abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200521707
Hallo,

Ik ga hoogstwaarschijnlijk op mezelf wonen, met iemand in een eengezinswoning. Ben 22 en het is dus de eerste keer dat ik op mezelf ga. Had het niet van mezelf zien aankomen, omdat ik het thuis ook gezellig vind. Maar nu verlang ik toch naar een eigen plek, met privacy en leren op eigen benen te staan.

Maar was benieuwd of jullie veranderingen ervaarden in jullie zelf. Zijn jullie erg veranderd als persoon sinds jullie op jezelf wonen bijvoorbeeld? Hadden jullie vaak last van eenzaamheid? Op welke mentale gebieden zijn jullie sterker, of misschien juist zwakker geworden? En op welke leeftijd gingen jullie dan uit huis?

Voor eenzaamheid ben ik soms wel bang en ergens ook weer niet. Thuis woon ik met 2 broertjes en 1 zusje, dus het is erg druk, wel gezellig (goede band en we kunnen altijd bij elkaar terecht) maar te druk soms voor mij. Maar dat gaat dus wel een grote verandering zijn :P
pi_200521836
Zijn er nog woningen dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200521854
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:44 schreef halfway het volgende:
Zijn er nog woningen dan?
Ja ik heb er een aangeboden kregen.en als je goed zoekt en connect kom je wel aan een woning
pi_200521998
Ik vind het heerlijk. Zo fijn je eigen plek te hebben, waar je alleen met jezelf rekening hoeft te houden.

Natuurlijk leer je er van. Je zult toch meer voor jezelf moeten zorgen, dat geeft meer verantwoordelijkheid en zelfvertrouwen volgt daarop.
Whatever...
pi_200522068
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:52 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind het heerlijk. Zo fijn je eigen plek te hebben, waar je alleen met jezelf rekening hoeft te houden.

Natuurlijk leer je er van. Je zult toch meer voor jezelf moeten zorgen, dat geeft meer verantwoordelijkheid en zelfvertrouwen volgt daarop.
En heb je ook het idee dat je assertiever bent sinds je op jezelf woont?
pi_200522197
Ja wel even wennen in het begin. Samen beetje een ritme zoeken die past. Maar uiteindelijk een verademing. Zou nooit terug willen naar mijn ouders (zijn hele lieve mensen hoor)
  zaterdag 24 juli 2021 @ 15:16:38 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200522398
Ik vond het heerlijk om op mezelf te gaan wonen, zou ook nooit meer terug thuis kunnen gaan wonen. Veel te lekker, die vrijheid om te doen en laten wat je wil. Je wordt er uiteraard ook zelfstandiger van ja.
pi_200522943
Ik sluit mij aan bij de meesten hier die het heerlijk vinden. Een echte eyeopener voor mij was overigens niet iets mentaals: groente en fruit vergaat snel
pi_200524035
- ONZ is niet hier -

[ Bericht 42% gewijzigd door CoolGuy op 24-07-2021 18:50:02 ]
pi_200525061
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:56 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik ben al bijna vergeten hoe het was om niet voor mezelf te zorgen. Maar ja, voor mij geldt wel dat ik zelfverzekerder ben geworden toen bleek dat ik prima mijn eigen huishouden kon runnen. Gaf me echt wel een lekker gevoel: eigen plek waar niemand je stoort als je dat niet wil, waar je zelf de baas bent. Assertief…. Dat was ik al genoeg, ik ben juist wat meer ontspannen geworden en ‘rustig zelfverzekerd ‘.

Inmiddels is die stap al even geleden en ik heb nu zo veel meer verantwoordelijkheden dat ik echt even moest nadenken hoe het ook alweer was. Maar kon er enorm van genieten. Zeker als ik dan alles netjes opgeruimd en schoon had gemaakt kon ik echt even lekker zitten genieten van mijn eigen bescheiden woning.
Whatever...
pi_200525079
Daarnaast kan ik ook het advies geven eerst alleen te gaan wonen. Zorg dat je echt gewoon voor jezelf kunt zorgen zonder iemand er bij. Dan weet je hoe onafheid kunt zijn en dat maakt je sterker.
Whatever...
  zaterdag 24 juli 2021 @ 18:57:21 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200525108
Meisjes die vanuit het ouderlijk nest meteen met een vent gaan hokken, ervaring mee en daarom altijd een bepaald beeld bij :')

Voor de rest is zelfstandig wonen gewoon gezond, volk wat ver na hun twintigste nog fulltime thuis woont mist gewoon een stukje cruciale ontwikkeling vind ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 24-07-2021 19:03:14 ]
  zaterdag 24 juli 2021 @ 18:59:44 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_200525140
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:56 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik geloof hier wel in, dat als je vroeg op jezelf gaat je jezelf op bepaalde punten beter kunt ontwikkelen dan iemand die tot zijn 22ste thuis woont. Die voordelen verdwijnen natuurlijk als je afgestudeerd met eerste baan het veilige nest voor een nieuw gespreid bedje ruilt. Of met zijn tweeën op jezelf gaan wonen :')
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_200525625
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 18:57 schreef Twiitch het volgende:
Meisjes die vanuit het ouderlijk nest meteen met een vent gaan hokken, ervaring mee en daarom altijd een bepaald beeld bij :')

Voor de rest is zelfstandig wonen gewoon gezond, volk wat ver na hun twintigste nog fulltime thuis woont mist gewoon een stukje cruciale ontwikkeling vind ik.
O? Wat voor beeld heb je dan bij die meisjes?
pi_200525645
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 18:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben al bijna vergeten hoe het was om niet voor mezelf te zorgen. Maar ja, voor mij geldt wel dat ik zelfverzekerder ben geworden toen bleek dat ik prima mijn eigen huishouden kon runnen. Gaf me echt wel een lekker gevoel: eigen plek waar niemand je stoort als je dat niet wil, waar je zelf de baas bent. Assertief…. Dat was ik al genoeg, ik ben juist wat meer ontspannen geworden en ‘rustig zelfverzekerd ‘.

Inmiddels is die stap al even geleden en ik heb nu zo veel meer verantwoordelijkheden dat ik echt even moest nadenken hoe het ook alweer was. Maar kon er enorm van genieten. Zeker als ik dan alles netjes opgeruimd en schoon had gemaakt kon ik echt even lekker zitten genieten van mijn eigen bescheiden woning.
Mooi om te horen :) En ook van die zelfverzekerdheid. Die zou ik ook wat meer willen hebben. Ik ben nog niet zelfverzekerd genoeg naar mijn idee, maar ook niet onzeker meer.
pi_200525671
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 18:55 schreef Spanky78 het volgende:
Daarnaast kan ik ook het advies geven eerst alleen te gaan wonen. Zorg dat je echt gewoon voor jezelf kunt zorgen zonder iemand er bij. Dan weet je hoe onafheid kunt zijn en dat maakt je sterker.
Deze persoon ken ik helemaal niet goed (het is geen vriend, of vriendin) en in Amsterdam.. is op dit moment deze woning de enige optie voor mij. Ook een hele mooie woning overigens :)

Dus zelfstandiger iig kan ik wel worden.
pi_200527137
Ik ben eerst gaan samenwonen, heel eerlijk, dat had ik nooit moeten doen. Was beter geweest om alleen te gaan wonen, maar goed, na 9 maand crashte de relatie en woonde ik wel alleen. Was super. Na overlijden van mijn man woon ik alleen met mijn dochter, nu zijn we 13 jaar verder en heel eerlijk, het idee van samenwonen benauwd mij wel eens, gelukkig is mijn vriend ook van het latten.
pi_200528107
Was zelf ruim volwassen toen ik uit huis ging. Niemand in mijn omgeving begreep uberhaupt waarom ik uit huis wilde, het leek wel alsof ze het normaal hadden gevonden als ik mijn hele leven thuis was blijven wonen. Ik ben me er beter door gaan voelen en de band met mijn ouders is beter geworden. Je hebt minder ruzie over onbenulligheden als je het huis uit bent. Ik voelde me een klein kind en nu heb ik dat gevoel niet meer zo erg alhoewel ik het nog wel een beetje heb.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_200529001
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:02 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik ben eerst gaan samenwonen, heel eerlijk, dat had ik nooit moeten doen. Was beter geweest om alleen te gaan wonen, maar goed, na 9 maand crashte de relatie en woonde ik wel alleen. Was super. Na overlijden van mijn man woon ik alleen met mijn dochter, nu zijn we 13 jaar verder en heel eerlijk, het idee van samenwonen benauwd mij wel eens, gelukkig is mijn vriend ook van het latten.
Waarom was het voor je beter geweest om alleen te wonen dan? Welke problemen ervaarde je na het samenwonen?
pi_200529004
Gefeliciteerd!
Zal in het begin wel ff wennen zijn. Maar het wordt vast heel mooi en onwerkelijk hoeveel rust en privacy je zal hebben.

Bij mij was mijn moeder degene die uit huis ging (ging bij haar partner wonen), toen woonde ik nog een tijdje met mijn broer samen en doordeweeks op kamers. Dus ik had niet zo'n overgang van full house naar home alone. Mijn moeder en broer zag ik thuis weinig dus op mezelf was gezelliger vanwege huisgenoten en studiegenoten in de buurt.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_200529022
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Was zelf ruim volwassen toen ik uit huis ging. Niemand in mijn omgeving begreep uberhaupt waarom ik uit huis wilde, het leek wel alsof ze het normaal hadden gevonden als ik mijn hele leven thuis was blijven wonen. Ik ben me er beter door gaan voelen en de band met mijn ouders is beter geworden. Je hebt minder ruzie over onbenulligheden als je het huis uit bent. Ik voelde me een klein kind en nu heb ik dat gevoel niet meer zo erg alhoewel ik het nog wel een beetje heb.
Was het misschien zo dat in jouw tijd het meer normaal was om heel lang bij je ouders te wonen tot je bent getrouwd/ een vriend vindt?
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 23:45:25 #22
441859 crew  Lenny77
pi_200530020
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:39 schreef Medusa666 het volgende:

Deze persoon ken ik helemaal niet goed (het is geen vriend, of vriendin)
Hm.. gaat dit wel lukken? Man of vrouw?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 25 juli 2021 @ 00:26:56 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200530446
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Die situatie heb je toch ook vaak als je op kamers gaat wonen ergens, dat je je huisgenoten niet kent?
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 00:29:14 #24
441859 crew  Lenny77
pi_200530462
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die situatie heb je toch ook vaak als je op kamers gaat wonen ergens, dat je je huisgenoten niet kent?
Ja maar dat is toch anders dan met een vreemde in een ééngezinswoning te gaan wonen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200530467
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:40 schreef Medusa666 het volgende:
Was het misschien zo dat in jouw tijd het meer normaal was om heel lang bij je ouders te wonen tot je bent getrouwd/ een vriend vindt?
Nee de meesten waren begin 20, mijn studiegenoten allemaal een jaar of 18 . Maar in mijn omgeving ken ik ook wel een paar uitzonderingen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_200530843
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Een vrouw
pi_200530844
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch anders dan met een vreemde in een ééngezinswoning te gaan wonen?
Die eensgezinswoning is ook een studentenwoning. Dat meisje is ook een studente :Y

Het zijn rijtjeswoningen voor studenten waar je tijdelijk in kan wonen. Soort sattelietwoningen. En ze hadden dus nog een plekje vrij.
  zondag 25 juli 2021 @ 02:35:40 #28
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200531152
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 14:39 schreef Medusa666 het volgende:
Hallo,

Ik ga hoogstwaarschijnlijk op mezelf wonen, met iemand in een eengezinswoning. Ben 22 en het is dus de eerste keer dat ik op mezelf ga. Had het niet van mezelf zien aankomen, omdat ik het thuis ook gezellig vind. Maar nu verlang ik toch naar een eigen plek, met privacy en leren op eigen benen te staan.

Maar was benieuwd of jullie veranderingen ervaarden in jullie zelf. Zijn jullie erg veranderd als persoon sinds jullie op jezelf wonen bijvoorbeeld? Hadden jullie vaak last van eenzaamheid? Op welke mentale gebieden zijn jullie sterker, of misschien juist zwakker geworden? En op welke leeftijd gingen jullie dan uit huis?

Voor eenzaamheid ben ik soms wel bang en ergens ook weer niet. Thuis woon ik met 2 broertjes en 1 zusje, dus het is erg druk, wel gezellig (goede band en we kunnen altijd bij elkaar terecht) maar te druk soms voor mij. Maar dat gaat dus wel een grote verandering zijn :P
Sterk.

Ik ben van mening dat op jezelf wonen zo'n beetje een vereiste is in het proces van 'volwassen worden', ofzo.

- Je leert comfortabel alleen te zijn
- Je leert daarmee ook beter wat je eigen behoeften zijn in plaats van dat je die meer afstemt op die van het ritme van anderen
- Je leert wat een huishouden runnen zoal inhoudt

Genoeg geluiden gehoord van mensen die samen gingen wonen met een partner ook die nog niet eerder op zichzelf had gewoond en dat daardoor wel wat problemen ontstonden. Nu hoeft dat niet noodzakelijk altijd het geval te zijn, maar ik denk dat het je wel een stuk volwassener maakt uiteindelijk.
pi_200531280
Ik zie veel reacties van mensen die zeggen dat meteen samenwonen vanuit je ouderlijk huis onwenselijk/niet goed is. Waarom is dat precies? Dan word je toch alsnog zelfstandig etc. - weliswaar met iemand samen, maar toch?
  zondag 25 juli 2021 @ 05:30:46 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200531963
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 03:09 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Ik zie veel reacties van mensen die zeggen dat meteen samenwonen vanuit je ouderlijk huis onwenselijk/niet goed is. Waarom is dat precies? Dan word je toch alsnog zelfstandig etc. - weliswaar met iemand samen, maar toch?
Dat ligt er maar aan. Mijn beste vriendin heeft dat gedaan. Mooi de taken verdeeld: Haar vriend regelde alle financiële zaken/contracten en klusjes. Zij zorgde voor het huishouden en koken. Lekker ouderwets :+ Jaar of 10 later gingen ze uit elkaar, en toen moesten vrienden haar helpen om het nieuwe huurcontract te begrijpen, hoe ze de gasmeterstand af moest lezen, een simpele lamp op te hangen etc. etc. En haar ex kon niet koken en wist niet hoe die z'n was moest doen, maar ja dat is wat minder een probleem. Plus ze kon heel moeilijk alleen zijn, voelde zich steeds eenzaam in huis, want ze had 30 jaar lang natuurlijk nooit ook maar een jaartje zonder familie of vriend gewoond.
Het kan natuurlijk ook anders, maar door dit zo gezien te hebben raad ik mensen ook wel aan om eens echt even alleen te wonen, al is het op een studentenkamer :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door kwiwi op 25-07-2021 05:36:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')