Dit is ook een joekel en alleen nodig in een kasteel.quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:34 schreef zoz het volgende:
Offerte binnen gekregen zojuist![]()
Type warmtepomp: Energion Compact 7T met geīntregeerde 180 L boiler
Atag One Zone: wit of zwart Zwart
vermogen warmtepomp in Kw/h: 7,98 Bij -7 graden buitentemperatuur
Plaats warmtepomp: op de erker op grote trillingsdempers
Plaats binnenmodule op zolder
¤ 15.989,52 Totaal prijs
¤ 2.000,00 subsidie min
¤ 13.989,52 Netto investering na aftrek subsidie
Dit is toch nooit terug te verdienen?
het hangt af van de grootte van je huis. jij hebt blijkbaar een groot huisquote:Op maandag 11 oktober 2021 17:53 schreef Gieliovd het volgende:
Joekel? Nou ik heb een 9kw staan, die is onderbemeten.
Ik heb dezelfde grootte huis. 4 personen incl. een vrouw die het hartje winter 21 graden in de woonkamer wil hebben.quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het hangt af van de grootte van je huis. jij hebt blijkbaar een groot huis
ik heb ca 120-140m2 en heb dacht ik een 4 of 5 kW warmtepomp en deze is eigenlijk nog iets te groot.
dan hebben ze jou een te grootte wp aangeboden naar mijn mening.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:11 schreef zoz het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde grootte huis. 4 personen incl. een vrouw die het hartje winter 21 graden in de woonkamer wil hebben.
dat geldt eigenlijk voor alles aangezien er wereldwijd een arbeiderstekort is, maar voor installateurs of vakmensen geldt dit tot extreme vormen en ook al meer dan 10 jaar.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is het grote probleem met installateurs ook niet een beetje dat ze het allemaal smoordruk hebben en daarom kunnen vragen wat ze willen? Ik bedoel, half Nederland vraagt nu offertes voor warmtepompen met die gasprijzen, vermoed ik...
ik heb een nefit warmtepomp, een monoblock.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:36 schreef Debuteer het volgende:
Zijn er nog mensen die positieve danwel negatieve ervaringen hebben met de Nefit Monoblock 7.0 icm Enviline Tower?
gek, dan zal de isolatie waarde van het huis wel meespelen.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet iig nog dat ik (in een ander topic) met de Koevlaas formule op 7,27kW (dus afgerond 8kW) kwam voor @:zoz
Dus dan lijkt me dit niet zo'n vreemde keuze.
Aan de andere kant, wat een geld.
Heb je een specificatie van de offerte? Welke onderdelen zijn in bladgoud uitgevoerd?![]()
De meesten kunnen het niet eens. Of durven misschien. Veel vinden het maar eng en nieuw en hebben ook geen F gassen certificeringquote:Op maandag 11 oktober 2021 18:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is het grote probleem met installateurs ook niet een beetje dat ze het allemaal smoordruk hebben en daarom kunnen vragen wat ze willen? Ik bedoel, half Nederland vraagt nu offertes voor warmtepompen met die gasprijzen, vermoed ik...
Ik weet niet hoe het nu is, maar 3 jaar geleden had ik de grootste moeite een bedrijf te vinden die het deed. En degene die ik vond leverde nog waardeloze shit ook zodat ik een rechtzaak tegen hem had gestart.quote:Op maandag 11 oktober 2021 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De meesten kunnen het niet eens. Of durven misschien. Veel vinden het maar eng en nieuw en hebben ook geen F gassen certificering
Maar jij bent hier toch sowieso de recordhouder in rechtszaken tegen bedrijven die ooit iets voor je gedaan hebben?quote:Op maandag 11 oktober 2021 20:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nu is, maar 3 jaar geleden had ik de grootste moeite een bedrijf te vinden die het deed. En degene die ik vond leverde nog waardeloze shit ook zodat ik een rechtzaak tegen hem had gestart.
en je dan afvragen waarom er zo weinig zijnquote:Op maandag 11 oktober 2021 20:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nu is, maar 3 jaar geleden had ik de grootste moeite een bedrijf te vinden die het deed. En degene die ik vond leverde nog waardeloze shit ook zodat ik een rechtzaak tegen hem had gestart.
Ik dacht dat je het zelf zou doen?quote:Op maandag 11 oktober 2021 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik had de beste installateur die ik me kon wensen!
Ik heb er maar 2 gestart, dat valt toch wel mee?quote:Op maandag 11 oktober 2021 21:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar jij bent hier toch sowieso de recordhouder in rechtszaken tegen bedrijven die ooit iets voor je gedaan hebben?
Mijn installateur heeft keurig werk verricht maar ik mag geen reclame voor hem maken want hij heeft het smoordruk
Ja natuurlijkquote:Op maandag 11 oktober 2021 23:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het zelf zou doen?
Wat vind jij van die 16k? Werk je ook in overijssel?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja natuurlijk
De weekend installateur dan
Welke 16K?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 15:10 schreef zoz het volgende:
[..]
Wat vind jij van die 16k? Werk je ook in overijssel?
quote:
dezequote:Op maandag 11 oktober 2021 17:34 schreef zoz het volgende:
Offerte binnen gekregen zojuist![]()
Type warmtepomp: Energion Compact 7T met geīntregeerde 180 L boiler
Atag One Zone: wit of zwart Zwart
vermogen warmtepomp in Kw/h: 7,98 Bij -7 graden buitentemperatuur
Plaats warmtepomp: op de erker op grote trillingsdempers
Plaats binnenmodule op zolder
¤ 15.989,52 Totaal prijs
¤ 2.000,00 subsidie min
¤ 13.989,52 Netto investering na aftrek subsidie
Dit is toch nooit terug te verdienen?
Volgens mij zijn de meeste all-electric modellen ook wel in hybride opstelling te gebruiken.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 19:59 schreef Fer het volgende:
Zijn er al leuke hybrides, die naderhand om te bouwen zijn naar alle electric?
Hart op hart afstand buizen bepalen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 23:03 schreef skrn het volgende:
Ik ga vloerverwarming nemen op de beganegrond, nu op de cv-ketel, en later als die tijd rijp is, overschakelen op warmtepomp.
Moet ik specifiek op zaken letten? Ik laat mijn hele vloer door een tegelbedrijf doen, en zij hebben de vloerverwarming als onderaannemer. De verwarming laat ik infrezen in de huidige cement dekvloer.
Heb nu 10 ctc buizen met 6 groepen op 1 verdeler voor 60 m2. Zijn er nog tips? Zijn buis-diameters belangrijk?
Hmm, zie nu dat een ander bedrijf 9 groepen adviseerde, met maximale buislengthes van 80 meter.
Zit nog niks maar nog geen isolatie-aannemer gevonden die een na-versterkte kwaaitaal-vloer wil isoleren. Of alleen maar bodem-isolatie wil doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hart op hart afstand buizen bepalen.
En de isolatie onder de vloer is belangrijk
Pluimers kan gegarandeerdquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 08:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Zit nog niks maar nog geen isolatie-aannemer gevonden die een na-versterkte kwaaitaal-vloer wil isoleren. Of alleen maar bodem-isolatie wil doen.
Dus zal ik het zelf maar doen.
Het verbaast me trouwens dat toekomstige aansluiting met warmte-pomp nog niet de standaard is als ik een vloerverwarminig vraag. Ik vind dat raar.
Allerduurste aanbieder die we in de vergelijking hadden. Wij hebben 2800 bespaard tov Pluimers door rond te kijken. Zelfde dikte en supergoede service gehad.quote:
waarom kan de toekomstige warmte-pomp niet worden aangesloten op de aansluiting die je nu maakt met je cv?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 08:15 schreef skrn het volgende:
Het verbaast me trouwens dat toekomstige aansluiting met warmte-pomp nog niet de standaard is als ik een vloerverwarminig vraag. Ik vind dat raar.
Ik vraag het omdat ik las dat de lengte van de vloervewarmingbuizen niet te lang mogen zijn. Volgens internet, En dat je beter kan investeren in iets teveel groepen zodat de leidinglengte pe groep beperkt is.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom kan de toekomstige warmte-pomp niet worden aangesloten op de aansluiting die je nu maakt met je cv?
als je er een aparte vloerverwarmingpomp achter zet, zoals gebruikelijk is dan maakt het niet zoveel uit voor je warmtepomp of cv.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:38 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vraag het omdat ik las dat de lengte van de vloervewarmingbuizen niet te lang mogen zijn. Volgens internet, En dat je beter kan investeren in iets teveel groepen zodat de leidinglengte pe groep beperkt is.
Met 6 groepen wordt de lengte al snel 120 meter als ik het uitreken (1 groep per 10m2, hart op hart 10cm, en maximale afstand meter of 9 van verdeler).
Wat ik vooral wil, is dat we over 5 of 10 jaar achterkomen ... hadden we dit en dit gedaan, dan werkt het systeem zoveel beter.
Maar geen idee of het allemaal waar is .. dus ik vraag om advies.
Het bedrijf zit hier op 15km, bij ons de scherpste aanbieder en je kunt ook gewoon handelen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Allerduurste aanbieder die we in de vergelijking hadden. Wij hebben 2800 bespaard tov Pluimers door rond te kijken. Zelfde dikte en supergoede service gehad.
Volgens mij beetje verouderd spul van een kleiner bedrijf.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:25 schreef Seven. het volgende:
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met de Loria 6008?
Ok, die laat je dan standaard erop zitten als je een WP neemt iov CV? Waarom dan niet die pomp eruit halen en alles op de WP laten draaien? Scheelt toch dan wat elektra toch? Of maakt dat niks uit?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je er een aparte vloerverwarmingpomp achter zet, zoals gebruikelijk is dan maakt het niet zoveel uit voor je warmtepomp of cv.
Op wen vloerverwarming header zit vaak wen pompje die het water rondpompt omdat de weerstand bij vloerverwarming hoger is. Tegenwoordig zijn die pompje zo zuinig dat je het niet merkt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Ok, die laat je dan standaard erop zitten als je een WP neemt iov CV? Waarom dan niet die pomp eruit halen en alles op de WP laten draaien? Scheelt toch dan wat elektra toch? Of maakt dat niks uit?
Ok. Kan in concluderen dat als ik 9 groepen wil in plaats van 6 dat dit onzin is? Omdat ik nu toch de cv-ketel gebruik? En als WP wordt aangesloten, wordt de verdeler eigenlijk geen menger meer, maar iets om enkel de hydraulische druk op te voeren?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op wen vloerverwarming header zit vaak wen pompje die het water rondpompt omdat de weerstand bij vloerverwarming hoger is. Tegenwoordig zijn die pompje zo zuinig dat je het niet merkt.
de HOH, de diameter van de leiding en de totale lengte bepalen onder andere het aantal groepen. Deze bepalen ook de aanvoertemperatuur die benodigd is. Je kan hier mee spelen en ieder heeft zo zijn voorkeur. Je kan om een argument vragen waarom men kiest voor 9 of 6 aansluitingen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:09 schreef skrn het volgende:
[..]
Ok. Kan in concluderen dat als ik 9 groepen wil in plaats van 6 dat dit onzin is? Omdat ik nu toch de cv-ketel gebruik? En als WP wordt aangesloten, wordt de verdeler eigenlijk geen menger meer, maar iets om enkel de hydraulische druk op te voeren?
En dit gaat niet ten kost van toekomstige rendement van de warmtepomp?
Ja, vragen vragen, maar offerte 1 hebben ze wel 9 groepen, en offerte 2 zes. En wil voor de tweede vanwege de vloer zelf. Of ik moet alles bij elkaar gaan shoppen maar vind ik ook zowat.
Dank voor je antwoorden.
Je bedoelt denk ik 22 en 28mm.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:32 schreef skrn het volgende:
De leiding is 27 mm vanuit mijn cv, gaat via zolder, en dan naar de eerste verdieping.
Daar wordt hij 21 mm omdat hij twee radiatoren moet opwarmen.
Dan komt hij in de garage, is 'ie nog steeds 21mm. Daar komt de verdeler.
Als ik ooit aan de WP moet, kan ik vrij makkelijk die 21 mm verruimen naar de 27mm dus. Dat is feitelijk de laatste 4 meter buis vervangen. Dan krijgen natuurlijk de twee radiatoren boven minder, maar dat moet maar.
Dus: nu 21mm, is op te voeren naar 27mm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |