Oh joh, dat verbaast me enigszins. Een licht roesje kan wel wat stressverlagend werken natuurlijk, maar ik vraag me toch af als dat nodig is, of je je kat hiervoor moet uitlenen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik las op de website dat voor katten vaak wel een roesje nodig is. Maar misschien valt dat wel mee. Al kan ik me voorstellen dat het bij grote rustige honden allemaal wel wat gemakkelijker is dan bij een kat.
Bekijk het positief; het scheelt je weer wat geld, want boodschappen zijn echt een heel stuk duurder in Belgiëquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:37 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde afgelopen woensdag naar de supermarkt bij Antwerpen voor de leuk, maar het was me wééér gelukt om op een nationale feestdag naar België te gaan. Echt elke keer.En elke keer baal ik weer dat de supermarkt dicht is.
![]()
Was overigens niet de reden waarom ik naar Antwerpen ging hoor, dus ook weer geen echte ramp. Maar de teleurstelling in mezelf was groot.
Maar ze hebben vega vol-au-vent.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bekijk het positief; het scheelt je weer wat geld, want boodschappen zijn echt een heel stuk duurder in België
Dat zou kunnen, maar ik ben lui.quote:
Porcetta en moinkquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Mijn ouders komen zondag BBQ-en.
Ik heb in ieder geval:
- Aardappelsalade
- Panzanella
- Stokbrood met kruidenboter, rip off heksenkaas en kaasdip
- Watermeloen
- Groente voor op den BBQ (in ieder geval courgetteen ik denk paprika, champignon, optioneel groene asperge want awesome)
Dan moet ik dus nog iets beslissen over vlezen.
Opties:
- Porchetta
- Spareribs
- Kipsate
- Moinkballen
- Lamskotelet
- Kofte/Kebab
Mijn backupvleesch bestaat uit worstjes en garnalen. Denk dat ik de garnalen soberso wel doe.
Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Ik wist al wel dat dat jouw voorkeuren waren, ja. En daar waar ik jouw mening enorm waardeer, wilde ik graag nog ietsje meer input.quote:
Ja sorry. Ik vind het gewoon heel erg.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik wist al wel dat dat jouw voorkeuren waren, ja. En daar waar ik jouw mening enorm waardeer, wilde ik graag nog ietsje meer input.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja! Ik zie soms in die FB groepen dingen voorbij komen waar dan in capslock bij geschreven staat dat het echt geen vlees is, want qua uiterlijk kun je het echt heel erg spierig/pezig makenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik ben lui.Wil wel een keer seitan maken. M'n vriend is echt lyrisch over alles met seitan.
Ik heb al weken enorm zin in goede kipsate met van die crispy stukjes en sausquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja sorry. Ik vind het gewoon heel erg.
Ik zou trouwens nu best kebab van de BBQ lusten. Binnenkort eens plannen.
Lamskotelet vind ik goed bij de panzanella passen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb in ieder geval:
- Aardappelsalade
- Panzanella
- Watermeloen
- Groente voor op den BBQ (in ieder geval courgetteen ik denk paprika, champignon, optioneel groene asperge want awesome)
Opties:
- Porchetta
- Spareribs
- Kipsate
- Moinkballen
- Lamskotelet
- Kofte/Kebab
Mijn backupvleesch bestaat uit worstjes en garnalen. Denk dat ik de garnalen soberso wel doe.
Dit is wel waar, ja.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou van worstjes van de bbqWorstjes gewoon uit de pan zijn zo'n teleurstelling vergeleken met worstjes van een bbq.
Ik ben een jaar of 2-3 bloeddonor geweest. Moest stoppen vanwege mijn sekslevenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 08:05 schreef Myraela het volgende:
Zijn er mensen hier bloeddonor? Net op het nieuws dat ze mensen nodig hebben. Ik vind het een beetje spannend. Ben niet zo bang voor het prikken, maar voor het duizelige gevoel daarna. Kan iemand daar misschien persoonlijke ervaringen over delen?
Ik ook. Ik ga straks bij de boer een barbecuepakket kopen en neem gelijk extra worstjes meequote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou van worstjes van de bbqWorstjes gewoon uit de pan zijn zo'n teleurstelling vergeleken met worstjes van een bbq.
Dat eerste is iets waar een kennisje ook tegenaan loopt. Ik neem aan dat dat nog steeds een angst tegen hiv is. Net zoals Jross niet mag doneren, want Engelsman (creutzveldt-jakob). Vraag me wel af hoe ze dat in Engeland doenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben een jaar of 2-3 bloeddonor geweest. Moest stoppen vanwege mijn seksleven(seks met een man die het afgelopen jaar seks met een man heeft gehad).
Ik ben ook zo eentje die regelmatig opstaat en meteen weer gaat zitten omdat duizelig, maar dat heb ik na het bloed doneren nooit gehad.
Met Pasen liggen er paaseitjes en met Kerst chocolade-kerstkransjes
Ik vond het zelf in het begin ook een beetje spannend, want ik was zo ongeveer nog nooit geprikt. Maar het viel enorm mee en het heeft er ook voor gezorgd dat ik nu prikken totaal niet meer eng vind. Als je bloed kunt doneren, kun je andere prikken ook.
Ik vond het ook een fijne check. Kon ik meteen zien of m'n Hb nog goed was. (Is als vegetariër/veganist en vrouw iets waar je wat meer op moet letten.)
Ik denk dat het alles wordt en dat we gewoon 3 dagen BBQ-en.quote:
Oequote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb al weken enorm zin in goede kipsate met van die crispy stukjes en saus
Wat is je shabang?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat het alles wordt en dat we gewoon 3 dagen BBQ-en.
Oh, geen kipsate. Ik ga binnenkort kipsate maken met de hele shabang.
Kipsate is dan wel een uitdaging, maar een hele kip op de bbq aan het spitquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:48 schreef Candaasje het volgende:
De keren dát ik voedselvergiftiging opliep, was het bij een BBQ met kip. Want die salmonella/campylobacter springt zo lekker over naar de salade enzo. Dus ik zou de kip sowieso skippen
Het ging al voor het verhitten fout; kruisbesmetting door rauwe kip all over the place.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kipsate is dan wel een uitdaging, maar een hele kip op de bbq aan het spitMet kernthermometer uiteraard want ik wil wel zeker weten een gare kip
En kippedijen gebruiken, dan kun je best lang doorgaan met bakken
Een regen-afdakje?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb in ieder geval:
- Aardappelsalade
- Panzanella
- Watermeloen
Opties:
- Porchetta
- Spareribs
- Kipsate
- Moinkballen
- Lamskotelet
- Kofte/Kebab
Daar ben ik wel heel strikt in. Alles op aparte borden en het rauwe spul wordt als laatste gesneden en daarna op het vuur.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het ging al voor het verhitten fout; kruisbesmetting door rauwe kip all over the place.
Mijn schoonfamilie is van alles op een bordje bij elkaar flikkeren zeg maar. Zo veel en goedkoop mogelijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar ben ik wel heel strikt in. Alles op aparte borden en het rauwe spul wordt als laatste gesneden en daarna op het vuur.
Snap ikquote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn schoonfamilie is van alles op een bordje bij elkaar flikkeren zeg maar. Zo veel en goedkoop mogelijk.
Nu doen wij sowieso al niet meer aan dergelijke BBQ's (ik ben dat zogenaamd sociaal opzittend wel beu) maar dat was wel echt even een extra reden om er direct mee te nokken.
Volgens mijn heeft die tent in tropicana daar workshops van!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik ben lui.Wil wel een keer seitan maken. M'n vriend is echt lyrisch over alles met seitan.
Ze hebben recent de regels versoepeld,maar ik weet niet meer precies hoe.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben een jaar of 2-3 bloeddonor geweest. Moest stoppen vanwege mijn seksleven(seks met een man die het afgelopen jaar seks met een man heeft gehad).
Dit vind ik een heel goede. Wilde het ook zeggen, Vind alles fantastisch behalve kipsaté.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat het alles wordt en dat we gewoon 3 dagen BBQ-en.
Oh, geen kipsate. Ik ga binnenkort kipsate maken met de hele shabang.
Veel lekkerder, maar vind wel worstjes uit de pan ook lekker. Zo lekker sappigquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Het is nu dit:quote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze hebben recent de regels versoepeld,maar ik weet niet meer precies hoe.
Hij die het mij vertelde vindt het zo stom dat hij nooit mocht doneren dat ie ook als het wel mag niet meer de moeite gaat doen.
Voorheen was het een jaar ipv 4 maanden. Ik heb er nog steeds niks aan, want ik heb de afgelopen 4 maanden nog steeds seks gehad met een man die seks heeft gehad met een man.quote:Je mag als vrouw vier maanden geen bloed geven wanneer:
• je seks hebt gehad met een man die seks had met een man of meerdere mannen.
• je seks hebt gehad met een man die hiv-positief is of aids heeft.
• je seks hebt gehad met een man die afkomstig is uit een streek waar aids veel voorkomt, zoals Afrika ten zuiden van de Sahara en de Kaapverdische Eilanden.
• je seks hebt gehad met een man die een geslachtsziekte of hepatitis (geelzucht, leverontsteking) heeft.
• je seks hebt gehad met een man die hemofilie (bloederziekte) heeft en die voor 1986 met stollingspreparaten is behandeld.
• je seks hebt gehad met een man die ooit drugs heeft gespoten.
• je seks hebt gehad waarvoor je geld of drugs hebt ontvangen.
• je betaald hebt voor seks.
• je cocaïne hebt gesnoven.
• je contact hebt gehad met bloed van iemand anders, bijvoorbeeld door verwonding aan een gebruikte naald of een met bloed besmeurd scherp voorwerp.
Dat hoeft niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is je shabang?
Ik word wel onzeker van je opsomming. Dat kan ik jullie volgende week echt niet bieden.
Oh, lekker.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:48 schreef PdeHoog het volgende:
@:Lonaa: een gegrilde groenten-salade van de bbq? Dat is hier elke keer een hitMet een beetje balsamico en pijnboompitjes en feta
Ohquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat hoeft niet.Ik heb een paar keer bij jullie gegeten en dat was iedere keer fantastisch. F. had het afgelopen weekend nog over de spareribs die we na het hek-plaats-debacle gehad hebben
Awesome. Ik ga op zich ook lekker, zo eerste ronde boodschappenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
OhDie waren voor ons doen enorm matig eigenlijk.
Maar ik heb net toch een mooie lijst voor volgende week gemaakt. Had inspiratie, gewoon zomaar ineens.
Yes we canquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Awesome. Ik ga op zich ook lekker, zo eerste ronde boodschappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Heu dus als een dame een gigolo inhuurt mag ze geen bloeddonor meer zijn?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is nu dit:
[..]
Voorheen was het een jaar ipv 4 maanden. Ik heb er nog steeds niks aan, want ik heb de afgelopen 4 maanden nog steeds seks gehad met een man die seks heeft gehad met een man.
De komende 4 maanden, ja.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heu dus als een dame een gigolo inhuurt mag ze geen bloeddonor meer zijn?
Wat is nou een in Nederland ondergewaardeerde sport die TOCH de moeite waard is om te kijken?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vermaak me zo met de Spelen mensen
Klimmen is geweldig. Kanovaren, mountainbike, trampolinespringen, triatlon en BMX zijn ook leuk.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat is nou een in Nederland ondergewaardeerde sport die TOCH de moeite waard is om te kijken?
Waarom afwijken van de standaard danquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, lekker.Is wel zo'n beetje hoe de gegrilde groente altijd eindigen op mijn bord.
Ik nietquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja echt. Wat een marteling.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik nietMaar ik vind het wel goed kut voor die sporters die nu positief getest zijn en opgesloten worden in een hotel
Daar heb je dan 5 jaar naar toe geleefd
Ik vanaf vannacht ook.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je was ook van Sari van Veenendaal toch?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:17 schreef minilot het volgende:
Ik ga denk ik alleen naar Femke Bol staren om trucjes af te kijken
Ja? Om trucjes af te kijken?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:17 schreef minilot het volgende:
Ik ga denk ik alleen naar Femke Bol staren om trucjes af te kijken
Jaaaaa!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je was ook van Sari van Veenendaal toch?
Ik vind daar ook wel wat van, katten en roesjes geven voor iets waar ze zelf niks aan hebben.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh joh, dat verbaast me enigszins. Een licht roesje kan wel wat stressverlagend werken natuurlijk, maar ik vraag me toch af als dat nodig is, of je je kat hiervoor moet uitlenen.
Grotere honden zijn vaak relaxter ja.
Zelf iets meenemen? Da's nog mileuvriendelijkerquote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:39 schreef fietsie het volgende:
Door dat stomme plasticverbod heeft mijn favoriete ijssalon geen transport bestendige 1 liter piepschuimbakken meer, maar pletteren ze die liter in een ronde kartonnen bus.... Die dus niet geisoleerd is, en waar je de smaken moeilijker gescheiden in kunt houden...
Die vraag hebben ze voorgelegd aan de instantie die gaat over dat type hygiene omdat de eigenaar van de zaak niet van plan was ineens platgelegd te worden door een inspecteur 'met een mening' maar daarop was nog geen antwoord.. (zal wel nvwa oid zijn?)quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zelf iets meenemen? Da's nog mileuvriendelijker
Koeltasje, elementen en dan opvullen tot er precies een bus in past?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die vraag hebben ze voorgelegd aan de instantie die gaat over dat type hygiene omdat de eigenaar van de zaak niet van plan was ineens platgelegd te worden door een inspecteur 'met een mening' maar daarop was nog geen antwoord.. (zal wel nvwa oid zijn?)
Het moet dan natuurlijk ook een precieze en voor hen controleerbare inhoudsmaat hebben
Dat staat in een andere paragraaf. Je mag nooit bloed geven met hiv, AIDS of hepatitis of bij intraveneus drugsgebruik. Je mag tijdelijk geen bloed geven als je vrouw bent + dan dat lijstje en voor mannen is er voor tijdelijk weer een ander lijstje.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:54 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind het wel mooi dst je als dame dus blijkbaar wel al die dingen (afkomst uit een gebied of een ziekte) mag hebben of staat dat ergens in een andere paragraaf?
Correct.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:04 schreef Clubsoda het volgende:
Je mag dus wel lesbische seks hebben met een vrouw met allerhande geslachtsziekten en/of intraveneus drugsgebruik, zolang je er maar niet betaald voor hebt of werd (in geld of drugs)
Het is ook belangrijk rustig af te bouwen naar de vakantie. Doe ik ook al, en ik moet nog meer dan een maand.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:06 schreef fietsie het volgende:
![]()
Ik merk dat het een enorme uitdaging is om een straf werktempo vol te houden, met nog een week te gaan voor de vakantie...
Dat klinkt aanlokkelijk, alleen de origanisatie werkt daar niet echt aan mee.,quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is ook belangrijk rustig af te bouwen naar de vakantie. Doe ik ook al, en ik moet nog meer dan een maand.
Was getekend, iedereen die ooit the hard way moest leren dat ook zij misbaar zijnquote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:16 schreef fietsie het volgende:
En nee "Laat het dan maar lekker in de stront zakken" is geen advies wat ik ooit zal uitvoeren; het moet nl gewoon ook af wil mijn baan, mijn rol,. nut en zin hebben.
't Is heel simpel, als ik nu dit niet afmaak kan ik beter een andere baan gaan zoeken, want dan is er komend jaar geen budget voor hetgeen mijn functie inhoudt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Was getekend, iedereen die ooit the hard way moest leren dat ook zij misbaar zijn
Heenreis per auto is vrijwel zonder uitzondering het tofste van een tripje makenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:15 schreef Myraela het volgende:
Overigens zoveel zin in de vakantie.Ik kijk ook echt uit naar de vreemdste dingen, bijvoorbeeld gewoon de autorit er naartoe.
Dus als je ziek wordt ben je volgend jaar werkeloos?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
't Is heel simpel, als ik nu dit niet afmaak kan ik beter een andere baan gaan zoeken, want dan is er komend jaar geen budget voor hetgeen mijn functie inhoudt.
Dan heb ik volgend jaar in strikte zin wel een baan, maar is er een grote kans dat geld wat nu, door mijn inspanningen, gespecificeerd gereserveerd wordt voor mijn vakgebied, dan uitgegeven is aan een soort brei van kant-en-klaar producten, die mijn motivatie en het nut van mijn aanwezigheid void maken.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dus als je ziek wordt ben je volgend jaar werkeloos?
Of het arbo is is een tweede.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zie hier mensen het dak op klimmen via een ladder met een zonnepaneel op hun rug. Mag ik even melden dat ik het best knap vind?Ik zou dat niet zo snel durven denk ik. Nu hebben ze wel een hele fraaie en stabiele ladder
Dat scheelt
Heel knap inderdaad. Ze hebben ook speciale schoenen waarmee ze makkelijker over het dak kunnen lopen. Een vriend van ons monteerde zonnepanelen. Wij hadden wat scheefliggende pannen en een ontbrekende nokvorst. Hij huppelde zo over het dak en loste het in een paar minuten op. Ik stond ondertussen doodsangsten uit.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zie hier mensen het dak op klimmen via een ladder met een zonnepaneel op hun rug. Mag ik even melden dat ik het best knap vind?Ik zou dat niet zo snel durven denk ik. Nu hebben ze wel een hele fraaie en stabiele ladder
Dat scheelt
Hier kapte mijn brein de zin al af.quote:
Dat kan ik niet beoordelen. Ze zijn iig niet gezekerd, maar hebben wel zo'n valbescherming geïnstalleerd. Een hek bij de dakrand.quote:
Doen ze beter dan de dakdekkers die bij mij en de buren bezig zijn. Gewoon een laddertje en net liet er eentje al wat materiaal naar beneden kletteren.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat kan ik niet beoordelen. Ze zijn iig niet gezekerd, maar hebben wel zo'n valbescherming geïnstalleerd. Een hek bij de dakrand.
Heb jij daar zon dan?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ze zijn klaarIk zie het geld al binnenstromen
![]()
Zekerquote:
Nicequote:
Juli was sowieso een slecht maand (voor haar doen) dus troost je. Ik heb de panelen sinds augustus vorig jaar, en vanaf april wordt het echt leuk. Even geduld nog dus.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceJammer dat het volgende week regenachtig wordt
Ik zag er zo naar uit om elke dag op kantoor dat metertje aan te zetten
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:33 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Juli was sowieso een slecht maand (voor haar doen) dus troost je. Ik heb de panelen sinds augustus vorig jaar, en vanaf april wordt het echt leuk. Even geduld nog dus.
Aandachtspunt op het moment zijn levertijden; uit een vergelijkbaar zoektraject begreep ik dat Stella nog (wat) voorrraad heeft.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Fiets fietst weer, en heel belangrijk, remt ook weer goed. Wel begint die na 7 jaar intensief gebruik slijtage te vertonen dus nu (al een tijdje) op zoek naar een nieuwe.
Na volgende week maar eens wat fietsenwinkels bezoeken, want mijn huidige heeft zeker niet wat ik zoekzo jammer
Maar ik wil geen stella. Alhoewel die wel een model heeft wat ik wil, nl zeer lage instap. Worden mijn heup en knie heel blij van. Zag er ook een van gazelle, maar die heeft brede zware banden. Waarvoor een e-bike (trapgemak) en dan brede banden (trapt zwaar)quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aandachtspunt op het moment zijn levertijden; uit een vergelijkbaar zoektraject begreep ik dat Stella nog (wat) voorrraad heeft.
Omdat die brede banden betere grip hebben in bochten waardoor ook de klapjosti's die met maximale trapondersteuning korte bochtjes ingaan zich minder snel tegen de vlakte rijden en zo met een stoeprandvormige hoek in de schedel op de SEH belanden :pquote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar ik wil geen stella. Alhoewel die wel een model heeft wat ik wil, nl zeer lage instap. Worden mijn heup en knie heel blij van. Zag er ook een van gazelle, maar die heeft brede zware banden. Waarvoor een e-bike (trapgemak) en dan brede banden (trapt zwaar)
Dat weet ik, maar ik fiets al zo’n 18 jaar op zo’n ding, heb angst voor snelheid en ontzag voor bochten. Ik wil kunnen fietsen zonder al te veel last van heupen en knieën door de weerstand van brede bandenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Omdat die brede banden betere grip hebben in bochten waardoor ook de klapjosti's die met maximale trapondersteuning korte bochtjes ingaan zich minder snel tegen de vlakte rijden en zo met een stoeprandvormige hoek in de schedel op de SEH belanden :p
Op zich wel, maar het ene doet het andere teniet, ik vind dat raarquote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:06 schreef Tele6 het volgende:
Als het goed is zou je elektrische fiets toch die extra weerstand van de banden wel aankunnen?
Ik vind bredere banden ook véél fijner op raar wegdek (klinkers, randjes) en bij regen.
Je kunt er een proefronde mee fietsen om te kijken hoe het bevalt. Toch!?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op zich wel, maar het ene doet het andere teniet, ik vind dat raar
Toch mooi, als er een halve liter water meer in kan nuquote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben m'n theepot aan het schoonmaken. Het water dat ervanaf komt is ondoorzichtig.
Misschien had ik m'n theepot eerder moeten schoonmaken
Dat ga ik ook zeker doen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je kunt er een proefronde mee fietsen om te kijken hoe het bevalt. Toch!?
Het huis zingt weer zachtjes, want de hulp was hersteld.
Nu zing ik ook.🎼
Hoe was jouw ziekenbezoek vanmorgen?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Toch mooi, als er een halve liter water meer in kan nu
Ik vind het belangrijker dat de banden altijd het zelfde reageren. Zodat je kan aanvoelen wanneer je grip gaat verliezen en hoe je dit kan opvangen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:06 schreef Tele6 het volgende:
Als het goed is zou je elektrische fiets toch die extra weerstand van de banden wel aankunnen?
Ik vind bredere banden ook véél fijner op raar wegdek (klinkers, randjes) en bij regen.
Zo vies.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:19 schreef fietsie het volgende:
Grijs hier. We zouden vandaag BBQ maar die gister ad-hoc vervroegd naar gister. Dat blijkt nu een goede keuze.
Zo dus opwarm lasagna van de Hema. Zo CUL.
Ach, wat verdrietig. Sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zorro bleek maagkanker te hebben, dus ik heb hem laten inslapen![]()
Ben nu bij mijn moeder om hem in haar tuin te begraven.
Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sterkte.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:
Dank, moeilijkste is straks weer in mijn eigen huis zijn zonder kat. Met alle herinneringen, met alle kattendingen er nog in. En zonder tikkende pootjes, miauwtjes, knuffels, gewoon een maatje etc.quote:
Sterkte.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
wat verdrietigquote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heel veel sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lief dat je het vraagtquote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoe was jouw ziekenbezoek vanmorgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Achquote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Dank, moeilijkste is straks weer in mijn eigen huis zijn zonder kat. Met alle herinneringen, met alle kattendingen er nog in. En zonder tikkende pootjes, miauwtjes, knuffels, gewoon een maatje etc.
Sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Onze dakmannen hadden een steiger met hoge zijkant. Die huppelden ook als jonge hindes.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 14:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Doen ze beter dan de dakdekkers die bij mij en de buren bezig zijn. Gewoon een laddertje en net liet er eentje al wat materiaal naar beneden kletteren.
Och neequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op zich wel, maar het ene doet het andere teniet, ik vind dat raar
Ach nee, wat verdrietig, heel veel sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt![]()
Goed, fijn, raar. Ze staat ver genoeg van me af om het te hard te laten binnen komen.
Maar evengoed verdrietig. En vreemd te beseffen dat dit mogelijk de laatste keer is dat je elkaar ziet.Lijkt me inderdaad heel gek en verdrietig. Mooi dat het ook fijn was en het niet heel hard binnen komt. En @ je spoiler, dat lijkt me ook gek voelen zeg..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |