Een boete krijgen voor ongepaste kleding omdat deze je kont niet goed laat zienquote:Noorse handbalsters weigeren bikinibroekje en krijgen fikse boete
De Noorse handbalsters hebben een fikse boete gekregen nadat zij op het Europees kampioenschap beachhandbal besloten om geen bikinibroekjes te dragen. In de strijd om de derde plek tegen Spanje droegen de handbalsters een korte broek en dat is nu bestraft met een boete van 1500 euro.
Sportredactie 20-07-21, 09:50 Laatste update: 10:36
4 REACTIES
,,De tuchtcommissie heeft een zaak van ongepaste kleding in behandeling genomen. Noorwegen speelde in de wedstrijd om de bronzen medaille met korte broeken die niet voldeden aan de uniforme voorschriften voor atleten zoals die gedefinieerd zijn in de IHF Beach Handball Rules of the Game. De tuchtcommissie heeft besloten een boete op te leggen van 150 euro per speelster, in totaal 1500 euro", zo schrijft de European Handball Federation.
,,We dachten: nu gaan we het gewoon doen. Dan zullen we wel zien wat er gebeurt", zo legde speelster Katinka Haltvik het statement uit. De Noorse handbalbond had al aangegeven welke boete dan ook te zullen betalen, al werd vooraf gedacht dat het om een boete van 50 euro per speelster zou gaan: ,,Natuurlijk zullen we de mogelijke boete betalen. Het moet een vrije keuze zijn van de handbalsters om te dragen wat zij willen binnen bepaalde kaders. Het belangrijkste is om kleding te dragen waar de atleten zich prettig bij voelen", zei Kare Geir Lio namens de Noorse handbalbond tegen AFP.
Natuurlijk zullen we de mogelijke boete betalen. Het moet een vrije keuze zijn van de handbalsters om te dragen wat zij willen binnen bepaalde kaders
Kare Geir Lio, Noorse handbalbond
De Noorse ploeg kreeg al snel bijval van andere landen: ,,Het is oneerlijk. Boetes zouden geen onderdeel van deze discussie moeten zijn. Om verandering te creëren moeten landen samen staan en dat doen we nu. Als er niets verandert voor het volgende kampioenschap zullen wij zelf ook druk uitoefenen door te spelen in kleding die onze speelsters zelf willen. Ook wij zullen dan de consequenties aanvaarden", valdus Valérie Nicolas, bondscoach van de Franse handbalsters.
Andrew Barringer liet namens de EHF weten dat het onderwerp hoog op de agenda staat: ,,We zijn vastberaden om dit onderwerp onder de aandacht te brengen, maar een wijziging van de regels kan alleen door de IHF (de internationale handbalfederatie) gebeuren.”
Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:51 schreef Netsplitter het volgende:
Terecht dat de Noorse dames dat doen. Mooi dat de bond meteen aangaf de boete te betalen en vierkant achter de vrouwen te staan.
Je wordt nu eenmaal geacht te dragen wat de regelementen voorschrijven. Boete is dus compleeet normaal. Het regelement zou daarentegen wél anders moeten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:54 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit nou weer![]()
Een boete krijgen omdat je niet wil dat vieze geile mannetjes naar je kont staren.
Allemaal in zo'n Borat badpak, lijkt me hilarisch om te zien.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:07 schreef maily het volgende:
De mannen ook eens in zulke kleding laten sporten.
Zal gauw klaar zijn met de boetes.
Niet nodig, mannen zijn goed genoeg in de sporten die ze doen. Die hoeven geen afleidingsmanoeuvre te bedenken om beter voor de dag te komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:07 schreef maily het volgende:
De mannen ook eens in zulke kleding laten sporten.
Zal gauw klaar zijn met de boetes.
Ik zag laatst wat filmpjes van een turnster, puur genieten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:10 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
nou eerlijk is eerlijk de meesten van ons kijken echt geen turnen of volleybal omdat ze zo talentvol zijn hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus de Noorse dames die dat niet nodig hebben zijn beter dan hun tegenstanders?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet nodig, mannen zijn goed genoeg in de sporten die ze doen. Die hoeven geen afleidingsmanoeuvre te bedenken om beter voor de dag te komen.
Nee, die zijn zelfs slechter af. Want ze hebben geen camouflage meer om hun slechte spel te verbergen. Zo misleidt je de officials natuurlijk niet en ga je voor gaas.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus de Noorse dames die dat niet nodig hebben zijn beter dan hun tegenstanders?
Het gaat om Beach Handballquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:18 schreef KennyPowers het volgende:
Noorse handbalsters weigeren bikinibroekje en krijgen fikse boete
The Norwegian beach volleyball girls wanted to play in these shorts instead of in bikini bottoms which they found too revealing but were threatened by the EC tournament organizer with fines if they wore anything covering more than 10cm of their butts
Welke sport is het nou?
Dat contrast met mannenkleding..quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:19 schreef Tijn het volgende:
Dit is wat ze aan willen:
[ afbeelding ]
Maar dit is wat ze moeten dragen:
[ afbeelding ]
Hier zie je ze naast hun mannelijke collega's:
[ afbeelding ]
Het ging helemaal niet over een wat wijder zittende sportbroek maar om een soort nauwsluitende boxer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
De dames mogen toch zeker zelf kiezen in welke kleding ze aantreden. Binnen bepaalde kaders natuurlijk. Overdreven om een boete te geven. Wat is er mis met een wat wijder zittende sportbroek. Zolang zij zich daar goed in kunnen bewegen en het geen gevaar oplevert zie ik geen probleem.
Het gaat erom dat ze afwijkende kleding dragen. Dat wordt bij geen enkele sport geaccepteerdquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:21 schreef Fugue het volgende:
Meestal is het andersom, dan moeten vrouwen zich maar bedekken omdat vieze, geile mannetjes anders de hele dag met een stijve rondlopen
De hals van de mannenshirts is nog hoger dan die van de vrouwentopjes mogen zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:19 schreef Tijn het volgende:
Dit is wat ze aan willen:
[ afbeelding ]
Maar dit is wat ze moeten dragen:
[ afbeelding ]
Hier zie je ze naast hun mannelijke collega's:
[ afbeelding ]
De sportbond wil gewoon extra publiek trekken en bij de dames kan dat met schaarse kleding.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
De hals van de mannenshirts is nog hoger dan die van de vrouwentopjes mogen zijn
Maar die onderste foto geeft goed aan wat het probleem is. Juist omdat ze niet mogen kiezen voor meer bedekte kleding.
Nou, het gaat er vooral om dat de verplichte kleding voor dames behoorlijk sexualiserend is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze afwijkende kleding dragen. Dat wordt bij geen enkele sport geaccepteerd
Geloof je zo, maar laat ze lekker zelf bepalen waar ze in spelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:31 schreef KreKkeR het volgende:
Ik kijk toch liever naar dit:
[ afbeelding ]
Dan naar dit:
[ afbeelding ]
Of zeg ik nou iets vreselijks?
-edit-
Ah eerste foto was al gepost zie ik nu.
Je illustreert goed waarom die kledingeisen verschillend zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:31 schreef KreKkeR het volgende:
[ afbeelding ]
Dan naar dit:
[ afbeelding ]
Kijk je daar nog steeds liever naar als de dames op de bovenste foto liever gekleed zouden zijn als op de onderste foto maar tegen hun zin zo rond moeten lopen?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:31 schreef KreKkeR het volgende:
[ afbeelding ]
Dan naar dit:
[ afbeelding ]
-edit-
Stukje troost danquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het gaat er vooral om dat de verplichte kleding voor dames behoorlijk sexualiserend is.
En als het dan strandkleiding moet voorstellen snap ik ook niet waarom die mannen in een shirt spelen.
Had die mannen verplicht in een Speedo laten spelen en niemand had bezwaar tegen nauwsluitende boxers gehad.
Strandhandbal. European Handball Federation heeft vrij weinig over welke volleybalvorm dan ook te zeggenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:18 schreef KennyPowers het volgende:
Noorse handbalsters weigeren bikinibroekje en krijgen fikse boete
The Norwegian beach volleyball girls wanted to play in these shorts instead of in bikini bottoms which they found too revealing but were threatened by the EC tournament organizer with fines if they wore anything covering more than 10cm of their butts
Welke sport is het nou?
Lastig te zeggen zonder ze te zien spelen, waar ik het liefst naar kijk hangt toch vooral af van hoe goed/leuk ze spelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:31 schreef KreKkeR het volgende:
[ afbeelding ]
Dan naar dit:
[ afbeelding ]
-edit-
Dit dus. Pas bij post #27...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Terechte boete lijkt me.
@:poepz0r @:de_boswachter
Was je lichaam laten zien niet juist empowering en het de fout van de mannen om vrouwen te sexualiseren, want het was immers maar gewoon kleding?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:33 schreef Leandra het volgende:
Nou, het gaat er vooral om dat de verplichte kleding voor dames behoorlijk sexualiserend is.
Het gaat erom dat je zelf kan kiezen wat je draagt. Waarom snap je dat niet?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:42 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Was je lichaam laten zien niet juist empowering en het de fout van de mannen om vrouwen te sexualiseren, want het was immers maar gewoon kleding?
Dit was namelijk het argument wat constant voorbij kwam in die discussie over kleding op middelbare scholen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |