abonnement Unibet Coolblue
pi_201396352
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar, wat is nou de conclusie dan?
waarom willen jij en hexagon de hele tijd een conclusie? Waarom mogen we niet als vrijgezelle 30ers (waar dit topic over gaat) e.e.a. bespreken.

En als dit niet de bedoeling is van dit topic, wat mogen we dan wél bespreken?

Of willen we op fok! toe naar een beleid waarin elk topic zo snel mogelijk toespitst op een conclusie, zodat het gesloten kan worden ofzo?
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 10:33:43 #202
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201396382
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:31 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
waarom willen jij en hexagon de hele tijd een conclusie? Waarom mogen we niet als vrijgezelle 30ers (waar dit topic over gaat) e.e.a. bespreken.

En als dit niet de bedoeling is van dit topic, wat mogen we dan wél bespreken?

Of willen we op fok! toe naar een beleid waarin elk topic zo snel mogelijk toespitst op een conclusie, zodat het gesloten kan worden ofzo?
De. Hele. Tijd? Volgens mij stel ik die vraag nu voor het eerst? Leuke afleiding verder, maar je belicht in je post 2 kanten, kinderen is kut, maar toch ook niet, en vrijgezel zijn is kut, maar toch ook niet. Zo lees ik je post dus dan vraag ik 'ja, wat is dan de uiteindelijke conclusie?' want dat beiden evenveel (niet) kut zijn lijkt me ook wat apart, er zal toch wel 1 meer of minder kut zijn dan de ander denk ik.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201396535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
De. Hele. Tijd? Volgens mij stel ik die vraag nu voor het eerst? Leuke afleiding verder, maar je belicht in je post 2 kanten, kinderen is kut, maar toch ook niet, en vrijgezel zijn is kut, maar toch ook niet. Zo lees ik je post dus dan vraag ik 'ja, wat is dan de uiteindelijke conclusie?' want dat beiden evenveel (niet) kut zijn lijkt me ook wat apart, er zal toch wel 1 meer of minder kut zijn dan de ander denk ik.
Nja als er al een conclusie uit te trekken valt wat ik hier typ, is het waarschijnlijk de conclusie dat ik 32 ben en nog steeds geen flauw idee heb wat ik wil met mijn toekomst. Wat betreft kinderen zeker, wat betreft partner in iets mindere mate (dat weet ik wel vrij zeker dat ik dat vroeg of laat wil).

Het heeft allemaal twee kanten. Kinderen krijgen lijkt me enerzijds het mooiste wat er is omdat het substantie geeft aan je (gevoels) leven. Aan de andere kant lijkt het me enorm kut omdat ik in de praktijk vaak zie dat koppels met (jonge) kinderen worden geleefd door de omstandigheden i.p.v. dat ze de teugels zelf in handen hebben.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 10:56:43 #204
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201396700
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:44 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Nja als er al een conclusie uit te trekken valt wat ik hier typ, is het waarschijnlijk de conclusie dat ik 32 ben en nog steeds geen flauw idee heb wat ik wil met mijn toekomst. Wat betreft kinderen zeker, wat betreft partner in iets mindere mate (dat weet ik wel vrij zeker dat ik dat vroeg of laat wil).

Het heeft allemaal twee kanten. Kinderen krijgen lijkt me enerzijds het mooiste wat er is omdat het substantie geeft aan je (gevoels) leven. Aan de andere kant lijkt het me enorm kut omdat ik in de praktijk vaak zie dat koppels met (jonge) kinderen worden geleefd door de omstandigheden i.p.v. dat ze de teugels zelf in handen hebben.
Nou, net nadat ik de vorige post geplaatst had ging me een lampje branden, dus nu kan ik je reactie een stuk beter plaatsen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201396830
:? Ik zeg niks raars of onsympathieks volgens mij, dus het zal allemaal wel.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 11:18:37 #206
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201396996
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:06 schreef Autoscooter het volgende:
:? Ik zeg niks raars of onsympathieks volgens mij, dus het zal allemaal wel.
Nee, natuurlijk zeg je niks raars of onsympathieks, dat beweer ik ook helemaal niet.

Overigens zou ik me na een tijd wel gaan afvragen of het niet handiger is om iets concreets (anders) te (gaan) doen in plaats van min of meer te blijven hangen in dezelfde ontdekkingen en overpeinzingen, want het nadenken over beide kanten van een relatie/kinderen is niks mis mee, maar als je te lang daar in blijft hangen dan kom je er niet meer uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door CoolGuy op 17-09-2021 14:03:15 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201400264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk zeg je niks raars of onsympathieks, dat beweer ik ook helemaal niet.

Overigens zou ik me na een tijd wel gaan afvragen of het niet handiger is om iets concreets (anders) te (gaan) doen in plaats van min of meer te blijven hangen in dezelfde ontdekkingen en overpeinzingen, want het nadenken over beide kanten van een relatie/kinderen is niks mis mee, maar als je te lang daar in blijft hangen dan kom je er niet meer uit.
En dan?

Beland je dan dakloos in de goot ofzo?

Als kinderloze vrijgezel hoef je helemaal nooit uit de mijmerstand te komen en je hebt toch tijd zat.

Blijkbaar bestaan er ook mensen die willen dat alles in het leven naar 1 grote ultieme conclusie leidt, zodat je weer verder kan, weer een deur dicht, weer een onzekerheid geelimineerd.

Dat is nou precies iets waar ik vaak tegenaan loop bij mensen die huisje-boompje-beestje hebben. Die streven daarnaar, het boeltje moet op orde zijn, het moet allemaal ergens naartoe gaan. Want dan heb je kinderen en dan wil je die een goed leven geven, dus dat is ook een soort project waarin je ergens naartoe werkt.

Als je geen kinderwens hebt denk je zo helemaal niet omdat je die prioriteit niet hebt. Daarom vind ik het niet zo inspirerend wat zij doen. En andersom vinden zij mij niet inspirerend, en dan krijg je idd dit soort gesprekken van "jamaar als je zó denkt, dan.....!"

En ik denk dan "ja maar zoals jij denkt, dat geldt voor mij niet."
What's the name of the game?
pi_201424240
Precies Marz... Beetje mijmeren. Is toch niks mis mee...

Ik snap ook niet zo goed waarom CG en Hexagon richting een conclusie willen dwingen. Ik heb de indruk dat ze ons (mij) willen laten inzien dat ik eigenlijk jaloers ben ofzo. Of dat ik beter ''in het echte leven'' aan de situatie kan werken in plaats van op een forum erover schrijven, wat in hun ogen klagen is.

Vind dat nogal kortzichtig als ik eerlijk ben. Ze zien wat ik hier schrijf op fok!, maar 95+ % van mijn tijd ben ik helemaal niet op dit forum aanwezig en ben ik gewoon dingen aan het doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Autoscooter op 19-09-2021 10:43:58 ]
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 11:19:25 #209
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201424813
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:23 schreef Autoscooter het volgende:
Precies Marz... Beetje mijmeren. Is toch niks mis mee...

Ik snap ook niet zo goed waarom CG en Hexagon richting een conclusie willen dwingen. Ik heb de indruk dat ze ons (mij) willen laten inzien dat ik eigenlijk jaloers ben ofzo. Of dat ik beter ''in het echte leven'' aan de situatie kan werken in plaats van op een forum erover schrijven, wat in hun ogen klagen is.

Vind dat nogal kortzichtig als ik eerlijk ben. Ze zien wat ik hier schrijf op fok!, maar 95+ % van mijn tijd ben ik helemaal niet op dit forum aanwezig en ben ik gewoon dingen aan het doen.
Een beetje mijmeren is helemaal niks mis mee. Maar dat bedoelde ik niet, en wij weten beiden wat ik wél bedoel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201427919
Ik begrijp autoscooter wel. Vriendinnen van mij zijn allemaal gaan settelen en aan de kinderen. Ik leef een heel ander leven en merkte ook dat die kinderen steeds meer in de schijnwerpers stonden. Kind dit kind dat. Ik heb die moedergevoelens (nog?) niet en heb ook geen zin om oppas oid te zijn. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen die vriendinnen toch maar naar de achtergrond te laten verdwijnen en mensen te zoeken waar ik nu wel mee op een lijn leef. Het is best confronterend wanneer interessegebieden ineens splitsen. Denk dat dat ook wel een stukje maatschappelijke druk is.
pi_201429175
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:24 schreef Autoscooter het volgende:
Dat is een kruis dat we als vrijgezellen / kinderlozen moeten dragen :P Ik herken wel de soms wat zelfgenoegzame houding van mensen met partner en kinderen die zelf menen ''hun boeltje helemaal op het droge'' te hebben en je dan soms kunnen aanspreken met zo'n toontje van ''Ik heb het allemaal al waargemaakt in het leven, heb niemand meer wat te bewijzen, wanneer ga jij het eens laten zien?''

Maargoed, ik denk ook wel dat het toch nog wel in ons DNA zit om kinderen te willen en te settelen met een partner. Dat is iets wat we als mens honderdduizenden jaren in min of meer die vorm hebben gedaan, en in het dierenrijk werkt het soms nog steeds zo dat dieren die niet voortplanten / geen partner vinden worden verstoten door de groep of vroeger sterven. :P

Ik vind het zelf erg dubbel. Moet eerlijk zeggen dat soms als ik een avond bij vrienden met baby's ben geweest, ik na thuiskomst nog wel eens 10 minuten op de bank voor me uit zit te staren. Dat ik het soms allemaal niet begrijp waarom mensen dit zichzelf allemaal aandoen en ze het ook zo vanzelfsprekend vinden allemaal. Het is zo enorm veel gedoe. Vind mijn vrienden er ook vaak slecht uitzien door alle gebroken nachten. Dan kom ik bij ze aan in het weekend en zeggen ze '''Jezus wat ben jij bruin joh!'' Ja tuurlijk, ik heb die twee mooie dagen vandeweek lekker op mijn bootje doorgebracht. En jullie zo te zien binnen met een poepend / kotsend kind dat het RS virus had opgelopen.

Ze moeten erg op het geld letten omdat het allemaal enorm veel kost (kinderopvang etc). Sommigen zijn al 2 jaar niet meer op vakantie geweest. Dan ben je begin dertig denk ik dan, sta je nog in de kracht/piek van je leven.

Aan de andere kant denk ik ook : wat voor uitdaging blijft het single leven nou op de lange termijn bieden? Als je mensen ernaar vraagt beginnen ze al snel over dingen als reizen, naar Bali gaan, hobbies en noem maar op. Maar in mijn oren komt dat vaak neer op het leven dat ik als tiener en twintiger al heb geleefd. Op een gegeven moment heb je dat ook allemaal wel een keer gezien. Contacten bij NMLK, via een Yoga Klasje of een ander clubje is natuurlijk hartstikke leuk, maar op geen enkele manier inwisselbaar tegen de liefde / band die je kunt voelen voor je eigen kinderen en partner. Wat dat betreft vind ik single en kinderloos zijn in zekere zin ook erg oppervlakkig en weet ik 100% zeker dat je nooit als single kunt ervaren hoe een ouder voelt voor het eigen kind. Dat brengt toch een enorm diepe dimensie in je leven. Dan kun je 300 musea bezoeken, maar dat gaat het nooit compenseren.
Heel herkenbaar als 30er, vrijgezel en absoluut zonder nog rammelende eierstokken (wat haat ik die term).
Ik denk wel dat een partner de eerste stap is. Je moet eerst daarvan gaan houden. Logisch dat je nog niet aan kinderen moet denken als je uberhaupt nog geen partner hebt.
Ja, sommigen willen via kunstmatige inseminatie gelijk single ouder worden of willen hun zaad doneren maar dat Zijn er ook maar weinigen, die vaak al van jongs af aan die obsessie hebben.
Voor de meesten gaat het toch wel op volgorde.
En voor sommigen kan een partner misschien ook al voldoende zijn om liefde te ervaren.
Maar sommigen lukt dat gewoon niet, omdat ze de echte liefde niet kunnen vinden of toelaten . Tja dan moet je dat accepteren helaas. 1 van de kutdingen van het leven.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_201509504
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:49 schreef Senn88 het volgende:
Ik begrijp autoscooter wel. Vriendinnen van mij zijn allemaal gaan settelen en aan de kinderen. Ik leef een heel ander leven en merkte ook dat die kinderen steeds meer in de schijnwerpers stonden. Kind dit kind dat. Ik heb die moedergevoelens (nog?) niet en heb ook geen zin om oppas oid te zijn. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen die vriendinnen toch maar naar de achtergrond te laten verdwijnen en mensen te zoeken waar ik nu wel mee op een lijn leef. Het is best confronterend wanneer interessegebieden ineens splitsen. Denk dat dat ook wel een stukje maatschappelijke druk is.
Ik vind dit wel heel lastig, om die gelijkgestemden te vinden.

Ben zelf 32, en bijvoorbeeld gisteravond ging ik een keer in op de uitnodiging van een single vriend waarbij ik meestal vriendelijk bedank voor de uitnodiging.

En dan bevind ik me opeens op vrijdagavond als 32 jarige in een appartement drie hoog achter waar allemaal figuren tussen de 25 - begin dertig doodleuk lijntjes coke zitten te snuiven terwijl ze call of duty aan het spelen zijn :? Dat ik echt denk : waar ben ik nou toch in hemelsnaam weer beland.

Vanaf een bepaalde leeftijd is er vaak ook wel een reden waarom mensen nog single zijn. Volgens mij zijn er boven de dertig niet zo heel veel relatief stabiele mensen die geen gezinsleven ambieren en die nog binnen de grenzen van het normale op stap willen.

Aan de andere kant herken ik ook heel erg wat jij zegt, bij gesettelde vrienden met andere prioriteiten. Zo roept een vriend van mij steevast tegen mij ''Je bent altijd welkom bij ons thuis hé, weet dat!!'' Hartstikke aardig bedoeld, maar de beste man woont 100 km verderop in Breda, en ik ben de afgelopen 5 keer al naar hem toe geweest. Maar naar mij toe komen zit er steeds niet in :P

Dus grosso modo komt het er in mijn geval op neer dat degenen die nog single zijn halve cokeverslaafden zijn zonder verantwoordeljkheidsgevoel, en degenen die gesetteld zijn daar ben ik me constant aan het aanpassen aan hun agenda, zonder dat ze dat andersom doen.
pi_201510120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:21 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Ik vind dit wel heel lastig, om die gelijkgestemden te vinden.

Ben zelf 32, en bijvoorbeeld gisteravond ging ik een keer in op de uitnodiging van een single vriend waarbij ik meestal vriendelijk bedank voor de uitnodiging.

En dan bevind ik me opeens op vrijdagavond als 32 jarige in een appartement drie hoog achter waar allemaal figuren tussen de 25 - begin dertig doodleuk lijntjes coke zitten te snuiven terwijl ze call of duty aan het spelen zijn :? Dat ik echt denk : waar ben ik nou toch in hemelsnaam weer beland.

Vanaf een bepaalde leeftijd is er vaak ook wel een reden waarom mensen nog single zijn. Volgens mij zijn er boven de dertig niet zo heel veel relatief stabiele mensen die geen gezinsleven ambieren en die nog binnen de grenzen van het normale op stap willen.

Aan de andere kant herken ik ook heel erg wat jij zegt, bij gesettelde vrienden met andere prioriteiten. Zo roept een vriend van mij steevast tegen mij ''Je bent altijd welkom bij ons thuis hé, weet dat!!'' Hartstikke aardig bedoeld, maar de beste man woont 100 km verderop in Breda, en ik ben de afgelopen 5 keer al naar hem toe geweest. Maar naar mij toe komen zit er steeds niet in :P

Dus grosso modo komt het er in mijn geval op neer dat degenen die nog single zijn halve cokeverslaafden zijn zonder verantwoordeljkheidsgevoel, en degenen die gesetteld zijn daar ben ik me constant aan het aanpassen aan hun agenda, zonder dat ze dat andersom doen.
Ander type mens opzoeken dan ;) ze zijn er echt wel. Afgelopen jaar ook wel de nodige 30+ers met een relatie leren kennen die na een x aantal jaar weer single zijn. Het is echt niet zo dat iedere single 30+er een backpack met problemen heeft. Wel is het zo dat naarmate je leeftijd en dus ook levenservaring toeneemt je als mens ook negatieve ervaringen opdoet. Als je een keer gewoon gezellig wilt kletsen over dit onderwerp of je frustratie even wilt ventileren dan mag je me altijd DMen.
pi_201534359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:21 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Ik vind dit wel heel lastig, om die gelijkgestemden te vinden.

Ben zelf 32, en bijvoorbeeld gisteravond ging ik een keer in op de uitnodiging van een single vriend waarbij ik meestal vriendelijk bedank voor de uitnodiging.

En dan bevind ik me opeens op vrijdagavond als 32 jarige in een appartement drie hoog achter waar allemaal figuren tussen de 25 - begin dertig doodleuk lijntjes coke zitten te snuiven terwijl ze call of duty aan het spelen zijn :? Dat ik echt denk : waar ben ik nou toch in hemelsnaam weer beland.

Vanaf een bepaalde leeftijd is er vaak ook wel een reden waarom mensen nog single zijn. Volgens mij zijn er boven de dertig niet zo heel veel relatief stabiele mensen die geen gezinsleven ambieren en die nog binnen de grenzen van het normale op stap willen.

Aan de andere kant herken ik ook heel erg wat jij zegt, bij gesettelde vrienden met andere prioriteiten. Zo roept een vriend van mij steevast tegen mij ''Je bent altijd welkom bij ons thuis hé, weet dat!!'' Hartstikke aardig bedoeld, maar de beste man woont 100 km verderop in Breda, en ik ben de afgelopen 5 keer al naar hem toe geweest. Maar naar mij toe komen zit er steeds niet in :P

Dus grosso modo komt het er in mijn geval op neer dat degenen die nog single zijn halve cokeverslaafden zijn zonder verantwoordeljkheidsgevoel, en degenen die gesetteld zijn daar ben ik me constant aan het aanpassen aan hun agenda, zonder dat ze dat andersom doen.
Heb ik ook last van, ik ben zelf 29 jaar, ik gebruik niet, heb geen vrienden die dit doen. (Heb dus wel vrienden)
Moet zeggen dat ik echt aan het focussen ben op mijn toekomst (studie/werk) dus ja.

Ik heb het idee dat ik te weinig tijd heb in mijn eentje.... bizar. Ik ga nog langs bij die en die persoon en dan zijn wel verder in 2022 en dan heb ik nog steeds niet (gok ik) dit gedaan.


Er zijn zoveel interessante dingen op deze wereld....
pi_201534758
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:10 schreef Senn88 het volgende:

[..]
Ander type mens opzoeken dan ;) ze zijn er echt wel. Afgelopen jaar ook wel de nodige 30+ers met een relatie leren kennen die na een x aantal jaar weer single zijn. Het is echt niet zo dat iedere single 30+er een backpack met problemen heeft. Wel is het zo dat naarmate je leeftijd en dus ook levenservaring toeneemt je als mens ook negatieve ervaringen opdoet. Als je een keer gewoon gezellig wilt kletsen over dit onderwerp of je frustratie even wilt ventileren dan mag je me altijd DMen.
Dit, bovendien heeft een 30+er zonder negatieve ervaringen ook een enorme rugzak. Hoe ontwikkel je dan ruggengraat.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_201539512
Ik snap dit topic niet. Ik heb al een relatie vanaf dat ik begin 20 was en ben altijd gewoon naar feestjes gegaan en uit gegaan en naar discotheken.

Ik heb ook gestudeerd, een bijbaantje gehad en daarna een baan bemachtigd.

Je herkent singles denk ik alleen door goed te luisteren en op te letten. Alle plekken die je noemt zijn gewoon gemengd, daar lopen singles en mensen met een relatie door elkaar heen.

[ Bericht 25% gewijzigd door KayaQ op 27-09-2021 13:35:36 ]
pi_201539957
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 12:57 schreef KayaQ het volgende:
Ik snap dit topic niet. Ik heb al een relatie vanaf dat ik begin 20 [bla bla gestopt met lezen]
Serieus, wat kom je hier dan doen?

Je hebt al sinds je 20e een relatie en je komt in een topic voor single dertigers even betweterig doen dat je dit topic niet begrijpt? Nee natuurlijk begrijp je het niet als je al sinds je 20e een relatie hebt.
pi_201540044
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:41 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Serieus, wat kom je hier dan doen?

Je hebt al sinds je 20e een relatie en je komt in een topic voor single dertigers even betweterig doen dat je dit topic niet begrijpt? Nee natuurlijk begrijp je het niet als je al sinds je 20e een relatie hebt.
Ik bedoel dat mensen in een relatie ook op de plekken komen die genoemd worden. Die activiteiten zijn niet voorbehouden aan singles.

Daar kan ik als niet - single prima iets over zeggen.
pi_201540356
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:27 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Het trekt automatisch een bepaalde kant op zodra er kinderen komen. Dat is niet de schuld van het koppel, maar dat is gewoon hoe het loopt.

Laatst was ik bijvoorbeeld met dit koppel op een terras, en de kinderwagen stond er ook bij. Iedereen sprak hen aan, over hun kind, hoe het ging, of de baby goed slaapt enzo. Vervolgens was het 20:00 uur en werd de baby een beetje huilerig en besloot de moeder dat we gingen afrekenen en naar huis gingen.

Al dit soort dingen zijn natuurlijk hartstikke logisch. Ze kunnen die baby niet alleen thuis laten. Op een gegeven moment is zo'n baby er klaar mee en moet het naar bed. Maar onderaan de streep zit ik er de helft van de tijd een beetje bij als een lulletje rozenwater en heb ik ook weinig in de melk te brokkelen over hoe laat we naar huis gaan. Dat besluiten de ouders, omdat het tijd wordt voor de baby.

Nogmaals : heel normaal allemaal vanuit het perspectief van de baby en de ouders gezien. Maar voor mij als single is het niet echt gezond. Wel af en toe, maar niet structureel. In mijn situatie kun je beter je eigen weg/pad kiezen waarin je zélf de teugels in handen kunt nemen en niet jouw avond voor een groot deel wordt bepaald door de baby van een ander koppel nota bene. In die zin is het niet gelijk. Misschien wel gelijkwaardig, maar niet gelijk.

Maar zoals Marz inderdaad zegt : daar ben je zelf altijd nog bij en je beslist zelf hoe ver je het laat komen. En door dit hier nu eens aan te stippen besef ik mij dat ik misschien soms een beetje te veel erin ben meegegaan. Je moet toch zelf ervoor zorgen dat je je boeltje op orde krijgt.
Als ouders hoef je niet altijd alles samen met je kinderen te doen.

Ik ben moeder, maar ik spreek gewoon af met mijn vrienden zonder dat mijn kinderen daar bij zijn. En dan gaan we niet om 8 uur al weg ;)
pi_201540451
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:47 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Ik bedoel dat mensen in een relatie ook op de plekken komen die genoemd worden. Die activiteiten zijn niet voorbehouden aan singles.

Daar kan ik als niet - single prima iets over zeggen.
Tuurlijk kan dat.

Maar het valt mij wel op dat veel mensen in een relatie die ik spreek, zichzelf altijd de positieve uitzondering op de regel vinden en zichzelf nog heel outgoing vinden.

Terwijl in slechts een fractie van de gevallen komt dat enigszins in de buurt van de realiteit. In veruit de meerderheid van de gevallen zie je dat men nog maar een fractie van voorheen beschikbaar is om met anderen dan de eigen partner (en/of kinderen) dingen te ondernemen.

Dat is op zichzelf geen verwijt, sterker nog : het is volstrekt logisch. Natuurlijk is het niet zo dat mensen met een relatie totaal niet meer in het uitgaans/openbare leven te bekennen zijn. Dat wordt hier denk ik ook niet beweerd. Alleen de spoeling wordt een stuk dunner, en dat kan lastig zijn. Veel meer dan dat zeggen we denk ik niet hier.
pi_201540535
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:30 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Tuurlijk kan dat.

Maar het valt mij wel op dat veel mensen in een relatie die ik spreek, zichzelf altijd de positieve uitzondering op de regel vinden en zichzelf nog heel outgoing vinden.

Terwijl in slechts een fractie van de gevallen komt dat enigszins in de buurt van de realiteit. In veruit de meerderheid van de gevallen zie je dat men nog maar een fractie van voorheen beschikbaar is om met anderen dan de eigen partner (en/of kinderen) dingen te ondernemen.

Dat is op zichzelf geen verwijt, sterker nog : het is volstrekt logisch. Natuurlijk is het niet zo dat mensen met een relatie totaal niet meer in het uitgaans/openbare leven te bekennen zijn. Dat wordt hier denk ik ook niet beweerd. Alleen de spoeling wordt een stuk dunner, en dat kan lastig zijn. Veel meer dan dat zeggen we denk ik niet hier.
Volgens mij geldt dat voor de meeste dertigers. Ik ken niet anders dan dat mensen zich wat meer met hun eigen zaken bezig gaan houden vanaf een jaar of 30.

De een is alleen nog maar aan het werk 60 uur per week. Een ander krijgt een gezin, of koopt een huis, verdwijnt in een jarenlange helse verbouwing en heeft het ineens alleen nog over de greepjes van zijn nieuwe keuken.

Het is gewoon een andere levensfase voor veel mensen, dat geldt niet alleen voor de mensen die een kind krijgen.
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 16:49:18 #222
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201541908
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:37 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Volgens mij geldt dat voor de meeste dertigers. Ik ken niet anders dan dat mensen zich wat meer met hun eigen zaken bezig gaan houden vanaf een jaar of 30.

De een is alleen nog maar aan het werk 60 uur per week. Een ander krijgt een gezin, of koopt een huis, verdwijnt in een jarenlange helse verbouwing en heeft het ineens alleen nog over de greepjes van zijn nieuwe keuken.

Het is gewoon een andere levensfase voor veel mensen, dat geldt niet alleen voor de mensen die een kind krijgen.
Eens. Dat is niet omdat kinderen, maar omdat 'eigen leven' meer en meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201542317
Nah dat herken ik totaal niet. Maargoed, het is subjectief.

Op één uitzondering na zie ik in mijn vrienden- en kennisenkring dat mensen min of meer verdwenen zijn zodra er kinderen komen. Ja, op 2/3/4 momenten per jaar na, zoals Oud en Nieuw of een verjaardag. Dat voelt dan meer als een reunie in plaats van een continuerende vriendschap.

En dan nog merk je heel duidelijk dat je niet op hetzelfde level zit. Degenen zonder kinderen willen aan de zuip en lang doorgaan, terwijl ik bij degenen met kinderen vaak sterk de indruk krijg dat ze vooral langskomen omdat ze ''even hun gezicht'' willen laten zien. Maar zelfs in het korte tijdsbestek waarin ze aanwezig zijn, zijn ze constant bezig met hun mobiel/schakelen met het thuisfront of de kleine wel goed slaapt. Dus dan ben je eigenlijk alsnog in twee heel andere werelden.

Ik ken zelf één stel die er een beetje soepel mee om gaat en die nog wel leuk zijn om uit te nodigen ondanks hun kinderen. Bij de rest is het nogal geforceerd en plichtmatig.

En bij de singles merk ik juist dat ze nog wel wat willen doen, de een heeft een explosieve carriere, de ander niet. Daar merk ik niet echt onderscheid in.
pi_201542638
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:25 schreef Autoscooter het volgende:
Nah dat herken ik totaal niet. Maargoed, het is subjectief.

Op één uitzondering na zie ik in mijn vrienden- en kennisenkring dat mensen min of meer verdwenen zijn zodra er kinderen komen. Ja, op 2/3/4 momenten per jaar na, zoals Oud en Nieuw of een verjaardag. Dat voelt dan meer als een reunie in plaats van een continuerende vriendschap.

En dan nog merk je heel duidelijk dat je niet op hetzelfde level zit. Degenen zonder kinderen willen aan de zuip en lang doorgaan, terwijl ik bij degenen met kinderen vaak sterk de indruk krijg dat ze vooral langskomen omdat ze ''even hun gezicht'' willen laten zien. Maar zelfs in het korte tijdsbestek waarin ze aanwezig zijn, zijn ze constant bezig met hun mobiel/schakelen met het thuisfront of de kleine wel goed slaapt. Dus dan ben je eigenlijk alsnog in twee heel andere werelden.

Ik ken zelf één stel die er een beetje soepel mee om gaat en die nog wel leuk zijn om uit te nodigen ondanks hun kinderen. Bij de rest is het nogal geforceerd en plichtmatig.

En bij de singles merk ik juist dat ze nog wel wat willen doen, de een heeft een explosieve carriere, de ander niet. Daar merk ik niet echt onderscheid in.
Ik denk dat voor veel mensen het krijgen van een kind samenvalt met een andere levensstijl. Minder gericht op feesten, zuipen en sloeren en meer op carrière, een vaste relatie en settelen. Kinderen komen daar ook bij, maar vaak gaan mensen in het stadium daaraan vooraf al anders leven, omdat ze een volwassen leven krijgen met meer verantwoordelijkheden.

Voor mijn vrienden zonder kinderen is dat hetzelfde. Er is maar een enkeling die blijft hangen in een meer studentikoze levensstijl.

Van deze vrienden weet ik dat zij niet echt blij zijn met hun leventje, omdat ze het gevoel hebben de boot te hebben gemist. Periodes met depressies wisselen zich af met veel feesten en drinken om daarna weer ongelukkig te zijn met zichzelf en wanhopig te proberen er nog iets van te maken.

Niet echt iets om te ambiëren.
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 18:38:37 #225
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201542972
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:25 schreef Autoscooter het volgende:
Nah dat herken ik totaal niet. Maargoed, het is subjectief.

Op één uitzondering na zie ik in mijn vrienden- en kennisenkring dat mensen min of meer verdwenen zijn zodra er kinderen komen. Ja, op 2/3/4 momenten per jaar na, zoals Oud en Nieuw of een verjaardag. Dat voelt dan meer als een reunie in plaats van een continuerende vriendschap.

En dan nog merk je heel duidelijk dat je niet op hetzelfde level zit. Degenen zonder kinderen willen aan de zuip en lang doorgaan, terwijl ik bij degenen met kinderen vaak sterk de indruk krijg dat ze vooral langskomen omdat ze ''even hun gezicht'' willen laten zien. Maar zelfs in het korte tijdsbestek waarin ze aanwezig zijn, zijn ze constant bezig met hun mobiel/schakelen met het thuisfront of de kleine wel goed slaapt. Dus dan ben je eigenlijk alsnog in twee heel andere werelden.

Ik ken zelf één stel die er een beetje soepel mee om gaat en die nog wel leuk zijn om uit te nodigen ondanks hun kinderen. Bij de rest is het nogal geforceerd en plichtmatig.

En bij de singles merk ik juist dat ze nog wel wat willen doen, de een heeft een explosieve carriere, de ander niet. Daar merk ik niet echt onderscheid in.
Ja, maar een paar jaar geleden toen nog niet iedereen in je omgeving kinderen had ging het over carrière en opscheppen en gekochte huizen etc. Het is gewoon hetzelfde verhaal, alleen dan toegespitst op een ander onderwerp.

Als je 40 bent is het weer een ander onderwerp. De tijd van vroeger is voorbij. Levens ontwikkelen zich, mensen gaan verder, krijgen andere interesses. De hele tijd 'ja maar vroeger zus en zo' is leuk, maar dat roep je als je 40 bent nog steeds, en als je 50 bent ook.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201543051
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar een paar jaar geleden toen nog niet iedereen in je omgeving kinderen had ging het over carrière en opscheppen en gekochte huizen etc. Het is gewoon hetzelfde verhaal, alleen dan toegespitst op een ander onderwerp.

Als je 40 bent is het weer een ander onderwerp. De tijd van vroeger is voorbij. Levens ontwikkelen zich, mensen gaan verder, krijgen andere interesses. De hele tijd 'ja maar vroeger zus en zo' is leuk, maar dat roep je als je 40 bent nog steeds, en als je 50 bent ook.
Precies, rond de 45 gaat iedereen scheiden, zijn de kinderen groter en is er weer een opleving van het hoeren en sloeren. Het zijn gewoon fases.

Daarna gaan ze weer settelen en komt er een 2e leg.
pi_201543154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:21 schreef Autoscooter het volgende:
En dan bevind ik me opeens op vrijdagavond als 32 jarige in een appartement drie hoog achter waar allemaal figuren tussen de 25 - begin dertig doodleuk lijntjes coke zitten te snuiven terwijl ze call of duty aan het spelen zijn :? Dat ik echt denk : waar ben ik nou toch in hemelsnaam weer beland.

Vanaf een bepaalde leeftijd is er vaak ook wel een reden waarom mensen nog single zijn. Volgens mij zijn er boven de dertig niet zo heel veel relatief stabiele mensen die geen gezinsleven ambieren en die nog binnen de grenzen van het normale op stap willen.
Dit is zo herkenbaar. _O-

Een paar diehards die doelloos in het leven staan naaien de doorgaans ruggengraatloze singles op om zich ook de tering te snuiven en slikken. Ze weten ook precies wie wel en niet gebruiken en houden deze schaduw kant weg bij mensen die er niet aan meedoen. Cult vibes krijg ik er bij.

Laatst nog iemand moeten uitleggen dat als je een biertje gaat drinken op het terras het écht niet normaal is om lijntjes weg te harken op het toilet.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_201543545
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar een paar jaar geleden toen nog niet iedereen in je omgeving kinderen had ging het over carrière en opscheppen en gekochte huizen etc. Het is gewoon hetzelfde verhaal, alleen dan toegespitst op een ander onderwerp.

Als je 40 bent is het weer een ander onderwerp. De tijd van vroeger is voorbij. Levens ontwikkelen zich, mensen gaan verder, krijgen andere interesses. De hele tijd 'ja maar vroeger zus en zo' is leuk, maar dat roep je als je 40 bent nog steeds, en als je 50 bent ook.
Ik begrijp waar jouw idee over mij vandaan komt, maar ik zie het gewoon fundamenteel anders.

Door mensen in mijn omgeving word ik regelmatig een ''stabiele factor'' of iets van die strekking genoemd. Ik denk te weten waar dat vandaan komt, namelijk : ik sla nooit door. Noch de ene, noch de andere kant op.

Ik kan me dood ergeren aan die figuren waar ik afgelopen vrijdag tussen belandden, die 30+ zijn en om totaal onduidelijke redenen helemaal door het plafond gaan met alcohol en cocaine. Aan de andere kant ageer ik ook tegen de gezapigheid. Je hoeft niet per sé door het plafond te gaan, maar ook niet door de ondergrens te zakken. Helemaal niet dat ik per sé het ''maximale uit elke dag'' moet halen, of dat er elke week (of zelfs elke maand) de hort op gegaan hoeft te worden, maar sommigen zakken wel héél hard door de ondergrens als je het mij vraagt.

Het is alweer wat jaartjes geleden dat ik een vaste relatie had, maar ik weet nog dat ik het destijds als begin twintiger ook wel leuk geweest vond als ik twee weekenden achter elkaar met mijn vriendin had doorgebracht, dan stuurde ik het derde weekend een whatsapp-bom eruit omdat ik graag weer wat met vrienden wilde ondernemen.

Toen vond ik het lang als ik mijn vrienden drie weken niet had gezien, nu is die termijn wel wat verlengd omdat we het allemaal druk hebben (ik heb ook gewoon een goede baan, koop woning en een hypotheekverplichting), maar als het aan sommigen ligt bestaat een vriendschap uit weinig meer dan eens in de 5/6 maanden om half 9 in de avond afspreken in een of ander suf café om daar aan een tafeltje tegenover elkaar te gaan zitten, een schaaltje bitterballen te bestellen, en een beetje slap te gaan zitten ouwehoeren over dat ''we nu toch wel heel oud worden'' met ons 32 en wat voor dingen we 10 jaar geleden allemaal uitspookten. En dan worden ze na 2 biertjes al wat onrustig, en na het derde biertje gaan ze weer naar huis, een halve kilometer verderop maar dan wel met de auto komen..

Dan denk ik wel echt : jezus jongens. We hoeven echt niet meer elke week los te gaan. Ook niet elke maand. En daadwerkelijk dronken worden wordt vanaf een bepaalde leeftijd ook wel wat treurig. Maar als je elkaar maar al zo weinig ziet, maak er dan op z'n minst wat van. Want dit is gewoon echt heel gezapig.
pi_201543727
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:17 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Ik begrijp waar jouw idee over mij vandaan komt, maar ik zie het gewoon fundamenteel anders.

Door mensen in mijn omgeving word ik regelmatig een ''stabiele factor'' of iets van die strekking genoemd. Ik denk te weten waar dat vandaan komt, namelijk : ik sla nooit door. Noch de ene, noch de andere kant op.

Ik kan me dood ergeren aan die figuren waar ik afgelopen vrijdag tussen belandden, die 30+ zijn en om totaal onduidelijke redenen helemaal door het plafond gaan met alcohol en cocaine. Aan de andere kant ageer ik ook tegen de gezapigheid. Je hoeft niet per sé door het plafond te gaan, maar ook niet door de ondergrens te zakken. Helemaal niet dat ik per sé het ''maximale uit elke dag'' moet halen, of dat er elke week (of zelfs elke maand) de hort op gegaan hoeft te worden, maar sommigen zakken wel héél hard door de ondergrens als je het mij vraagt.

Het is alweer wat jaartjes geleden dat ik een vaste relatie had, maar ik weet nog dat ik het destijds als begin twintiger ook wel leuk geweest vond als ik twee weekenden achter elkaar met mijn vriendin had doorgebracht, dan stuurde ik het derde weekend een whatsapp-bom eruit omdat ik graag weer wat met vrienden wilde ondernemen.

Toen vond ik het lang als ik mijn vrienden drie weken niet had gezien, nu is die termijn wel wat verlengd omdat we het allemaal druk hebben (ik heb ook gewoon een goede baan, koop woning en een hypotheekverplichting), maar als het aan sommigen ligt bestaat een vriendschap uit weinig meer dan eens in de 5/6 maanden om half 9 in de avond afspreken in een of ander suf café om daar aan een tafeltje tegenover elkaar te gaan zitten, een schaaltje bitterballen te bestellen, en een beetje slap te gaan zitten ouwehoeren over dat ''we nu toch wel heel oud worden'' met ons 32 en wat voor dingen we 10 jaar geleden allemaal uitspookten. En dan worden ze na 2 biertjes al wat onrustig, en na het derde biertje gaan ze weer naar huis, een halve kilometer verderop maar dan wel met de auto komen..

Dan denk ik wel echt : jezus jongens. We hoeven echt niet meer elke week los te gaan. Ook niet elke maand. En daadwerkelijk dronken worden wordt vanaf een bepaalde leeftijd ook wel wat treurig. Maar als je elkaar maar al zo weinig ziet, maak er dan op z'n minst wat van. Want dit is gewoon echt heel gezapig.
Ik herken dit niet. In mijn vriendengroep worden nu juist veel feesten gegeven, omdat iedereen blij is dat corona voorbij is.

We zijn allemaal tussen de 33 en 40 en hebben nog steeds dikke lol. De onderwerpen variëren enorm, maar gaan zeker niet alleen over kinderen. Ongeveer de helft heeft nu een of meer kinderen, maar je merkt niet echt wie dat wel of niet heeft. Wie ons niet zou kennen, zou het niet kunnen raden.

Meestal is het nu tot 12 uur op een terras, of andere horeca en daarna gaan we nog bij iemand thuis het feestje voortzetten. Dan duurt het tot een uur of vijf. Zelf ga ik wel wat eerder weg, maar een uur of 2-3 haal ik nog wel.

Misschien wordt het tijd om leukere vrienden te zoeken?
  maandag 27 september 2021 @ 19:34:05 #230
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201543784
In "mijn" supermarkt hadden ze voorheen kaartjes die je aan je mandje kon doen.

Opzoek naar liefde of vriendschap, was helaas niet echt een succes (mega klein dorp) maar vond ik wel echt een leuk idee 🤩.

Ik ben ook altijd fan van feesten waar je een gekleurd bandje om kan doen voor je "status", ben je iig niet je tijd aan het verdoen als je een unicorn zoekt.
pi_201544509
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 19:31 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Ik herken dit niet. In mijn vriendengroep worden nu juist veel feesten gegeven, omdat iedereen blij is dat corona voorbij is.

We zijn allemaal tussen de 33 en 40 en hebben nog steeds dikke lol. De onderwerpen variëren enorm, maar gaan zeker niet alleen over kinderen. Ongeveer de helft heeft nu een of meer kinderen, maar je merkt niet echt wie dat wel of niet heeft. Wie ons niet zou kennen, zou het niet kunnen raden.

Meestal is het nu tot 12 uur op een terras, of andere horeca en daarna gaan we nog bij iemand thuis het feestje voortzetten. Dan duurt het tot een uur of vijf. Zelf ga ik wel wat eerder weg, maar een uur of 2-3 haal ik nog wel.

Misschien wordt het tijd om leukere vrienden te zoeken?
Ik ben dus nog een stuk jonger, maar hoop dat dit ook gewoon zo gaat zijn bij mijn vriendengroep. Er is nog hoop blijkbaar! :o
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201544538
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:34 schreef Vansschoen het volgende:
In "mijn" supermarkt hadden ze voorheen kaartjes die je aan je mandje kon doen.

Opzoek naar liefde of vriendschap, was helaas niet echt een succes (mega klein dorp) maar vond ik wel echt een leuk idee 🤩.

Ik ben ook altijd fan van feesten waar je een gekleurd bandje om kan doen voor je "status", ben je iig niet je tijd aan het verdoen als je een unicorn zoekt.
Ik vind dit juist erg beperkend, alsof iedereen in een vast hokje gepropt moet worden. Ik ga uit om allerlei mensen te ontmoeten, niet alleen mensen die in hetzelfde hokje passen.
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 20:43:28 #233
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201544964
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:17 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Ik begrijp waar jouw idee over mij vandaan komt, maar ik zie het gewoon fundamenteel anders.

Door mensen in mijn omgeving word ik regelmatig een ''stabiele factor'' of iets van die strekking genoemd. Ik denk te weten waar dat vandaan komt, namelijk : ik sla nooit door. Noch de ene, noch de andere kant op.

Ik kan me dood ergeren aan die figuren waar ik afgelopen vrijdag tussen belandden, die 30+ zijn en om totaal onduidelijke redenen helemaal door het plafond gaan met alcohol en cocaine. Aan de andere kant ageer ik ook tegen de gezapigheid. Je hoeft niet per sé door het plafond te gaan, maar ook niet door de ondergrens te zakken. Helemaal niet dat ik per sé het ''maximale uit elke dag'' moet halen, of dat er elke week (of zelfs elke maand) de hort op gegaan hoeft te worden, maar sommigen zakken wel héél hard door de ondergrens als je het mij vraagt.

Het is alweer wat jaartjes geleden dat ik een vaste relatie had, maar ik weet nog dat ik het destijds als begin twintiger ook wel leuk geweest vond als ik twee weekenden achter elkaar met mijn vriendin had doorgebracht, dan stuurde ik het derde weekend een whatsapp-bom eruit omdat ik graag weer wat met vrienden wilde ondernemen.

Toen vond ik het lang als ik mijn vrienden drie weken niet had gezien, nu is die termijn wel wat verlengd omdat we het allemaal druk hebben (ik heb ook gewoon een goede baan, koop woning en een hypotheekverplichting), maar als het aan sommigen ligt bestaat een vriendschap uit weinig meer dan eens in de 5/6 maanden om half 9 in de avond afspreken in een of ander suf café om daar aan een tafeltje tegenover elkaar te gaan zitten, een schaaltje bitterballen te bestellen, en een beetje slap te gaan zitten ouwehoeren over dat ''we nu toch wel heel oud worden'' met ons 32 en wat voor dingen we 10 jaar geleden allemaal uitspookten. En dan worden ze na 2 biertjes al wat onrustig, en na het derde biertje gaan ze weer naar huis, een halve kilometer verderop maar dan wel met de auto komen..

Dan denk ik wel echt : jezus jongens. We hoeven echt niet meer elke week los te gaan. Ook niet elke maand. En daadwerkelijk dronken worden wordt vanaf een bepaalde leeftijd ook wel wat treurig. Maar als je elkaar maar al zo weinig ziet, maak er dan op z'n minst wat van. Want dit is gewoon echt heel gezapig.
Ik snap dat jij het fundamenteel anders ziet, en dat is prima, maar de realiteit blijft wel dat dit al het zoveelste jaar is dat je zit te mijmeren over hetzelfde. Ook niks mis mee, maar het feit dat de mensen om je heen minder/niet meer iets spannends doen in jouw ogen, en vooral 'gezapig' zijn, daar stoor jij je blijkbaar aan.

Jij vindt dat jullie er 'iets van moeten maken' terwijl zij het prima vinden. De enige die dat schijnbaar niet zo prima vindt ben jij. Dan kun je natuurlijk jarenlang bij dezelfde mensen blijven hangen, en jaar in jaar uit dezelfde conclusies elke keer opnieuw trekken, zij het met een steeds wisselend onderwerp, terwijl het principe gelijk blijft (want ik ga er vanuit dat dit grotendeels dezelfde groep is, want als je elke keer opnieuw tegen dezelfde issues aanloopt met steeds andere mensen...tja...). Zij zijn niet bezig over 'gezapig' of wat dan ook.

Dan zou je je misschien toch eens kunnen gaan afvragen wat al die jaren 'mijmeren' je dan brengen als je niet verder komt dan, zoals eerder aangegeven, jaar in jaar uit elke keer opnieuw dezelfde conclusies te trekken, in principe af te geven op die mensen omdat ze 'er niet iets van maken', maar vervolgens wel rond diezelfde lui te blijven hangen. Dan kun jij wel de stabiele factor zijn, maar eigenlijk zit je gewoon op alles en iedereen om je heen commentaar te leveren.

Misschien dan eens een keer tijd om uit je comfort zone te komen en iets concreet anders te gaan doen, tenzij je dat niet wíl, wat op zich ook prima is, maar wat is dan verder het nut van jaar in jaar uit elke keer dezelfde conclusies te trekken? Wat brengt je dat (ja, oprechte vraag)?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201545166
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:20 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Als ouders hoef je niet altijd alles samen met je kinderen te doen.


Ik ben moeder, maar ik spreek gewoon af met mijn vrienden zonder dat mijn kinderen daar bij zijn. En dan gaan we niet om 8 uur al weg ;)
Dat denken veel stellen wel. Alles samen doen. Eerst met elkaar, later met de kinderen. En anders krijgen ze dat van hun ouders te horen dat het zo hoort. Mijn ouders ook, die vonden het maar raar dat ik dat niet deed..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201545276
quote:
3s.gif Op maandag 27 september 2021 20:53 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dat denken veel stellen wel. Alles samen doen. Eerst met elkaar, later met de kinderen. En anders krijgen ze dat van hun ouders te horen dat het zo hoort. Mijn ouders ook, die vonden het maar raar dat ik dat niet deed..
Als het goed is ben je volwassen gew en dan trek je je daar allemaal niet zoveel van aan.
pi_201545471
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:00 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Als het goed is ben je volwassen gew en dan trek je je daar allemaal niet zoveel van aan.
Dan is 80% onvolwassen, of: ze vinden het gewoon fijn om zo te leven...

Zijn echt veel stellen die vanaf het stel zijn alles samen doen. Ook met hun single vrienden afspreken, maar dan al hebben ze een voorkeur voor met andere stellen af te spreken ("dubbeldaten").

Met kinderen er bij is het helemaal met de kinderen uitjes doen, bij andere gezinnen op bezoek, familie bezoek en single vrienden komen dan op de verjaardagen van hun of soms ook bij de verjaardagen van hun kinderen.

Ze gaan hoogstens alleen de deur uit voor werk, een klein boodschapje of de kinderen naar school brengen.

In de weekenden is het ook dringen op de fietspaden met de colonnes gezinnen op de fiets...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201545718
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 21:12 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dan is 80% onvolwassen, of: ze vinden het gewoon fijn om zo te leven...

Zijn echt veel stellen die vanaf het stel zijn alles samen doen. Ook met hun single vrienden afspreken, maar dan al hebben ze een voorkeur voor met andere stellen af te spreken ("dubbeldaten").

Met kinderen er bij is het helemaal met de kinderen uitjes doen, bij andere gezinnen op bezoek, familie bezoek en single vrienden komen dan op de verjaardagen van hun of soms ook bij de verjaardagen van hun kinderen.

Ze gaan hoogstens alleen de deur uit voor werk, een klein boodschapje of de kinderen naar school brengen.

In de weekenden is het ook dringen op de fietspaden met de colonnes gezinnen op de fiets...
Bijzonder vind ik dat. Ik kan me er niks bij voorstellen dat je nooit meer iets alleen doet, of met een vriend of een stel vrienden.

Persoonlijk ken ik deze ouders trouwens niet, maar ze zullen vast bestaan.
  maandag 27 september 2021 @ 23:27:31 #238
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201547205
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 20:20 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Ik vind dit juist erg beperkend, alsof iedereen in een vast hokje gepropt moet worden. Ik ga uit om allerlei mensen te ontmoeten, niet alleen mensen die in hetzelfde hokje passen.
Ik vond het vooral een goed idee voor de oudere, die zijn misschien eenzaam en gaan niet meer uit, of op een terrasje zitten en zoeken iemand om mee te kaarten ofzo.

Hoe lief zou het zijn als een eenzame opa en een eenzame oma elkaar zo zouden vinden 😍
pi_201547699
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 23:27 schreef Vansschoen het volgende:

[..]
Ik vond het vooral een goed idee voor de oudere, die zijn misschien eenzaam en gaan niet meer uit, of op een terrasje zitten en zoeken iemand om mee te kaarten ofzo.

Hoe lief zou het zijn als een eenzame opa en een eenzame oma elkaar zo zouden vinden 😍
Daar heb ik mijn hoop op gevestigd :@

Ow en hoi O+
pi_201548777
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 20:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap dat jij het fundamenteel anders ziet, en dat is prima, maar de realiteit blijft wel dat dit al het zoveelste jaar is dat je zit te mijmeren over hetzelfde. Ook niks mis mee, maar het feit dat de mensen om je heen minder/niet meer iets spannends doen in jouw ogen, en vooral 'gezapig' zijn, daar stoor jij je blijkbaar aan.

Jij vindt dat jullie er 'iets van moeten maken' terwijl zij het prima vinden. De enige die dat schijnbaar niet zo prima vindt ben jij. Dan kun je natuurlijk jarenlang bij dezelfde mensen blijven hangen, en jaar in jaar uit dezelfde conclusies elke keer opnieuw trekken, zij het met een steeds wisselend onderwerp, terwijl het principe gelijk blijft (want ik ga er vanuit dat dit grotendeels dezelfde groep is, want als je elke keer opnieuw tegen dezelfde issues aanloopt met steeds andere mensen...tja...). Zij zijn niet bezig over 'gezapig' of wat dan ook.

Dan zou je je misschien toch eens kunnen gaan afvragen wat al die jaren 'mijmeren' je dan brengen als je niet verder komt dan, zoals eerder aangegeven, jaar in jaar uit elke keer opnieuw dezelfde conclusies te trekken, in principe af te geven op die mensen omdat ze 'er niet iets van maken', maar vervolgens wel rond diezelfde lui te blijven hangen. Dan kun jij wel de stabiele factor zijn, maar eigenlijk zit je gewoon op alles en iedereen om je heen commentaar te leveren.

Misschien dan eens een keer tijd om uit je comfort zone te komen en iets concreet anders te gaan doen, tenzij je dat niet wíl, wat op zich ook prima is, maar wat is dan verder het nut van jaar in jaar uit elke keer dezelfde conclusies te trekken? Wat brengt je dat (ja, oprechte vraag)?
Dit is ook wel een tikkie overdreven allemaal. Zo vaak zit ik nou ook weer niet hier op het forum. En op alles en iedereen commentaar leveren valt denk ik ook wel mee. Als ik ergens kom waar mensen van nota bene dertig plus zitten te gamen en vol aan de sos zitten, vind ik dat raar ja. Hetzelfde geldt voor mensen die alleen nog maar naar de lokale dorpskroeg willen en verder elk idee dat buiten een straal van 5 km om hun huis plaatsvindt bij voorbaat afwijzen. Komt omdat het in beide gevallen extremen zijn.

Wel een terecht punt dat het natuurlijk niet zo veel zin heeft om te blijven trekken aan dat soort mensen. Of mensen altijd doen wat hen het meest gelukkig maakt, waag ik overigens te betwijfelen. Vaak is het eerder een kwestie van de weg van de minste weerstand.

Ik heb de afgelopen paar jaar bepaalde banden overigens wel aangehaald en ook nieuwe contacten opgedaan. Plus ik had nog een aantal vrienden die van nature altijd al wat ondernemender waren, maar punt blijft wel degelijk -en dat is volgens mij hoe deze discussie begon- dat de spoeling een stuk dunner is. Maar doe nou niet alsof ik een soort fulltime beroepsklager ben. Het aantal uren dat ik hier op het forum aanwezig ben, valt echt reuze mee (ook voor- en na de ban).
pi_201549696
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:37 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Volgens mij geldt dat voor de meeste dertigers. Ik ken niet anders dan dat mensen zich wat meer met hun eigen zaken bezig gaan houden vanaf een jaar of 30.

De een is alleen nog maar aan het werk 60 uur per week. Een ander krijgt een gezin, of koopt een huis, verdwijnt in een jarenlange helse verbouwing en heeft het ineens alleen nog over de greepjes van zijn nieuwe keuken.

Het is gewoon een andere levensfase voor veel mensen, dat geldt niet alleen voor de mensen die een kind krijgen.
Zo zie ik het ook wel. Meer dan 20ers heb ik vaak 't idee dat 30ers nog harder hun eigen doelen nastreven. De discussie poliseren door er een single VS stel discussie van te maken doet daar niet zo veel van af, maargoed daar is wel het topic op gericht.

Uiteindelijk veranderen levens in die periode gigantisch en heb je de keuze daarin mee te bewegen of niet. Dat geldt ook voor het daten. De pool van vrijgezellen 30ers is imo gigantisch divers waar iedereen eisen gaat en kan stellen. Daar kan je nog een beste kluif aan hebben.
  dinsdag 28 september 2021 @ 11:19:53 #242
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201549910
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 03:01 schreef Faxie het volgende:

[..]
Daar heb ik mijn hoop op gevestigd :@

Ow en hoi O+
Hey Fax🙋‍♀️

Je zal vast niet hoeven wachten totdat je oud en versleten bent 😉.

En anders elke avond tussen 5 en 6 bij de koeling bij magnetron maaltijden gaan staan 😜
pi_201551075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:19 schreef Vansschoen het volgende:

[..]
Hey Fax🙋‍♀️

Je zal vast niet hoeven wachten totdat je oud en versleten bent 😉.

En anders elke avond tussen 5 en 6 bij de koeling bij magnetron maaltijden gaan staan 😜
Welke winkel? O-)
pi_201551386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:19 schreef Vansschoen het volgende:

[..]
Hey Fax🙋‍♀️

Je zal vast niet hoeven wachten totdat je oud en versleten bent 😉.

En anders elke avond tussen 5 en 6 bij de koeling bij magnetron maaltijden gaan staan 😜

Is dat jouw methode als single? :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:30:45 #245
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201554669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:12 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Dit is ook wel een tikkie overdreven allemaal. Zo vaak zit ik nou ook weer niet hier op het forum. En op alles en iedereen commentaar leveren valt denk ik ook wel mee. Als ik ergens kom waar mensen van nota bene dertig plus zitten te gamen en vol aan de sos zitten, vind ik dat raar ja. Hetzelfde geldt voor mensen die alleen nog maar naar de lokale dorpskroeg willen en verder elk idee dat buiten een straal van 5 km om hun huis plaatsvindt bij voorbaat afwijzen. Komt omdat het in beide gevallen extremen zijn.

Wel een terecht punt dat het natuurlijk niet zo veel zin heeft om te blijven trekken aan dat soort mensen. Of mensen altijd doen wat hen het meest gelukkig maakt, waag ik overigens te betwijfelen. Vaak is het eerder een kwestie van de weg van de minste weerstand.

Ik heb de afgelopen paar jaar bepaalde banden overigens wel aangehaald en ook nieuwe contacten opgedaan. Plus ik had nog een aantal vrienden die van nature altijd al wat ondernemender waren, maar punt blijft wel degelijk -en dat is volgens mij hoe deze discussie begon- dat de spoeling een stuk dunner is. Maar doe nou niet alsof ik een soort fulltime beroepsklager ben. Het aantal uren dat ik hier op het forum aanwezig ben, valt echt reuze mee (ook voor- en na de ban).
Ja het is prima dat jij dat raar vindt, maar die mensen 'maken er wat van', naar hun mening. Dat jij dat raar vindt of wat dan ook is allemaal leuk en aardig, maar die lui vermaken zich, jij zit aan de zijlijn een beetje uit de hoogte te doen over hoe zij hun tijd besteden.

Ja, ook voor die mensen geldt dat ze hun tijd besteden zoals zij dat prima achten. Wederom ben jij degene die vanaf de zijlijn een beetje loopt te oordelen over die mensen.

Ik doe niet alsof je een beroepsklager bent, ik zeg dat je al vanaf minstens je 27e onder verschillende namen hier hetzelfde verhaal loopt te verkondigen, je doet elke keer alsof je daar 'recent pas' over nadenkt, maar de realiteit is dat je daar helemaal niet pas recent over nadenkt.

Je bent nu 32 dacht ik gelezen te hebben, dus je bent nu al 5 jaar lang dezelfde conclusies aan het trekken, komt daar dan hier over praten, wat helemaal prima is, maar je trekt dezelfde conclusies als 5 jaar geleden, al is het onderwerp dan nu ietsje anders dan toen, maar toch. Ik beweer niet dat je hier uur in uur uit over loopt te posten, ik zeg dat je al 5+ jaar lang hetzelfde loopt te vertellen.

Dan vraag ik me af wat de meerwaarde daar van is. Die mensen leven hun leven, kopen huizen, krijgen kinderen, vullen hun tijd hoe het hun goed dunkt, en al 5 jaar lang ben jij degene die daar over loopt te oordelen dat ze er wat van moeten maken, dat de manier waarop ze hun tijd doorbrengen 'raar' is, etc etc. Ondertussen ben jij degene die niet verder komt, en bouwen zij gewoon verder aan hun relaties, gezinnen, etc.

Daarom heb ik al een paar keer gezegd. Als het je ding is om continue hetzelfde verhaal opnieuw te vertellen, jaar in jaar uit, dan moet je dat vooral blijven doen, je doet er immers niemand kwaad mee. Maar mij lijkt het dat je meer wil dan alleen maar een uitlaatklep voor dit verhaal. Mij lijkt het dat jij ook huisje boompje beestje wil (niet per sé kinderen). Misschien heb ik dat grandioos mis, misschien ook niet. Ik vraag me gewoon oprecht af wat het doel is van dit keer op keer op keer op keer blijven doen, al 5 jaar lang.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201554773
Als man van 32 word ik in ieder geval niet vrolijk van het aanbod van vrouwen rond de 30 en de wanhoop die ik bij vele proef. Een paar jaar geleden kwam ik nog geregeld in aanraking met 21-25-jarigen en dat was een stuk leuker. Ik heb sowieso best wel moeite met me aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 28-09-2021 19:22:53 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:15:03 #247
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_201555345
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:17 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Het lijkt erop dat verjaardagen met mn familie spannender zijn dat je avondje in een kroeg.
Ik weet niet waar je woont maar mssn zelf een spannendere omgeving opzoeken?!
Grotere stad of een (sport)club. Zoiets.

Een relatie van jaren geleden/begin twintig is niet echt te vergelijken met nu/als je in de dertig bent.
Je bent zelf toch ook wijzer geworden? Iedereen veranderd en denk dat mensen in een relatie anders veranderen.
Als je vrienden gewend zijn om altijd iets samen te doen, gaan ze niet ineens veel los van elkaar doen alleen omdat jij dat wil.


quote:
15s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
Als man van 32 word ik in ieder geval niet vrolijk van het aanbod van vrouwen rond de 30 en de wanhoop die ik bij vele proef. Een paar jaar geleden kwam ik nog geregeld in aanraking met 21-25-jarigen en dat was een stuk leuker. Ik heb sowieso best wel moeite met het aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.
Dit zit tussen je oren. Je kunt best op jonger vallen maar praten over “afdankertjes”….
Misschien dat jonger dan idd wel bij je past, je hebt iig dezelfde beperkte gedachtengang. :')
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_201556456
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:15 schreef TaMieke het volgende:
Dit zit tussen je oren. Je kunt best op jonger vallen maar praten over “afdankertjes”….
Misschien dat jonger dan idd wel bij je past, je hebt iig dezelfde beperkte gedachtengang.
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Bedankt voor het advies. Wat is er beperkt aan though?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201559727
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:44 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Nja als er al een conclusie uit te trekken valt wat ik hier typ, is het waarschijnlijk de conclusie dat ik 32 ben en nog steeds geen flauw idee heb wat ik wil met mijn toekomst. Wat betreft kinderen zeker, wat betreft partner in iets mindere mate (dat weet ik wel vrij zeker dat ik dat vroeg of laat wil).

Het heeft allemaal twee kanten. Kinderen krijgen lijkt me enerzijds het mooiste wat er is omdat het substantie geeft aan je (gevoels) leven. Aan de andere kant lijkt het me enorm kut omdat ik in de praktijk vaak zie dat koppels met (jonge) kinderen worden geleefd door de omstandigheden i.p.v. dat ze de teugels zelf in handen hebben.
Ik zie zelf ook op tegen het hebben van jonge kinderen. Vanaf een jaar of 8 lijkt het me een stuk makkelijker worden.

De hoop van de ouder is lijkt me dat je later plezier hebt van je kinderen en ook op de oude dag zij er voor je zullen zijn. Beiden geen garantie. 3 of 4 kinderen is dan beter dan 1 of 2.

En die gedachtes laten mij weer in de spiegel kijken hoe leuk kind ik zelf ben voor mijn ouders.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:14 schreef MizzezAmy het volgende:

Laatst wel apart dat ik niet was uitgenodigd voor een baby-shower van mn vriendengroep
Wees blij
  woensdag 29 september 2021 @ 08:17:01 #250
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_201560420
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:19 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Bedankt voor het advies. Wat is er beperkt aan though?
Hoezo heb je het over afdankertjes? Ben je zelf dan geen afdankertje?
We zijn nogsteeds allemaal mensen. Geen gebruiktsobjecten.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_201560585
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
Als man van 32 word ik in ieder geval niet vrolijk van het aanbod van vrouwen rond de 30 en de wanhoop die ik bij vele proef. Een paar jaar geleden kwam ik nog geregeld in aanraking met 21-25-jarigen en dat was een stuk leuker. Ik heb sowieso best wel moeite met me aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.
Je ziet er zelf vast ook ouder uit dan tien jaar geleden. Wellicht worden de vrouwen ook niet meer blij van jou? Voel je jezelf ook een opgebruikt afdankertje?

Ik vind het een zeer nare en oppervlakkige manier van naar mensen kijken. Zo'n houding maakt je ook nog onaantrekkelijk.

Ervaringen en levenswijsheid maken een mens juist rijker naar mijn idee.
pi_201562486
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
Ik heb sowieso best wel moeite met me aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.
Als je liever oudere mannen hebt mag dat ook hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyranoesauroes op 29-09-2021 11:26:05 ]
afspraak tandarts verzetten
pi_201562598
Of doe het op z'n Brusselmans en neem een jong hertje. Moet je zelf wel interessant genoeg zijn natuurlijk. En charme hebben.
afspraak tandarts verzetten
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 29 september 2021 @ 11:44:02 #254
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201562878
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
Als man van 32 word ik in ieder geval niet vrolijk van het aanbod van vrouwen rond de 30 en de wanhoop die ik bij vele proef. Een paar jaar geleden kwam ik nog geregeld in aanraking met 21-25-jarigen en dat was een stuk leuker. Ik heb sowieso best wel moeite met me aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.
Bah dit is gewoon sneu.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201563426
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:41 schreef KayaQ het volgende:
Je ziet er zelf vast ook ouder uit dan tien jaar geleden. Wellicht worden de vrouwen ook niet meer blij van jou? Voel je jezelf ook een opgebruikt afdankertje?

Ik vind het een zeer nare en oppervlakkige manier van naar mensen kijken. Zo'n houding maakt je ook nog onaantrekkelijk.

Ervaringen en levenswijsheid maken een mens juist rijker naar mijn idee.
Ik zie er in vergelijking meestal heel wat jonger uit. Misschien omdat ik na mijn 23ste wél behoorlijk op de rem trapte. Ik ben zeker ''gebruikt" maar niet opgebruikt. Ik ben veeleer tijd verloren aan vrouwen met dubieuze intenties en gedragingen, en de vlucht naar solitude als reactie daarop. Of vrouwen nog steeds blij van mij worden? Lang niet allemaal. Met al hun irreële verwachtingen lijken ze vooral mijn levenswijsheid te onderschatten - tot ik de deur dichtgooi.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201563454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:17 schreef TaMieke het volgende:
Hoezo heb je het over afdankertjes? Ben je zelf dan geen afdankertje?
We zijn nogsteeds allemaal mensen. Geen gebruiktsobjecten.
Afdankertje betekent zoveel als ''teveel gebruikt (,oud) en (daardoor) ongewild". Waarom ligt dat niet voor de hand en waarom kan dat niet van toepassing zijn op mensen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 29 september 2021 @ 13:12:13 #257
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_201564008
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:25 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Afdankertje betekent zoveel als ''teveel gebruikt (,oud) en (daardoor) ongewild". Waarom ligt dat niet voor de hand en waarom kan dat niet van toepassing zijn op mensen?
Wanneer is iemand opgebruikt volgens jouw standaarden dan?

Deze vraag stellen en net daarvoor lopen pogen met je levenswijsheid. Ga toch weg man :|W :r
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 13:29:54 #258
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201564232
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:23 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik zie er in vergelijking meestal heel wat jonger uit. Misschien omdat ik na mijn 23ste wél behoorlijk op de rem trapte. Ik ben zeker ''gebruikt" maar niet opgebruikt. Ik ben veeleer tijd verloren aan vrouwen met dubieuze intenties en gedragingen, en de vlucht naar solitude als reactie daarop. Of vrouwen nog steeds blij van mij worden? Lang niet allemaal. Met al hun irreële verwachtingen lijken ze vooral mijn levenswijsheid te onderschatten - tot ik de deur dichtgooi.
:D

Heb jij ze even mooi tuk! Get them before they get you!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201565010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:23 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik zie er in vergelijking meestal heel wat jonger uit. Misschien omdat ik na mijn 23ste wél behoorlijk op de rem trapte. Ik ben zeker ''gebruikt" maar niet opgebruikt. Ik ben veeleer tijd verloren aan vrouwen met dubieuze intenties en gedragingen, en de vlucht naar solitude als reactie daarop. Of vrouwen nog steeds blij van mij worden? Lang niet allemaal. Met al hun irreële verwachtingen lijken ze vooral mijn levenswijsheid te onderschatten - tot ik de deur dichtgooi.
Dus als ik je goed begrijp; vrouwen die door dit proces gaan zijn afdankertjes en bij jou heet dit levenswijsheid.

Ik denk niet dat dit perspectief je helpt om gelijkwaardige contacten aan te gaan. Dat blijkt ook wel, als je telkens de deur dichtgooit zijn het geen gelijkwaardige contacten.

De mindset waarmee je naar andere mensen kijkt is denk ik heel bepalend in wat voor relaties je hebt.
What's the name of the game?
pi_201565574
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
:D

Heb jij ze even mooi tuk! Get them before they get you!
Get rid of them...
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201565690
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:12 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Wanneer is iemand opgebruikt volgens jouw standaarden dan?

Deze vraag stellen en net daarvoor lopen pogen met je levenswijsheid. Ga toch weg man :|W :r
Dee standaard verschuift met de leeftijd wanneer je het over getallen hebt, maar globaal kan je wel stellen dat wanneer je twintiger jaren aan onsjes en fuckbuddies aan elkaar heeft gehangen je de omschrijving wel recht doet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201565818
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:22 schreef -marz- het volgende:
Dus als ik je goed begrijp; vrouwen die door dit proces gaan zijn afdankertjes en bij jou heet dit levenswijsheid.

Ik denk niet dat dit perspectief je helpt om gelijkwaardige contacten aan te gaan. Dat blijkt ook wel, als je telkens de deur dichtgooit zijn het geen gelijkwaardige contacten.

De mindset waarmee je naar andere mensen kijkt is denk ik heel bepalend in wat voor relaties je hebt.
Mijn levenswijsheid weerhoud mij ervan om te fungeren als vangnet voor zij die op het einde van hun rit naarstig op zoek gaan naar een vaste partner.

Een gelijkwaardige relatie kan alleen bereikt worden door de erkenning dat het niet vanzelfsprekend is dat twee personen vanzelfsprekend gelijkwaardig zijn. Er zijn vrouwen die zonder twijfel meerwaardig zijn, en er zijn die duidelijk minder waard zijn. Ik reken het vrouwen evenmin aan wanneer ze een man (mij) afschrijven om zijn geschiedenis of kwaliteiten. Gelijkwaardigen dienen elkaar - in alle subjectiviteit uiteraard - te zoeken in de vijver van ongelijkwaardigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 29-09-2021 15:31:21 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201565883
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:14 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dee standaard verschuift met de leeftijd wanneer je het over getallen hebt, maar globaal kan je wel stellen dat wanneer je twintiger jaren aan onsjes en fuckbuddies aan elkaar heeft gehangen je de omschrijving wel recht doet.
Shit, mijn partner is opgebruikt :(
pi_201566006
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja het is prima dat jij dat raar vindt, maar die mensen 'maken er wat van', naar hun mening. Dat jij dat raar vindt of wat dan ook is allemaal leuk en aardig, maar die lui vermaken zich, jij zit aan de zijlijn een beetje uit de hoogte te doen over hoe zij hun tijd besteden.

Ja, ook voor die mensen geldt dat ze hun tijd besteden zoals zij dat prima achten. Wederom ben jij degene die vanaf de zijlijn een beetje loopt te oordelen over die mensen.

Ik doe niet alsof je een beroepsklager bent, ik zeg dat je al vanaf minstens je 27e onder verschillende namen hier hetzelfde verhaal loopt te verkondigen, je doet elke keer alsof je daar 'recent pas' over nadenkt, maar de realiteit is dat je daar helemaal niet pas recent over nadenkt.

Je bent nu 32 dacht ik gelezen te hebben, dus je bent nu al 5 jaar lang dezelfde conclusies aan het trekken, komt daar dan hier over praten, wat helemaal prima is, maar je trekt dezelfde conclusies als 5 jaar geleden, al is het onderwerp dan nu ietsje anders dan toen, maar toch. Ik beweer niet dat je hier uur in uur uit over loopt te posten, ik zeg dat je al 5+ jaar lang hetzelfde loopt te vertellen.

Dan vraag ik me af wat de meerwaarde daar van is. Die mensen leven hun leven, kopen huizen, krijgen kinderen, vullen hun tijd hoe het hun goed dunkt, en al 5 jaar lang ben jij degene die daar over loopt te oordelen dat ze er wat van moeten maken, dat de manier waarop ze hun tijd doorbrengen 'raar' is, etc etc. Ondertussen ben jij degene die niet verder komt, en bouwen zij gewoon verder aan hun relaties, gezinnen, etc.

Daarom heb ik al een paar keer gezegd. Als het je ding is om continue hetzelfde verhaal opnieuw te vertellen, jaar in jaar uit, dan moet je dat vooral blijven doen, je doet er immers niemand kwaad mee. Maar mij lijkt het dat je meer wil dan alleen maar een uitlaatklep voor dit verhaal. Mij lijkt het dat jij ook huisje boompje beestje wil (niet per sé kinderen). Misschien heb ik dat grandioos mis, misschien ook niet. Ik vraag me gewoon oprecht af wat het doel is van dit keer op keer op keer op keer blijven doen, al 5 jaar lang.
We gaan hier niet uitkomen, en ik vind dat je overdrijft.

Ik vind de gezapigheid van sommige mensen interdaad ergerlijk. Dat maakt niet dat ik die mensen (of de manier waarop ze leven) als geheel bekritiseer of afkeur. Alleen dat specifieke aspect.

Dat deed ik toen ik 20 was, inderdaad toen ik 27 was, en nu nog steeds. Je blijft doen alsof ik hier op het forum met een soort zendingsmissie bezig ben en constant deze boodschap aan het verkondigen ben, maar dat valt volgens mij allemaal reuze mee.

Je blijft heel sterk ''pushen'' in de richting dat ik geen partner / kinderen heb, en daar dan niks van zou mogen vinden. Waarmee je volgens mij ook impliciet aangeeft dat ik stil sta in mijn leven, omdat ik nog niet de traditionele mijlpalen van een partner en kinderen heb. Maar dat is helemaal niet aan de orde. Mijn leven is nu ook heel anders dan 5 jaar geleden. Ik heb ook nieuwe contacten of bepaalde oudere contacten meer aangehaald. Uiteraard is er de wens om ook ooit een leuke partner tegen te komen, maar ik vind niet dat het zo moet zijn dat je per definitie maar nergens een mening over mag hebben, omdat je bepaalde dingen nog niet hebt ''bereikt'' in het leven.

Uiteindelijk stelt het allemaal niet zoveel voor. Als het gaat over deze twee specifieke vrienden die voorstellen om (3 keer per jaar) af te spreken in een suffe dorpskroeg. Ik kom met een countervoorstel en ik kan kaartjes krijgen voor de business lounge bij ajax voor een mooie eredivisie pot tegen een top 4 team en stel voor om daarna/daarvoor nog even gezellig een hapje te doen in de stad, en ik wil ook nog wel de BOB zijn, maar dat wordt dan weer afgewezen omdat dat allemaal te ''intens'' en te ver van huis is. Ik vind dat gewoon enorm suf. Dan denk ik : voor je het weet ben je vijftig en heb je alleen maar elke zaterdagavond een of andere spelshow van Linda de Mol zitten kijken na je 40 urige werkweek. Maargoed, dat is slechts mijn menig. Ik vind het zelf een volledig terecht punt.
pi_201566141
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
Als man van 32 word ik in ieder geval niet vrolijk van het aanbod van vrouwen rond de 30 en de wanhoop die ik bij vele proef. Een paar jaar geleden kwam ik nog geregeld in aanraking met 21-25-jarigen en dat was een stuk leuker. Ik heb sowieso best wel moeite met me aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.
Waar proef je die wanhoop dan precies uit? Ik ervaar dit totaal niet. Sowieso vind ik vrouwen van rond de (begin) dertig er echt totaal nog niet ''ouder'' uit zien. Ik vind de meesten echt eerder nog de uitstraling hebben van een meisje, dan van een vrouw. Vooral als ze goed verzorgd zijn zou ik op basis van een paar tinder foto's in de meeste gevalleen echt niet kunnen bepalen of een vrouw nu 24 of 30 is. Pas vanaf de ca. 34/35 begin je het vaak een beetje te zien aan kraaijenpootjes etcetera.

Wat me wel opvalt is dat de vrouwen op Tinder met wie ik matches heb of waarvan ik likes krijg min of meer vaak wel qua uiterlijk ongeveer even aantrekkelijk zijn. Heel soms steekt er wel eens een vrouw écht bovenuit qua hoe knap ze zijn, maar dat zijn dan opvallend vaak wel vrouwen die de 35 al gepasseerd zijn. Die trend valt me nu al een paar jaar op en is wel iets dat ik denk : als ze 27 ofzo zijn, ben ik (nog) niet interessant genoeg voor die echt knappe vrouwen, maar als ze tien jaar ouder zijn, hebben ze misschien zoiets van : nou de tijd begint een beetje te dringen, het lukt tot nu toe niet echt bij mijn droom type man, dan is deze gast als second best ook nog wel acceptabel :P :')
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 16:13:57 #266
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201566302
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:44 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
We gaan hier niet uitkomen, en ik vind dat je overdrijft.
Maar dat is natuurlijk volledig OK, beide punten :)

quote:
Ik vind de gezapigheid van sommige mensen interdaad ergerlijk. Dat maakt niet dat ik die mensen (of de manier waarop ze leven) als geheel bekritiseer of afkeur. Alleen dat specifieke aspect.
Dat begrijp ik. Dat mag je ook vinden. Niemand in de wereld die je tegenhoudt of verbied die mening te hebben (die mening op zich is dan ook helemaal niks mis mee)

quote:
Dat deed ik toen ik 20 was, inderdaad toen ik 27 was, en nu nog steeds. Je blijft doen alsof ik hier op het forum met een soort zendingsmissie bezig ben en constant deze boodschap aan het verkondigen ben, maar dat valt volgens mij allemaal reuze mee.
Nee, je bent niet met een zendingsmissie bezig, ik stel alleen maar dat als je hier al 5+ jaar komt om hetzelfde verhaal op te hangen, onder meerdere namen, inclusief op jezelf reageren om zo de discussie een bepaalde kant op te sturen, dat dat dan wel wat verder gaat dan 'ik vind die mensen gezapig'.

quote:
Je blijft heel sterk ''pushen'' in de richting dat ik geen partner / kinderen heb, en daar dan niks van zou mogen vinden.
Je mag alles vinden van werkelijk alles, maar aangezien dit een forum is zie ik dan dingen die opvallen, en daar reageer ik dan op.

quote:
Waarmee je volgens mij ook impliciet aangeeft dat ik stil sta in mijn leven, omdat ik nog niet de traditionele mijlpalen van een partner en kinderen heb.
Nee, ik geef niet aan dat je stil staat in je leven omdat je die mijpalen niet hebt, maar omdat dit onderwerp al 5+ jaar niet vooruit of achteruit gaat. Het enige wat verandert is de fase waarin de mensen om je heen zich bevinden, waar jij dan een mening over hebt

quote:
Maar dat is helemaal niet aan de orde. Mijn leven is nu ook heel anders dan 5 jaar geleden. Ik heb ook nieuwe contacten of bepaalde oudere contacten meer aangehaald. Uiteraard is er de wens om ook ooit een leuke partner tegen te komen, maar ik vind niet dat het zo moet zijn dat je per definitie maar nergens een mening over mag hebben, omdat je bepaalde dingen nog niet hebt ''bereikt'' in het leven.
Nogmaals, je mag welke mening dan ook hebben, en dat is niet voorbehouden aan 'eerst zelf hebben, dán mening hebben'.

quote:
Uiteindelijk stelt het allemaal niet zoveel voor. Als het gaat over deze twee specifieke vrienden die voorstellen om (3 keer per jaar) af te spreken in een suffe dorpskroeg. Ik kom met een countervoorstel en ik kan kaartjes krijgen voor de business lounge bij ajax voor een mooie eredivisie pot tegen een top 4 team en stel voor om daarna/daarvoor nog even gezellig een hapje te doen in de stad, en ik wil ook nog wel de BOB zijn, maar dat wordt dan weer afgewezen omdat dat allemaal te ''intens'' en te ver van huis is. Ik vind dat gewoon enorm suf. Dan denk ik : voor je het weet ben je vijftig en heb je alleen maar elke zaterdagavond een of andere spelshow van Linda de Mol zitten kijken na je 40 urige werkweek. Maargoed, dat is slechts mijn menig. Ik vind het zelf een volledig terecht punt.
Dat is prima dat jij dat een volledig terecht punt vindt, maar jij stelt die dingen voor aan mensen die het thuisleven/kinderen belangrijker vinden dan de business lounge en een hapje te doen in de stad. Dan kun jij dat enorm suf vinden, maar de realiteit blijft dat die mensen dat wellicht ooit wel deden, maar nu hun leven er anders uit ziet en ze andere verantwoordelijkheden hebben, vinden ze dát belangrijker dan wat jij voorstelt.

Dat kun jij enorm suf vinden, maar zij kennen beide kanten van de medaille, jij kent er maar 1. Jij wil doen wat jullie 'vroeger' deden, dat is dan ook de rode draad die door al die jaren heen loopt, want 'vroeger was het beter/toffer/leuker/whatever' en jij wil daar koste wat kost aan vasthouden, en dat wil je dan in dit geval doen met mensen die simpelweg niet meer in die fase zitten. Dat kun je leuk vinden of niet, maar dat is wel de realiteit.

Dan kun jij aan die mensen wel dergelijke voorstellen blijven doen en daarna verongelijkt daar een oordeel over vellen maar wellicht is het issue niet zo zeer dat zij suf zijn, maar meer dat jij niet wil accepteren dat hoe het vroeger wellicht was, nu gewoon niet meer op gaat, omdat zij, in tegenstelling tot jou, in een andere levensfase zitten.

Ik denk - en je hoeft het hier helemaal niet mee eens te zijn - dat op het moment dat jij een relatie krijgt, jij ineens heel anders gaat denken over veel dingen, laat staan als je een kind zou krijgen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201566381
Minder zeiken MEER NEUKEN!

klaar.
afspraak tandarts verzetten
pi_201566748
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:59 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Waar proef je die wanhoop dan precies uit? Ik ervaar dit totaal niet. Sowieso vind ik vrouwen van rond de (begin) dertig er echt totaal nog niet ''ouder'' uit zien. Ik vind de meesten echt eerder nog de uitstraling hebben van een meisje, dan van een vrouw. Vooral als ze goed verzorgd zijn zou ik op basis van een paar tinder foto's in de meeste gevalleen echt niet kunnen bepalen of een vrouw nu 24 of 30 is. Pas vanaf de ca. 34/35 begin je het vaak een beetje te zien aan kraaijenpootjes etcetera.

Wat me wel opvalt is dat de vrouwen op Tinder met wie ik matches heb of waarvan ik likes krijg min of meer vaak wel qua uiterlijk ongeveer even aantrekkelijk zijn. Heel soms steekt er wel eens een vrouw écht bovenuit qua hoe knap ze zijn, maar dat zijn dan opvallend vaak wel vrouwen die de 35 al gepasseerd zijn. Die trend valt me nu al een paar jaar op en is wel iets dat ik denk : als ze 27 ofzo zijn, ben ik (nog) niet interessant genoeg voor die echt knappe vrouwen, maar als ze tien jaar ouder zijn, hebben ze misschien zoiets van : nou de tijd begint een beetje te dringen, het lukt tot nu toe niet echt bij mijn droom type man, dan is deze gast als second best ook nog wel acceptabel :P :')
Interessante stelling. Ik geloof ook wel dat dat zo kan werken. Plus gewoon een hele dosis geluk wie er nou op jou(w uiterlijk) valt.
Ik vind mezelf niks bijzonders qua uiterlijk, misschien een 6je. Mijn exen waren denk ik in dezelfde categorie. En dat is helemaal prima als je niet zo op uiterlijk gefocust bent.
Mijn huidige vriendin is voor mij echt een buitencategorie. Echt een enorme upgrade (vond ik een leuke omschrijving van een vriend van mij). Maar we zijn beide eind dertig en hebben reeds kinderen, dus jouw redenatie gaat hier niet op. Ze gaat niet voor B-keus, omdat ze niks anders geregeld krijgt. Ik heb gewoon enorm geluk dat een vrouw zoals haar valt op een man zoals ik.
pi_201566967
- dat moet je lekker ergens anders gaan doen, niet hier. -

[ Bericht 61% gewijzigd door CoolGuy op 29-09-2021 17:22:29 ]
pi_201569102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:59 schreef Autoscooter het volgende:
Waar proef je die wanhoop dan precies uit? Ik ervaar dit totaal niet. .
De gewilligheid, niet voor seks (per se) maar vooral bij het aanleggen van contact. Het niet willen zien/makkelijk vergeven van eigenschappen die vrouwen eerder bij mij afkeurden. De haastigheid waarmee alles gepaard gaat, zoals de (vaak uitgesproken) teleurstelling wanneer je regelmatig niet stante pede reageert en andersoortige irreële verwachtingen. En bovenal het contact, de relatie of proefperiode meer waarde toekennen dan eerder. De schaamte is weg. Er is kortweg geen tijd meer voor een meer natuurlijke ontwikkeling van de relatie. De klok tikt, en het effect daarvan werkt door op alle aspecten van die ontwikkeling.

quote:
Sowieso vind ik vrouwen van rond de (begin) dertig er echt totaal nog niet ''ouder'' uit zien. Ik vind de meesten echt eerder nog de uitstraling hebben van een meisje, dan van een vrouw. Vooral als ze goed verzorgd zijn zou ik op basis van een paar tinder foto's in de meeste gevalleen echt niet kunnen bepalen of een vrouw nu 24 of 30 is. Pas vanaf de ca. 34/35 begin je het vaak een beetje te zien aan kraaijenpootjes etcetera
Er zijn er inderdaad die er ook 30 + absoluut heel goed uit kunnen zien (temeer wanneer ze een beetje sporten), en een andere vorm van charme ontwikkelen in hun gelaat en doen. Dat échte vrouw-zijn heeft zeker wel wat inderdaad, al dekt dat een betrekkelijk krappe periode. Maar ik kijk daar liever naar uit, alsof het de verlenging is, dan dat ik er midden in val.

quote:
Die trend valt me nu al een paar jaar op en is wel iets dat ik denk : als ze 27 ofzo zijn, ben ik (nog) niet interessant genoeg voor die echt knappe vrouwen, maar als ze tien jaar ouder zijn, hebben ze misschien zoiets van : nou de tijd begint een beetje te dringen, het lukt tot nu toe niet echt bij mijn droom type man, dan is deze gast als second best ook nog wel acceptabel :P
Dat klopt denk ik wel. Vind je het wel acceptabel dat je dan pas acceptabel geacht wordt? Zitten er wellicht ook nog eens andere componenten aan, zoals bijvoorbeeld geld en braafheid welke stabiliteit garanderen? Hoe graag wil ze je ''echt'' in vergelijking met hoe graag ze haar voormalige voorkeuren wilde, toen ze nog wél de tijd had? Ik geloof heus dat er echte liefde kan ontstaan uit een relatie met een ietwat meer pragmatische grondslag, maar ik zou me er allerminst prettig bij voelen wetende dat seksuele lust niet de voornamelijke drijfveer was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 29-09-2021 20:05:19 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201569453
Bijzonder dat vrouwen in dit topic voor van alles en nog wat mogen worden uitgemaakt, terwijl de passende terminologie voor dit gedrag niet mag worden benoemd.

Deze vorm van vrouwenhaat is onderdeel van een grotere beweging, waarom mag dit niet worden benoemd?
  woensdag 29 september 2021 @ 19:58:33 #272
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_201569498
Is dat niet gewoon; geen zin hebben in spelletjes en duidelijk zijn in wat ze verwachten?
Voldoe je daar niet aan, dan kun je idd optyfen.
Ipv haast om te settlen. Klaar met wachten, klaar met playboys en fuckboys en wat nog.
Match je niet met haar energie, dan gewoon volgende.

quote:
maar ik zou me er allerminst prettig bij voelen wetende dat seksuele lust niet de voornamelijke drijfveer was.
Dus je bent boos omdat iemand je om je innerlijk wil en iets serieus probeert op te bouwen ipv alleen voor de seks??? 8)7
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_201579142
Autoscooter; ik heb anders nog wel een vriend in de aanbieding die continu af wil spreken, dingen wil doen en (bord)spelletjes wil spelen. Krijg je wel zijn vriendin er ook bij. En een hoop gedoe.
pi_201579306
Ik zou ook geen zin hebben om in de lounge van Ajax te gaan zitten met allemaal van die grote ego's die vooral zichzelf heel erg belangrijk vinden. Zeker niet als ik er twee uur voor in de auto moet zitten.

Ik kan zo honderd leukere activiteiten bedenken waar ik veel meer energie uithaal. Misschien is dat wel iets wat samenkomt met het ouderschap, je leert prioriteiten te stellen en nee zeggen tegen de dingen die je (stiekem) niet leuk vindt. En je leert schijt te hebben aan mensen die daar vervolgens iets van vinden. Toen ik 20 was zat ik er echt mee als iemand mij 'suf' noemde, nu doet het me niks meer.

Als ouder heb je vaak niet meer de energie om naar 3 sociale events te gaan in de week, dus dat ene ding dat je doet moet ook echt leuk zijn en je iets geven ipv je totaal uit te putten.
pi_201579427
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 05:09 schreef geordilefort het volgende:

[..]
Je scoort mischien wel punten door zoiets te zeggen en het klinkt erg aannemelijk. Maar of dat waar is is maar de vraag.

[ afbeelding ]

Mannen schieten zichzelf in de voeten door die vervelende achterhaalde argumenten te blijven herhalen.

Verder doen vrouwen ook heel generaliserend over mannen maar dat vind je gek genoeg allemaal mooi.
Staat er nou letterlijk dat 80% van de mannen op Tinder om de laatste 22% vechten en 78% van de vrouwen op Tinder om de top 20% van de mannen knokken? ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201579477
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:08 schreef KayaQ het volgende:
Ik zou ook geen zin hebben om in de lounge van Ajax te gaan zitten met allemaal van die grote ego's die vooral zichzelf heel erg belangrijk vinden. Zeker niet als ik er twee uur voor in de auto moet zitten.

Ik kan zo honderd leukere activiteiten bedenken waar ik veel meer energie uithaal. Misschien is dat wel iets wat samenkomt met het ouderschap, je leert prioriteiten te stellen en nee zeggen tegen de dingen die je (stiekem) niet leuk vindt. En je leert schijt te hebben aan mensen die daar vervolgens iets van vinden. Toen ik 20 was zat ik er echt mee als iemand mij 'suf' noemde, nu doet het me niks meer.

Als ouder heb je vaak niet meer de energie om naar 3 sociale events te gaan in de week, dus dat ene ding dat je doet moet ook echt leuk zijn en je iets geven ipv je totaal uit te putten.

Oh het is maar een voorbeeld hoor. Overigens kunnen ze de arena bijna vanuit hun huis zien dus 2 uur rijden is ook niet echt aan de orde. Verder hoef je helemaal niet met die andere mensen te praten. Maargoed, dat is juist typisch die instelling : bij voorbaat al iets afkeuren omdat het allemaal '''arrogante mensen'' zouden zijn. Komt op mij eerder over alsof alles buiten de veilige zelfgecreerde cirkel opeens eng is geworden. Oeh, andere mensen, stel je voor dat je daar mee gaat praten.

Ik heb nog zoveel andere dingen voorgesteld. Als ik jouw beredenering volg, vinden ze dus eigenlijk alleen 1,5 uur in een lege kroeg zitten al pratend over rugpijn leuk. Dat is immers het enige dat ze willen. Dan kom ik de facto toch weer tot dezelfde conclusie : gezapig. Maargoed we blijven in hetzelfde rondje zitten.

M.i. valt er voor beiden iets te zeggen. Vanuit mijn perspectief hierover blijven zeuren is idd nutteloos. Maar dat maakt niet dat het niet gezapig is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Autoscooter op 30-09-2021 15:33:08 ]
pi_201579539
Mijn man en ik grappen wel eens dat wij op Tinder nooit een match waren geweest. Waarschijnlijk waren we elkaar nu ook niet tegengekomen omdat we allebei te druk waren geweest met Tinder dates met mensen waarvan Tinder denkt dat ze bij ons passen XD

Ik vind het maar triest hoe oppervlakkig er tegenwoordig wordt gedacht over mensen en de liefde. Alsof iedereen een marktwaarde heeft. En alsof mensen waarde kunnen verliezen. En alsof je waarde objectief te beoordelen is.

Naar mijn idee klopt daar allemaal niks van.
pi_201579830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:42 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De gewilligheid, niet voor seks (per se) maar vooral bij het aanleggen van contact. Het niet willen zien/makkelijk vergeven van eigenschappen die vrouwen eerder bij mij afkeurden. De haastigheid waarmee alles gepaard gaat, zoals de (vaak uitgesproken) teleurstelling wanneer je regelmatig niet stante pede reageert en andersoortige irreële verwachtingen. En bovenal het contact, de relatie of proefperiode meer waarde toekennen dan eerder. De schaamte is weg. Er is kortweg geen tijd meer voor een meer natuurlijke ontwikkeling van de relatie. De klok tikt, en het effect daarvan werkt door op alle aspecten van die ontwikkeling.
Vrouwen hebben zo vreselijk veel keuze. Vrouwen met een bovengemiddeld mooi uiterlijk al helemaal, maar normale en naar algemene maatstaven minder aantrekkelijke vrouwen ook. Dus wanhopig lijkt me niet echt aan de orde. Ook niet zodra 30+. Dat mensen (zowel m/v) doelgerichter worden naar mate tijd verstrijkt lijkt me op zich logisch als je nog kinderen wil enzo.

Ik geloof best dat sommigen echt absurd hoge eisen hebben van een of andere 2 meter lange adonis die gestudeerd heeft in New York, een internationale carriere beoogt en uiteindelijk een beetje de eisen moet bijstellen, maar dat is nog niet direct hetzelfde als wanhopig i.m.o.
quote:
Er zijn er inderdaad die er ook 30 + absoluut heel goed uit kunnen zien (temeer wanneer ze een beetje sporten), en een andere vorm van charme ontwikkelen in hun gelaat en doen. Dat échte vrouw-zijn heeft zeker wel wat inderdaad, al dekt dat een betrekkelijk krappe periode. Maar ik kijk daar liever naar uit, alsof het de verlenging is, dan dat ik er midden in val.
Wat dit betreft sluit ik me aan bij een eerdere user : dit is allemaal wel leuk om te eisen, maar alleen realistisch als je zelf ook iets bijzonders in de melk te brokkelen hebt. Sowieso denk ik dat als je ouder wordt je steeds meer beseft dat het niet alléén maar draait om uiterlijk. Natuurlijk : persoonlijke hygiene en verzorging is belangrijk, maar uiteindelijk worden we allemaal ouder. Het lijkt me heel oppervlakkig en een recept voor ongeluk om zoveel nadruk enkel op het uiterlijk te blijven leggen. Het is natuurlijk belangrijk, maar dat een vrouw (of man) er ouder gaat uitzien, is simpelweg niet te voorkomen.

quote:
Dat klopt denk ik wel. Vind je het wel acceptabel dat je dan pas acceptabel geacht wordt? Zitten er wellicht ook nog eens andere componenten aan, zoals bijvoorbeeld geld en braafheid welke stabiliteit garanderen? Hoe graag wil ze je ''echt'' in vergelijking met hoe graag ze haar voormalige voorkeuren wilde, toen ze nog wél de tijd had? Ik geloof heus dat er echte liefde kan ontstaan uit een relatie met een ietwat meer pragmatische grondslag, maar ik zou me er allerminst prettig bij voelen wetende dat seksuele lust niet de voornamelijke drijfveer was.
Geld geloof ik niet zo, vooral niet bij vrouwen die in NL wonen. Die hebben vaak voldoende inkomen / sociaal vangnet en financiele ruimte en zullen echt niet uit wanhoop met een man gaan die ze eigenlijk niet fysiek aantrekkelijk vinden. Dan blijven ze echt liever alleen, die mogelijkheid is er gelukkig in dit land.

Wat ik wel geloof is inderdaad dat er best wel wat vrouwen zijn die vanaf 35+(grofweg) mannen acceptabel gaan vinden die ze daarvoor nog afwezen. Dat valt me op tinder gewoon té vaak op als ik mijn leeftijdscchuif iets meer naar rechts zet en verplaats van ca. 33 naar 39 ofzo. Dan komen er opeens redelijk wat likes van écht knappe vrouwen, soms ook al met kinderen inderdaad.

Dat blijft wel een beetje dubbel. Want zoals gezegd : onder de dertig moeten de vrouwen uit die categorie weinig van mij hebben :P Ik weet van mezelf wel dat ik een soort stabiele / betrouwbare uitstraling heb, en ik denk dat vrouwen die wat ouder zijn die eigenschappen belangrijker vinden, waar jongere vrouwen misschien juist eerder nog wat meer op zoek zijn naar een man die (nog) beter bij hun ideaalplaatje past. Aan de andere kant blijft het ook wel zo dat ze je echt niet hadden geliked als ze je afstotelijk hadden gevonden.
pi_201581408
Misschien eens ophouden met vrouwen indelen in categorieën?
pi_201581687
Ik kom weer terug en gaat helemaal de mist in lijkt het wel.
  donderdag 30 september 2021 @ 18:46:53 #281
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201581772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:29 schreef KayaQ het volgende:
Mijn man en ik grappen wel eens dat wij op Tinder nooit een match waren geweest. Waarschijnlijk waren we elkaar nu ook niet tegengekomen omdat we allebei te druk waren geweest met Tinder dates met mensen waarvan Tinder denkt dat ze bij ons passen XD

Ik vind het maar triest hoe oppervlakkig er tegenwoordig wordt gedacht over mensen en de liefde. Alsof iedereen een marktwaarde heeft. En alsof mensen waarde kunnen verliezen. En alsof je waarde objectief te beoordelen is.

Naar mijn idee klopt daar allemaal niks van.
In voor- en tegenspoed.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201584465
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 18:16 schreef KayaQ het volgende:
Misschien eens ophouden met vrouwen indelen in categorieën?
Hoezo? Ik snap dat het ''indelen'' in de hedendaagse maatschappij not done is, maar dat slaat nergens op. Er zijn namelijk altijd bepaalde patronen waarneembaar. Die zijn niet altijd 100% op iedereen van toepassing, maar ze zijn er wel degelijk. En ik vind dat interessant.
pi_201584582
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:52 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Hoezo? Ik snap dat het ''indelen'' in de hedendaagse maatschappij not done is, maar dat slaat nergens op. Er zijn namelijk altijd bepaalde patronen waarneembaar. Die zijn niet altijd 100% op iedereen van toepassing, maar ze zijn er wel degelijk. En ik vind dat interessant.
Ik bedoel dat vrouwen ook complete mensen zijn, individuen dus. Het is zonde om vrouwen te zien als homogene groep.

Geef gewoon eens de vrouwen een kans die je leuk lijken, ipv er al met een vooroordeel in te gaan, omdat je in het verleden geen aandacht kreeg van jongere vrouwen die jij in dezelfde klasse hebt ingedeeld. Die 'oudere' vrouwen kunnen er totaal niets aan doen hoe jij door andere vrouwen bent behandeld (of genegeerd/afgewezen) .
pi_201584754
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:59 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Ik bedoel dat vrouwen ook complete mensen zijn, individuen dus. Het is zonde om vrouwen te zien als homogene groep.

Geef gewoon eens de vrouwen een kans die je leuk lijken, ipv er al met een vooroordeel in te gaan, omdat je in het verleden geen aandacht kreeg van jongere vrouwen die jij in dezelfde klasse hebt ingedeeld. Die 'oudere' vrouwen kunnen er totaal niets aan doen hoe jij door andere vrouwen bent behandeld (of genegeerd/afgewezen) .
Oh maar ik zeg ook niet dat ik ze daarom geen ''kans'' zou geven, ik zeg alleen dat mij al een paar jaar op tinder een bepaalde rode draad opvalt in de likes van bepaalde leeftijdscategorieën van vrouwen die ik op zijn minst opvallend vind. Een patroon dat ook telkens weer wordt bevestigd.

Dat is niet zo zeer een waarde oordeel of een afkeuring, maar wel een interessant gegeven wat mij betreft.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:06:14 #285
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201589740
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:07 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Oh maar ik zeg ook niet dat ik ze daarom geen ''kans'' zou geven, ik zeg alleen dat mij al een paar jaar op tinder een bepaalde rode draad opvalt in de likes van bepaalde leeftijdscategorieën van vrouwen die ik op zijn minst opvallend vind. Een patroon dat ook telkens weer wordt bevestigd.

Dat is niet zo zeer een waarde oordeel of een afkeuring, maar wel een interessant gegeven wat mij betreft.
Ik denk dat Tinder ook gewoon niet geschikt is voor relaties. En dan kun je nu uitzonderingen gaan opnoemen waar het wel gelukt is maar uitzonderingen bevestigen slechts de regel. Tinder is voor hookups, het is een ordinaire vleeskeuring.
Je kunt er dus ook moeilijk conclusies aan gaan verbinden in de vorm van categorieën, indelingen of wat dan ook, het is simpelweg een kwestie van "ho, knappe man"-> rechts swipen (of links? In ieder geval, de vind-ik-leuk-kant) else -> andere kant op swipen.
pi_201592069
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
Als man van 32 word ik in ieder geval niet vrolijk van het aanbod van vrouwen rond de 30 en de wanhoop die ik bij vele proef. Een paar jaar geleden kwam ik nog geregeld in aanraking met 21-25-jarigen en dat was een stuk leuker. Ik heb sowieso best wel moeite met me aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.
Misschien moet je over de grens kijken, heb ik ook gedaan. Als dertiger (via internet weliswaar) mijn "droomvrouw" ontmoet op een internationale datingsite. In Nederland zijn er gewoonweg te veel mannen en te weinig (leuke) vrouwen, vooral in de 30+ categorie inderdaad.
pi_201592315
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:58 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Misschien moet je over de grens kijken, heb ik ook gedaan. Als dertiger (via internet weliswaar) mijn "droomvrouw" ontmoet op een internationale datingsite. In Nederland zijn er gewoonweg te veel mannen en te weinig (leuke) vrouwen, vooral in de 30+ categorie inderdaad.
Hoe komt dat? Man/vrouw is in Nederland toch gewoon ongeveer 50/50 verdeeld?
pi_201592893
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:22 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Hoe komt dat? Man/vrouw is in Nederland toch gewoon ongeveer 50/50 verdeeld?
Als je naar leeftijd kijkt zijn er meer mannen tot een jaar of 65, daarna zijn er juist meer vrouwen. Daarbij zat er niet veel naar mijn smaak tussen (en als er iemand tussen zat dan was er te veel concurrentie naar mijn idee).
pi_201593225
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:13 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als je naar leeftijd kijkt zijn er meer mannen tot een jaar of 65, daarna zijn er juist meer vrouwen. Daarbij zat er niet veel naar mijn smaak tussen (en als er iemand tussen zat dan was er te veel concurrentie naar mijn idee).
Tot ongeveer veertig jaar is er een licht ‘mannenoverschot’, daarna is de verhouding tussen het aantal mannen en vrouwen vrijwel gelijk, om tegen zestig jaar om te slaan naar een ‘vrouwenoverschot’. Dit loopt op met de leeftijd (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2018/35/mannen-en-vrouwen-per-leeftijdsgroep)

Een licht overschot betekent niet dat er geen vrouwen zijn. Nog steeds zijn er in elk van de leeftijdsgroepen 20-30 en 30-40 meer dan een miljoen vrouwen. Het verschil is niet zo groot.
pi_201593720
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:41 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Tot ongeveer veertig jaar is er een licht ‘mannenoverschot’, daarna is de verhouding tussen het aantal mannen en vrouwen vrijwel gelijk, om tegen zestig jaar om te slaan naar een ‘vrouwenoverschot’. Dit loopt op met de leeftijd (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2018/35/mannen-en-vrouwen-per-leeftijdsgroep)

Een licht overschot betekent niet dat er geen vrouwen zijn. Nog steeds zijn er in elk van de leeftijdsgroepen 20-30 en 30-40 meer dan een miljoen vrouwen. Het verschil is niet zo groot.
Voor mij was dan ook vooral de reden dat er te veel mannen zijn die uit dezelfde vijver vissen als ik. Ik val eigenlijk alleen op tenger/slank postuur en niet al te lang (zo max 170). En volgens mij worden deze vrouwen hier bedolven onder de aandacht terwijl dat elders meer meevalt.
  zondag 17 oktober 2021 @ 14:53:36 #291
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_201794967
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
Als man van 32 word ik in ieder geval niet vrolijk van het aanbod van vrouwen rond de 30 en de wanhoop die ik bij vele proef. Een paar jaar geleden kwam ik nog geregeld in aanraking met 21-25-jarigen en dat was een stuk leuker. Ik heb sowieso best wel moeite met me aangetrokken voelen tot vrouwen die er al een stukje ouder uit zien, maar als ze dan ook nog eens een behoorlijk verleden hebben bekruipt me vrij snel het gevoel dat ik met opgebruikte afdankertjes te maken heb.
Dat is geen wanhoop. Waar tegenwoordig nog steeds sprake van is, is dat mannen vaker dan vrouwen zelfvoorzienend zijn en dus minder snel afhankelijk zijn/worden van wat een vrouw te bieden heeft dan andersom.

Als een vrouw rond haar 30e uit een relatie stapt dan heeft ze het vaak moeilijker want zij is vaak diegene die het huis verlaat na samenwonen en de kinderen meeneemt als ze die heeft. Daarom zal ze harder haar best doen om iemand te vinden, soms al vóór het beëindigen van haar relatie (vreemdgaan) om niet tussen wal en schip te belanden.

Zeker vandaag de dag nu de woningmarkt totaal gestoord is, zal je "single" vrouwen van rond de 30 aantreffen die staan te springen om bij je in te trekken als ze je leuk vinden. Als single man moet je dan btw op je hoede zijn voor intenties anders dan oprechte liefde.
pi_201795092
Ik kom juist veel 30+ers mannen tegen die hun zooi niet op orde hebben. Flutbaan, nog bij pa en ma wonen etcetera.
En als ze het dan wel op orde hebben denken ze dat ik maar in mijn handjes mag knijpen als 30+ moeder :')
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_201795141
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:09 schreef Avianflu het volgende:
Ik kom juist veel 30+ers mannen tegen die hun zooi niet op orde hebben. Flutbaan, nog bij pa en ma wonen etcetera.
En als ze het dan wel op orde hebben denken ze dat ik maar in mijn handjes mag knijpen als 30+ moeder :')
Ik sprak afgelopen weekend juist een meid waar haar ouders bij haar zijn ingetrokken, zo kan het ook!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201795417
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:14 schreef Godshand het volgende:

[..]
Ik sprak afgelopen weekend juist een meid waar haar ouders bij haar zijn ingetrokken, zo kan het ook!
Ik had er een keer een die telkens over zijn “huisgenoten” had. AKA, zijn ouders _O-
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_201795667
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:09 schreef Avianflu het volgende:
Ik kom juist veel 30+ers mannen tegen die hun zooi niet op orde hebben. Flutbaan, nog bij pa en ma wonen etcetera.
En als ze het dan wel op orde hebben denken ze dat ik maar in mijn handjes mag knijpen als 30+ moeder :')
Wat versta jij onder een flutbaan?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201795732
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:03 schreef Galvez het volgende:

[..]
Wat versta jij onder een flutbaan?
Los/vast baantjes. Jaartje zus, jaartje zo geen perspectief op groei.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_201795971
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:08 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Los/vast baantjes. Jaartje zus, jaartje zo geen perspectief op groei.
Sommige mensen verblijven nou eenmaal hun hele leven onderaan de carrière-ladder, vaak ook bij gebrek aan bepaalde capaciteiten. Prima dat je dat beneden jouw stand vindt. Maar om nou gelijk te stellen dat ze hun zooi daardoor niet op orde hebben, vind ik nogal ver gaan. Als ze gewoon fulltime werken en daarmee in hun levensonderhoud kunnen voorzien hebben ze mijns inziens hun ‘shit op orde’.

[ Bericht 0% gewijzigd door Galvez op 17-10-2021 16:51:54 ]
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:29:56 #298
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_201796051
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:08 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Los/vast baantjes. Jaartje zus, jaartje zo geen perspectief op groei.
Er zijn voldoende functies die een tijdelijk karakter hebben of geen groeimogelijkheden hebben. Dat staat niet gelijk aan een flutbaantje hebben. Kijk alleen al eens naar het voorbeeld van bijvoorbeeld interim directeur. Meestal tijdelijk aangesteld omdat een bedrijf een andere koers moet gaan varen of omdat er zooi opgeknapt moet worden, dan wel gemaakt moet worden :P
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_201796962
Als je gwn keihard werkt als (ik zeg maar wat) vrachtwagenchauffeur heb je je zooi wel op orde.
Als je ruim in de 30 geen baantje langer dan 6 mnd aan kan houden dan vind ik dat niet je zooi op orde hebben.

Uiteraard heb ik het dan niet over interim directeuren, maar dat leek mij evident.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:39:07 #300
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_201797197
Zo evident was het anders niet, gezien twee mensen er een opmerking bij plaatsten.

Ook iemand die van jaarcontract naar jaarcontract hopt kan prima zijn zaakjes op orde hebben.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')