abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200536852
pi_200536877
@Blues en anderen, nee, we hebben nog geen bank gekocht. Deze staat op de shortlist. En nog wat anderen. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200537106
Zeg, er zitten best wat kampeerders hierzo, wij moeten nieuw luchtbed want alle luchtbedden zijn lek.

2x 1 persoons is waar we naar neigen (want ik ben dik en F. niet en F is wel gelukkig met 2persoons maar dat snap ik wel want ik lig dan altijd op de grond en hij op een extra hard luchtbed :') ) maar wat koop je dan? En heb je dan ook nog laken tussen jezelf en het luchtbed?

Wat is een goed luchtbed? Of een pre om te hebben? Ik heb geloof ik nog nooit een luchtbed gekocht, maar ze kwamen altijd aanwaaien ofzo :')
pi_200537688
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:08 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, er zitten best wat kampeerders hierzo, wij moeten nieuw luchtbed want alle luchtbedden zijn lek.

2x 1 persoons is waar we naar neigen (want ik ben dik en F. niet en F is wel gelukkig met 2persoons maar dat snap ik wel want ik lig dan altijd op de grond en hij op een extra hard luchtbed :') ) maar wat koop je dan? En heb je dan ook nog laken tussen jezelf en het luchtbed?

Wat is een goed luchtbed? Of een pre om te hebben? Ik heb geloof ik nog nooit een luchtbed gekocht, maar ze kwamen altijd aanwaaien ofzo :')
Waar gebruik je het luchtbed voor? Voor kamperen?
Ik zou dan helemaal geen normaal luchtbed aanbevelen, maar een (semi-opblaasbare)kampeermat.
Maar dat heeft ook te maken met hoe groot je tent is, hoeveel bagage je makkelijk meesleept en in welke tijd van het jaar je kampeert.

Verder heb ik dus de ballen verstand van luchtbedden. Koud, volumineus en zwaar, dus voor mij geen hebbeding.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 25 juli 2021 @ 12:46:37 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200537721
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:08 schreef Lonaa het volgende:

Ik kan alleen maar deze voor 1000% aanraden. Slaapt fantastisch en je hebt niet door dat je op twee aparte ligt als je met twee naast elkaar ligt. Maar kunt dan dus wel aparte hardheid instellen.
Je hebt geloof ik ook tweepersoonsversies maar lijkt me niks met twee verschillende gewichten van mensen erop.

Moet je natuurlijk wel iets meer dan een incidenteel nachtje erop tukken, anders beetje prijzig :+

Nooit meer een luchtbed of matje :r voor mij iig

https://www.dewitschijnde(...)Bw100y0aAlnSEALw_wcB
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200537738
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar gebruik je het luchtbed voor? Voor kamperen?
Ik zou dan helemaal geen normaal luchtbed aanbevelen, maar een (semi-opblaasbare)kampeermat.
Maar dat heeft ook te maken met hoe groot je tent is, hoeveel bagage je makkelijk meesleept en in welke tijd van het jaar je kampeert.

Verder heb ik dus de ballen verstand van luchtbedden. Koud, volumineus en zwaar, dus voor mij geen hebbeding.
De keren dat ik op een luchtbed of matje geslapen heb is een paar nachten op een festival en af en toe bij iemand om te logeren. Geen lange kampeersessies dus.

We hebben 1 Heule Grote Tent die we nog nooit gebruikt hebben maar komend weekend voor het eerst gaan gebruiken :o En een 2-seconde-uit-3-minuten-in-klap-tent van Obelink voor het snellere festivalwerk. Maar die is eigenlijk te klein voor 2 personen + bagage. :')
pi_200537764
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar deze voor 1000% aanraden. Slaapt fantastisch en je hebt niet door dat je op twee aparte ligt als je met twee naast elkaar ligt. Maar kunt dan dus wel aparte hardheid instellen.
Je hebt geloof ik ook tweepersoonsversies maar lijkt me niks met twee verschillende gewichten van mensen erop.

Moet je natuurlijk wel iets meer dan een incidenteel nachtje erop tukken, anders beetje prijzig :+

Ja, incidentieel is wel wat we nu doen, maar als de tent nou enorm bevalt... :+
pi_200537855
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De keren dat ik op een luchtbed of matje geslapen heb is een paar nachten op een festival en af en toe bij iemand om te logeren. Geen lange kampeersessies dus.

We hebben 1 Heule Grote Tent die we nog nooit gebruikt hebben maar komend weekend voor het eerst gaan gebruiken :o En een 2-seconde-uit-3-minuten-in-klap-tent van Obelink voor het snellere festivalwerk. Maar die is eigenlijk te klein voor 2 personen + bagage. :')
Nou ja, dan zou ik gewoon twee eenpersoonsluchtbedden halen bij de action en een hoeslaken om ze bij elkaar in de buurt te houden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 25 juli 2021 @ 13:51:22 #9
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200538650
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen met de regen?
Heel klein beetje miezer gedurende twee uurtjes...

De kranten artikelen gaan over Harkema , Kootstertille en Buitenpost, de euh, "buitenwijken" van Friesland met een wat andere bevolkingssamenstelling dan het gebied hier in het zuidwesten :p

[ Bericht 16% gewijzigd door fietsie op 25-07-2021 13:56:33 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 25 juli 2021 @ 13:53:18 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200538681
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Wel jammer dat de reviews "lek" , "lek" en "lek" als thema hebben , want ziet er interessant uit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 25 juli 2021 @ 14:20:42 #11
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200539057
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, dan zou ik gewoon twee eenpersoonsluchtbedden halen bij de action en een hoeslaken om ze bij elkaar in de buurt te houden.
Dit ja.
Die kosten geen drol en zijn prima voor een paar keer.

Wij hebben exped luchtbedjes met een koppelkit. Geweldig. Mijne met isolatie tegen de kou, vriendje zonder. Maar te prijzig als je niet echt gaat kamperen.
pi_200539080
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dit ja.
Die kosten geen drol en zijn prima voor een paar keer.

Wij hebben exped luchtbedjes met een koppelkit. Geweldig. Mijne met isolatie tegen de kou, vriendje zonder. Maar te prijzig als je niet echt gaat kamperen.
Ja. :+

Naja, ik dacht dat er misschien nog een tussencategorie was in 'awesome kampeerspul voor 6 weken Frankrijk' en 'cheap ass luchtbed'
  zondag 25 juli 2021 @ 14:24:04 #13
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539098
Hier hebben we voor thuislogees een Intex 2-persoons, kost een drol maar inderdaad, bij twee niet gelijke personen is ie wel wat.... "communicatief"
  zondag 25 juli 2021 @ 14:26:01 #14
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200539119
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. :+

Naja, ik dacht dat er misschien nog een tussencategorie was in 'awesome kampeerspul voor 6 weken Frankrijk' en 'cheap ass luchtbed'
Mja het ding is gewoon dat als je dan 2 losse wil het eigenlijk altijd kut is.

Wij hadden hiervoor altijd tweepersoons action luchtbed voor in de grote tent. Was prima. Alleen wij hebben meer vergelijkbaar gewicht dus heb je niet dat probleem.
pi_200539213
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 25 juli 2021 @ 14:50:49 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539606
Ik was wat laat uit bed ( :@ ) dus moet de voorbereidingen van de BBQ wat.... versnellen ;p

Dus de ribjes liggen nu op 74 graden in de sous vide

En de Tomahawk steak is z'n bot verloren, en ligt in mijn handgemaakte sous wasbak; een IKEA digitale thermometer en de waterkoker...

Ik crosspost dit niet in het BBQ topic want de reacties zijn voorspelbaar (en herhalen zich); ik had maar vroeg moeten opstaan, alles moet aan de kant voor een 24 uur lange voorbereiding, alles in het leven is irrelevant behalve bbq voorbereiding enz enz.
pi_200539632
Oh ik post mijn porchetta ook niet in het BBQ-topic want mijn BBQ is te heet dus ik maakte eerst de crackling en nu zit ie in een ovenschaal en hoop ik dat ie zacht wordt van binnen.
  zondag 25 juli 2021 @ 14:52:54 #18
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539645
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:52 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik post mijn porchetta ook niet in het BBQ-topic want mijn BBQ is te heet dus ik maakte eerst de crackling en nu zit ie in een ovenschaal en hoop ik dat ie zacht wordt van binnen.
Heb je een paar grote stenen? Die in de BBQ leggen helpt ook.

Ik heb hier paar stukken natuursteen permanent in alufolie ingepakt bij de pizzaoven liggen. Die leg ik in de BBQ als ik de temperatuur wil temperen, of als ik een heeeeel laag gestookte BBQ meer stabiliteit wil geven.
pi_200539670
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je een paar grote stenen? Die in de BBQ leggen helpt ook.
Uhm. Ja, dat zou nog wel kunnen, denk ik. Ik heb nog wel restanten grindtegel :+
  zondag 25 juli 2021 @ 14:55:21 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539682
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Uhm. Ja, dat zou nog wel kunnen, denk ik. Ik heb nog wel restanten grindtegel :+
Als je je vuur aan 1 kant van de bbq schuift. Stenen er boven, vlees op het niet gestookte deel. En dan deksel, en in de gaten houden?
pi_200539691
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als je je vuur aan 1 kant van de bbq schuift. Stenen er boven, vlees op het niet gestookte deel. En dan deksel, en in de gaten houden?
Ja, stenen is dan de optie nu. Heb de kolen al aan 1 kant. Kan er misschien ook wat kolen uithalen. Of wat meer verspreiden?
  zondag 25 juli 2021 @ 14:57:51 #22
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539732
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, stenen is dan de optie nu. Heb de kolen al aan 1 kant. Kan er misschien ook wat kolen uithalen. Of wat meer verspreiden?
Voor stabiliteit kun je het best op 1 plek vuur hebben; eventueel (maar ik kan je vuur niet ruiken en voelen) kan er wa uit? Die stenen recht boven het vuur gaan wel hoop hitte pakken het eerste uur.
pi_200539742
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:50 schreef fietsie het volgende:

Ik crosspost dit niet in het BBQ topic want de reacties zijn voorspelbaar (en herhalen zich); ik had maar vroeg moeten opstaan, alles moet aan de kant voor een 24 uur lange voorbereiding, alles in het leven is irrelevant behalve bbq voorbereiding enz enz.
Helemaal mee eens :Y 8-) :7 :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200539807
quote:
Waarom leek het G eerst niets? Ziet er geweldig uit
We have far more in common than that which devides us..
pi_200539832
Wij hebben geloof ik altijd luchtbedden van Intex of Colemann. Nooit echt heel fancy, wel vaak 1tje extra mee want die dingen gaan eens in de zoveel tijd lek. Meestal als we er dan weer geen extra mee hebben genomen :') .
We leggen er wel vaak een oude deken onder (helpt een beetje tegen de kou, maar ook vooral tegen ruwere ondergrond) en we doen een molton om het ding heen om niet gelijk op het luchtbed zelf te belanden als de slaapzak wat naar beneden schuift.

Geen ervaring met 1 persoonsluchtbedden bij elkaar. Maar ik zou er dan dus ook een molton omgooien.

Mijn ouders zweren ook bij die luxere opblaasmatjes. Maar die waren geloof ik 400 euro kwijt samen, dus dan mag je er ook wel lyrisch over zijn, hoop ik dan voor je :P
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 15:03:51 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200539837
Godver de godver, waarom doet de McD overal kaas op, op alles wat niet standaard is. Niet goed gekeken, dus nu kan ik m'n broodje weg tiefen :')

Kaas :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 juli 2021 @ 15:05:25 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539855
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:03 schreef derLudolf het volgende:
Godver de godver, waarom doet de McD overal kaas op, op alles wat niet standaard is. Niet goed gekeken, dus nu kan ik m'n broodje weg tiefen :')

Kaas :r
Da's geen kaas man, da's een gele saus.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 15:14:09 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200539977
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's geen kaas man, da's een gele saus.
Was het maar waar.
Ach, scheelt weer wat calorieën :+
pi_200540168
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Voor stabiliteit kun je het best op 1 plek vuur hebben; eventueel (maar ik kan je vuur niet ruiken en voelen) kan er wa uit? Die stenen recht boven het vuur gaan wel hoop hitte pakken het eerste uur.
Hij was fantastich mooi op temperatuur net, met een steen erop. Echt gaaf. En toen ging het regenen.

:')
pi_200540204
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hij was fantastich mooi op temperatuur net, met een steen erop. Echt gaaf. En toen ging het regenen.

Volgende keer eerst even een regendans doen en je paraplu meenemen. Dan weet je dat het droog blijft!
pi_200540294
Zag net op fb wat foto’s langskomen van mensen die gisteren bij Konijnenvoer hadden gegeten. Met erbij dat pas op 5 augustus weer plek is :o
pi_200540318
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Zag net op fb wat foto’s langskomen van mensen die gisteren bij Konijnenvoer hadden gegeten. Met erbij dat pas op 5 augustus weer plek is :o
Oh, fuck, dan wordt het pas na onze vakantie. Hopen dat ze dan wel een plekje hebben (maar ik heb mijn rooster nog niet, dus reserveren is ook nog niet mogelijk).
Wel een goed teken natuurlijk, en was ook wel te verwachten na het nieuwsbericht.
  zondag 25 juli 2021 @ 15:34:02 #33
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200540376
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Parasol er boven? Ergens stukkie plaatmateriaal vandaan toveren en op bezemsteel laten steunen?
pi_200540402
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Parasol er boven? Ergens stukkie plaatmateriaal vandaan toveren en op bezemsteel laten steunen?
Dit klinkt wel als een recept voor geflambeerde @Lonaa ofzo.
pi_200540437
Zijn er hier mensen met een Iphone en dan een 5k running app die niet na een week betaald wordt? Mijn vriend is op zoek. (Ik heb zelf Android en dan 'Just Run', maar die is tijdelijke niet beschikbaar oid)
  zondag 25 juli 2021 @ 15:43:32 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200540537
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit klinkt wel als een recept voor geflambeerde @:Lonaa ofzo.
Het lijkt me comfortabeler dan een @Lonaa die met een paraplu naast de BBQ staat ?
  zondag 25 juli 2021 @ 15:44:01 #37
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200540552
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:37 schreef Candaasje het volgende:
Zijn er hier mensen met een Iphone en dan een 5k running app die niet na een week betaald wordt? Mijn vriend is op zoek. (Ik heb zelf Android en dan 'Just Run', maar die is tijdelijke niet beschikbaar oid)
Ik krijg nooit geld van apps?
  zondag 25 juli 2021 @ 15:44:51 #38
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_200540570
quote:
Ik moest even zoeken, maar in 2011 heb ik Get Running gebruikt. Die beviel prima. Doet wat het moet doen. Zonder verdere irritaties :+
pi_200540587
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het lijkt me comfortabeler dan een @:Lonaa die met een paraplu naast de BBQ staat ?
Ze hoeft die paraplu niet open te klappen, gewoon bij zich hebben werkt vaak voldoende!
pi_200540593
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik krijg nooit geld van apps?
Jij doet niet mee aan dat ASR Vitality ? :P

(Ok ok, kromme zin, my bad)
  zondag 25 juli 2021 @ 15:46:15 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200540594
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ze hoeft die paraplu niet open te klappen, gewoon bij zich hebben werkt vaak voldoende!
Of te wonen waar ik woon.
pi_200540795
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:46 schreef fietsie het volgende:

[..]

Of te wonen waar ik woon.
Het drijft weer links en rechts voorbij. Gerommel, een flits, twee druppels en ik zit weer buiten. De rode bui van 16 uur is 17 uur geworden volgens de verwachtingen.
pi_200540802
quote:
Een pdf-je met schema voldoet niet? :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200540914
Pluuuh, mn e reader start niet meer op na 5 jaar negeren. RUDE!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 25 juli 2021 @ 16:12:09 #45
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200541006
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook niet na een dagje aan de ladert?
pi_200541021
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:12 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ook niet na een dagje aan de ladert?
Dat is de grote vervolgvraag waar ik morgen op kan antwoorden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_200541075
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat is de grote vervolgvraag waar ik morgen op kan antwoorden.
Dus je hebt de oplader nog? Na 5 jaar zou ik m hier vast niet meer terugvinden
pi_200541086
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Een pdf-je met schema voldoet niet? :P
Het gemak van een timer die automatisch stopt en weer start is wel fijn :P
pi_200541119
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dus je hebt de oplader nog? Na 5 jaar zou ik m hier vast niet meer terugvinden
Standaard android lader, niet usb-c, maar die er voor. Nog een paar dingen in huis die daar mee laden, dus prima.
pi_200541185
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Waarom leek het G eerst niets? Ziet er geweldig uit
Niet gewend aan dit soort dingen :D
pi_200541212
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet gewend aan dit soort dingen :D
Ah, ik dacht dat het misschien een concept was. Herkenbaar, ik ken een paar mensen die hier doodongelukkig van zouden worden, maar ook die er heuuuuul blij van worden
pi_200541262
Nieuwe vrolijke thee/keukenhanddoeken bij de Hema besteld O+ 20 jaar geleden had ik niet gedacht dat ik hier blij van zou worden :')
pi_200541747
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:37 schreef Sarabi het volgende:
Nieuwe vrolijke thee/keukenhanddoeken bij de Hema besteld O+ 20 jaar geleden had ik niet gedacht dat ik hier blij van zou worden :')
Ik heb gele met eekhoorntjes van de HEMA O+

We zijn weer eens verder aan het huisontwerp gegaan (echt zo vet, want we kunnen het ding nu in VR plaatsen met de zonstand/lichtval per seizoen/perdag/peruur bekijken.)

Ik; hey, maar waar kan de piano staan?
Vriend: oh dan moeten we die even maken. Hoeveel toetsen heeft zo'n ding?
Ik: vergeet het klepje voor de bladmuziek niet! En de pedalen!

.. en waar zijn de zwarte toetsen?

Ik denk dat we over 15 jaar wel een ontwerp hebben op deze wijze/dit tempo :+
  zondag 25 juli 2021 @ 17:36:05 #54
63722 z80
I fink you freaky
pi_200541818
Even een rondje fietsen, pontje bij Millingen de Rijn Bijlands kanaal over om langs het water aan die kant, via tolkamer waar de waterstand Rijn gemeten wordt, door Spijk waar die zelfde Rijn Nederland binnen komt, richting Emmerich te gaan. Van daaruit rondje tussen de velden door terug richting huis.

Tevens weet ik nu waarom er dit jaar zo weinig wespen en bijen in mijn roos zaten. Nu die is uitgebloeid werd een merel nest zichtbaar. Het eten is zo ongeveer het nest in gevlogen. En aan de witte stenen er onder was dit ruim voldoende.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_200541951
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

We zijn weer eens verder aan het huisontwerp gegaan (echt zo vet, want we kunnen het ding nu in VR plaatsen met de zonstand/lichtval per seizoen/perdag/peruur bekijken.)

Prioriteiten _O-

Waren jullie je niet aan het oriënteren op een project ergens? Ontwikkelingen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200542388
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Eekhoorntjes O+ die heb ik gemist.
Ik had nu aapjes met rode achterwerken en kraanvogels.
De nieuwe hebben croissantjes en boterhammen er op.

VR hoe cool! Leuk om er zo mee bezig te zijn.
pi_200542409
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Prioriteiten _O-

Waren jullie je niet aan het oriënteren op een project ergens? Ontwikkelingen?
Nou, laten we zeggen dat we zelf al denk ik best een redelijk ontwerp hebben (vriend is alles nu in een of ander ingewikkeld technisch programma aan het intekenen, dus alle afmetingen zouden dan moeten kloppen, aansluitingen, leidingen, ventilatie, riool, bladiebladiebla) maar hoewel nog niet definitief af, hebben we nu wel een beetje een idee of het bouwen an sich haalbaar zou zijn met onze wensen.

Maandag ga ik even in de e-mail hangen met iemand die over kavelprojecten gaat, want er zouden deze maand weer kavels in de verkoop gaan, maar die staan nog steeds op 'in ontwikkeling' en ik wil toch wel een idee hebben wat voor prijsrange ze gaan hanteren. Bij andere projecten zit er zo een ton verschil in. En ik weet ook niet of het vaste prijzen zijn, of dat mensen hierop kunnen overbieden e.d. Daar staat of valt veel mee, of het ook verder echt daadwerkelijk mogelijk is.

We hebben wel een gesprek gehad met Strotech, maar dat blijkt meer een soort NLse tussenpersoon van het strobouwbedrijf te zijn, en die verwezen ons door naar een architect. Maar met een goed doordacht ontwerp kun je ook wel direct naar een bedrijf stappen die bouwtechnisch meer kunnen uitvogelen en tekenen voor je. Want we hebben gekeken bij architecten, en het is allemaal leuk en aardig, maar die vragen goud geld en wij zijn gewoon zo stronteigenwijs dat we eerst zelf willen puzzelen voordat we een extern iemand uren aan het werk zetten :P .

Dus euh, laten we zeggen dat we het weer opgepakt hebben :Y
  zondag 25 juli 2021 @ 18:36:27 #58
370431 drakin
vurig typje
pi_200542559
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Langer gaan ereaders toch ook niet mee?

Ik heb gewoon een nieuwe gehaald toen de vorige er na 5/6/7? jaar niet meer wilde opladen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_200542584
quote:
17s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:36 schreef drakin het volgende:

[..]

Langer gaan ereaders toch ook niet mee?

Ik heb gewoon een nieuwe gehaald toen de vorige er na 5/6/7? jaar niet meer wilde opladen.
Ja, maar deze was juist zo lekker stevig en onsloopbaar en old-school voor zover dat kan bij iets moderns als een e-reader...
  zondag 25 juli 2021 @ 18:42:22 #60
370431 drakin
vurig typje
pi_200542649
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja, maar deze was juist zo lekker stevig en onsloopbaar en old-school voor zover dat kan bij iets moderns als een e-reader...
Wat voor 1 had je dan? En er zijn nu ook wel mooie te koop hoor. Hiervoor had ik een Sony, nu een Kobo die net wat groter is, groter is fijn :Y

En ook met leuke hoesjes, ik heb een boekenkast hoesje https://www.amazon.nl/gp/(...)00_s00?ie=UTF8&psc=1
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_200542656
Sony PRST2N *O*
  zondag 25 juli 2021 @ 18:47:32 #62
370431 drakin
vurig typje
pi_200542714
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sony PRST2N *O*
niet meer, wel even wennen van 5 knoppen naar nu slechts 2
pi_200542716
Na die sony nu deze

https://www.pocketbook-in(...)-smart-groot-formaat

Met spraak, muziek en luisterboek mogelijk

Ik hou van m
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 18:49:42 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200542745
Over e-readers gesproken, Kobo schijnt een populair merk te zijn?

Onze leverancier van kettingen, kettingwielen en lagerblokken heet ook zo. Als je ze belt krijg je via het antwoordapparaat te horen dat ze geen e-readers verkopen _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 juli 2021 @ 18:52:37 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200542790
Groeten uit IJmuiden :W
Voor het eerst in 3,5 jaar slaap ik weer eens in m'n oude bed :P
Moeders zit in Noordlaren en ik pas op de poes ;).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 18:54:21 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200542821
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:52 schreef borisz het volgende:
Groeten uit IJmuiden :W
Voor het eerst in 3,5 jaar slaap ik weer eens in m'n oude bed :P
Moeders zit in Noordlaren en ik pas op de poes ;).
Ze heeft goede hoop op de eerste marathon op natuurijs? :D
Verder geen idee wat er in Noordlaren te doen is namelijk :+
  zondag 25 juli 2021 @ 18:55:13 #67
370431 drakin
vurig typje
pi_200542831
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Na die sony nu deze

https://www.pocketbook-in(...)-smart-groot-formaat

Met spraak, muziek en luisterboek mogelijk

Ik hou van m
Ik zie geen knopjes, ik wil knopjes om naar de volgende blz te gaan ipv steeds vette vingers op het scherm, of zie ik ze gewoon niet?

Over 5/6/7 jaar kies ik ook voor dat formaat, en ik denk zelfs aan een kleuren ereader, die is eindelijk ook steeds mooier.
  zondag 25 juli 2021 @ 18:56:39 #68
370431 drakin
vurig typje
pi_200542846
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:49 schreef derLudolf het volgende:

Onze leverancier van kettingen, kettingwielen en lagerblokken heet ook zo. Als je ze belt krijg je via het antwoordapparaat te horen dat ze geen e-readers verkopen _O-
Kennelijk, je kan ook bij kobo zelf ebooks kopen.

Zou Kobo ook zoiets hebben? Nee wij verkopen ereaders, geen kettingen, kettingwielen en lagerblokken
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 juli 2021 @ 18:56:42 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200542847
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Verder geen idee wat er in Noordlaren te doen is namelijk :+
Daarom zit ze er ook :+ Veel bos, dagje Grunn en even andere omgeving :)
pi_200542869
quote:
17s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:55 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik zie geen knopjes, ik wil knopjes om naar de volgende blz te gaan ipv steeds vette vingers op het scherm, of zie ik ze gewoon niet?

Over 5/6/7 jaar kies ik ook voor dat formaat, en ik denk zelfs aan een kleuren ereader, die is eindelijk ook steeds mooier.
Zeker knopjes, was ook mijn eis
  zondag 25 juli 2021 @ 18:59:48 #71
370431 drakin
vurig typje
pi_200542893
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zeker knopjes, was ook mijn eis
Cool, dan maar extra veel lezen met deze, kan ik sneller weer een nieuwe *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200542897
Kobo O+ ik zou nooit meer anders willen.
Toevallig vanmiddag een discussie over die knopjes met mijn man gehad. Hij wil wel graag knopjes, mij maakt het niet zo veel uit.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:00:22 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_200542903
Nog steeds prachtig weer hier. Windstil, wat wolkjes en zon. Volgens buienradar komt er hier zo tussen acht en half negen een zwembad water naar beneden.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:01:55 #74
370431 drakin
vurig typje
pi_200542927
Ik vind met kobo pdf wel fijner lezen dan met Sony, Sony maakt er een stom onleesbaar document van en op Kobo is het normaal net als een ebup
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 19:02:22 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200542933
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:00 schreef z80 het volgende:
Nog steeds prachtig weer hier. Windstil, wat wolkjes en zon. Volgens buienradar komt er hier zo tussen acht en half negen een zwembad water naar beneden.
Over hoe zo'n groot oppervlak?

Hier is het ook zulks weer. Tussen 16:30 en 18:00 was het wel even heel donker overigens.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:08:00 #76
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200543007
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:49 schreef derLudolf het volgende:

Haha, mooi.
Spoilers!
  zondag 25 juli 2021 @ 19:09:56 #77
63722 z80
I fink you freaky
pi_200543035
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Over hoe zo'n groot oppervlak?

Hier is het ook zulks weer. Tussen 16:30 en 18:00 was het wel even heel donker overigens.
Site heeft het over 40mm/uur. Wel een pluk die binnen 30 minuten weer weg is. Als deze hier al komt.
pi_200543048
quote:
17s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:01 schreef drakin het volgende:
Ik vind met kobo pdf wel fijner lezen dan met Sony, Sony maakt er een stom onleesbaar document van en op Kobo is het normaal net als een ebup
Maar die sony hoort toch bij de, min of meer, eerste generatie ereaders

Heb op de pocketbook nog geen pdf gelezen maar moet wel kunnen
pi_200543065
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Site heeft het over 40mm/uur. Wel een pluk die binnen 30 minuten weer weg is. Als deze hier al komt.
Hou me op de hoogte want zo te zien komt die daarna naar mij
pi_200543167
Als ik naar buienradar kijk dan moet fietsie toch regen krijgen?

Wij hadden vandaag in het teken van de OS een Japans broodje: katsu sando met tonkatsusaus. Ik herinnerde me dat Lonaa zoiets ooit had gemaakt en was sindsdien nieuwsgierig. Het was heerlijk O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200543168
Hier lijken alle buien ons weer net te missen -O-
Vanmiddag gingen we om 14u uit het zwembad omdat er buien aan kwamen, nou dat waren misschien 10 druppels.
pi_200543190
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:19 schreef Sarabi het volgende:
Hier lijken alle buien ons weer net te missen -O-
Vanmiddag gingen we om 14u uit het zwembad omdat er buien aan kwamen, nou dat waren misschien 10 druppels.
Paar druppels had ik ook. Wilde gaan wandelen toen een nichtje belde, anderhalf uur later had ik 2 minibuitjes gehad en betrok de lucht steeds (maar geen regen uiteraard)
  zondag 25 juli 2021 @ 19:22:53 #83
13783 Anthraxx
pi_200543193
quote:
0s.gif Op
zondag 25 juli 2021 19:19 schreef Isabeau het volgende:

Wij hadden vandaag in het teken van de OS een Japans broodje: katsu sando met tonkatsusaus. Ik herinnerde me dat Lonaa zoiets ooit had gemaakt en was sindsdien nieuwsgierig. Het was heerlijk O+
Wij zouden hier 4 mm krijgen en ondertussen ben ik al 3 cm water verder, volgens de regenmeter. Dus, alle regen die Fietsie zou moeten krijgen land hier :P.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:26:59 #84
63722 z80
I fink you freaky
pi_200543233
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:19 schreef Isabeau het volgende:

katsu sando deed geen belletje rinkelen. De japanse schrijfwijze in googel dan weer wel. カツサンド.
Dat gene wat je op het parron van de hogesnelheidstrein koopt voor onderweg. Samen met de lunchbox en de onvermijdelijke thee.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:27:40 #85
370431 drakin
vurig typje
pi_200543241
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar die sony hoort toch bij de, min of meer, eerste generatie ereaders

Heb op de pocketbook nog geen pdf gelezen maar moet wel kunnen
Ze gaan langzaam verder in ontwikkeling, was toen de eerste e-ink geloof ik, nu is alles standaard e-ink.

Toen was kleur niet mogelijk, maar nu zijn er al 2 minstens op de markt die kleur kunnen.

Jeuj voor stripboekliefhebbers dus *O*
pi_200543281
quote:
17s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:27 schreef drakin het volgende:

[..]

Ze gaan langzaam verder in ontwikkeling, was toen de eerste e-ink geloof ik, nu is alles standaard e-ink.

Toen was kleur niet mogelijk, maar nu zijn er al 2 minstens op de markt die kleur kunnen.

Een stripboekliefhebber ben ik zeker niet, dus hoefde ik geen kleurenscherm. Maar het blijft een van de beste uitvindingen.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:31:51 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_200543291
quote:
17s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:27 schreef drakin het volgende:

[..]

Kleur is wel heel optimistisch. Ja er meer dan zwart/wit. Maar je mag al blij zijn met de drie basiskleuren. Mixen van kleuren gaat nog niet. Dit komt door de manier waarop e-paper werkt. Simpel gezegd als het oude matrixbord in de lijnbus met omklappende zwart/geel vlakken.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:33:18 #88
13783 Anthraxx
pi_200543304
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:31 schreef z80 het volgende:

[..]

Kleur is wel heel optimistisch. Ja er meer dan zwart/wit. Maar je mag al blij zijn met de drie basiskleuren. Mixen van kleuren gaat nog niet. Dit komt door de manier waarop e-paper werkt. Simpel gezegd als het oude matrixbord in de lijnbus met omklappende zwart/geel vlakken.
Genoeg kleuren voor de Suske & Wiske rode tweekleuren reeks :7
  zondag 25 juli 2021 @ 19:34:18 #89
370431 drakin
vurig typje
pi_200543314
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:31 schreef z80 het volgende:

[..]

Ze zijn er al verder mee nu, nu gebruiken ze deze technologie voor kleuren ereaders: https://www.eink.com/color-technology.html
  zondag 25 juli 2021 @ 19:37:05 #90
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200543343
*O* *O* miezer! *O* *O*
  zondag 25 juli 2021 @ 19:43:20 #91
370431 drakin
vurig typje
pi_200543418
Ik ga trouwens dit eten vanavond https://www.sanjeevkapoor.com/recipe/Dragon-Chicken.html

Echt megalekker ondanks al die knoflook en verschillende pepers erin.
pi_200543542
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het lijkt me comfortabeler dan een @:Lonaa die met een paraplu naast de BBQ staat ?
Ik heb dit al wel eens gedaan. En ook al wel eens een paraplu boven een BBQ gemonteerd waarbij het inderdaad achteraf verbazend was dat er geen geflambeerde Lonaa ontstond @Candaasje

Het was een klein (maar flink!!) buitje. En het was de enige!

We hebben lekker gegeten :9

Uiteindelijk werd het: porchetta, kleine prikker kebab, klein stukje lamsschouder en een paar garnaaltjes. En courgette want ik heb courgette plant.
Met panzanella, aardappelsalade, wat brood met rip off heksenkaas en watermeloen.
pi_200543562
quote:

Ik herinner me niet dat ik dit gemaakt heb :D

Misschien in de war met bibimbap? Ofzo?

Zou wel eten trouwens, katsu sando :9
  zondag 25 juli 2021 @ 19:54:13 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_200543571
quote:
17s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:34 schreef drakin het volgende:

[..]

Ze zijn er al verder mee nu, nu gebruiken ze deze technologie voor kleuren ereaders: https://www.eink.com/color-technology.html
Dit is niet echt de e-paper techniek. Hier zit een TFT scherm achter. Om dit scherm te gebruiken moet er altijd een energiebron aanwezig zijn. Bij e-paper is enkel bij het wijzigen van het beeld energie nodig.
pi_200543588

Voor iemand met matig verstand van fancy BBQ-en en regen en in paniek raken omdat de bbq 150 graden moet zijn en niet 250, was dit best heel goed gelukt :9
  zondag 25 juli 2021 @ 19:56:40 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_200543618
Weeropdatum.
De lucht werd egaal muis grijs. In deze grijze massa kwam een zo goed als zwarte wolk. Af en toe wat flitsen en wat gerommel nu. En tijdens het typen de eerste druppels.
pi_200543619
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:55 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]

Voor iemand met matig verstand van fancy BBQ-en en regen en in paniek raken omdat de bbq 150 graden moet zijn en niet 250, was dit best heel goed gelukt :9
:9~ Zou dit best wel lusten
pi_200543631
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

:9~ Zou dit best wel lusten
Was wel zacht waar het moest zijn en knapperig waar dat moest zijn :9
pi_200543651
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Was wel zacht waar het moest zijn en knapperig waar dat moest zijn :9
Shhttt ik stap haast op de trein :P
  zondag 25 juli 2021 @ 20:01:17 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200543694
quote:

Volgens de buienradar -steeds-.

En dan komt puntje bij paaltje, trekt de bui bij het Tjeukemeer of naar links of naar rechts, maar er niet vol over, en dus ook niet over mn huis...
  zondag 25 juli 2021 @ 20:04:51 #101
370431 drakin
vurig typje
pi_200543744
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:54 schreef z80 het volgende:

[..]

Dit is niet echt de e-paper techniek. Hier zit een TFT scherm achter. Om dit scherm te gebruiken moet er altijd een energiebron aanwezig zijn. Bij e-paper is enkel bij het wijzigen van het beeld energie nodig.
Ja dat snap ik, kleur is ook echt heel wat anders dan enkel zwart wit, maar wel mooi dat hier ook een ontwikkeling in zit.
Naar een tablet of pc staren voor een online strip is namelijk na een tijdje echt beroerd voor de ogen.
  zondag 25 juli 2021 @ 20:06:37 #102
63722 z80
I fink you freaky
pi_200543762
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:01 schreef fietsie het volgende:

[..]

Volgens de buienradar -steeds-.

En dan komt puntje bij paaltje, trekt de bui bij het Tjeukemeer of naar links of naar rechts, maar er niet vol over, en dus ook niet over mn huis...
Als het blijft wat het nu is. Dan is het zelfs geen schrapschot. VIJF, ja 5, hele druppels op het dakraam van een vierkantenmeter. Het enig hier is het geluid van onweer. Niet eens de bijbehorende lichtshow.
pi_200543957
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 22:25 schreef sigme het volgende:
Ik logde enkel in om even te zwaaien naar @:laureline
:W :*

PS: Nee, ik ben het nog steeds niet vergeten ;) Sorry!
:W
Ik had niet anders verwacht oO<
pi_200543988
Als ik e-lees doe ik dat altijd gewoon op mijn telefoon. Wel zo makkelijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200544042
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:19 schreef Vanyel het volgende:
Als ik e-lees doe ik dat altijd gewoon op mijn telefoon. Wel zo makkelijk.
Dan moet ik zo vaak swipen,
  zondag 25 juli 2021 @ 20:22:27 #106
63722 z80
I fink you freaky
pi_200544047
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:06 schreef z80 het volgende:

[..]

Als het blijft wat het nu is. Dan is het zelfs geen schrapschot. VIJF, ja 5, hele druppels op het dakraam van een vierkantenmeter. Het enig hier is het geluid van onweer. Niet eens de bijbehorende lichtshow.
En er valt een klein buitje tegen het stof en goed voor de plantjes. Helaas ook voor het onkruid.
pi_200544104
Gelige lucht hier, wind en gedonder
En regen, veel regen (en zon)
pi_200544385
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:18 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht oO<
Toch stom, een variant van aan deuren luisteren en te horen krijgen wat je niet wil horen.

Hoe is het met je?
Tenminste, als je zin hebt om te babbelen hoor ;)

Hier is alles volgens mij nog zoals het was. Hobbyboerinnen met wat beesten, dom kantoorwerk, liefste blijft liefste. @uniekhoorn zei laatst dat ik nog precies was als tien jaar geleden, maar zoals ik toen ook opmerkye: wat rimpels, grijze haren en sneller slijtende bh's. Momenteel ietwat gestresst doordat ik zo dom was een kleine opleiding te gaan volgen, maar dat is dinsdag klaar en dan is alles weer zoals het hoort.
pi_200544407
Avondfoto van gister:

Impressie van hoe ik me voel:
pi_200544545
DubbOl
pi_200544565
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:44 schreef sigme het volgende:
Avondfoto van gister:
[ afbeelding ]

Impressie van hoe ik me voel:
[ afbeelding ]
Mooi O+ en :o

Ik wandelde in de buurt
https://paulentrudie.nl/w(...)-zondag-25-juli-2021
  zondag 25 juli 2021 @ 20:53:58 #112
63722 z80
I fink you freaky
pi_200544584
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Gelige lucht hier, wind en gedonder
En regen, veel regen (en zon)
De vogels hebben het geluid van de regen weer overgenomen. Met andere woorden, het is weer droog.
Wel de geur van natte grond na een lange zomer dag.
Volgens buienradar is het rood vlak voor Kleve gesplitst, er omheen gegaan en weer samen gekomen richting jou stad.
pi_200544699
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Toch stom, een variant van aan deuren luisteren en te horen krijgen wat je niet wil horen.

Hoe is het met je?
Tenminste, als je zin hebt om te babbelen hoor ;)

Hier is alles volgens mij nog zoals het was. Hobbyboerinnen met wat beesten, dom kantoorwerk, liefste blijft liefste. @:uniekhoorn zei laatst dat ik nog precies was als tien jaar geleden, maar zoals ik toen ook opmerkye: wat rimpels, grijze haren en sneller slijtende bh's. Momenteel ietwat gestresst doordat ik zo dom was een kleine opleiding te gaan volgen, maar dat is dinsdag klaar en dan is alles weer zoals het hoort.
Volgens mij is het ook alweer 10 jaar geleden dat ik jullie zag!
pi_200545037
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:42 schreef sigme het volgende:

Momenteel ietwat gestresst doordat ik zo dom was een kleine opleiding te gaan volgen, maar dat is dinsdag klaar en dan is alles weer zoals het hoort.
Heb je er spijt van?
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 juli 2021 @ 22:25:56 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200546437
een meeuw zat kennelijk al een tijdje op het balkon van de buren, maar liet zich te pletter storten? Ik had niks gehoord, maar de buren verderop waren al een tijd met dat beest bezig. Hij zat nu al tijden bij mij in de tuin. Op twee poten en alleen maar om zich heen aan het kijken. Vloog niet weg en bewoog verder niet.

Uiteindelijk belde buurvrouw de Dierenambulance. Advies was uiteindelijk poort open doen en meeuw uit je tuin zien te krijgen. _O-. En zo geschiedde.... :+ Beest is de tuin uit..
Zo is er een hele happening op zondagavond :+

Wekker staat op 4u voor de Zwemfinales. De Triatlon bij de heren laat ik even voor wat het is.... :7
pi_200546571
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:25 schreef borisz het volgende:
een meeuw zat kennelijk al een tijdje op het balkon van de buren, maar liet zich te pletter storten? Ik had niks gehoord, maar de buren verderop waren al een tijd met dat beest bezig. Hij zat nu al tijden bij mij in de tuin. Op twee poten en alleen maar om zich heen aan het kijken. Vloog niet weg en bewoog verder niet.

Uiteindelijk belde buurvrouw de Dierenambulance. Advies was uiteindelijk poort open doen en meeuw uit je tuin zien te krijgen. _O-. En zo geschiedde.... :+ Beest is de tuin uit..

Je zit toch in IJ?
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-lig-s-nachts-wakker

:o :D :X
pi_200546605
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:25 schreef borisz het volgende:

Wekker staat op 4u voor de Zwemfinales. De Triatlon bij de heren laat ik even voor wat het is.... :7
Serieus? een baksteen kan ook
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 juli 2021 @ 22:41:05 #118
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200546702
quote:
T/m volgende week woensdag idd :).
En ja had het ook gelezen. Al zitten de meeuwen ook bij mij thuis op het dak van de flat. Officieel mag je niks... En soms moet je daar een beetje katholiek mee omgaan... :s)
pi_200546984
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:35 schreef Soury het volgende:

[..]

Serieus? een baksteen kan ook

Hier vanmiddag verder wel VEUL regen en donder . Daarna weer droog. Vanavond vooral veel onweersschichten.

Samen met vriend gaan hardlopen. We zitten weer bij week 1 van de couchpotato-5k app (of nouja, ik 'weer', hij voor het eerst), maar ik startte veel te snel doordat ik vriend probeerde bij te houden. Dat was niet zo slim, want hij heeft lange stappers en ik wat kleinere beentjes. Halverwege dan toch maar een minuutje langer gewandeld dan volgens het schema de bedoeling was, en toen was ik weer van de steken ter hoogte van mijn lever af en ging het weer beter :P
pi_200547027
Je mot t wel opbouwen :D couchpotato.

Ik ben ipv NLiB nu 3-4 keer in de week weer gestart met 15 min op crosstrainer gevolgd door 15 min op het roeiapp. Rustig tempo, licht verzet.
Zweten o|O
pi_200547065
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:06 schreef Blues het volgende:
Je mot t wel opbouwen :D couchpotato.

Ik ben ipv NLiB nu 3-4 keer in de week weer gestart met 15 min op crosstrainer gevolgd door 15 min op het roeiapp. Rustig tempo, licht verzet.
Zweten o|O
Jup, dat heb ik snel weer geleerd ja :P Eigenlijk is alleen met een muziekje op rennen wat dat betreft handiger, maar dit was wel even gezellig.
  zondag 25 juli 2021 @ 23:29:33 #122
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200547280
Ik zit dus de hele avond met buienradar open, op het 3-uur vooruit overzicht.

Rond avondeten: rode buien in aantocht.
Rond 20:00 : zware regen van 22:30 - 0:00 verwacht
Rond 21:00 : middelzware buiten van 23:30 - 01:30 verwacht
Rond 22:00: lichte neerslag rond 23:30 - 02:00 verwacht
Nu net: geen neerslag verwacht.

Het heeft in die tijd geen drup geregend. Alsof er een soort krachtveld ligt :p
  zondag 25 juli 2021 @ 23:30:26 #123
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547292
Jahai! Wie heeft er wat geruststellende woorden aangaande wortelkanaalbehandelingen? Morgenochtend voor het eerst.. -O-
Let me see you stripped down to the bone
pi_200547307
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:30 schreef minilot het volgende:
Jahai! Wie heeft er wat geruststellende woorden aangaande wortelkanaalbehandelingen? Morgenochtend voor het eerst.. -O-
Ik!

Tandarts begon met een gaatje te vullen, pakte zo'n ragertje, ragerde wat, kletste wat, deed nog een ragertje, was een boeiend verhaal waar ie het over had.
Was ie klaar zei hij: zo en dat was nou een WKB *O*
Geen centje pijn of vervelendheid gevoeld O+
  zondag 25 juli 2021 @ 23:32:02 #125
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547310
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jup, dat heb ik snel weer geleerd ja :P Eigenlijk is alleen met een muziekje op rennen wat dat betreft handiger, maar dit was wel even gezellig.
Gezellig misschien wel, maar echt niet handig bij opbouwen joh! :D :*
pi_200547312
quote:
Dat het een half uurtje duurt
pi_200547316
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:29 schreef fietsie het volgende:
Ik zit dus de hele avond met buienradar open, op het 3-uur vooruit overzicht.

Rond avondeten: rode buien in aantocht.
Rond 20:00 : zware regen van 22:30 - 0:00 verwacht
Rond 21:00 : middelzware buiten van 23:30 - 01:30 verwacht
Rond 22:00: lichte neerslag rond 23:30 - 02:00 verwacht
Nu net: geen neerslag verwacht.

Het heeft in die tijd geen drup geregend. Alsof er een soort krachtveld ligt :p
/instert jaws muziekje met beelden van de Bermuda 3hoek >:)
  zondag 25 juli 2021 @ 23:32:47 #128
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547319
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:31 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik!

Tandarts begon met een gaatje te vullen, pakte zo'n ragertje, ragerde wat, kletste wat, deed nog een ragertje, was een boeiend verhaal waar ie het over had.
Was ie klaar zei hij: zo en dat was nou een WKB *O*
Geen centje pijn of vervelendheid gevoeld O+
Jeeeeeej. Een dankbare knuffel voor Bloes! :* #watje
  zondag 25 juli 2021 @ 23:37:31 #129
370431 drakin
vurig typje
pi_200547362
Ik niet.

Maar je kan altijd nog denken als iets vervelend is: Ook dit gaat voorbij

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 25 juli 2021 @ 23:37:54 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200547367
quote:
Ik heb er een stuk of 10 gehad en het stelt geen zak voor. Ik had alleen achteraf altijd een stijve kaak.
Spoilers!
  zondag 25 juli 2021 @ 23:39:28 #131
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547375
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb er een stuk of 10 gehad en het stelt geen zak voor. Ik had alleen achteraf altijd een stijve kaak.
Kijk, dat zijn de betere berichten. *;
En woah, tien!
pi_200547401
quote:
Hier prima ervaringen hoor. Ik heb wel laten verdoven, dat is voor jou misschien wat minder, maar de noodzaak daartoe zal er misschien ook wel vanaf hangen hoe dood de zenuw al is.

Ik heb 100x liever een WKB dan dat ik een bezoekje breng aan de mondhygiëniste :P
pi_200547420
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Gezellig misschien wel, maar echt niet handig bij opbouwen joh! :D :*
Nee, klopt :Y . Nu had ik zelf al pre-nieuwe-job een aantal keer gelopen en dat ging me met die eerste 2 weken heel prima af, dus ik zag hier niet gelijk gevaar in. Maar na mijn 'au, steek, jezus dit is niet prettig'- momentje ben ik gewoon zachter gaan lopen en kwam vriend tijdens het wandelen in een cirkelbeweging weer naar me terug, om vervolgens weer gewoon een eindje voor me uit te rennen. :D
  zondag 25 juli 2021 @ 23:47:52 #134
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547448
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hier prima ervaringen hoor. Ik heb wel laten verdoven, dat is voor jou misschien wat minder, maar de noodzaak daartoe zal er misschien ook wel vanaf hangen hoe dood de zenuw al is.
Zo te voelen is de zenuw allesbehalve dood :{
  zondag 25 juli 2021 @ 23:50:38 #135
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547471
Als iedereen er nou zo chill over is als jullie nu, vanwaar dan de naargeestige reputatie van wortelkanaalbehandelingen? :) Iets van vroeger?
  zondag 25 juli 2021 @ 23:53:51 #136
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547491
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee, klopt :Y . Nu had ik zelf al pre-nieuwe-job een aantal keer gelopen en dat ging me met die eerste 2 weken heel prima af, dus ik zag hier niet gelijk gevaar in. Maar na mijn 'au, steek, jezus dit is niet prettig'- momentje ben ik gewoon zachter gaan lopen en kwam vriend tijdens het wandelen in een cirkelbeweging weer naar me terug, om vervolgens weer gewoon een eindje voor me uit te rennen. :D
Hehe! J. rende een tijdje met z'n broertje en daarvan raakte de schoenveters geregeld los en terwijl broertje dan zat te herstrikken, rende J. rondjes om 'm heen :')

Maar goed joh! Leuk! Op wat voor schoenen hol je? *O*
  zondag 25 juli 2021 @ 23:55:36 #137
370431 drakin
vurig typje
pi_200547508
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:50 schreef minilot het volgende:
Als iedereen er nou zo chill over is als jullie nu, vanwaar dan de naargeestige reputatie van wortelkanaalbehandelingen? :) Iets van vroeger?
Omdat je daarom vraagt, je wilde geruststellende woorden, ik kan wel even een boekje opendoen maar dan zal je vannacht niet meer kunnen slapen
pi_200547511
quote:
Ik denk het? Tegenwoordig heb ik een tandarts die gewoon uitlegt wat hij gaat doen, dat is ook al veeeel minder eng dan mijn vorige tandarts die wel alles uitstalde (huuuuuuh :X ) en waarvan de assistente mijn verschrikte hoofd zag en me gerust probeerde te stellen. Die man liet je ook gerust 3 kwartier in de wachtkamer wachten door uitloop, maar wachtte zelden tot de verdoving zijn werk had kunnen doen. Dus dat maakte het ook altijd wat spannend :')
  zondag 25 juli 2021 @ 23:56:24 #139
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547512
quote:
17s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:55 schreef drakin het volgende:

[..]

Omdat je daarom vraagt, je wilde geruststellende woorden, ik kan wel even een boekje opendoen maar dan zal je vannacht niet meer kunnen slapen
Nou, vertel op dan maar. Slapen is overrated :7
pi_200547536
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Hehe! J. rende een tijdje met z'n broertje en daarvan raakte de schoenveters geregeld los en terwijl broertje dan zat te herstrikken, rende J. rondjes om 'm heen :')

Maar goed joh! Leuk! Op wat voor schoenen hol je? *O*
Ik had nu gewoon simpele Nike gympies aan. Meer van die sportschoolexemplaren dan echt geschikt voor het betere renwerk. Wil eigenlijk weer mijn barefoot schoenen (die lillike, met van die teentjes :@ ) dragen, maar we moesten eerst nog even langs schoonouders en toen heb ik toch maar even mijn 'gewone' schoenen aangetrokken :P . En ik moet eerst ook weer wat vaker rustig wandelen met die barefoot, te lang niet meer gedaan en dan merk ik dat de pezen in mijn hiel teveel protesteren bij te veel inspanning opeens.
  maandag 26 juli 2021 @ 00:00:44 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200547551
quote:
De behandeling op zich valt mee. Maar ik heb wel echt ellende gehad van een wkb waar 1 wortel niet behandeld is en 1,5 jaar ging ontsteken. De PIJN :X
Maar ze kunnen niks doe dan. Dus eerst pijnstillers en flink antibiotica etc tot het weer rustig is. En daarna maar gewoon getrokken. De OPLUCHTING!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 26 juli 2021 @ 00:01:50 #142
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547565
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik had nu gewoon simpele Nike gympies aan. Meer van die sportschoolexemplaren dan echt geschikt voor het betere renwerk. Wil eigenlijk weer mijn barefoot schoenen (die lillike, met van die teentjes :@ ) dragen, maar we moesten eerst nog even langs schoonouders en toen heb ik toch maar even mijn 'gewone' schoenen aangetrokken :P . En ik moet eerst ook weer wat vaker rustig wandelen met die barefoot, te lang niet meer gedaan en dan merk ik dat de pezen in mijn hiel teveel protesteren bij te veel inspanning opeens.
Huuu, die met die teentjes, daar kan ik echt niet op lopen. Simpele barefootgympdingen hier, kosten bij geen dertig dollar en gaan heel veel kilometers meer mee dan echte hardloopschoenen :) En ik snap het hoor, qua schoonouders, die teenschoenen zijn indrukwekkend lelijk! :D
  maandag 26 juli 2021 @ 00:02:10 #143
370431 drakin
vurig typje
pi_200547567
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Eerst zelf even slapen en lezen :*
pi_200547573
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Als nou toch iemand over verdoving begint. Die is zooooo verdomde goed tegenwoordig dat je er echt helemaal niets van voelt en ik heb er in ieder element in mijn mond er wel een wkb (en erger) gehad. Wel, wanneer je verdoving doet, is het prettig om na ca 2 uur een paracetamol te nemen voor uitwerken van de verdoving. Ik had vaak meer last van spierpijn in mijn kaken.
  maandag 26 juli 2021 @ 00:02:27 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200547574
Al ging de laatste 2x tand trekken ook bijna mis. Maar dus maar bijna :+
  maandag 26 juli 2021 @ 00:03:12 #146
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547582
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De behandeling op zich valt mee. Maar ik heb wel echt ellende gehad van een wkb waar 1 wortel niet behandeld is en 1,5 jaar ging ontsteken. De PIJN :X
Maar ze kunnen niks doe dan. Dus eerst pijnstllers en flink antibiotica etc tot het weer rustig is. En daarna maar gewoon getrokken. De OPLUCHTING!
Oef! Ik vind drie weken bij vlagen kiespijn eigenlijk al wel genoeg :')
  maandag 26 juli 2021 @ 00:04:40 #147
370431 drakin
vurig typje
pi_200547589
Je kan altijd even googelen op horror verhalen over wortelkanaalbehandeling en dan vooral even de afbeeldingen.

Tot morgen :W
  maandag 26 juli 2021 @ 00:04:53 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200547593
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Oef! Ik vind drie weken bij vlagen kiespijn eigenlijk al wel genoeg :')
Dit was een ONbehandelde wortel.
Wortelkanaalbehandeling is niet pijnlijk :N Voor jou zijn de verdovingsprikken enger denk ik.
  maandag 26 juli 2021 @ 00:05:46 #149
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547600
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Als nou toch iemand over verdoving begint. Die is zooooo verdomde goed tegenwoordig dat je er echt helemaal niets van voelt en ik heb er in ieder element in mijn mond er wel een wkb (en erger) gehad. Wel, wanneer je verdoving doet, is het prettig om na ca 2 uur een paracetamol te nemen voor uitwerken van de verdoving. Ik had vaak meer last van spierpijn in mijn kaken.
Ik was er vorige week al voor simpel gaatje vullen en mijn laatste tandartsverdoving daarvoor was vijftien jaar geleden ofzo en toen ik afgelopen week de prikken ervoor eenmaal achter de rug had was ik ook danig onder de indruk van hoe goed en vooral razendsnel dat tegenwoordig werkt! Zo'n beetje instant!
pi_200547605
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit was een ONbehandelde wortel.
Wortelkanaalbehandeling is niet pijnlijk :N Voor jou zijn de verdovingsprikken enger denk ik.
Dat dus. Want echt, hoe erg je daar ook tegenop ziet, doe het
pi_200547613
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik was er vorige week al voor simpel gaatje vullen en mijn laatste tandartsverdoving daarvoor was vijftien jaar geleden ofzo en toen ik afgelopen week de prikken ervoor eenmaal achter de rug had was ik ook danig onder de indruk van hoe goed en vooral razendsnel dat tegenwoordig werkt! Zo'n beetje instant!
Ja vroeger kreeg je een prik en dan een kwartier wachten in de wachtkamer, nu prik en de tandarts kan meteen aan t werk
pi_200547614
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Huuu, die met die teentjes, daar kan ik echt niet op lopen. Simpele barefootgympdingen hier, kosten bij geen dertig dollar en gaan heel veel kilometers meer mee dan echte hardloopschoenen :) En ik snap het hoor, qua schoonouders, die teenschoenen zijn indrukwekkend lelijk! :D
Echt hč. Ik heb dan gelukkig nog zwarte. Ze hebben wel een soort paarsroze zool, maar door de zwarte bovenkant valt het IETS minder op dat het teentjes zijn. Maar het ziet er gewoon debiel uit, ik kan er niks anders van maken :')
Ik draag ze normaal enkel op vakantie, in de bergen enzo. Waar de gemiddelde wandelaar er toch al libidoverlagend bijloopt.
  maandag 26 juli 2021 @ 00:09:29 #153
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547624
Jaja @Kaatje1 afgelopen week dus ook me al tot verdovingsspuiten weten te zetten (vraag niet hoe :')) Over anderhalve week ook de tweede vaccinatie alweer - het wordt nog wel eens wat qua exposure! 8-) ^O^
  maandag 26 juli 2021 @ 00:10:46 #154
221912 minilot
Nancy boy
pi_200547630
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:08 schreef Candaasje het volgende:
Waar de gemiddelde wandelaar er toch al libidoverlagend bijloopt.
Zo waar! O+
pi_200547633
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:09 schreef minilot het volgende:
Jaja @:Kaatje1 afgelopen week dus ook me al tot verdovingsspuiten weten te zetten (vraag niet hoe :')) ^O^ Over anderhalve week ook de tweede vaccinatie alweer - het wordt nog wel eens wat qua exposure! 8-)
^O^
pi_200547658
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Zo waar! O+
Ik ben zo blij dat vriend en ik gewoon een klef ANWB-setje zijn. Scheelt weer een hoop zorgen om hem kwijt te raken aan een wél Vogue-waardig geklede en gekapte dame op een zonnige boulevard.
We hebben samen 8 dagen niet douchen - maar wel 12 uur klauteren in de bergen en samen in een klein tentje meuren - overleefd (dat was wel echt, echt, ECHT de grens :X ) dus zelfs die schoenen schrikken hem niet meer af.
pi_200547660
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:09 schreef minilot het volgende:
Jaja @:Kaatje1 afgelopen week dus ook me al tot verdovingsspuiten weten te zetten (vraag niet hoe :')) Over anderhalve week ook de tweede vaccinatie alweer - het wordt nog wel eens wat qua exposure! 8-) ^O^
Goh! Die zag ik niet aankomen _O_
pi_200549672
quote:
Er is een verschil tussen een wortelkanaalbehandeling bij gewone en ontstoken zenuwen kan ik je vertellen 8-) En ook in wortelkanalen, blijkbaar, mijne zijn zo nauw dat ik ervoor naar de endodontoloog moest en dat maakt het ook weer anders.

Zet 'm op mini ^O^
pi_200549772
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:09 schreef minilot het volgende:
Jaja @:Kaatje1 afgelopen week dus ook me al tot verdovingsspuiten weten te zetten (vraag niet hoe :')) Over anderhalve week ook de tweede vaccinatie alweer - het wordt nog wel eens wat qua exposure! 8-) ^O^
*O* trots!

quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dat vriend en ik gewoon een klef ANWB-setje zijn. Scheelt weer een hoop zorgen om hem kwijt te raken aan een wél Vogue-waardig geklede en gekapte dame op een zonnige boulevard.
We hebben samen 8 dagen niet douchen - maar wel 12 uur klauteren in de bergen en samen in een klein tentje meuren - overleefd (dat was wel echt, echt, ECHT de grens :X ) dus zelfs die schoenen schrikken hem niet meer af.
_O- Ja jullie blijven echt bij elkaar, kan niet anders :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200549843
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:41 schreef Candaasje het volgende:

Ik heb 100x liever een WKB dan dat ik een bezoekje breng aan de mondhygiëniste :P
Daar mag ik volgende week naar toe -O- Voor het eerst -O-
  maandag 26 juli 2021 @ 07:55:39 #161
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200550437
Al dat gepraat over wortelkanaal.
Ook nog nooit gehad maar enkele weken terug wel een groot gat moeten laten vullen. Met de mededeling: als je last houdt wordt het toch wkb. ;(

Ik heb er geen pijn aan maar het is wel nog steeds enorm gevoelig. Dus nu hele tijd bang dat ik toch terug moet ;(
pi_200550856
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 06:27 schreef Clubsoda het volgende:
endodontoloog
Nieuw woord :o

Nog nooit wortelkanaalbehandeling gehad. Verder geen meepraat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200551272
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nieuw woord :o

Nog nooit wortelkanaalbehandeling gehad. Verder geen meepraat.
Ik kende het ook niet tot de beste man twee keer 45 minuten in mijn mond grabbelde :')
pi_200551429
Ik zit weer op zolder voor een gezellig dagje thuis werken. Het is hier 24 graden, ik heb de ramen open en er is geen zuchtje wind dus ook geen frisse lucht -O-
pi_200551848
Ha, het is geen wedstrijdje: ik versla jullie allemaal met tandartsgedoe als jarenlange proefpatiënt op de faculteit tandheelkunde in de Uithof.
Iedere week een ochtend van 8 tot 12 uur - ondertussen een boekje lezen - en aansluitend late dienst draaien.
Resultaat: kronen van 100 gulden, die nog worden herkend door de kaakchirurg op de X foto’s. w/
Had ik er ook maar een mķoi gebit aan overgehouden. -O-

Zet hem op @minilot Gewoon door de berichten heen scrollen.

Volle week met iedere dag leuke afspraken zie ik in de agenda. w/

Succes P. op zolder na het culinaire weekend.
  maandag 26 juli 2021 @ 09:25:56 #166
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200552283
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 06:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een wortelkanaalbehandeling bij gewone en ontstoken zenuwen kan ik je vertellen 8-) En ook in wortelkanalen, blijkbaar, mijne zijn zo nauw dat ik ervoor naar de endodontoloog moest en dat maakt het ook weer anders.

Zet 'm op mini ^O^
Mijn bezoekje aan de endodontoloog was ook wel heel anders dan bij de tandarts. Een heel stuk enger ook. Maar nog steeds niet pijnlijk.
Spoilers!
pi_200552487
Mogge!

Succes @minilot

Hier is het ook 24 gr. in huis, maar met alles tegen elkaar open is het prima te doen. Nou heb ik het ook niet druk, zal ook schelen.

Een vriendin van mij heeft net als @AnneX ook via de universiteit een recht gebit gekregen, afdeling orthodontie.
En mijn moeder werkte als tandartsassistente, eind jaren 50. En haar gebit werd ook opgeknapt met alleen materiaalkosten (veel goud toen)
pi_200552586
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik kende het ook niet tot de beste man twee keer 45 minuten in mijn mond grabbelde :')
*boks*

Als je tandarts ‘shit’ zegt tijdens je wortelkanaal behandeling is dat nooit goed… stukje boor afgebroken. Klinkt pijnlijker dan het is trouwens. Maar dus wel een stadje verder naar de endontoloog. Toen ik vroeg of ik het stukje boor mocht zien was dat geen probleem.. tot hij het liet vallen. Hij heeft nog op handen en voeten gezocht, mocht niet baten :7

Hoe zit het trouwens met ons quotum kwakkelbeestjes? Ik ga dadelijk poes grabbelen voor een bezoekje dierenarts. Dit is de slimme kat dus die zit al opgesloten.
Mevrouw heeft ruim 24 uur niet gegeten en is wat somber, dus daar moet volgens mij in ieder geval een eetlustopwekkende spuit in.
Ze heeft de leeftijd waarop mijn andere katten begonnen te kwakkelen en overleden :X
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200552627
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:06 schreef AnneX het volgende:
Ha, het is geen wedstrijdje: ik versla jullie allemaal met tandartsgedoe als jarenlange proefpatiënt op de faculteit tandheelkunde in de Uithof.
Iedere week een ochtend van 8 tot 12 uur - ondertussen een boekje lezen - en aansluitend late dienst draaien.
Resultaat: kronen van 100 gulden, die nog worden herkend door de kaakchirurg op de X foto’s. w/
Had ik er ook maar een mķoi gebit aan overgehouden. -O-

Zet hem op @:minilot Gewoon door de berichten heen scrollen.

Volle week met iedere dag leuke afspraken zie ik in de agenda. w/

Succes P. op zolder na het culinaire weekend.
Vrijwillig op je gebit laten oefenen :o Neuh, dat zou mij te ver gaan :@
Fijn dat jij dat wel deed voor de toekomstige tandartsen.
pi_200552790
quote:
Ik weet niet of je al weg bent, maar ik heb 1 wkb gehad en ik weet er niets meer van. Dus zķ erg kan het niet zijn geweest ;)

(het traject er na zullen we het maar niet over hebben)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200552842
quote:
Overheen gelezen :D

Het meest vervelende vind ik dat je je mond zo lang moet openhouden. Endontoloog vertelde dat mensen er vaak ook bij in slaap vielen. Dat lukte me dan weer niet maar verder geen centje pijn, alleen lichte kaak kramp.

En ik wil het best hebben over het traject erna. Dat was er niet. Wkb, boortje eruit gepeuterd, klaar.
pi_200552878
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vrijwillig op je gebit laten oefenen :o Neuh, dat zou mij te ver gaan :@
Fijn dat jij dat wel deed voor de toekomstige tandartsen.
Onder toezicht van bekwame tandartsen voor iedere stap.
Daar heb ik later een tandarts met gouden handen aan overgehouden.
Bij nader inzien eigenlijk onverschrokken erin gestapt. Gratissss. w/
pi_200552994
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*boks*

Als je tandarts ‘shit’ zegt tijdens je wortelkanaal behandeling is dat nooit goed… stukje boor afgebroken. Klinkt pijnlijker dan het is trouwens. Maar dus wel een stadje verder naar de endontoloog. Toen ik vroeg of ik het stukje boor mocht zien was dat geen probleem.. tot hij het liet vallen. Hij heeft nog op handen en voeten gezocht, mocht niet baten :7

Hoe zit het trouwens met ons quotum kwakkelbeestjes? Ik ga dadelijk poes grabbelen voor een bezoekje dierenarts. Dit is de slimme kat dus die zit al opgesloten.
Mevrouw heeft ruim 24 uur niet gegeten en is wat somber, dus daar moet volgens mij in ieder geval een eetlustopwekkende spuit in.
Ze heeft de leeftijd waarop mijn andere katten begonnen te kwakkelen en overleden :X
Succes met de slimme kwakkelpoes. Je bent er maar druk mee.
pi_200553004
quote:

[..]

*boks*

Hoop niet dat jouw mevrouw het begin is. Ik ga zo de jaarlijkse afspraak voor de diva's maken. En Elin is natuurlijk wat kwakkelig
pi_200553028
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoop niet dat jouw mevrouw het begin is. Ik ga zo de jaarlijkse afspraak voor de diva's maken. En Elin is natuurlijk wat kwakkelig
Ik hoop maar dat dit de ultieme wraak is omdat ik gisterenochtend vies voer serveerde. Normaal eet ze het uiteindelijk wel op, en anders het alternatief wat ik in de avond serveer. Nu dus niet -O-
Hopelijk dus alleen een beetje misselijk van het te lang niet eten.
pi_200553053
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat dit de ultieme wraak is omdat ik gisterenochtend vies voer serveerde. Normaal eet ze het uiteindelijk wel op, en anders het alternatief wat ik in de avond serveer. Nu dus niet -O-
Hopelijk dus alleen een beetje misselijk van het te lang niet eten.
Kan ze ook last van de warmte hebben gehad? Of zelf haar kostje gevangen heeft?
pi_200553509
Kan ook. Heeft ze normaal nooit last van.
Maar net voor vertrek at ze weer een beetje *O* Liet de helft liggen en dat bestaat echt niet voor deze vuilnisbak.
  maandag 26 juli 2021 @ 10:43:26 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200553638
Ik had gister een first: de spare ribs weggegooid.

Ze waren wel zo intens vies.... als of de merg-smaak in het vlees getrokken was ofzo; het smaakte naar de geur van uitgekookte botten...

(tht datum op het label 05-2020, diepgevroren al die tijd)
pi_200553652
quote:

[..]

*boks*

Ik begon ook bij de tandarts, die boorde een enorm gat maar kwam niet in dat kanaal. Noodvulling erin en verwijzing naar de endodontoloog. Toen at ik een chocotoff :X Nieuwe noodvulling, spoed achter de verwijzing gezet, intussen kiespijn tot en met ;( bij de eerste behandeling was alles ontstoken en niet geheel pijnvrij. De tweede ging een stuk beter. En daarna kwam er een kroon. Ik heb dus in mijn leven welgeteld een gaatje gehad, buiten mijn schuld nota bene, maar daar kwam dus dit circus achteraan :+
pi_200553688
En ik heb blijkbaar een teer kaakgewricht, ik vind dat vreselijk, zo lang met je smoelwerk open liggen :X bij mijn verstandskiezen heb ik ook twee keer 10 dagen napijn gehad, ook in die gaten zelf maar vooral ook enorme pijn in mijn kaakgewricht.
pi_200553745
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:46 schreef Clubsoda het volgende:
En ik heb blijkbaar een teer kaakgewricht, ik vind dat vreselijk, zo lang met je smoelwerk open liggen :X bij mijn verstandskiezen heb ik ook twee keer 10 dagen napijn gehad, ook in die gaten zelf maar vooral ook enorme pijn in mijn kaakgewricht.
Dat heb ik dus ook regelmatig. Bij een lange behandeling stopt hij ook even 5 minuten (als het kan tenminste) zodat ik even wat kan bewegen. Dat helpt.
En te snel overeind komen, da's ook niet handig.
pi_200553815

Ik heb een druk weekend gehad. Zaterdag naar het strand met familie die we een jaar niet hadden gezien. Het water was koud maar je moet wat. We zijn erin gebleven tot ik blauw was :') toen we van het strand wegreden, begon het te hozen dus de timing was goed 8-)

Gisteren heb ik met broertje eerst een survivaltraining gedaan bij zijn club in de Achterhoek. We moesten veel door sloten kruipen, dus we zijn erg modderig geworden en ik rook de hele dag nog naar sloot, ook al had ik gedoucht. Daarna hebben we de fietsen opgeladen, natte kleren erbovenop gebonden, en zijn we van de Achterhoek naar huis gereden. Het was 50 km met wat pittige klimmetjes op het eind. Het pontje bij Millingen voer gelukkig weer, dat heeft ons een goeie 10 km gescheeld. Toen ik aankwam waren m'n kleren én schoenen droog geworden achterop de fiets _O_ en volgens m'n broers sporthorloge had hij ruim 4000 calorieën verbrand die dag _O- dat hebben we goedgemaakt met pizza.

Helaas heb ik wel ergens een paar eikenprocessierupsen geaaid blijkbaar. M'n hele rechterarm zit onder de bulten en m'n nek. :( De koelspray van de drogist helpt wel, maar er staat dat je die maar 3 keer per dag mag gebruiken :(
pi_200553882
@Lonaa ik heb al 10+ jaar een matje van Therm-a-rest, maar die zijn wel ¤100 per stuk en specifiek bedoeld voor als je je matje mee moet dragen, dus relatief licht en niet het toppunt van comfort. Wel verrassend onsloopbaar voor zoiets lichts.
pi_200553891
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:54 schreef Tele6 het volgende:

Ik heb een druk weekend gehad. Zaterdag naar het strand met familie die we een jaar niet hadden gezien. Het water was koud maar je moet wat. We zijn erin gebleven tot ik blauw was :') toen we van het strand wegreden, begon het te hozen dus de timing was goed 8-)

Gisteren heb ik met broertje eerst een survivaltraining gedaan bij zijn club in de Achterhoek. We moesten veel door sloten kruipen, dus we zijn erg modderig geworden en ik rook de hele dag nog naar sloot, ook al had ik gedoucht. Daarna hebben we de fietsen opgeladen, natte kleren erbovenop gebonden, en zijn we van de Achterhoek naar huis gereden. Het was 50 km met wat pittige klimmetjes op het eind. Het pontje bij Millingen voer gelukkig weer, dat heeft ons een goeie 10 km gescheeld. Toen ik aankwam waren m'n kleren én schoenen droog geworden achterop de fiets _O_ en volgens m'n broers sporthorloge had hij ruim 4000 calorieën verbrand die dag _O- dat hebben we goedgemaakt met pizza.

Helaas heb ik wel ergens een paar eikenprocessierupsen geaaid blijkbaar. M'n hele rechterarm zit onder de bulten en m'n nek. :( De koelspray van de drogist helpt wel, maar er staat dat je die maar 3 keer per dag mag gebruiken :(
Zeker een druk weekend :o Klote van de rupsenhaartjes
pi_200553921
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:48 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zit weer op zolder voor een gezellig dagje thuis werken. Het is hier 24 graden, ik heb de ramen open en er is geen zuchtje wind dus ook geen frisse lucht -O-
Succes, hoop dat het uit te houden is vandaag.

Mini ligt al denk. Hoop dat het goed gaat!
pi_200553944
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:43 schreef fietsie het volgende:

Ze waren wel zo intens vies.... als of de merg-smaak in het vlees getrokken was ofzo; het smaakte naar de geur van uitgekookte botten...

Goed dat je ze hebt weggegooid. Een keer gegeten na veels te lang in de vriezer gehouden en had hele nacht buikpijn.
Maar als ze smerig zijn moet je ze sowieso niet eten :D
  maandag 26 juli 2021 @ 11:20:45 #187
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200554233
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kan ook. Heeft ze normaal nooit last van.
Maar net voor vertrek at ze weer een beetje *O* Liet de helft liggen en dat bestaat echt niet voor deze vuilnisbak.
Succes er mee!

quote:

Nah, dat is zonde zeg. Verheug je je op iets, kan je het niet eten -O-

quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik begon ook bij de tandarts, die boorde een enorm gat maar kwam niet in dat kanaal. Noodvulling erin en verwijzing naar de endodontoloog. Toen at ik een chocotoff :X Nieuwe noodvulling, spoed achter de verwijzing gezet, intussen kiespijn tot en met ;( bij de eerste behandeling was alles ontstoken en niet geheel pijnvrij. De tweede ging een stuk beter. En daarna kwam er een kroon. Ik heb dus in mijn leven welgeteld een gaatje gehad, buiten mijn schuld nota bene, maar daar kwam dus dit circus achteraan :+
Gedoe!
Chocotoff, dat mis ik nou wel. Sinds ik kronen en een brug heb, eet ik ze niet meer. Eind van dit jaar komt er weer een kroon aan.
Spoilers!
pi_200554350
Druk en leuk weekend @Tele6 *O*
Behalve de rupsenhaartjes dan.

Door de verhalen hier heb ik zin in chocotoff ;(

We zijn terug van de dierenarts. Poes onderging de onderzoeken gelaten, alleen de aanranding met de thermometer was echt niet leuk. Zoals het een kat betaamt is er niets duidelijk te vinden. Geen koorts, blaas goed, buik goed. Alleen de ademhaling was erg snel maar ik weet vrij zeker dat dat door de stress kwam. Moet het toch even in de gaten houden van mevrouw dokter, en kijken wat erin gaat en eruit komt, dus nu zit ze opgesloten.

Prikje tegen de misselijkheid gekregen en toen aarzelend weer de reismand in. Toen de DA vroeg of ze liever bij haar bleef kreeg ze een blaas _O- Eerst (en laatste) van het bezoek.

Poes zit nu in isolatie… en begon meteen een bak natvoer op te nommen. Zou het de prik zijn of omdat kat. Die vond dat ze wat te goedkoop was geweest qua dierenarts bezoekjes?

Ik twijfel tussen *O* en :')
pi_200554397
Waarom in isolatie? Jij hebt toch ook een surefeeder?
pi_200554402
Katten :D :')

Nouja, fijn dat ze even goed in de smiezen wordt gehouden, maar nu weer eet Cat!
En thermometers zijn ook wel echt de hell. Wat katten en kleine hondjes betreft dan. Die spannen ook alles zo lekker alles aan, gaat het nog moeilijker. Regelmatig klinkt er al een gekrijs alsof je ze vermoordt terwijl je nog niet eens binnen bent :')

Lekker weekendje Tele6! Wel jammer van die jeuk nu, dat is matig.
pi_200554776
quote:
Hoe zit het trouwens met ons quotum kwakkelbeestjes?
Mijn hond is al weer aardig opgeknapt. Hij gedraagt zich weer normaal en vreet redelijk. Wel is z'n spijsvertering nog ernstig ontregeld, hij wil veel in poephouding, maar dan komt er meestal niets. Soms wel: een natte knal.

Ik ben vandaag in piedaterre, nog een laatste dagje ploeteren. Het wordt nog wel wat.
Lekker alleen ploeteren, til ik rustig één bil een beetje op om er eentje te laten vlieden.
Ik denk dat het maagdarmvirus van hond besmettelijk is :+.
Goddank heb ik hier een douche, een schone boxem en onderboxem en een vuilnisbak buiten.
pi_200554867
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Heb je er spijt van?
Nee, het is erg leerzaam. In alle opzichten :+
Na morgen is de stress en inspanning etc voorbij. De nuttige lessen blijven me hopelijk nog wel een tijdje bij.
pi_200554967
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:58 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa ik heb al 10+ jaar een matje van Therm-a-rest, maar die zijn wel ¤100 per stuk en specifiek bedoeld voor als je je matje mee moet dragen, dus relatief licht en niet het toppunt van comfort. Wel verrassend onsloopbaar voor zoiets lichts.
Het mijne heb ik al 25+ jaar, en kreeg ik tweedehands van mijn vader.
Verrassend onsloopbaar :Y

Lekker weekend had je!
pi_200555283
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 00:08 schreef Candaasje het volgende:
Waar de gemiddelde wandelaar er toch al libidoverlagend bijloopt.
Nou echt he, waarom kleden mensen zich zo idioot als ze een wandeling gaan maken of gaan fietsen? Kan dat niet in je gewone kleren? 8)7

:P
pi_200555306
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Waarom in isolatie? Jij hebt toch ook een surefeeder?
Klopt. Maar geen kattenbak op chip. En een tuin die al helemaal niet op chip gaat.
Dierenarts vond het een goed plan te kijken wat eruit komt ook. Was ik het mee eens.

Inmiddels zit ze als vanouds te mopperen over de opsluiting.
pi_200555310
quote:
14s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:01 schreef sigme het volgende:

Nee, het is erg leerzaam. In alle opzichten :+
Na morgen is de stress en inspanning etc voorbij. De nuttige lessen blijven me hopelijk nog wel een tijdje bij.
Nou nog ff volhouden dan :*
pi_200555329
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn hond is al weer aardig opgeknapt. Hij gedraagt zich weer normaal en vreet redelijk. Wel is z'n spijsvertering nog ernstig ontregeld, hij wil veel in poephouding, maar dan komt er meestal niets. Soms wel: een natte knal.

Ik ben vandaag in piedaterre, nog een laatste dagje ploeteren. Het wordt nog wel wat.
Lekker alleen ploeteren, til ik rustig één bil een beetje op om er eentje te laten vlieden.
Ik denk dat het maagdarmvirus van hond besmettelijk is :+.
Goddank heb ik hier een douche, een schone boxem en onderboxem en een vuilnisbak buiten.
:o

Hoera voor hondbeest en sterkte met je laatste loodjes en je eigen darmflora!
pi_200555356
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Klopt. Maar geen kattenbak op chip. En een tuin die al helemaal niet op chip gaat.
Dierenarts vond het een goed plan te kijken wat eruit komt ook. Was ik het mee eens.

Inmiddels zit ze als vanouds te mopperen over de opsluiting.
Duidelijk ja. Vond ik hier ook lastig. Maar het drollenverschil was zo groot dat zelfs ik het kon zien
pi_200555377
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 06:49 schreef PdeHoog het volgende:

Daar mag ik volgende week naar toe -O- Voor het eerst -O-
Sinds ik hier woon doet de t.a. dat allemaal zelf.
Ga al 17 heerlijke jaren niet meer naar de mh.
Zálig!
pi_200555423
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Nou echt he, waarom kleden mensen zich zo idioot als ze een wandeling gaan maken of gaan fietsen? Kan dat niet in je gewone kleren? 8)7

Oververhit/bezweet/rood aangelopen door de inspanning is het toch al hopeloos :P
  maandag 26 juli 2021 @ 12:30:54 #201
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200555435
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Het is wel comfortabeler. :@
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_200555455
Iew eikenprocessiedingen @Tele6 verder klinkt je weekend leuk!

en Cats poes.. actrice.. maar wel sterkte.
  maandag 26 juli 2021 @ 12:32:17 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200555458
Ik zal echt van mn leven niet meer gaan fietsen verder dan naar de supermarkt zonder een fietsbroek...
pi_200555471
Wat een weer hier :o
  maandag 26 juli 2021 @ 12:34:01 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200555484
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:33 schreef Blues het volgende:
Wat een weer hier :o
Que? Is het weer zo? Ik zit lekker in m'n 25 graden zomer bubbel te werken, met de airco aan :p
pi_200555492
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:30 schreef IJsdraakje het volgende:

Het is wel comfortabeler. :@
Als je alleen maar comfortabele kleding draagt die altijd lekker zit niet togggg :+

Zit beetje te plagen joh.
Ik snap het wel, maar het is niet aan mij besteed.
pi_200555514
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Que? Is het weer zo? Ik zit lekker in m'n 25 graden zomer bubbel te werken, met de airco aan :p
Yups, komt recht naar benee.
Goed voor de tuin zullen we maar zeggen.

Maar ik wilde fietsen naar het dorp :wtf:
pi_200555528
En wat zonde van je ribs, Fiets.

Wij hadden dat ooit lang geleden met spekblokjes... brrrrr zo viesch!
Een jaar of 2 niet meer gegeten.
pi_200555541
Ligt er ook wel aan wat voor wandeling /activiteit je uitoefent natuurlijk.

Ik heb mensen op slippers en pumps (!) een gletsjer op zien gaan. Dan ben je gewoon niet goed snik en sta je meer voor joker dan in je wandelbroek en bergschoenen.

Dat gezegd hebbende, ik voel me dan ná een wandeling in de bergen als we door een stadje moeten lopen ook weer niet echt op mijn gemak :D .
  maandag 26 juli 2021 @ 12:37:24 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200555551
Dit was Iberico varken, dus ook vrij vet. Ik denk dat de smaak door zo lang in de vriezer te geconcentreerd is geraakt ofzo.

De tomahawk steak daarentegen was subliem O+
  maandag 26 juli 2021 @ 12:37:55 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200555561
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:37 schreef Candaasje het volgende:

Dat gezegd hebbende, ik voel me dan ná een wandeling in de bergen als we door een stadje moeten lopen ook weer niet echt op mijn gemak :D .
Wat voor geks doe jij aan met wandelen dan?
  maandag 26 juli 2021 @ 12:39:52 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200555584
Ik heb een kwestie. Futiel voor mankind, van groot belang voor mij. Misschien helpt opschrijven.

Ik slaap al jaren in met een luisterboek op mijn bluetooth oordopjes. Ik heb diverse merken geprobeerd, maar een Plantronics is absoluut het beste. Het grote probleem met alle andere dopjes naast de Plantronics is dat ze een knipperend lampje hebben. Zo'n lampje is niet af te plakken. Ik krijg mogelijk migraine van knipperende lampjes en in het donker is het ook gewoon irritant.
De Plantronics dopjes hebben ook een probleem. Ze gaan tussen de 8 en 20 maanden kapot. Altijd. Ik ben inmiddels met mijn 8e paar bezig. Ik doe er niets geks mee. Ze kunnen dan gewoon niet meer opgeladen worden of een van de dopjes wordt geluidloos. Er zijn al talloze garantiekwesties geweest en ik kreeg steeds weer nieuwe dopjes toegestuurd.

In 2019 kocht ik een set. Via Bol, bij het Belgische Art & Craft. Bij aankomst konden de dopjes niet opladen. Ze hebben er bijna 3 maanden over gedaan om me nieuwe dopjes toe te sturen. Traag bedrijf, geven alleen antwoord als je er zelf achteraan zit. Ik heb nieuwe dopjes gekregen. De ellende van zo'n situatie is dat je garantie ingaat vanaf de datum van de oorspronkelijke aankoop. De nieuwe dopjes hadden dus maar 21 maanden garantie.

Maar! Natuurlijk gingen de dopjes weer kapot. 4 Weken geleden zijn ze opgestuurd. Gisteren heb ik maar eens een mailtje gestuurd. Vanochtend was er antwoord. De dopjes zijn niet meer leverbaar en ik kan een tegoedbon krijgen. Nou heb ik een aantal keuzes:

- De bon niet accepteren, de koop ontbinden, waarschijnlijk gedoe. Zij kunnen dan mijn geld volledig teruggeven (ze zijn gek als ze dat doen). Ze kunnen ook een deel van mijn geld teruggeven ivm afschrijving van het product. Ze kunnen ook hetzelfde product in een andere kleur toesturen. Die dopjes hebben dan maar 3 maanden garantie.
- De bon accepteren. Daarvan dezelfde dopjes in een andere kleur kopen. De dopjes worden niet meer gemaakt dus als ze over een paar maanden kapot zijn, heb ik een probleem. Dan krijg ik weer een tegoedbon denk ik. En de dopjes zijn nu dik 50 euro goedkoper dan toen ik ze kocht. Ik kan dus de bon niet helemaal opmaken.
- De bon accepteren. Op zoek gaan naar nieuwe oordopjes. 15 Sets oordopjes toe laten sturen. Steeds sacherijniger worden omdat het allemaal kutdingen met nutteloos knipperende lampjes zijn. Me ergeren aan het feit dat er geen enkel merk duidelijk is over hun knipperende lampjesbeleid. Er is een kleine kans dat ik een merk zonder lampje ga vinden. De kans is groter dat ik het opgeef en die allerlaatste set dopjes van mijn vaste fijne kutmerk koop.

Ok. Nu ik dit opschrijf, ga ik hoe dan ook niet van dat bedrijf afkomen voorlopig. De eerste optie is eigenlijk geen optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 26-07-2021 12:44:56 ]
Spoilers!
pi_200555595
Wat doen ‘we’ het trouwens matig op het OS -O-
pi_200555614
Ik ga ook voor onsexy wandel- en fietskleren :Y

Of nou ja, ik vind het eigenlijk wel meevallen. Ik ben niet gezwicht voor de afritsbroek en de sportshirts die ik heb zijn in leuke kleuren en een best acceptabele snit. Alleen die fietsbroek ziet er niet uit, maar wat @fietsie zegt, je doet het niet zonder. :D
  maandag 26 juli 2021 @ 12:42:08 #215
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200555623
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:37 schreef Candaasje het volgende:
Ligt er ook wel aan wat voor wandeling /activiteit je uitoefent natuurlijk.

Ik heb mensen op slippers en pumps (!) een gletsjer op zien gaan. Dan ben je gewoon niet goed snik en sta je meer voor joker dan in je wandelbroek en bergschoenen.
Wachtwat.

Wandelbroeken heb ik dan weer niet, ik heb een prima collectie aan sportleggings. En schaamte doe ik niet echt aan qua kleding. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200555635
@LS dilemma :D Ik zou niet weten wat de minst irritante oplossing is.
  maandag 26 juli 2021 @ 12:43:24 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200555651
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een kwestie. Fitiel voor mankind, van groot belang voor mij. Misschien helpt opschrijven.

Ik slaap al jaren in met een luisterboek op mijn bluetooth oordopjes. Ik heb diverse merken geprobeerd, maar een Plantronics is absoluut het beste. Het grote probleem met alle andere dopjes naast de Plantronics is dat ze een knipperend lampje hebben. Zo'n lampje is niet af te plakken. Ik krijg mogelijk migraine van knipperende lampjes en in het donker is het ook gewoon irritant.
De Plantronics dopjes hebben ook een probleem. Ze gaan tussen de 8 en 20 maanden kapot. Altijd. Ik ben inmiddels met mijn 8e paar bezig. Ik doe er niets geks mee. Ze kunnen dan gewoon niet meer opgeladen worden of een van de dopjes wordt geluidloos. Er zijn al talloze garantiekwesties geweest en ik kreeg steeds weer nieuwe dopjes toegestuurd.

In 2019 kocht ik een set. Via Bol, bij het Belgische Art & Craft. Bij aankomst konden de dopjes niet opladen. Ze hebben er bijna 3 maanden over gedaan om me nieuwe dopjes toe te sturen. Traag bedrijf, geven alleen antwoord als je er zelf achteraan zit. Ik heb nieuwe dopjes gekregen. De ellende van zo'n situatie is dat je garantie ingaat vanaf de datum van de oorspronkelijke aankoop. De nieuwe dopjes hadden dus maar 21 maanden garantie.

Maar! Natuurlijk gingen de dopjes weer kapot. 4 Weken geleden zijn ze opgestuurd. Gisteren heb ik maar eens een mailtje gestuurd. Vanochtend was er antwoord. De dopjes zijn niet meer leverbaar en ik kan een tegoedbon krijgen. Nou heb ik een aantal keuzes:

- De bon niet accepteren, de koop ontbinden, waarschijnlijk gedoe. Zij kunnen dan mijn geld volledig teruggeven (ze zijn gek als ze dat doen). Ze kunnen ook een deel van mijn geld teruggeven ivm afschrijving van het product. Ze kunnen ook hetzelfde product in een andere kleur toesturen. Die dopjes hebben dan maar 3 maanden garantie.
- De bon accepteren. Daarvan dezelfde dopjes in een andere kleur kopen. De dopjes worden niet meer gemaakt dus als ze over een paar maanden kapot zijn, heb ik een probleem. Dan krijg ik weer een tegoedbon denk ik. En de dopjes zijn nu dik 50 euro goedkoper dan toen ik ze kocht. Ik kan dus de bon niet helemaal opmaken.
- De bon accepteren. Op zoek gaan naar nieuwe oordopjes. 15 Sets oordopjes toe laten sturen. Steeds sacherijniger worden omdat het allemaal kutdingen met nutteloos knipperende lampjes zijn. Me ergeren aan het feit dat er geen enkel merk duidelijk is over hun knipperende lampjesbeleid. Er is een kleine kans dat ik een merk zonder lampje ga vinden. De kans is groter dat ik het opgeef en die allerlaatste set dopjes van mijn vaste fijne kutmerk koop.

Ok. Nu ik dit opschrijf, ga ik hoe dan ook niet van dat bedrijf afkomen voorlopig. De eerste optie is eigenlijk geen optie.
Ik zou zo'n hoofdband kopen waar ik je een link van stuurde, en dit hoofdstuk afsluiten.
pi_200555687
@Lucky_Strike is er een andere verkoper van Plantronics die de garantie netter afhandelt voor je? Of heb ik het verkeerd begrepen en ligt het niet aan dat Belgische bedrijf maar aan Plantronics zelf?
  maandag 26 juli 2021 @ 12:45:27 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200555690
Ik wil eigenlijk nog een koele zomerbroek, lang maar luchtig zegmaar.
  maandag 26 juli 2021 @ 12:47:14 #220
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200555718
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:42 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Wachtwat.

Wandelbroeken heb ik dan weer niet, ik heb een prima collectie aan sportleggings. En schaamte doe ik niet echt aan qua kleding. :+
Van die TikTok leggings? O-)
  maandag 26 juli 2021 @ 12:48:15 #221
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200555732
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Van die TikTok leggings? O-)
Die dan weer net niet. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 26 juli 2021 @ 12:52:33 #222
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200555817
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:48 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Die dan weer net niet. :+
Oow die zijn wel motiverend voor de wandeldeelnemers nl :p
  maandag 26 juli 2021 @ 12:52:50 #223
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200555821
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:45 schreef Tele6 het volgende:
@:Lucky_Strike is er een andere verkoper van Plantronics die de garantie netter afhandelt voor je? Of heb ik het verkeerd begrepen en ligt het niet aan dat Belgische bedrijf maar aan Plantronics zelf?
Er is 1 andere verkoper. Maar daar heb ik het product niet gekocht dus daar kan ik ook geen garantie claimen. Deze situatie ligt op zich niet aan Plantronics. Behalve dat Plantronics dus hele fijne kutproducten produceerde :D

@fietsie, ik ga even kijken naar die mindband. En of dat Belgische bedrijf dat ook verkoopt want ik heb wel een bon van 106 euro natuurlijk. Die wil ik ook weer niet laten gaan.
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 12:54:44 #224
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200555851
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Oow die zijn wel motiverend voor de wandeldeelnemers nl :p
Alleen als je er ook zo'n kont in stopt.

Nu vind ik weinig mis met m'n bips, maar hij is niet Tiktok-waardig.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200555852
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gedoe!
Chocotoff, dat mis ik nou wel. Sinds ik kronen en een brug heb, eet ik ze niet meer. Eind van dit jaar komt er weer een kroon aan.
Heel lang sabbelen?
  maandag 26 juli 2021 @ 12:56:00 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200555870
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er is 1 andere verkoper. Maar daar heb ik het product niet gekocht dus daar kan ik ook geen garantie claimen. Deze situatie ligt op zich niet aan Plantronics. Behalve dat Plantronics dus hele fijne kutproducten produceerde :D

@:fietsie, ik ga even kijken naar die mindband. En of dat Belgische bedrijf dat ook verkoopt want ik heb wel een bon van 106 euro natuurlijk. Die wil ik ook weer niet laten gaan.
Ik heb net zo’n Mindband aangeschaft, zonder van tevoren goed naar reviews te zoeken. Ik heb hem opgedaan en na een paar minuten alweer afgedaan. Benauwd ding.

Ik heb dus geen ervaring met ermee slapen. Geluid is wel prima, bediening op je voorhoofd geen succes. Bekijk vooral even de reviews op hun facebookpagina.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200555890
@Candaasje hoe tel de je ademhaling van een kat die alleen maar ligt te spinnen en keiharde kopjes geeft :') O+
  maandag 26 juli 2021 @ 12:58:57 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200555921
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb net zo’n Mindband aangeschaft, zonder van tevoren goed naar reviews te zoeken. Ik heb hem opgedaan en na een paar minuten alweer afgedaan. Benauwd ding.

Ik heb dus geen ervaring met ermee slapen. Geluid is wel prima, bediening op je voorhoofd geen succes. Bekijk vooral even de reviews op hun facebookpagina.
Ik ga inderdaad even onderzoek doen. Het lijkt me ivm hoofdpijn onhandig en ook warm. Ik vind het niet vervelend om met normale oordopjes in bed te liggen. Maar dus wel als ze knipperen :D
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 12:59:04 #229
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200555923
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:54 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Alleen als je er ook zo'n kont in stopt.

Nu vind ik weinig mis met m'n bips, maar hij is niet Tiktok-waardig.
Oow ik had altijd begrepen dat ie door compressie, afknijpen, reshapen, beknelling en andere kunstenmakerij de weg van de meeste weerstand liet ontstaan richting een soort van gestandaardiseerde bolling :p
pi_200555938
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een kwestie. Futiel voor mankind, van groot belang voor mij. Misschien helpt opschrijven.

Creative. Ik heb net 10 seconden gekeken terwijl ie speelde en er knipperde niets. Ik vind ze zelf heerlijk.
Ik zou er niet op kunnen liggen overigens. Maar dat kan ik al niet op kleine foam oordopjes.

Dees
  maandag 26 juli 2021 @ 13:09:19 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200556095
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Creative. Ik heb net 10 seconden gekeken terwijl ie speelde en er knipperde niets. Ik vind ze zelf heerlijk.
Ik zou er niet op kunnen liggen overigens. Maar dat kan ik al niet op kleine foam oordopjes.

Dees
Thanks! Ik wil eigenlijk met een draadje tussen de dopjes. Ik lig er namelijk niet. Ik doe gewoon een dopje in het oor dat niet op een kussen ligt. Maar helemaal draadloos lijkt me nogal kwijtraken in bed. Misschien toch eens proberen.
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 13:10:27 #232
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200556118
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Oow ik had altijd begrepen dat ie door compressie, afknijpen, reshapen, beknelling en andere kunstenmakerij de weg van de meeste weerstand liet ontstaan richting een soort van gestandaardiseerde bolling :p
Ja, dat bestaat wel, maar dat beweegt weer niet zo lekker. :B
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200556163
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:37 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wat voor geks doe jij aan met wandelen dan?
Nouja, een wandelbroek (geen afritsexemplaar, meestal klimbroeken, die zijn steviger, minder kreukelig en iets flatteuzer voor mijn figuur :P ) of iets van hotpants, maar met daaronder dus of lompe bergschoenen of die barefoot, of soms van die bruine Teva sandalen. Op warme/zonnige dagen nog iets van een hoed.
Dat alles vergezeld met een rood aangelopen hoofd en spierwitte benen (met gekleurde knieën) maakt het niet echt de kleding om te flaneren :D .

Maar ik geef er verder weinig om hoor. Ik ben toch meestal ergens in de natuur en op een (kleinere) camping, en daar kijkt niemand er van op.
pi_200556230
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Candaasje hoe tel de je ademhaling van een kat die alleen maar ligt te spinnen en keiharde kopjes geeft :') O+
Niet 8-)

'Spint' 'hijgt' 'is te druk'.... dat soort zaken zetten wij dan neer in het verslag. (Is ook altijd leuk als je het hart wil luisteren, PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR....... 'ja, zal het dan wel doen hč.... :') )

Vaak tellen we dan even door later stiekem naar binnen te gluren in het hok. Liefst als ze de andere kant op kijken of slapen. Of dus in elk geval STIL zitten. Katten zijn wat dat betreft echt lastig hoor.

Maar ja, daar zijn ze dan weer kat voor...
pi_200556264
Ik heb geen ervaring met bluetooth oordopjes verder, sorry LS.
Ik gebruik dopjes met draad, of de oude Jabra headset (zo eentje die je in je nek legt) van C. , maar dat ligt voor geen meter in bed.
pi_200556268
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Thanks! Ik wil eigenlijk met een draadje tussen de dopjes. Ik lig er namelijk niet. Ik doe gewoon een dopje in het oor dat niet op een kussen ligt. Maar helemaal draadloos lijkt me nogal kwijtraken in bed. Misschien toch eens proberen.
Hebben ze ook. Maar daarvan weet ik natuurlijk niet of ze licht geven.

Vroegah had ik draaddopjes van creative, daar was ik wel ook altijd heel tevree over. Die liggen nu naast mijn bed trouwens. Als ik daar wil luisteren doe ik 1 bedraad oor. Helemaal niet vroegah dus. Wel al zeker 15 jaar oud en nog immer redelijk functioneel.

Ik probeerde eerder een ander merk true wireless, dat deed het niet als je 1 oortje in het doosje liet. Van dat soort fratsen word ik echt heel ongelukkig.
  maandag 26 juli 2021 @ 13:24:01 #237
221912 minilot
Nancy boy
pi_200556405
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mijn bezoekje aan de endodontoloog was ook wel heel anders dan bij de tandarts. Een heel stuk enger ook. Maar nog steeds niet pijnlijk.
Hier word ik niet enthousiast van ;) Vanwaar enger?
Drie kanalen zijn gegaan door de tandarts, de vierde is klaarblijkelijk dusdanig nauw en lang dat ik nu een doorverwijzing naar de endodontoloog te pakken heb }:|
  maandag 26 juli 2021 @ 13:25:58 #238
221912 minilot
Nancy boy
pi_200556452
quote:

Noh, wat zonde! -O-
  maandag 26 juli 2021 @ 13:26:19 #239
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200556461
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hebben ze ook. Maar daarvan weet ik natuurlijk niet of ze licht geven.

Vroegah had ik draaddopjes van creative, daar was ik wel ook altijd heel tevree over. Die liggen nu naast mijn bed trouwens. Als ik daar wil luisteren doe ik 1 bedraad oor. Helemaal niet vroegah dus. Wel al zeker 15 jaar oud en nog immer redelijk functioneel.

Ik probeerde eerder een ander merk true wireless, dat deed het niet als je 1 oortje in het doosje liet. Van dat soort fratsen word ik echt heel ongelukkig.
Ik heb Creative gemaild met de vraag of hun set met draad tussen de dopjes een knipperlichtje heeft. Ik hoop op positief antwoord ^O^
15 Jaar is echt lang! Ik zou al dolgelukkig zijn als ik elke 2 jaar een nieuwe set moet kopen. Ik gebruik ze elke dag een paar uur dus ik snap best dat het niet eeuwig mee gaat. Ik vind het alleen zo raar dat geen knipperend lampje een gekke eis is.

Maf dat je niet 1 dopje kan gebruiken. Dat soort bedrijven moeten niet beloond worden.
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 13:27:50 #240
221912 minilot
Nancy boy
pi_200556488
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:54 schreef Tele6 het volgende:

Wat ben je toch een zalige bikkel _O_
  maandag 26 juli 2021 @ 13:30:34 #241
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200556531
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Hier word ik niet enthousiast van ;) Vanwaar enger?
Drie kanalen zijn gegaan door de tandarts, de vierde is klaarblijkelijk dusdanig nauw en lang dat ik nu een doorverwijzing naar de endodontoloog te pakken heb }:|
Nou, het was meer de setting waarin een en ander plaatsvond. Ik moest na sluitingstijd naar de kerel. Zijn assistente ging naar huis dus ik was alleen. Hij was niet echt communicatief vaardig en zag er een beetje uit als zo'n mad scientist uit een horrorfilm. Dat ik een enge lap in mijn mond om mijn kies kreeg hielp niet. En dat hij naast mijn hoofd een gasbrander om de instrumenten te ontsmetten hielp ook niet. En ik kon de klok niet zien dus wist niet hoe lang het nog kon duren.

Maar viel het je mee? Verdoving ook overleefd?
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 13:31:04 #242
221912 minilot
Nancy boy
pi_200556544
Oef @sigme, beterschap! En wat omschrijf je het toch weer fraai O+
  maandag 26 juli 2021 @ 13:34:40 #243
221912 minilot
Nancy boy
pi_200556600
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Heel lang sabbelen?
Ik wilde dit al opperen ja: gewoon geduld hebben met je Chocotoffs :Y
  maandag 26 juli 2021 @ 13:41:28 #244
221912 minilot
Nancy boy
pi_200556743
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou, het was meer de setting waarin een en ander plaatsvond. Ik moest na sluitingstijd naar de kerel. Zijn assistente ging naar huis dus ik was alleen. Hij was niet echt communicatief vaardig en zag er een beetje uit als zo'n mad scientist uit een horrorfilm. Dat ik een enge lap in mijn mond om mijn kies kreeg hielp niet. En dat hij naast mijn hoofd een gasbrander om de instrumenten te ontsmetten hielp ook niet. En ik kon de klok niet zien dus wist niet hoe lang het nog kon duren.

Maar viel het je mee? Verdoving ook overleefd?
Oh wauw! Wel filmisch :7 Die lap om de kies heen had ik vandaag al, dat scheelt.

Het was te doen-ish, verdovingsspuiten blijven wel een probleem maar ik heb het idee dat door al die exposure van de laatste tijd het fobische toch een pietsie aan het afnemen is en daar ben ik wel erg blij mee ^O^ Van de procedure zelf niks gevoeld en ik ben op zich wel goed in heel lang mijn mond heel ver openhouden zonder kramp *)
Beetje balen vooral dat ik er dus niet al vanaf ben nu en met een noodvulling zit, maar niks aan te doen!
  maandag 26 juli 2021 @ 13:45:15 #245
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200556818
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh wauw! Wel filmisch :7 Die lap om de kies heen had ik vandaag al, dat scheelt.

Het was te doen-ish, verdovingsspuiten blijven wel een probleem maar ik heb het idee dat door al die exposure van de laatste tijd het fobische toch een pietsie aan het afnemen is en daar ben ik wel erg blij mee ^O^ Van de procedure zelf niks gevoeld en ik ben op zich wel goed in heel lang mijn mond heel ver openhouden zonder kramp *)
Beetje balen vooral dat ik er dus niet al vanaf ben nu en met een noodvulling zit, maar niks aan te doen!
Ik wilde het gisteren niet zeggen maar je bent er nooit in een keer van af ;) Het wordt altijd pas na een paar weken echt dicht gemaakt.

Ik vond de eerste keer toch de ergste. Omdat je eigenlijk niet goed weet wat er gaat gebeuren. Het is daarna steeds veel makkelijker ^O^
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 13:49:28 #246
221912 minilot
Nancy boy
pi_200556880
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wilde het gisteren niet zeggen maar je bent er nooit in een keer van af ;) Het wordt altijd pas na een paar weken echt dicht gemaakt.
Oh, dat is niet conform wat mijn tandarts vandaag zei: als ze bij het laatste kanaal had gekund had ze de boel vandaag helemaal afgerond. Hmmm!
  maandag 26 juli 2021 @ 13:51:55 #247
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200556915
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh, dat is niet conform wat mijn tandarts vandaag zei: als ze bij het laatste kanaal had gekund had ze de boel vandaag helemaal afgerond. Hmmm!
Had jij nu echt kiespijn waardoor je die behandeling moest?

Ik ben aan het ontwijken de tandarts te moeten bellen, want ik heb geen pijn als ik niks doe. Alleen bij koud water enzo.
pi_200556918
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Niet 8-)

'Spint' 'hijgt' 'is te druk'.... dat soort zaken zetten wij dan neer in het verslag. (Is ook altijd leuk als je het hart wil luisteren, PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR....... 'ja, zal het dan wel doen hč.... :') )

Vaak tellen we dan even door later stiekem naar binnen te gluren in het hok. Liefst als ze de andere kant op kijken of slapen. Of dus in elk geval STIL zitten. Katten zijn wat dat betreft echt lastig hoor.

Maar ja, daar zijn ze dan weer kat voor...
Ja, dat _O-
Ik heb inmiddels ook afgeleerd het de DA extra moeilijk te maken door geruststellende kroelen te geven :')

Stiekem binnen gluren lukt niet. Poes heeft me door… prrrrrr O+

Dadelijk komt kitten socialisatiebezoek (zou ik ook mee gaan uit eten maar dat heb ik toch maar afgezegd). Mag poes daarna in de woonkamer. Meer kans om kat in rust te treffen.
pi_200556923
quote:
ik ben op zich wel goed in heel lang mijn mond heel ver openhouden zonder kramp *)
Heb ik eindelijk iets aan die suffe Duitse les die ik me altijd herinner (over sport en spierpijn, maar toch).
Übung macht den Meister?
  maandag 26 juli 2021 @ 13:53:15 #250
221912 minilot
Nancy boy
pi_200556946
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Heb ik eindelijk iets aan die suffe Duitse les die ik me altijd herinner (over sport en spierpijn, maar toch).
Übung macht den Meister?
Jazeker O+
pi_200556968
quote:

[..]

Bikkel ^O^

Als je extra exposure nodig hebt: Candaasje of ik willen je best uit de brand helpen *O*
  maandag 26 juli 2021 @ 13:54:48 #252
221912 minilot
Nancy boy
pi_200556980
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Yup. Paar weken mee rondgelopen maar struisvogeltactiek bleek, ondanks bij zoveel problemen vaak zo succesvol, niet te werken dus toch maar gebeld :')
pi_200556986
quote:

[..]

Ik ben aan het ontwijken de tandarts te moeten bellen, want ik heb geen pijn als ik niks doe. Alleen bij koud water enzo.
Dan speelt er toch iets. En stel dat hij over 2 weken met vakantie gaat en het "iets" opeens veel pijnlijker is, moet je naar een vervanger.
  maandag 26 juli 2021 @ 13:57:59 #254
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557043
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Yup. Paar weken mee rondgelopen maar struisvogeltactiek bleek, ondanks bij zoveel problemen vaak zo succesvol, niet te werken dus toch maar gebeld :')
haha ;(

Ik wacht toch nog even *)
  maandag 26 juli 2021 @ 13:59:25 #255
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557062
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dan speelt er toch iets. En stel dat hij over 2 weken met vakantie gaat en het "iets" opeens veel pijnlijker is, moet je naar een vervanger.
Ja, was een gaatje onder een vulling die 5 weken geleden is gedaan. Was erg diep dus sowieso is nog een tijdje gevoelig niet zo gek. Maar is nu wel al 5 weken :X
Maar aan de andere kant zei de dame toen: als je er snachts wakker van wordt moet je bellen. En dat heb ik dus totaal niet.
pi_200557089
quote:

[..]

*O* _O_ ^O^
pi_200557110
Lucky ik heb t opgegeven met draadloze oortjes.
Heb nu weer de meest simpele vd hema nooit kapot en doen t altijd :D
  maandag 26 juli 2021 @ 14:03:31 #258
217702 Lonaa
Honger!
pi_200557123
Niet verbaasd, toch teleurgesteld: geen festivals deze zomer.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:04:09 #259
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200557136
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Noh, wat zonde! -O-
Ja was echt visueel prachtig vlees...

[ Bericht 7% gewijzigd door fietsie op 26-07-2021 14:09:55 ]
pi_200557174
quote:
2s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:03 schreef Lonaa het volgende:
En blijkbaar mogen we overal op in de EU vakantie. En hopen we dat iedereen die thuiskomt zich test en zich gedraagt overeenkomstig de uitslag :7
  maandag 26 juli 2021 @ 14:08:33 #261
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200557192
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:02 schreef Blues het volgende:
Lucky ik heb t opgegeven met draadloze oortjes.
Heb nu weer de meest simpele vd hema nooit kapot en doen t altijd :D
Ik wurg mezelf met bedrade oortjes :D
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 14:08:46 #262
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557196
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En blijkbaar mogen we overal op in de EU vakantie. En hopen we dat iedereen die thuiskomt zich test en zich gedraagt overeenkomstig de uitslag :7
Is toch ook allemaal onnodig. Nederland is zelf een van de roodste landen op de kaart. Het is bijna gevaarlijker om in Nederland te blijven _O-

Wel jammer van de festivals, maar ook wel begrijpelijk.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:09:34 #263
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200557209
quote:
2s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:03 schreef Lonaa het volgende:
Nah, matig zeg. Voor jou niet of is er net nieuws over alle Nederlandse festivals? Ik durf geen nieuwssite te bekijken ivm de Spelen.
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 14:09:57 #264
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200557217
quote:

[..]

Bellen. Serieus, dat inplannen is veel chiller dan ineens in het weekend naar een noodtandarts moeten.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 26 juli 2021 @ 14:10:38 #265
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557227
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Bellen. Serieus, dat inplannen is veel chiller dan ineens in het weekend naar een noodtandarts moeten.
Maar ik durf nieeeeet! :'(
pi_200557232
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nah, matig zeg. Voor jou niet of is er net nieuws over alle Nederlandse festivals? Ik durf geen nieuwssite te bekijken ivm de Spelen.
https://nos.nl/artikel/23(...)meerdaagse-festivals

Ik denk dat deze veilig is ;)
  maandag 26 juli 2021 @ 14:11:12 #267
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557238
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Net nieuws, festivals met camping afgelast tot 1 september,
Overige volgt nog besluit in augustus
  maandag 26 juli 2021 @ 14:11:23 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200557241
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja zeg, je zou zo maar eens iets verplicht maken en dat mensen zich er ook aan moeten houden EN dat je er niet aan houden consequenties heeft, dat kan alleen maar bij de Belasting, maar verder nergens mee...
.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:11:34 #269
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200557243
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:10 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Maar ik durf nieeeeet! :'(
Dan kan je in ieder geval naar de tandarts van je eigen keuze en niet "wie er open is". *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 26 juli 2021 @ 14:12:33 #270
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557263
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:11 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dan kan je in ieder geval naar de tandarts van je eigen keuze en niet "wie er open is". *D
Ja nja ik woon hier pas net dus heb toch nog niet echt een vaste.

ok ok, ik ga misschien deze week wel bellen. ;(
pi_200557269
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

@:fietsie, ik ga even kijken naar die mindband. En of dat Belgische bedrijf dat ook verkoopt want ik heb wel een bon van 106 euro natuurlijk. Die wil ik ook weer niet laten gaan.
Wat ik bedoelde, was dat je misschien dan je volgende set Plantronics bij een ander bedrijf kon kopen zodat als die weer stukgingen het andere bedrijf je beter zou helpen. Maar dan zit je inderdaad nog met die bon.
pi_200557282
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:59 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja, was een gaatje onder een vulling die 5 weken geleden is gedaan. Was erg diep dus sowieso is nog een tijdje gevoelig niet zo gek. Maar is nu wel al 5 weken :X
Maar aan de andere kant zei de dame toen: als je er snachts wakker van wordt moet je bellen. En dat heb ik dus totaal niet.
Ik ben na 2 jaar struisvogelen wel een kies kwijtgeraakt doordat ik maar af en toe last had. Vooral bij meer kou enzo. Bleek de helft van de wortel (of meer, dunno) afgestorven. Dus die kon eruit, of een kroon (maar dat is zo stervensduur..en het was een van m'n achterste kiezen).

Mijn hoektand op dezelfde wijze kwijtgeraakt. Ik heb er nu echt een heel lelijke kroon voor terug, die de nieuwe tandarts er ook niet uit durft te halen om te vervangen. Ik baal er nog letterlijk elke dag van.

Dus mijn wijze advies - vooral aan anderen natuurlijk, ik ben zelf net zo stronteigenwijs :+ - zou luiden; hup naar de tandarts!
pi_200557283
Wat is dat toch met die mondhygiënistes voor iedereen? Waarvoor sturen ze je daarheen? Tandsteen?
  maandag 26 juli 2021 @ 14:15:17 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200557317
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Vanyel het volgende:
Wat is dat toch met die mondhygiënistes voor iedereen? Waarvoor sturen ze je daarheen? Tandsteen?
Alles wat een normale tandarts normaal zou doen, maar wat onder de noemer "we hebben te weinig tandartsen" nu wordt uitbesteedt. Capaciteitsvergroting dus eigenlijk.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:15:48 #275
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557333
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben na 2 jaar struisvogelen wel een kies kwijtgeraakt doordat ik maar af en toe last had. Vooral bij meer kou enzo. Bleek de helft van de wortel (of meer, dunno) afgestorven. Dus die kon eruit, of een kroon (maar dat is zo stervensduur..en het was een van m'n achterste kiezen).

Mijn hoektand op dezelfde wijze kwijtgeraakt. Ik heb er nu echt een heel lelijke kroon voor terug, die de nieuwe tandarts er ook niet uit durft te halen om te vervangen. Ik baal er nog letterlijk elke dag van.

Dus mijn wijze advies - vooral aan anderen natuurlijk, ik ben zelf net zo stronteigenwijs :+ - zou luiden; hup naar de tandarts!
Ieehhh dat klinkt nog enger!! :o
pi_200557334
Moet naar buiten, 4 straten verder. Een van de weinig doen die de man van me vraagt du moment :') Waarom zit ik al 2 uur te hikken :')
  maandag 26 juli 2021 @ 14:16:09 #277
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200557335
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben op eenzelfde manier ook een en ander kwijt, sindsdien ga ik heel trouw naar m'n tandarts en laat ik dingen zsm fixen. :')

Kan de volgende keer wel eens vragen wat er mogelijk is aan kronen voor één van de missende. Zo zonder vakanties en feestjes heb ik toch geld over. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200557338
#teamlelijkekroon BOKS
  maandag 26 juli 2021 @ 14:16:41 #279
217702 Lonaa
Honger!
pi_200557342
Mijntandarts doet dat gewoon.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:17:31 #280
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557365
HAHA ze zijn dicht tot 13 augustus ;(
Nu krijg ik morgen natuurlijk kiespijn.
pi_200557389
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:13 schreef Vanyel het volgende:
Tandsteen, ontstekingen (gingivitis, paradontitis..)

Ik moet eigenlijk wel gewoon, heb 24/7 ontstoken tandvlees. (Mijn ouders hebben hetzelfde euvel. Zal wel een slecht bioom hebben, o.a. natuurlijk. Ik ben niet zo heel trouw met flossen.) maar ik word het eeuwige gepreek - naast het afschuwelijke gepor en gewroet - elke keer ZO zat. Ze lijken er iets te vaak plezier in te scheppen je op je vingers te tikken (dat je niet goed elk randje poetst/flost, dat je ragertjes niet dik genoeg zijn, etc.) en daar heb ik echt een schurfthekel aan. Vooral als ik dan met mijn mond open lig, niks terug kan zeggen en ook nog op moet passen, want ze moeten dan nog de helft in mijn gebit wroeten....

Ik loop mijn afspraak al een jaar uit te stellen. Dom. Dus ik ga het toch maar eens plannen. Maar dan wel bij ééntje specifiek, die was nog wel aardig. Maar brrr.
pi_200557420
Ik heb de bijlages bijeengeraapt en de mail verzonden.
Morgen presenteren, vragen beantwoorden en presentaties van de anderen aanhoren. In die volgorde: ik mag het spits afbijten.
note to self: geen winden laten
  maandag 26 juli 2021 @ 14:20:39 #283
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200557449
quote:
2s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:19 schreef sigme het volgende:
Morgen presenteren, vragen beantwoorden en presentaties van de anderen aanhoren. In die volgorde: ik mag het spits afbijten.
Je iig niet omdraaien na het laten ervan.
pi_200557462
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet eigenlijk wel gewoon, heb 24/7 ontstoken tandvlees. (Mijn ouders hebben hetzelfde euvel.
Dat heb ik ook (en mijn moeder), zodra ik stop met poetsten met paradontax. Omdat die nu rare smaak heeft ben ik over op Saline van Weleda. Als dat niet werkt heb ik over 3 weken aften en moet ik terug.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:21:25 #285
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200557464
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:17 schreef gcjoel het volgende:
HAHA ze zijn dicht tot 13 augustus ;(
Nu krijg ik morgen natuurlijk kiespijn.
Plausibel. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200557492
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:20 schreef fietsie het volgende:

[..]

Je iig niet omdraaien na het laten ervan.
Nee, het was erger dan dat. Veel erger.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:22:41 #287
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557509
quote:

[..]

Ik moet eigenlijk wel gewoon, heb 24/7 ontstoken tandvlees. (Mijn ouders hebben hetzelfde euvel. Zal wel een slecht bioom hebben, o.a. natuurlijk. Ik ben niet zo heel trouw met flossen.) maar ik word het eeuwige gepreek - naast het afschuwelijke gepor en gewroet - elke keer ZO zat. Ze lijken er iets te vaak plezier in te scheppen je op je vingers te tikken (dat je niet goed elk randje poetst/flost, dat je ragertjes niet dik genoeg zijn, etc.) en daar heb ik echt een schurfthekel aan. Vooral als ik dan met mijn mond open lig, niks terug kan zeggen en ook nog op moet passen, want ze moeten dan nog de helft in mijn gebit wroeten....

Ik loop mijn afspraak al een jaar uit te stellen. Dom. Dus ik ga het toch maar eens plannen. Maar dan wel bij ééntje specifiek, die was nog wel aardig. Maar brrr.
Ik heb een periode enorm veel last gehad van mijn tandvlees en toen was ik echt zo blij met de mondhygienist O+
Zij maakte echt grondig schoon en deed echt pockets goed schoonmaken.

Zo doet de tandarts het niet. En daardoor nu dus weer veel vaker last. ;(
  maandag 26 juli 2021 @ 14:23:44 #288
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200557531
quote:
2s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:19 schreef sigme het volgende:
Yes! Bijna er van af!
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 14:24:02 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200557540
quote:
6s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, het was erger dan dat. Veel erger.
Stevig paar sokken en de broekspijpen erin? :p
pi_200557555
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:15 schreef fietsie het volgende:

[..]

Alles wat een normale tandarts normaal zou doen, maar wat onder de noemer "we hebben te weinig tandartsen" nu wordt uitbesteedt. Capaciteitsvergroting dus eigenlijk.
Gaten vullen?

[ Bericht 78% gewijzigd door Vanyel op 26-07-2021 14:32:36 ]
pi_200557592
Creatief, creatief.
Ik hou het wel bij 'geen winden laten'.
pi_200557616
Gaten vullen?
quote:

[..]

Ik moet eigenlijk wel gewoon, heb 24/7 ontstoken tandvlees. (Mijn ouders hebben hetzelfde euvel. Zal wel een slecht bioom hebben, o.a. natuurlijk. Ik ben niet zo heel trouw met flossen.) maar ik word het eeuwige gepreek - naast het afschuwelijke gepor en gewroet - elke keer ZO zat. Ze lijken er iets te vaak plezier in te scheppen je op je vingers te tikken (dat je niet goed elk randje poetst/flost, dat je ragertjes niet dik genoeg zijn, etc.) en daar heb ik echt een schurfthekel aan.
Ja!
Tandarts ook hoor. Ik heb al jaren geen issues, mijn tandvlees ziet er goed uit, dit dat. Nu gebruiken wij tegenwoordig een waterpik en ik stook niet meer. Moet ik toch eerst een uitgebreide preek aanhoren over hoe stoken beter is dan waterflossen, voor ik de boodschap krijg dat mijn tandvlees er voor een waterflosser wel verrassend goed uitziet, eigenlijk net als bij stoken.
Wtf :?
Dat moeten ze wel leren op de opleiding. Laat nooit een kans voorbij gaan om mensen toe te preken
:r
pi_200557660
Mijne was wel aardig. Ze vroeg wat ik vervelender vond, flossen of stokeren of rageren, en toen ik zei dat ik stokeren het best te doen vond heeft ze me uitgelegd hoe ik dat moest doen en dan was het goed. Liever dat ik trouw blijf stokeren dan dat ik met heel veel tegenzin eens in de maand misschien een rager erbij pak of zo. ;)
  maandag 26 juli 2021 @ 14:30:09 #294
221912 minilot
Nancy boy
pi_200557663
Mijn tandarts is een hele chille mevrouw, superduper feitelijk in haar communicatie en preekt nooit ^O^
  maandag 26 juli 2021 @ 14:31:51 #295
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200557704
Hier sturen ze de assistent altijd eerst langs voor de preek.

Maar goed tandartsen :r
Dat wordt je ook echt alleen voor het geld natuurlijk.
pi_200557866
Nooit een preek van deze tandarts (en hij zit er toch ruim 31 jaar en ik heb een bagger slecht gebit.
1 ding samen afgesproken, af en toe is er een langdurige sessie nodig om weer wat te redden (en een kunstgebit te voorkomen). Hij zal niet boos worden als er iets misgaat en ik zal niet zeuren. En dat werkt als een tierelier. Zijn voorganger werd namelijk wel altijd boos en ik was daar zo bang voor. Was denk ik ook de enige die het erg vond dat ik niet meer naar de schooltandarts mocht.
  maandag 26 juli 2021 @ 14:38:48 #297
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200557880
Mijn tandarts is een lompe hork, maar hij is grondig en snel en het blijft bij een "hoe gaat het met het flossen/stoken/whatever?". Hij weet ook wel dat ik weet dat het beter is als ik dat braaf doe. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 26 juli 2021 @ 14:43:03 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200557962
Ik heb nul tandvleesproblemen en hoef dus niet naar een mondhygienist. Ik krijg ook geen preken. Dat is niet nodig want ik flos braaf dagelijks. Wel een keer uitleg gekregen over het ragen van mijn brug.
Spoilers!
pi_200558127
Tja...het wil ook niet lukken...hier steekt een official over o|O

https://twitter.com/i/status/1419635120261124104
  maandag 26 juli 2021 @ 14:52:12 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200558148
-O-

quote:
Thank you for contacting Creative Labs.

With regard to your enquiry, please be informed that the Outlier ONE V2 has a pulsating blue LED when it is in Bluetooth paired mode.

We regret that there is no option to disable/turn off this LED indicator.
@Vanyel
Spoilers!
  maandag 26 juli 2021 @ 14:53:01 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200558168
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Tja...het wil ook niet lukken...hier steekt een official over o|O

https://twitter.com/i/status/1419635120261124104
Daar had ik toch heel wat minder medeleven met die official gehad....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')