Dit is ook een joekel en alleen nodig in een kasteel.quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:34 schreef zoz het volgende:
Offerte binnen gekregen zojuist![]()
Type warmtepomp: Energion Compact 7T met geïntregeerde 180 L boiler
Atag One Zone: wit of zwart Zwart
vermogen warmtepomp in Kw/h: 7,98 Bij -7 graden buitentemperatuur
Plaats warmtepomp: op de erker op grote trillingsdempers
Plaats binnenmodule op zolder
¤ 15.989,52 Totaal prijs
¤ 2.000,00 subsidie min
¤ 13.989,52 Netto investering na aftrek subsidie
Dit is toch nooit terug te verdienen?
het hangt af van de grootte van je huis. jij hebt blijkbaar een groot huisquote:Op maandag 11 oktober 2021 17:53 schreef Gieliovd het volgende:
Joekel? Nou ik heb een 9kw staan, die is onderbemeten.
Ik heb dezelfde grootte huis. 4 personen incl. een vrouw die het hartje winter 21 graden in de woonkamer wil hebben.quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het hangt af van de grootte van je huis. jij hebt blijkbaar een groot huis
ik heb ca 120-140m2 en heb dacht ik een 4 of 5 kW warmtepomp en deze is eigenlijk nog iets te groot.
dan hebben ze jou een te grootte wp aangeboden naar mijn mening.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:11 schreef zoz het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde grootte huis. 4 personen incl. een vrouw die het hartje winter 21 graden in de woonkamer wil hebben.
dat geldt eigenlijk voor alles aangezien er wereldwijd een arbeiderstekort is, maar voor installateurs of vakmensen geldt dit tot extreme vormen en ook al meer dan 10 jaar.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is het grote probleem met installateurs ook niet een beetje dat ze het allemaal smoordruk hebben en daarom kunnen vragen wat ze willen? Ik bedoel, half Nederland vraagt nu offertes voor warmtepompen met die gasprijzen, vermoed ik...
ik heb een nefit warmtepomp, een monoblock.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:36 schreef Debuteer het volgende:
Zijn er nog mensen die positieve danwel negatieve ervaringen hebben met de Nefit Monoblock 7.0 icm Enviline Tower?
gek, dan zal de isolatie waarde van het huis wel meespelen.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet iig nog dat ik (in een ander topic) met de Koevlaas formule op 7,27kW (dus afgerond 8kW) kwam voor @:zoz
Dus dan lijkt me dit niet zo'n vreemde keuze.
Aan de andere kant, wat een geld.
Heb je een specificatie van de offerte? Welke onderdelen zijn in bladgoud uitgevoerd?![]()
De meesten kunnen het niet eens. Of durven misschien. Veel vinden het maar eng en nieuw en hebben ook geen F gassen certificeringquote:Op maandag 11 oktober 2021 18:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is het grote probleem met installateurs ook niet een beetje dat ze het allemaal smoordruk hebben en daarom kunnen vragen wat ze willen? Ik bedoel, half Nederland vraagt nu offertes voor warmtepompen met die gasprijzen, vermoed ik...
Ik weet niet hoe het nu is, maar 3 jaar geleden had ik de grootste moeite een bedrijf te vinden die het deed. En degene die ik vond leverde nog waardeloze shit ook zodat ik een rechtzaak tegen hem had gestart.quote:Op maandag 11 oktober 2021 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De meesten kunnen het niet eens. Of durven misschien. Veel vinden het maar eng en nieuw en hebben ook geen F gassen certificering
Maar jij bent hier toch sowieso de recordhouder in rechtszaken tegen bedrijven die ooit iets voor je gedaan hebben?quote:Op maandag 11 oktober 2021 20:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nu is, maar 3 jaar geleden had ik de grootste moeite een bedrijf te vinden die het deed. En degene die ik vond leverde nog waardeloze shit ook zodat ik een rechtzaak tegen hem had gestart.
en je dan afvragen waarom er zo weinig zijnquote:Op maandag 11 oktober 2021 20:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nu is, maar 3 jaar geleden had ik de grootste moeite een bedrijf te vinden die het deed. En degene die ik vond leverde nog waardeloze shit ook zodat ik een rechtzaak tegen hem had gestart.
Ik dacht dat je het zelf zou doen?quote:Op maandag 11 oktober 2021 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik had de beste installateur die ik me kon wensen!
Ik heb er maar 2 gestart, dat valt toch wel mee?quote:Op maandag 11 oktober 2021 21:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar jij bent hier toch sowieso de recordhouder in rechtszaken tegen bedrijven die ooit iets voor je gedaan hebben?
Mijn installateur heeft keurig werk verricht maar ik mag geen reclame voor hem maken want hij heeft het smoordruk
Ja natuurlijkquote:Op maandag 11 oktober 2021 23:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het zelf zou doen?
Wat vind jij van die 16k? Werk je ook in overijssel?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja natuurlijk
De weekend installateur dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |