abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 juli 2021 @ 06:23:15 #1
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481401


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 06:26:16 #2
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481409
https://www.tubantia.nl/b(...)nemen-toe~ace0ade1e/

Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid (CDA) is niet van plan om gevaccineerden uit te sluiten van eventuele lockdownregels in het najaar, zoals in Duitsland wel de bedoeling is. ,,Dat is niet te handhaven”, zegt hij op vragen van deze krant.

Hier word ik wel een beetje boos om. We hebben straks echt landelijke nieuwe maatregelen nodig omdat 1/5-de van de bevolking weigert een vaccin te halen. Waarom zijn maatregelen enkel voor ongevaccineerden zo onbespreekbaar in Nederland?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 06:29:17 #3
408813 crew  trein2000
pi_200481413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:26 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)nemen-toe~ace0ade1e/

Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid (CDA) is niet van plan om gevaccineerden uit te sluiten van eventuele lockdownregels in het najaar, zoals in Duitsland wel de bedoeling is. ,,Dat is niet te handhaven”, zegt hij op vragen van deze krant.

Hier word ik wel een beetje boos om. We hebben straks echt landelijke nieuwe maatregelen nodig omdat 1/5-de van de bevolking weigert een vaccin te halen. Waarom zijn maatregelen enkel voor ongevaccineerden zo onbespreekbaar in Nederland?
Vanwege handhavingsproblematiek en omdat wij hier niet aan vaccinatieplicht doen en ook niet aan discriminatie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 22 juli 2021 @ 06:31:26 #4
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481425
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vanwege handhavingsproblematiek en omdat wij hier niet aan vaccinatieplicht doen en ook niet aan discriminatie.
Dus ik en anderen moeten ons laten gijzelen door wappies, refo’s en allochtonen? Dan liever de Franse slag: volledig gevaccineerden stapje voor stapje meer vrijheid gunnen en ongevaccineerden en gedeeltelijk gevaccineerden stapje voor stapje meer beperkingen opleggen.

#ikbuignietvoorwappies
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200481431
Zijn wij eigenlijk het enige land dat straks volledig gevaccineerde door extra hoepels gaat laten springen?

Wappieland.
- verwijderd door admin -
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 06:34:54 #6
408813 crew  trein2000
pi_200481435
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:31 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dus ik en anderen moeten ons laten gijzelen door wappies, refo’s en allochtonen? Dan liever de Franse slag: volledig gevaccineerden stapje voor stapje meer vrijheid gunnen en ongevaccineerden en gedeeltelijk gevaccineerden stapje voor stapje meer beperkingen opleggen.

#ikbuignietvoorwappies
Ja topplan! Lekker dwingen en treiteren :N

Laten we even uitzoomen. Het is een lichaamsvreemd middel wat met een naald in je lichaam gespoten wordt en daar ook nog allerhande effecten teweeg brengt. Dat is nogal wat. Dat onder dwang doen is echt een hele forse schending van de lichamelijk integriteit wat mij betreft. Daar ben ik echt op tegen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200481454
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja topplan! Lekker dwingen en treiteren :N

Laten we even uitzoomen. Het is een lichaamsvreemd middel wat met een naald in je lichaam gespoten wordt en daar ook nog allerhande effecten teweeg brengt. Dat is nogal wat. Dat onder dwang doen is echt een hele forse schending van de lichamelijk integriteit wat mij betreft. Daar ben ik echt op tegen.
Maar jezelf volgooien met allerlei Gore drugs is wel geaccepteerd in deze maatschappij.. :')

Echt een hele domme opmerking dit. Welkom in de 21e eeuw, waarin we virussen te lijf kunnen gaan met vaccins. Jij zit nog met je gedachtegoed in de holbewonertijd ofzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Staaf op 22-07-2021 06:47:07 ]
Sue Me
  donderdag 22 juli 2021 @ 06:42:53 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200481459
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:26 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)nemen-toe~ace0ade1e/

Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid (CDA) is niet van plan om gevaccineerden uit te sluiten van eventuele lockdownregels in het najaar, zoals in Duitsland wel de bedoeling is. ,,Dat is niet te handhaven”, zegt hij op vragen van deze krant.

Hier word ik wel een beetje boos om. We hebben straks echt landelijke nieuwe maatregelen nodig omdat 1/5-de van de bevolking weigert een vaccin te halen. Waarom zijn maatregelen enkel voor ongevaccineerden zo onbespreekbaar in Nederland?
Prachtig nieuws zo op de vroege morgen _O_
pi_200481465
Na zomer vol zorgen volgt ‘hete herfst’: ‘Spanningen nemen toe’


Het FOK!OMT zat weer op het juiste pad

Wat mij betreft is het klaar met de solidariteit als iedereen een kans gehad heeft voor vaccinatie. En ik denk dat ik daar niet alleen in sta
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 06:51:55 #10
408813 crew  trein2000
pi_200481499
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:41 schreef Staaf het volgende:

[..]

Maar jezelf volgooien met allerlei Gore drugs is wel geaccepteerd in deze maatschappij.. :')

Echt een hele domme opmerking dit. Welkom in de 21e eeuw, waarin we virussen te lijf kunnen gaan met vaccins. Jij zit nog met je gedachtegoed in de holbewonertijd ofzo.
Leuk hè ongefundeerde aannames doen? Ik ben gewoon gevaccineerd, grapjas. En drugs doe ik niet aan, alcohol ook niet overigens.

Maar tegelijkertijd verdedig ik de vrijheid van anderen om andere keuzes te kunnen maken. Want ik vind vrijheid belangrijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 22 juli 2021 @ 06:53:05 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200481502
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja topplan! Lekker dwingen en treiteren :N

Laten we even uitzoomen. Het is een lichaamsvreemd middel wat met een naald in je lichaam gespoten wordt en daar ook nog allerhande effecten teweeg brengt. Dat is nogal wat. Dat onder dwang doen is echt een hele forse schending van de lichamelijk integriteit wat mij betreft. Daar ben ik echt op tegen.
Toch denk ik dat men wel een onderscheid gaat maken tussen mensen die wel en niet gevaccineerd zijn wat evenementen aangaat en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 06:54:55 #12
408813 crew  trein2000
pi_200481511
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:45 schreef _serial_ het volgende:
Na zomer vol zorgen volgt ‘hete herfst’: ‘Spanningen nemen toe’


Het FOK!OMT zat weer op het juiste pad

Wat mij betreft is het klaar met de solidariteit als iedereen een kans gehad heeft voor vaccinatie. En ik denk dat ik daar niet alleen in sta
Wat mij betreft ook in ieder geval.
Dit alles wel binnen het redelijke uiteraard, als er ineens een variant ontstaat waar de vaccins minder tegen werken of iets anders raars dan liggen de kaarten weer anders. En bepaalde maatregelen in bijzondere settings kan ik me ook wat bij voorstellen evenals reisrestricties naar verre oorden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 06:57:47 #13
408813 crew  trein2000
pi_200481521
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Toch denk ik dat men wel een onderscheid gaat maken tussen mensen die wel en niet gevaccineerd zijn wat evenementen aangaat en dergelijke.
Er wordt op dat punt juist een terugtrekkende beweging gemaakt op dit moment.

Maar op de langere termijn zie ik dat ook wel gebeuren. Alhoewel het in deze tijd lastig is om de maatschappelijke stemming te peilen, maar ik schat op basis van de reacties die ik wel zie namelijk in dat het gevaccineerde deel van de bevolking (die dik in de meerderheid zijn tzt) het niet gaat accepteren als ongevaccineerden hen ernstig nadeel gaan berokkenen. Ik denk eerlijk gezegd dat dat TvT voor gevaccineerden al een grensgeval is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:08:56 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200481574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er wordt op dat punt juist een terugtrekkende beweging gemaakt op dit moment.

Maar op de langere termijn zie ik dat ook wel gebeuren. Alhoewel het in deze tijd lastig is om de maatschappelijke stemming te peilen, maar ik schat op basis van de reacties die ik wel zie namelijk in dat het gevaccineerde deel van de bevolking (die dik in de meerderheid zijn tzt) het niet gaat accepteren als ongevaccineerden hen ernstig nadeel gaan berokkenen. Ik denk eerlijk gezegd dat dat TvT voor gevaccineerden al een grensgeval is.
Ik kan me voorstellen dat landen mensen vanuit het buitenland gaat weigeren die niet gevaccineerd zijn. Om mee te beginnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200481636
Hoe moet ik de TT voor me zien?
I'll give you something to do
pi_200481653
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:41 schreef Staaf het volgende:

[..]

Maar jezelf volgooien met allerlei Gore drugs is wel geaccepteerd in deze maatschappij.. :')

Echt een hele domme opmerking dit. Welkom in de 21e eeuw, waarin we virussen te lijf kunnen gaan met vaccins. Jij zit nog met je gedachtegoed in de holbewonertijd ofzo.
Je snapt toch wel heel verschil tussen eigen keuze en dwang?

Verder wordt gedaan alsof iedereen maar troep in zijn/haar lichaam doet. Zo'n domme opmerking.

De mens is al een tijdje op aarde en tot nu toe zijn we goed in staat geweest om zelf ziekteverwekkers te lijf te gaan. De aarde was wellicht in betere staat als we ons minder zouden gaan bemoeien met leven en dood.

Dus ga gewoon leven. Laat je niet bang maken.
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:24:35 #17
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200481659
Ik denk dat het anti-wappie offensief wordt ingezet omdat Hugo meent dat we allemaal aan de beperkingen zouden moeten omdat een klein deel van de bevolking zich weigert te laten vaccineren? Het is natuurlijk een oneerlijke twee-deling en een denkfout. Niemand zou zich na de volledige vaccinatieronde aan beperkingen hoeven houden. Wappies en anderen alike.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:28:01 #18
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481678
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:42 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Prachtig nieuws zo op de vroege morgen _O_
Prachtig nieuws voor als je je niet laat vaccineren, treurig nieuws voor als je wel bereid bent je te laten vaccineren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:31:57 #19
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:24 schreef GemMagic het volgende:
Ik denk dat het anti-wappie offensief wordt ingezet omdat Hugo meent dat we allemaal aan de beperkingen zouden moeten omdat een klein deel van de bevolking zich weigert te laten vaccineren? Het is natuurlijk een oneerlijke twee-deling en een denkfout. Niemand zou zich na de volledige vaccinatieronde aan beperkingen hoeven houden. Wappies en anderen alike.
Nachtclubs, discotheken en festivals zijn bij 0% vaccinatiegraad bij de groep 16-35 in staat om zo'n 11.000 nieuwe besmettingen per dag te veroorzaken. Bij 60% vaccinatiegraad bij de groep 16-35 (en daar lijken we op uit te komen), zijn nachtclubs, discotheken en festivals dus in staat om zo'n 4.500 nieuwe besmettingen per dag te veroorzaken. Dus als je alle coronamaatregelen voor iedereen laat vallen op basis van de statistieken van de vaccinatiebereiheid die we nu hebben (enkel de vaccinatiebereidheid van de groep 12-17 weten we niet), dan komen al gauw uit op 5.000-6.000 nieuwe besmettingen per dag. Ik denk dat op het hoogtepunt van de herfst/wintergolf zo'n 3.000 nieuwe besmettingen per dag acceptabel zijn, maar daar komen we ver boven. Niet echt een wenselijke situatie.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200481713
Het is eigenlijk best sneu dat er nu een tegenstelling gecreëerd wordt als zouden we moeten kiezen tussen ofwel (gechargeerd) een medisch apartheidsregime waarbij ongevaccineerden de facto zijn uitgesloten van de samenleving, ofwel lompe one-size-fits-none-maatregelen.

Terug naar februari 2020, dus 0 maatregelen, voor niemand, lijkt helemaal geen optie meer te zijn.
pi_200481777
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Toch denk ik dat men wel een onderscheid gaat maken tussen mensen die wel en niet gevaccineerd zijn wat evenementen aangaat en dergelijke.
Je bedoelt dat gevaccineerden zich niet te hoeven laten testen? Zoiets?
I'll give you something to do
pi_200481785
Waarom is mijn bericht weg?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:46:51 #23
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200481786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:31 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nachtclubs, discotheken en festivals zijn bij 0% vaccinatiegraad bij de groep 16-35 in staat om zo'n 11.000 nieuwe besmettingen per dag te veroorzaken. Bij 60% vaccinatiegraad bij de groep 16-35 (en daar lijken we op uit te komen), zijn nachtclubs, discotheken en festivals dus in staat om zo'n 4.500 nieuwe besmettingen per dag te veroorzaken. Dus als je alle coronamaatregelen voor iedereen laat vallen op basis van de statistieken van de vaccinatiebereiheid die we nu hebben (enkel de vaccinatiebereidheid van de groep 12-17 weten we niet), dan komen al gauw uit op 5.000-6.000 nieuwe besmettingen per dag. Ik denk dat op het hoogtepunt van de herfst/wintergolf zo'n 3.000 nieuwe besmettingen per dag acceptabel zijn, maar daar komen we ver boven. Niet echt een wenselijke situatie.
Ik kan zeker begrijpen dat jij dat onacceptabel vind, maar ik sta daar anders in. De groep 16-35 krijgt alle kans om zich volledig te laten inenten, wat er daarna gebeurt kunnen we beter accepteren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:47:51 #24
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200481795
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:57 schreef trein2000 het volgende:
dat het gevaccineerde deel van de bevolking (die dik in de meerderheid zijn tzt) het niet gaat accepteren als ongevaccineerden hen ernstig nadeel gaan berokkenen.
Nadelen die de overheid hen gaat brengen ja. Ik snap de kortzichtigheid niet waarom mensen hun pijlen maar blijven richten op ongevaccineerden, wat zogenaamd een vrije keus zou zijn.
Straks heeft iedereen de kans gehad om zich te beschermen tegen Covid en blijft er een percentage over wat, om welke persoonlijke reden dan ook, dat stukje extra bescherming niet heeft genomen.
De verantwoording voor die "vrije" keuze ligt bij hen zelf. 0,01% van die ongevaccineerden gaat misschien ernstig ziek worden, maar is het daarom gerechtvaardigd om ze uit te sluiten van het normale leven of gevaccineerden nog langer allerlei beperkingen op te leggen :?

Het doet mij een beetje denken aan mijn diensttijd waar een sergeantje het hele peloton extra door liet marcheren omdat een enkel individu (ik dus :7 ) het verdomde om nog verder door te lopen.
De goeden moeten onder de kwade lijden, een kinderachtig spelletje om te denken dat mensen wel zullen zwichten onder groepsdruk.

Als straks iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren is het onzin nog langer in beperking te moeten leven, zeker als er enkel nog maar sprake is van hoge besmettingscijfers die niet terug te zien zijn in het aantal ziekenhuisopnames.
In dat geval komt het stukje onrecht uit Den Haag en is het niet je ongevaccineerde buurman die jou het uitgaansleven of vakantie niet zou gunnen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:48:06 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200481797
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:42 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Prachtig nieuws zo op de vroege morgen _O_
Dit zeiden ze in de UK ook ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 07:48:20 #26
236264 crew  capricia
pi_200481801
De vraag is hoelang de overheid die negatieve tests voor toegang nog blijft betalen. Zodra iedereen zich meermaals heeft kunnen vaccineren.
Definitely not CIA
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:52:29 #27
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481826
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:46 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ik kan zeker begrijpen dat jij dat onacceptabel vind, maar ik sta daar anders in. De groep 16-35 krijgt alle kans om zich volledig te laten inenten, wat er daarna gebeurt kunnen we beter accepteren.
Als de ziekenhuizen toch echt dreigen te overstromen hebben helemaal niets te accepteren. En ja, op basis van de huidige statistieken omtrent de vaccinatiebereidheid moet je de huidige ziekenhuis- en IC-opnames keer 0,4 doen om de ziekenhuis- en IC-opnames in de toekomst te voorspellen. Hierbij heb ik het seizoenseffect dat over twee maanden weer tegen ons werkt en het feit dat vaccins niet alle ziekenhuis- en IC-opnames voorkomen buiten beschouwing gelaten.

We moeten nu eigenlijk al de keuze maken voor maatregelen voor iedereen of maatregelen enkel voor ongevaccineerden. Het demissionaire kabinet lijkt helaas voor de eerste optie te gaan.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:52:34 #28
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200481827
Ik maak me meer zorgen als we de komende maanden met een R in de maand
geen mondkapjes blijven dragen. Mensen stoppen met handen wassen.

Dat we dan ook het normaal griepvirus gaan verspreiden naast het Corona virus.
Ziekenhuizen zullen vol raken met 2 soorten griep virussen.
En nog meer getest gaat worden.
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:54:22 #29
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481834
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:48 schreef capricia het volgende:
De vraag is hoelang de overheid die negatieve tests voor toegang nog blijft betalen. Zodra iedereen zich meermaals heeft kunnen vaccineren.
Wat mij betreft mag iedereen boven de 18 vanaf 1 september de tests zelf betalen en iedereen boven de 12 vanaf 1 oktober. De overheid dient enkel de tests voor kinderen onder de 12 en voor diegene die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden te betalen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200481839
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:52 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als de ziekenhuizen toch echt dreigen te overstromen hebben helemaal niets te accepteren. En ja, op basis van de huidige statistieken omtrent de vaccinatiebereidheid moet je de huidige ziekenhuis- en IC-opnames keer 0,4 doen om de ziekenhuis- en IC-opnames in de toekomst te voorspellen. Hierbij heb ik het seizoenseffect dat over twee maanden weer tegen ons werkt en het feit dat vaccins niet alle ziekenhuis- en IC-opnames voorkomen buiten beschouwing gelaten.

We moeten nu eigenlijk al de keuze maken voor maatregelen voor iedereen of maatregelen enkel voor ongevaccineerden. Het demissionaire kabinet lijkt helaas voor de eerste optie te gaan.
Alleen al omdat de laatste optie praktisch niet uitvoerbaar is. Veel besmettingen vinden plaats in settings waar je als overheid 0,0 te vertellen hebt.
I'll give you something to do
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:57:09 #31
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481851
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is eigenlijk best sneu dat er nu een tegenstelling gecreëerd wordt als zouden we moeten kiezen tussen ofwel (gechargeerd) een medisch apartheidsregime waarbij ongevaccineerden de facto zijn uitgesloten van de samenleving, ofwel lompe one-size-fits-none-maatregelen.

Terug naar februari 2020, dus 0 maatregelen, voor niemand, lijkt helemaal geen optie meer te zijn.
Nee, geen maatregelen voor iedereen is gewoon geen optie nee. Zonder de deltavariant had het misschien gekund, maar met de deltavariant zeker niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:57:18 #32
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200481852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag iedereen boven de 18 vanaf 1 september de tests zelf betalen en iedereen boven de 12 vanaf 1 oktober. De overheid dient enkel de tests voor kinderen onder de 12 en voor diegene die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden te betalen.
Ik hoop dat we ooit nog terug gaan naar een tijd waarbij enkel mensen met daadwerkelijk ziekteverschijnselen zich nog maar hoeven te laten testen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 07:59:13 #33
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Alleen al omdat de laatste optie praktisch niet uitvoerbaar is. Veel besmettingen vinden plaats in settings waar je als overheid 0,0 te vertellen hebt.
Ongevaccineerden kunnen best geweigerd worden in niet-essentiële binnenruimtes of anders verplicht worden gesteld om een mondmasker te dragen. Voor gevaccineerden zou de mondmaskerplicht volledig afgeschaft kunnen worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200481866
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:23 schreef potjecreme het volgende:

[..]

De mens is al een tijdje op aarde en tot nu toe zijn we goed in staat geweest om zelf ziekteverwekkers te lijf te gaan. De aarde was wellicht in betere staat als we ons minder zouden gaan bemoeien met leven en dood.
Mazelen en pokken waar ook maar een hype ziekte die zo voorbij was
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:00:47 #35
236264 crew  capricia
pi_200481873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:57 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik hoop dat we ooit nog terug gaan naar een tijd waarbij enkel mensen met daadwerkelijk ziekteverschijnselen zich nog maar hoeven te laten testen.
En zelfs dat op termijn niet. Als de vaccins hun werk goed doen. Hoop ik.
Definitely not CIA
pi_200481876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:57 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik hoop dat we ooit nog terug gaan naar een tijd waarbij enkel mensen met daadwerkelijk ziekteverschijnselen zich nog maar hoeven te laten testen.
Als gezonde mensen gewoon wegblijven bij locaties waar alles en iedereen zijn moeder getest moet worden dan is dat zo afgelopen.

Ik weiger mij te laten testen als ik gezond ben.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200481880
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:52 schreef Erno-BE het volgende:

We moeten nu eigenlijk al de keuze maken voor maatregelen voor iedereen of maatregelen enkel voor ongevaccineerden.
We moeten vooral eens af van de zelfopgelegde keuze tussen maatregelen of maatregelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:03:18 #38
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200481885
In Japan als men verkouden is doet men een mondkapje op om andere niet te besmetten.
Is dat een idee voor Nederland bij ziekteverschijnselen mondkapje te dragen.
pi_200481892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nee, geen maatregelen voor iedereen is gewoon geen optie nee. Zonder de deltavariant had het misschien gekund, maar met de deltavariant zeker niet.
Bron? Dat bepaal jij niet. Ooit zullen we van dit hele circus af moeten hè.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:05:31 #40
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481897
Biden: eind augustus of september prik voor kinderen
In de Verenigde Staten kunnen kinderen onder de 12 mogelijk eind augustus of begin september een coronaprik halen. Dat heeft president Biden gezegd op een bijeenkomst in Ohio.

Hij maakt zich er zorgen over dat veel Amerikanen huiverig zijn om zich te laten inenten. "Als je gevaccineerd bent, kom je niet in het ziekenhuis terecht. Dan kom je niet op de intensive care en dan ga je ook niet dood. Dus het is ongelofelijk belangrijk dat wij ons allemaal als Amerikanen gedragen die om onze mede-Amerikanen geven."

Bron: NOS liveblog

Gezien de lage vaccinatiebereidheid in zowel de VS als in Nederland onder bepaalde groepen (18-35), lijkt het mij niet onverstandig om in ieder geval ook basisschoolleerlingen te vaccineren tegen het coronavirus. Juist om coronauitbraken op basisscholen te voorkomen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:06:55 #41
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481903
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Bron? Dat bepaal jij niet. Ooit zullen we van dit hele circus af moeten hè.
De deltavariant laat ons gewoon weinig ruimte toe en je niet laten vaccineren, terwijl je wel medisch gezien gevaccineerd kan worden is gewoon asociaal.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:08:17 #42
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481914
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Als gezonde mensen gewoon wegblijven bij locaties waar alles en iedereen zijn moeder getest moet worden dan is dat zo afgelopen.

Ik weiger mij te laten testen als ik gezond ben.
Zolang gevaccineerden niet getest hoeven te worden voor toegang tot bepaalde locaties en activiteiten zullen de teststraten leeg blijven.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:11:03 #43
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200481925
Als de zorg maar blijft overstromen zonde einde en we geen manier zien om meer zorg te bieden, dan komt een punt dat ik accepteer dat niet de maximale zorg geboden kan worden voor iedereen. Ik accepteer in elk geval geen voortdurende beperkingen. Natuurlijk kan een overheid blijven verbieden of adviseren, maar het gedrag op dagelijkse basis hebben ze niets over te zeggen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200481935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:05 schreef Erno-BE het volgende:
Biden: "Als je gevaccineerd bent, kom je niet in het ziekenhuis terecht. Dan kom je niet op de intensive care en dan ga je ook niet dood.
Dit soort simplisme doet uiteindelijk meer kwaad dan goed.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:13:38 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200481949
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:41 schreef Staaf het volgende:

[..]

Maar jezelf volgooien met allerlei Gore drugs is wel geaccepteerd in deze maatschappij.. :')

Echt een hele domme opmerking dit. Welkom in de 21e eeuw, waarin we virussen te lijf kunnen gaan met vaccins. Jij zit nog met je gedachtegoed in de holbewonertijd ofzo.
Een virusje. EeeeeeeEEEEEENG!

Hou op daarmee. Dat is gewoonweg normaal. Wat is er opeens veranderd in de afgelopen 1,5 jaar ten opzichte van de 4-5 miljard daarvoor?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:13:45 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200481950
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:45 schreef galantis het volgende:

[..]

Je bedoelt dat gevaccineerden zich niet te hoeven laten testen? Zoiets?
Nee ik bedoel meer dat niet gevaccineerden geweigerd gaan worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:15:25 #47
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481967
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:11 schreef GemMagic het volgende:
Als de zorg maar blijft overstromen zonde einde en we geen manier zien om meer zorg te bieden, dan komt een punt dat ik accepteer dat niet de maximale zorg geboden kan worden voor iedereen. Ik accepteer in elk geval geen voortdurende beperkingen. Natuurlijk kan een overheid blijven verbieden of adviseren, maar het gedrag op dagelijkse basis hebben ze niets over te zeggen.
Zeg dat maar tegen mensen die nog wachten op niet-covid-gerelateerde behandelingen. Op een gegeven moment moet er ook gewoon ruimte zijn voor knie- en heupoperaties, laat staan hart- en kankeroperaties. Dat is moeilijker als er nog zoveel covid-zorg nodig is.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200481973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:59 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ongevaccineerden kunnen best geweigerd worden in niet-essentiële binnenruimtes of anders verplicht worden gesteld om een mondmasker te dragen. Voor gevaccineerden zou de mondmaskerplicht volledig afgeschaft kunnen worden.
Niet te handhaven. En die ongevaccineerden besmetten elkaar echt niet in de supermarkt hoor. Dat gebeurt gewoon op bezoek. Je weet wel, bij mensen thuis, daar waar mondkapjes wel verschil zouden kunnen maken maar niemand ze draagt.
I'll give you something to do
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:16:34 #49
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481974
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Dit soort simplisme doet uiteindelijk meer kwaad dan goed.
Het is toch de waarheid: volledig gevaccineerden komen nauwelijks in het ziekenhuis met covid-gerelateerde klachten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200481982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:03 schreef KingRadler het volgende:
In Japan als men verkouden is doet men een mondkapje op om andere niet te besmetten.
Is dat een idee voor Nederland bij ziekteverschijnselen mondkapje te dragen.
Nee.
I'll give you something to do
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:18:05 #51
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200481985
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Niet te handhaven. En die ongevaccineerden besmetten elkaar echt niet in de supermarkt hoor. Dat gebeurt gewoon op bezoek. Je weet wel, bij mensen thuis, daar waar mondkapjes wel verschil zouden kunnen maken maar niemand ze draagt.
Frankrijk gaat proeven doen met de gezondheidspas die in allerlei sectoren van toepassing gaat zijn. Die gezondheidspas moeten wij ook gaan invoeren, mochten de Franse praktijktesten slagen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:18:27 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200481988
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Als gezonde mensen gewoon wegblijven bij locaties waar alles en iedereen zijn moeder getest moet worden dan is dat zo afgelopen.

Ik weiger mij te laten testen als ik gezond ben.
Ik kan me daar iets bij voorstellen. Probleem alleen is dat je ook milde verschijnselen kan krijgen. Maar toch besmettelijk bent voor anderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:19:29 #53
14505 OProg
A Life in Music
pi_200481994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:05 schreef Erno-BE het volgende:
Biden: eind augustus of september prik voor kinderen
In de Verenigde Staten kunnen kinderen onder de 12 mogelijk eind augustus of begin september een coronaprik halen. Dat heeft president Biden gezegd op een bijeenkomst in Ohio.

Hij maakt zich er zorgen over dat veel Amerikanen huiverig zijn om zich te laten inenten. "Als je gevaccineerd bent, kom je niet in het ziekenhuis terecht. Dan kom je niet op de intensive care en dan ga je ook niet dood. Dus het is ongelofelijk belangrijk dat wij ons allemaal als Amerikanen gedragen die om onze mede-Amerikanen geven."

Bron: NOS liveblog

Gezien de lage vaccinatiebereidheid in zowel de VS als in Nederland onder bepaalde groepen (18-35), lijkt het mij niet onverstandig om in ieder geval ook basisschoolleerlingen te vaccineren tegen het coronavirus. Juist om coronauitbraken op basisscholen te voorkomen.
Of we moeten eens af van uitsluitend besmettingen tellen.

We zijn nu in deze pandemie van ‘Zorgen dat we kwetsbaren en ouderen beschermen’ naar ‘Ook de groepen daar onder beschermen want long covid en soms ook mogelijkheid tot kwetsbaar’ gegaan. Om daarna uit te komen op ‘Ook 12-17 beschermen want dat is goed voor de groep en misschien ook wel long covid ’.

Laten we nu niet ook nog eens ‘kinderen 4-11 vormen weinig actieve rol qua besmettingen en hebben weinig last’ veranderen in ‘laten we er ook maar een prik in proppen want je weet maar nooit’.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:20:15 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200481998
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is eigenlijk best sneu dat er nu een tegenstelling gecreëerd wordt als zouden we moeten kiezen tussen ofwel (gechargeerd) een medisch apartheidsregime waarbij ongevaccineerden de facto zijn uitgesloten van de samenleving, ofwel lompe one-size-fits-none-maatregelen.

Terug naar februari 2020, dus 0 maatregelen, voor niemand, lijkt helemaal geen optie meer te zijn.
En dat allemaal vanwege politieke keuzes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:21:01 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482011
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:18 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Frankrijk gaat proeven doen met de gezondheidspas die in allerlei sectoren van toepassing gaat zijn. Die gezondheidspas moeten wij ook gaan invoeren, mochten de Franse praktijktesten slagen.
Ik ben daar geen voorstander van. En denk ook dat dit wettelijk lastig is. Betere voorlichting en actief mensen benaderen die zich niet willen vaccineren zet meer zoden aan de dijk. En vergeet niet dat er in Frankrijk ook veel weerstand is tegen die gezondheidspas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200482020
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het is toch de waarheid: volledig gevaccineerden komen nauwelijks in het ziekenhuis met covid-gerelateerde klachten.
Het is gewoon bijzonder dom om dat zo binair te stellen, simpelweg omdat het niet waar is. Dat voedt uiteindelijk juist de twijfel van de mensen die je met dat soort boude uitspraken tracht te overtuigen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:22:10 #57
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200482022
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen mensen die nog wachten op niet-covid-gerelateerde behandelingen. Op een gegeven moment moet er ook gewoon ruimte zijn voor knie- en heupoperaties, laat staan hart- en kankeroperaties. Dat is moeilijker als er nog zoveel covid-zorg nodig is.
Zeg dat ook maar tegen alle ouders van kinderen die op de kinder-IC aan de beademing liggen door het RS virus, waar ziekenhuizen alweer afschalen.

Er moet zeker ruimte zijn voor andere operaties, dat komt er vanzelf als het gros gevaccineerd is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:22:48 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200482028
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Als gezonde mensen gewoon wegblijven bij locaties waar alles en iedereen zijn moeder getest moet worden dan is dat zo afgelopen.

Ik weiger mij te laten testen als ik gezond ben.
Dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:23:07 #59
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200482030
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:52 schreef KingRadler het volgende:
Ik maak me meer zorgen als we de komende maanden met een R in de maand
geen mondkapjes blijven dragen. Mensen stoppen met handen wassen.

Dat we dan ook het normaal griepvirus gaan verspreiden naast het Corona virus.
Ziekenhuizen zullen vol raken met 2 soorten griep virussen.
En nog meer getest gaat worden.
:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:24:28 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482033
quote:
82s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:19 schreef OProg het volgende:

Laten we nu niet ook nog eens ‘kinderen 4-11 vormen weinig actieve rol qua besmettingen en hebben weinig last’ veranderen in ‘laten we er ook maar een prik in proppen want je weet maar nooit’.
Kinderen kunnen anderen wel degelijk besmetten. En welke horror prikker ben jij tegengekomen. Dat je met het begrip proppen met prikken verbindt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:24:46 #61
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200482036
quote:
82s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Of we moeten eens af van uitsluitend besmettingen tellen.

We zijn nu in deze pandemie van ‘Zorgen dat we kwetsbaren en ouderen beschermen’ naar ‘Ook de groepen daar onder beschermen want long covid en soms ook mogelijkheid tot kwetsbaar’ gegaan. Om daarna uit te komen op ‘Ook 12-17 beschermen want dat is goed voor de groep en misschien ook wel long covid ’.

Laten we nu niet ook nog eens ‘kinderen 4-11 vormen weinig actieve rol qua besmettingen en hebben weinig last’ veranderen in ‘laten we er ook maar een prik in proppen want je weet maar nooit’.
Nou het is ook: Er komen te weinig volwassenen opdagen en om 60+ met onderliggende aandoeningen te beschermen gaan we nu ook 4-11 vaccineren. De groep daarboven had in een flink aantal gevallen meer last van het vaccin dan het virus, dat is voor deze groep dus ook best aannemelijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:26:31 #62
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200482048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik kan me daar iets bij voorstellen. Probleem alleen is dat je ook milde verschijnselen kan krijgen. Maar toch besmettelijk bent voor anderen.
Naja dan nog, al zou ik me licht verkouden voelen (en het blijft daarbij) weet ik nog niet of ik me zou laten testen hoor.
Maar dat is vooral omdat ik de mazzel heb een ict baan te hebben waarbij ik sowieso 100% kan thuiswerken indien nodig. Dus dan zou ik werk gewoon bellen en zeggen dat ik de komende week thuis werk omdat ik lichte verkoudheidsklachten heb.
En verder zou ik dan in die week gewoon met niemand afspreken. Tadaa... klaar.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:26:34 #63
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200482049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 07:57 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik hoop dat we ooit nog terug gaan naar een tijd waarbij enkel mensen met daadwerkelijk ziekteverschijnselen zich nog maar hoeven te laten testen.
Maar hoe komen we anders aan ons volume van positieve testen :{w

Het is stiekem een geweldig plan en de gemiddelde Nederlander heeft niet door dat ze hiervoor gebruikt worden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:28:05 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482053
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is gewoon bijzonder dom om dat zo binair te stellen, simpelweg omdat het niet waar is. Dat voedt uiteindelijk juist de twijfel van de mensen die je met dat soort boude uitspraken tracht te overtuigen.
Vaccineren zorgt er wel degelijk voor dat je minder kans hebt om op een IC te belanden met covid. Los daarvan zullen dit soort argumenten een echt wappie niet overtuigen. Die zijn daarin net zo achterlijk als een moslim salafist.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:29:19 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482059
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Naja dan nog, al zou ik me licht verkouden voelen (en het blijft daarbij) weet ik nog niet of ik me zou laten testen hoor.
Maar dat is vooral omdat ik de mazzel heb een ict baan te hebben waarbij ik sowieso 100% kan thuiswerken indien nodig. Dus dan zou ik werk gewoon bellen en zeggen dat ik de komende week thuis werk omdat ik lichte verkoudheidsklachten heb.
En verder zou ik dan in die week gewoon met niemand afspreken. Tadaa... klaar.
Zo zou ik het ook doen. Maar ben bang velen ook niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:30:30 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482067
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Maar hoe komen we anders aan ons volume van positieve testen :{w

Het is stiekem een geweldig plan en de gemiddelde Nederlander heeft niet door dat ze hiervoor gebruikt worden.
Wat is daar precies stiekem aan. De cijfers lopen vaak wat achter. Maar worden niet geheim gehouden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200482068
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:18 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Frankrijk gaat proeven doen met de gezondheidspas die in allerlei sectoren van toepassing gaat zijn. Die gezondheidspas moeten wij ook gaan invoeren, mochten de Franse praktijktesten slagen.
Allemaal leuk en aardig, maar 'allerlei sectoren' omvat gewoon geen privé gelegenheden. Daar waar je ongevaccineerden naar toe jaagt als je met dit soort zaken op de proppen komt.
I'll give you something to do
pi_200482071
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vaccineren zorgt er wel degelijk voor dat je minder kans hebt om op een IC te belanden met covid.
Minder kans op de IC te belanden =/= "je komt niet in het zkh". Vertel gewoon het eerlijke, wat genuanceerdere verhaal.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:35:50 #69
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200482114
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat is daar precies stiekem aan. De cijfers lopen vaak wat achter. Maar worden niet geheim gehouden.
Dat is niet.... laat maar.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200482117
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen mensen die nog wachten op niet-covid-gerelateerde behandelingen. Op een gegeven moment moet er ook gewoon ruimte zijn voor knie- en heupoperaties, laat staan hart- en kankeroperaties. Dat is moeilijker als er nog zoveel covid-zorg nodig is.
Ik ben gelukkig aan de beurt geweest afgelopen vrijdag voor mn schouderoperatie. Stond sinds februari op de wachtlijst. Donderdag werd ik gebeld, vrijdag kon ik onder het mes. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:36:23 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482119
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Minder kans op de IC te belanden =/= "je komt niet in het zkh". Vertel gewoon het eerlijke, wat genuanceerdere verhaal.
Waar schrijf ik precies dat je geen enkele kans hebt om niet in het ziekenhuis terecht te komen vanwege covid. Ook al ben je gevaccineerd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200482133
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waar schrijf ik precies dat je geen enkele kans hebt om niet in het ziekenhuis terecht te komen vanwege covid. Ook al ben je gevaccineerd.
Dat zegt Biden letterlijk in de quote waar ik op reageer.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:46:26 #73
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200482208
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar 'allerlei sectoren' omvat gewoon geen privé gelegenheden. Daar waar je ongevaccineerden naar toe jaagt als je met dit soort zaken op de proppen komt.
Misschien een boete van ¤450 als je besmet bent geraakt met het coronavirus en je je niet hebt laten vaccineren (diegene die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren uitgezonderd). Dat betekent gewoon dat ongevaccineerden extra voorzichtig moeten zijn omdat er anders financiële consequenties aan vast zitten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:46:53 #74
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200482213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Misschien een boete van ¤450 als je besmet bent geraakt met het coronavirus en je je niet hebt laten vaccineren (diegene die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren uitgezonderd). Dat betekent gewoon dat ongevaccineerden extra voorzichtig moeten zijn omdat er anders financiële consequenties aan vast zitten.
What the fuck :{

Verhuis eens heel gauw naar China of zo
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:47:31 #75
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200482221
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zeg dat ook maar tegen alle ouders van kinderen die op de kinder-IC aan de beademing liggen door het RS virus, waar ziekenhuizen alweer afschalen.

Er moet zeker ruimte zijn voor andere operaties, dat komt er vanzelf als het gros gevaccineerd is.
Probleem is dat de vaccinatiebereidheid zeker onder de groep 18-35-jarigen simpelweg #telaag is.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:48:13 #76
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200482227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Misschien een boete van ¤450 als je besmet bent geraakt met het coronavirus en je je niet hebt laten vaccineren (diegene die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren uitgezonderd). Dat betekent gewoon dat ongevaccineerden extra voorzichtig moeten zijn omdat er anders financiële consequenties aan vast zitten.
Haha, oke dan. Ik ben ZO blij dat jij slechts een mannetje op een kamertje bent die maar wat roept en in no way een invloedrijke rol heeft op covid gebied :Y
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:49:08 #77
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200482237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Probleem is dat de vaccinatiebereidheid zeker onder de groep 18-35-jarigen simpelweg #telaag is.
En dat hoeft dus niet erg te zijn als ze door besmetting exposed raken en zo weerstand opbouwen en tegelijkertijd zelf weinig in het ziekenhuis terecht komen. De UK methode naar het blijkt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:49:22 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482241
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Misschien een boete van ¤450 als je besmet bent geraakt met het coronavirus en je je niet hebt laten vaccineren (diegene die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren uitgezonderd). Dat betekent gewoon dat ongevaccineerden extra voorzichtig moeten zijn omdat er anders financiële consequenties aan vast zitten.
Lastig mede omdat de delta variant van het corona virus ook gevaccineerden kan besmetten. En wettelijk gezien is vaccineren in Nederland niet verplicht. En daar is volgens mij ook een aanpassing van de grondwet voor nodig. Dus dit gaat niet gebeuren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:49:30 #79
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200482246
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

What the fuck :{

Verhuis eens heel gauw naar China of zo
China heeft het coronavirus dankzij slimme maatregelen en zonder vaccin volledig weten in te dammen in drie maanden tijd. Dat zijn Westerse landen niet gelukt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:49:52 #80
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200482252
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Probleem is dat de vaccinatiebereidheid zeker onder de groep 18-35-jarigen simpelweg #telaag is.
Hoe zou dat nu komen? Dansen met Janssen dat misgaat en op hun bordje gegooid wordt, verhalen over toch nog moeten testen als ze gevaccineerd zijn. Veel mensen in die leeftijdsgroep nemen het vaccin niet om het risico voor henzelf te verminderen, maar om er vanaf te zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:50:48 #81
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200482261
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha, oke dan. Ik ben ZO blij dat jij slechts een mannetje op een kamertje bent die maar wat roept en in no way een invloedrijke rol heeft op covid gebied :Y
Heb je de memo nog niet gehad? Erno is adviseur van Hugo geworden
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:50:48 #82
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200482262
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Misschien een boete van ¤450 als je besmet bent geraakt met het coronavirus en je je niet hebt laten vaccineren (diegene die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren uitgezonderd). Dat betekent gewoon dat ongevaccineerden extra voorzichtig moeten zijn omdat er anders financiële consequenties aan vast zitten.
Zelfs als dat zo was, heeft het als nog weinig effect. Als ik zou doodgaan betaal ik graag 450 euro boete, tot die tijd laat ik me niet testen want dat is potentieel zonde van die 450 euro ;)
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:51:05 #83
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200482265
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

China heeft het coronavirus dankzij slimme maatregelen en zonder vaccin volledig weten in te dammen in drie maanden tijd. Dat zijn Westerse landen niet gelukt.
Ja... Slimme maatregelen...

Het is maar hoe je het beestje bij zijn naam noemt
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:51:51 #84
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

China heeft het coronavirus dankzij slimme maatregelen en zonder vaccin volledig weten in te dammen in drie maanden tijd. Dat zijn Westerse landen niet gelukt.
Je vergeet even handig dat ze in eerste instantie alles zoveel mogelijk onder de tafel hebben geveegd. En artsen en wetenschappers verboden hebben om de WHO in te schakelen. Terwijl dat volgens verdragen wel had gemoeten. Een land als Taiwan heeft wel tijdig in gegrepen. Ook omdat die weten hoe de communistische nomenklatoera werkt in China.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 08:52:43 #85
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200482282
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb je de memo nog niet gehad? Erno is adviseur van Hugo geworden
pi_200482289
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

China heeft het coronavirus dankzij slimme maatregelen en zonder vaccin volledig weten in te dammen in drie maanden tijd. Dat zijn Westerse landen niet gelukt.
Wanneer steden geheel van de buitenwereld waren afgesloten met militairen op de snelwegen. Daarnaast militairen voor de deuren en in de straten, bij overtreding negatieve punten op je social credit score. Samen met de pers en burgers die geen enkele kritische noot naar buiten mogen brengen via de (social) media.

Ja, dan was het net als China waarschijnlijk gelukt. Gaat namelijk wel makkelijker in een totale dictatuur.
pi_200482293
Mooi dat we al mentaal voorbereid zijn op permanent 'basismaatregelen' en lockdown in de winter, we moeten alleen nog even de manier waarop uitdiscussiëren en wie er misschien vrijgesteld wordt.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:54:17 #88
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200482302
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:49 schreef GemMagic het volgende:

[..]

En dat hoeft dus niet erg te zijn als ze door besmetting exposed raken en zo weerstand opbouwen en tegelijkertijd zelf weinig in het ziekenhuis terecht komen. De UK methode naar het blijkt.
Met 60% vaccinatiegraad onder de groep 18-35-jarigen kan in wezen de noodrem ingesteld op 9 juli er eigenlijk nooit af. Vaccinatiegraad onder de groep 18-35-jarigen moet boven de 90% zijn wil je discotheken, nachtclubs en festivals veilig kunnen openen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:54:22 #89
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200482305
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha, oke dan. Ik ben ZO blij dat jij slechts een mannetje op een kamertje bent die maar wat roept en in no way een invloedrijke rol heeft op covid gebied :Y
Begin me onderhand ook af te vragen hoe dat kamertje eruit ziet en of er geluidwerende isolatie op de muren zit ;(
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:55:07 #90
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Met 60% vaccinatiegraad onder de groep 18-35-jarigen kan in wezen de noodrem ingesteld op 9 juli er eigenlijk nooit af. Vaccinatiegraad onder de groep 18-35-jarigen moet boven de 90% zijn wil je discotheken, nachtclubs en festivals veilig kunnen openen.
Dat kan je nooit weten natuurlijk. Een virus heeft hier schijt aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:55:10 #91
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200482314
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:54 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Begin me onderhand ook af te vragen hoe dat kamertje eruit ziet en of er geluidwerende isolatie op de muren zit ;(
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:57:51 #92
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200482349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe zou dat nu komen? Dansen met Janssen dat misgaat en op hun bordje gegooid wordt, verhalen over toch nog moeten testen als ze gevaccineerd zijn. Veel mensen in die leeftijdsgroep nemen het vaccin niet om het risico voor henzelf te verminderen, maar om er vanaf te zijn.
Dan had de overheid de jongvolwassenen beter moeten voorlichten, want als je je als jongvolwassene niet laat vaccineren en je krijgt long-covid dan is het je eigen domme schuld.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:59:03 #93
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_200482365
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja... Slimme maatregelen...

Het is maar hoe je het beestje bij zijn naam noemt
Soortgelijke maatregelen waren ook effektief tegen de Oeigoeren
  donderdag 22 juli 2021 @ 08:59:06 #94
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200482367
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dan had de overheid de jongvolwassenen beter moeten voorlichten, want als je je als jongvolwassene niet laat vaccineren en je krijgt long-covid dan is het je eigen domme schuld.
Je hebt echt heel erg weinig, lees: geen, respect voor mensen die willens en wetens geen vaccin willen (wappies daargelaten)
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:00:16 #95
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200482377
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat kan je nooit weten natuurlijk. Een virus heeft hier schijt aan.
We hebben het gezien hoe snel het mis kan gaan als je bij 0% vaccinatiegraad onder de 18-35-jarigen de discotheken, nachtclubs en festivals opent. Ook bij 60% vaccinatiegraad onder de 18-35-jarigen zou je dus alsnog circa 4.500 nieuwe besmettingen per dag krijgen. Dat zijn er simpelweg #teveel.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:01:24 #96
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200482387
Ik vind de rol van Erno-BE wel goed in dit topic. Zelden mee eens, maar hij zet zijn positie helder neer en lijkt onvermoeibaar zijn persoonlijke visie uit te dragen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 09:02:13 #97
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200482395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dan had de overheid de jongvolwassenen beter moeten voorlichten, want als je je als jongvolwassene niet laat vaccineren en je krijgt long-covid dan is het je eigen domme schuld.
Net als met zo’n beetje alle andere risico’s. Hoe kut het ook mag klinken, met long-Covid kom je niet op de IC.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200482397
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Misschien een boete van ¤450 als je besmet bent geraakt met het coronavirus en je je niet hebt laten vaccineren (diegene die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren uitgezonderd). Dat betekent gewoon dat ongevaccineerden extra voorzichtig moeten zijn omdat er anders financiële consequenties aan vast zitten.
Hoe gaan ze daarachter komen? Denk jij dat ongevaccineerden zich laten testen als er een boete achteraan komt?
I'll give you something to do
pi_200482406
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

China heeft het coronavirus dankzij slimme maatregelen en zonder vaccin volledig weten in te dammen in drie maanden tijd. Dat zijn Westerse landen niet gelukt.
Dat dat niet gelukt is, is een goed teken wat mij betreft.
There ain't no such thing as a free lunch.
I'll give you something to do
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:03:39 #100
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200482407
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Hoe gaan ze daarachter komen? Denk jij dat ongevaccineerden zich laten testen als er een boete achteraan komt?
Als ze in het ziekenhuis komen en daar een covid-besmetting wordt vastgesteld is een boete van ¤450 makkelijk op te leggen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200482409
Die duizend gulden als bedrag blijft nog fier overeind.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:04:47 #102
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200482418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Net als met zo’n beetje alle andere risico’s. Hoe kut het ook mag klinken, met long-Covid kom je niet op de IC.
Toch moeten we long-covid zoveel mogelijk voorkomen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200482427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als ze in het ziekenhuis komen en daar een covid-besmetting wordt vastgesteld is een boete van ¤450 makkelijk op te leggen.
Dus dan lig je in het ziekenhuis, mogelijk ernstig ziek, en dan komen ze je een boete van 450 euro (echt fantastisch trouwens) geven?
pi_200482434
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als ze in het ziekenhuis komen en daar een covid-besmetting wordt vastgesteld is een boete van ¤450 makkelijk op te leggen.
Denk dat dat op dat moment één van je laatste zorgen is.
Die mensen gokken er toch sowieso al op dat ze niet in het ziekenhuis komen? Daar gaat zo'n boete die ze nooit verwachten te krijgen echt geen verandering in brengen _O-
I'll give you something to do
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:06:49 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200482436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Hoe gaan ze daarachter komen? Denk jij dat ongevaccineerden zich laten testen als er een boete achteraan komt?
Wel als je nergens meer naar binnen mag als je niet getest wordt natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 09:06:54 #106
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200482438
quote:
86s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:05 schreef Oriente het volgende:

[..]

Dus dan lig je in het ziekenhuis, mogelijk ernstig ziek, en dan komen ze je een boete van 450 euro (echt fantastisch trouwens) geven?
Ja. Top idee toch? What could possibly go wrong?? :D
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:07:44 #107
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200482443
quote:
86s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:05 schreef Oriente het volgende:

[..]

Dus dan lig je in het ziekenhuis, mogelijk ernstig ziek, en dan komen ze je een boete van 450 euro (echt fantastisch trouwens) geven?
Als jij je niet laat vaccineren en je komt in het ziekenhuis met een covid-infectie dan is het je eigen domme schuld (mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden uitgezonderd).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:08:20 #108
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482448
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als ze in het ziekenhuis komen en daar een covid-besmetting wordt vastgesteld is een boete van ¤450 makkelijk op te leggen.
Blijft natuurlijk wel het probleem dat wij wil wettelijk onmogelijk is. Plus dat het ook niet te handhaven is. Dat is altijd een probleem met dit soort plannen klinkt stoer. Maar is verder niet uit te voeren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200482451
Een boete op ziek zijn.

:') x1000
pi_200482455
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:04 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Toch moeten we long-covid zoveel mogelijk voorkomen.
Laten we eerst maar eens serieus vast proberen te stellen wat long-covid is, en hoe groot dat probleem precies is. Als dat een wijdverspreid gevolg van een coronabesmetting zou zijn moet een significant deel van de Nederlandse bevolking zo onderhand daardoor langdurig lichamelijk uitgeschakeld zijn, en dat is naar mijn weten niet bepaald zo.
pi_200482470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als jij je niet laat vaccineren en je komt in het ziekenhuis met een covid-infectie dan is het je eigen domme schuld (mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden uitgezonderd).
Als je buiten de piste gaat skiën en je verongelukt dan is het ook je eigen “domme” schuld. Of als je dronken de sloot in fietst. Toch laten we dat soort gevallen ook niet in de stront zakken.

Daar is een woord voor: goed fatsoen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:11:16 #112
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200482477
het voormalig oostblok, zou klaarkomen op de maatregelen die hier worden gesteld!
pi_200482478
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wel als je nergens meer naar binnen mag als je niet getest wordt natuurlijk.
Ik denk niet dat de testbereidheid en interesse voor testtoegang voor een restaurant oid toeneemt als je daardoor elke keer tevens kans loopt op een flinke boete, dan maar niet naar het restaurant.

Maar goed, weer een repressief testballonnetje van Winnie de Pooh-fan Erno. Lekker laten roepen.
pi_200482480
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Als je buiten de piste gaat skiën en je verongelukt dan is het ook je eigen “domme” schuld. Of als je dronken de sloot in fietst. Toch laten we dat soort gevallen ook niet in de stront zakken.

Daar is een woord voor: goed fatsoen.
En mensen met een BMI van 40-45+ omdat ze zich elke dag vol junk- en fastfood gooien laten we ook niet doodgaan als ze een hartinfarct krijgen omdat hun kransslagaderen dichtgeslibd zijn.
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:12:07 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200482484
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Een boete op ziek zijn.

:') x1000
Griep ¤50
Gebroken arm ¤1250
Gescheurde kruisband ¤4500 - had je maar niet moeten sporten :')
Hersentrauma na auto-ongeluk ¤24000 - autorijden :') blijf thuis
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:12:18 #116
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200482485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:11 schreef THEFXR het volgende:
het voormalig oostblok, zou klaarkomen op de maatregelen die hier worden gesteld!
Waarom daar is wat dit aangaat alles hetzelfde gebleven behalve dat ze bakken met geld uit de EU krijgen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:36:32 #117
14505 OProg
A Life in Music
pi_200482733
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nou het is ook: Er komen te weinig volwassenen opdagen en om 60+ met onderliggende aandoeningen te beschermen gaan we nu ook 4-11 vaccineren. De groep daarboven had in een flink aantal gevallen meer last van het vaccin dan het virus, dat is voor deze groep dus ook best aannemelijk.
Dit inderdaad.

We hadden een periode terug nog dit idee:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lwassenen-besmetting

Dan moet er een nieuw inzicht zijn dat dit inmiddels anders is. En dan kan je een discussie starten wat de voors en tegens zijn en of je het wel echt voor deze groep doet.

Niet gewoon maar gaan prikken zodat je totaalgraad nog hoger kan worden zonder dat je echt helder hebt wat de invloed en de gevolgen voor de betreffende groep zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:38:06 #118
14505 OProg
A Life in Music
pi_200482752
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja. Top idee toch? What could possibly go wrong?? :D
Gaat toch ook prima in sommige landen. Daar blijven ze doorwerken tot ze dood neervallen omdat ze het geld niet kunnen missen.

Uitstekende oplossing om de druk op de zorg te verminderen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:47:00 #119
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200482894
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom daar is wat dit aangaat alles hetzelfde gebleven behalve dat ze bakken met geld uit de EU krijgen?
denk dat ik wat ouder bent dan jij en dus bepaalde herinneringen aan hebt
pi_200482958
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:04 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Toch moeten we long-covid zoveel mogelijk voorkomen.
Hoezo wij? Dat moeten de mensen zelf maar zo veel mogelijk voorkomen. Daar hebben ze zelf enige invloed op en anders pech. Zo is het leven.
pi_200482964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe zou dat nu komen? Dansen met Janssen dat misgaat en op hun bordje gegooid wordt, verhalen over toch nog moeten testen als ze gevaccineerd zijn. Veel mensen in die leeftijdsgroep nemen het vaccin niet om het risico voor henzelf te verminderen, maar om er vanaf te zijn.
Ja dat gaat ze nog problemen opleveren als je ook gevaccineerde gaat testen.
Die groep krijg je dan met geen mogelijkheid meer naar de vaccinatiestraat.

Zeg liever dat je de Dansen met Janssen groep nog een extra prik aanbied indien echt nodig, en dat je gevaccineerde toch niet gaat testen.

Dan komt het heel misschien nog goed, maar ik vrees dat het kwaad al geschied is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200482988
Ik heb hier een medewerker met long-Pfizer. Vorige week do geprikt. Dagen koorts. Als het meezit gaat ie morgen weer aan de slag. Even met de directie overleggen of we hem een boete hiervoor kunnen geven :P Een beetje in de tijd van de baas een prik nemen.

Heb ik zelf ook gedaan hoor mensen... geen paniek... geen anti-vaxer. All in the game dat je er ziek van kunt worden
pi_200483014
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:53 schreef alpeko het volgende:
Ik heb hier een medewerker met long-Pfizer. Vorige week do geprikt. Dagen koorts. Als het meezit gaat ie morgen weer aan de slag. Even met de directie overleggen of we hem een boete hiervoor kunnen geven :P Een beetje in de tijd van de baas een prik nemen.

Heb ik zelf ook gedaan hoor mensen... geen paniek... geen anti-vaxer. All in the game dat je er ziek van kunt worden
Eerste of tweede prik?
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:56:22 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200483022
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als ze in het ziekenhuis komen en daar een covid-besmetting wordt vastgesteld is een boete van ¤450 makkelijk op te leggen.
_O-

Beter bepaalde termen niet te gebruiken, maar dit gaat wel heel ver over die grens hoor. :|W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 22 juli 2021 @ 09:56:57 #125
14505 OProg
A Life in Music
pi_200483027
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:51 schreef alpeko het volgende:
Hoezo wij? Dat moeten de mensen zelf maar zo veel mogelijk voorkomen. Daar hebben ze zelf enige invloed op en anders pech. Zo is het leven.
We zijn nu geloof ik in de modus 'maar als heel veel mensen niks kunnen doen kost het ons geld' uitgekomen.

Dat belooft nog wat voor alle andere welvaartsziektes die arbeidsongeschiktheid veroorzaken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200483028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:55 schreef Oriente het volgende:

[..]

Eerste of tweede prik?
Eerste. Dus ik zei al: succes met de tweede. _O- Daar had ik ook wel iets van last van. Ik rooster hem wel 2 weken vrij dan :D
pi_200483030
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Eerste. Dus ik zei al: succes met de tweede. _O- Daar had ik ook wel iets van last van.
Na de eerste was ik super moe voor een paar dagen (en zere arm), ben benieuwd bij de tweede.
pi_200483068
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:57 schreef Oriente het volgende:

[..]

Na de eerste was ik super moe voor een paar dagen (en zere arm), ben benieuwd bij de tweede.
Welk vaccin? En leeftijd? Merk hier dat jongeren er echt wel last van kunnen hebben. Ouderen nauwelijks. Niet in die mate dat ze aan bed gekluisterd raken iig. Een beetje brak zijn is oke maar ziek worden is niet fijn. Vermoedelijk zieker van de prik dan van COVID zelf. Maar goed met een goed doel en geen blijvende gevolgen. Toch snap ik jongeren wel dat ze twijfelen. En hij was al zo bang voor COVID... arme jongen. En nu ook voor de 2e prik.
pi_200483082
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Welk vaccin? En leeftijd? Merk hier dat jongeren er echt wel last van kunnen hebben. Ouderen nauwelijks. Niet in die mate dat ze aan bed gekluisterd raken iig. Een beetje brak zijn is oke maar ziek worden is niet fijn. Vermoedelijk zieker van de prik dan van COVID zelf. Maar goed met een goed doel en geen blijvende gevolgen. Toch snap ik jongeren wel dat ze twijfelen. En hij was al zo bang voor COVID... arme jongen. En nu ook voor de 2e prik.
26, Pfizer :P
pi_200483102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:00 schreef Oriente het volgende:

[..]

26, Pfizer :P
Hij Moderna en iets van 30 geloof ik. Zijn jongere vriendin had nergens last van. Zelf wel ook Pfizer trouwens.
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:02:25 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200483109
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja... Slimme maatregelen...

Het is maar hoe je het beestje bij zijn naam noemt
Eerst onder de pet houden voor de wereld, daarna mensen gevangen zetten en downplayen waarna de pleuris echt uitbrak waarna voordeuren werden dichtgelast.

Riiiiight. Slim hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200483112
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hij Moderna en iets van 30 geloof ik. Zijn jongere vriendin had nergens last van. Zelf wel ook Pfizer trouwens.
Nou ja we gaan het zien na de tweede prik, 11 augustus pas. Hoop dat het meevalt, mijn pa had na zijn tweede Pfizer echt helemaal nergens last van, en na zijn eerste eigenlijk ook vrijwel niet.
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:05:02 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200483131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:03 schreef Oriente het volgende:

[..]

Nou ja we gaan het zien na de tweede prik, 11 augustus pas. Hoop dat het meevalt, mijn pa had na zijn tweede Pfizer echt helemaal nergens last van, en na zijn eerste eigenlijk ook vrijwel niet.
Prikbroeder. Hier ook.

Eerste Moderna had ik ook geen last. Niks.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200483144
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Prikbroeder. Hier ook.

Eerste Moderna had ik ook geen last. Niks.
Nice. Hopelijk na je tweede ook niet dan :Y
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 10:13:19 #135
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200483219
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:04 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Toch moeten we long-covid zoveel mogelijk voorkomen.
Ook ten koste van verdere gezondheid?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200483244
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eerst onder de pet houden voor de wereld, daarna mensen gevangen zetten en downplayen waarna de pleuris echt uitbrak waarna voordeuren werden dichtgelast.

Riiiiight. Slim hoor.
Niet zo kritisch hoor, de staatskrant zegt dat het goed is aangepakt dus dan is het goed aangepakt. Ze zullen vast niet liegen toch?
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:18:42 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200483277
quote:
9s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Niet zo kritisch hoor, de staatskrant zegt dat het goed is aangepakt dus dan is het goed aangepakt. Ze zullen vast niet liegen toch?
In China hebben ze ook al ruim een jaar geen corona meer, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
pi_200483293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In China hebben ze ook al ruim een jaar geen corona meer, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Dat geloof ik onmiddelijk inderdaad. Zelfs zerocovid-wappielanden als Australie kunnen het niet altijd buitenhouden, maar een gigantisch land waarin mensen vaak in slechte omstandigheden dicht op elkaar wonen lukt het wel.
pi_200483357
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat geloof ik onmiddelijk inderdaad. Zelfs zerocovid-wappielanden als Australie kunnen het niet altijd buitenhouden, maar een gigantisch land waarin mensen vaak in slechte omstandigheden dicht op elkaar wonen lukt het wel.
Als het uit het lab in China komt, hebben ze daar ook al het 100% werkend vaccin direct tijdens het virusonderzoek ontwikkeld. Alleen weet de rest van de wereld dat nog niet... :7
pi_200483404
quote:
UTRECHT (ANP) - Nu steeds meer mensen zijn gevaccineerd en het vaccinatietempo afneemt, gaan enkele grote vaccinatielocaties binnenkort weer dicht. In de Expo in Houten worden op 4 augustus de laatste prikken gezet. Eind augustus sluiten ook de locaties in de Jaarbeurs in Utrecht en de Rijtuigenloods in Amersfoort, meldt de GGD.

In Houten heeft de GGD Utrecht al meer dan 1,1 miljoen prikken gezet. "Bijna iedereen die in aanmerking komt voor vaccinatie is inmiddels geheel of gedeeltelijk gevaccineerd, heeft een afspraak ingepland of heeft een uitnodiging ontvangen. We plannen elke week nog duizenden afspraken in, maar die aantallen lopen al terug", legt de gezondheidsdienst uit.

De grote capaciteit die de GGD'en hebben opgebouwd om zo snel mogelijk grote groepen mensen te vaccineren "is straks niet meer nodig", aldus de GGD. "We verleggen onze focus naar kleinschaliger vaccineren, in alle gemeenten in onze regio en in specifieke wijken waar de vaccinatiegraad nog achterblijft." Dat kan dan met of zonder afspraak. Ook in andere regio's is het al mogelijk om zonder afspraak een coronaprik te halen.

Uit wekelijkse cijfers van het RIVM werd dinsdag al duidelijk dat de piek in vaccinaties achter ons ligt. Van maandag 12 tot en met zondag 18 juli kregen 1,14 miljoen mensen een prik. Dat was het laagste aantal sinds eind mei.

Tot en met zondag hebben bijna 12 miljoen mensen een eerste prik gehad. Dat is meer dan 80 procent van alle Nederlanders die in aanmerking kwamen. Daarmee behoort Nederland tot de Europese top. Iets meer dan 7 miljoen mensen hebben ook de tweede dosis gehad en daarmee behoort Nederland tot de middenmoot.
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:32:40 #141
75556 erkel
back from Dagestan
pi_200483430
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In China hebben ze ook al ruim een jaar geen corona meer, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
quote:
Chinese officials have been analyzing data from an outbreak of the Delta variant in southern China last month
Bron: https://www.wsj.com/artic(...)vaccines-11625832648
Weisst
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 10:33:11 #142
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200483437
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:30 schreef Oriente het volgende:

[..]

Ik mag dan redeneren dat van 12 miljoen 1e prikken op den duur 12 miljoen mensen straks volledig zijn gevaccineerd als ze hun eventuele 2e prik hebben gehad.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:35:28 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200483462
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:33 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Ik mag dan redeneren dat van 12 miljoen 1e prikken op den duur 12 miljoen mensen straks volledig zijn gevaccineerd als ze hun eventuele 2e prik hebben gehad.
Komen ook nog wel mensen bij voor hun 1e.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 10:42:07 #144
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200483538
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Komen ook nog wel mensen bij voor hun 1e.
12 miljoen / 17 miljoen inwoners * 100

Kom je uit percentage rond 70 procent.

Het percentage kan hoger door wat je postte dat er meer 1e prikken bij komen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:43:01 #145
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200483549
4 grenzen over gestoken.

Nul controles. Alleen paspoort laten zien in Kroatië.

:)
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:44:44 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200483568
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:43 schreef DonDruiper het volgende:
4 grenzen over gestoken.

Nul controles. Alleen paspoort laten zien in Kroatië.

:)
Klap in het gezicht van de zorg weer dit.
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:46:00 #147
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_200483590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:43 schreef DonDruiper het volgende:
4 grenzen over gestoken.

Nul controles. Alleen paspoort laten zien in Kroatië.

:)
En nu maar lekker iedereen besmetten met die Druiper van je!! :P Fijne vakantie!
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 10:46:04 #148
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200483592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:43 schreef DonDruiper het volgende:
4 grenzen over gestoken.

Nul controles. Alleen paspoort laten zien in Kroatië.

:)
Delta variant zegt hallo tegen Kroatië 😛
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 10:46:12 #149
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200483594
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:42 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

12 miljoen / 17 miljoen inwoners * 100

Kom je uit percentage rond 70 procent.

Het percentage kan hoger door wat je postte dat er meer 1e prikken bij komen.
en (vooralsnog) Janssen met 1 prik gaat er dan af. Dat zijn er bij elkaar iets van 500k ofzo?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 10:50:14 #150
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200483673
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:26 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)nemen-toe~ace0ade1e/

Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid (CDA) is niet van plan om gevaccineerden uit te sluiten van eventuele lockdownregels in het najaar, zoals in Duitsland wel de bedoeling is. ,,Dat is niet te handhaven”, zegt hij op vragen van deze krant.

Hier word ik wel een beetje boos om. We hebben straks echt landelijke nieuwe maatregelen nodig omdat 1/5-de van de bevolking weigert een vaccin te halen. Waarom zijn maatregelen enkel voor ongevaccineerden zo onbespreekbaar in Nederland?
WTF!!!!!!! Dus de vrijheid van mij en van andere gevaccineerden is minder belangrijk dan de groep wappies en antivaxxers die in de minderheid zijn :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:52:31 #151
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200483705
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

WTF!!!!!!! Dus de vrijheid van mij en van andere gevaccineerden is minder belangrijk dan de groep wappies en antivaxxers die in de minderheid zijn :')
Ja. Vervelend he? :'). Misschien is Frankrijk of Griekenland een optie voor je?
...
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 10:52:33 #152
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200483707
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

en (vooralsnog) Janssen met 1 prik gaat er dan af. Dat zijn er bij elkaar iets van 500k ofzo?
12 miljoen 1e prikken zijn Janssen en 1 prik want corona gehad ook meegenomen?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 10:54:06 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200483738
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:52 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Ja. Vervelend he? :'). Misschien is Frankrijk of Griekenland een optie voor je?
Of we sturen de wappies en antivaxxers naar het stuk land van Engel in Spanje. Of naar Forumland. Dat lijkt mij beter.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200483746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 06:26 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)nemen-toe~ace0ade1e/

Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid (CDA) is niet van plan om gevaccineerden uit te sluiten van eventuele lockdownregels in het najaar, zoals in Duitsland wel de bedoeling is. ,,Dat is niet te handhaven”, zegt hij op vragen van deze krant.

Hier word ik wel een beetje boos om. We hebben straks echt landelijke nieuwe maatregelen nodig omdat 1/5-de van de bevolking weigert een vaccin te halen. Waarom zijn maatregelen enkel voor ongevaccineerden zo onbespreekbaar in Nederland?
quote:
En, zoals een Haagse ingewijde het verwoordt: ,,Stel dat jouw operatie of die van je moeder wordt uitgesteld omdat iemand die niet gevaccineerd is een coronabed bezet houdt. Dat geeft weer nieuwe spanningen.”
Dilemma's

Ook hoogleraar psychologie Paul van Lange (Vrije Universiteit Amsterdam) voorziet dilemma’s in de volgende fase van de pandemie: ,,Veel gevaccineerden willen best wel ruimte geven aan niet-gevaccineerden. Maar als je je herhaaldelijk ‘slachtoffer’ voelt van maatregelen die je zelf niet veroorzaakt, dan ligt polarisatie heel sterk op de loer. De spanningen zullen toenemen.”
Jep, terechte punten, maar mag je niet zeggen, want tweedeling.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:57:30 #155
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200483796
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

WTF!!!!!!! Dus de vrijheid van mij en van andere gevaccineerden is minder belangrijk dan de groep wappies en antivaxxers die in de minderheid zijn :')
Er is van beide kanten wat te zeggen. Vaccineren moet een vrijwillige keus zijn, er zou sprake zijn van nog meer indirecte dwang als ze zouden gaan roepen dat maatregelen alleen nog maar gaan gelden voor ongevaccineerden. Tegelijkertijd, uit een egoïstisch standpunt...ik ben over een paar weken ook volledig gevaccineerd en doe dat ook wel grotendeels om wat meer vrijheid te krijgen, dus ergens voelt het ook wel een beetje zuur dat we van de winter dan alsnog thuis zitten waarschijnlijk. Het is ook niet goed voor de vaccinatie bereidheid.

Maar ik snap ook wel dat het handhaven op veel plekken nogal lastig zou zijn, helemaal ook nu ze zo inzetten op: ook gevaccineerden kunnen besmet raken!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200483797
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]


[..]

Jep, terechte punten, maar mag je niet zeggen, want tweedeling.
Die tegenstelling tussen de meerderheid en #TeamTegen was er natuurlijk al in de politiek, dat zoiets zich nu ook manifesteert in de volksgezondheid is wel een nieuwe fase.

Kunnen we nog blij zijn dat we hier niet in de VS wonen. Daar is bijna de helft tegen alles wat los en vast zit.

Treurig gedrag.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 10:58:10 #157
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200483806
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:52 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

12 miljoen 1e prikken zijn Janssen en 1 prik want corona gehad ook meegenomen?
Ohja, die moeten ook nog. Laten we voor 't gemak even 500k bevestigde besmettingen nemen, dan heb je 1mio mensen die onder de volledig gevaccineerden vallen. 500k omdat de bevestigde besmetting max 6 maanden oud mocht zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:59:40 #158
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200483827
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Of we sturen de wappies en antivaxxers naar het stuk land van Engel in Spanje. Of naar Forumland. Dat lijkt mij beter.
Lekker blijven dromen. Realiteit is dat je net zo goed maatregelen opgelegd krijgt. Feels good man. Of ze kappen eens met dat krampachtige gedoe met maatregelen. Maar goed, we gaan het zien deze winter of je vaccinatie de "oplossing" is. Succes ermee iedergeval. Ik heb de popcorn alvast ingeslagen om de meltdown hier te lezen.
...
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:00:54 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200483850
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er is van beide kanten wat te zeggen. Vaccineren moet een vrijwillige keus zijn, er zou sprake zijn van nog meer indirecte dwang als ze zouden gaan roepen dat maatregelen alleen nog maar gaan gelden voor ongevaccineerden. Tegelijkertijd, uit een egoïstisch standpunt...ik ben over een paar weken ook volledig gevaccineerd en doe dat ook wel grotendeels om wat meer vrijheid te krijgen, dus ergens voelt het ook wel een beetje zuur dat we van de winter dan alsnog thuis zitten waarschijnlijk. Het is ook niet goed voor de vaccinatie bereidheid.

Maar ik snap ook wel dat het handhaven op veel plekken nogal lastig zou zijn, helemaal ook nu ze zo inzetten op: ook gevaccineerden kunnen besmet raken!
Ja eens. Handhaven is lastig.
Maarja, ik en ik denk vele anderen zien het niet zitten om in lockdown te moeten om dat een groep hersenlozen geen vaccin willen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200483854
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:57 schreef BlackLining het volgende:
Die tegenstelling tussen de meerderheid en #TeamTegen was er natuurlijk al in de politiek, dat zoiets zich nu ook manifesteert in de volksgezondheid is wel een nieuwe fase.
Ik mis gewoon een eerlijke reflectie van de 'andere' kant wat een redelijk alternatief zou zijn voor een (indirecte) vaccinatieplicht als de hoeveelheid gevaccineerden dusdanig groot is dat de zorg nog steeds overbelast kan raken.

Meestal krijg je dan gratuite antwoorden in de trant van 'we moeten gewoon helemaal geen maatregelen meer willen'. Een complete utopie. Als de zorg overspoeld komen er weer maatregelen, dat lijkt me evident. En die komen er dan voor iedereen en niet alleen voor niet-gevaccineerden. Persoonlijk vind ik generieke beperkingen niet echt beter te bekroppen dan beperkingen voor niet-gevaccineerden (zeker aangezien dat de groep zal zijn die een zorgsector kan doen overspoelen in dit stadium).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:01:38 #161
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200483858
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Jep, terechte punten, maar mag je niet zeggen, want tweedeling.
1/5 van de bevolking weigert? Dat is het verhaal van die 3 miljoen?

Dat lag nogal wat genuanceerder dan dat, want dat is inclusief mensen die niet gevaccineerd kunnen worden om wat voor reden ook.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200483898
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

1/5 van de bevolking weigert? Dat is het verhaal van die 3 miljoen?

Dat lag nogal wat genuanceerder dan dat, want dat is inclusief mensen die niet gevaccineerd kunnen worden om wat voor reden ook.
Het ging mij niet om het commentaar van Erno, die heb ik gequote als bronvermelding (quote ik een keer het hele bericht, krijgen we dit weer ;) ).

Overigens denk ik dat 99% wel bestempeld kan worden als weigeraars, maar dat terzijde.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:04:26 #163
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200483910
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja eens. Handhaven is lastig.
Maarja, ik en ik denk vele anderen zien het niet zitten om in lockdown te moeten om dat een groep hersenlozen geen vaccin willen.
Kan je ook normale termen gebruiken of is dat te lastig voor je?
...
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:07:15 #164
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200483961
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja eens. Handhaven is lastig.
Maarja, ik en ik denk vele anderen zien het niet zitten om in lockdown te moeten om dat een groep hersenlozen geen vaccin willen.
Ik snap die gedachten wel ja. Al zou ik ze niet omschrijven als hersenlozen. Vaccineren is een vrijwillige keuze en iedereen heeft weer andere redenen om toch geen vaccin te nemen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:08:23 #165
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200483994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het ging mij niet om het commentaar van Erno, die heb ik gequote als bronvermelding (quote ik een keer het hele bericht, krijgen we dit weer ;) ).

Overigens denk ik dat 99% wel bestempeld kan worden als weigeraars, maar dat terzijde.
Oh verrek sorry, ik dacht dat dat ook in dat bericht stond, lees nu pas dat het een quote van Erno was :)

1/5 was volgens mij inclusief alle mensen die om (medische) redenen niet gevaccineerd konden worden.

Maar even los van weigeraars is het naar mijn idee een discussie die sowieso plaats moet vinden. Als het vaccin ~90% effectief is tegen ziekenhuisopname komt 1 op de 10 mensen in het ziekenhuis terecht, zoals jij eerder ook wel eens uitgelegd hebt. Als je dan 15 miljoen mensen hebt die gevaccineerd zijn en het virus gaat als een malle rond (omdat er geen maatregelen meer zijn) kun je nog steeds duizenden ziekenhuisopnames krijgen. Minder dan zonder vaccinatie, maar nog steeds genoeg om de zorg te overspoelen.

De discussie moet daarom naar mijn idee dan breder gevoerd worden dan maatregelen voor wel/geen gevaccineerden, maar hoe gaan we hier op lange termijn op een goede manier mee leven. Even los van de exponentiële aard, is de beschikbare ziekenhuiscapaciteit voldoende voor lange termijn?

Stel dat we een gemiddeld griepjaar pakken, dan liggen er op een gegeven moment zo'n 600/700 mensen op de IC. Als corona daarbij komt is de IC vol met griep- en coronapatiënten en moet alle zorg weer afgeschaald worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:09:00 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200484010
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:04 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Kan je ook normale termen gebruiken of is dat te lastig voor je?
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap die gedachten wel ja. Al zou ik ze niet omschrijven als hersenlozen. Vaccineren is een vrijwillige keuze en iedereen heeft weer andere redenen om toch geen vaccin te nemen.
Hersenloos ja. Want hun reden om het vaccin niet te nemen is gebaseerd op complotten, desinformatie en leugens.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200484020
Lijkt er op dat we flink de kant opgaan van een dystopie. En we hadden gewoon gelijk.

Ben blij dat een VK of een VS nog wél terug wil naar normaal. Waarom is een sport event met 100k mensen in de VS totaal geen probleem?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:10:17 #168
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484027
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[..]

Hersenloos ja. Want hun reden om het vaccin niet te nemen is gebaseerd op complotten, desinformatie en leugens.
Nee, voor een deel van die mensen is de reden om het vaccin niet te nemen gebaseerd op complotten, desinformatie en leugens. Voor een groot deel niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200484046
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik mis gewoon een eerlijke reflectie van de 'andere' kant wat een redelijk alternatief zou zijn voor een (indirecte) vaccinatieplicht als de hoeveelheid gevaccineerden dusdanig groot is dat de zorg nog steeds overbelast kan raken.

Meestal krijg je dan gratuite antwoorden in de trant van 'we moeten gewoon helemaal geen maatregelen meer willen'. Een complete utopie. Als de zorg overspoeld komen er weer maatregelen, dat lijkt me evident. En die komen er dan voor iedereen en niet alleen voor niet-gevaccineerden. Persoonlijk vind ik generieke beperkingen niet echt beter te bekroppen dan beperkingen voor niet-gevaccineerden (zeker aangezien dat de groep zal zijn die een zorgsector kan doen overspoelen in dit stadium).
Ben ik met je eens.

Stel je gedraagt je 17 maanden volkomen volgens het boekje om bepaalde bevolkingsgroepen die echt bewust geen vaccinatie nemen of bereikbaar zijn, op een gegeven moment zou het fijn zijn dat je daar een beloning voor terug krijgt, de andere groep overspoelt echter de zorg, en veegt z'n reet af met alle maatregelen, beperkingen en testen. Is het dan op termijn nog wel zo eerlijk om de groep die volgens het boekje zich gedragen heeft nog steeds generieke beperkingen in te stellen, terwijl dat de groep is die juist niet de zorg overspoelt?

Het is een lastige discussie. En dat gaat steeds meer de overhand krijgen denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:11:19 #170
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200484050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, voor een deel van die mensen is de reden om het vaccin niet te nemen gebaseerd op complotten, desinformatie en leugens. Voor een groot deel niet.
Noem eens een goede reden waarom je het vaccin niet zou willen nemen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:12:51 #171
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484088
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Noem eens een goede reden waarom je het vaccin niet zou willen nemen?
Ik heb er niet zo'n behoefte aan deze discussie nog een keer te voeren, het gaat erom dat de reden voor die mensen zwaarwegend is. Die reden hoeft niet gebaseerd te zijn op complotten, desinformatie of leugens maar kan ook gewoon onzekerheid, angst of slechte ervaringen met eerdere vaccinaties/medicijnen zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200484089
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:
Maar even los van weigeraars is het naar mijn idee een discussie die sowieso plaats moet vinden. Als het vaccin ~90% effectief is tegen ziekenhuisopname komt 1 op de 10 mensen in het ziekenhuis terecht, zoals jij eerder ook wel eens uitgelegd hebt. Als je dan 15 miljoen mensen hebt die gevaccineerd zijn en het virus gaat als een malle rond (omdat er geen maatregelen meer zijn) kun je nog steeds duizenden ziekenhuisopnames krijgen. Minder dan zonder vaccinatie, maar nog steeds genoeg om de zorg te overspoelen.
Gelukkig zal de bescherming waarschijnlijk ver boven de 90% liggen qua ziekenhuisopnames. Althans, dat zijn nu de verhalen geloof ik.

Als ook de vaccins te weinig bescherming bieden is het denk ik een stuk simpeler, want dan kun je generieke maatregelen verantwoorden. Immers, iedereen is dan een potentieel gevaar. Als gevaccineerden niet of nauwelijks in het ziekenhuis belanden is dat een ander verhaal.

Wat betreft je andere vraag, de ziekenhuiscapaciteit lijkt me onvoldoende, maar dat is deze al jaren. Doorgeschoten efficiëntie blijkt nu niet alleen de kosten in toom gehouden te hebben, maar ook onze mogelijkheid om snel op te kunnen schalen.

Wat er voor de komende jaren moet gebeuren vind ik lastig, want het was ook evident dat de zorgkosten veel te hoog dreigden te worden en er dus wel efficiëntieslagen gemaakt moesten worden. Maar dan komen we weer op een andere discussie: namelijk de premies die jij en ik betalen, en dat die ook wel wat omhoog zouden moeten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484120
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Noem eens een goede reden waarom je het vaccin niet zou willen nemen?
Sommige mensen met een autoimmuunziekte mogen geen vaccin, omdat dat potentieel misschien even schadelijk is als een covidinfectie. Maar goed, over het algemeen zijn dat de mensen die nu al 16 maanden binnen zitten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484140
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik mis gewoon een eerlijke reflectie van de 'andere' kant wat een redelijk alternatief zou zijn voor een (indirecte) vaccinatieplicht als de hoeveelheid gevaccineerden dusdanig groot is dat de zorg nog steeds overbelast kan raken.

Meestal krijg je dan gratuite antwoorden in de trant van 'we moeten gewoon helemaal geen maatregelen meer willen'. Een complete utopie. Als de zorg overspoeld komen er weer maatregelen, dat lijkt me evident. En die komen er dan voor iedereen en niet alleen voor niet-gevaccineerden. Persoonlijk vind ik generieke beperkingen niet echt beter te bekroppen dan beperkingen voor niet-gevaccineerden (zeker aangezien dat de groep zal zijn die een zorgsector kan doen overspoelen in dit stadium).
Momenteel gaan de cijfers omlaag. Het openstellen van superspreaderevents, wat een normale wereld grotendeels terug doet keren, deed de besmettingen stijgen. Als je daar zorgt voor strikte toegangscontrole - maar dan ook echt strikt - dan ben je al een heel eind. Dus zonder maatregelen wordt lastig, maar je kan het generiek houden door ook de mogelijkheid tot toegangstesten open te houden.
I'll give you something to do
pi_200484149
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig zal de bescherming waarschijnlijk ver boven de 90% liggen qua ziekenhuisopnames. Althans, dat zijn nu de verhalen geloof ik.

Als ook de vaccins te weinig bescherming bieden is het denk ik een stuk simpeler, want dan kun je generieke maatregelen verantwoorden. Immers, iedereen is dan een potentieel gevaar. Als gevaccineerden niet of nauwelijks in het ziekenhuis belanden is dat een ander verhaal.

Wat betreft je andere vraag, de ziekenhuiscapaciteit lijkt me onvoldoende, maar dat is deze al jaren. Doorgeschoten efficiëntie blijkt nu niet alleen de kosten in toom gehouden te hebben, maar ook onze mogelijkheid om snel op te kunnen schalen.

Wat er voor de komende jaren moet gebeuren vind ik lastig, want het was ook evident dat de zorgkosten veel te hoog dreigden te worden en er dus wel efficiëntieslagen gemaakt moesten worden. Maar dan komen we weer op een andere discussie: namelijk de premies die jij en ik betalen, en dat die ook wel wat omhoog zouden moeten?
~95-96% geloof ik toch (tegen ziekenhuisopnames)
pi_200484162
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sommige mensen met een autoimmuunziekte mogen geen vaccin, omdat dat potentieel misschien even schadelijk is als een covidinfectie. Maar goed, over het algemeen zijn dat de mensen die nu al 16 maanden binnen zitten.
Dat is dan ook gewoon een terechte reden om geen vaccinatie te nemen. Maar dat is geen 30% van de 18+ bevolking natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200484171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:15 schreef galantis het volgende:

[..]

Momenteel gaan de cijfers omlaag. Het openstellen van superspreaderevents, wat een normale wereld grotendeels terug doet keren, deed de besmettingen stijgen. Als je daar zorgt voor strikte toegangscontrole - maar dan ook echt strikt - dan ben je al een heel eind. Dus zonder maatregelen wordt lastig, maar je kan het generiek houden door ook de mogelijkheid tot toegangstesten open te houden.
Die openstelling deed het exploderen, maar daarvoor steeg het ook al. Zie ook bv. het VK, waar het ook al wekenlang (langzaam) aan het stijgen is, terwijl zij nog nauwelijks grootschalige evenementen hadden en de nachtclubs waren niet open.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484173
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt er op dat we flink de kant opgaan van een dystopie. En we hadden gewoon gelijk.

Ben blij dat een VK of een VS nog wél terug wil naar normaal. Waarom is een sport event met 100k mensen in de VS totaal geen probleem?
Hier worden onterecht alle aangelegenheden met mensenmassa's op één hoop gegooid.
I'll give you something to do
pi_200484183
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt er op dat we flink de kant opgaan van een dystopie. En we hadden gewoon gelijk.

Ben blij dat een VK of een VS nog wél terug wil naar normaal. Waarom is een sport event met 100k mensen in de VS totaal geen probleem?
Omdat Amerikanen in de basis een stuk meer acceptatievermogen hebben dan "wij".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:17:18 #180
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200484184
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[..]

Hersenloos ja. Want hun reden om het vaccin niet te nemen is gebaseerd op complotten, desinformatie en leugens.
En waar val ik onder? Ik hoef vooralsnog de vaccinaties niet aangezien je na vaccinatie nog steeds besmettelijk kan zijn en het nog steeds kan overdragen. Ik niet in een risicogroep val en de kans voor mijzelf om ernstig ziek, op de IC of dood te gaan zo marginaal klein is dat het nemen van deze vaccinatie op dit moment geen meerwaarde biedt.

Vertel eens op een normale manier wat er mis is met mijn redenatie om geen vaccinatie te nemen op dit moment? Of heeft het er mee te maken dat jou "vrijheid" en "veiligheid" afhangt van mijn vaccinatie? Ik begin goed misselijk te worden van types zoals jij. Derhalve schaar ik jou ook onder het volk wat jij "hersenloze" noemt. Beetje dezelfde figuren die denken dat de vaccinaties een middel zijn van Soros en Gates om de bevolking te controleren.
...
pi_200484187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is dan ook gewoon een terechte reden om geen vaccinatie te nemen. Maar dat is geen 30% van de 18+ bevolking natuurlijk.
Dat klopt, maar hij vroeg om één reden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:18:39 #182
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig zal de bescherming waarschijnlijk ver boven de 90% liggen qua ziekenhuisopnames. Althans, dat zijn nu de verhalen geloof ik.

Als ook de vaccins te weinig bescherming bieden is het denk ik een stuk simpeler, want dan kun je generieke maatregelen verantwoorden. Immers, iedereen is dan een potentieel gevaar. Als gevaccineerden niet of nauwelijks in het ziekenhuis belanden is dat een ander verhaal.

Wat betreft je andere vraag, de ziekenhuiscapaciteit lijkt me onvoldoende, maar dat is deze al jaren. Doorgeschoten efficiëntie blijkt nu niet alleen de kosten in toom gehouden te hebben, maar ook onze mogelijkheid om snel op te kunnen schalen.

Wat er voor de komende jaren moet gebeuren vind ik lastig, want het was ook evident dat de zorgkosten veel te hoog dreigden te worden en er dus wel efficiëntieslagen gemaakt moesten worden. Maar dan komen we weer op een andere discussie: namelijk de premies die jij en ik betalen, en dat die ook wel wat omhoog zouden moeten?
Dat is waar, dan is de enige mogelijkheid generieke maatregelen.

Ik vind het ook lastig. Ik zou het acceptabel vinden als de zorgpremie omhoog gaat, maar ik denk ook dat de marktwerking in de zorg doorgeslagen is. Ziekenhuizen worden gerund als BV's maar hebben te weinig onafhankelijke controle. Zorgverzekeraars kijken alleen naar qaly's, wat weer het andere uiterste is.

Een verhoging van de zorgpremie met ~30 - 40 euro per maand oid zou ik best te verkroppen vinden als dat ervoor zorgt dat de kwaliteit van de zorg in dit soort situaties beter is.

Daarnaast ben ik groot voorstander van een grote flexibele schil, net als het leger heeft met reservisten. Zorg dat je medisch personeel in de private sector opleidt om als IC verpleegkundige oid te functioneren. Dan hebben ze een gewone baan, maar tegelijkertijd wordt hun opleiding op een dusdanig niveau gehouden om ervoor te zorgen dat ze tijdens een pandemie de meer basale taken op kunnen pakken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200484206
Alle extreme reacties en meningen motiveren me alleen nog maar meer om me vooral niet te laten vaccineren. Mijn vriendin die zich eerst wel zou laten vaccineren heeft nu ook anders besloten.

Dus ga zo door. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:19:10 #184
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200484211
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb er niet zo'n behoefte aan deze discussie nog een keer te voeren, het gaat erom dat de reden voor die mensen zwaarwegend is. Die reden hoeft niet gebaseerd te zijn op complotten, desinformatie of leugens maar kan ook gewoon onzekerheid, angst of slechte ervaringen met eerdere vaccinaties/medicijnen zijn.
Het is ook helemaal niet relevant wat een goede reden is in de ogen van een random fokker. Het gaat er om dat degene die de keuze maakt vrede heeft met zijn of haar keuze; het gaat immers om zijn of haar lichaam.

Als iemand bij voorbaat al roept dat er geen enkele goede reden te bedenken is kan je er van uit gaan dat geen enkele reden die je zal noemen opeens wel geaccepteerd zou worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:19:38 #185
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200484220
quote:
6s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Alle extreme reacties en meningen motiveren me alleen nog maar meer om me vooral niet te laten vaccineren. Mijn vriendin die zich eerst wel zou laten vaccineren heeft nu ook anders besloten.

Dus ga zo door. :P
Echt he, ze maken het er niet aantrekkelijker van.
...
pi_200484227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik mis gewoon een eerlijke reflectie van de 'andere' kant wat een redelijk alternatief zou zijn voor een (indirecte) vaccinatieplicht als de hoeveelheid gevaccineerden dusdanig groot is dat de zorg nog steeds overbelast kan raken.
Waar komt nu precies die premisse vandaan dat de zorg overspoeld wordt, of kan dreigen te worden, als er geen vaccinatieplicht zou zijn? Dat zijn nogal boude uitgangspunten waar je maar verdomde zeker van moet zijn om zulke ingrepen op de integriteit van een hele bevolking te rechtvaardigen en dat reikt wel wat dieper dan wat losse hypotheses.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_200484242
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Waar komt nu precies die premisse vandaan dat de zorg overspoeld wordt, of kan dreigen te worden, als er geen vaccinatieplicht zou zijn? Dat zijn nogal boude uitgangspunten waar je maar verdomde zeker van moet zijn om zulke ingrepen op de integriteit van een hele bevolking te rechtvaardigen en dat reikt wel wat dieper dan wat losse hypotheses.
Je kunt het simpel uitrekenen. Aantal niet-gevaccineerden x kans om in het ziekenhuis te komen = aantal niet-gevaccineerden in het ziekenhuis.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:21:33 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200484246
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb er niet zo'n behoefte aan deze discussie nog een keer te voeren, het gaat erom dat de reden voor die mensen zwaarwegend is. Die reden hoeft niet gebaseerd te zijn op complotten, desinformatie of leugens maar kan ook gewoon onzekerheid, angst of slechte ervaringen met eerdere vaccinaties/medicijnen zijn.
Het is in zoverre interessant dat je mensen die vanwege een legitieme reden twijfels hebben, nog kunt proberen over te halen aan de hand van de juiste voorlichting.

De complotgekkies bereik je toch niet, daar moet je ook geen tijd aan spenderen. Maar dat is volgens mij echt een kleine minderheid.
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:21:45 #189
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200484248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:17 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

En waar val ik onder? Ik hoef vooralsnog de vaccinaties niet aangezien je na vaccinatie nog steeds besmettelijk kan zijn en het nog steeds kan overdragen. Ik niet in een risicogroep val en de kans voor mijzelf om ernstig ziek, op de IC of dood te gaan zo marginaal klein is dat het nemen van deze vaccinatie op dit moment geen meerwaarde biedt.

Vertel eens op een normale manier wat er mis is met mijn redenatie om geen vaccinatie te nemen op dit moment? Of heeft het er mee te maken dat jou "vrijheid" en "veiligheid" afhangt van mijn vaccinatie? Ik begin goed misselijk te worden van types zoals jij. Derhalve schaar ik jou ook onder het volk wat jij "hersenloze" noemt. Beetje dezelfde figuren die denken dat de vaccinaties een middel zijn van Soros en Gates om de bevolking te controleren.
Er is helemaal niks mis met jouw keuze. Het is jouw eigen lichaam. We zijn allemaal gebaat bij een hoge vaccinatiegraad, maar ook weigeraars verdienen het gewoon om respectvol behandeld te worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:21:50 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_200484252
quote:
6s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Alle extreme reacties en meningen motiveren me alleen nog maar meer om me vooral niet te laten vaccineren. Mijn vriendin die zich eerst wel zou laten vaccineren heeft nu ook anders besloten.

Dus ga zo door. :P
Jouw kutleven 🤷‍♂️
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:22:14 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200484256
Ik vind het wel bijzonder als iemand zeg dat ze zich niet laten vaccineren omdat mensen op het Internet een mening hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:22:40 #192
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200484263
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt het simpel uitrekenen. Aantal niet-gevaccineerden x kans om in het ziekenhuis te komen = aantal niet-gevaccineerden in het ziekenhuis.
Super simpel. Dat niemand anders daar op is gekomen. Ik zou je baanbrekende berekening direct doorsturen naar het RIVM.
...
pi_200484265
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het wel bijzonder als iemand zeg dat ze zich niet laten vaccineren omdat mensen op het Internet een mening hebben.
Is dat niet feitelijk waar 90% van de situaties van weigeraars op neerkomt? 'Wat gelezen op het internet van anderen met een mening'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484273
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:17 schreef nostra het volgende:

[..]

Omdat Amerikanen in de basis een stuk meer acceptatievermogen hebben dan "wij".
Wordt echt tijd dat wij dat ook leren. Vaccineer gewoon door als een trein en hef straks alles op. Klaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200484274
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:22 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Super simpel. Dat niemand anders daar op is gekomen. Ik zou je baanbrekende berekening direct doorsturen naar het RIVM.
Hoeft niet. Zij doen namelijk vergelijkbare berekeningen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:24:03 #196
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200484278
Als mensen zeggen ik laat me niet Vaccineren omdat Facebook het heeft gezegd.
pi_200484294
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt het simpel uitrekenen. Aantal niet-gevaccineerden x kans om in het ziekenhuis te komen = aantal niet-gevaccineerden in het ziekenhuis.
Ja, alleen is die kans niet bepaald een vaststaand gegeven en spelen ook variabelen zoals tijd een rol. Ik snap persoonlijk verder ook niet waarom iemand zo'n spuit niet zou laten zetten, maar op die individuele beslissing drang of dwang menen te mogen uitvoeren vanuit een niet onaannemelijk, maar ook niet heel waarschijnlijk toekomstscenario gaat me echt vier bruggen te ver.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_200484304
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:17 schreef KikaDeWaDo het volgende:
En waar val ik onder? Ik hoef vooralsnog de vaccinaties niet aangezien je na vaccinatie nog steeds besmettelijk kan zijn en het nog steeds kan overdragen. Ik niet in een risicogroep val en de kans voor mijzelf om ernstig ziek, op de IC of dood te gaan zo marginaal klein is dat het nemen van deze vaccinatie op dit moment geen meerwaarde biedt.

Vertel eens op een normale manier wat er mis is met mijn redenatie om geen vaccinatie te nemen op dit moment?
Besmettelijkheid is geen dichotomie, je bent niet WEL of NIET besmettelijk. Je reduceert je kansen drastisch.

Evengoed als de kans op ernstige complicaties zeer sterk gereduceerd wordt. Misschien helpt het om niet te denken in absolute kansen, maar in odds. Een kans van 0,01% versus 0,10% lijken beide niet heel groot. Toch reduceer je in het eerste geval je kans met een vertienvoudiging.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484306
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is ook helemaal niet relevant wat een goede reden is in de ogen van een random fokker. Het gaat er om dat degene die de keuze maakt vrede heeft met zijn of haar keuze; het gaat immers om zijn of haar lichaam.

Als iemand bij voorbaat al roept dat er geen enkele goede reden te bedenken is kan je er van uit gaan dat geen enkele reden die je zal noemen opeens wel geaccepteerd zou worden.
Precies. Het is mijn keuze en die zou ik niet eens hoeven te motiveren in dit geval.

Dat sommigen dat niet kunnen of willen accepteren en daar de meest extreme meningen op na houden ervaar ik als extra motivatie. Gewoon, omdat het zo triest is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_200484322
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Jouw kutleven 🤷‍♂️
Is vrij aardig, zelfs met de warmte. Airco aan en stampen maar.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:27:15 #201
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200484324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:24 schreef KingRadler het volgende:
Als mensen zeggen ik laat me niet Vaccineren omdat Facebook het heeft gezegd.
Daarom heb ik geen Facebook meer. Teveel mensen met zeer goede wetenschappelijk en feitelijk onderbouwde betogen, die mij steeds proberen te beïnvloeden.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:27:35 #202
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200484330
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, alleen is die kans niet bepaald een vaststaand gegeven en spelen ook variabelen zoals tijd een rol. Ik snap persoonlijk verder ook niet waarom iemand zo'n spuit niet zou laten zetten, maar op die individuele beslissing drang of dwang menen te mogen uitvoeren vanuit een niet onaannemelijk, maar ook niet heel waarschijnlijk toekomstscenario gaat me echt vier bruggen te ver.
Ja, eens.

Laten we in, zeg, September als vrijwel iedereen die het wil gevaccineerd is nog een veegronde doen met bussen oid om achterblijvers nog een kans te geven en dan zoveel mogelijk alles open gooien.
Voor degenen zonder vaccinatie die dan nog ziek worden oid is er zorg beschikbaar. Jammer als ze die nodig hebben maar men had de keuze.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200484336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:25 schreef nostra het volgende:
maar ook niet heel waarschijnlijk toekomstscenario gaat me echt vier bruggen te ver.
Knap dat jij dit weet. Op welke premisse is het gebaseerd dat het "niet heel waarschijnlijk" is?

Ik ben er te meer benieuwd naar, omdat de meeste experts dit wel degelijk als een realistisch scenario zien. Ik zeg niet per se het meest waarschijnlijke, maar ik denk dat er weinig experts zijn die het afdoen als "niet heel waarschijnlijk", daarvoor is de groep met niet-gevaccineerden veel te groot.

En zelfs als de kans klein is, moet je nog steeds de discussie voeren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:28:38 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_200484344
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:17 schreef nostra het volgende:

[..]

Omdat Amerikanen in de basis een stuk meer acceptatievermogen hebben dan "wij".
Gesproken als iemand die geen verstand van de VS heeft.

quote:
An Alabama doctor is opening up about her experience treating those hospitalized for the coronavirus amid a resurgence of cases, saying dying patients are asking her to vaccinate them.

“One of the last things they do before they're intubated is beg me for the vaccine. I hold their hand and tell them that I'm sorry, but it's too late," Brytney Cobia, a hospitalist at Grandview Medical Center in Birmingham, wrote on Facebook this week.
quote:
“They cry. And they tell me they didn't know. They thought it was a hoax. They thought it was political. They thought because they had a certain blood type or a certain skin color they wouldn't get as sick. They thought it was 'just the flu'. But they were wrong. And they wish they could go back. But they can't,” she said.
quote:
“You kind of go into it thinking, ‘Okay, I’m not going to feel bad for this person, because they make their own choice,’” Cobia said. “But then you actually see them, you see them face to face, and it really changes your whole perspective, because they’re still just a person that thinks that they made the best decision that they could with the information that they have, and all the misinformation that’s out there.”
quote:
“And the one question that I always ask them is, did you make an appointment with your primary care doctor and ask them for their opinion on whether or not you should receive the vaccine? And so far, nobody has answered yes to that question.”
https://www.al.com/news/2(...)-covid-patients.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:29:06 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200484350
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sommige mensen met een autoimmuunziekte mogen geen vaccin, omdat dat potentieel misschien even schadelijk is als een covidinfectie. Maar goed, over het algemeen zijn dat de mensen die nu al 16 maanden binnen zitten.
Dat is een goede reden ja. Maar dat is een super klein percentage van de mensen die het vaccin weigeren.

Ik doelde met mijn vraag niet op de mensen die vanwege bepaalde ziektes geen vaccin kunnen nemen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:29:45 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200484365
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er is helemaal niks mis met jouw keuze. Het is jouw eigen lichaam. We zijn allemaal gebaat bij een hoge vaccinatiegraad, maar ook weigeraars verdienen het gewoon om respectvol behandeld te worden.
Daar denk ik anders over
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200484367
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Gesproken als iemand die geen verstand van de VS heeft.
[..]

[..]

[..]

[..]

https://www.al.com/news/2(...)-covid-patients.html
Een paar lullige anekdotes gelden per definitie voor de hele VS? :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:30:33 #208
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200484380
https://www.rollingstone.(...)ccine-shows-1200257/

Eric Clapton doet er ook niet meer aan mee. De Sheriff een shot geven ging nog net, maar de deputy ook inenten is 'm echt een brug te ver.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:31:31 #209
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484391
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is in zoverre interessant dat je mensen die vanwege een legitieme reden twijfels hebben, nog kunt proberen over te halen aan de hand van de juiste voorlichting.

De complotgekkies bereik je toch niet, daar moet je ook geen tijd aan spenderen. Maar dat is volgens mij echt een kleine minderheid.
Als de echte complotgekkies 2% (350k mensen) is dan is het veel naar mijn idee. Die groep mensen is vaak wat jonger, heeft vaak weinig tot geen onderliggend lijden (want dan hadden ze de risicoafweging voor henzelf wel anders gemaakt :))

Laten we zeggen dat van die 350k mensen er 1% is (net als de gewone maatschappij) die een vergroot risico loopt. Dat zijn dan mogelijkerwijs 3,5k ziekenhuisopnames.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:31:47 #210
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200484393
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Daarom heb ik geen Facebook meer. Teveel mensen met zeer goede wetenschappelijk en feitelijk onderbouwde betogen, die mij steeds proberen te beïnvloeden.
Ik ook maar precies om de omgekeerde reden. Te veel namaak wetenschappers en betogen die niet door feiten onderbouwd worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:31:58 #211
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200484394
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Daar denk ik anders over
Wat ook prima is. :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200484398
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:28 schreef DireStraits7 het volgende:
Knap dat jij dit weet. Op welke premisse is het gebaseerd dat het "niet heel waarschijnlijk" is?
Op het feit dat de zorg nu niet overspoelt en niet overspoeld is geraakt (maar wel dreigde te raken) toen we met zijn allen deden alsof er niets aan de hand was? Het wordt wat wonderlijk om te veronderstellen dat dat ineens wél het geval zou gaan zijn met 80% gevaccineerden. Dat laat natuurlijk onverlet dat dat wel een aandachtspunt is, maar de stuiptrekking dat er dan maar "Maatregelen" genomen moeten worden vanuit overheidswege is echt een verschrikkelijk gevaarlijke, die je als je het doorvertaalt voor allerhande risico's dan zou kunnen rechtvaardigen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:32:44 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_200484404
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:29 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Een paar lullige anekdotes gelden per definitie voor de hele VS? :D
Nee, maar het geeft wel meer inzicht dan een duidelijk foute opmerking dat mensen die in een cult gestuurd zijn en ter elfde uren een vaccin willen als de consequenties van hun paranoia op hun dak beland "meer acceptatievermogen hebben".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:32:54 #214
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200484410
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt het simpel uitrekenen. Aantal niet-gevaccineerden x kans om in het ziekenhuis te komen = aantal niet-gevaccineerden in het ziekenhuis.
x 0,75 ivm CORRED (zal wel meer zijn, maar goed).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:33:03 #215
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200484412
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Daar denk ik anders over
Brrrrrr.. eng persoon.
...
pi_200484413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:28 schreef speknek het volgende:
Gesproken als iemand die geen verstand van de VS heeft.
Een jaar of twintig doorgebracht en de eerste vaststelling moet toch zijn dat er niet iets als "de VS" is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_200484429
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:32 schreef nostra het volgende:
Op het feit dat de zorg nu niet overspoelt en niet overspoeld is geraakt (maar wel dreigde te raken) toen we met zijn allen deden alsof er niets aan de hand was?
We hebben drie weekenden kunnen feesten en het aantal ziekenhuisopnames is in 10 dagen verzevenvoudigd. Dus nee, dat lijkt me niet bepaald een houdbare langetermijnstrategie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484434
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Daar denk ik anders over
Tsja, en ik denk dat we dat ook bij jou moeten doen. Ga je eigenlijk ooit nog uitleggen waarom je onder je vorige nickname Nikonlover een hardcore aanhanger van FvD, Poetin en allerlei gare complottheorietjes was en nu 180 graden gedraaid bent, of is het gewoon allemaal een act?
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:34:25 #219
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200484436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat ook prima is. :)
Prima vinden om ongevaccineerde onrespectvol te behandelen. Sorry hoor. Daar is niks prima's aan. Dat je een andere mening hebt ala.
...
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:35:37 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200484455
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als de echte complotgekkies 2% (350k mensen) is dan is het veel naar mijn idee. Die groep mensen is vaak wat jonger, heeft vaak weinig tot geen onderliggend lijden (want dan hadden ze de risicoafweging voor henzelf wel anders gemaakt :))

Laten we zeggen dat van die 350k mensen er 1% is (net als de gewone maatschappij) die een vergroot risico loopt. Dat zijn dan mogelijkerwijs 3,5k ziekenhuisopnames.
Ja, das vervelend maar het zij zo. Die 3,5K komen ook niet allemaal tegelijk in het ziekenhuis he, als ze er al komen.

Als we ons als land van 17,2 miljoen mensen druk moeten maken om 3,5K mensen die potentieel in een ziekenhuis komen, kunnen we er sowieso beter meer ophouden.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:36:25 #221
236264 crew  capricia
pi_200484462
Ga er maar vanuit dat als iedereen zijn vaccinatie gehad heeft kunnen hebben, de solidariteit onder druk komt te staan. Zeker als nieuwe maatregelen noodzakelijk zijn.
Definitely not CIA
pi_200484467
Wat ik een beetje mis in de discussie is stel dat we zo’n Frankrijk-strategie kiezen, dus alles alleen voor gevaccineerden. Wanneer stoppen we daar dan weer mee?

Of moet ik als ik in 2025 ergens wil gaan eten nog steeds m’n vaccinatieboekje trekken?
pi_200484470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

We hebben drie weekenden kunnen feesten en het aantal ziekenhuisopnames is in 10 dagen verzevenvoudigd. Dus nee, dat lijkt me niet bepaald een houdbare langetermijnstrategie.
Het ging toch over vaccinatieplicht en niet om het inderdaad redelijk debiele plannetje van Hugo van een paar weken terug?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:37:41 #224
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484477
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat is een goede reden ja. Maar dat is een super klein percentage van de mensen die het vaccin weigeren.

Ik doelde met mijn vraag niet op de mensen die vanwege bepaalde ziektes geen vaccin kunnen nemen.
Dat is juist de grootste groep. Die 3 miljoen mensen waarover gesproken werd is inclusief de mensen waar het vaccin niet aanslaat omdat hun immuunsysteem niet goed werkt, dat is bijna 10% werd over gesproken. Daarnaast heb je een groep die niet gevaccineerd kan worden omdat ze de mogelijke bijwerkingen niet aan kunnen of met onderliggende aandoeningen waardoor ze niet gevaccineerd kunnen worden.

De mensen die niet gevaccineerd willen worden lijkt mij juist de minderheid in die groep.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:38:02 #225
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200484484
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tsja, en ik denk dat we dat ook bij jou moeten doen. Ga je eigenlijk ooit nog uitleggen waarom je onder je vorige nickname Nikonlover een hardcore aanhanger van FvD, Poetin en allerlei gare complottheorietjes was en nu 180 graden gedraaid bent, of is het gewoon allemaal een act?
Omdat ik wakker geworden ben. Gelukkig maar. Ik schaam mij er ook voor dat ik FvD aanhanger was. Daarom heb ik ook mijn naam aangepast. Een nieuw begin.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200484488
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:37 schreef nostra het volgende:

[..]

Het ging toch over vaccinatieplicht en niet om het inderdaad redelijk debiele plannetje van Hugo van een paar weken terug?
Het plannetje van Hugo laat wel zien hoe belachelijk snel het kan gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484491
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat ik een beetje mis in de discussie is stel dat we zo’n Frankrijk-strategie kiezen, dus alles alleen voor gevaccineerden. Wanneer stoppen we daar dan weer mee?

Of moet ik als ik in 2025 ergens wil gaan eten nog steeds m’n vaccinatieboekje trekken?
Ik denk dat we daar als land te liberaal voor zijn..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200484495
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Omdat ik wakker geworden ben. Gelukkig maar. Ik schaam mij er ook voor dat ik FvD aanhanger was. Daarom heb ik ook mijn naam aangepast. Een nieuw begin.
Jaja.
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:38:45 #229
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200484498
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat ik een beetje mis in de discussie is stel dat we zo’n Frankrijk-strategie kiezen, dus alles alleen voor gevaccineerden. Wanneer stoppen we daar dan weer mee?

Of moet ik als ik in 2025 ergens wil gaan eten nog steeds m’n vaccinatieboekje trekken?
Ik denk dat het dan heel erg verwatert op momenten dat de ziekenhuizen zo goed als leeg zijn (qua Corona). Helemaal als dat langdurig het geval is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:38:50 #230
186611 Haags
pi_200484500
@_serial_ de "positieve test" staat op digiD. :') 😂
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:39:06 #231
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200484503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Jaja.
Ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:39:29 #232
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484508
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

We hebben drie weekenden kunnen feesten en het aantal ziekenhuisopnames is in 10 dagen verzevenvoudigd. Dus nee, dat lijkt me niet bepaald een houdbare langetermijnstrategie.
Maar wanneer kan dat wel weer?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200484510
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat ik een beetje mis in de discussie is stel dat we zo’n Frankrijk-strategie kiezen, dus alles alleen voor gevaccineerden. Wanneer stoppen we daar dan weer mee?

Of moet ik als ik in 2025 ergens wil gaan eten nog steeds m’n vaccinatieboekje trekken?
Totdat de wappies ongevaccineerden via de natuurlijke weg groepsimmuniteit hebben bereikt. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484511
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het plannetje van Hugo laat wel zien hoe belachelijk snel het kan gaan.
Klopt, dus moet je daarop acteren en niet op allerlei andere doemscenario's.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:40:14 #235
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484525
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het plannetje van Hugo laat wel zien hoe belachelijk snel het kan gaan.
Even puur gebaseerd op de laatste dagen lijken we wel weer over de piek heen te zijn. Het plannetje is uitgevoerd, misgegaan. Heeft nadelige gevolgen gehad en is weer klaar, dus ik hoop dat ervan geleerd wordt.

Daarmee is het plannetje denk ik gewoon klaar en kunnen we weer terug naar (langzaam) normaal leven.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200484529
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:38 schreef Haags het volgende:
@:_serial_ de "positieve test" staat op digiD. :') 😂
Whut _O-

Niet komen opdagen en positief getest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:40:58 #237
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484537
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:38 schreef Haags het volgende:
@:_serial_ de "positieve test" staat op digiD. :') 😂
Rioolwatermeting uit je WC, is een nieuwe testmethode.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200484538
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:39 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar wanneer kan dat wel weer?
Ik denk voorlopig even niet, misschien wel niet tot het a.s. voorjaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  User die overal opduikt 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:41:07 #239
186611 Haags
pi_200484539
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Whut _O-

Niet komen opdagen en positief getest.
Ja ongelooflijk. Foutje bedankt zullen we maar zeggen. :')
Zonder wrijving geen glans
pi_200484543
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:41 schreef Haags het volgende:

[..]

Ja ongelooflijk. Foutje bedankt zullen we maar zeggen. :')
Zo krijg ik de cijfers ook wel opgekrikt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:41:39 #241
186611 Haags
pi_200484545
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Rioolwatermeting uit je WC, is een nieuwe testmethode.
:D
Zonder wrijving geen glans
pi_200484553
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:39 schreef nostra het volgende:

[..]

Klopt, dus moet je daarop acteren en niet op allerlei andere doemscenario's.
Ja, laten we reactief beleid voeren, dat heeft tot nu toe erg goed gewerkt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:42:16 #243
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484554
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk voorlopig even niet, misschien wel niet tot het a.s. voorjaar.
Waarom niet? wat moet er gebeuren voordat we terug naar normaal gaan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200484559
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:39 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar wanneer kan dat wel weer?
Geen idee, dat hangt van zoveel factoren aan elkaar dat er niet echt een zinnig antwoord op te geven is dat niet volledig prematuur is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:43:01 #245
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484564
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen idee, dat hangt van zoveel factoren aan elkaar dat er niet echt een zinnig antwoord op te geven is dat niet volledig prematuur is.
18 september 2021 is freedom day in NL.

(Je moet toch een datum prikken :P)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:43:21 #246
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200484567
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja.
Beste ommedraai gemaakt. Geloof het niet echt, volgens mij ben je gewoon een trol die houdt van het vissen naar comments. Ik weet genoeg.
...
pi_200484568
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waarom niet? wat moet er gebeuren voordat we terug naar normaal gaan?
- Hugo de Jonge weg
- OMT verversen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:43:50 #248
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200484577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

18 september 2021 is freedom day in NL.

(Je moet toch een datum prikken :P)
Laten we dat maar niet doen als ik zie wat die term elders inhoudt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:44:23 #249
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484582
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laten we dat maar niet doen als ik zie wat die term elders inhoudt.
Goed punt, misschien moeten we 't anders noemen. Freeishdom klinkt ook zo raar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200484586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

18 september 2021 is freedom day in NL.

(Je moet toch een datum prikken :P)
Tja, iedere datum die geprikt is bleek achteraf toch niet echt lekker te liggen. Het schept alleen maar valse verwachtingen.

Laten we eerst eens afwachten wat er nu in het VK gebeurt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Totdat de wappies ongevaccineerden via de natuurlijke weg groepsimmuniteit hebben bereikt. O-)
Toch mag ik nog steeds geen flesje water mee in het vliegtuig, terwijl er al 20 jaar geen vliegtuig meer in een wolkenkrabber is gevlogen.

Ik zou toch het liefst harde criteria zien waarop we hier weer vanaf kunnen, want voor je het weet staat het hele land vol scanner-infrastructuur, poortjes en wat al niet meer. Daar kom je dan ook niet zomaar meer vanaf denk ik.
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:44:52 #252
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484591
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

- Hugo de Jonge weg
- OMT verversen
Feitelijk zeg je hier mee dat het nu al terug naar normaal kan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200484592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, laten we reactief beleid voeren, dat heeft tot nu toe erg goed gewerkt.
Nee, dat is het hele punt, alleen verschillen we nogal van mening hoe dat actieve beleid dan concreet wordt,
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:44:56 #254
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200484593
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

- Hugo de Jonge weg
- OMT verversen
Niemand bij zijn volle verstand gaat de plaats van De Jonge overnemen, dat is politieke zelfmoord. Tenzij het echt niet anders kan zit De Jonge er tot het eind van de kabinet of corona.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200484597
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

- Hugo de Jonge weg
- OMT verversen
Doe Teflon Rutte ook maar meteen
pi_200484606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch mag ik nog steeds geen flesje water mee in het vliegtuig, terwijl er al 20 jaar geen vliegtuig meer in een wolkenkrabber is gevlogen.
Dat komt natuurlijk omdat er geen flesjes water in het vliegtuig zijn, duuuh...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:46:02 #257
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200484612
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waarom niet? wat moet er gebeuren voordat we terug naar normaal gaan?
0 besmettingen
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200484620
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:44 schreef nostra het volgende:

[..]

Nee, dat is het hele punt, alleen verschillen we nogal van mening hoe dat actieve beleid dan concreet wordt,
Er is helemaal geen beleid, het gaat om een discussie over een hypothetisch (realistisch) scenario waar je NU over moet discussiëren, en niet over drie maanden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:46:43 #259
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484625
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, iedere datum die geprikt is bleek achteraf toch niet echt lekker te liggen. Het schept alleen maar valse verwachtingen.

Laten we eerst eens afwachten wat er nu in het VK gebeurt.
En als dat redelijk gaat, geen terugdraaien van maatregelen voor 1 september, wat dan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:47:47 #260
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484642
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

0 besmettingen
Dat kan niet, je houd altijd een bodem
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:47:52 #261
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200484644
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:34 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Prima vinden om ongevaccineerde onrespectvol te behandelen. Sorry hoor. Daar is niks prima's aan. Dat je een andere mening hebt ala.
Hij heeft een andere mening. Als ik die mening (of zijn karakter) vervolgens keihard ga afkraken ben ik net zo irritant bezig als iemand die het niet kan accepteren dat er mensen (om hun eigen redenen) niet gevaccineerd willen worden. Zoveel meningen in de wereld.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200484647
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:46 schreef zalkc het volgende:

[..]

En als dat redelijk gaat, geen terugdraaien van maatregelen voor 1 september, wat dan?
Dan zou dat een goede indicatie zijn dat de zorg niet snel overspoeld wordt bij een vaccinatiegraad zoals ze dat in het VK kennen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:48:24 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200484656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

0 besmettingen
Ook onzin, natuurlijk, als we in 2 weken 120.000 nieuwe gevallen hebben dan gaat er iets mis, bij de versoepelingen die daaraan vooraf gingen stond de teller ook niet op 0.

Leuk allemaal die hyperbolen maar erg bevordelijk is het niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:48:25 #264
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200484657
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand bij zijn volle verstand gaat de plaats van De Jonge overnemen, dat is politieke zelfmoord. Tenzij het echt niet anders kan zit De Jonge er tot het eind van de kabinet of corona.
Kabinet is eigenlijk op zijn einde.

Er is zelfs geen nieuw kabinet.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_200484666
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Er is helemaal geen beleid,
Dat is toch het hele punt aan deze aanpak. Je kan wat mij betreft naar links of naar rechts, maar iets doen zou wel opportuun zijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:48:47 #266
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484668
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan zou dat een goede indicatie zijn dat de zorg niet snel overspoeld wordt bij een vaccinatiegraad zoals ze dat in het VK kennen.
En wanneer kan NL dan volgen? Nog even een jaartje aankijken?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200484682
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waarom niet? wat moet er gebeuren voordat we terug naar normaal gaan?
Ik heb geen glazen bol, maar de situatie van de afgelopen weken heeft de 'angst' vanuit de overheid op herhaling flink doen oplaaien denk ik zo. Ze zullen zich niet zo snel weer branden aan een 'alles kan open' strategie. Mondjesmaat en beperkend is het devies voor de komende maanden denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:49:53 #268
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200484683
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hij Moderna en iets van 30 geloof ik. Zijn jongere vriendin had nergens last van. Zelf wel ook Pfizer trouwens.
Tja dat varieert natuurlijk. Ik ben twintiger en Moderna, geen klachten.
pi_200484685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:48 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is toch het hele punt aan deze aanpak. Je kan wat mij betreft naar links of naar rechts, maar iets doen zou wel opportuun zijn.
Nee, is er nog geen beleid m.b.t. het wel of niet deels openlaten van de samenleving voor niet-gevaccineerden. Omdat daar nog geen discussie over gevoerd is...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484690
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:48 schreef zalkc het volgende:

[..]

En wanneer kan NL dan volgen? Nog even een jaartje aankijken?
Op 31 november 2021.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484695
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tja dat varieert natuurlijk. Ik ben twintiger en Moderna, geen klachten.
Jij bent bijna 30 :6
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:51:27 #272
236264 crew  capricia
pi_200484715
Mooi dat ze nu de wijken ingaan waar nog te weinig gevaccineerd is.
twitter
Definitely not CIA
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:51:32 #273
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484716
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb geen glazen bol, maar de situatie van de afgelopen weken heeft de 'angst' vanuit de overheid op herhaling flink doen oplaaien denk ik zo. Ze zullen zich niet zo snel weer branden aan een 'alles kan open' strategie. Mondjesmaat en beperkend is het devies voor de komende maanden denk ik.
Als ze niet durven dan moeten ze ook stoppen met de steunpakketten. We gaan geen disco's overeind houden die nooit meer open mogen, Of festivals, of poppodia
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:52:06 #274
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200484725
Elk weekend deze zomer is freedom day in NL! Buiten clubs en festivals gelden er geen afgedwongen beperkingen hier.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:52:17 #275
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484727
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op 31 november 2021.
Ben jij abuis of wil je grappig doen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200484734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ben jij abuis of wil je grappig doen?
Is iedere post van jou een retorische vraag?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als ze niet durven dan moeten ze ook stoppen met de steunpakketten. We gaan geen disco's overeind houden die nooit meer open mogen, Of festivals, of poppodia
Er is een middenweg tussen "we kunnen geen datum geven wanneer het weer kan" versus "ze gaan nooit meer open".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:53:54 #278
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200484756
quote:
6s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Alle extreme reacties en meningen motiveren me alleen nog maar meer om me vooral niet te laten vaccineren. Mijn vriendin die zich eerst wel zou laten vaccineren heeft nu ook anders besloten.

Dus ga zo door. :P
Maar ben je als persoon die zich niet wil laten vaccineren dan voor maatregelen voor iedereen of juist niet in het najaar?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 11:54:12 #279
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200484761
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:43 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Beste ommedraai gemaakt. Geloof het niet echt, volgens mij ben je gewoon een trol die houdt van het vissen naar comments. Ik weet genoeg.
Dan geloof je het niet. Moet je zelf weten.

Ik weet dat ik een ommedraai heb gemaakt en het voelt heel fijn kan ik je zeggen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:54:18 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is iedere post van jou een retorische vraag?
Helemaal niet, maar ik wil gewoon weten wat de harde meetpunten zouden moeten worden om weer open te gaan als samenleving.

En alles nog even aankijken een tijdje is gewoon geen hard meetpunt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200484770
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:51 schreef capricia het volgende:
Mooi dat ze nu de wijken ingaan waar nog te weinig gevaccineerd is.
[ twitter ]
Ben benieuwd hoeveel mensen ze daadwerkelijk overhalen met zo'n veegronde. Vaak veel positieve verhalen, maar tegelijkertijd zeer arbeidsintensief, omdat je iedereen bijna persoonlijk moet overhalen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:54:44 #282
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is een middenweg tussen "we kunnen geen datum geven wanneer het weer kan" versus "ze gaan nooit meer open".
Hoe ziet die middenweg er dan uit?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200484787
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Helemaal niet, maar ik wil gewoon weten wat de harde meetpunten zouden moeten worden om weer open te gaan als samenleving.

En alles nog even aankijken een tijdje is gewoon geen hard meetpunt.
Klopt. Er zijn geen harde meetpunten te geven. Of nou ja, het kan wel, maar zou niet verstandig zijn imho.

Discotheken kunnen open wanneer ze geen gevaar meer vormen voor de volksgezondheid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484793
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hoe ziet die middenweg er dan uit?
Mondjesmaat open gaan met beperkt aantal mensen en kijken hoe dat uitpakt
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200484796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hoe ziet die middenweg er dan uit?
Dat ze wel open gaan, maar dat het op dit moment lastig is te zeggen wanneer en onder welke voorwaarden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:55:58 #286
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200484797
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel mensen ze daadwerkelijk overhalen met zo'n veegronde. Vaak veel positieve verhalen, maar tegelijkertijd zeer arbeidsintensief, omdat je iedereen bijna persoonlijk moet overhalen.
Al is het er maar een.

Als we tig miljarden kunnen steken in het openhouden van bedrijven dan kan dit er ook nog wel bij
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:55:59 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200484798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:50 schreef Oriente het volgende:

[..]

Jij bent bijna 30 :6
:?
pi_200484811
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Al is het er maar een.
Ik zou één persoon wel een magere score vinden om daar zo'n heel circus voor op te tuigen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200484812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk voorlopig even niet, misschien wel niet tot het a.s. voorjaar.
En waarom dan niet meer? Wat is er dan anders?
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:57:39 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200484826
quote:
9s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Niet zo kritisch hoor, de staatskrant zegt dat het goed is aangepakt dus dan is het goed aangepakt. Ze zullen vast niet liegen toch?
_O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:57:40 #291
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200484827
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel mensen ze daadwerkelijk overhalen met zo'n veegronde. Vaak veel positieve verhalen, maar tegelijkertijd zeer arbeidsintensief, omdat je iedereen bijna persoonlijk moet overhalen.
Dat zou wat mij betreft een heel goede besteding van tijd en geld zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:57:51 #292
236264 crew  capricia
pi_200484831
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:34 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Prima vinden om ongevaccineerde onrespectvol te behandelen. Sorry hoor. Daar is niks prima's aan. Dat je een andere mening hebt ala.
Hoe denk jij dat veel Nederlanders zullen reageren als we van de herfst weer maatregelen gaan krijgen omdat de groep die zich niet laat vaccineren te groot is?
Als dit zou gebeuren, dan denk ik echt dat je dit soort reacties een stuk vaker kunt verwachten.

Is het wenselijk? Nee.
Is het waarschijnlijk? Ja.
Dus bereid je er maar vast op voor. Die solidariteit gaat dan rap naar beneden.
Definitely not CIA
pi_200484835
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat ze wel open gaan, maar dat het op dit moment lastig is te zeggen wanneer en onder welke voorwaarden.
Dit is feitelijk wat we hiervoor anderhalf jaar gedaan hebben. Steeds de bal 3 weken vooruit schoppen en dan zien we wel.

Als ondernemer zou ik dan wel een keer de tyfus in hebben, hoe kan je zo een commercieel bedrijf runnen man.
pi_200484839
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand bij zijn volle verstand gaat de plaats van De Jonge overnemen, dat is politieke zelfmoord. Tenzij het echt niet anders kan zit De Jonge er tot het eind van de kabinet of corona.
Levi wil dat wel volgens mij
pi_200484843
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

:?
Wat :@
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:58:21 #296
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200484844
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Toch mag ik nog steeds geen flesje water mee in het vliegtuig, terwijl er al 20 jaar geen vliegtuig meer in een wolkenkrabber is gevlogen.

Vind het wel weer typisch dat iemand met jouw username begint te klagen over een flesje water :+
pi_200484856
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

En waarom dan niet meer? Wat is er dan anders?
Beter (in)zicht in het virus, nog meer vaccinaties, seizoenseffecten, genoeg redenen te bedenken. Zeg niet dat dát de weg zal zijn, maar is wel één van de mogelijke scenario's waar je rekening mee moet houden.

Veel valt of staat met de werkzaamheid van de vaccins en de mate waarin niet-gevaccineerden nog dreigen de zorg te overspoelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:59:07 #298
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200484862
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt. Er zijn geen harde meetpunten te geven. Of nou ja, het kan wel, maar zou niet verstandig zijn imho.

Discotheken kunnen open wanneer ze geen gevaar meer vormen voor de volksgezondheid.
Oké, maar wat is een acceptabel gevaar voor de volksgezondheid op dit vlak?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 11:59:20 #299
236264 crew  capricia
pi_200484868
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel mensen ze daadwerkelijk overhalen met zo'n veegronde. Vaak veel positieve verhalen, maar tegelijkertijd zeer arbeidsintensief, omdat je iedereen bijna persoonlijk moet overhalen.
Las dat die grote GGD locaties af gaan schalen, sluiten zelfs.
Dit maatwerk in bepaalde buurten komt er voor in de plaats.
Wat mij betreft mag het nog wel in wat meer talen gecommuniceerd worden. :)
Definitely not CIA
  donderdag 22 juli 2021 @ 11:59:29 #300
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200484873
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat veel Nederlanders zullen reageren als we van de herfst weer maatregelen gaan krijgen omdat de groep die zich niet laat vaccineren te groot is?
Als dit zou gebeuren, dan denk ik echt dat je dit soort reacties een stuk vaker kunt verwachten.

Is het wenselijk? Nee.
Is het waarschijnlijk? Ja.
Dus bereid je er maar vast op voor. Die solidariteit gaat dan rap naar beneden.
Dat merk je al op straat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')