Oh joh, dat verbaast me enigszins. Een licht roesje kan wel wat stressverlagend werken natuurlijk, maar ik vraag me toch af als dat nodig is, of je je kat hiervoor moet uitlenen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik las op de website dat voor katten vaak wel een roesje nodig is. Maar misschien valt dat wel mee. Al kan ik me voorstellen dat het bij grote rustige honden allemaal wel wat gemakkelijker is dan bij een kat.
Bekijk het positief; het scheelt je weer wat geld, want boodschappen zijn echt een heel stuk duurder in Belgiëquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:37 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde afgelopen woensdag naar de supermarkt bij Antwerpen voor de leuk, maar het was me wééér gelukt om op een nationale feestdag naar België te gaan. Echt elke keer.En elke keer baal ik weer dat de supermarkt dicht is.
![]()
Was overigens niet de reden waarom ik naar Antwerpen ging hoor, dus ook weer geen echte ramp. Maar de teleurstelling in mezelf was groot.
Maar ze hebben vega vol-au-vent.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bekijk het positief; het scheelt je weer wat geld, want boodschappen zijn echt een heel stuk duurder in België
Dat zou kunnen, maar ik ben lui.quote:
Porcetta en moinkquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Mijn ouders komen zondag BBQ-en.
Ik heb in ieder geval:
- Aardappelsalade
- Panzanella
- Stokbrood met kruidenboter, rip off heksenkaas en kaasdip
- Watermeloen
- Groente voor op den BBQ (in ieder geval courgetteen ik denk paprika, champignon, optioneel groene asperge want awesome)
Dan moet ik dus nog iets beslissen over vlezen.
Opties:
- Porchetta
- Spareribs
- Kipsate
- Moinkballen
- Lamskotelet
- Kofte/Kebab
Mijn backupvleesch bestaat uit worstjes en garnalen. Denk dat ik de garnalen soberso wel doe.
Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Ik wist al wel dat dat jouw voorkeuren waren, ja. En daar waar ik jouw mening enorm waardeer, wilde ik graag nog ietsje meer input.quote:
Ja sorry. Ik vind het gewoon heel erg.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik wist al wel dat dat jouw voorkeuren waren, ja. En daar waar ik jouw mening enorm waardeer, wilde ik graag nog ietsje meer input.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja! Ik zie soms in die FB groepen dingen voorbij komen waar dan in capslock bij geschreven staat dat het echt geen vlees is, want qua uiterlijk kun je het echt heel erg spierig/pezig makenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik ben lui.Wil wel een keer seitan maken. M'n vriend is echt lyrisch over alles met seitan.
Ik heb al weken enorm zin in goede kipsate met van die crispy stukjes en sausquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja sorry. Ik vind het gewoon heel erg.
Ik zou trouwens nu best kebab van de BBQ lusten. Binnenkort eens plannen.
Lamskotelet vind ik goed bij de panzanella passen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb in ieder geval:
- Aardappelsalade
- Panzanella
- Watermeloen
- Groente voor op den BBQ (in ieder geval courgetteen ik denk paprika, champignon, optioneel groene asperge want awesome)
Opties:
- Porchetta
- Spareribs
- Kipsate
- Moinkballen
- Lamskotelet
- Kofte/Kebab
Mijn backupvleesch bestaat uit worstjes en garnalen. Denk dat ik de garnalen soberso wel doe.
Dit is wel waar, ja.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou van worstjes van de bbqWorstjes gewoon uit de pan zijn zo'n teleurstelling vergeleken met worstjes van een bbq.
Ik ben een jaar of 2-3 bloeddonor geweest. Moest stoppen vanwege mijn sekslevenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 08:05 schreef Myraela het volgende:
Zijn er mensen hier bloeddonor? Net op het nieuws dat ze mensen nodig hebben. Ik vind het een beetje spannend. Ben niet zo bang voor het prikken, maar voor het duizelige gevoel daarna. Kan iemand daar misschien persoonlijke ervaringen over delen?
Ik ook. Ik ga straks bij de boer een barbecuepakket kopen en neem gelijk extra worstjes meequote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou van worstjes van de bbqWorstjes gewoon uit de pan zijn zo'n teleurstelling vergeleken met worstjes van een bbq.
Dat eerste is iets waar een kennisje ook tegenaan loopt. Ik neem aan dat dat nog steeds een angst tegen hiv is. Net zoals Jross niet mag doneren, want Engelsman (creutzveldt-jakob). Vraag me wel af hoe ze dat in Engeland doenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben een jaar of 2-3 bloeddonor geweest. Moest stoppen vanwege mijn seksleven(seks met een man die het afgelopen jaar seks met een man heeft gehad).
Ik ben ook zo eentje die regelmatig opstaat en meteen weer gaat zitten omdat duizelig, maar dat heb ik na het bloed doneren nooit gehad.
Met Pasen liggen er paaseitjes en met Kerst chocolade-kerstkransjes
Ik vond het zelf in het begin ook een beetje spannend, want ik was zo ongeveer nog nooit geprikt. Maar het viel enorm mee en het heeft er ook voor gezorgd dat ik nu prikken totaal niet meer eng vind. Als je bloed kunt doneren, kun je andere prikken ook.
Ik vond het ook een fijne check. Kon ik meteen zien of m'n Hb nog goed was. (Is als vegetariër/veganist en vrouw iets waar je wat meer op moet letten.)
Ik denk dat het alles wordt en dat we gewoon 3 dagen BBQ-en.quote:
Oequote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb al weken enorm zin in goede kipsate met van die crispy stukjes en saus
Wat is je shabang?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat het alles wordt en dat we gewoon 3 dagen BBQ-en.
Oh, geen kipsate. Ik ga binnenkort kipsate maken met de hele shabang.
Kipsate is dan wel een uitdaging, maar een hele kip op de bbq aan het spitquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:48 schreef Candaasje het volgende:
De keren dát ik voedselvergiftiging opliep, was het bij een BBQ met kip. Want die salmonella/campylobacter springt zo lekker over naar de salade enzo. Dus ik zou de kip sowieso skippen
Het ging al voor het verhitten fout; kruisbesmetting door rauwe kip all over the place.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kipsate is dan wel een uitdaging, maar een hele kip op de bbq aan het spitMet kernthermometer uiteraard want ik wil wel zeker weten een gare kip
En kippedijen gebruiken, dan kun je best lang doorgaan met bakken
Een regen-afdakje?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb in ieder geval:
- Aardappelsalade
- Panzanella
- Watermeloen
Opties:
- Porchetta
- Spareribs
- Kipsate
- Moinkballen
- Lamskotelet
- Kofte/Kebab
Daar ben ik wel heel strikt in. Alles op aparte borden en het rauwe spul wordt als laatste gesneden en daarna op het vuur.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het ging al voor het verhitten fout; kruisbesmetting door rauwe kip all over the place.
Mijn schoonfamilie is van alles op een bordje bij elkaar flikkeren zeg maar. Zo veel en goedkoop mogelijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar ben ik wel heel strikt in. Alles op aparte borden en het rauwe spul wordt als laatste gesneden en daarna op het vuur.
Snap ikquote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn schoonfamilie is van alles op een bordje bij elkaar flikkeren zeg maar. Zo veel en goedkoop mogelijk.
Nu doen wij sowieso al niet meer aan dergelijke BBQ's (ik ben dat zogenaamd sociaal opzittend wel beu) maar dat was wel echt even een extra reden om er direct mee te nokken.
Volgens mijn heeft die tent in tropicana daar workshops van!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik ben lui.Wil wel een keer seitan maken. M'n vriend is echt lyrisch over alles met seitan.
Ze hebben recent de regels versoepeld,maar ik weet niet meer precies hoe.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben een jaar of 2-3 bloeddonor geweest. Moest stoppen vanwege mijn seksleven(seks met een man die het afgelopen jaar seks met een man heeft gehad).
Dit vind ik een heel goede. Wilde het ook zeggen, Vind alles fantastisch behalve kipsaté.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat het alles wordt en dat we gewoon 3 dagen BBQ-en.
Oh, geen kipsate. Ik ga binnenkort kipsate maken met de hele shabang.
Veel lekkerder, maar vind wel worstjes uit de pan ook lekker. Zo lekker sappigquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Het is nu dit:quote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze hebben recent de regels versoepeld,maar ik weet niet meer precies hoe.
Hij die het mij vertelde vindt het zo stom dat hij nooit mocht doneren dat ie ook als het wel mag niet meer de moeite gaat doen.
Voorheen was het een jaar ipv 4 maanden. Ik heb er nog steeds niks aan, want ik heb de afgelopen 4 maanden nog steeds seks gehad met een man die seks heeft gehad met een man.quote:Je mag als vrouw vier maanden geen bloed geven wanneer:
• je seks hebt gehad met een man die seks had met een man of meerdere mannen.
• je seks hebt gehad met een man die hiv-positief is of aids heeft.
• je seks hebt gehad met een man die afkomstig is uit een streek waar aids veel voorkomt, zoals Afrika ten zuiden van de Sahara en de Kaapverdische Eilanden.
• je seks hebt gehad met een man die een geslachtsziekte of hepatitis (geelzucht, leverontsteking) heeft.
• je seks hebt gehad met een man die hemofilie (bloederziekte) heeft en die voor 1986 met stollingspreparaten is behandeld.
• je seks hebt gehad met een man die ooit drugs heeft gespoten.
• je seks hebt gehad waarvoor je geld of drugs hebt ontvangen.
• je betaald hebt voor seks.
• je cocaïne hebt gesnoven.
• je contact hebt gehad met bloed van iemand anders, bijvoorbeeld door verwonding aan een gebruikte naald of een met bloed besmeurd scherp voorwerp.
Dat hoeft niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is je shabang?
Ik word wel onzeker van je opsomming. Dat kan ik jullie volgende week echt niet bieden.
Oh, lekker.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:48 schreef PdeHoog het volgende:
@:Lonaa: een gegrilde groenten-salade van de bbq? Dat is hier elke keer een hitMet een beetje balsamico en pijnboompitjes en feta
Ohquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat hoeft niet.Ik heb een paar keer bij jullie gegeten en dat was iedere keer fantastisch. F. had het afgelopen weekend nog over de spareribs die we na het hek-plaats-debacle gehad hebben
Awesome. Ik ga op zich ook lekker, zo eerste ronde boodschappenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
OhDie waren voor ons doen enorm matig eigenlijk.
Maar ik heb net toch een mooie lijst voor volgende week gemaakt. Had inspiratie, gewoon zomaar ineens.
Yes we canquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Awesome. Ik ga op zich ook lekker, zo eerste ronde boodschappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Heu dus als een dame een gigolo inhuurt mag ze geen bloeddonor meer zijn?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is nu dit:
[..]
Voorheen was het een jaar ipv 4 maanden. Ik heb er nog steeds niks aan, want ik heb de afgelopen 4 maanden nog steeds seks gehad met een man die seks heeft gehad met een man.
De komende 4 maanden, ja.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heu dus als een dame een gigolo inhuurt mag ze geen bloeddonor meer zijn?
Wat is nou een in Nederland ondergewaardeerde sport die TOCH de moeite waard is om te kijken?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vermaak me zo met de Spelen mensen
Klimmen is geweldig. Kanovaren, mountainbike, trampolinespringen, triatlon en BMX zijn ook leuk.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat is nou een in Nederland ondergewaardeerde sport die TOCH de moeite waard is om te kijken?
Waarom afwijken van de standaard danquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, lekker.Is wel zo'n beetje hoe de gegrilde groente altijd eindigen op mijn bord.
Ik nietquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja echt. Wat een marteling.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik nietMaar ik vind het wel goed kut voor die sporters die nu positief getest zijn en opgesloten worden in een hotel
Daar heb je dan 5 jaar naar toe geleefd
Ik vanaf vannacht ook.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je was ook van Sari van Veenendaal toch?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:17 schreef minilot het volgende:
Ik ga denk ik alleen naar Femke Bol staren om trucjes af te kijken
Ja? Om trucjes af te kijken?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:17 schreef minilot het volgende:
Ik ga denk ik alleen naar Femke Bol staren om trucjes af te kijken
Jaaaaa!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je was ook van Sari van Veenendaal toch?
Ik vind daar ook wel wat van, katten en roesjes geven voor iets waar ze zelf niks aan hebben.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh joh, dat verbaast me enigszins. Een licht roesje kan wel wat stressverlagend werken natuurlijk, maar ik vraag me toch af als dat nodig is, of je je kat hiervoor moet uitlenen.
Grotere honden zijn vaak relaxter ja.
Zelf iets meenemen? Da's nog mileuvriendelijkerquote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:39 schreef fietsie het volgende:
Door dat stomme plasticverbod heeft mijn favoriete ijssalon geen transport bestendige 1 liter piepschuimbakken meer, maar pletteren ze die liter in een ronde kartonnen bus.... Die dus niet geisoleerd is, en waar je de smaken moeilijker gescheiden in kunt houden...
Die vraag hebben ze voorgelegd aan de instantie die gaat over dat type hygiene omdat de eigenaar van de zaak niet van plan was ineens platgelegd te worden door een inspecteur 'met een mening' maar daarop was nog geen antwoord.. (zal wel nvwa oid zijn?)quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zelf iets meenemen? Da's nog mileuvriendelijker
Koeltasje, elementen en dan opvullen tot er precies een bus in past?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die vraag hebben ze voorgelegd aan de instantie die gaat over dat type hygiene omdat de eigenaar van de zaak niet van plan was ineens platgelegd te worden door een inspecteur 'met een mening' maar daarop was nog geen antwoord.. (zal wel nvwa oid zijn?)
Het moet dan natuurlijk ook een precieze en voor hen controleerbare inhoudsmaat hebben
Dat staat in een andere paragraaf. Je mag nooit bloed geven met hiv, AIDS of hepatitis of bij intraveneus drugsgebruik. Je mag tijdelijk geen bloed geven als je vrouw bent + dan dat lijstje en voor mannen is er voor tijdelijk weer een ander lijstje.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:54 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind het wel mooi dst je als dame dus blijkbaar wel al die dingen (afkomst uit een gebied of een ziekte) mag hebben of staat dat ergens in een andere paragraaf?
Correct.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:04 schreef Clubsoda het volgende:
Je mag dus wel lesbische seks hebben met een vrouw met allerhande geslachtsziekten en/of intraveneus drugsgebruik, zolang je er maar niet betaald voor hebt of werd (in geld of drugs)
Het is ook belangrijk rustig af te bouwen naar de vakantie. Doe ik ook al, en ik moet nog meer dan een maand.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:06 schreef fietsie het volgende:
![]()
Ik merk dat het een enorme uitdaging is om een straf werktempo vol te houden, met nog een week te gaan voor de vakantie...
Dat klinkt aanlokkelijk, alleen de origanisatie werkt daar niet echt aan mee.,quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is ook belangrijk rustig af te bouwen naar de vakantie. Doe ik ook al, en ik moet nog meer dan een maand.
Was getekend, iedereen die ooit the hard way moest leren dat ook zij misbaar zijnquote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:16 schreef fietsie het volgende:
En nee "Laat het dan maar lekker in de stront zakken" is geen advies wat ik ooit zal uitvoeren; het moet nl gewoon ook af wil mijn baan, mijn rol,. nut en zin hebben.
't Is heel simpel, als ik nu dit niet afmaak kan ik beter een andere baan gaan zoeken, want dan is er komend jaar geen budget voor hetgeen mijn functie inhoudt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Was getekend, iedereen die ooit the hard way moest leren dat ook zij misbaar zijn
Heenreis per auto is vrijwel zonder uitzondering het tofste van een tripje makenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:15 schreef Myraela het volgende:
Overigens zoveel zin in de vakantie.Ik kijk ook echt uit naar de vreemdste dingen, bijvoorbeeld gewoon de autorit er naartoe.
Dus als je ziek wordt ben je volgend jaar werkeloos?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
't Is heel simpel, als ik nu dit niet afmaak kan ik beter een andere baan gaan zoeken, want dan is er komend jaar geen budget voor hetgeen mijn functie inhoudt.
Dan heb ik volgend jaar in strikte zin wel een baan, maar is er een grote kans dat geld wat nu, door mijn inspanningen, gespecificeerd gereserveerd wordt voor mijn vakgebied, dan uitgegeven is aan een soort brei van kant-en-klaar producten, die mijn motivatie en het nut van mijn aanwezigheid void maken.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dus als je ziek wordt ben je volgend jaar werkeloos?
Of het arbo is is een tweede.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zie hier mensen het dak op klimmen via een ladder met een zonnepaneel op hun rug. Mag ik even melden dat ik het best knap vind?Ik zou dat niet zo snel durven denk ik. Nu hebben ze wel een hele fraaie en stabiele ladder
Dat scheelt
Heel knap inderdaad. Ze hebben ook speciale schoenen waarmee ze makkelijker over het dak kunnen lopen. Een vriend van ons monteerde zonnepanelen. Wij hadden wat scheefliggende pannen en een ontbrekende nokvorst. Hij huppelde zo over het dak en loste het in een paar minuten op. Ik stond ondertussen doodsangsten uit.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zie hier mensen het dak op klimmen via een ladder met een zonnepaneel op hun rug. Mag ik even melden dat ik het best knap vind?Ik zou dat niet zo snel durven denk ik. Nu hebben ze wel een hele fraaie en stabiele ladder
Dat scheelt
Hier kapte mijn brein de zin al af.quote:
Dat kan ik niet beoordelen. Ze zijn iig niet gezekerd, maar hebben wel zo'n valbescherming geïnstalleerd. Een hek bij de dakrand.quote:
Doen ze beter dan de dakdekkers die bij mij en de buren bezig zijn. Gewoon een laddertje en net liet er eentje al wat materiaal naar beneden kletteren.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat kan ik niet beoordelen. Ze zijn iig niet gezekerd, maar hebben wel zo'n valbescherming geïnstalleerd. Een hek bij de dakrand.
Heb jij daar zon dan?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ze zijn klaarIk zie het geld al binnenstromen
![]()
Zekerquote:
Nicequote:
Juli was sowieso een slecht maand (voor haar doen) dus troost je. Ik heb de panelen sinds augustus vorig jaar, en vanaf april wordt het echt leuk. Even geduld nog dus.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceJammer dat het volgende week regenachtig wordt
Ik zag er zo naar uit om elke dag op kantoor dat metertje aan te zetten
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:33 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Juli was sowieso een slecht maand (voor haar doen) dus troost je. Ik heb de panelen sinds augustus vorig jaar, en vanaf april wordt het echt leuk. Even geduld nog dus.
Aandachtspunt op het moment zijn levertijden; uit een vergelijkbaar zoektraject begreep ik dat Stella nog (wat) voorrraad heeft.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Fiets fietst weer, en heel belangrijk, remt ook weer goed. Wel begint die na 7 jaar intensief gebruik slijtage te vertonen dus nu (al een tijdje) op zoek naar een nieuwe.
Na volgende week maar eens wat fietsenwinkels bezoeken, want mijn huidige heeft zeker niet wat ik zoekzo jammer
Maar ik wil geen stella. Alhoewel die wel een model heeft wat ik wil, nl zeer lage instap. Worden mijn heup en knie heel blij van. Zag er ook een van gazelle, maar die heeft brede zware banden. Waarvoor een e-bike (trapgemak) en dan brede banden (trapt zwaar)quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aandachtspunt op het moment zijn levertijden; uit een vergelijkbaar zoektraject begreep ik dat Stella nog (wat) voorrraad heeft.
Omdat die brede banden betere grip hebben in bochten waardoor ook de klapjosti's die met maximale trapondersteuning korte bochtjes ingaan zich minder snel tegen de vlakte rijden en zo met een stoeprandvormige hoek in de schedel op de SEH belanden :pquote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar ik wil geen stella. Alhoewel die wel een model heeft wat ik wil, nl zeer lage instap. Worden mijn heup en knie heel blij van. Zag er ook een van gazelle, maar die heeft brede zware banden. Waarvoor een e-bike (trapgemak) en dan brede banden (trapt zwaar)
Dat weet ik, maar ik fiets al zo’n 18 jaar op zo’n ding, heb angst voor snelheid en ontzag voor bochten. Ik wil kunnen fietsen zonder al te veel last van heupen en knieën door de weerstand van brede bandenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Omdat die brede banden betere grip hebben in bochten waardoor ook de klapjosti's die met maximale trapondersteuning korte bochtjes ingaan zich minder snel tegen de vlakte rijden en zo met een stoeprandvormige hoek in de schedel op de SEH belanden :p
Op zich wel, maar het ene doet het andere teniet, ik vind dat raarquote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:06 schreef Tele6 het volgende:
Als het goed is zou je elektrische fiets toch die extra weerstand van de banden wel aankunnen?
Ik vind bredere banden ook véél fijner op raar wegdek (klinkers, randjes) en bij regen.
Je kunt er een proefronde mee fietsen om te kijken hoe het bevalt. Toch!?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op zich wel, maar het ene doet het andere teniet, ik vind dat raar
Toch mooi, als er een halve liter water meer in kan nuquote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben m'n theepot aan het schoonmaken. Het water dat ervanaf komt is ondoorzichtig.
Misschien had ik m'n theepot eerder moeten schoonmaken
Dat ga ik ook zeker doen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je kunt er een proefronde mee fietsen om te kijken hoe het bevalt. Toch!?
Het huis zingt weer zachtjes, want de hulp was hersteld.
Nu zing ik ook.🎼
Hoe was jouw ziekenbezoek vanmorgen?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Toch mooi, als er een halve liter water meer in kan nu
Ik vind het belangrijker dat de banden altijd het zelfde reageren. Zodat je kan aanvoelen wanneer je grip gaat verliezen en hoe je dit kan opvangen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:06 schreef Tele6 het volgende:
Als het goed is zou je elektrische fiets toch die extra weerstand van de banden wel aankunnen?
Ik vind bredere banden ook véél fijner op raar wegdek (klinkers, randjes) en bij regen.
Zo vies.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:19 schreef fietsie het volgende:
Grijs hier. We zouden vandaag BBQ maar die gister ad-hoc vervroegd naar gister. Dat blijkt nu een goede keuze.
Zo dus opwarm lasagna van de Hema. Zo CUL.
Ach, wat verdrietig. Sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zorro bleek maagkanker te hebben, dus ik heb hem laten inslapen![]()
Ben nu bij mijn moeder om hem in haar tuin te begraven.
Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sterkte.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:
Dank, moeilijkste is straks weer in mijn eigen huis zijn zonder kat. Met alle herinneringen, met alle kattendingen er nog in. En zonder tikkende pootjes, miauwtjes, knuffels, gewoon een maatje etc.quote:
Sterkte.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
wat verdrietigquote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heel veel sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lief dat je het vraagtquote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoe was jouw ziekenbezoek vanmorgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Achquote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Dank, moeilijkste is straks weer in mijn eigen huis zijn zonder kat. Met alle herinneringen, met alle kattendingen er nog in. En zonder tikkende pootjes, miauwtjes, knuffels, gewoon een maatje etc.
Sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Onze dakmannen hadden een steiger met hoge zijkant. Die huppelden ook als jonge hindes.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Doen ze beter dan de dakdekkers die bij mij en de buren bezig zijn. Gewoon een laddertje en net liet er eentje al wat materiaal naar beneden kletteren.
Och neequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op zich wel, maar het ene doet het andere teniet, ik vind dat raar
Ach nee, wat verdrietig, heel veel sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt![]()
Goed, fijn, raar. Ze staat ver genoeg van me af om het te hard te laten binnen komen.
Maar evengoed verdrietig. En vreemd te beseffen dat dit mogelijk de laatste keer is dat je elkaar ziet.Lijkt me inderdaad heel gek en verdrietig. Mooi dat het ook fijn was en het niet heel hard binnen komt. En @ je spoiler, dat lijkt me ook gek voelen zeg..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope... Tenzij het op de Belg, ES, Duitser, BBC enz is. Voor de streams moet je naar Discovery+quote:Op zaterdag 24 juli 2021 08:27 schreef Lonaa het volgende:
Is er een manier om OS te kijken zonder Discovery+? * Lonaa mist weightlifting
Ja, was al bang voorquote:Op zaterdag 24 juli 2021 08:39 schreef borisz het volgende:
[..]
Nope... Tenzij het op de Belg, ES, Duitser, BBC enz is. Voor de streams moet je naar Discovery+
Doen die geen maand gratis zoals Netflix?quote:
Drie dagenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 09:13 schreef Syrena het volgende:
[..]
Doen die geen maand gratis zoals Netflix?
Mijn hoofd is raar wat dat betreft hoorquote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik overweeg wel 6 euro kapot te gooien ervoor.
Ach...heel veel sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dank jullie wel allemaal!![]()
Ben inmiddels weer thuis. Dat is lastig, want al zijn spullen staan er nog + hij was 18 jaar mijn huisgenootje. Dit weekend ben ik gelukkig niet alleen.
Zo te zien veel wat ook op Discovery te zien isquote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij discoveryplus krijg je voor die ¤6 naast alles vd OS ook nog toegang tot allerlei series, mocht je daarin geïnteresseerd zijn
Ja, maar dan kun je nu zelf beslissen welke je wil kijken en hoeveel afleveringenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo te zien veel wat ook op Discovery te zien is
Zonde van het geld
Mijn ebike komt na gedoe a.s. vrijdag.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Fiets fietst weer, en heel belangrijk, remt ook weer goed. Wel begint die na 7 jaar intensief gebruik slijtage te vertonen dus nu (al een tijdje) op zoek naar een nieuwe.
Na volgende week maar eens wat fietsenwinkels bezoeken, want mijn huidige heeft zeker niet wat ik zoekzo jammer
Letterlijk wel dan jaquote:Op zaterdag 24 juli 2021 12:17 schreef Blues het volgende:
En ik mag nooit meer bloed geven omdat ik in 85 zelf transfusie heb gehad (met w.s. ongekruist bloed) dus doodziek geweest, maar jaaaaaa was 'bloedspoed'.
Een middenmoter is prettig. Een voormotor “trekt” je naar voren, da’s heuvelop we” fijn maar bij optrekken na een stoplicht wat gevaarlijk. En flink wat gewicht voor, ook niet heel prettigquote:Op zaterdag 24 juli 2021 12:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn ebike komt na gedoe a.s. vrijdag.
Middenmotor schijnt wel de bom te zijn.
Net geplukt? Of misschien maakt ie onderscheid in kwaliteit? Oooooit werkte ik bij een groenteboer, die wilde zoveel mogelijk A-kwaliteit. Was wel duurder uiteraard, maar smaakte beter. Elke dag ging ie vroeg naar de veiling, voor het werk begon.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:01 schreef derLudolf het volgende:
53 km gefietst. Even bij een kennis langs geweest die een blauwe bessen bedrijf is begonnen.
Zijn bessen gaan ook gewoon via fruit masters naar de reguliere markt, maar vind deze toch een stuk lekkerder
Louise Geesinkquote:Op zaterdag 24 juli 2021 12:25 schreef Candaasje het volgende:
https://www.ad.nl/show/lo(...)lTTxbjziUPyHHbFXI4mQ
Hier gaat mijn hartje dan toch af en toe wel weer harder van kloppen hoor. Dat hele in je uppie freelance animeren was niet mijn ding, maar een van de laatste projecten samen waarin we van materiaal dat we maar konden vinden een set bouwden, dat was wel echt heel gaaf om te doen.
De net geplukte bessen stonden nog op het land, die ik heb gegeten zijn gisteren geplukt. Er werd niets gesorteerd.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Net geplukt? Of misschien maakt ie onderscheid in kwaliteit? Oooooit werkte ik bij een groenteboer, die wilde zoveel mogelijk A-kwaliteit. Was wel duurder uiteraard, maar smaakte beter. Elke dag ging ie vroeg naar de veiling, voor het werk begon.
Dan zal het vast de frisse lucht zijn, die het éxtra lekker maaktquote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De net geplukte bessen stonden nog op het land, die ik heb gegeten zijn gisteren geplukt. Er werd niets gesorteerd.
Flink stuk zegquote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:01 schreef derLudolf het volgende:
53 km gefietst. Even bij een kennis langs geweest die een blauwe bessen bedrijf is begonnen.
Zijn bessen gaan ook gewoon via fruit masters naar de reguliere markt, maar vind deze toch een stuk lekkerder
Hoest met mams?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Louise GeesinkStop-motion
Ik ben momenteel op het toilet aan de Duitse grens bij mijn mams maar ik lees dit stuk straks op de terugweg, dank voor de tip
En hoera voor de fiets, Bloes! Ik hoop dat -ie je bevallen zal
Dat was vast heel beangstigend. En nee, nooit meerquote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:59 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg vanochtend een paniekaanval in de supermarktOmdat ik iets niet kon vinden en er 2 mensen in dat pad liepen.
Hoe dan?
En wat een kutsensatie is zoiets![]()
Nog nooit gehad en meteen de laatste keer hoor![]()
Gekkie. Wat een nare ervaring zeg. Hoe kwam je uit de aanval?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:59 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg vanochtend een paniekaanval in de supermarktOmdat ik iets niet kon vinden en er 2 mensen in dat pad liepen.
Hoe dan?
Shit zegquote:Op zaterdag 24 juli 2021 14:59 schreef Blues het volgende:
Hoe dan?
Jaren denk ik?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:51 schreef AnneX het volgende:
Gossie, Blues hoe lang ben je dan wel al over je grenzen gegaan?
Tegelijk vind ik - ik dan - het “prettig” dat men de tijd neemt voor je herstel.
Nu jij nog! 🥰
wat is je adres?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:57 schreef Clubsoda het volgende:
Wat naar Blues![]()
Wij hebben bezoek uit Duitsland, zo fijn voor mijn liefgisteren Indonesisch besteld, vandaag gingen we naar Kootwijkerzand. Beetje over de zandverstuiving gebanjerd en gepicknickt in het bos, heerlijk rustig
nu ga ik me voorbereiden op Ottolenghi's portobellosteaks
Met liters extra olie?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:57 schreef Clubsoda het volgende:
Wat naar Blues![]()
Wij hebben bezoek uit Duitsland, zo fijn voor mijn liefgisteren Indonesisch besteld, vandaag gingen we naar Kootwijkerzand. Beetje over de zandverstuiving gebanjerd en gepicknickt in het bos, heerlijk rustig
nu ga ik me voorbereiden op Ottolenghi's portobellosteaks
Goed zegquote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Jaren denk ik?
Ben dingen aan t opschrijven. Voor de b.a. omdat ik ertegenop zie om t allemaal te vertellen en omdat ik bang ben dat ik dingen vergeet en om te ordenen in mn hoofd.
Tx
Oh, goede!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Candaasje, mocht je hier nog een keer willen eten, moet je snel zijn
https://www.gelderlander.(...)lijkertijd~a0601d5e/
Ik was er gisteren, buitentuin afgeladen vol en we hebben gesmuld. Maar ze gaan door met hun pizzeria (nog nooit geweest) en de take away komt vrij dichtbij mijn huis, echt niet vervelendquote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 18:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, gisteravond werd een klein rondje ook al 37km
Oh bah Bluesquote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:31 schreef Blues het volgende:
Ik was samen met g. Ik ben me vast gaan houden en toen ik m aan zag komen lopen met de kar werd ik rustig. Even gestaan en ging t weer.
Nu ik alles 'loslaat' ken ik mezelf niet meer
Vlg week ma een videoconsult met bedrijfsarts. Er is op werk al tijdelijk iemand voor een paar uur en een heuse vacature voor mijn tijdelijke (hopelijk, ze denken dat t lang gaat duren dit met mij) vervanging. Raar om dat te lezen. Ben gisteren ook uit de werkapps gestapt.
En al een halve pond blauwe bessen opquote:
veel plezier!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 18:19 schreef PdeHoog het volgende:
We gaan zo bij Mijn Keuken etenBen heel benieuwd
Je wil te graag. Regen is net een kat: degenen met een pleurishekel worden met een bezoek vereerdquote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:39 schreef fietsie het volgende:
Dusssss alles klaar gemaakt voor regen ; laatste dakgoot gemonteerd, HWA aangesloten, regenton gemonteerd
Kijkt op buienradar.
Bui trekt -langs- ……
Heb je een link niet van FB? foto mag ook.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:42 schreef derLudolf het volgende:
Bij 1:53, wat voor inbouwapparaat is dat? Met die ronde deur.
https://fb.watch/v/29-e0xIOg/
Zoals hier. Want de tomaten hadden het nog helemaal niet zwaarquote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je wil te graag. Regen is net een kat: degenen met een pleurishekel worden met een bezoek vereerd
Hier kan ik de druppels op het dakraam tellen. En duidelijk zien dat deze hoognodig gewassen moet worden.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:39 schreef fietsie het volgende:
Dusssss alles klaar gemaakt voor regen ; laatste dakgoot gemonteerd, HWA aangesloten, regenton gemonteerd
Kijkt op buienradar.
Bui trekt -langs- ……
Wat irritant! voor jou.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:39 schreef fietsie het volgende:
Kijkt op buienradar.
Bui trekt -langs- ……
stoomovenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:42 schreef derLudolf het volgende:
Bij 1:53, wat voor inbouwapparaat is dat? Met die ronde deur.
https://fb.watch/v/29-e0xIOg/
Het is echt een soort kindje hoor zo'n poes. Je kan zo enorm gehecht zijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vandaag gaat het erg wisselend hier. Soms redelijk en soms begin ik ineens te huilen (en ik huil zélden)
Iedereen bedankt voor het meeleven
Ik begrijp dat ze met een snel wisselende menukaart niets online hebben staan. Maar weet iemand misschien met welke prijzen ik ongeveer rekening zou moeten houden?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Candaasje, mocht je hier nog een keer willen eten, moet je snel zijn
https://www.gelderlander.(...)lijkertijd~a0601d5e/
Wij hadden een hapjes plank voor 2 en ieder een pasta schotel, koffie en thee, kan water (werd niet gerekend) en 3 glazen wijn, 85 euro.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze met een snel wisselende menukaart niets online hebben staan. Maar weet iemand misschien met welke prijzen ik ongeveer rekening zou moeten houden?
Oh thanks! Dat zijn prima prijzen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wij hadden een hapjes plank voor 2 en ieder een pasta schotel, koffie en thee, kan water (werd niet gerekend) en 3 glazen wijn, 85 euro.
3 gangen verrassings menu is volgens mij 35 en 4 gangen 45 euro excl. drinken
Ze doen ook niet aan zuinige portiesquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Pff da's ook een lange tijd, maar ik dacht dat dat al een tijdje mocht, of was dat alleen dat partners hier naar toe mochten komen?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:bluesJe lijf en hoofd vinden echt dat je een stapje terug moet doen. Goed dat je aan de bel trok dus!
Hier heeft het de hele middag geregend. Auto ook weer schoon
Vriend van me zit nu op een vlucht naar Bangkok. Na anderhalf jaar eindelijk weer naar zijn partner. Hij moet er wel wat voor over hebben: formulieren werk en testen in NL, nieuwe telefoon kopen omdat de zijne de tracker die in Thailand erop wordt gezet niet ondersteunt.
En de eerste twee weken zit hij in quarantaine in een hotelkamer. Twee keer per dag temperaturen, drie keer per week PCR test. Om daarna een maand bij zijn partner te kunnen zijn.
Dus hij had zich voor de vlucht maar getrakteerd op business class.
Pfff wat een gedoe! Voor de vriend en partner.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:bluesJe lijf en hoofd vinden echt dat je een stapje terug moet doen. Goed dat je aan de bel trok dus!
Vriend van me zit nu op een vlucht naar Bangkok. Na anderhalf jaar eindelijk weer naar zijn partner. Hij moet er wel wat voor over hebben: formulieren werk en testen in NL, nieuwe telefoon kopen omdat de zijne de tracker die in Thailand erop wordt gezet niet ondersteunt.
En de eerste twee weken zit hij in quarantaine in een hotelkamer. Twee keer per dag temperaturen, drie keer per week PCR test. Om daarna een maand bij zijn partner te kunnen zijn.
Dus hij had zich voor de vlucht maar getrakteerd op business class.
Geen idee maar hij werkt in het onderwijs en dus is de zomer nu de enige periode waarin het qua tijd uitkomt.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Pff da's ook een lange tijd, maar ik dacht dat dat al een tijdje mocht, of was dat alleen dat partners hier naar toe mochten komen?
Bedankt voor de reminder, ik ben nog steeds niet bij ze langs geweest op deze locatie en dat terwijl ik daar nog een tijdje in die keuken heb gekookt een paar jaar geleden (net als bij hun vorige locatie aan de Apeldoornsestraat). Misschien toch maar eens reserveren, voor het te laat is.quote:
BC is echt leuk. Vroeger best wel een paar keer gedaan (zaak betaalde) maar prive zou ik dat er nooit voor uitgeven. Ooit kocht ik een keuken (betaalde die zelf) en had een ticket in handen retour bc singapore. Keuken (incl apparatuur) was goedkoperquote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen idee maar hij werkt in het onderwijs en dus is de zomer nu de enige periode waarin het qua tijd uitkomt.
Krijg nu live updates van champagne in echte glazen en uitgebreide menukaarten
Wat leuk!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:32 schreef Vork het volgende:
[..]
Bedankt voor de reminder, ik ben nog steeds niet bij ze langs geweest op deze locatie en dat terwijl ik daar nog een tijdje in die keuken heb gekookt een paar jaar geleden (net als bij hun vorige locatie aan de Apeldoornsestraat). Misschien toch maar eens reserveren, voor het te laat is.
Wat jammer voor schoonzus, maar wel zo’n cadeautje op t eindquote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:20 schreef Blues het volgende:
Wij zouden met broer/schzus van mij vanaaf een hapje gaan eten in dorp hier. Loopafstand, vlakbij. Zitten we prima ruimte genoeg en op terras.
schzus ziekies belt af.
g wilde het helemaal cancelen, maar ik wil er uit! Elke dag ff eruit!
Dus toch gegaan met zijn 2.
Na voorgerechten en wijntje uur gewacht, ik werd er erg ongedurig en onrustig van dat het zo lang duurde voor het hoofdgerecht kwam. g ook.
Was fout van een nieuw meisje.. net als bij mijn fiets: het was niet besteld.. niet op OK geklikt of zo.. die laatste stap.
Dus voorgerecht en wijntje hoefden we niet te betalen en we wilden gewoon weg weg weg.
Naar huis maar?
Dat voelde ook niet goed, zit ik weer thuis.
Nope.. doorgereden naar een brasserietje die zowat vastzit aan het stationnetje op 10 min lopen van huis. Komen we nooit, wel eens een ijsje gehaald.
Er zaten wat mensjes.. dus daar neergestreken, kregen echt met een kwartier hamburgertje, frietjes sla en een wijntje en a/d overkant van de weg een stel loslopende, uit de duinen vlakbij afkomstige herten met gewei.
Wat een avond meteen![]()
Heerlijk out of the box en onverwachte dingen tegenkomen
Was je al bij Rozey geweest? Het is niet allemaal superbijzonder, maar tapas eten en uit alles kunnen kiezen, vind ik gewoon wel erg fijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:36 schreef Vork het volgende:
Daarover gesproken, we zijn volgend weekend weer eens in Rotterdam (en dat was ook alweer een paar jaar geleden voor het laatst). Heeft iemand nog leuke tips qua vegetarisch eten aldaar. Is er nog iets fantastisch bijgekomen de laatste tijd?
Ik wil ooit nog een keer BC vliegen. Maar dan wel intercontinentaal (want dan heb je er iets aanquote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
BC is echt leuk. Vroeger best wel een paar keer gedaan (zaak betaalde) maar prive zou ik dat er nooit voor uitgeven. Ooit kocht ik een keuken (betaalde die zelf) en had een ticket in handen retour bc singapore. Keuken (incl apparatuur) was goedkoper
Hoe spreek je dat uit?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Was je al bij Rozey geweest? Het is niet allemaal superbijzonder, maar tapas eten en uit alles kunnen kiezen, vind ik gewoon wel erg fijn.
Waarom zou je dat willen?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wil ooit nog een keer BC vliegen. Maar dan wel intercontinentaal (want dan heb je er iets aan) maar inderdaad… wat een geld
Ik dacht dat ik naar herhalingen zat te kijken johquote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:59 schreef AnneX het volgende:
Wel @:fietsie @:sigme @:Isabeau code geel morgen voor het Noorden.
Al zal het meevallen, dan nog.
Als ik zou wonen in Be - Dinant nu weer modderstromen en drijvende auto’s -, of in Limburg zou ik bij iedere regenbui in paniek zijn. Nondeju.
Gewoon… de ruimte en luxe verwennerijquote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen?
Oprechte vraag, ik zie het voordeel niet zo, voor dat verschil in prijs zeg maar
Voor werk moet ik economy class vliegen, alleen op medische gronde kun je hogere klasse. Prrrrrima
De radarbeelden die er nu zijn zie ik links en rechts van mijn dorp rode vlakken, bij ons lichtblauw (=miezer)quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:59 schreef AnneX het volgende:
Al zal het meevallen, dan nog.
Als ik zou wonen in Be - Dinant nu weer modderstromen en drijvende auto’s -, of in Limburg zou ik bij iedere regenbui in paniek zijn. Nondeju.
Ik heb er nog nooit naar gekeken eigenlijk wat het kostquote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gewoon… de ruimte en luxe verwennerij![]()
Maar tot dusver idd niet verantwoorden qua prijsverschil met economy.
Ik ookquote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik naar herhalingen zat te kijken joh
Toen in ieder geval, inderdaad champagne, meerdere gangen keuzemenu, versgeperste jus d’orange, veel filmkeuze2 stoelen naast elkaar ipv 4 of 5. Meer wc’s voor minder mensen. En bc is nu nog luxer, met echte beddenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gewoon… de ruimte en luxe verwennerij![]()
Maar tot dusver idd niet verantwoorden qua prijsverschil met economy.
Ja, nee, die ervaring zoek ik ook nietquote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit naar gekeken eigenlijk wat het kost
Moet wel altijd als ik minivluchten doe lachen om dat suffe gordijntje wat de twee rijtjes businessclass afscheidt van de rest. Daar snap ik echt heel weinig van
SQUEEEEquote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:28 schreef Vanyel het volgende:
Ik vond business class wel tof hoor. 2 x ge-upgrade. Al aan de bubbels voor we vertrokken.
Ennnnn de vaste gasten gek irriteren door uitgebreid alle opties van de stoelen uit te proberen en daar als een stel kleine kinderen over te giebelen en jubelen
Het is misschien niet helemaal het concept dat we voor volgende week zoeken, maar mocht ooit in de buurt zijn na een hele dag op de fiets of zo, dan klinkt het wel als een goede optiequote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:45 schreef Myraela het volgende:
Was je al bij Rozey geweest? Het is niet allemaal superbijzonder, maar tapas eten en uit alles kunnen kiezen, vind ik gewoon wel erg fijn.
Merci! Het was waanzinnig lekker. G had nog nooit zoiets meegemaakt en was wat sceptisch. Aan het einde van de avond zei ze dat het echt geweldig wasquote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:59 schreef AnneX het volgende:
Oh dan was ik er 30 jaar geleden op het juiste momentquote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:02 schreef fietsie het volgende:
Die beelden in Dinant? Nou ja, Luik. Dinant, het kon al 30 jaar een goede wasbeurt gebruiken natuurlijk, vervallen en smerig. Maar dit helpt ze niet echt schoner te worden...
Strikt genomen was er helemaal geen hoofdgerecht besteld.quote:Op zondag 25 juli 2021 00:02 schreef Isabeau het volgende:
@:Blues jullie hebben het hoofdgerecht gewoon geannuleerd?
Wat suf. Dan moet je dus nog heel lang wachten voor je iets krijgt.quote:Op zondag 25 juli 2021 00:08 schreef Vanyel het volgende:
Strikt genomen was er helemaal geen hoofdgerecht besteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles. Ze hebben Heel Veel Dingen, waardoor er niet echt een showroom ontstaat maar meer een...loods-gevoel. Overal kruipdoor-sluipdoor. Hun spullen zijn ook allemaal grof en robuust. En er zijn eonrm veel ruimtes/oppervlak waar ALLES staat.quote:Op zondag 25 juli 2021 09:11 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren klinkt ook als een leuke dag, Loon(wat was er overweldigend aan de winkel?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Also, vind ik deze bank wel heel gaaf en staat ie op de shortlist in 2persoons uitvoering.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op zondag 25 juli 2021 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan geen foto's vinden die rechtdoen aan hoeveel het was en ze hebben voor al hun foto's wel de voorgrond vrij gemaakt (slim), maar als je hier op de achtergrond kijkt zie je wel veel spul en karton en van alles:Toffe bankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Also, vind ik deze bank wel heel gaaf en staat ie op de shortlist in 2persoons uitvoering.![]()
Wij zijn gaar vandaag. We hadden gisterenmiddag een feestje en toen was het ineens 0.30
De vrienden waar we waren hebben een oude stadsvilla voor 9,5 ton gekocht en dit voor 2,5 ton op laten knappen. Alles is zo perfect. Om een minderwaardigheidscomplex van te krijgenHet geef ons echt weer inspiratie.
Spoilers!
Succes!quote:Op zondag 25 juli 2021 09:20 schreef sigme het volgende:
Ok, vandaag maar weer een dag ploeteren. Dinsdag moet ik de boel presenteren, dus morgen moet het echt op de post. Ik ben best een end.
Zowel hierheen als daar heen mag. Er zijn wel de nodige beperkingen. Kleurcodes zijn een makkelijke indicatie voor het grote publiek. Maar wie ergens naartoe wil kan daar meestal wel komen. Er zijn slachts een paar landen waar je niet binnen komt.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Pff da's ook een lange tijd, maar ik dacht dat dat al een tijdje mocht, of was dat alleen dat partners hier naar toe mochten komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
BC nog nooit gevlogen. Maar er zit wel een groot verschil in economy klasse. Van fatsoenlijke stoelen met ruimte en goed eten/drinken tot aan veevervoer. Waarbij de Ierse prijsvechter nog van kan leren. Toestel werd nog net niet op de staart gezet om er nog meer volk in te proppen. Extra smal gangpad want dan kon er een extra rij stoelen bij. Stoelen nog net niet met de zitting tegen de stoel voor je aan, verzetten van de rug ging ook niet. Want ook dat leverde weer meer stoelen op. Was gelukkig maar een korte vlucht. Vervoer over de weg betekende een week onderweg ivm een stuk oerwoud en een sloot die in de weg lagen.quote:Op zondag 25 juli 2021 00:07 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben 2x businessclass naar de VS gevlogen. Meer dan 20 jaar geleden. Kreeg je ook een etui met spulletjes zoals gezichtscrème, oogmasker, tandenborstel en tandpasta en sokkenEn ze spreken je aan bij je naam. Geen bedden. Wel brede stoelen en tv. Ik had daarvoor nooit gevlogen, dus vond het normaal. Toen een keer met schoonfamilie naar Venezuela, economy. Ik deed heel erg mijn best niet constant te mopperen en klagen
Was toch een andere ervaring.
Ik zou naar een diëtiste gaan om af te vallen.quote:
Hoe is het afgelopen met de regen?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 23:27 schreef fietsie het volgende:
Ik vind 'code geel' vooral klinken naar "we dachten dat het misschien achter ons bureau vandaan gezien anders wordt dan gisteren" ofzo.
Het is het tentje waar we vaker komen hier in het dorp. De eigenaren die er altijd rond lopen waren er niet, we zagen 2 in de bediening die we 'kenden' en 1 nieuw meisje. Die sowieso niets in de gaten hield van haar eigen tafeltjes. Als je al een half uur zit dan pas komen vragen of je wat wil drinken omdat je je hand opsteekt.quote:Op zondag 25 juli 2021 00:02 schreef Isabeau het volgende:
@:Blues jullie hebben het hoofdgerecht gewoon geannuleerd? Ik zou zoiets eigenlijk niet durven, ook al wil ik dan ook weg. Serieusdat je dan gewoon ook gaat en ergens anders iets gaat halen. Met verrassend uitzicht
Ik ga al naar een dietiste.quote:Op zondag 25 juli 2021 11:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zou naar een diëtiste gaan om af te vallen.
Als je nl stopt met (zo'n) dieet kom je meestal alleen nog maar aan..
Succes
quote:Op zondag 25 juli 2021 11:25 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Ik ga al naar een dietiste.
Bij mij gaat het vooral om gezond eten.
quote:Op zondag 25 juli 2021 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan geen foto's vinden die rechtdoen aan hoeveel het was en ze hebben voor al hun foto's wel de voorgrond vrij gemaakt (slim), maar als je hier op de achtergrond kijkt zie je wel veel spul en karton en van alles:Heb je deze gekocht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Also, vind ik deze bank wel heel gaaf en staat ie op de shortlist in 2persoons uitvoering.
lekkere bank, heerlijke ligbank
Mogen de dieren er dan ook op![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |