Die vormen het kartel. Er is feitelijk geen oppositie anders dan Wilders. Baudet is al krankzinnig verklaard al zijn de meeste van zijn uitspraken feitelijk juist.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:32 schreef nostra het volgende:
maar de goegemeente vindt het allemaal wel prima, zo lijkt het.
Hij heeft gezegd dat het iets decadents heeft, dat hij er geen begrip voor op kan brengen dat je ervoor kiest je niet te laten vaccineren, dat het egoïstisch is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Die minister heeft dat niet zo gezegd. Je bewijst inderdaad dat de nuance weg is.
De meeste mensen ondervinden weinig hinder. Ik zelf op dit moment ook niet, eerlijk gezegd. Maar ik ben dan ook geen festivalganger en ik hoef ook niet zo nodig naar het buitenland nu.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of: de meeste mensen begrijpen wat er aan de hand is en schikken zich naar de situatie (hoe heftig of vervelend deze ook is)?
Veel partijen zijn een nog grotere voorstander van een dystopische samenleving dan VVD/CDA.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:36 schreef KingRadler het volgende:
Ik stoor me ook aan de oppositie ze gaan gewoon met Rutte mee.
En als Rutte het fout heeft dan krabbelen ze terug en geven ze Rutte de schuld.
Ja, ik heb zelf geen flauw idee wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of: de meeste mensen begrijpen wat er aan de hand is en schikken zich naar de situatie (hoe heftig of vervelend deze ook is)?
En D66 en GroenLinks.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:41 schreef groenen het volgende:
[..]
Veel partijen zijn een nog grotere voorstander van een dystopische samenleving dan VVD/CDA.
Vooral bij partijen met jongere mensen zoals VOLT en BiJ1 verbaas ik mij daar zeer over.
Verbaasde ik mij ook over. Volt wil eerst alle inwoners van planeet aarde vaccineren, en daarna misschien versoepelen. Daar geef je de complotdenkers ook weer voldoende munitie mee om te verklaren dat Volt een speeltje is van het grootkapitaal / BigPharma.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:41 schreef groenen het volgende:
[..]
Veel partijen zijn een nog grotere voorstander van een dystopische samenleving dan VVD/CDA.
Vooral bij partijen met jongere mensen zoals VOLT en BiJ1 verbaas ik mij daar zeer over.
Nou ja, laten we wel wezen, de meeste mensen zetten (verleden tijd) een mondkapje op omdat dat nu eenmaal moest en doen dat nu massaal niet meer nu het niet meer hoeft. Die schikken zich in hun handelen naar wat de overheid propageert en niet naar "de situatie". Wat dat betreft zijn we redelijk simpel. De vraag is of die simpelheid ook betekent dat we als samenleving niet meer voor onszelf kunnen nadenken, maar een overheid nodig hebben die de regeltjes bedenkt. Daar kan je over twisten, maar als het antwoord daarop "ja" is, dan beland je naar mijn smaak toch wel in een heel enge samenleving.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die samenleving zitten we al lang. Het werd alleen een stuk extremer tijdens corona, en toen begon het wat meer mensen op te vallen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, laten we wel wezen, de meeste mensen zetten (verleden tijd) een mondkapje op omdat dat nu eenmaal moest en doen dat nu massaal niet meer nu het niet meer hoeft. Die schikken zich in hun handelen naar wat de overheid propageert en niet naar "de situatie". Wat dat betreft zijn we redelijk simpel. De vraag is of die simpelheid ook betekent dat we als samenleving niet meer voor onszelf kunnen nadenken, maar een overheid nodig hebben die de regeltjes bedenkt. Daar kan je over twisten, maar als het antwoord daarop "ja" is, dan beland je naar mijn smaak toch wel in een heel enge samenleving.
Onder de gevaccineerden is een groep die in de waan leeft de wereld te hebben gered door een spuitje te laten zetten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de meer tegengeluiden komen als gevaccineerden daadwerkelijk ook moeten blijven testen.
Ik geloof daar niet echt in. Veel mensen geven aan zich te hebben laten vaccineren om van het gezeur af te zijn. Als het gezeur dan nog steeds doorgaat gaan mensen vanzelf harder ageren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat doen we toch al heel lang? Denk aan de verkeersregels.. blijkbaar hebben we als samenleving een dergelijk instrument wel degelijk nodig, want anders wordt het een grote chaos in het egocentrische landje waar we in leven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, laten we wel wezen, de meeste mensen zetten (verleden tijd) een mondkapje op omdat dat nu eenmaal moest en doen dat nu massaal niet meer nu het niet meer hoeft. Die schikken zich in hun handelen naar wat de overheid propageert en niet naar "de situatie". Wat dat betreft zijn we redelijk simpel. De vraag is of die simpelheid ook betekent dat we als samenleving niet meer voor onszelf kunnen nadenken, maar een overheid nodig hebben die de regeltjes bedenkt. Daar kan je over twisten, maar als het antwoord daarop "ja" is, dan beland je naar mijn smaak toch wel in een heel enge samenleving.
Dit doet me een beetje denken aan 'The Prisoner'.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
Voor de gemoedsrust van onze simpele medemens is het ook veel overzichtelijker als iedereen gewoon in zijn hokje zit en blijft.
Er zijn in andere landen toch ook verkeersregels? Waarom zijn wij egocentrisch?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat doen we toch al heel lang? Denk aan de verkeersregels.. blijkbaar hebben we als samenleving een dergelijk instrument wel degelijk nodig, want anders wordt het een grote chaos in het egocentrische landje waar we in leven.
Het is dan ook alles behalve zeker dat dit advies van het OMT er door komt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet echt in. Veel mensen geven aan zich te hebben laten vaccineren om van het gezeur af te zijn. Als het gezeur dan nog steeds doorgaat gaan mensen vanzelf harder ageren.
Zelfs Op Nu.nl begint het tegengeluid harder te worden.
Wij als Nederlanders meer dan elders bedoel ik dan.. maar goed dat is subjectief.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn in andere landen toch ook verkeersregels? Waarom zijn wij egocentrisch?
Het feit dat het OMT dit als een formeel advies heeft geformuleerd vind ik al zorgelijk genoeg.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is dan ook alles behalve zeker dat dit advies van het OMT er door komt.
Volt is gelukkig een niet relevant partijtje.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:43 schreef zoost het volgende:
[..]
Verbaasde ik mij ook over. Volt wil eerst alle inwoners van planeet aarde vaccineren, en daarna misschien versoepelen. Daar geef je de complotdenkers ook weer voldoende munitie mee om te verklaren dat Volt een speeltje is van het grootkapitaal / BigPharma.
Zonder verkeersregels ontwricht je de samenleving in een land als Nederland. Het verschil lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat doen we toch al heel lang? Denk aan de verkeersregels.. blijkbaar hebben we als samenleving een dergelijk instrument wel degelijk nodig, want anders wordt het een grote chaos in het egocentrische landje waar we in leven.
Jammer is alleen dat hij zoals veel politici niet met oplossingen komt die in de praktijk ook uitvoerbaar zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:38 schreef zoost het volgende:
[..]
Die vormen het kartel. Er is feitelijk geen oppositie anders dan Wilders. Baudet is al krankzinnig verklaard al zijn de meeste van zijn uitspraken feitelijk juist.
Dat er ergens overheidssturing nodig is, maakt dat nog niet per definitie een argument voor allerlei andere bemoeienis natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat onder de bezielende leiding van zichzelf liberalen noemenden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In die samenleving zitten we al lang. Het werd alleen een stuk extremer tijdens corona, en toen begon het wat meer mensen op te vallen.
Het alternatief is anarchie? Met zoveel mensen in een maatschappij is zoiets onvermijdelijk. Alsof er de goede keuzes gemaakt zouden worden als je alles door 'de samenleving' zelf laat beslissen. De mens als massa maakt nou niet echt de meest weloverwogen keuzes, rekening houdend met lange termijn, haalbaarheid en onvoorziene consequenties etc.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In die samenleving zitten we al lang. Het werd alleen een stuk extremer tijdens corona, en toen begon het wat meer mensen op te vallen.
Dit. Het geeft voer voor de gereedschapskist.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het feit dat het OMT dit als een formeel advies heeft geformuleerd vind ik al zorgelijk genoeg.
Er wordt gesproken over minder overheidsbemoeienis, niet over geen overheidsbemoeienis. Er zitten nog 10.000 opties tussen micro-management en anarchie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:51 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het alternatief is anarchie? Met zoveel mensen in een maatschappij is zoiets onvermijdelijk. Alsof er de goede keuzes gemaakt zouden worden als je alles door 'de samenleving' zelf laat beslissen. De mens als massa maakt nou niet echt de meest weloverwogen keuzes, rekening houdend met lange termijn, haalbaarheid en onvoorziene consequenties etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |