 8 tot 12 uur - ondertussen een boekje lezen - en aansluitend late dienst draaien.
Resultaat: kronen van 100 gulden, die nog worden herkend door de kaakchirurg op de X foto’s.![]()
Had ik er ook maar een mķoi gebit aan overgehouden.![]()
Zet hem op @:minilot Gewoon door de berichten heen scrollen.
Volle week met iedere dag leuke afspraken zie ik in de agenda.
Succes P. op zolder na het culinaire weekend.
Ik weet niet of je al weg bent, maar ik heb 1 wkb gehad en ik weet er niets meer van. Dus zķ erg kan het niet zijn geweestquote:Op zondag 25 juli 2021 23:30 schreef minilot het volgende:
Overheen gelezenquote:Op zondag 25 juli 2021 23:30 schreef minilot het volgende:
Onder toezicht van bekwame tandartsen voor iedere stap.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vrijwillig op je gebit laten oefenenNeuh, dat zou mij te ver gaan
Fijn dat jij dat wel deed voor de toekomstige tandartsen.
Succes met de slimme kwakkelpoes. Je bent er maar druk mee.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
*boks*
Als je tandarts ‘shit’ zegt tijdens je wortelkanaal behandeling is dat nooit goed… stukje boor afgebroken. Klinkt pijnlijker dan het is trouwens. Maar dus wel een stadje verder naar de endontoloog. Toen ik vroeg of ik het stukje boor mocht zien was dat geen probleem.. tot hij het liet vallen. Hij heeft nog op handen en voeten gezocht, mocht niet baten
Hoe zit het trouwens met ons quotum kwakkelbeestjes? Ik ga dadelijk poes grabbelen voor een bezoekje dierenarts. Dit is de slimme kat dus die zit al opgesloten.
Mevrouw heeft ruim 24 uur niet gegeten en is wat somber, dus daar moet volgens mij in ieder geval een eetlustopwekkende spuit in.
Ze heeft de leeftijd waarop mijn andere katten begonnen te kwakkelen en overleden
Hoop niet dat jouw mevrouw het begin is. Ik ga zo de jaarlijkse afspraak voor de diva's maken. En Elin is natuurlijk wat kwakkeligquote:Op maandag 26 juli 2021 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
*boks*
Als je tandarts ‘shit’ zegt tijdens je wortelkanaal behandeling is dat nooit goed… stukje boor afgebroken. Klinkt pijnlijker dan het is trouwens. Maar dus wel een stadje verder naar de endontoloog. Toen ik vroeg of ik het stukje boor mocht zien was dat geen probleem.. tot hij het liet vallen. Hij heeft nog op handen en voeten gezocht, mocht niet baten
Hoe zit het trouwens met ons quotum kwakkelbeestjes? Ik ga dadelijk poes grabbelen voor een bezoekje dierenarts. Dit is de slimme kat dus die zit al opgesloten.
Mevrouw heeft ruim 24 uur niet gegeten en is wat somber, dus daar moet volgens mij in ieder geval een eetlustopwekkende spuit in.
Ze heeft de leeftijd waarop mijn andere katten begonnen te kwakkelen en overleden
Ik hoop maar dat dit de ultieme wraak is omdat ik gisterenochtend vies voer serveerde. Normaal eet ze het uiteindelijk wel op, en anders het alternatief wat ik in de avond serveer. Nu dus nietquote:Op maandag 26 juli 2021 10:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoop niet dat jouw mevrouw het begin is. Ik ga zo de jaarlijkse afspraak voor de diva's maken. En Elin is natuurlijk wat kwakkelig
Kan ze ook last van de warmte hebben gehad? Of zelf haar kostje gevangen heeft?quote:Op maandag 26 juli 2021 10:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat dit de ultieme wraak is omdat ik gisterenochtend vies voer serveerde. Normaal eet ze het uiteindelijk wel op, en anders het alternatief wat ik in de avond serveer. Nu dus niet![]()
Hopelijk dus alleen een beetje misselijk van het te lang niet eten.
Ik begon ook bij de tandarts, die boorde een enorm gat maar kwam niet in dat kanaal. Noodvulling erin en verwijzing naar de endodontoloog. Toen at ik een chocotoffquote:Op maandag 26 juli 2021 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
*boks*
Dat heb ik dus ook regelmatig. Bij een lange behandeling stopt hij ook even 5 minuten (als het kan tenminste) zodat ik even wat kan bewegen. Dat helpt.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:46 schreef Clubsoda het volgende:
En ik heb blijkbaar een teer kaakgewricht, ik vind dat vreselijk, zo lang met je smoelwerk open liggenbij mijn verstandskiezen heb ik ook twee keer 10 dagen napijn gehad, ook in die gaten zelf maar vooral ook enorme pijn in mijn kaakgewricht.
Zeker een druk weekendquote:Op maandag 26 juli 2021 10:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een druk weekend gehad. Zaterdag naar het strand met familie die we een jaar niet hadden gezien. Het water was koud maar je moet wat. We zijn erin gebleven tot ik blauw wastoen we van het strand wegreden, begon het te hozen dus de timing was goed
Gisteren heb ik met broertje eerst een survivaltraining gedaan bij zijn club in de Achterhoek. We moesten veel door sloten kruipen, dus we zijn erg modderig geworden en ik rook de hele dag nog naar sloot, ook al had ik gedoucht. Daarna hebben we de fietsen opgeladen, natte kleren erbovenop gebonden, en zijn we van de Achterhoek naar huis gereden. Het was 50 km met wat pittige klimmetjes op het eind. Het pontje bij Millingen voer gelukkig weer, dat heeft ons een goeie 10 km gescheeld. Toen ik aankwam waren m'n kleren én schoenen droog geworden achterop de fietsen volgens m'n broers sporthorloge had hij ruim 4000 calorieën verbrand die dag
dat hebben we goedgemaakt met pizza.
Helaas heb ik wel ergens een paar eikenprocessierupsen geaaid blijkbaar. M'n hele rechterarm zit onder de bulten en m'n nek.De koelspray van de drogist helpt wel, maar er staat dat je die maar 3 keer per dag mag gebruiken
Succes, hoop dat het uit te houden is vandaag.quote:Op maandag 26 juli 2021 08:48 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zit weer op zolder voor een gezellig dagje thuis werken. Het is hier 24 graden, ik heb de ramen open en er is geen zuchtje wind dus ook geen frisse lucht
Goed dat je ze hebt weggegooid. Een keer gegeten na veels te lang in de vriezer gehouden en had hele nacht buikpijn.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:43 schreef fietsie het volgende:
Ik had gister een first: de spare ribs weggegooid.
Ze waren wel zo intens vies.... als of de merg-smaak in het vlees getrokken was ofzo; het smaakte naar de geur van uitgekookte botten...
(tht datum op het label 05-2020, diepgevroren al die tijd)
Succes er mee!quote:Op maandag 26 juli 2021 10:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kan ook. Heeft ze normaal nooit last van.
Maar net voor vertrek at ze weer een beetjeLiet de helft liggen en dat bestaat echt niet voor deze vuilnisbak.
Nah, dat is zonde zeg. Verheug je je op iets, kan je het niet etenquote:Op maandag 26 juli 2021 10:43 schreef fietsie het volgende:
Ze waren wel zo intens vies.... als of de merg-smaak in het vlees getrokken was ofzo; het smaakte naar de geur van uitgekookte botten...
Gedoe!quote:Op maandag 26 juli 2021 10:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik begon ook bij de tandarts, die boorde een enorm gat maar kwam niet in dat kanaal. Noodvulling erin en verwijzing naar de endodontoloog. Toen at ik een chocotoffNieuwe noodvulling, spoed achter de verwijzing gezet, intussen kiespijn tot en met
bij de eerste behandeling was alles ontstoken en niet geheel pijnvrij. De tweede ging een stuk beter. En daarna kwam er een kroon. Ik heb dus in mijn leven welgeteld een gaatje gehad, buiten mijn schuld nota bene, maar daar kwam dus dit circus achteraan
Mijn hond is al weer aardig opgeknapt. Hij gedraagt zich weer normaal en vreet redelijk. Wel is z'n spijsvertering nog ernstig ontregeld, hij wil veel in poephouding, maar dan komt er meestal niets. Soms wel: een natte knal.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe zit het trouwens met ons quotum kwakkelbeestjes?
Nee, het is erg leerzaam. In alle opzichtenquote:
Het mijne heb ik al 25+ jaar, en kreeg ik tweedehands van mijn vader.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:58 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa ik heb al 10+ jaar een matje van Therm-a-rest, maar die zijn wel ¤100 per stuk en specifiek bedoeld voor als je je matje mee moet dragen, dus relatief licht en niet het toppunt van comfort. Wel verrassend onsloopbaar voor zoiets lichts.
Nou echt he, waarom kleden mensen zich zo idioot als ze een wandeling gaan maken of gaan fietsen? Kan dat niet in je gewone kleren?quote:Op maandag 26 juli 2021 00:08 schreef Candaasje het volgende:
Waar de gemiddelde wandelaar er toch al libidoverlagend bijloopt.
Klopt. Maar geen kattenbak op chip. En een tuin die al helemaal niet op chip gaat.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Waarom in isolatie? Jij hebt toch ook een surefeeder?
Nou nog ff volhouden danquote:Op maandag 26 juli 2021 12:01 schreef sigme het volgende:
Nee, het is erg leerzaam. In alle opzichten
Na morgen is de stress en inspanning etc voorbij. De nuttige lessen blijven me hopelijk nog wel een tijdje bij.
quote:Op maandag 26 juli 2021 11:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn hond is al weer aardig opgeknapt. Hij gedraagt zich weer normaal en vreet redelijk. Wel is z'n spijsvertering nog ernstig ontregeld, hij wil veel in poephouding, maar dan komt er meestal niets. Soms wel: een natte knal.
Ik ben vandaag in piedaterre, nog een laatste dagje ploeteren. Het wordt nog wel wat.
Lekker alleen ploeteren, til ik rustig één bil een beetje op om er eentje te laten vlieden.
Ik denk dat het maagdarmvirus van hond besmettelijk is.
Goddank heb ik hier een douche, een schone boxem en onderboxem en een vuilnisbak buiten.
Duidelijk ja. Vond ik hier ook lastig. Maar het drollenverschil was zo groot dat zelfs ik het kon zienquote:Op maandag 26 juli 2021 12:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klopt. Maar geen kattenbak op chip. En een tuin die al helemaal niet op chip gaat.
Dierenarts vond het een goed plan te kijken wat eruit komt ook. Was ik het mee eens.
Inmiddels zit ze als vanouds te mopperen over de opsluiting.
Sinds ik hier woon doet de t.a. dat allemaal zelf.quote:Op maandag 26 juli 2021 06:49 schreef PdeHoog het volgende:
Daar mag ik volgende week naar toeVoor het eerst
Oververhit/bezweet/rood aangelopen door de inspanning is het toch al hopeloosquote:Op maandag 26 juli 2021 12:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Nou echt he, waarom kleden mensen zich zo idioot als ze een wandeling gaan maken of gaan fietsen? Kan dat niet in je gewone kleren?![]()
Het is wel comfortabeler.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Nou echt he, waarom kleden mensen zich zo idioot als ze een wandeling gaan maken of gaan fietsen? Kan dat niet in je gewone kleren?![]()
Que? Is het weer zo? Ik zit lekker in m'n 25 graden zomer bubbel te werken, met de airco aan :pquote:
Als je alleen maar comfortabele kleding draagt die altijd lekker zit niet toggggquote:
Yups, komt recht naar benee.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Que? Is het weer zo? Ik zit lekker in m'n 25 graden zomer bubbel te werken, met de airco aan :p
Wat voor geks doe jij aan met wandelen dan?quote:Op maandag 26 juli 2021 12:37 schreef Candaasje het volgende:
Dat gezegd hebbende, ik voel me dan ná een wandeling in de bergen als we door een stadje moeten lopen ook weer niet echt op mijn gemak.
Wachtwat.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:37 schreef Candaasje het volgende:
Ligt er ook wel aan wat voor wandeling /activiteit je uitoefent natuurlijk.
Ik heb mensen op slippers en pumps (!) een gletsjer op zien gaan. Dan ben je gewoon niet goed snik en sta je meer voor joker dan in je wandelbroek en bergschoenen.
Ik zou zo'n hoofdband kopen waar ik je een link van stuurde, en dit hoofdstuk afsluiten.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een kwestie. Fitiel voor mankind, van groot belang voor mij. Misschien helpt opschrijven.
Ik slaap al jaren in met een luisterboek op mijn bluetooth oordopjes. Ik heb diverse merken geprobeerd, maar een Plantronics is absoluut het beste. Het grote probleem met alle andere dopjes naast de Plantronics is dat ze een knipperend lampje hebben. Zo'n lampje is niet af te plakken. Ik krijg mogelijk migraine van knipperende lampjes en in het donker is het ook gewoon irritant.
De Plantronics dopjes hebben ook een probleem. Ze gaan tussen de 8 en 20 maanden kapot. Altijd. Ik ben inmiddels met mijn 8e paar bezig. Ik doe er niets geks mee. Ze kunnen dan gewoon niet meer opgeladen worden of een van de dopjes wordt geluidloos. Er zijn al talloze garantiekwesties geweest en ik kreeg steeds weer nieuwe dopjes toegestuurd.
In 2019 kocht ik een set. Via Bol, bij het Belgische Art & Craft. Bij aankomst konden de dopjes niet opladen. Ze hebben er bijna 3 maanden over gedaan om me nieuwe dopjes toe te sturen. Traag bedrijf, geven alleen antwoord als je er zelf achteraan zit. Ik heb nieuwe dopjes gekregen. De ellende van zo'n situatie is dat je garantie ingaat vanaf de datum van de oorspronkelijke aankoop. De nieuwe dopjes hadden dus maar 21 maanden garantie.
Maar! Natuurlijk gingen de dopjes weer kapot. 4 Weken geleden zijn ze opgestuurd. Gisteren heb ik maar eens een mailtje gestuurd. Vanochtend was er antwoord. De dopjes zijn niet meer leverbaar en ik kan een tegoedbon krijgen. Nou heb ik een aantal keuzes:
- De bon niet accepteren, de koop ontbinden, waarschijnlijk gedoe. Zij kunnen dan mijn geld volledig teruggeven (ze zijn gek als ze dat doen). Ze kunnen ook een deel van mijn geld teruggeven ivm afschrijving van het product. Ze kunnen ook hetzelfde product in een andere kleur toesturen. Die dopjes hebben dan maar 3 maanden garantie.
- De bon accepteren. Daarvan dezelfde dopjes in een andere kleur kopen. De dopjes worden niet meer gemaakt dus als ze over een paar maanden kapot zijn, heb ik een probleem. Dan krijg ik weer een tegoedbon denk ik. En de dopjes zijn nu dik 50 euro goedkoper dan toen ik ze kocht. Ik kan dus de bon niet helemaal opmaken.
- De bon accepteren. Op zoek gaan naar nieuwe oordopjes. 15 Sets oordopjes toe laten sturen. Steeds sacherijniger worden omdat het allemaal kutdingen met nutteloos knipperende lampjes zijn. Me ergeren aan het feit dat er geen enkel merk duidelijk is over hun knipperende lampjesbeleid. Er is een kleine kans dat ik een merk zonder lampje ga vinden. De kans is groter dat ik het opgeef en die allerlaatste set dopjes van mijn vaste fijne kutmerk koop.
Ok. Nu ik dit opschrijf, ga ik hoe dan ook niet van dat bedrijf afkomen voorlopig. De eerste optie is eigenlijk geen optie.
Van die TikTok leggings?quote:Op maandag 26 juli 2021 12:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wachtwat.
Wandelbroeken heb ik dan weer niet, ik heb een prima collectie aan sportleggings. En schaamte doe ik niet echt aan qua kleding.
Die dan weer net niet.quote:
Oow die zijn wel motiverend voor de wandeldeelnemers nl :pquote:
Er is 1 andere verkoper. Maar daar heb ik het product niet gekocht dus daar kan ik ook geen garantie claimen. Deze situatie ligt op zich niet aan Plantronics. Behalve dat Plantronics dus hele fijne kutproducten produceerdequote:Op maandag 26 juli 2021 12:45 schreef Tele6 het volgende:
@:Lucky_Strike is er een andere verkoper van Plantronics die de garantie netter afhandelt voor je? Of heb ik het verkeerd begrepen en ligt het niet aan dat Belgische bedrijf maar aan Plantronics zelf?
Alleen als je er ook zo'n kont in stopt.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow die zijn wel motiverend voor de wandeldeelnemers nl :p
Heel lang sabbelen?quote:Op maandag 26 juli 2021 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gedoe!
Chocotoff, dat mis ik nou wel. Sinds ik kronen en een brug heb, eet ik ze niet meer. Eind van dit jaar komt er weer een kroon aan.
Ik heb net zo’n Mindband aangeschaft, zonder van tevoren goed naar reviews te zoeken. Ik heb hem opgedaan en na een paar minuten alweer afgedaan. Benauwd ding.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er is 1 andere verkoper. Maar daar heb ik het product niet gekocht dus daar kan ik ook geen garantie claimen. Deze situatie ligt op zich niet aan Plantronics. Behalve dat Plantronics dus hele fijne kutproducten produceerde![]()
@:fietsie, ik ga even kijken naar die mindband. En of dat Belgische bedrijf dat ook verkoopt want ik heb wel een bon van 106 euro natuurlijk. Die wil ik ook weer niet laten gaan.
Ik ga inderdaad even onderzoek doen. Het lijkt me ivm hoofdpijn onhandig en ook warm. Ik vind het niet vervelend om met normale oordopjes in bed te liggen. Maar dus wel als ze knipperenquote:Op maandag 26 juli 2021 12:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb net zo’n Mindband aangeschaft, zonder van tevoren goed naar reviews te zoeken. Ik heb hem opgedaan en na een paar minuten alweer afgedaan. Benauwd ding.
Ik heb dus geen ervaring met ermee slapen. Geluid is wel prima, bediening op je voorhoofd geen succes. Bekijk vooral even de reviews op hun facebookpagina.
Oow ik had altijd begrepen dat ie door compressie, afknijpen, reshapen, beknelling en andere kunstenmakerij de weg van de meeste weerstand liet ontstaan richting een soort van gestandaardiseerde bolling :pquote:Op maandag 26 juli 2021 12:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Alleen als je er ook zo'n kont in stopt.
Nu vind ik weinig mis met m'n bips, maar hij is niet Tiktok-waardig.
Creative. Ik heb net 10 seconden gekeken terwijl ie speelde en er knipperde niets. Ik vind ze zelf heerlijk.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een kwestie. Futiel voor mankind, van groot belang voor mij. Misschien helpt opschrijven.
Thanks! Ik wil eigenlijk met een draadje tussen de dopjes. Ik lig er namelijk niet. Ik doe gewoon een dopje in het oor dat niet op een kussen ligt. Maar helemaal draadloos lijkt me nogal kwijtraken in bed. Misschien toch eens proberen.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Creative. Ik heb net 10 seconden gekeken terwijl ie speelde en er knipperde niets. Ik vind ze zelf heerlijk.
Ik zou er niet op kunnen liggen overigens. Maar dat kan ik al niet op kleine foam oordopjes.
Dees
Ja, dat bestaat wel, maar dat beweegt weer niet zo lekker.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow ik had altijd begrepen dat ie door compressie, afknijpen, reshapen, beknelling en andere kunstenmakerij de weg van de meeste weerstand liet ontstaan richting een soort van gestandaardiseerde bolling :p
Nouja, een wandelbroek (geen afritsexemplaar, meestal klimbroeken, die zijn steviger, minder kreukelig en iets flatteuzer voor mijn figuurquote:Op maandag 26 juli 2021 12:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat voor geks doe jij aan met wandelen dan?
Nietquote:Op maandag 26 juli 2021 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Candaasje hoe tel de je ademhaling van een kat die alleen maar ligt te spinnen en keiharde kopjes geeft![]()
Hebben ze ook. Maar daarvan weet ik natuurlijk niet of ze licht geven.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Thanks! Ik wil eigenlijk met een draadje tussen de dopjes. Ik lig er namelijk niet. Ik doe gewoon een dopje in het oor dat niet op een kussen ligt. Maar helemaal draadloos lijkt me nogal kwijtraken in bed. Misschien toch eens proberen.
Hier word ik niet enthousiast vanquote:Op maandag 26 juli 2021 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn bezoekje aan de endodontoloog was ook wel heel anders dan bij de tandarts. Een heel stuk enger ook. Maar nog steeds niet pijnlijk.
Noh, wat zonde!quote:Op maandag 26 juli 2021 10:43 schreef fietsie het volgende:
Ik heb Creative gemaild met de vraag of hun set met draad tussen de dopjes een knipperlichtje heeft. Ik hoop op positief antwoordquote:Op maandag 26 juli 2021 13:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hebben ze ook. Maar daarvan weet ik natuurlijk niet of ze licht geven.
Vroegah had ik draaddopjes van creative, daar was ik wel ook altijd heel tevree over. Die liggen nu naast mijn bed trouwens. Als ik daar wil luisteren doe ik 1 bedraad oor. Helemaal niet vroegah dus. Wel al zeker 15 jaar oud en nog immer redelijk functioneel.
Ik probeerde eerder een ander merk true wireless, dat deed het niet als je 1 oortje in het doosje liet. Van dat soort fratsen word ik echt heel ongelukkig.
Wat ben je toch een zalige bikkelquote:Op maandag 26 juli 2021 10:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een druk weekend gehad. Zaterdag naar het strand met familie die we een jaar niet hadden gezien. Het water was koud maar je moet wat. We zijn erin gebleven tot ik blauw wastoen we van het strand wegreden, begon het te hozen dus de timing was goed
Gisteren heb ik met broertje eerst een survivaltraining gedaan bij zijn club in de Achterhoek. We moesten veel door sloten kruipen, dus we zijn erg modderig geworden en ik rook de hele dag nog naar sloot, ook al had ik gedoucht. Daarna hebben we de fietsen opgeladen, natte kleren erbovenop gebonden, en zijn we van de Achterhoek naar huis gereden. Het was 50 km met wat pittige klimmetjes op het eind. Het pontje bij Millingen voer gelukkig weer, dat heeft ons een goeie 10 km gescheeld. Toen ik aankwam waren m'n kleren én schoenen droog geworden achterop de fietsen volgens m'n broers sporthorloge had hij ruim 4000 calorieën verbrand die dag
dat hebben we goedgemaakt met pizza.
Helaas heb ik wel ergens een paar eikenprocessierupsen geaaid blijkbaar. M'n hele rechterarm zit onder de bulten en m'n nek.De koelspray van de drogist helpt wel, maar er staat dat je die maar 3 keer per dag mag gebruiken
Nou, het was meer de setting waarin een en ander plaatsvond. Ik moest na sluitingstijd naar de kerel. Zijn assistente ging naar huis dus ik was alleen. Hij was niet echt communicatief vaardig en zag er een beetje uit als zo'n mad scientist uit een horrorfilm. Dat ik een enge lap in mijn mond om mijn kies kreeg hielp niet. En dat hij naast mijn hoofd een gasbrander om de instrumenten te ontsmetten hielp ook niet. En ik kon de klok niet zien dus wist niet hoe lang het nog kon duren.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier word ik niet enthousiast vanVanwaar enger?
Drie kanalen zijn gegaan door de tandarts, de vierde is klaarblijkelijk dusdanig nauw en lang dat ik nu een doorverwijzing naar de endodontoloog te pakken heb
Ik wilde dit al opperen ja: gewoon geduld hebben met je Chocotoffsquote:
Oh wauw! Wel filmischquote:Op maandag 26 juli 2021 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, het was meer de setting waarin een en ander plaatsvond. Ik moest na sluitingstijd naar de kerel. Zijn assistente ging naar huis dus ik was alleen. Hij was niet echt communicatief vaardig en zag er een beetje uit als zo'n mad scientist uit een horrorfilm. Dat ik een enge lap in mijn mond om mijn kies kreeg hielp niet. En dat hij naast mijn hoofd een gasbrander om de instrumenten te ontsmetten hielp ook niet. En ik kon de klok niet zien dus wist niet hoe lang het nog kon duren.
Maar viel het je mee? Verdoving ook overleefd?
Ik wilde het gisteren niet zeggen maar je bent er nooit in een keer van afquote:Op maandag 26 juli 2021 13:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh wauw! Wel filmischDie lap om de kies heen had ik vandaag al, dat scheelt.
Het was te doen-ish, verdovingsspuiten blijven wel een probleem maar ik heb het idee dat door al die exposure van de laatste tijd het fobische toch een pietsie aan het afnemen is en daar ben ik wel erg blij meeVan de procedure zelf niks gevoeld en ik ben op zich wel goed in heel lang mijn mond heel ver openhouden zonder kramp
![]()
Beetje balen vooral dat ik er dus niet al vanaf ben nu en met een noodvulling zit, maar niks aan te doen!
Oh, dat is niet conform wat mijn tandarts vandaag zei: als ze bij het laatste kanaal had gekund had ze de boel vandaag helemaal afgerond. Hmmm!quote:Op maandag 26 juli 2021 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wilde het gisteren niet zeggen maar je bent er nooit in een keer van afHet wordt altijd pas na een paar weken echt dicht gemaakt.
Had jij nu echt kiespijn waardoor je die behandeling moest?quote:Op maandag 26 juli 2021 13:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, dat is niet conform wat mijn tandarts vandaag zei: als ze bij het laatste kanaal had gekund had ze de boel vandaag helemaal afgerond. Hmmm!
Ja, datquote:Op maandag 26 juli 2021 13:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet![]()
'Spint' 'hijgt' 'is te druk'.... dat soort zaken zetten wij dan neer in het verslag. (Is ook altijd leuk als je het hart wil luisteren, PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR....... 'ja, zal het dan wel doen hč....)
Vaak tellen we dan even door later stiekem naar binnen te gluren in het hok. Liefst als ze de andere kant op kijken of slapen. Of dus in elk geval STIL zitten. Katten zijn wat dat betreft echt lastig hoor.
Maar ja, daar zijn ze dan weer kat voor...
Heb ik eindelijk iets aan die suffe Duitse les die ik me altijd herinner (over sport en spierpijn, maar toch).quote:Op maandag 26 juli 2021 13:41 schreef minilot het volgende:
ik ben op zich wel goed in heel lang mijn mond heel ver openhouden zonder kramp![]()
Jazekerquote:Op maandag 26 juli 2021 13:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb ik eindelijk iets aan die suffe Duitse les die ik me altijd herinner (over sport en spierpijn, maar toch).
Übung macht den Meister?
Bikkelquote:Op maandag 26 juli 2021 13:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Het was te doen-ish, verdovingsspuiten blijven wel een probleem maar ik heb het idee dat door al die exposure van de laatste tijd het fobische toch een pietsie aan het afnemen is en daar ben ik wel erg blij meeVan de procedure zelf niks gevoeld en ik ben op zich wel goed in heel lang mijn mond heel ver openhouden zonder kramp
![]()
Beetje balen vooral dat ik er dus niet al vanaf ben nu en met een noodvulling zit, maar niks aan te doen!
Yup. Paar weken mee rondgelopen maar struisvogeltactiek bleek, ondanks bij zoveel problemen vaak zo succesvol, niet te werken dus toch maar gebeldquote:Op maandag 26 juli 2021 13:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Had jij nu echt kiespijn waardoor je die behandeling moest?
Dan speelt er toch iets. En stel dat hij over 2 weken met vakantie gaat en het "iets" opeens veel pijnlijker is, moet je naar een vervanger.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ben aan het ontwijken de tandarts te moeten bellen, want ik heb geen pijn als ik niks doe. Alleen bij koud water enzo.
hahaquote:Op maandag 26 juli 2021 13:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup. Paar weken mee rondgelopen maar struisvogeltactiek bleek, ondanks bij zoveel problemen vaak zo succesvol, niet te werken dus toch maar gebeld
Ja, was een gaatje onder een vulling die 5 weken geleden is gedaan. Was erg diep dus sowieso is nog een tijdje gevoelig niet zo gek. Maar is nu wel al 5 wekenquote:Op maandag 26 juli 2021 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan speelt er toch iets. En stel dat hij over 2 weken met vakantie gaat en het "iets" opeens veel pijnlijker is, moet je naar een vervanger.
quote:Op maandag 26 juli 2021 13:41 schreef minilot het volgende:
[..]
![]()
Ja was echt visueel prachtig vlees...quote:
En blijkbaar mogen we overal op in de EU vakantie. En hopen we dat iedereen die thuiskomt zich test en zich gedraagt overeenkomstig de uitslagquote:Op maandag 26 juli 2021 14:03 schreef Lonaa het volgende:
Niet verbaasd, toch teleurgesteld: geen festivals deze zomer.
Ik wurg mezelf met bedrade oortjesquote:Op maandag 26 juli 2021 14:02 schreef Blues het volgende:
Lucky ik heb t opgegeven met draadloze oortjes.
Heb nu weer de meest simpele vd hema nooit kapot en doen t altijd
Is toch ook allemaal onnodig. Nederland is zelf een van de roodste landen op de kaart. Het is bijna gevaarlijker om in Nederland te blijvenquote:Op maandag 26 juli 2021 14:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En blijkbaar mogen we overal op in de EU vakantie. En hopen we dat iedereen die thuiskomt zich test en zich gedraagt overeenkomstig de uitslag
Nah, matig zeg. Voor jou niet of is er net nieuws over alle Nederlandse festivals? Ik durf geen nieuwssite te bekijken ivm de Spelen.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:03 schreef Lonaa het volgende:
Niet verbaasd, toch teleurgesteld: geen festivals deze zomer.
Bellen. Serieus, dat inplannen is veel chiller dan ineens in het weekend naar een noodtandarts moeten.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ben aan het ontwijken de tandarts te moeten bellen, want ik heb geen pijn als ik niks doe. Alleen bij koud water enzo.
Maar ik durf nieeeeet!quote:Op maandag 26 juli 2021 14:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Bellen. Serieus, dat inplannen is veel chiller dan ineens in het weekend naar een noodtandarts moeten.
https://nos.nl/artikel/23(...)meerdaagse-festivalsquote:Op maandag 26 juli 2021 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nah, matig zeg. Voor jou niet of is er net nieuws over alle Nederlandse festivals? Ik durf geen nieuwssite te bekijken ivm de Spelen.
Net nieuws, festivals met camping afgelast tot 1 september,quote:Op maandag 26 juli 2021 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nah, matig zeg. Voor jou niet of is er net nieuws over alle Nederlandse festivals? Ik durf geen nieuwssite te bekijken ivm de Spelen.
Ja zeg, je zou zo maar eens iets verplicht maken en dat mensen zich er ook aan moeten houden EN dat je er niet aan houden consequenties heeft, dat kan alleen maar bij de Belasting, maar verder nergens mee...quote:Op maandag 26 juli 2021 14:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En blijkbaar mogen we overal op in de EU vakantie. En hopen we dat iedereen die thuiskomt zich test en zich gedraagt overeenkomstig de uitslag
Dan kan je in ieder geval naar de tandarts van je eigen keuze en niet "wie er open is".quote:
Ja nja ik woon hier pas net dus heb toch nog niet echt een vaste.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan kan je in ieder geval naar de tandarts van je eigen keuze en niet "wie er open is".
Wat ik bedoelde, was dat je misschien dan je volgende set Plantronics bij een ander bedrijf kon kopen zodat als die weer stukgingen het andere bedrijf je beter zou helpen. Maar dan zit je inderdaad nog met die bon.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er is 1 andere verkoper. Maar daar heb ik het product niet gekocht dus daar kan ik ook geen garantie claimen. Deze situatie ligt op zich niet aan Plantronics. Behalve dat Plantronics dus hele fijne kutproducten produceerde![]()
@:fietsie, ik ga even kijken naar die mindband. En of dat Belgische bedrijf dat ook verkoopt want ik heb wel een bon van 106 euro natuurlijk. Die wil ik ook weer niet laten gaan.
Ik ben na 2 jaar struisvogelen wel een kies kwijtgeraakt doordat ik maar af en toe last had. Vooral bij meer kou enzo. Bleek de helft van de wortel (of meer, dunno) afgestorven. Dus die kon eruit, of een kroon (maar dat is zo stervensduur..en het was een van m'n achterste kiezen).quote:Op maandag 26 juli 2021 13:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja, was een gaatje onder een vulling die 5 weken geleden is gedaan. Was erg diep dus sowieso is nog een tijdje gevoelig niet zo gek. Maar is nu wel al 5 weken![]()
Maar aan de andere kant zei de dame toen: als je er snachts wakker van wordt moet je bellen. En dat heb ik dus totaal niet.
Alles wat een normale tandarts normaal zou doen, maar wat onder de noemer "we hebben te weinig tandartsen" nu wordt uitbesteedt. Capaciteitsvergroting dus eigenlijk.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Vanyel het volgende:
Wat is dat toch met die mondhygiënistes voor iedereen? Waarvoor sturen ze je daarheen? Tandsteen?
Ieehhh dat klinkt nog enger!!quote:Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben na 2 jaar struisvogelen wel een kies kwijtgeraakt doordat ik maar af en toe last had. Vooral bij meer kou enzo. Bleek de helft van de wortel (of meer, dunno) afgestorven. Dus die kon eruit, of een kroon (maar dat is zo stervensduur..en het was een van m'n achterste kiezen).
Mijn hoektand op dezelfde wijze kwijtgeraakt. Ik heb er nu echt een heel lelijke kroon voor terug, die de nieuwe tandarts er ook niet uit durft te halen om te vervangen. Ik baal er nog letterlijk elke dag van.
Dus mijn wijze advies - vooral aan anderen natuurlijk, ik ben zelf net zo stronteigenwijs- zou luiden; hup naar de tandarts!
Ik ben op eenzelfde manier ook een en ander kwijt, sindsdien ga ik heel trouw naar m'n tandarts en laat ik dingen zsm fixen.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben na 2 jaar struisvogelen wel een kies kwijtgeraakt doordat ik maar af en toe last had. Vooral bij meer kou enzo. Bleek de helft van de wortel (of meer, dunno) afgestorven. Dus die kon eruit, of een kroon (maar dat is zo stervensduur..en het was een van m'n achterste kiezen).
Mijn hoektand op dezelfde wijze kwijtgeraakt. Ik heb er nu echt een heel lelijke kroon voor terug, die de nieuwe tandarts er ook niet uit durft te halen om te vervangen. Ik baal er nog letterlijk elke dag van.
Dus mijn wijze advies - vooral aan anderen natuurlijk, ik ben zelf net zo stronteigenwijs- zou luiden; hup naar de tandarts!
Tandsteen, ontstekingen (gingivitis, paradontitis..)quote:Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Vanyel het volgende:
Wat is dat toch met die mondhygiënistes voor iedereen? Waarvoor sturen ze je daarheen? Tandsteen?
Je iig niet omdraaien na het laten ervan.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:19 schreef sigme het volgende:
Ik heb de bijlages bijeengeraapt en de mail verzonden.
Morgen presenteren, vragen beantwoorden en presentaties van de anderen aanhoren. In die volgorde: ik mag het spits afbijten.
note to self: geen winden laten
Dat heb ik ook (en mijn moeder), zodra ik stop met poetsten met paradontax. Omdat die nu rare smaak heeft ben ik over op Saline van Weleda. Als dat niet werkt heb ik over 3 weken aften en moet ik terug.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet eigenlijk wel gewoon, heb 24/7 ontstoken tandvlees. (Mijn ouders hebben hetzelfde euvel.
Plausibel.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:17 schreef gcjoel het volgende:
HAHA ze zijn dicht tot 13 augustus
Nu krijg ik morgen natuurlijk kiespijn.
Nee, het was erger dan dat. Veel erger.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je iig niet omdraaien na het laten ervan.
Ik heb een periode enorm veel last gehad van mijn tandvlees en toen was ik echt zo blij met de mondhygienistquote:Op maandag 26 juli 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tandsteen, ontstekingen (gingivitis, paradontitis..)
Ik moet eigenlijk wel gewoon, heb 24/7 ontstoken tandvlees. (Mijn ouders hebben hetzelfde euvel. Zal wel een slecht bioom hebben, o.a. natuurlijk. Ik ben niet zo heel trouw met flossen.) maar ik word het eeuwige gepreek - naast het afschuwelijke gepor en gewroet - elke keer ZO zat. Ze lijken er iets te vaak plezier in te scheppen je op je vingers te tikken (dat je niet goed elk randje poetst/flost, dat je ragertjes niet dik genoeg zijn, etc.) en daar heb ik echt een schurfthekel aan. Vooral als ik dan met mijn mond open lig, niks terug kan zeggen en ook nog op moet passen, want ze moeten dan nog de helft in mijn gebit wroeten....
Ik loop mijn afspraak al een jaar uit te stellen. Dom. Dus ik ga het toch maar eens plannen. Maar dan wel bij ééntje specifiek, die was nog wel aardig. Maar brrr.
Yes! Bijna er van af!quote:Op maandag 26 juli 2021 14:19 schreef sigme het volgende:
Ik heb de bijlages bijeengeraapt en de mail verzonden.
Morgen presenteren, vragen beantwoorden en presentaties van de anderen aanhoren. In die volgorde: ik mag het spits afbijten.
note to self: geen winden laten
Stevig paar sokken en de broekspijpen erin? :pquote:Op maandag 26 juli 2021 14:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, het was erger dan dat. Veel erger.
Gaten vullen?quote:Op maandag 26 juli 2021 14:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Alles wat een normale tandarts normaal zou doen, maar wat onder de noemer "we hebben te weinig tandartsen" nu wordt uitbesteedt. Capaciteitsvergroting dus eigenlijk.
Ja!quote:Op maandag 26 juli 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tandsteen, ontstekingen (gingivitis, paradontitis..)
Ik moet eigenlijk wel gewoon, heb 24/7 ontstoken tandvlees. (Mijn ouders hebben hetzelfde euvel. Zal wel een slecht bioom hebben, o.a. natuurlijk. Ik ben niet zo heel trouw met flossen.) maar ik word het eeuwige gepreek - naast het afschuwelijke gepor en gewroet - elke keer ZO zat. Ze lijken er iets te vaak plezier in te scheppen je op je vingers te tikken (dat je niet goed elk randje poetst/flost, dat je ragertjes niet dik genoeg zijn, etc.) en daar heb ik echt een schurfthekel aan.
@Vanyelquote:Thank you for contacting Creative Labs.
With regard to your enquiry, please be informed that the Outlier ONE V2 has a pulsating blue LED when it is in Bluetooth paired mode.
We regret that there is no option to disable/turn off this LED indicator.
Daar had ik toch heel wat minder medeleven met die official gehad....quote:Op maandag 26 juli 2021 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Tja...het wil ook niet lukken...hier steekt een official over![]()
https://twitter.com/i/status/1419635120261124104
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |