En heb je ook het idee dat je assertiever bent sinds je op jezelf woont?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:52 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind het heerlijk. Zo fijn je eigen plek te hebben, waar je alleen met jezelf rekening hoeft te houden.
Natuurlijk leer je er van. Je zult toch meer voor jezelf moeten zorgen, dat geeft meer verantwoordelijkheid en zelfvertrouwen volgt daarop.
Ik ben al bijna vergeten hoe het was om niet voor mezelf te zorgen. Maar ja, voor mij geldt wel dat ik zelfverzekerder ben geworden toen bleek dat ik prima mijn eigen huishouden kon runnen. Gaf me echt wel een lekker gevoel: eigen plek waar niemand je stoort als je dat niet wil, waar je zelf de baas bent. Assertief…. Dat was ik al genoeg, ik ben juist wat meer ontspannen geworden en ‘rustig zelfverzekerd ‘.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:56 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
En heb je ook het idee dat je assertiever bent sinds je op jezelf woont?
Ik geloof hier wel in, dat als je vroeg op jezelf gaat je jezelf op bepaalde punten beter kunt ontwikkelen dan iemand die tot zijn 22ste thuis woont. Die voordelen verdwijnen natuurlijk als je afgestudeerd met eerste baan het veilige nest voor een nieuw gespreid bedje ruilt. Of met zijn tweeën op jezelf gaan wonenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:56 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
En heb je ook het idee dat je assertiever bent sinds je op jezelf woont?
O? Wat voor beeld heb je dan bij die meisjes?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 18:57 schreef Twiitch het volgende:
Meisjes die vanuit het ouderlijk nest meteen met een vent gaan hokken, ervaring mee en daarom altijd een bepaald beeld bij
Voor de rest is zelfstandig wonen gewoon gezond, volk wat ver na hun twintigste nog fulltime thuis woont mist gewoon een stukje cruciale ontwikkeling vind ik.
Mooi om te horenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 18:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben al bijna vergeten hoe het was om niet voor mezelf te zorgen. Maar ja, voor mij geldt wel dat ik zelfverzekerder ben geworden toen bleek dat ik prima mijn eigen huishouden kon runnen. Gaf me echt wel een lekker gevoel: eigen plek waar niemand je stoort als je dat niet wil, waar je zelf de baas bent. Assertief…. Dat was ik al genoeg, ik ben juist wat meer ontspannen geworden en ‘rustig zelfverzekerd ‘.
Inmiddels is die stap al even geleden en ik heb nu zo veel meer verantwoordelijkheden dat ik echt even moest nadenken hoe het ook alweer was. Maar kon er enorm van genieten. Zeker als ik dan alles netjes opgeruimd en schoon had gemaakt kon ik echt even lekker zitten genieten van mijn eigen bescheiden woning.
Deze persoon ken ik helemaal niet goed (het is geen vriend, of vriendin) en in Amsterdam.. is op dit moment deze woning de enige optie voor mij. Ook een hele mooie woning overigensquote:Op zaterdag 24 juli 2021 18:55 schreef Spanky78 het volgende:
Daarnaast kan ik ook het advies geven eerst alleen te gaan wonen. Zorg dat je echt gewoon voor jezelf kunt zorgen zonder iemand er bij. Dan weet je hoe onafheid kunt zijn en dat maakt je sterker.
Waarom was het voor je beter geweest om alleen te wonen dan? Welke problemen ervaarde je na het samenwonen?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:02 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik ben eerst gaan samenwonen, heel eerlijk, dat had ik nooit moeten doen. Was beter geweest om alleen te gaan wonen, maar goed, na 9 maand crashte de relatie en woonde ik wel alleen. Was super. Na overlijden van mijn man woon ik alleen met mijn dochter, nu zijn we 13 jaar verder en heel eerlijk, het idee van samenwonen benauwd mij wel eens, gelukkig is mijn vriend ook van het latten.
Was het misschien zo dat in jouw tijd het meer normaal was om heel lang bij je ouders te wonen tot je bent getrouwd/ een vriend vindt?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Was zelf ruim volwassen toen ik uit huis ging. Niemand in mijn omgeving begreep uberhaupt waarom ik uit huis wilde, het leek wel alsof ze het normaal hadden gevonden als ik mijn hele leven thuis was blijven wonen. Ik ben me er beter door gaan voelen en de band met mijn ouders is beter geworden. Je hebt minder ruzie over onbenulligheden als je het huis uit bent. Ik voelde me een klein kind en nu heb ik dat gevoel niet meer zo erg alhoewel ik het nog wel een beetje heb.
Hm.. gaat dit wel lukken? Man of vrouw?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:39 schreef Medusa666 het volgende:
Deze persoon ken ik helemaal niet goed (het is geen vriend, of vriendin)
Die situatie heb je toch ook vaak als je op kamers gaat wonen ergens, dat je je huisgenoten niet kent?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hm.. gaat dit wel lukken? Man of vrouw?
Ja maar dat is toch anders dan met een vreemde in een ééngezinswoning te gaan wonen?quote:Op zondag 25 juli 2021 00:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die situatie heb je toch ook vaak als je op kamers gaat wonen ergens, dat je je huisgenoten niet kent?
Nee de meesten waren begin 20, mijn studiegenoten allemaal een jaar of 18 . Maar in mijn omgeving ken ik ook wel een paar uitzonderingen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:40 schreef Medusa666 het volgende:
Was het misschien zo dat in jouw tijd het meer normaal was om heel lang bij je ouders te wonen tot je bent getrouwd/ een vriend vindt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |