"Met de kennis van nu is het achteraf gezien een fout geweest om corona-testen te laten organiseren door een supermarkteigenaar."quote:Op zondag 18 juli 2021 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens wie er weer betrokken is bij de meest recente coronatestenblooper? Vast niet het clubje van Hugo de Jonge.
Nog lang niet iedereen in Nederland heeft twee weken geleden z'n tweede prik gehad,quote:Op zondag 18 juli 2021 16:53 schreef roos94 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom er nu ineens zoveel besmettingen zijn terwijl grotendeels NL is gevaccineerd?
Deltavariant die megabesmettelijk is, gecombineerd met een vaccinatiegraad van circa 40% en het openen van discotheken en nachtclubs die als waren als superspreaders fungeren.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:53 schreef roos94 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom er nu ineens zoveel besmettingen zijn terwijl grotendeels NL is gevaccineerd?
Het is dan ook geen probleem van infrastructuur maar wat bestuurlijke besluiten en -lijnenquote:Op zondag 18 juli 2021 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n blunder weer.
Al dat geld.
Terwijl de infrastructuur er gewoon al was.
Ben ook wel benieuwd hoe de financiële belangen lopen.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is dan ook geen probleem van infrastructuur maar wat bestuurlijke besluiten en -lijnen
Dat heeft daar ook mee te maken jaquote:Op zondag 18 juli 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd hoe de financiële belangen lopen.
Verkoopcijfers van die angsdrollen zullen wel te hard droppen. Het komt ook nu helemaal niet meer overeen met de werkelijke situatie.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je ziet wel langzaam een draaiing in de media. Ook de vragen bij de persco werden pittiger.
't Is opvallend dat de instroom bij de IC toeneemt, maar de bezetting nagenoeg gelijk blijft.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:25 schreef Oliver23 het volgende:
De weekcijfers:
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 13,6%
[ afbeelding ]
Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 99,2%
[ afbeelding ]
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 91,7%
[ afbeelding ]
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 226,5%
[ afbeelding ]
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 8,3%
[ afbeelding ]
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 38,2%
[ afbeelding ]
Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie
Stijging: 22,2%
[ afbeelding ]
Het scheelt nogal wat logistiek geneuzel als je niet zelf een heel fijnmazig netwerk op hoeft te zetten. En aangezien TvT toch al opgezet werd kon je mooi twee vliegen in één klap slaan.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals ik maanden geleden al eens gevraagd heb..waarom al die commerciële instellingen..waarom niet gewoon de GGD. Die daarna begon met afschalen.
Had het gewoon bij de GGD gelaten, dat testen voor je reis.
Er zijn ook mensen die bewust niet gevaccineerd willen worden , dus die worden nog ziek.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:53 schreef roos94 het volgende:
Honderdmiljoenmiljard.quote:Op zondag 18 juli 2021 17:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die bewust niet gevaccineerd willen worden , dus die worden nog ziek.
Ik dacht dat ik hier had gelezen dat dat er 3000.000 zijn.
Ja, 3.000.000 in Nederland.quote:
Wat bedoel je met verslaan?quote:Op zondag 18 juli 2021 17:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, 3.000.000 in Nederland.![]()
Ik had in zo een docu gezien dat 60% van de wereld gevaccineerd moet zijn . Om het virus te verslaan.
GGD kan het nu al niet aan.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals ik maanden geleden al eens gevraagd heb..waarom al die commerciële instellingen..waarom niet gewoon de GGD. Die daarna begon met afschalen.
Had het gewoon bij de GGD gelaten, dat testen voor je reis.
Omdat TvT en dansen met Janssen een hoop besmettingen veroorzaakt hebben, en het huidige reproductiegetal Rt ongeveer 1 is? Wil je het aantal besmettingen doen dalen, dan voer je maatregelen in die Rt kleiner dan 1 maken, maar als ik me niet vergis zijn er nu minder maatregelen van kracht dan pakweg een maand geleden, toen Rt reeds hoger dan 1 was.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:53 schreef roos94 het volgende:
Ik ben echt benieuwd of ze het dan zo gaan houden of toch weer maatregelen treffen als het wel uit de hand loopt volgens hun. Ik hoop het eerste iigquote:Op zondag 18 juli 2021 18:09 schreef GemMagic het volgende:
Freedom day morgen! Go UK! Het eerste land dat op een manier accepteert dat we niet van corona af kunnen, maar wel van de beleidsmatig opgelegde restricties, zélfs als de gevolgen onprettig zijn.
Het omarmen van realiteit als enige optie.
r getal is nu iets van 2.91 toch?quote:Op zondag 18 juli 2021 18:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat TvT en dansen met Janssen een hoop besmettingen veroorzaakt hebben, en het huidige reproductiegetal Rt ongeveer 1 is? Wil je het aantal besmettingen doen dalen, dan voer je maatregelen in die Rt kleiner dan 1 maken, maar als ik me niet vergis zijn er nu minder maatregelen van kracht dan pakweg een maand geleden, toen Rt reeds hoger dan 1 was.
2 weken terug ja.quote:
was, anders hadden we deze week op 40.000 gezeten.quote:
Boris had gezegd dat hij al rekening heeft gehouden met meer doden in zijn toespraak.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:11 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd of ze het dan zo gaan houden of toch weer maatregelen treffen als het wel uit de hand loopt volgens hun. Ik hoop het eerste iig
Ik hoop dat we in elk geval kunnen leren van hoe het de UK vergaat, dan is het makkelijker te bepalen wanneer we in NL alles los willen laten.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:11 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd of ze het dan zo gaan houden of toch weer maatregelen treffen als het wel uit de hand loopt volgens hun. Ik hoop het eerste iig
druk van buitenaf en hele slechte cijfers en de wereld ziet er zo weer anders uit. Ben benieuwdquote:Op zondag 18 juli 2021 18:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Boris had gezegd dat hij al rekening heeft gehouden met meer doden in zijn toespraak.
Je weet dat de jongeren onder de 18 in de UK vogelvrij zijn, aangezien ze niet in het Britse vaccinatieprogramma worden opgenomen (Bron: NOS Liveblog) en bovendien is het voor Britten die niet volledig gevaccineerd heel moeilijk geworden om naar andere landen te reizen gezien alle reisbeperkingen die voor Britten gelden en bovendien is er in de UK een zeer hoge kans om een coronabesmetting op te lopen en dus ook een aanzienlijke kans op long-covid te krijgen. ‘Freedom Day’ is een grote middelvinger naar iedereen die nog niet volledig gevaccineerd is en al helemaal naar diegene die überhaupt niet in aanmerking komen voor vaccinatie.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:09 schreef GemMagic het volgende:
Freedom day morgen! Go UK! Het eerste land dat op een manier accepteert dat we niet van corona af kunnen, maar wel van de beleidsmatig opgelegde restricties, zélfs als de gevolgen onprettig zijn.
Het omarmen van realiteit als enige optie.
Omdat er afgeschaald is voor de zomer.quote:
Ja. Dat las ik ook.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je weet dat de jongeren onder de 18 in de UK vogelvrij zijn, aangezien ze niet in het Britse vaccinatieprogramma worden opgenomen (Bron: NOS Liveblog) en bovendien is het voor Britten die niet volledig gevaccineerd heel moeilijk geworden om naar andere landen te reizen gezien alle reisbeperkingen die voor Britten gelden en bovendien is er in de UK een zeer hoge kans om een coronabesmetting op te lopen en dus ook een aanzienlijke kans op long-covid te krijgen. ‘Freedom Day’ is een grote middelvinger naar iedereen die nog niet volledig gevaccineerd is en al helemaal naar diegene die überhaupt niet in aanmerking komen voor vaccinatie.
Dat was voor de delta variant, als het reproductienummer van de deltavariant inderdaad tussen de 5-8 ligt heb je een veel hoger percentage nodig.quote:Op zondag 18 juli 2021 17:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, 3.000.000 in Nederland.![]()
Ik had in zo een docu gezien dat 60% van de wereld gevaccineerd moet zijn . Om het virus te verslaan.
En hierna komt er weer een nieuwe variant.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat was voor de delta variant, als het reproductienummer van de deltavariant inderdaad tussen de 5-8 ligt heb je een veel hoger percentage nodig.
Ongetwijfeld, maar ik hoop dat we er zo snel mogelijk mee leren leven. Het is wat het is.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
En hierna komt er weer een nieuwe variant.
En toch wordt het je net zo door de strot geramd als de plotse afgelastingen hier. Argumenten voor en tegen zijn gehoord, dit is de voorlopige uitkomst voor Engeland. Ik zou graag hier ook zo zien, maar gezien het nu al voor zowel de risico mijdende als accepterende groepen in NL al verziekt is, kunnen wmb wel wachten tot we nog verder zijn met vaccineren +2w.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je weet dat de jongeren onder de 18 in de UK vogelvrij zijn, aangezien ze niet in het Britse vaccinatieprogramma worden opgenomen (Bron: NOS Liveblog) en bovendien is het voor Britten die niet volledig gevaccineerd heel moeilijk geworden om naar andere landen te reizen gezien alle reisbeperkingen die voor Britten gelden en bovendien is er in de UK een zeer hoge kans om een coronabesmetting op te lopen en dus ook een aanzienlijke kans op long-covid te krijgen. ‘Freedom Day’ is een grote middelvinger naar iedereen die nog niet volledig gevaccineerd is en al helemaal naar diegene die überhaupt niet in aanmerking komen voor vaccinatie.
Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met de regels hoe die nu in NL zijn.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik hoop dat we er zo snel mogelijk mee leren leven. Het is wat het is.
https://www.theguardian.c(...)ns-vaccine-covid-jabquote:Op zondag 18 juli 2021 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat las ik ook.
Geen vaccins onder de 18.
Ik ga er vanuit dat het organiseren uit private partijen goedkoper is dan de GGD. Zeker met het continu op en afschalen.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n blunder weer.
Al dat geld.
Terwijl de infrastructuur er gewoon al was.
De GGD was er al, overal in NL. De locaties zijn al gehuurd, voor langere tijd.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het organiseren uit private partijen goedkoper is dan de GGD. Zeker met het continu op en afschalen.
Geen idee eigenlijk hoe het precies in Nederland is, zal het vanaf volgende week gaan meemaken, maar reizen op dit moment is inderdaad onzeker, zit ook te twijfelen of ik voor volgende week een test moet laten doen of niet. Wil eigenlijk ook niet de vlucht missen omdat ze last minute de regels aanpassen en zit er zeker niet op te wachten dat ik wellicht als ik weer naar Italië ga in quarantaine moet.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met de regels hoe die nu in NL zijn.
Wel vind ik het heel jammer dat we rood zijn en zo moeilijk naar het buitenland kunnen.
Het zou wel fijn zijn als pas de meest basale coronamaatregelen verdwijnen als iedereen boven de 12 de kans heeft gehad om twee prikken te halen en de twee weken inwerktijd ook voor die laatste groep verstreken is. Dan zit je op half september op z'n vroegst.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:41 schreef GemMagic het volgende:
[..]
En toch wordt het je net zo door de strot geramd als de plotse afgelastingen hier. Argumenten voor en tegen zijn gehoord, dit is de voorlopige uitkomst voor Engeland. Ik zou graag hier ook zo zien, maar gezien het nu al voor zowel de risico mijdende als accepterende groepen in NL al verziekt is, kunnen wmb wel wachten tot we nog verder zijn met vaccineren +2w.
In NL is het geen mondkapjes en alles is los. Tot middernacht. Geen festivals en discotheken. Verders is het als voor corona. Imo.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk hoe het precies in Nederland is, zal het vanaf volgende week gaan meemaken, maar reizen op dit moment is inderdaad onzeker, zit ook te twijfelen of ik voor volgende week een test moet laten doen of niet. Wil eigenlijk ook niet de vlucht missen omdat ze last minute de regels aanpassen en zit er zeker niet op te wachten dat ik wellicht als ik weer naar Italië ga in quarantaine moet.
Als je volledig gevaccineerd bent, dan heb je vrijwel geen last van reisbeperkingen. Je moet je vaak wel bij de buitenlandse autoriteiten melden dat je verblijft in een bepaald land. Spontaan de grens oversteken zit er dan niet meer bij. Echter, ben je nog niet volledig gevaccineerd, dan moet je voor haast ieder land verplicht testen of zelfs in quarantaine.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met de regels hoe die nu in NL zijn.
Wel vind ik het heel jammer dat we rood zijn en zo moeilijk naar het buitenland kunnen.
Plus twee weken.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je volledig gevaccineerd bent, dan heb je vrijwel geen last van reisbeperkingen. Je moet je vaak wel bij de buitenlandse autoriteiten melden dat je verblijft in een bepaald land. Spontaan de grens oversteken zit er dan niet meer bij. Echter, ben je nog niet volledig gevaccineerd, dan moet je voor haast ieder land verplicht testen of zelfs in quarantaine.
Sorry, maar ik versta onder volledig gevaccineerd twee prikken met twee weken inwerktijd of één prik met vier weken inwerktijd bij het vaccin van Johnson & Johnson. Dus, als je de prikstraat uitloopt ben je nog niet volledig gevaccineerd.quote:
Ja dat zegt ie toch?quote:Op zondag 18 juli 2021 18:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sorry, maar ik versta onder volledig gevaccineerd twee prikken met twee weken inwerktijd of één prik met vier weken inwerktijd bij het vaccin van Johnson & Johnson. Dus, als je de prikstraat uitloopt ben je nog niet volledig gevaccineerd.
Tenzij je kinderen hebt in de leeftijd 6-11, dan zit je, zeker nu, vaak aan al die ellende vast.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je volledig gevaccineerd bent, dan heb je vrijwel geen last van reisbeperkingen. Je moet je vaak wel bij de buitenlandse autoriteiten melden dat je verblijft in een bepaald land. Spontaan de grens oversteken zit er dan niet meer bij. Echter, ben je nog niet volledig gevaccineerd, dan moet je voor haast ieder land verplicht testen of zelfs in quarantaine.
Oh ja, geen rekening mee gehouden, aangezien dat ik niet met die situaties te maken heb.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tenzij je kinderen hebt in de leeftijd 6-11, dan zit je, zeker nu, vaak aan al die ellende vast.
Mijn dochter is 5,5 jaar. Dus het zou nog net gaat. Maar wij hebben geen plannen om de grens over te gaan in deze periode. 't Is gewoon teveel gedoe nog.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tenzij je kinderen hebt in de leeftijd 6-11, dan zit je, zeker nu, vaak aan al die ellende vast.
Precies. En capricia, de persoon die je quote, heeft net haar tweede Pfizer gehad. Dus die moet nog een kleine twee weken wachtenquote:Op zondag 18 juli 2021 18:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sorry, maar ik versta onder volledig gevaccineerd twee prikken met twee weken inwerktijd of één prik met vier weken inwerktijd bij het vaccin van Johnson & Johnson. Dus, als je de prikstraat uitloopt ben je nog niet volledig gevaccineerd.
Als mensen zo bang zijn om long covid op te lopen kunnen ze er toch ook voor kiezen om zich nog een paar weken gedeisd te houden en het nog even rustig aan te doen? Ik zie in dat hele long covid nog steeds geen argument voor maatregelen.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |