abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2021 @ 18:56:44 #26
169715 Mano_
Manomanoman..
  vrijdag 23 juli 2021 @ 18:59:54 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200506940
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
Die close encounter die Crew Dragon had tijdens hun vlucht richting het ISS bleek helemaal geen close encounter te zijn. Het was een place holder voor dragon die door Space Force gezet is, zodat ze onderweg geen satellieten tegen zouden komen. Deze zou verwijderd moeten worden ten tijde van de launch, maar dat is niet helemaal goed gegaan :+
[..]

Tering wat slecht _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 23 juli 2021 @ 20:10:45 #28
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_200507926
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_200508959
twitter

Lijkt erop dat er voorlopig geen chomper door komt. ;(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_200517366
quote:
NASA kiest voor raket van SpaceX voor expeditie naar Jupiter-maan

De NASA kiest voor SpaceX voor haar reis naar de Jupiter-maan Europa, bekend als de Europa Clipper-missie. Dat maakte de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie vrijdag bekend. SpaceX is het bedrijf van de Amerikaanse miljardair en Tesla-oprichter Elon Musk.

Het contract voor de Europa Clipper-missie heeft volgens de NASA een waarde van 178 miljoen dollar (151,2 miljoen euro). De Europa is ongeveer 630 miljoen kilometer van de aarde verwijderd. De reis zal naar verwachting meer dan vijf jaar duren.

De missie is gepland voor oktober 2024 en zal vanaf het Kennedy Space Center in Florida worden uitgevoerd in een Falcon Heavy-raket van SpaceX. Aanvankelijk zou de missie gebruikmaken van de raket Space Launch System (SLS) van de NASA, maar die liep vertraging op en het budget werd overschreden.
.....
..
Tsja, een SLS lancering wordt geraamd op ergens tussen $1 miljard tot $2 miljard en dat is aanmerkelijk duurder dan een FH lancering. De centercore van de FH zal bij deze lancering vermoedelijk verloren gaan maar tot nu toe zijn er sowieso nog geen centercores van FH succesvol geland en opnieuw gebruikt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 24 juli 2021 @ 18:07:00 #31
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_200524413
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 24 juli 2021 @ 20:45:24 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200526801
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tsja, een SLS lancering wordt geraamd op ergens tussen $1 miljard tot $2 miljard en dat is aanmerkelijk duurder dan een FH lancering. De centercore van de FH zal bij deze lancering vermoedelijk verloren gaan maar tot nu toe zijn er sowieso nog geen centercores van FH succesvol geland en opnieuw gebruikt.
De laatste stand was 2,3 miljard per lancering.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_200527198
quote:
"Finally, what forced Shelby and the rest of Congress to give in was a "shaking" issue with the SLS rocket. This large vehicle is powered off the pad by two very large solid rocket boosters that produce significant vibrations. SLS program officials had been telling the agency's leadership that the torsional load—essentially a measurement of twisting and vibration—was a certain value. However, after NASA performed wind-tunnel testing, the actual torsional load value was nearly double the SLS program estimates."
"Accommodating for this launch stress, NASA officials told Ars, would have required an additional $1 billion in modifications to make the spacecraft more robust. That additional cost was ultimately what led NASA to be able to make Friday's announcement."
Wat een grap is het hele SLS gebeuren. Ze hadden met dat geld zoveel mooiere raketten kunnen ontwikkelen, maar het moest perse een reserveonderdeel opmaak gebeuren van shuttle worden. ;(
Had dan een nieuwe shuttle ontwikkeld. O+
  zaterdag 24 juli 2021 @ 21:24:10 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200527616
Hoppa! Weer een miljard erbij _O- _O- _O-

Dat geld kunnen ze beter overmaken aan SpaceX
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:39:39 #35
pi_200529007
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:24 schreef Starhopper het volgende:
Hoppa! Weer een miljard erbij _O- _O- _O-

Dat geld kunnen ze beter overmaken aan SpaceX
Dan kan Elon tijdens het koloniseren van Mars een paar tussenstops doen op de maan.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 25 juli 2021 @ 14:04:53 #36
pi_200538844
Kan iemand voor mij een Raptor vacuüm engine printen? Ik wil een afzuigkap bouwen.
  maandag 26 juli 2021 @ 21:31:53 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200564507
twitter

8-)
  dinsdag 27 juli 2021 @ 02:44:57 #38
19840 Libris
Live from Singapore
pi_200567196
quote:
16s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:31 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

8-)
Ze zitten inmiddels op 1 raptor per 48 uur (https://www.businessinsid(...)-every-2-days-2021-5).

Plan is om naar 800-100 per jaar te gaan (https://wccftech.com/elon(...)-of-thrust-annually/)
pi_200567944
twitter

Bij de buren gaat het minder goed :P
  dinsdag 27 juli 2021 @ 08:20:36 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200569006
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 06:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ twitter ]

Bij de buren gaat het minder goed :P
Als het tegenzit, dan koop je toch gewoon succes _O-

Jeff Bezos biedt NASA 2 miljard dollar voor contract maanlander

Al gaat NASA hier echt niet intrappen
pi_200569107
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als het tegenzit, dan koop je toch gewoon succes _O-

Jeff Bezos biedt NASA 2 miljard dollar voor contract maanlander

Al gaat NASA hier echt niet intrappen
Waarom niet?
NASA heeft Blue Origin al 560 miljoen gegeven, en SpaceX maar een schamele 160 miljoen om hun plan te onderzoeken. Zie het ze nog wel een keer doen

Blue Origin/Jeff Bezos had maar eerder moeten denken aan mogelijke consequenties van hun contractvoorstel.
Maar aangezien het lievelingetje Boeing er niet is, zal Blue Origin wel door het congres gesteund worden lijkt me.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 08:42:59 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200569408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:25 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Waarom niet?
NASA heeft Blue Origin al 560 miljoen gegeven, en SpaceX maar een schamele 160 miljoen om hun plan te onderzoeken. Zie het ze nog wel een keer doen

Blue Origin/Jeff Bezos had maar eerder moeten denken aan mogelijke consequenties van hun contractvoorstel.
Maar aangezien het lievelingetje Boeing er niet is, zal Blue Origin wel door het congres gesteund worden lijkt me.
Omdat dit gewoon omkoping is, maar dan voor iedereen zichtbaar. Het congres gaat hier echt niet in mee hoor.

SpaceX heeft het contract niet voor niets gekregen. BO moet zich eerst maar bewijzen, laat ze eerst maar zien dat ze fatsoenlijke motoren en raketten kunnen bouwen voordat ze het over een maanlander hebben. Die 2 miljard kunnen ze beter stoppen in het fixen van hun motoren en NG.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 12:20:08 #43
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200573559
Het klinkt niet zozeer als "omkoping" maar meer als "dumping". Met het er tegenaan gooien van dit soort premies ben je ver onder de marktprijs aan het opereren: dat is niet meer echt eerlijke concurrentie. China wordt op veel gebieden al aangepakt door de Amerikanen dus ik mag hopen dat ze dat op de eigen markt niet alsnog gaan accepteren.

Het geld zou trouwens puur zitten in de financiering van het eerste deel van de ontwikkeling. Dan loop je als NASA nog steeds het risico dat je gedurende het verloop van het project met een (feitelijk) onbewezen firma als Blue Origin tegen problemen aan gaat lopen.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 12:33:28 #44
pi_200573812
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Omdat dit gewoon omkoping is, maar dan voor iedereen zichtbaar. Het congres gaat hier echt niet in mee hoor.

SpaceX heeft het contract niet voor niets gekregen. BO moet zich eerst maar bewijzen, laat ze eerst maar zien dat ze fatsoenlijke motoren en raketten kunnen bouwen voordat ze het over een maanlander hebben. Die 2 miljard kunnen ze beter stoppen in het fixen van hun motoren en NG.
Het politieke model van de VS kan je eerder corruptie noemen dan Democratie. Dat is dan ook de reden dat SpaceX zo vreselijk kan huishouden in de ruimte-industrie.
pi_200573830
In principe moet Starship zich ook nog maar zien te bewijzen. Zeker het hele refueling gebeuren wat voor een HLS wel nodig is. Zoals het er nu voor staat moeten er eerst 10 tankers gelanceerd worden voordat de HLS gelanceerd kan worden. Dat is ook niet niks.

Dus ik zie NASA nog wel op 2 paarden wedden, heb je toch meer kans dat het gaat lukken. Nadeel van Blue's oplossing is dat er nog steeds 3 lanceringen nodig zijn. En die zijn voorlopig ver weg. Vulcan of New Glenn moeten zich nog maar eens zien te bewijzen als raketten. En op de SLS wil je sowieso niks omhoog schieten qua kosten.

Wat ik het vieze van BO's open brief vind is dat ze eerst hebben afgewacht of het niet voor 10 miljard kon. Daarna of het niet toch voor 6 miljard kan. En nu ze zien hoe SpaceX gewonnen heeft gaan ze het op die manier proberen. Het is exact hetzelfde als de oude Spacetech bedrijven als ULA, lockhead, Boeing, NG werken en je ziet hoe die het qua kosten afleggen tegen SpaceX op het moment.
Buiten dat alles is de boel van BO nog eens expendable ook, wat in de huidige wereld toch niet meer zou moeten kunnen voor een nog nieuw te ontwikkelen concept. Zelfs China en Rusland zijn al met reusable raketten bezig.

Uit het oogpunt van een spacerace en veiligheid zou ik het nog wel kunnen waarderen als BO's concept ook uitgewerkt wordt. Meer Maan lanceringen is wat mij betreft beter.
Vanuit het oogpunt van ethiek en techniek hoop ik dat BO zo snel mogelijk de deksel op de neus krijgt. Ga eerst maar eens een werkende orbital raket ontwikkelen. ^p^
  dinsdag 27 juli 2021 @ 12:46:26 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200574047
Wedden op 2 paarden lijkt mij prima inderdaad. Maar dan heb ik liever dat ze kiezen voor Dynetics. Het gedrag van BO is echt achterlijk.

Laat BO eerst maar fatsoenlijke motoren en een fatsoenlijke raket opleveren.
pi_200574115
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Is geen omkoping. Is een kans geven aan politiekers, om een argument te gebruiken om stemmen te halen omdat ze hebben gezorgd voor werkgelegenheid in hun regio.

Like it usually is in America...
pi_200574144
Er zijn landen in Afrika waar de overheid eerlijker functioneert :+ :D
pi_200584059
Sectie 9 gaat de lucht in
  woensdag 28 juli 2021 @ 00:17:23 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200584965
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:53 schreef FranticDJ het volgende:
Sectie 9 gaat de lucht in
Niet heel hoog de lucht in. Iedereen vertrekt :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')